Al vele decennia viert een groot deel van de wereldgemeenschap kerstmis. Deze traditie, welke verouderd was en nieuw leven is ingeblazen door kapitalisme, draait om een vrolijke dikke man die cadeau's verspreid over heel de wereld. Vergeten wordt echter dat de faciliteiten van de kerstman een aantal factoren kent die minimaal erg bedenkelijk zijn. Met name de elfjes en rendieren zijn benadeeld in de traditie die de bijnaam 'Capitalismas' draagt.
De kerstman is zelf niet in staat speelgoed te maken in de aantallen die toereikend zijn voor alle pakweg 50 landen die kerstmis vieren. Volgens Wikipedia zijn het onder andere (copypasta lijst): Nigeria, Ethiopia, Bangladesh, China, India, Indonesia, Israel, Japan, Lebanon, Malaysia, Pakistan, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Czech Republic, Slovakia, Germany, Hungary, Poland, Russia, Armenia, Georgia, Ukraine, Denmark, Estonia, Finland, Iceland, Norway, Sweden, Albania, Bulgaria, Croatia and Slovenia, Greece, Cyprus, Macedonia, Romania, Moldova, Serbia, Malta, Italy, Portugal, Spain, Basque Country, France, Ireland, Netherlands, United Kingdom, Scotland, North America, United States, Canada, Mexico, Oceania, Australia, New Zealand, South America, Brazil, Colombia en Venezuela. Europa alleen al telt 857 miljoen inwoners.
Er van uit gaande dat alle inwoners van de Noordpool in Alaska (waar het huis van de kerstman staat) aan het speelgoed werken, minus 1 omdat dat de kerstman zelf is, dan komt men op een akelige conclusie terecht, iedere elf moet namelijk (857.000.000 / 2225) 385169 stukken speelgoed vervaardigen om alleen al Europa te kunnen voorzien. Dat zijn 1082 stukken speelgoed die een elf per dag moet vervaardigen om de quota voor Europa te halen. Dat is dermate veel dat het ondenkbaar is dat een elf dit vrijwillig doet. Daarnaast moeten elfen ook nog mee spelen in films waar ze voor hun komedische voorkomen en onhandig gedrag worden gecast. De echte eye-opener is echter dat, zodra je op de set van zo'n opname komt, je er achter komt dat dit geen elfen zijn, maar echte mensen! Mensen van een kleiner formaat worden massaal misbruikt voor dwangarbeid.
De rendieren hebben het echter niet veel makkelijker. De kerstman staat er om bekend met zijn beladen rijtuig het luchtruim te betreden. Er van uit gaande dat de kerstman 8 rendieren gebruikt, en de hoef van een rendier ongeveer 10 vierkante centimeter oppervlakte betrekt, betekend dat de rendieren vreselijk veel moeten inspannen om de vlucht te bewerkstelligen. Tevens hebben de rendieren vrijwel nul efficientie in aerodynamica en worden ze verwacht een actieradius van 40.000 kilometer te hebben.
Klacht: Het 'zwarte piet = racisme' genozel krijgt dermate aandacht dat de onderdrukking, bespotting en (extreem) misbruik van dieren en kleinere mensen vergeten wordt. Iedere keer dat er bij mij een cadeau onder de kerstboom ligt krijg ik een intens schuldgevoel, en kan ik aan niets anders denken dan de hoeveelheid arbeid er ten koste van mijn geluk heeft plaatsgevonden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Chavez_ op 26-11-2011 16:04:57 ]
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein