Ik zei ook: behoren te hebben..quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dan ben je naief. Dat was vroeger zo maar tegenwoordig zeker niet meer. Denk alleen maar aan al die directeuren die een buitensporige bonus mee nar huis nemen, terwijl het personeel in mag leveren.
Juist. We hebben het ontzettend goed met zn allen, maar zo langzamerhand begint het besef te groeien dat de bubbel gaat barsten. Deze belachelijke hoge mate van welvaart is niet vast te houden en we zullen allemaal in moeten leveren. Ik vraag me af of dit zo verkeerd is. De kans is aanwezig dat we er andere dingen voor terug krijgen en die andere dingen hoeven ook niet per definitie verkeerd te zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat "het volk" zelf ook compleet andere prioriteiten heeft dan rekening houden met elkaar.
iedereen prima, maar niet mensen met een uitkering wel korten en de bovenlaag extra's geven.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:52 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Juist. We hebben het ontzettend goed met zn allen, maar zo langzamerhand begint het besef te groeien dat de bubbel gaat barsten. Deze belachelijke hoge mate van welvaart is niet vast te houden en we zullen allemaal in moeten leveren. Ik vraag me af of dit zo verkeerd is. De kans is aanwezig dat we er andere dingen voor terug krijgen en die andere dingen hoeven ook niet per definitie verkeerd te zijn.
draai de rollen eens om zouden ik van de gemeente er 800 euro (minimaal) er bij krijgen als ik iemand hier kan laten inwonen die zich hier dan van werk kan verzienquote:Op zaterdag 10 december 2011 22:03 schreef MakkieR het volgende:
Stelt minister kamp zijn huis beschikbaar als ik bij hem in de buurt kom werken, mocht ik werkeloos raken? een idiote oplossing van een idiote mongool. maar dat was bij minister "concentratie" kamp wel bekend.
wowsers wat ben jij slecht in de Nederlanse taal maat. Ik maak ook wel eens fouten, maar deze reactie moest ik zowat ontcijferen. Van wat ik begrijp met je verhaal is dat iemand gewoon niet kan verhuizen als er geen woning beschikbaar is, ook zit je met heimee, tijdelijke contracten en misbruik van werkgevers. geloof me dit is gewoon een heel slecht idee. punt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:08 schreef RAVW het volgende:
[..]
draai de rollen eens om zouden ik van de gemeente er 800 euro (minimaal) er bij krijgen als ik iemand hier kan laten inwonen die zich hier dan van werk kan verzien(ruimte zat )
hoe oud ben je en hoeveel collega's doen hetzelfde ?quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:26 schreef kawotski het volgende:
Ik werk 200km verderop. Vrienden en familie wonen in het noorden. Kom elk weekend terug, zou niet weten waarom ik dat wel kan en iemand anders niet.
als het ook gaat gelden voor de allochtone medeburger is er geen WW meer nodig.quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:26 schreef kawotski het volgende:
Ik werk 200km verderop. Vrienden en familie wonen in het noorden. Kom elk weekend terug, zou niet weten waarom ik dat wel kan en iemand anders niet.
Dat vroeg ik me ook af, ik zal de antwoorden even samenvatten...quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:26 schreef kawotski het volgende:
Je ziet, het is in Nederland bijna onmogelijk om de switch te maken van bijstandstrekker naar het leven dat werkende mensen hebben.quote:- Het is slecht voor het sociale leven van de bijstandstrekker
- Het OV in Nederland is slecht en te duur, niet haalbaar om daarmee te reizen
- Kinderen groeien op voor galg en rad als een ouder werkt en daardoor lang van huis is
- Mensen dwingen iets te doen tegen hun wil is inhumaan en vooral tegen de grondwet. Anderen mogen niet bepalen dat mensen hun leven moeten omgooien.
- Een verblijf elders in een kamer is te duur en gaat ten koste van het gezinsinkomen
- Het verschil tussen uitkering en werken is te klein, weinig inspirerend om daar wat voor te doen
heb je een hekel aan bijstandstrekkers ??quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af, ik zal de antwoorden even samenvatten...
[..]
Je ziet, het is in Nederland bijna onmogelijk om de switch te maken van bijstandstrekker naar het leven dat werkende mensen hebben.
Ken er een hoop persoonlijk, stuk voor stuk fantastische mensenquote:Op zaterdag 10 december 2011 22:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
heb je een hekel aan bijstandstrekkers ??
30 jaar lui werken? Maar goed, als de persoon van 55+ onderkent dat hij concurreert met mensen van 25+ en daar zijn eisen op afstemt, welk bedrijf laat zo'n talent dan gaan?quote:Nog een par cragen voor je
Welk bedrijf gaat 55+ aannemen die na 30 jaar lui werken in de bijstand komen ?
Ik heb de uitwerking van de wet nog niet gelezen, het lijkt me sterk dat het erop neer zal komen dat mensen om de 6 maanden wordt gevraagd te verhuizen. Daarnaast, als ik in zo'n situatie zou verkeren (langdurig werkloos, weinig zicht op baan in eigen omgeving) zou ik graag verhuizen, maar dan wel gelijk naar een regio met meer vacatures dan alleen die ene waar ik toevallig voor ben geselecteerd.quote:Wie gaat de verhuiskosten betalen als je elk half jaar moet verhuizen ?
Ga jij verhuizen voor een baan waar je een half jaar zekerheid hebt ?
Bedrijven laten verhuizen? Het mooie van ondernemen is juist dat een ondernemer zelf bepaalt hoe en waar hij zijn geld verdient. Hoe meer regels de overheid het bedrijfsleven oplegt, hoe minder er ondernomen zal worden en als gevolg daarvan ook minder werkgelegenheid.quote:Waarom laat je bedrijven niet verhuizen naar gemeentes waar veel bijstandtekker sijn
Doe ik eigenlijk niet, aangezien voor de WW al de regeling bestaat dat mensen kunnen verhuizen. De WW'ers vind ik eigenlijk niet zo ernstig aangezien dat geen jaren duurt, erger vind ik de mensen die jarenlang,, soms 10-20 jaar, in de bijstand zitten en hier gewoon wegkwijnen.quote:En waarom schaal jij WW en bijstandtrekkers hetzelfde in ?
Nou, ik neem het over uit de antwoorden die ik kreegquote:en je begint er zelf over, als je kinderen heb, wie zorgt daarvoor ? De maatschappij ? Gaat nog meer geld kosten dan de uitkering.
Waarom moet het uwv een baan vinden voor mensen, dat is eerder de vraag. Gewoon opheffen die hele hap.quote:Op zondag 11 december 2011 00:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het blijft me verbazen hoeveel mensen menen, dat zij het recht hebben te bepalen waar iemand gaat wonen. Zou het niet veel makkelijker zijn, het is maar een idee hoor, om de UWV's ervoor te laten zorgen dat de mensen gewoon in hun eigen regio weer aan de slag gaan? Het is een beeeeeeetje inefficient om werkloze A van X naar Y te laten verhuizen en werkloze B van Y naar X, lijkt me.
Ff een voorbeeld. Iemand van 55 die al 30 jaar bij hetzelfde bedrijf werkt wordt ontslagen omdat diegene door de crisis opeens te duur is. Die persoon komt in de WW terecht en solliciteert zich een slag in de rondte maar wordt niet aangenomen omdat bedrijven iemand van 55 simpelweg niet aannemen en uiteindelijk komt diegene in de bijstand terecht. Jij wilt beweren dat die persoon het daar zelf naar heeft gemaakt?quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:45 schreef kawotski het volgende:
Luie donders... Zat werk, als je zover komt dat je dus moet verhuizen heb je het er gewoon naar gemaakt. School je maar om.
Je kan 'm nog leuker maken, iemand van 55+ die 30 jaar heeft gewerkt en daarmee 30 maanden WW heeft opgebouwd (kan niet volgens mij, er zit een limiet aan) die zou gedwongen kunnen worden om op z'n 57 + laten we zeggen 2 jaar, 59ste te gaan verhuizen voor een baan t/m z'n pensioen. Das heel redelijk om van 'm te verlangen, niet waar (dit is sarcasme voor de mensen die het niet doorhebben).quote:Op zondag 11 december 2011 00:21 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ff een voorbeeld. Iemand van 55 die al 30 jaar bij hetzelfde bedrijf werkt wordt ontslagen omdat diegene door de crisis opeens te duur is. Die persoon komt in de WW terecht en solliciteert zich een slag in de rondte maar wordt niet aangenomen omdat bedrijven iemand van 55 simpelweg niet aannemen en uiteindelijk komt diegene in de bijstand terecht. Jij wilt beweren dat die persoon het daar zelf naar heeft gemaakt?
Dat is bijna net zo inefficient als al die mensen die dagelijks in de files staan of met de trein van Utrrecht naar Den Haag reizen.quote:Op zondag 11 december 2011 00:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het blijft me verbazen hoeveel mensen menen, dat zij het recht hebben te bepalen waar iemand gaat wonen. Zou het niet veel makkelijker zijn, het is maar een idee hoor, om de UWV's ervoor te laten zorgen dat de mensen gewoon in hun eigen regio weer aan de slag gaan? Het is een beeeeeeetje inefficient om werkloze A van X naar Y te laten verhuizen en werkloze B van Y naar X, lijkt me.
Wat een kletskoek zeg!quote:Op zondag 11 december 2011 00:31 schreef RAVW het volgende:
maar iemand van boven de 40 moet je dan niet gaan afzetten met 1100 euro per maand.
daar mag best wel een leuk bedrag tegen over staan.
het is niet zo dat de mensen geen baan willen hebben en dat ze er niet zijn maar de werkgevers willen er niets voor geven wat een beetje leefbaar is voor de mens in deze tijden.
quote:Op zondag 11 december 2011 00:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is bijna net zo inefficient als al die mensen die dagelijks in de files staan of met de trein van Utrrecht naar Den Haag reizen.
Toch staan ze in die file of in de treinen, blijkbaar is de drang om te werken groter dan de drang om voor een grijpstuiver thuis te zitten.
We moeten af van de excuses die almaar opgevoerd worden om maar niet te werken, de ene keer is het de taal die men niet spreekt, de andere keer is het de onzekerheid die je dan ingaat, dan is het weer het thuisfront wat mama of papa niet 24/7 ziet, dan weer de reis die te lang of te duur is.
Onderwijl vergetend dat honderdduizenden wel elke dag daarmee te maken hebben en ook nog de kosten van jouw bestaan hebben te dragen, onvrijwillig wel te verstaan want als je je belasting niet betaald ben je het bokje.
Hoe vaak hoor je mensen niet zeggen 'Dit is een droombaan als hij maar wat dichterbij mijn huis was'. Dat excuus wordt nu niet meer geaccepteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |