Ja, ik kreeg ook ineens een ingeving dat het Rigsby zou kunnen zijn, gebaseerd op helemaal nietsquote:Op maandag 18 november 2013 21:23 schreef NextTVH het volgende:
Ik denk dat het iemand heel dicht bij is, bijvoorbeeld uit zijn eigen team.
Hier zat ik ook al aan te denken en imo zou Rigsby het best in dat plaatje passen. Een switch van zo'n goofy onschuldige goedzak naar een psychopathische serial killer zou, mits goed gespeeld, briljant zijn.quote:Op maandag 18 november 2013 21:23 schreef NextTVH het volgende:
Ik denk dat het iemand heel dicht bij is, bijvoorbeeld uit zijn eigen team.
Dan zal RJ geen tattoo hebben, want die had van Pelt dan wel gezien. (of zowel van Pelt als Rigsby moeten eraan meewerken, denk het niet).quote:Op dinsdag 19 november 2013 00:29 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg ook ineens een ingeving dat het Rigsby zou kunnen zijn, gebaseerd op helemaal niets![]()
Ja, kloptquote:Op woensdag 20 november 2013 01:50 schreef Baszh het volgende:
[..]
Dan zal RJ geen tattoo hebben, want die had van Pelt dan wel gezien. (of zowel van Pelt als Rigsby moeten eraan meewerken, denk het niet).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo denk ik er ook over, niet voor niets dat de 7 verdachten allemaal minstens eind 40 waren (Partridge uitgezonderd?)quote:Op woensdag 20 november 2013 10:25 schreef stinkie het volgende:
Van Pelt en Rigsby lijken me beide te jong om RJ zelf te zijn.
Klopt, die schuur in het vorige seizoen.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:50 schreef Baszh het volgende:
Ja er was een lange tijd geleden die ontdekking waar RJ's eerste moord plaats had gevonden, kan niet zo jong zijn.
Ik zat zelf even aan Cho te denken maar die is denk ik ook te jong. Eigenlijk geloof ik niet dat het Bertram is. Geen idee waarom, ook een 'gevoel'.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:50 schreef Baszh het volgende:
Ja er was een lange tijd geleden die ontdekking waar RJ's eerste moord plaats had gevonden, kan niet zo jong zijn.
Same, omdat hij altijd zo incompetent en knullig overkomt. Cho lijkt me ook helemaal niet te passen qua karakter.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zat zelf even aan Cho te denken maar die is denk ik ook te jong. Eigenlijk geloof ik niet dat het Bertram is. Geen idee waarom, ook een 'gevoel'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is
Ik vond het wel redelijk. Het lijkt me moeilijk om een verhaallijn van 5,5 seizoenen af te ronden op een niet teleurstellende manier.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:37 schreef DeMessias het volgende:
De episode is ondertussen gelekt... Zeer teleurstellend.
Bedankt voor de update! Ik ben hem aan het binnenhalen, spoiler kijk ik nietquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:37 schreef DeMessias het volgende:
De episode is ondertussen gelekt... Zeer teleurstellend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat denk je van Jane die gefouilleerd wordt maar de duif die niet ontdekt wordt?quote:
quote:Op maandag 25 november 2013 15:15 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vroeg het niet aan jou of wel![]()
En dan nog is dit niet het einde.. De stem kwam met niemand overheen dat iedereen nou besloot dat dit de normale gewone stem van iemand moet zijnEr zijn in iedere serie wel dingen zoals sprinten met een schotwond die niet zo realistisch zijn dna moet je geen tv kijken.
Ten eerste vind ik het allemaal gewoon totaal niet Mentalist-achtig. Deze hele show draaide om het feit dat Jane zo'n verschrikkelijk slimme man is die dingen ziet die anderen niet zien. RJ was daarin minimaal zijn gelijke en misschien nog wel slimmer. Al kijk je dan de finales van de seizoenen 3 en 4, zie je dat Jane allemaal super ingenieuze plannetjes verzint om achter de identiteit van RJ te komen, maar dat RJ hem toch nog steeds een stapje voorbleef. En nu eindigen ze zo'n verhaal door RJ gewoon aan te komen laten lopen en door Jane te laten vermoorden.quote:
DAT vond ik nog het meest frappante. Ik zat echtquote:Op maandag 25 november 2013 14:59 schreef DeMessias het volgende:
Wat denk je van Jane die gefouilleerd wordt maar de duif die niet ontdekt wordt?
Precies dit. Die gozer die daar vermoord werd, paste wmb ook veel beter in het profiel van RJ.quote:Op maandag 25 november 2013 19:35 schreef DeMessias het volgende:
Voor mij persoonlijk was het beter geweest moest Red John de kerel zijn die vermoord werd in het winkelcentrum.
Deze aflevering voelde "te simpel" aan. Red John is zoals eerder gezegd iemand die minstens even slim of doordacht is als Patrick Jane, maar hier is niets van te merken in deze aflevering.
We zijn nog niet eens halverwege het seizoen en hierna komt er waarschijnlijk nog minstens één seizoen. Vanaf volgende week komen er nieuwe personages omdat we een sprong van twee jaar maken.quote:Op maandag 25 november 2013 23:22 schreef Oksel het volgende:
Nog 2 eps dus, ws. 'aftermath'..
Was vermakelijke serie! En 't eind, ach.. vrijwel elke goede serie heeft een kuteind. Of eigenlijk elke serie die ik tot nu toe heb gekeken..
Hij is altijd al een hobby-illusionist geweest hequote:Op maandag 25 november 2013 21:56 schreef Crientj het volgende:
En dan de dingen die niet kloppen, waar haalt Jane die duif ineens vandaan? Net alsof dat beest zolang stil kan blijven zitten in zijn vest. Zonde.
Had ik ook verwacht eerst. Benieuwd hoe ze verder gaanquote:Op dinsdag 26 november 2013 09:13 schreef Oksel het volgende:
OhIk dacht einde seizoen, einde serie.
Hoe had je het dan gewild? Ik bedoel, als je 6 jaar wacht op een climax valt het altijd tegen. Ik had het erger gevonden als R.J. was ontsnapt en dan weer 2 seizoenen hetzelfde gejaag.quote:
Jane had het toch wel door hoop ik he? Dat zij van de FBI was? Ik dacht het al meteen namelijk. Ben wel benieuwd hoe het zit mij de kopietjes die Abbott tekende, daar is vast iets mee.quote:Op maandag 2 december 2013 09:58 schreef Max23 het volgende:
Op zich wel weer een leuke aflevering. En die nieuwe collega is best leuk om te zien
Ik hoop zelf van wel.Tenslotte had hij Lorelei ook direct door, dan moest dit nog makkelijker zijn.quote:Op maandag 2 december 2013 16:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Jane had het toch wel door hoop ik he? Dat zij van de FBI was? Ik dacht het al meteen namelijk. Ben wel benieuwd hoe het zit mij de kopietjes die Abbott tekende, daar is vast iets mee.
Ja ik hoop het ook dus, anders zou het niet echt des Jane's zijn als hij het niet door had.quote:Op maandag 2 december 2013 16:52 schreef Uezurii het volgende:
[..]
Ik hoop zelf van wel.Tenslotte had hij Lorelei ook direct door, dan moest dit nog makkelijker zijn.
Volgens mij had hij Lorelei niet direct door hoor... Pas toen ze de vorige nacht weg was, dacht ik. Of heb ik iets gemist/vergeten?quote:Op maandag 2 december 2013 16:52 schreef Uezurii het volgende:
[..]
Ik hoop zelf van wel.Tenslotte had hij Lorelei ook direct door, dan moest dit nog makkelijker zijn.
Dit.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:19 schreef Uezurii het volgende:
Zeer leuke aflevering. De "reboot" bevalt mij goed. Eindelijk weer een beetje de oude Mentalist terug. Vooral leuk om Jane weer in actie te zin met zijn rare fratsen.
Ben je al bij met de serie?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:48 schreef Danny het volgende:
heb dit topic nooit gevolgd hoor, maar ik begin steeds meer te denken dat Jane zelf Red John is. Zelfs het teken van Red John lijkt op het gezicht van Jane. Meer mensen datzelfde idee?
ik moest er nog zeven, nu nog zes.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdomd goed seizoen so far trouwens.Zie wat ik kijk: trakt.tv
waarom?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie wat ik kijk: trakt.tv
paar uurtjes nogquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie wat ik kijk: trakt.tv
Zou je in een spoiler willen zetten welke twist? Kan het me niet meer herinneren en weet niet of ik nou wat eb gemistquote:Op maandag 27 januari 2014 19:04 schreef Houniet het volgende:
Ik weet niet wat ik van de twist moet denken.
Spoiler niet, want dit is het USA topic.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:19 schreef El-Capone het volgende:
[..]
Zou je in een spoiler willen zetten welke twist? Kan het me niet meer herinneren en weet niet of ik nou wat eb gemist
Ohja bedankt. Ik moet zeggen dat ik veel minder echt in programma zit sinds RJ gepakt is. Ben een week nadat ik een aflevering keek al zowat vergeten waar het over ging.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:44 schreef Houniet het volgende:
[..]
Spoiler niet, want dit is het USA topic.
Ik doel op de aanpassing van Rigsby en van Pelt. Dat ze zo weinig voorkomen.
Maar ik heb net de laatste aflevering gezien, dus wellicht gaat alles weer veranderen.
Ik zat ook mij dat dus ook af te vragen, hopelijk komt Grace weer in het team.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:44 schreef Houniet het volgende:
[..]
Spoiler niet, want dit is het USA topic.
Ik doel op de aanpassing van Rigsby en van Pelt. Dat ze zo weinig voorkomen.
Maar ik heb net de laatste aflevering gezien, dus wellicht gaat alles weer veranderen.
[ Bericht 40% gewijzigd door Danny op 29-01-2014 07:44:43 ]WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
Dit lijkt me toch wel duidelijk in een spoiler thuis te horen.quote:
Tuurlijk niet. Dit is het USA-topic, dit is allemaal al bekend. Ze zijn er gewoon uit. Maar gezien zijn andere reacties heeft Danny dat niet door.quote:Op woensdag 29 januari 2014 05:44 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch wel duidelijk in een spoiler thuis te horen.
het eruit schrijven was al bekend voor het seizoen begon. Eerlijk gezegd had ik zelfs deze "gast" rol niet meer verwacht.quote:Op woensdag 29 januari 2014 05:44 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch wel duidelijk in een spoiler thuis te horen.
ah crap klopt. ergens wist ik dat welquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:54 schreef Kenju het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dit is het USA-topic, dit is allemaal al bekend. Ze zijn er gewoon uit. Maar gezien zijn andere reacties heeft Danny dat niet door.
dat kan alleen cho zijn dan. Lisbon niet, das de interest van Jane. Het happy couple ook niet, want dan word het te veel soapdrama. Blijft cho over, of die nieuwe dame. Maar dat maakt nog niet genoeg impact.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:18 schreef Unites het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de serie toch nog verder gaat met Red John. Ik denk dat zijn handlangers in beeld zullen komen en dat er een spion is/was in het (oude) team.
Stiekem hoop ik dat er een teamlid wordt ontvoerd/vermoord.
Vond hem tegenvallenquote:Op donderdag 13 maart 2014 00:41 schreef Kloonhommel het volgende:
Iemand nog de nieuwste aflevering S6E13 gekeken? En wat vinden we ervan?
Snap wat je bedoelt, hunten op Red John was leuker dan dit. Nu zit ie steeds iedereen lieve dingetjes te geven. En die dikzak was vroeger best wel creepy, nu lachwekkend.quote:
Zo te lezen ben ik blij dat ik halverwege seizoen 4 gestopt bent. Had juist verwacht dat een bekende het zou zijn. Die Roche ofzo (die andere slimme gast die dacht dat Jane evil was ofzo)quote:Op zaterdag 1 februari 2014 01:56 schreef Flixxy het volgende:
Man man man man..
Eerste paar seizoenen gekeken, hooked door de Red John-draad, maar verveeld door de 'case of the week'. Meestal stond de aflevering op de achtergrond aan, en als ik iets van Red John hoorde ging ik even kijken, verder saaie kutserie (na 5 afleveringen heb je t wel gezien).
Ongeveer alles is fout aan deze serie.
Jane runt ongeveer single-handedly de hele CBI, nog nooit heeft volgens mij iemand anders een case gesloten op die afdeling. Lisbon's script komt zelden verder dan: "We're with the CBI, we're gonna have to ask you some questions". Van Pelt die een paar afleveringen uit de serie wordt geschreven (privé-omstandigheden? zwanger?) om te leren hacken(?). Komt na een maand terug als volleerd computernerd. Gelukkig zien we Rigsby en Van Pelt niet alleen romantisch en zoetsappig doen, ook benoemt Rigsby iedere aflevering even hoe goed/slecht de seks gaat (hihi, Amerika, hij zei seks), en om wat kijkers te winnen laat Van Pelt een halve second haar ontblote bovenlichaam zien. Fapfapfap. Over Cho hoeven we niks te zeggen, of niks tegen te zeggen. Is ongeveer de slechtste vriend/collega die je je kunt bedenken. "Gezellig dat je er weer bent, Jane!"... onee, toch niet.
Dan hebben we het nog niet eens over de Red John case.
Patrick Jane, lost 100% van zijn cases binnen een paar uur/dagen op. Behalve bij Red John.
Tien jaar. Tien jaar lang wordt hij geplaagd en geteisterd door Red John. Een man met een IQ van 170+ en een netwerk van honderden of duizenden aanhangers. De enige case die Jane niet kan oplossen in een paar uurtjes, duurt 10 jaar lang. Opzich niets mis mee, maar waar blijft dan die waardige tegenstander met dat torenhoge IQ en mega-netwerk? Een sheriff in de middle of nowhere, yea, sounds legit.
Met vrienden als Lisbon heb je geen vijanden meer nodig. Riskeert jarenlang onderzoek van Jane door de meest retarded shit uit te halen. Ik kan alle domme shit uittypen, maar dan zitten we hier beide morgen nog. Laten we zeggen dat als je dat zelf niet door had, je misschien ook niet tot de slimste behoort. Kan gebeuren, maar hopelijk werk je dan niet als teamleider aan moordonderzoeken.
Red John zelf is de grootste anticlimax. Misschien omdat er erachter komen dat Bruno Heller pas recentelijk heeft bedacht wie RJ moest spelen. Niks terugkijken van vorige seizoenen om hints op te pikken, nee, die zijn er niet. Geen uitleg over de briljante en vrijwel onmogelijke dingen die RJ heeft uitgehaald. Geen uitleg, want die is er simpelweg niet. We moeten maar gewoon accepteren dat het zo is, en niet teveel vragen stellen. Als klap op de vuurpijl smeekt RJ nog om zijn leven, totaal out of character, maarja who cares.
Was er nog iets positiefs?
Simon Baker is een briljant acteur. RJ verhaal had enorm veel potentie, goed achtergrond verhaal en veel suspense. De schrijvers hebben iedere week een creatieve oplossing, en relatief intelligente murder-cases. Helaas leek het wel of het team dat deze murdercases schreef, niets met het RJ verhaal te maken had. Wellicht hadden ze wat schrijvers moeten inhuren van andere series om het RJ verhaal uit te rollen of af te ronden. Met de juiste (intelligente) schrijvers had het een briljante serie kunnen zijn, in de lijn van Dexter, Breaking Bad, Prison Break, Lost etc. (al dan niet delen van deze series). Nu is het 'just another CSI case of the week'-serie.
Ik ben blij dat deze kutserie erop zit (voor mij). Geen verplichte SBS6 TV meer kijken voor een kleine 10 seconden per aflevering aan RJ. De schrijvers durfden het herhaal niet aan, en toen ze min of meer gedwongen werden door de fans, hebben ze groots gefaald. Jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |