abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105425074
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja dan ben je naief. Dat was vroeger zo maar tegenwoordig zeker niet meer. Denk alleen maar aan al die directeuren die een buitensporige bonus mee nar huis nemen, terwijl het personeel in mag leveren.
Ik zei ook: behoren te hebben..
pi_105430112
Luie donders... Zat werk, als je zover komt dat je dus moet verhuizen heb je het er gewoon naar gemaakt. School je maar om.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_105430486
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat "het volk" zelf ook compleet andere prioriteiten heeft dan rekening houden met elkaar.
Juist. We hebben het ontzettend goed met zn allen, maar zo langzamerhand begint het besef te groeien dat de bubbel gaat barsten. Deze belachelijke hoge mate van welvaart is niet vast te houden en we zullen allemaal in moeten leveren. Ik vraag me af of dit zo verkeerd is. De kans is aanwezig dat we er andere dingen voor terug krijgen en die andere dingen hoeven ook niet per definitie verkeerd te zijn.
pi_105430829
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:52 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Juist. We hebben het ontzettend goed met zn allen, maar zo langzamerhand begint het besef te groeien dat de bubbel gaat barsten. Deze belachelijke hoge mate van welvaart is niet vast te houden en we zullen allemaal in moeten leveren. Ik vraag me af of dit zo verkeerd is. De kans is aanwezig dat we er andere dingen voor terug krijgen en die andere dingen hoeven ook niet per definitie verkeerd te zijn.
iedereen prima, maar niet mensen met een uitkering wel korten en de bovenlaag extra's geven.
Dan krijg je vroeg of laat oorlog.
pi_105431094
Stelt minister kamp zijn huis beschikbaar als ik bij hem in de buurt kom werken, mocht ik werkeloos raken? een idiote oplossing van een idiote mongool. maar dat was bij minister "concentratie" kamp wel bekend.
  zaterdag 10 december 2011 @ 22:08:23 #131
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105431326
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:03 schreef MakkieR het volgende:
Stelt minister kamp zijn huis beschikbaar als ik bij hem in de buurt kom werken, mocht ik werkeloos raken? een idiote oplossing van een idiote mongool. maar dat was bij minister "concentratie" kamp wel bekend.
draai de rollen eens om zouden ik van de gemeente er 800 euro (minimaal) er bij krijgen als ik iemand hier kan laten inwonen die zich hier dan van werk kan verzien :) (ruimte zat )
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_105431738
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:08 schreef RAVW het volgende:

[..]

draai de rollen eens om zouden ik van de gemeente er 800 euro (minimaal) er bij krijgen als ik iemand hier kan laten inwonen die zich hier dan van werk kan verzien :) (ruimte zat )
wowsers wat ben jij slecht in de Nederlanse taal maat. Ik maak ook wel eens fouten, maar deze reactie moest ik zowat ontcijferen. Van wat ik begrijp met je verhaal is dat iemand gewoon niet kan verhuizen als er geen woning beschikbaar is, ook zit je met heimee, tijdelijke contracten en misbruik van werkgevers. geloof me dit is gewoon een heel slecht idee. punt.
pi_105431966
Typisch VVD. Om te kotsen natuurlijk.

Laat die partij de criminele bankiers en ander witteboordentuig nu eindelijk eens aanpakken, uitknijpen als citroenen, want daar vallen vele miljarden te halen.

Dan zien we daarna wel of er bij de armoedzaaiers nog wat te halen valt.
pi_105432407
Ik werk 200km verderop. Vrienden en familie wonen in het noorden. Kom elk weekend terug, zou niet weten waarom ik dat wel kan en iemand anders niet.
pi_105432528
Leidt dit niet tot een zekere brain drain naar landen met betere voorzieningen? Dit gaat over de bijstand, maar ik lees dus dat het ook voor de WW gaat gelden. Stel ik verlies mijn baan en ondanks intensief solliciteren kom ik in de WW terecht. De vraag is dan of ik moet verhuizen naar Limburg om voor de helft van mijn huidige salaris asperges te plukken.

Minister Kamp: geen excuus meer om werk te weigeren
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_105432953
Dus jij denkt dat iemand naar het buitenland gaat terwijl binnen NL zelf verhuizen al teveel is?
pi_105433087
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:26 schreef kawotski het volgende:
Ik werk 200km verderop. Vrienden en familie wonen in het noorden. Kom elk weekend terug, zou niet weten waarom ik dat wel kan en iemand anders niet.
hoe oud ben je en hoeveel collega's doen hetzelfde ?
pi_105433128
quote:
als het ook gaat gelden voor de allochtone medeburger is er geen WW meer nodig.
pi_105433559
quote:
Dat vroeg ik me ook af, ik zal de antwoorden even samenvatten...

quote:
- Het is slecht voor het sociale leven van de bijstandstrekker
- Het OV in Nederland is slecht en te duur, niet haalbaar om daarmee te reizen
- Kinderen groeien op voor galg en rad als een ouder werkt en daardoor lang van huis is
- Mensen dwingen iets te doen tegen hun wil is inhumaan en vooral tegen de grondwet. Anderen mogen niet bepalen dat mensen hun leven moeten omgooien.
- Een verblijf elders in een kamer is te duur en gaat ten koste van het gezinsinkomen
- Het verschil tussen uitkering en werken is te klein, weinig inspirerend om daar wat voor te doen
Je ziet, het is in Nederland bijna onmogelijk om de switch te maken van bijstandstrekker naar het leven dat werkende mensen hebben.
pi_105433908
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:47 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook af, ik zal de antwoorden even samenvatten...

[..]

Je ziet, het is in Nederland bijna onmogelijk om de switch te maken van bijstandstrekker naar het leven dat werkende mensen hebben.
heb je een hekel aan bijstandstrekkers ??

Nog een paar vragen voor je

Welk bedrijf gaat 55+ aannemen die na 30 jaar lui werken in de bijstand komen ?
Waarom schaal jij WW en bijstandtrekkers hetzelfde in ?
Ga jij verhuizen voor een baan waar je een half jaar zekerheid hebt ?
Waarom laat je bedrijven niet verhuizen naar gemeentes waar veel bijstandtrekkers zijn.

en je begint er zelf over, als je kinderen heb, wie zorgt daarvoor ? De maatschappij ? Gaat nog meer geld kosten dan de uitkering.

[ Bericht 5% gewijzigd door macca728 op 10-12-2011 22:59:44 ]
pi_105434339
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

heb je een hekel aan bijstandstrekkers ??
Ken er een hoop persoonlijk, stuk voor stuk fantastische mensen :)

quote:
Nog een par cragen voor je

Welk bedrijf gaat 55+ aannemen die na 30 jaar lui werken in de bijstand komen ?
30 jaar lui werken? Maar goed, als de persoon van 55+ onderkent dat hij concurreert met mensen van 25+ en daar zijn eisen op afstemt, welk bedrijf laat zo'n talent dan gaan?

Dienstjaren, opgebouwde rechten en al wat niet meer is niet meer van deze tijd en zal niet terugkomen, tijd voor mensen om de realiteit onder ogen te zien. Wat je vroeger verdiende en deed is interessant, maar niet leidinggevend voor je nieuwe job.

quote:
Wie gaat de verhuiskosten betalen als je elk half jaar moet verhuizen ?
Ga jij verhuizen voor een baan waar je een half jaar zekerheid hebt ?
Ik heb de uitwerking van de wet nog niet gelezen, het lijkt me sterk dat het erop neer zal komen dat mensen om de 6 maanden wordt gevraagd te verhuizen. Daarnaast, als ik in zo'n situatie zou verkeren (langdurig werkloos, weinig zicht op baan in eigen omgeving) zou ik graag verhuizen, maar dan wel gelijk naar een regio met meer vacatures dan alleen die ene waar ik toevallig voor ben geselecteerd.

quote:
Waarom laat je bedrijven niet verhuizen naar gemeentes waar veel bijstandtekker sijn
Bedrijven laten verhuizen? Het mooie van ondernemen is juist dat een ondernemer zelf bepaalt hoe en waar hij zijn geld verdient. Hoe meer regels de overheid het bedrijfsleven oplegt, hoe minder er ondernomen zal worden en als gevolg daarvan ook minder werkgelegenheid.

quote:
En waarom schaal jij WW en bijstandtrekkers hetzelfde in ?
Doe ik eigenlijk niet, aangezien voor de WW al de regeling bestaat dat mensen kunnen verhuizen. De WW'ers vind ik eigenlijk niet zo ernstig aangezien dat geen jaren duurt, erger vind ik de mensen die jarenlang,, soms 10-20 jaar, in de bijstand zitten en hier gewoon wegkwijnen.
Een baan zou hun sociale contacten juist enorm opvijzelen!

quote:
en je begint er zelf over, als je kinderen heb, wie zorgt daarvoor ? De maatschappij ? Gaat nog meer geld kosten dan de uitkering.
Nou, ik neem het over uit de antwoorden die ik kreeg :) Gezinnen bestaan in de regel uit vader, moeder en kinderen. Als éen partner gaat werken is er dus geen probleem. Gaan beide partners werken dan heb je eenzelfde situatie als met de honderd duizenden mensen die het bolwerken, vaak nog met een dikke hypotheek op de koop toe.
Of het goed is voor de ontwikkeling van het kind als beide ouders fulltime werken is een andere discussie, die heeft weinig met ww´ers of bijstandstrekkers te maken.
  zondag 11 december 2011 @ 00:03:21 #142
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105437208
Het blijft me verbazen hoeveel mensen menen, dat zij het recht hebben te bepalen waar iemand gaat wonen. Zou het niet veel makkelijker zijn, het is maar een idee hoor, om de UWV's ervoor te laten zorgen dat de mensen gewoon in hun eigen regio weer aan de slag gaan? Het is een beeeeeeetje inefficient om werkloze A van X naar Y te laten verhuizen en werkloze B van Y naar X, lijkt me.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 11 december 2011 @ 00:07:15 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105437360
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het blijft me verbazen hoeveel mensen menen, dat zij het recht hebben te bepalen waar iemand gaat wonen. Zou het niet veel makkelijker zijn, het is maar een idee hoor, om de UWV's ervoor te laten zorgen dat de mensen gewoon in hun eigen regio weer aan de slag gaan? Het is een beeeeeeetje inefficient om werkloze A van X naar Y te laten verhuizen en werkloze B van Y naar X, lijkt me.
Waarom moet het uwv een baan vinden voor mensen, dat is eerder de vraag. Gewoon opheffen die hele hap.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 december 2011 @ 00:21:33 #144
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_105438033
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:45 schreef kawotski het volgende:
Luie donders... Zat werk, als je zover komt dat je dus moet verhuizen heb je het er gewoon naar gemaakt. School je maar om.
Ff een voorbeeld. Iemand van 55 die al 30 jaar bij hetzelfde bedrijf werkt wordt ontslagen omdat diegene door de crisis opeens te duur is. Die persoon komt in de WW terecht en solliciteert zich een slag in de rondte maar wordt niet aangenomen omdat bedrijven iemand van 55 simpelweg niet aannemen en uiteindelijk komt diegene in de bijstand terecht. Jij wilt beweren dat die persoon het daar zelf naar heeft gemaakt?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 11 december 2011 @ 00:26:55 #145
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_105438220
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:21 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Ff een voorbeeld. Iemand van 55 die al 30 jaar bij hetzelfde bedrijf werkt wordt ontslagen omdat diegene door de crisis opeens te duur is. Die persoon komt in de WW terecht en solliciteert zich een slag in de rondte maar wordt niet aangenomen omdat bedrijven iemand van 55 simpelweg niet aannemen en uiteindelijk komt diegene in de bijstand terecht. Jij wilt beweren dat die persoon het daar zelf naar heeft gemaakt?
Je kan 'm nog leuker maken, iemand van 55+ die 30 jaar heeft gewerkt en daarmee 30 maanden WW heeft opgebouwd (kan niet volgens mij, er zit een limiet aan) die zou gedwongen kunnen worden om op z'n 57 + laten we zeggen 2 jaar, 59ste te gaan verhuizen voor een baan t/m z'n pensioen. Das heel redelijk om van 'm te verlangen, niet waar (dit is sarcasme voor de mensen die het niet doorhebben).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 11 december 2011 @ 00:31:05 #146
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105438396
hahaha zo als hier ook door diverse mensen gezegd worden, Er zijn banen zat ....

ja dat is het probleem ook niet de banen.

maar iemand van boven de 40 moet je dan niet gaan afzetten met 1100 euro per maand.
daar mag best wel een leuk bedrag tegen over staan.

het is niet zo dat de mensen geen baan willen hebben en dat ze er niet zijn maar de werkgevers willen er niets voor geven wat een beetje leefbaar is voor de mens in deze tijden.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_105438621
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat is bijna net zo inefficient als al die mensen die dagelijks in de files staan of met de trein van Utrrecht naar Den Haag reizen.

Toch staan ze in die file of in de treinen, blijkbaar is de drang om te werken groter dan de drang om voor een grijpstuiver thuis te zitten.

We moeten af van de excuses die almaar opgevoerd worden om maar niet te werken, de ene keer is het de taal die men niet spreekt, de andere keer is het de onzekerheid die je dan ingaat, dan is het weer het thuisfront wat mama of papa niet 24/7 ziet, dan weer de reis die te lang of te duur is.

Onderwijl vergetend dat honderdduizenden wel elke dag daarmee te maken hebben en ook nog de kosten van jouw bestaan hebben te dragen, onvrijwillig wel te verstaan want als je je belasting niet betaald ben je het bokje.

Hoe vaak hoor je mensen niet zeggen 'Dit is een droombaan als hij maar wat dichterbij mijn huis was'. Dat excuus wordt nu niet meer geaccepteerd.
pi_105438832
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:31 schreef RAVW het volgende:

maar iemand van boven de 40 moet je dan niet gaan afzetten met 1100 euro per maand.
daar mag best wel een leuk bedrag tegen over staan.

het is niet zo dat de mensen geen baan willen hebben en dat ze er niet zijn maar de werkgevers willen er niets voor geven wat een beetje leefbaar is voor de mens in deze tijden.
Wat een kletskoek zeg!

Natuurlijk snap ik dat een fabrieksmedewerker liever 100 euro per uur verdient dan 10 euro, maar eigenlijk is 10 euro per uur voor ongeschoold werk al best veel geld. Je wil niet weten hoeveel mensen in omringende landen voor een fractie daarvan werken. En ja, die moeten dan vaak 2 banen hebben om rond te komen. Niet ideaal, maar met dit in het achterhoofd mag je je best afvragen of je in NL niet heel blij mag zijn dat het minimumloon zo extreem hoog is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 11 december 2011 @ 00:45:23 #149
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105438973
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:36 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is bijna net zo inefficient als al die mensen die dagelijks in de files staan of met de trein van Utrrecht naar Den Haag reizen.

Toch staan ze in die file of in de treinen, blijkbaar is de drang om te werken groter dan de drang om voor een grijpstuiver thuis te zitten.

We moeten af van de excuses die almaar opgevoerd worden om maar niet te werken, de ene keer is het de taal die men niet spreekt, de andere keer is het de onzekerheid die je dan ingaat, dan is het weer het thuisfront wat mama of papa niet 24/7 ziet, dan weer de reis die te lang of te duur is.

Onderwijl vergetend dat honderdduizenden wel elke dag daarmee te maken hebben en ook nog de kosten van jouw bestaan hebben te dragen, onvrijwillig wel te verstaan want als je je belasting niet betaald ben je het bokje.

Hoe vaak hoor je mensen niet zeggen 'Dit is een droombaan als hij maar wat dichterbij mijn huis was'. Dat excuus wordt nu niet meer geaccepteerd.
:) leuk dit soort berichten waarom hoor ik altijd maar over de werknemers de klachten en dat ze hun best moeten doen, en zo niet dat er dan klappen vallen bij de werknemers of bij mensen die niet aan een baan kunnen komen door werkgevers.

Ik ben al bijna 18 jaar bezig om en beetje normaal betaalde baan te vinden maar ze willen me gewoon niet ( te oud en verleden die mijn werkgever heeft veroorzaakt)
maar waarom worden die nooit ter verantwoording geroepen?

Zo als ik al eerder aangaf ik wil graag werken ( wat ik al meer dan 20 jaar doet en waarvan 17 jaar bij de zelfde werkgever) maar ze willen me gewoon niet meer betalen dus weigeren hun dat ik door stroom of een beter vooruitzicht krijgt :) dus ik draai nu de rollen gewoon om.
mocht ik ooit uitvallen zal ik het zeker gaan gebruiken , van ik wil wel en dat kan ik ook aantonen maar me werkgever ( het rijk dus) heeft me al die tijd tegen gehouden :)
pi_105439097
Waarom zou een werkgever iemand aan moeten nemen die hij niet geschikt vind voor het werk wat hij wil laten verzetten?

Een werkgever is geen sociale instantie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')