abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105439128
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:45 schreef RAVW het volgende:

[..]

:) leuk dit soort berichten waarom hoor ik altijd maar over de werknemers de klachten en dat ze hun best moeten doen, en zo niet dat er dan klappen vallen bij de werknemers of bij mensen die niet aan een baan kunnen komen door werkgevers.

Ik ben al bijna 18 jaar bezig om en beetje normaal betaalde baan te vinden maar ze willen me gewoon niet ( te oud en verleden die mijn werkgever heeft veroorzaakt)
maar waarom worden die nooit ter verantwoording geroepen?

Zo als ik al eerder aangaf ik wil graag werken ( wat ik al meer dan 20 jaar doet en waarvan 17 jaar bij de zelfde werkgever) maar ze willen me gewoon niet meer betalen dus weigeren hun dat ik door stroom of een beter vooruitzicht krijgt :) dus ik draai nu de rollen gewoon om.
mocht ik ooit uitvallen zal ik het zeker gaan gebruiken , van ik wil wel en dat kan ik ook aantonen maar me werkgever ( het rijk dus) heeft me al die tijd tegen gehouden :)
Ik begrijp je verhaal niet helemaal.

Je wilt graag werken en ook meer salaris ontvangen, iets wat je de afgelopen 17 jaar niet is gelukt bij je werkgever? Verder ben je van plan om dat te gebruiken (als argument?) in het geval je in de WW komt?

Je werkgever zal toch wel zijn redenen hebben om je salaris en/of functie niet te verhogen, heb je daar wel eens naar gevraagd?
  zondag 11 december 2011 @ 00:50:19 #152
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105439142
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een kletskoek zeg!

Natuurlijk snap ik dat een fabrieksmedewerker liever 100 euro per uur verdient dan 10 euro, maar eigenlijk is 10 euro per uur voor ongeschoold werk al best veel geld. Je wil niet weten hoeveel mensen in omringende landen voor een fractie daarvan werken. En ja, die moeten dan vaak 2 banen hebben om rond te komen. Niet ideaal, maar met dit in het achterhoofd mag je je best afvragen of je in NL niet heel blij mag zijn dat het minimumloon zo extreem hoog is.
Extreem hoog ???

vandaar dat er zorg en huurtoeslagen zijn en vandaar dat er voedselbanken de grond uit schieten als paddenstoelen .......
en nog niet aan de vraag kunnen voldoen.
vandaar dat 1/3 van de gezinnen in de schuld staan of bij schuld sanering lopen.
Zelf de 2 verdieners gaan het nu al aardig voelen
Dus komt nu niet aanzetten dat het extreem hoog is ...

al die voorzieningen zijn er voor om mensen die het NIET redden met het geld om normaal te kunnen leven , ja en daar zijn ook een heel hoop werkende bij.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 11 december 2011 @ 00:56:33 #153
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105439356
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:50 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik begrijp je verhaal niet helemaal.

Je wilt graag werken en ook meer salaris ontvangen, iets wat je de afgelopen 17 jaar niet is gelukt bij je werkgever? Verder ben je van plan om dat te gebruiken (als argument?) in het geval je in de WW komt?

Je werkgever zal toch wel zijn redenen hebben om je salaris en/of functie niet te verhogen, heb je daar wel eens naar gevraagd?
daar zijn zelf rechtszaken over geweest en zelfs gewonnen en alles wat er nog bij komt.

heb zelf pas nog een andere baan aan genomen via dat bedrijf , proeftijd alles goed gegaan , geen klachten van het bedrijf maar wel verlengt met 3 maanden . ( puur alleen voor het geld )
omdat ze mij nu even nog niet veel meer hoeven te betalen en het bedrijf waar ik kom te werken ook nog niet mij hoef te betalen.
dus het is een win win voor hun beide alleen ik zit weer zonder verhoging en veel meer verantwoording en wisselvallige werkuren.
daar bij hebben ze me ingeschaald voor 40 uur terwijl ik er maar voor 32 uur betaald krijgt.
Dus daar pak ik dus ook me extra geld al niet extra mee.

ik draai er nu gemiddeld wel een 37 a 38 uur ( zijn weken bij dat ik ruim over de 40 zit)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_105439380
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:50 schreef RAVW het volgende:

Extreem hoog ???
Ja. Vergelijk maar eens voor welke bedragen er in omringende landen gewerkt wordt. In Duitsland is het niet ongebruikelijk dat je met slechts 2,50 euro per uur naar huis gaat.

quote:
vandaar dat er zorg en huurtoeslagen zijn en vandaar dat er voedselbanken de grond uit schieten als paddenstoelen .......
Voedselbanken zijn helemaal niet nodig voor iemand die gewoon een bijstandsuitkering heeft of 40 uur werkt tegen minimumloon. Zorg- en huurtoeslagen zijn er nu eenmaal en horen bij het stelsel wat we hebben.

quote:
vandaar dat 1/3 van de gezinnen in de schuld staan of bij schuld sanering lopen.
Een schuld hebben is geen probleem (het zijn er wel meer dan 1 op de 3, denk alleen al aan alle hypotheken), bij de schuldsanering lopen wel, maar dat zijn dan weer ondernemers die failliet zijn gegaan, dan weer mensen met een laag inkomen die via postorder teveel kochten, enz.

Het nibud berekent jaarlijks wat mensen kunnen uitgeven en ook de minst verdienenden in NL houden (beperkt!) over om vrij te besteden.

quote:
Als je een mio per jaar verdient en je gaat 10% er op achteruit voel je dat ook. Omdat je je uitgavenpartoon nu eenmaal aanpast.

quote:
al die voorzieningen zijn er voor om mensen die het NIET redden met het geld om normaal te kunnen leven , ja en daar zijn ook een heel hoop werkende bij.
Iedereen in NL kan normaal leven. Sommigen doen nu eenmaal gek, of hebben risico's genomen die verkeerd uitgepakt zijn. Of dat nu verwijtbaar is of niet doet niet ter zake.

Het is natuurlijk ook een rare gedachte dat je maar 40 uur in de week kan werken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_105439388
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:50 schreef RAVW het volgende:

[..]

Extreem hoog ???

Goh, wat grappig. Ik wilde even googlen naar die 1/3 van de gezinnen die in de schuld zouden staan, krijg ik op de 1e google pagina meteen al de volgende verhalen te lezen.

quote:
Een toename van schuldgevallen na een recessie is gebruikelijk, maar de laatste jaren zijn consumenten meer dan vroeger gaan kopen met geleend geld. "Die hebben vaak een te grote broek aangetrokken en dan komt de klap bij ontslag harder aan."
Bron

quote:
Twintig jaar geleden werkten mensen om hun huur of hypotheek te betalen. Tegenwoordig wordt voor `de leuke dingen` gewerkt, want we menen daar recht op te hebben.
Bron

quote:
Een gevolg van de consumptiemaatschappij is volgens de voorzitter van de NVVK dat mensen niet voor de buren onder willen doen. “Als er bij de buren een televisie met een plat beeldscherm komt, moeten mensen dat zelf ook hebben. Ook als daar geen geld voor is”, zegt Jaarsma.
Bron

quote:
Het gaat dus om veel mensen die het NIET redden met geld omdat ze er NIET normaal mee om kunnen gaan. Consumeren is het credo, wee diegene die zegt dat het sprookje over is.
pi_105439427
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:56 schreef RAVW het volgende:

( zijn weken bij dat ik ruim over de 40 zit)
Ik heb dagen dat ik over de 16 uur heen ga. Wat is je punt? Dat je zielig bent omdat je meer dan 40 uur in de week moet werken? Nou, dat is voor heel veel mensen de realiteit.
pi_105439501
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:56 schreef RAVW het volgende:

[..]

daar zijn zelf rechtszaken over geweest en zelfs gewonnen en alles wat er nog bij komt.

heb zelf pas nog een andere baan aan genomen via dat bedrijf , proeftijd alles goed gegaan , geen klachten van het bedrijf maar wel verlengt met 3 maanden . ( puur alleen voor het geld )
omdat ze mij nu even nog niet veel meer hoeven te betalen en het bedrijf waar ik kom te werken ook nog niet mij hoef te betalen.
dus het is een win win voor hun beide alleen ik zit weer zonder verhoging en veel meer verantwoording en wisselvallige werkuren.
daar bij hebben ze me ingeschaald voor 40 uur terwijl ik er maar voor 32 uur betaald krijgt.
Dus daar pak ik dus ook me extra geld al niet extra mee.

ik draai er nu gemiddeld wel een 37 a 38 uur ( zijn weken bij dat ik ruim over de 40 zit)

Het lijkt me dat je beter een ander topic kan openen als je vindt dat je werkgever je onderbetaalt danwel zich niet houdt aan afspraken. Ik kan aan jouw verhaal geen touw vastknopen, zeker niet in de context van dit topic.
pi_105439548
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een kletskoek zeg!

Natuurlijk snap ik dat een fabrieksmedewerker liever 100 euro per uur verdient dan 10 euro, maar eigenlijk is 10 euro per uur voor ongeschoold werk al best veel geld. Je wil niet weten hoeveel mensen in omringende landen voor een fractie daarvan werken. En ja, die moeten dan vaak 2 banen hebben om rond te komen. Niet ideaal, maar met dit in het achterhoofd mag je je best afvragen of je in NL niet heel blij mag zijn dat het minimumloon zo extreem hoog is.
extrem hoog ? in Zwitserland is het 18 euro per uur. Vind je Nederland hoog ? ????
  zondag 11 december 2011 @ 01:02:20 #159
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105439563
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb dagen dat ik over de 16 uur heen ga. Wat is je punt? Dat je zielig bent omdat je meer dan 40 uur in de week moet werken? Nou, dat is voor heel veel mensen de realiteit.
Als je goed leest is het 40 uur werken maar voor 32 betaald krijgen daar gaat het mij om , ik zou het liefst 80 uur werken maar dan wel alle uren betaald krijgen
  zondag 11 december 2011 @ 01:03:25 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105439600
Ook zo leuk, dat afmeten aan zichzelf van sommigen. "Ja ik werk 124 uur per week dus moet iedereen dat maar doen en normaal vinden hoor."

Nou, sorry hoor, maar dat jij nou zo'n sociopaat bent dat je geen sociaal- en gezinsleven kunt opbouwen is jouw probleem. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken en ik denk dat dat een redelijk normale instelling voor een mens is. Het is natuurlijk van de achterlijke, dat een werknemer gedwongen wordt om 57 uur per week te werken om een beetje normaal loon mee naar huis te nemen, waarmee hij zijn gezin af en toe wat leuks kan geven en een beetje kan sparen voor de toekomst of voor onverwachte uitgaven, alleen omdat een stelletje uitbuiters van mening is, dat ze hem best voor 5 Euro per uur kunnen laten werken, omdat het nou eenmaal een simpel baantje is.

En dan goddomme ook nog de schuld bij de werknemer durven neerleggen is helemaal een gotspe van de bovenste plank.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 11 december 2011 @ 01:04:43 #161
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_105439653
Je werkt 16 uur per dag? Dat mag niet eens van de arbeidstijdenwet. En door jou overwerken dwing je anderen uit werk. Streber en niet sociaal wezen:

http://www.volkskrant.nl/(...)-miljard-banen.dhtml

En het is ook nog eens slecht voor je:
http://carriere.blog.nl/a(...)en-goed-voor-de-mens
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_105439679
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:01 schreef macca728 het volgende:

extrem hoog ? in Zwitserland is het 18 euro per uur. Vind je Nederland hoog ? ????
Ja, ik vind dat.

NL zit in de absolute top wat dit betreft en Zwitserland is natuurlijk een land wat extreem rijk is, de meeste miljonairs kent percentueel en gewoon teringduur is.
pi_105439729
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:02 schreef RAVW het volgende:

Als je goed leest is het 40 uur werken maar voor 32 betaald krijgen daar gaat het mij om , ik zou het liefst 80 uur werken maar dan wel alle uren betaald krijgen
Toen ik nog in loondienst was kreeg ik voor 40 uur betaald en was tussen de 60-80 uur werken wat van je werd verwacht.

Niet ongebruikelijk dus.
  zondag 11 december 2011 @ 01:07:22 #164
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105439738
hier even een klein over zicht dat Nederland helemaal niet hoog zit wat betreft uurlonen in Europa

quote:
Nederlandse loonkosten: middenmoot van Europa

Hoge lonen een probleem? Valt best mee. In Nederland wordt lang niet zoveel verdiend als in de rest van West-Europa.

Nederland bezet plek tien op de Europese loonkostenlijst van het Instituut der Deutschen Wirtschaft met een gemiddeld uurloon van 30,17 euro. Noorwegen (38,07 euro), België (34,19 euro) en West Duitsland (33,59 euro) zijn het duurst. Er is overigens nog geen sprake van eenwording bij onze belangrijkste handelspartner. Het gemiddeld uurloon in het voormalig Oost-Duitsland is slechts 19,76 euro.

Het goedkoopst ondernemen doet u in het voormalig Oostblok en de Balkan. Bulgarije bezet de absolute loonbodem met gemiddeld 1,53 euro, gevolgd door Roemenië (2,45 euro).
Bron:
http://www.sprout.nl/74/4(...)moot-van-europa.html

Dit was nog voor dat de ellende begon dus het zal nu nog wel erger wezen.
  zondag 11 december 2011 @ 01:07:24 #165
66444 Lord_Vetinari
pi_105439740
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat.

NL zit in de absolute top wat dit betreft en Zwitserland is natuurlijk een land wat extreem rijk is, de meeste miljonairs kent percentueel en gewoon teringduur is.
In tegenstelling tot het goedkoopte-eiland dat we Nederland noemen, met zijn betaalbare zorgverzekering, autobezit en -gebruik en woonkosten?

{/sarcasme]
  zondag 11 december 2011 @ 01:11:01 #166
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105439853
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:31 schreef RAVW het volgende:
hahaha zo als hier ook door diverse mensen gezegd worden, Er zijn banen zat ....

Is dat zo?
Ik vind het al vanaf het begin een rare rekensom in het bericht in de OP namelijk:
Er zijn een half miljoen mensen met een uitkering.
Er zijn honderdduizend vacatures.
Hou ik er nog 400.000 over.

Tja, tenzij Kamp denkt dat je de 300.000 mensen uit het buitenland zomaar weer weg kan sturen. Wat wil hij gaan doen behalve de verhuisverplichting, vacatures in Nederland alleen maar op laten vullen door mensen met de Nederlandse nationaliteit? Dan mag hij toch eerst even zorgen dat we uit het vrije vestigingsverkeer van de EU stappen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_105439857
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ook zo leuk, dat afmeten aan zichzelf van sommigen. "Ja ik werk 124 uur per week dus moet iedereen dat maar doen en normaal vinden hoor."
Nee, je hoeft het niet leuk te vinden, maar ga er ajb niet over lopen janken dat als je maar 40 uur in de week werkt en ongeschoold bent dat je dan geen luxe leventje kan leiden.

quote:
Nou, sorry hoor, maar dat jij nou zo'n sociopaat bent dat je geen sociaal- en gezinsleven kunt opbouwen is jouw probleem. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken en ik denk dat dat een redelijk normale instelling voor een mens is. Het is natuurlijk van de achterlijke, dat een werknemer gedwongen wordt om 57 uur per week te werken om een beetje normaal loon mee naar huis te nemen, waarmee hij zijn gezin af en toe wat leuks kan geven en een beetje kan sparen voor de toekomst of voor onverwachte uitgaven,
Nou tsjonge, 1/3e van de tijd werken... Het is ook wat zeg...

quote:
alleen omdat een stelletje uitbuiters van mening is, dat ze hem best voor 5 Euro per uur kunnen laten werken, omdat het nou eenmaal een simpel baantje is.
Het minimumloon in NL is een stuk hoger. En uitbuiten? Hou op zeg... Als je niet wil, ook goed. Regel iets beters. Zo lang iemand zijn handje niet ophoudt moet hij helemaal zelf weten hoe of wat.

quote:
En dan goddomme ook nog de schuld bij de werknemer durven neerleggen is helemaal een gotspe van de bovenste plank.
Ten aanzien van werk vinden? Ja, dat is inderdaad heel vreemd dat dat iets is wat ik bij de werknemer wil leggen... 8)7
pi_105439867
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:07 schreef RAVW het volgende:
hier even een klein over zicht dat Nederland helemaal niet hoog zit wat betreft uurlonen in Europa

[..]

Bron:
http://www.sprout.nl/74/4(...)moot-van-europa.html

Dit was nog voor dat de ellende begon dus het zal nu nog wel erger wezen.
Loonkosten zijn wat anders dan uurlonen.
  zondag 11 december 2011 @ 01:12:37 #169
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_105439892
Gaat de slechte kant op met Nederland -O-
pi_105439918
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:04 schreef slacker_nl het volgende:
Je werkt 16 uur per dag? Dat mag niet eens van de arbeidstijdenwet.
Die geldt voor zover mij bekend niet voor ondernemers...

quote:
En door jou overwerken dwing je anderen uit werk. Streber en niet sociaal wezen:

http://www.volkskrant.nl/(...)-miljard-banen.dhtml
O, nu moet ik mij schamen omdat ik hard wil werken? Welja...

quote:
En het is ook nog eens slecht voor je:
http://carriere.blog.nl/a(...)en-goed-voor-de-mens
Het gaat uitstekend met mij, dank voor jouw zorgen. :*
pi_105439938
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 01:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ik vind het al vanaf het begin een rare rekensom in het bericht in de OP namelijk:
Er zijn een half miljoen mensen met een uitkering.
Er zijn honderdduizend vacatures.
Hou ik er nog 400.000 over.

Tja, tenzij Kamp denkt dat je de 300.000 mensen uit het buitenland zomaar weer weg kan sturen. Wat wil hij gaan doen behalve de verhuisverplichting, vacatures in Nederland alleen maar op laten vullen door mensen met de Nederlandse nationaliteit? Dan mag hij toch eerst even zorgen dat we uit het vrije vestigingsverkeer van de EU stappen.
Inderdaad heel vreemd, alsof die Polen hier onze banen inpikken.

Zoals ik al eerder zei verdwijnen die Polen pas als de welvaart van Polen en Nederland op een gelijk nivo ligt. Tijd voor ontwikkelingshulp aan Polen om dat verschil snel te laten verdwijnen!
pi_105439950
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:07 schreef RAVW het volgende:
Dit zegt natuurlijk niets over het minimumloon in die landen, maar misschien dat je dat zelf ergens in de loop van vandaag ook nog door krijgt.
  zondag 11 december 2011 @ 01:15:39 #173
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105439981
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:11 schreef DS4 het volgende:

Nee, je hoeft het niet leuk te vinden, maar ga er ajb niet over lopen janken dat als je maar 40 uur in de week werkt en ongeschoold bent dat je dan geen luxe leventje kan leiden.
even voor de duidelijkheid ik ben zeker niet ongeschoold en ben nu ook weer een MBO opleiding aan het doen en dinsdag hoor ik ook of ik BHV er bij mag gaan doen ..
zelf al een LBO < MBO >VCA en nog wat losse papieren in bezit
Dus ongeschoold ben ik zeker niet.
pi_105439986
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

In tegenstelling tot het goedkoopte-eiland dat we Nederland noemen, met zijn betaalbare zorgverzekering, autobezit en -gebruik en woonkosten?

{/sarcasme]
Je weet dat je bijna nergens zo goed zit als in NL als het gaat om welvaart en ook als het gaat om het niveau van leven van de minima?

Zuurpiet!
pi_105440025
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:15 schreef RAVW het volgende:

even voor de duidelijkheid ik ben zeker niet ongeschoold en ben nu ook weer een MBO opleiding aan het doen en dinsdag hoor ik ook of ik BHV er bij mag gaan doen ..
zelf al een LBO < MBO >VCA en nog wat losse papieren in bezit
Dus ongeschoold ben ik zeker niet.
Misschien is het dan beter om een ander draadje te openen voor jouw probleem, want het is dan bijzonder offtopic.
  zondag 11 december 2011 @ 01:18:08 #176
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105440056
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:14 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Inderdaad heel vreemd, alsof die Polen hier onze banen inpikken.

Zoals ik al eerder zei verdwijnen die Polen pas als de welvaart van Polen en Nederland op een gelijk nivo ligt. Tijd voor ontwikkelingshulp aan Polen om dat verschil snel te laten verdwijnen!
Ik heb het nog niet eens over het vertrekken van de Polen uit eigen beweging maar in de sectoren waar de 300.000 buitenlanders nu werken, hoeveel van de Nederlanders is daarvoor geschikt en hoeveel bedrijven zullen hen aannemen als ze ook goedkopere oost europeanen kunnen inhuren?

Of wil Kamp dus bedrijven gaan dwingen om mensen aan te nemen op basis van hun afkomst?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_105440083
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Vergeleken met Duitsland waar mensen bij laaggeschoolde arbeid voor 4 of 5 euro bruto per uur werken is het hier natuurlijk wel hoog :)
  zondag 11 december 2011 @ 01:21:36 #178
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105440150
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien is het dan beter om een ander draadje te openen voor jouw probleem, want het is dan bijzonder offtopic.
nee het is niet offtopic het gaat er over dat de vele van hier maar de mensen aan vallen op dat ze niet willen werken en dus op deze manier gewoon verplicht worden om te werken ook al is het 400 km verder.
Maar van uit dat oogpunt heb ik de rollen om gegooid waarom is het alleen de werknemers die overall de schuld van krijgen of de normale mens die wil werken maar door werkgevers gewoon niet aangenomen worden tegen normale lonen en niet van 10% boven een bijstand
dus het is wel de3gelijk ontopic Want ik geef alleen me eigen visie weer hoe het er hier er voor staat en hoe ik het onder vind en vele andere mensen die ook egwoon een goed leven willen hebben en gewoon veel willen werken voor normale loon ( en niet al bij je loon uitbetaling moet gaan denken van hoe je het moet indelen.

omdat je misschien dan net je laatste week niet/ wel kan eten
pi_105440185
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 01:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet eens over het vertrekken van de Polen uit eigen beweging maar in de sectoren waar de 300.000 buitenlanders nu werken, hoeveel van de Nederlanders is daarvoor geschikt en hoeveel bedrijven zullen hen aannemen als ze ook goedkopere oost europeanen kunnen inhuren?
Volgens mij is het aantal banen in Nederland waarvoor per sé iemand met de Poolse nationaliteit benodigd is beperkt tot enkele honderden? Dus 99% van de Nederlanders is geschikt voor de banen die Polen nu vervullen.

Blijf je zitten met goedkopere Oost-Europeanen. Bedoel je dat ze minder dan het wettelijke minimumloon krijgen? In dat geval dient de overheid hierop in te grijpen.

quote:
Of wil Kamp dus bedrijven gaan dwingen om mensen aan te nemen op basis van hun afkomst?
Lijkt me onmogelijk.
  zondag 11 december 2011 @ 01:23:25 #180
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105440211
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Vergeleken met Duitsland waar mensen bij laaggeschoolde arbeid voor 4 of 5 euro bruto per uur werken is het hier natuurlijk wel hoog :)
en wat zijn hun lasten ?
in Suriname is een gemiddeld loon ook 680 gld maar de huren zijn er ook maar tussen de 130gld en 180gld

terwijl je hier toch al gauw 500 betaal voor een huis , en met een minimum van rond de 1100/ 1300 euro moet rond komen

dat is hoger dan 1/3 wat je eigenlijk zou moeten verwonen volgens de regels dus als je gaat kijken naar een alleen staande met een gemiddelde huur van 450 dan moet daar nog minimaal 900 bij wil hij op de 1/3 zitten van wat hij volgens de regels zou moeten verwonen
Dus de lonen liggen te laag of de lasten zijn veel te hoog :)
pi_105440267
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:21 schreef RAVW het volgende:

[..]

nee het is niet offtopic het gaat er over dat de vele van hier maar de mensen aan vallen op dat ze niet willen werken en dus op deze manier gewoon verplicht worden om te werken ook al is het 400 km verder.
Maar van uit dat oogpunt heb ik de rollen om gegooid waarom is het alleen de werknemers die overall de schuld van krijgen of de normale mens die wil werken maar door werkgevers gewoon niet aangenomen worden tegen normale lonen en niet van 10% boven een bijstand
dus het is wel de3gelijk ontopic Want ik geef alleen me eigen visie weer hoe het er hier er voor staat en hoe ik het onder vind en vele andere mensen die ook egwoon een goed leven willen hebben en gewoon veel willen werken voor normale loon ( en niet al bij je loon uitbetaling moet gaan denken van hoe je het moet indelen.

Ik moet je gelijk geven, het is inderdaad belachelijk dat de bijstand zo dichtbij het minimumloon ligt. Het verhogen van het minumumloon zal echter leiden tot verplaatsing van werk richting andere landen (hihi snap je hem, dan verplaatsen de ondernemers zich ipv de werknemers) en hiermee nog meer werkloosheid.
pi_105440286
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:21 schreef RAVW het volgende:

In Nederland 400 km verderop?

quote:
Waar komt toch dat idee vandaan dat werkgevers een verantwoordelijkheid in dezen hebben?

quote:

Nogmaals: zelfs met minimumloon kun je in NL ruim rondkomen. Geen vetpot, maar wel ruim. Bron: Nibud.
  zondag 11 december 2011 @ 01:27:11 #183
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105440309
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:22 schreef Wokkel het volgende:
Volgens mij is het aantal banen in Nederland waarvoor per sé iemand met de Poolse nationaliteit benodigd is beperkt tot enkele honderden? Dus 99% van de Nederlanders is geschikt voor de banen die Polen nu vervullen.
Maar je moet wel kunnen wat zij kunnen, een bouwbedrijf gaat niet Simon aannemen die nog geen plank recht af kan zagen en ook geen Patrick die van z'n leven nog nooit op een vrachtwagen heeft gezeten.
Er is een reden dat er zoveel buitenlanders hier werken en er geen Nederlanders voor zijn aangenomen en dat is niet omdat die Nederlanders allemaal aan de andere kant van het land wonen of het vertikken om bepaalde banen aan te nemen.

Sowieso, als je een beetje opleiding hebt, denk je dan dat je aan de bak komt bij een supermarkt of als sjouwer in een magazijn? Dan ben je veel te overgekwalificeerd en dan hoeven ze je echt niet.

quote:
Lijkt me onmogelijk.
Lijkt mij behoorlijk onwettig.
pi_105440312
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:23 schreef RAVW het volgende:

[..]

en wat zijn hun lasten ?
in Suriname is een gemiddeld loon ook 680 gld maar de huren zijn er ook maar tussen de 130gld en 180gld
Hun lasten zijn hoger dan hun lusten. De Duitse staat vult het salaris dan aan of mensen nemen meerdere banen.
pi_105440329
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:23 schreef RAVW het volgende:

en wat zijn hun lasten ?
Duitsland is gewoon vergelijkbaar. Het een is goedkoper, het ander duurder, maar het is geen Suriname.

(dat leek mij een captain obvious, maar helaas...)
pi_105440402
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:27 schreef Wokkel het volgende:

Hun lasten zijn hoger dan hun lusten. De Duitse staat vult het salaris dan aan of mensen nemen meerdere banen.
Vooral dat laatste.

Let wel: dat vind ik nou ook weer niet zo'n geweldig idee, maar wat is er mis met 5 dagen 10 uur werken? Dan kan het minimumloon iets omlaag en in totaal wat omhoog, zodat je zonder schade meer afstand kan nemen van uitkeringen. Die nu eenmaal lastig te verlagen zijn.
pi_105440463
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 01:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar je moet wel kunnen wat zij kunnen, een bouwbedrijf gaat niet Simon aannemen die nog geen plank recht af kan zagen en ook geen Patrick die van z'n leven nog nooit op een vrachtwagen heeft gezeten.
Er is een reden dat er zoveel buitenlanders hier werken en er geen Nederlanders voor zijn aangenomen en dat is niet omdat die Nederlanders allemaal aan de andere kant van het land wonen of het vertikken om bepaalde banen aan te nemen.
De kwalificaties van de hier werkende Polen lijken me niet dermate hoog dat ze niet ook beschikbaar zijn tussen de 500.000 Nederlandse werklozen.
Vaak gaat het om ongeschoold werk (tuinbouw, schoonmaak) of laag-middel geschoold werk (schilderen, timmeren). Als Simon dat niet kan dan kan Simon dat toch leren met een spoedcursus?

Nouja, ok dan een groot verschil. Ze accepteren het feit dat ze werken voor een baas die het voor het zeggen heeft, iets wat bij veel Nederlanders wel eens zoek lijkt te zijn.

quote:
Sowieso, als je een beetje opleiding hebt, denk je dan dat je aan de bak komt bij een supermarkt of als sjouwer in een magazijn? Dan ben je veel te overgekwalificeerd en dan hoeven ze je echt niet.
Hoe meer opleiding, hoe minder kans je hebt op werkloosheid. Je moet ook niet willen dat een HBO-er vakken gaat vullen, dat is zonde van de investering.

quote:
Lijkt mij behoorlijk onwettig.
Mij ook, vandaar dat het me niet mogelijk lijkt.
  zondag 11 december 2011 @ 01:41:04 #188
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105440658
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:32 schreef Wokkel het volgende:
De kwalificaties van de hier werkende Polen lijken me niet dermate hoog dat ze niet ook beschikbaar zijn tussen de 500.000 Nederlandse werklozen.
Vaak gaat het om ongeschoold werk (tuinbouw, schoonmaak) of laag-middel geschoold werk (schilderen, timmeren). Als Simon dat niet kan dan kan Simon dat toch leren met een spoedcursus?
Moet je het wel kunnen, een muur metselen of iets in elkaar timmeren, ik heb daar absoluut geen handigheid in en gezien de hoeveelheid klusprogramma's en klushulpprogramma's ben ik daar niet de enige in.
En je wil ook geen gedemotiveerde werknemers.

quote:
Hoe meer opleiding, hoe minder kans je hebt op werkloosheid. Je moet ook niet willen dat een HBO-er vakken gaat vullen, dat is zonde van de investering.
Het is dus niet zo dat je minder kans op werkloosheid hebt naarmate je hoger geschoold bent Zie bijvoorbeeld Academic Inflation (en dan met name deze bron daarvan). Je prijst jezelf namelijk uit de markt voor een heel scala aan functies onder dat opleidingsniveau.
Enerzijds zeg je dat het zonde van de investering is anderzijds zeg je dat ze maar een spoedcursus moeten gaan doen om in de bouw te gaan werken. Wat is het nou?
pi_105440837
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 01:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Moet je het wel kunnen, een muur metselen of iets in elkaar timmeren, ik heb daar absoluut geen handigheid in en gezien de hoeveelheid klusprogramma's en klushulpprogramma's ben ik daar niet de enige in.
En je wil ook geen gedemotiveerde werknemers.
Als je dat niet kan ben je ongetwijfeld geschikt voor ander werk. Dat kan hoger of lager geschoold werk zijn.

quote:
Het is dus niet zo dat je minder kans op werkloosheid hebt naarmate je hoger geschoold bent Zie bijvoorbeeld Academic Inflation (en dan met name deze bron daarvan). Je prijst jezelf namelijk uit de markt voor een heel scala aan functies onder dat opleidingsniveau.
Tja, ik denk dat je met een diploma meer kans hebt om een baan te krijgen én te behouden. Dat jouw bron dat anders ziet heb ik nog nergens ander gelezen.

quote:
Enerzijds zeg je dat het zonde van de investering is anderzijds zeg je dat ze maar een spoedcursus moeten gaan doen om in de bouw te gaan werken. Wat is het nou?
Tweederde van de mensen in de bijstand (300+ duizend mensen) is laag opgeleid. Die kunnen dan toch prima het laag opgeleide werk doen of een cursus volgen tot iets minder laag opgeleid werk?
pi_105445694
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 01:48 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als je dat niet kan ben je ongetwijfeld geschikt voor ander werk. Dat kan hoger of lager geschoold werk zijn.

[..]

Tja, ik denk dat je met een diploma meer kans hebt om een baan te krijgen én te behouden. Dat jouw bron dat anders ziet heb ik nog nergens ander gelezen.

[..]

Tweederde van de mensen in de bijstand (300+ duizend mensen) is laag opgeleid. Die kunnen dan toch prima het laag opgeleide werk doen of een cursus volgen tot iets minder laag opgeleid werk?
als je een hoge opleiding hebt gevolgd ben je vaak langer op zoek naar een baan dan een minder hoog opgeleide. Logisch want voor vel banen ben je overgekwalificeerd, ook een reden waarom bedrijven je niet aannemen.

Dat laag opgeleid werk wordt nu door Polen en Roemenen gedaan. Daar kan je over blijven emmeren maar dat zijn de cijfers. Hoe wil je die wegkrijgen uit Nederland.

Als je dat niet lukt, heb je dus geen of nauwelijks vacatures.
pi_105446157
maar waarom denken jullie dat bedrijven laagopgeleide mensen aan gaan nemen die 150 km verderop wonen bv ?

en mensen in de bijstand hebben geen eigen vermogen, wie gaat de verhuizing betalen en alle andere kosten ? Vele zitten al in de schuldsanering.

Het plan lijkt me gewoon niet haalbaar, dezelfde reden waarom het in de praktijk nu al niet of nauwelijks wordt toegepast in de WW.
  zondag 11 december 2011 @ 11:10:50 #192
66444 Lord_Vetinari
pi_105446212
Het is gewoon een verkapte bezuiniging. Bedrijven nemen echt geen mensen uit de Bijstand aan die 150 km weg wonen. Dat soort mensen zijn in de omgeving wel te vinden. Die Bijstanders vinden dus geen werk, geven aan dat ze bereid zijn te verhuizen, maar dat ze niet worden aangenomen en het UWV en de gemeenten krijgen gewoon opdracht om te constateren dat ze niet hun best hebben gedaan (geen pak aantrekken bij gesprek, vragen om reiskostenvergoeding) en om de uitkering stop te zetten.
pi_105446304
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is gewoon een verkapte bezuiniging. Bedrijven nemen echt geen mensen uit de Bijstand aan die 150 km weg wonen. Dat soort mensen zijn in de omgeving wel te vinden. Die Bijstanders vinden dus geen werk, geven aan dat ze bereid zijn te verhuizen, maar dat ze niet worden aangenomen en het UWV en de gemeenten krijgen gewoon opdracht om te constateren dat ze niet hun best hebben gedaan (geen pak aantrekken bij gesprek, vragen om reiskostenvergoeding) en om de uitkering stop te zetten.
Je kan de uitkering niet stopzetten als ze niet weigeren.

En ze kunnen beter bezuinigen op de reintegratiebureaus die bakken met geld krijgen voor niets doen.
pi_105446352
het wordt natuurlijk wel lachen als bijstandstrekkers zeggen, ik heb een baan gevonden in Anerika, betalen jullie de reiskosten even :)
  zondag 11 december 2011 @ 11:20:41 #195
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_105446377
En hoe zit het met uitkeringtrekkers met kinderen?
Die kinderen moeten dan mee, weg van hun school, vriendjes, opa en oma.
Goed plan wel :Y
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_105446457
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2011 11:20 schreef mazaru het volgende:
Overheid betaalt gewoon 2 huurhuizen voor de nieuwe baan.
  zondag 11 december 2011 @ 11:28:13 #197
66444 Lord_Vetinari
pi_105446508
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2011 11:20 schreef mazaru het volgende:
En komen op een nieuwe school, met nieuwe vriendjes en 6 maanden of een jaar later wordt papa's contract in Almelo niet verlengd en vindt hij een baan in Den Helder. En daar gaan we weer...
pi_105446556
Zeg LV, als jij de helft van de tijd die jij besteedt aan het vinden van smoesjes in dezen besteed aan het vinden van oplossingen, dan zijn er volgens mij 100.000 bijstandsgerechtigden vanavond nog aan een baan geholpen...

Is dat misschien eens een idee?
pi_105446572
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:30 schreef DS4 het volgende:
Zeg LV, als jij de helft van de tijd die jij besteedt aan het vinden van smoesjes in dezen besteed aan het vinden van oplossingen, dan zijn er volgens mij 100.000 bijstandsgerechtigden vanavond nog aan een baan geholpen...

Is dat misschien eens een idee?
dacht dat jij 16 uur per dag werkte ?
pi_105446733
voor bijv. seizoenswerk is verhuizen geen optie want na een tijdje sta je weer op straat, de werkgever zou dan dus voor tijdelijke huisvesting moeten zorgen, iets wat ze ook vaak voor polen doen (waar je dan tussen mag gaan zitten 8)7 ) maar eigenlijk hebben die werkgevers liever hun hardwerkende poolse arbeiders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')