abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105447440
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja maar, DS4 vindt werklozen fout. Mensen moeten niet zeiken, maar een baan zoeken zodat zij ook foto's van hun nieuwe huisje op FOK! kunnen posten.
Van die slavenhut van hem. _O-
  zondag 11 december 2011 @ 12:04:33 #242
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105447444
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat wordt ervan gemaakt. De Minister heeft aangegeven dat je verder moet kijken dan je neus lang is als je in de bijstand zit conform de regelgeving die al lang en breed in de WW bestaat.
Ja, en dan? Dan kijk je verder en dan krijg je zowaar een baan in Almelo. Maar je woont in Katwijk. Wat nu? Kafka-situatie, he? Om te kunnen verhuizen heb je geld nodig. Daarvoor heb je een baan nodig. Maar om die baan te kunnen krijgen, moet je verhuizen. Maar om te verhuizen heb je geld nodig. Daarvoor heb je een baan nodig. Maar om die baan.....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105447446
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:58 schreef Mwanatabu het volgende:

Daar hebben we het niet over. We hebben het over niet te bereizen afstanden voor een betrekking die dan maar gedwongen aangenomen moet worden omdat je anders geen bijstand meer krijgt, terwijl een woning niet op zo'n termijn te regelen is, de meeste betrekkingen voor de mensen waar we het over hebben van tijdelijke aard zijn, verhuizen schijtduur is, verhuizen mensen weghaalt uit hun sociale netwerk en reiskosten het halve salaris op zouden souperen.

Kortom: we hebben het over onmogelijke eisen stellen aan een kwetsbare groep mensen met een straf op de koop toe. Lose-lose.
Wijs eens even concreet die onmogelijke eisen aan? Want ik zie ze alleen maar genoemd worden in het kader van smoesjesmakerij. Ik heb de Minister niet horen spreken over een verplichte volksverhuizing.

Het is ook bepaald niet logisch dat ineens alleen maar op 200 km afstand mensen gevonden kunnen worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_105447487
Keihard werken in Nederland :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 december 2011 @ 12:06:11 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105447488
Als je 50 bent en je alleen maar kutbanenwerk kan doen, heb je nooit je best gedaan economisch waardevolle skills te leren lijkt mij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105447489
Wat een belachelijk voorstel.
  zondag 11 december 2011 @ 12:06:24 #247
66444 Lord_Vetinari
pi_105447494
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is ook bepaald niet logisch dat ineens alleen maar op 200 km afstand mensen gevonden kunnen worden.
Nee en dat is het nu ook niet. Dus de minister zou beter eens kunnen kijken, waarom hij vindt dat deze maatregel nodig is. Waarom gaan werklozen niet in de omgeving aan de bak? Laat hij daar eens een onafhankelijk onderzoek naar doen. Laat hij eens bij bedrijven gaan vragen waarom ze geen werklozen aannemen, maar wel Polen. Waarom al die 45+-ers thuiszitten met die schat aan kennis en ervaring die ze meebrengen.
pi_105447519
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:01 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

Het gaat niet om het aantal kilometers, het gaat om de tijd die je eraan kwijt bent. Afhankelijk van waar je precies woont en waar je werk is, kun je met het OV tussen de 0,5 uur en 2,5 uur kwijt zijn aan die 50 km. Enkele reis. Dat kan met een beetje vertraging (ook dagelijkse kost, dankzij onze barmhartige visionaire vrinden van de VVD) dus zomaar 4 uur of langer per werkdag zijn.
Hoe doen al die werkenden het dan vraag je je af. Je weet hoop ik dat het merendeel van de mensen met een uitkering gewoon op een plek woont waar prima OV is? Dat ons openbaar vervoer helemaal niet zo kut is als sommigen het hier doen voorkomen?
  zondag 11 december 2011 @ 12:07:13 #249
66444 Lord_Vetinari
pi_105447524
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je 50 bent en je alleen maar kutbanenwerk kan doen, heb je nooit je best gedaan economisch waardevolle skills te leren lijkt mij.
Als je 50+ bent kun je academicus zijn, wat werkgevers en uitzendburo's en UWV betreft, je komt toch alleen maar in kutbanen aan de slag.
pi_105447550
quote:
Ook weer zo'n heerlijk domme opmerking. Hoe is het nou om wereldvreemd te zijn, Piet? En je bent potdomme bijna 50. Hoe triest is dat?
pi_105447561
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

Ja maar, DS4 vindt werklozen fout. Mensen moeten niet zeiken, maar een baan zoeken zodat zij ook foto's van hun nieuwe huisje op FOK! kunnen posten.
En weer een ad hominem.

Tsjonge, wat hebben de tegenstanders toch goede inhoudelijke argumenten.
pi_105447592
quote:
Als je 50 bent en je alleen maar kutbanenwerk kan doenvinden,
  zondag 11 december 2011 @ 12:10:14 #253
45206 Pietverdriet
pi_105447599
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je 50+ bent kun je academicus zijn, wat werkgevers en uitzendburo's en UWV betreft, je komt toch alleen maar in kutbanen aan de slag.
Ik had het over economisch waardevolle skills, niet over iemand die geschiedenis gestudeerd heeft en in de marge heeft lopen kloten.
  zondag 11 december 2011 @ 12:10:16 #254
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105447600
quote:
Ze nemen geen 50-jarige, dan nemen ze wel één van de 100.000 nieuwe bachelors en masters die ze compleet kunnen kneden naar hun eigen wensen.
Administratieve functies kregen in 2008 zo'n 45 reacties per vacature. Weinig kans als 50er dat je daar nog tussen komt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_105447607
quote:
Dat hoeft niet zo te zijn. Ik ken meerdere voorbeelden van goed opgeleide mensen die er na hun 50e uitgewipt zijn na reorganisaties, en echt moeite hebben met het vinden van een baan.

Maar goed, dat vind jij hun eigen schuld. Deporteren die hap!
pi_105447613
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

En weer een ad hominem.

Tsjonge, wat hebben de tegenstanders toch goede inhoudelijke argumenten.
Gast, ik zit een beetje mee te lezen, maar je bent al om de oren geslagen met inhoudelijke argumenten. Ik ben hier ook helemaal niet om een zinnige discussie te voeren. Dat heb ik gisteren gedaan en ben er eigenlijk wel klaar mee.
pi_105447669
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe doen al die werkenden het dan vraag je je af. Je weet hoop ik dat het merendeel van de mensen met een uitkering gewoon op een plek woont waar prima OV is? Dat ons openbaar vervoer helemaal niet zo kut is als sommigen het hier doen voorkomen?
"Het merendeel van de mensen". Tsja, als je zo gaat beginnen. "Voor het merendeel van de mensen is het een makkie. Dat deel voor wie dat niet geldt heeft dan maar gewoon pech."

Typisch rechtse omhooggevallen VVD-mentaliteit weer. Het gaat alleen nog maar om de pegels, zodat jij tenminste die uitbouw op die hut van je kunt blijven betalen en die tuin eindelijk eens kunt laten afmaken. De mensen die erachter zitten interesseren jou helemaal niks. Eigenlijk zou je ze het liefste dood hebben, scheelt weer een paar rotcenten en kun jij tenminste je gekoesterde HRA behouden. :')
pi_105447671
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik had het over economisch waardevolle skills, niet over iemand die geschiedenis gestudeerd heeft en in de marge heeft lopen kloten.
Jij vind dat al die mensen die tientallen jaren een administratieve functie vervuld hebben, er uitgeflikkerd zijn, en nu niet meer aan de bak komen maar gedeporteerd moeten worden?
  zondag 11 december 2011 @ 12:13:33 #259
66444 Lord_Vetinari
pi_105447692
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee? Ik werk op 30 km afstand. Als ik met OV naar mijn werk wil, ben ik ruim anderhalf uur (!) onderweg en dan moet ik naar de vertrekhalte ruim 20 minuten lopen en dan sta ik bij een bushalte die nog een kilometer van het bedrijf vandaan is. En nee, ik werk gewoon op een industrieterrein. Om 30(!) kilometer te reizen. En dan kan ik nog niet eens op tijd zijn, dan ben ik standaard elke dag 20 minuten te laat, want eerder gaat er geen bus.

In een postzegellandje als Nederland zou het OV inderdaad geen probleem moeten zijn. Maar dankzij de fijne privatisering is dit soort reistijden eerder regel dan uitzondering geworden.
pi_105447742
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Waar komt toch dat waanidee vandaan bij jou, dat mensen die hier tegen zijn, blijkbaar vinden dat iedereen nop zijn luie reet kan blijven zitten?
Ik reageer op wat jij schrijft. Jij vindt dat iemand een baan mag weigeren als hij 50 km reisafstand teveel vindt. Dat staat er gewoon. Misschien dat jij niet meer weet wat je zelf hier allemaal uitkraamt?

quote:
Waarom zou iemand voor zijn kutbaan (want uit de Bijstand krijg je kutbanen) gaan reizen of verhuizen?
Omdat hij er alles aan moet doen om aan de slag te gaan misschien?

Ik snap wel dat het makkelijker is om niet te werken, maar de bijstand is er alleen voor mensen die niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien.

quote:
Alsof er in de omgeving geen kutbanen te vinden zijn. Maar ja, als je in de Bijstand zit en je bent 50, dan krijg je zelfs die kutbanen niet. Niet in je omgeving en zeker niet ergens verder weg.
DAN IS ER GEEN PROBLEEM, TOCH?

quote:
Maar dat komt jou en degenen die als jij denken niet uit, dus dat negeren ze maar. 'Ze motte maer verhuizen! Wat? Ik ze aennemen? Ben je mal, kaerel? Ik neem lekker Polen aan, die hoef ik tenminste geen minimuloon te betaelen. Laet die kut-Hollanders, die verdomme een loon naar werken willen, maer lekker oprotten en doodvallen, heur.'
Een hoop onzin komt er bij jou uit...
pi_105447763
Ik woon op 25 autominuten van mijn werk. Met openbaar vervoer doe je er echter 1 uur en 33 minuten over. Dan moet je ook nog een pokkeeind lopen.

Dat zou gewoon 7-8 uur extra in de week kosten. :o

Echt niet alles is zo goed met OV te bereiken hoor.
pi_105447795
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Jij vind dat al die mensen die tientallen jaren een administratieve functie vervuld hebben, er uitgeflikkerd zijn, en nu niet meer aan de bak komen maar gedeporteerd moeten worden?
Natuurlijk vindt hij dat. Hij is immers ook een VVD'er.

Wonderbaarlijk om te zien hoe mensen veranderen als ze zelf wat succes hebben. Dan voelen ze zich ineens beter dan de rest, gaan ze grote monden opzetten over "hoe ze het allemaal zelf voor elkaar hebben gekregen" (even vergetend dat ze alles mee gehad hebben, inclusief het economisch tij) en dat "iedereen het kan, als je maar wilt" en over hoe "armoedzaaiers hun deplorabele positie allemaal aan zichzelf te wijten hebben doordat ze niet hard genoeg willen werken". En gaan ze VVD stemmen.

Gelukkig keert de wal vanzelf het schip.
pi_105447839
Overigens kan ik me van iemand die een redelijk loon heeft nog beter voorstellen dat hij meer dan 3 uur reizen per dag op de koop toeneemt

Voor iemand die met het minimumloon afgescheept wordt kan ik beter voorstellen dat ze niet 15 uur extra in de week met hun werk bezig willen zijn.
pi_105447879
quote:
Als je 50 bent krijg je vaak de kans niet op de betrekkingen waar jij voor geleerd hebt of ervaring in hebt want er solliciteren ook 250 verse HBO-ers op jouw functie.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105447888
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:03 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

No way dat ik ook maar iets van al jouw verhaaltjes geloof. Daar heb je een veel te grote bek voor.

Jij weet helemaal niet wat keihard werken is, man.
Nee, de bank heeft mij die miljoenen kado gedaan, ik hoef helemaal niets te betalen voor die woning...

Tuurlijk...
pi_105447910
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ja, en dan? Dan kijk je verder en dan krijg je zowaar een baan in Almelo. Maar je woont in Katwijk. Wat nu? Kafka-situatie, he? Om te kunnen verhuizen heb je geld nodig. Daarvoor heb je een baan nodig. Maar om die baan te kunnen krijgen, moet je verhuizen. Maar om te verhuizen heb je geld nodig. Daarvoor heb je een baan nodig. Maar om die baan.....
Daar heb ik al lang antwoord op gegeven.
  zondag 11 december 2011 @ 12:22:23 #267
45206 Pietverdriet
pi_105447921
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als je 50 bent krijg je vaak de kans niet op de betrekkingen waar jij voor geleerd hebt of ervaring in hebt want er solliciteren ook 250 verse HBO-ers op jouw functie.
Dan zijn je ervaring en certificeringen geen meerwaarde.
pi_105447922
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, de bank heeft mij die miljoenen kado gedaan, ik hoef helemaal niets te betalen voor die woning...

Tuurlijk...
In het westen staat een hoge beloning niet per se gelijk aan hard werken.
pi_105447953
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laat hij eens bij bedrijven gaan vragen waarom ze geen werklozen aannemen, maar wel Polen.
Dat wordt gevraagd door de politiek: het antwoord is dat verreweg de meeste mensen in de bijstand geen zwaar fysiek werk willen doen.
  zondag 11 december 2011 @ 12:23:41 #270
45206 Pietverdriet
pi_105447964
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet ook niet hard werken, maar productief en slim werken.
  zondag 11 december 2011 @ 12:24:29 #271
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_105447992
quote:

[..]

Tuurlijk...
Als u wilt weten hoe God over geld denkt, moet u naar de mensen kijken aan wie Hij het geeft.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_105448028
quote:

[..]

Tuurlijk...
Ik werk regelmatig weken van langer dan 50 uur op kantoor. Ik vind ook dat ik hard werk. Dit is echter toch anders dan iemand die 40 uur per week zwaar fysiek werk loopt te doen.

En die mensen wil je afschepen met een paar grijpstuivers. Waarom voel jij je zo superieur dat jouw gewerkte uren inherent staan aan veel harder werken dan iemand die veel minder verdient.

Alsof de hoogte van je uurloon bepaalt hoe hard je werkt.

Laat me niet lachen zeg.
pi_105448039
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 12:10 schreef Dagonet het volgende:

Ze nemen geen 50-jarige, dan nemen ze wel één van de 100.000 nieuwe bachelors en masters die ze compleet kunnen kneden naar hun eigen wensen.
Administratieve functies kregen in 2008 zo'n 45 reacties per vacature. Weinig kans als 50er dat je daar nog tussen komt.
Er zijn natuurlijk weldegelijk 50 jarigen die aan de slag kunnen.
pi_105448044
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moet ook niet hard werken, maar productief en slim werken.
Ah ja, en de mensen die niet slim genoeg zijn moeten gedeporteerd worden?
pi_105448050
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee? Ik werk op 30 km afstand. Als ik met OV naar mijn werk wil, ben ik ruim anderhalf uur (!) onderweg en dan moet ik naar de vertrekhalte ruim 20 minuten lopen en dan sta ik bij een bushalte die nog een kilometer van het bedrijf vandaan is. En nee, ik werk gewoon op een industrieterrein. Om 30(!) kilometer te reizen. En dan kan ik nog niet eens op tijd zijn, dan ben ik standaard elke dag 20 minuten te laat, want eerder gaat er geen bus.

In een postzegellandje als Nederland zou het OV inderdaad geen probleem moeten zijn. Maar dankzij de fijne privatisering is dit soort reistijden eerder regel dan uitzondering geworden.
Dankzij de VVD inderdaad. Want daar komen al die achterlijke plannen over privatisering vandaan. :r

Ik reis elke werkdag met de trein heen en weer tussen Rotterdam en Den Haag. En er was deze week niet één dag dat ik niet minimaal een half uur vertraging had. Elke dag is het wel weer wat. Afgelopen vrijdagavond hebben ze een wissel moeten vastlassen, zodat er nog maar één trein tegelijk over dat traject kon rijden. Zo'n nieuw stoptreintje, een "sprinter", die nog het meeste weg heeft van een veewagen.

Dat ding zat natuurlijk zo barstensvol dat de machinist halverwege stopte middenin de polder, omdat hij eerst "het management moest bellen" om te vragen of hij überhaupt wel zo verder mocht rijden. Na een half uur had dat management blijkbaar z'n neus uit de coke en tussen de tieten van de koffiedame vandaan gekregen, want toen ging het barrel eindelijk weer rijden.

Maar dat komt al niet eens meer in het nieuws, niet interessant meer, we zijn er na al die jaren al aan gewend. En wat niet in het nieuws komt bestaat zogenaamd niet, in elk geval niet voor onze vrinden van de VVD. :r
  zondag 11 december 2011 @ 12:27:00 #276
66444 Lord_Vetinari
pi_105448054
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat wordt gevraagd door de politiek: het antwoord is dat verreweg de meeste mensen in de bijstand geen zwaar fysiek werk willen doen.
Bzzz, fout. Dat is wat de ondernemers vertellen. De waarheid is, dat de mensen dat werk best willen doen, maar niet voor 2,50 per uur met een gerede kans dat ze binnen 10 jaar in de (ook al volledig uitgeklede) WAO zitten en dan helemaal geen kans meer hebben op werk of een normaal leven.
De waarheid is ook, dat ondernemers geen mensen van boven de 45 willen omdat die te mondig zijn en ageren tegen misstanden, hun ervaring gebruiken om te wijzen op verbeterpunten (die geld kosten) enzovoort.

Ik snap dat het heel aantrekkelijk is om je standpunt te verdedigen om de leugens over werklozen te geloven, maar ga eens met de mensen zelf praten en hoor eens hoe die behandeld worden bij sollicitaties en in dat soort banen.
pi_105448065
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

Gast, ik zit een beetje mee te lezen, maar je bent al om de oren geslagen met inhoudelijke argumenten. Ik ben hier ook helemaal niet om een zinnige discussie te voeren. Dat heb ik gisteren gedaan en ben er eigenlijk wel klaar mee.
Smoesjes als: jamaar, jamaar, nu moeten ze ineens 20 km verderop gaan wonen zijn geen inhoudelijke argumenten.
  zondag 11 december 2011 @ 12:28:06 #278
66444 Lord_Vetinari
pi_105448082
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zeker. Jammer dat ze de kans niet krijgen, he?
pi_105448095
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt, vooral interirm-managers en hoogopgeleiden waar de ervaring zwaar weegt.

Er zijn echter ook legio middelbaar opgeleiden die gewoon tientallen jaren fulltime gewerkt hebben en hun steentje bijgedragen hebben aan de maatschappij.

Ik vind het nogal schofterig om te doen alsof deze mensen het allemaal aan zichzelf te danken hebben dat ze werkeloos geraakt zijn en noodgedwongen moeten verhuizen.
pi_105448100
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:12 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

"Het merendeel van de mensen". Tsja, als je zo gaat beginnen. "Voor het merendeel van de mensen is het een makkie. Dat deel voor wie dat niet geldt heeft dan maar gewoon pech."

Typisch rechtse omhooggevallen VVD-mentaliteit weer. Het gaat alleen nog maar om de pegels, zodat jij tenminste die uitbouw op die hut van je kunt blijven betalen en die tuin eindelijk eens kunt laten afmaken. De mensen die erachter zitten interesseren jou helemaal niks. Eigenlijk zou je ze het liefste dood hebben, scheelt weer een paar rotcenten en kun jij tenminste je gekoesterde HRA behouden. :')
Ik ben helemaal geen VVDer en ik ben geen voorstander van de HRA.

Heb je nog meer onzinnige zaken om mij voor de voeten te werpen die niets met mijn standpunt te maken hebben/?
pi_105448113
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Smoesjes als: jamaar, jamaar, nu moeten ze ineens 20 km verderop gaan wonen zijn geen inhoudelijke argumenten.
20 kilometer lijkt mij geen probleem. Als je als Fries in Limburg moet gaan wonen, is het een ander verhaal.
pi_105448133
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Nee? Ik werk op 30 km afstand. Als ik met OV naar mijn werk wil, ben ik ruim anderhalf uur (!) onderweg
Dan pak je toch de fiets? Veel sneller in jouw geval.
pi_105448135
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen VVDer
Nee, en Hofstadgruppe is ook geen PVV-er. :D Je bent op zijn minst een kast-vvd-er.
pi_105448155
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:15 schreef Ludd het volgende:
Ik woon op 25 autominuten van mijn werk. Met openbaar vervoer doe je er echter 1 uur en 33 minuten over. Dan moet je ook nog een pokkeeind lopen.

Ik woon op 45 autominuten van mijn werk. Met het OV wordt dit 1 uur en 45 minuten (als er niks vertraagd is). Dat wil dus zeggen dat ik 3,5 tot 4 uur per dag bezig was met reistijd om 8 uur te kunnen werken. Nu heb ik een gezin dat gelukkig blijft draaien omdat mijn partner zorgt maar het is nogal kut om je kinderen een uur per dag te zien waarvan ja 45 minuten bezig bent met eten en ze in bad te doen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105448157
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:15 schreef Ludd het volgende:

Nee, dat laatste klopt. Maar het wordt hier per definitie afgewezen als alternatief en dat is natuurlijk onzinnig.
  zondag 11 december 2011 @ 12:31:06 #286
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_105448168
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jezus! Wat lul jij stom!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_105448201
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:17 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

Wonderbaarlijk om te zien hoe mensen veranderen als ze zelf wat succes hebben. Dan voelen ze zich ineens beter dan de rest, gaan ze grote monden opzetten over "hoe ze het allemaal zelf voor elkaar hebben gekregen" (even vergetend dat ze alles mee gehad hebben, inclusief het economisch tij) en dat "iedereen het kan, als je maar wilt" en over hoe "armoedzaaiers hun deplorabele positie allemaal aan zichzelf te wijten hebben doordat ze niet hard genoeg willen werken".
Hé, het smoesje dat rijken geluk hebben gehad en armen pech. Dat is iig nieuw in de discussie.

En het domste argument tot nu toe, maar dat is ook wel waar jij heel goed in bent.
pi_105448215
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik woon op 45 autominuten van mijn werk. Met het OV wordt dit 1 uur en 45 minuten (als er niks vertraagd is). Dat wil dus zeggen dat ik 3,5 tot 4 uur per dag bezig was met reistijd om 8 uur te kunnen werken. Nu heb ik een gezin dat gelukkig blijft draaien omdat mijn partner zorgt maar het is nogal kut om je kinderen een uur per dag te zien waarvan ja 45 minuten bezig bent met eten en ze in bad te doen.
Dat is inderdaad ook nog een neveneffect waar door de VVD-ers aan voorbij gegaan wordt. Alles voor het geld. Driemaal raden wat dat voor gevolgen heeft voor de (on)opgevoedheid van de komende generaties.

En dan te bedenken dat het CDA zogenaamd een gezinspartij is. :')
  zondag 11 december 2011 @ 12:32:52 #289
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105448216
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Een gezinsleven komt op de laatste plaats in dit kabinet.
pi_105448234
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Zeker. Jammer dat ze de kans niet krijgen, he?
Ook wel. Ken je de cijfers een beetje?
pi_105448253
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:18 schreef Ludd het volgende:
Overigens kan ik me van iemand die een redelijk loon heeft nog beter voorstellen dat hij meer dan 3 uur reizen per dag op de koop toeneemt

Voor iemand die met het minimumloon afgescheept wordt kan ik beter voorstellen dat ze niet 15 uur extra in de week met hun werk bezig willen zijn.
Je hoeft het niet leuk te vinden. Een uitkering is er gewoon alleen voor diegenen die het nodig hebben.
pi_105448294
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

Fijn.

Dat is ook niet relevant.
  zondag 11 december 2011 @ 12:35:56 #293
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105448320
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij kan die cijfertjes vast laten zien.
pi_105448323
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, en dan lekker de overreden worden door jou in je BMW X5 zeker, ergens op een verlaten polderdijkje? Onder het mom van "weer een armoedzaaier minder, hoezee hoezee, leve de HRA"? Dat lolletje gaan we jou en je kornuiten echt niet gunnen.

Fietsen buiten de fietspaden is gewoon niet veilig meer, zeker 's avonds niet, dankzij al dat alleen nog maar op zichzelf gerichte VVD-gajes in hun poenerige SUVs. En laten veel van die industrieterreinen nou vaak niet over het fietspad te bereiken zijn.
pi_105448333
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hoeft het niet leuk te vinden. Een uitkering is er gewoon alleen voor diegenen die het nodig hebben.
Ik kan me voorstellen dat iemand geen 55 uur ga werken, waarvoor ik het minimumloon gebaseerd op 40 uur voor zou krijgen. Zeker niet als je weet wat er door anderen overal gegraaid wordt. Er zijn grenzen.
pi_105448348
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kom jij maar met die cijfers. Wie eist, bewijst!
pi_105448368
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:25 schreef Ludd het volgende:

Ik werk regelmatig weken van langer dan 50 uur op kantoor. Ik vind ook dat ik hard werk. Dit is echter toch anders dan iemand die 40 uur per week zwaar fysiek werk loopt te doen.

En die mensen wil je afschepen met een paar grijpstuivers. Waarom voel jij je zo superieur dat jouw gewerkte uren inherent staan aan veel harder werken dan iemand die veel minder verdient.
Niemand hoeft van mij hard te werken. Ze moeten alleen alles er aan doen om op eigen benen te staan.

quote:
Alsof de hoogte van je uurloon bepaalt hoe hard je werkt.

Laat me niet lachen zeg.
Dat is niet relevant.
pi_105448407
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:26 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

Ik reis elke werkdag met de trein heen en weer tussen Rotterdam en Den Haag. En er was deze week niet één dag dat ik niet minimaal een half uur vertraging had.
Jarenlang heb ik Lage Zwaluwe Den haag gedaan. Zelden vertraging.

Gek toch...
pi_105448416
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niemand hoeft van mij hard te werken. Ze moeten alleen alles er aan doen om op eigen benen te staan.
Het moet binnen het redelijke blijven. 55 uur per week met je werk bezig zijn en dan afgescheept worden met een minimumloon waar je amper van rond kan komen, vind ik niet redelijk meer. (ze ker niet in het perspectief van HRA etc.)
pi_105448426
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:29 schreef Ludd het volgende:

Nee, en Hofstadgruppe is ook geen PVV-er. :D Je bent op zijn minst een kast-vvd-er.
Ik zit bij een andere partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')