Beetje jammer dat jij denkt dat het smoesjes zijn. We hebben hier met mensen te maken, niet gewoon met nummers. Jij bent bereid om mensen, met gezinnen en sociale structuren, uit hun omgeving te rukken en ergens neer te plempen, puur om een paar centen te besparen. Je solt met mensen, je solt met maatschappelijke verbanden en je vindt het heel normaal. In plaats van andere oplossingen te propageren (zoals het stimuleren van werkgelegenheid, het kijken naar het aannamebeleid in dit land door ondernemers, het aantrekkelijker maken van de arbeidsmarkt, het bieden van ruimte voor scholing) wordt er dwang opgelegd aan mensen die toch al aan de onderkant van alles zitten. Ze worden rucksichtlos op kosten gejaagd ('Ach, verhuizen kost hooguit een paar honderd Euro' of 'Nou, dan gaan ze de eerste tijd maar met het OV maar de werkgever hoeft dat niet te betalen, want dat is de verantwoordelijkheid van de werknemer'), er wordt totaal geen been in gezien om gezinnen uit elkaar te rukken ('Nou, dan gaan ze toch lekker de hele week op een kamer in die andere plaats wonen en alleen in het weekend naar huis') en sommige mensen reageren hier, alsof het goddomme de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op zondag 11 december 2011 11:30 schreef DS4 het volgende:
Zeg LV, als jij de helft van de tijd die jij besteedt aan het vinden van smoesjes in dezen besteed aan het vinden van oplossingen, dan zijn er volgens mij 100.000 bijstandsgerechtigden vanavond nog aan een baan geholpen...
Is dat misschien eens een idee?
Je leest niet zo heel goed. Ik had aangegeven dat er dagen zijn dat ik 16 dagen werk.quote:Op zondag 11 december 2011 11:31 schreef macca728 het volgende:
dacht dat jij 16 uur per dag werkte ?
16 dagen zelfs, wow.quote:Op zondag 11 december 2011 11:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je leest niet zo heel goed. Ik had aangegeven dat er dagen zijn dat ik 16 dagen werk.
Overigens zit ik nu te puzzelen op een amendement, dus ben ik toch echt ook aan het werk. Af en toe is het echter ook goed om even wat afleiding te hebben. Dat gezegd hebbende, er zijn ook gewoon dagen dat ik geen ene flikker uitvoer. En al zou ik iedere dag geen flikker uitvoeren, wat dan nog?
Moet je voor de grap eens kijken wat er tegenwoordig voor opleidingseisen gevraagd wordt voor de meest simpele baantjes.quote:Op zondag 11 december 2011 01:48 schreef Wokkel het volgende:
Tja, ik denk dat je met een diploma meer kans hebt om een baan te krijgen én te behouden. Dat jouw bron dat anders ziet heb ik nog nergens ander gelezen.
quote:Op zondag 11 december 2011 11:40 schreef Dagonet het volgende:
En ondertussen halen we 300.000 buitenlanders hierheen om het werk te doen waar wij te hoog voor zijn opgeleid. te duur voor zijn.
en dan tellen we de eerdere maar niet meequote:Op zondag 11 december 2011 11:40 schreef Dagonet het volgende:
.
En ondertussen halen we 300.000 buitenlanders hierheen om het werk te doen waar wij te hoog voor zijn opgeleid.
Wel elke dag laten douchen, natuurlijk.quote:Op zondag 11 december 2011 11:43 schreef mazaru het volgende:
Misschien is het een goed plan om iedereen die langer dan twee jaar een uitkering heeft, in een groot kamp te stoppen. Prikkeldraad eromheen, paar wachttorens met wat VVD'ers in die torens.
En dan al die kampbewoners wasknijpers laten maken of zo.
Geen zwaar werk, dan hoeven ze ook niet zo veel eten te krijgen. Bordje soep per dag zou genoeg moeten zijn.
quote:Op zondag 11 december 2011 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel elke dag laten douchen, natuurlijk.
hallo dat mag niet gebeuren dat is concurrentie van de wsw banen dus wat moet je dan met al die mensen doen , op straat zettenquote:Op zondag 11 december 2011 11:43 schreef mazaru het volgende:
Misschien is het een goed plan om iedereen die langer dan twee jaar een uitkering heeft, in een groot kamp te stoppen. Prikkeldraad eromheen, paar wachttorens met wat VVD'ers in die torens.
Geen zwaar werk, dan hoeven ze ook niet zo veel eten te krijgen. Bordje soep per dag zou genoeg moeten zijn.
Nee, die zijn dan ongewenst en een last voor de samenleving. Er zijn vast wel VVD'ers die daar een oplossing voor kunnen verzinnen. Zelfs binnen de VVD lopen historici rond...quote:Op zondag 11 december 2011 11:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
hallo dat mag niet gebeuren dat is concurrentie van de wsw banen dus wat moet je dan met al die mensen doen , op straat zetten
Nee joh! Ruimte zat in dat kamp.quote:Op zondag 11 december 2011 11:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
hallo dat mag niet gebeuren dat is concurrentie van de wsw banen dus wat moet je dan met al die mensen doen , op straat zetten
Het is jouw insteek waar ik problemen mee heb. 6 maanden is een periode dat je ook gewoon kan reizen.quote:Op zondag 11 december 2011 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje jammer dat jij denkt dat het smoesjes zijn.
Ik herhaal het maar weer eens: dit is Nederland. Je kan je focus leggen op de langste afstand die er is in Nederland, maar in de praktijk gaat het natuurlijk om werk 50 km verderop. Het is natuurlijk onzin dat iedereen ineens 200 km verderop moet gaan zoeken.quote:We hebben hier met mensen te maken, niet gewoon met nummers. Jij bent bereid om mensen, met gezinnen en sociale structuren, uit hun omgeving te rukken en ergens neer te plempen, puur om een paar centen te besparen. Je solt met mensen, je solt met maatschappelijke verbanden en je vindt het heel normaal.
Toen ik de woorden "flankerend beleid" gebruikte was ik kennelijk niet duidelijk genoeg... Dat, of jij leest gewoon wat je wil lezen omdat jij iedere methode die iets vraagt van deze mensen categorisch af wijst!quote:In plaats van andere oplossingen te propageren (zoals het stimuleren van werkgelegenheid, het kijken naar het aannamebeleid in dit land door ondernemers, het aantrekkelijker maken van de arbeidsmarkt, het bieden van ruimte voor scholing) wordt er dwang opgelegd aan mensen die toch al aan de onderkant van alles zitten.
En hier ben je opzettelijk aan het weglaten dat ik daar de gemeente in wilde laten bijdragen. Overigens: veel werknemers dragen dit zelf. Ja, ook mensen die niet enkele tonnen per jaar toucheren.quote:Ze worden rucksichtlos op kosten gejaagd ('Ach, verhuizen kost hooguit een paar honderd Euro
Je gooit hier even wat zaken op elkaar om er iets van te maken wat ik nimmer heb gezegd. Het is overigens normaal dat je reiskosten hebt als je een baan hebt.quote:of 'Nou, dan gaan ze de eerste tijd maar met het OV maar de werkgever hoeft dat niet te betalen, want dat is de verantwoordelijkheid van de werknemer'),
Ja, omdat sommigen hier net doen alsof een geschikte baan altijd op minimaal 200 km afstand ligt, of zelfs 400 km afstand. In Nederland!quote:er wordt totaal geen been in gezien om gezinnen uit elkaar te rukken ('Nou, dan gaan ze toch lekker de hele week op een kamer in die andere plaats wonen en alleen in het weekend naar huis')
Wat is er niet normaal aan reistijd, verhuizen voor een baan en je vrouw niet iedere avond zien (komende week zie ik mijn vrouw alleen op woensdagavond, realiteit aan deze kant van het scherm)quote:en sommige mensen reageren hier, alsof het goddomme de normaalste zaak van de wereld is.
Dramaqueen!quote:Het morele verval dat rechts ten toon spreidt begint me meer en meer te verbazen. In de Middeleeuwen was het heel normaal dat een Landheer zijn pachters heen en weer schoof als poppetjes, gezinnen uit elkaar rukte als dat economisch beter uitkwam en kinderen ruilde met de Landheer uit het volgend egraafschap, maar ik verkeerde toch in de veronderstelling dat de mensheid, in ieder geval in deze gebieden, zich iets verder ontwikkeld had.
En anders zijn er in Polen nog grote gebieden waar je een paar van die kampen kunt bouwen, hoor.quote:
Volgens mij hoeven ze niet eens gebouwd te worden. Er staan er nog wel een paar leeg.quote:Op zondag 11 december 2011 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En anders zijn er in Polen nog grote gebieden waar je een paar van die kampen kunt bouwen, hoor.
Dat is wellicht wat overdreven, maar als de VVD het alleen voor het zeggen zou krijgen zou het me niet verbazen als de werkverschaffingsprojecten uit de jaren 20 & 30 weer nieuw leven ingeblazen zou worden.quote:Op zondag 11 december 2011 11:43 schreef mazaru het volgende:
Hé, je leest dus selectief goed. Kortom, je kan het wel, maar liever doe je het niet als het je niet uitkomt.quote:
Ik vind niet dat we die kampen, die als voorbeeld dienen van waar overheidsbemoeienis met de burgers toe kan leiden, moeten of kunnen vervuilen met die vieze luie werklozen uit Nederland, hoor.quote:Op zondag 11 december 2011 11:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij hoeven ze niet eens gebouwd te worden. Er staan er nog wel een paar leeg.
Sssst! Straks komt joker89 langs!quote:Op zondag 11 december 2011 11:49 schreef Ludd het volgende:
Lange werkweken zwaar werk voor een jodenfooi.
Nee?quote:Op zondag 11 december 2011 11:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we die kampen, die als voorbeeld dienen van waar overheidsbemoeienis met de burgers toe kan leiden, moeten of kunnen vervuilen met die vieze luie werklozen uit Nederland, hoor.
50 km reizen is niet te ver als a) de werknemer daar zelf voor wenst te kiezen en b) het niet wordt opgelegd om ergens een kutbaan met een looptijd van een half jaar te accepteren.quote:Op zondag 11 december 2011 11:52 schreef DS4 het volgende:
Als het aan sommigen hier ligt is werkloos zijn kennelijk iets waar je voor mag kiezen. Die tijd is echter voorbij en dat geldt niet alleen voor de rechtse partijen. Ook een Jan Marijnissen zou pislink kunnen worden op iemand die vertelt dat 50 km reizen toch wel echt te ver is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |