abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105447216
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:52 schreef DS4 het volgende:
Als het aan sommigen hier ligt is werkloos zijn kennelijk iets waar je voor mag kiezen. Die tijd is echter voorbij en dat geldt niet alleen voor de rechtse partijen. Ook een Jan Marijnissen zou pislink kunnen worden op iemand die vertelt dat 50 km reizen toch wel echt te ver is.
leg eens uit waarom bedrijven iemand zullen aannemen met een lage opleiding die 100 km verderop loopt terwijl er 500.000 mensen zijn om uit te kiezen.
pi_105447223
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Beetje jammer dat jij denkt dat het smoesjes zijn. We hebben hier met mensen te maken, niet gewoon met nummers. Jij bent bereid om mensen, met gezinnen en sociale structuren, uit hun omgeving te rukken en ergens neer te plempen, puur om een paar centen te besparen. Je solt met mensen, je solt met maatschappelijke verbanden en je vindt het heel normaal. In plaats van andere oplossingen te propageren (zoals het stimuleren van werkgelegenheid, het kijken naar het aannamebeleid in dit land door ondernemers, het aantrekkelijker maken van de arbeidsmarkt, het bieden van ruimte voor scholing) wordt er dwang opgelegd aan mensen die toch al aan de onderkant van alles zitten. Ze worden rucksichtlos op kosten gejaagd ('Ach, verhuizen kost hooguit een paar honderd Euro' of 'Nou, dan gaan ze de eerste tijd maar met het OV maar de werkgever hoeft dat niet te betalen, want dat is de verantwoordelijkheid van de werknemer'), er wordt totaal geen been in gezien om gezinnen uit elkaar te rukken ('Nou, dan gaan ze toch lekker de hele week op een kamer in die andere plaats wonen en alleen in het weekend naar huis') en sommige mensen reageren hier, alsof het goddomme de normaalste zaak van de wereld is.

Het morele verval dat rechts ten toon spreidt begint me meer en meer te verbazen. In de Middeleeuwen was het heel normaal dat een Landheer zijn pachters heen en weer schoof als poppetjes, gezinnen uit elkaar rukte als dat economisch beter uitkwam en kinderen ruilde met de Landheer uit het volgend egraafschap, maar ik verkeerde toch in de veronderstelling dat de mensheid, in ieder geval in deze gebieden, zich iets verder ontwikkeld had.
_O_

Het is nu eenmaal erg makkelijk schoppen naar beneden, als je zelf in een riante positie zit. Maar mijn maag draait ervan om. :r
pi_105447248
quote:
Als het aan sommigen hier ligt is werkloos zijn kennelijk iets waar je voor mag kiezen. Die tijd is echter voorbij en dat geldt niet alleen voor de rechtse partijen. Ook een Jan Marijnissen zou pislink kunnen worden op iemand die vertelt dat 50 km reizen toch wel echt te ver is.
discussie gaat niet over 50 km ook. Discussie gaat over verplicht verhuizen.
pi_105447280
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

50 km reizen is niet te ver als a) de werknemer daar zelf voor wenst te kiezen en b) het niet wordt opgelegd om ergens een kutbaan met een looptijd van een half jaar te accepteren.
Kortom: van jou mag iedereen kiezen om inactief te blijven als ze dat graag willen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 11 december 2011 @ 11:58:24 #230
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105447297
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2011 11:52 schreef mazaru het volgende:

[..]

Nee?
Dus jij denkt niet dat het bij sommige mensen de ogen zou openen?
Tja, dan moeten er maar een paar nieuwe gebouwd worden.
Och, ze staan er al dik 60 jaar en blijkbaar schort het hier en daar toch nog wel aan open ogen. Dus, nee, ik heb daar niet zoveel vertrouwen in.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105447302
quote:
Daar hebben we het niet over. We hebben het over niet te bereizen afstanden voor een betrekking die dan maar gedwongen aangenomen moet worden omdat je anders geen bijstand meer krijgt, terwijl een woning niet op zo'n termijn te regelen is, de meeste betrekkingen voor de mensen waar we het over hebben van tijdelijke aard zijn, verhuizen schijtduur is, verhuizen mensen weghaalt uit hun sociale netwerk en reiskosten het halve salaris op zouden souperen.

Kortom: we hebben het over onmogelijke eisen stellen aan een kwetsbare groep mensen met een straf op de koop toe. Lose-lose.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105447310
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:54 schreef macca728 het volgende:

leg eens uit waarom bedrijven iemand zullen aannemen met een lage opleiding die 100 km verderop loopt terwijl er 500.000 mensen zijn om uit te kiezen.
Het gaat erom dat ze die baan niet mogen weigeren. En een sollicitatiebrief versturen kost net zoveel tijd en moeite of die nu 5 km of 5.000 km verderop moet worden bezorgd.

Als geen werkgever ze aan wil nemen op basis van die afstand hebben ze er geen last van. Dus dit is geen probleem, het is weer een excuus, een smoesje!
pi_105447343
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:55 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

Het is nu eenmaal erg makkelijk schoppen naar beneden, als je zelf in een riante positie zit.
Hoe denk jij dat ik in die riante positie ben gekomen? Misschien door wel lange reistijden te accepteren, meermaals te verhuizen en gewoon keihard te werken voor mijn geld?

Verder is het een ad hominem. Het lijkt mij niet zo gezond dat alleen bijstandsgerechtigden hier een mening over mogen hebben.
pi_105447346
quote:
Het gaat niet om het aantal kilometers, het gaat om de tijd die je eraan kwijt bent. Afhankelijk van waar je precies woont en waar je werk is, kun je met het OV tussen de 0,5 uur en 2,5 uur kwijt zijn aan die 50 km. Enkele reis. Dat kan met een beetje vertraging (ook dagelijkse kost, dankzij onze barmhartige visionaire vrinden van de VVD) dus zomaar 4 uur of langer per werkdag zijn.
pi_105447359
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Beetje jammer dat jij denkt dat het smoesjes zijn. We hebben hier met mensen te maken, niet gewoon met nummers. Jij bent bereid om mensen, met gezinnen en sociale structuren, uit hun omgeving te rukken en ergens neer te plempen, puur om een paar centen te besparen. Je solt met mensen, je solt met maatschappelijke verbanden en je vindt het heel normaal. In plaats van andere oplossingen te propageren (zoals het stimuleren van werkgelegenheid, het kijken naar het aannamebeleid in dit land door ondernemers, het aantrekkelijker maken van de arbeidsmarkt, het bieden van ruimte voor scholing) wordt er dwang opgelegd aan mensen die toch al aan de onderkant van alles zitten. Ze worden rucksichtlos op kosten gejaagd ('Ach, verhuizen kost hooguit een paar honderd Euro' of 'Nou, dan gaan ze de eerste tijd maar met het OV maar de werkgever hoeft dat niet te betalen, want dat is de verantwoordelijkheid van de werknemer'), er wordt totaal geen been in gezien om gezinnen uit elkaar te rukken ('Nou, dan gaan ze toch lekker de hele week op een kamer in die andere plaats wonen en alleen in het weekend naar huis') en sommige mensen reageren hier, alsof het goddomme de normaalste zaak van de wereld is.

Het morele verval dat rechts ten toon spreidt begint me meer en meer te verbazen. In de Middeleeuwen was het heel normaal dat een Landheer zijn pachters heen en weer schoof als poppetjes, gezinnen uit elkaar rukte als dat economisch beter uitkwam en kinderen ruilde met de Landheer uit het volgend egraafschap, maar ik verkeerde toch in de veronderstelling dat de mensheid, in ieder geval in deze gebieden, zich iets verder ontwikkeld had.
Ja maar, DS4 vindt werklozen fout. Mensen moeten niet zeiken, maar een baan zoeken zodat zij ook foto's van hun nieuwe huisje op FOK! kunnen posten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 december 2011 @ 12:02:20 #236
66444 Lord_Vetinari
pi_105447375
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kortom: van jou mag iedereen kiezen om inactief te blijven als ze dat graag willen.
Waar komt toch dat waanidee vandaan bij jou, dat mensen die hier tegen zijn, blijkbaar vinden dat iedereen nop zijn luie reet kan blijven zitten? Waarom zou iemand voor zijn kutbaan (want uit de Bijstand krijg je kutbanen) gaan reizen of verhuizen? Alsof er in de omgeving geen kutbanen te vinden zijn. Maar ja, als je in de Bijstand zit en je bent 50, dan krijg je zelfs die kutbanen niet. Niet in je omgeving en zeker niet ergens verder weg.

Maar dat komt jou en degenen die als jij denken niet uit, dus dat negeren ze maar. 'Ze motte maer verhuizen! Wat? Ik ze aennemen? Ben je mal, kaerel? Ik neem lekker Polen aan, die hoef ik tenminste geen minimuloon te betaelen. Laet die kut-Hollanders, die verdomme een loon naar werken willen, maer lekker oprotten en doodvallen, heur.'
pi_105447389
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:56 schreef macca728 het volgende:

discussie gaat niet over 50 km ook. Discussie gaat over verplicht verhuizen.
Nee, dat wordt ervan gemaakt. De Minister heeft aangegeven dat je verder moet kijken dan je neus lang is als je in de bijstand zit conform de regelgeving die al lang en breed in de WW bestaat.
pi_105447399
Als ik die maatregelen zo allemaal lees kan ik me voorstellen dat werkelozen helemaal gek worden. Het is al niet leuk om je baan te verliezen. Als je dan ook behandeld wordt als een stuk stront en uit je sociale omgeving gedeporteerd wordt, kan ik me goed voorstellen dat mensen hier tegen in actie komen.

Ik heb zelf een vaste baan en nog nooit aanspraak op WW hoeven maken. Als de huidige financiële crisis doorzet zou daar zo maar verandering in kunnen komen.

Dat zou al enorm kut zijn, en als je dan ook nog noodgedwongen moet verhuizen denk ik serieus dat er een probleem ontstaat.
pi_105447413
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja maar, DS4 vindt werklozen fout. Mensen moeten niet zeiken, maar een baan zoeken zodat zij ook foto's van hun nieuwe huisje op FOK! kunnen posten.
Touché :)
pi_105447430
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat ik in die riante positie ben gekomen? Misschien door wel lange reistijden te accepteren, meermaals te verhuizen en gewoon keihard te werken voor mijn geld?
No way dat ik ook maar iets van al jouw verhaaltjes geloof. Daar heb je een veel te grote bek voor.

Jij weet helemaal niet wat keihard werken is, man.
pi_105447440
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van die slavenhut van hem. _O-
  zondag 11 december 2011 @ 12:04:33 #242
66444 Lord_Vetinari
pi_105447444
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat wordt ervan gemaakt. De Minister heeft aangegeven dat je verder moet kijken dan je neus lang is als je in de bijstand zit conform de regelgeving die al lang en breed in de WW bestaat.
Ja, en dan? Dan kijk je verder en dan krijg je zowaar een baan in Almelo. Maar je woont in Katwijk. Wat nu? Kafka-situatie, he? Om te kunnen verhuizen heb je geld nodig. Daarvoor heb je een baan nodig. Maar om die baan te kunnen krijgen, moet je verhuizen. Maar om te verhuizen heb je geld nodig. Daarvoor heb je een baan nodig. Maar om die baan.....
pi_105447446
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:58 schreef Mwanatabu het volgende:

Daar hebben we het niet over. We hebben het over niet te bereizen afstanden voor een betrekking die dan maar gedwongen aangenomen moet worden omdat je anders geen bijstand meer krijgt, terwijl een woning niet op zo'n termijn te regelen is, de meeste betrekkingen voor de mensen waar we het over hebben van tijdelijke aard zijn, verhuizen schijtduur is, verhuizen mensen weghaalt uit hun sociale netwerk en reiskosten het halve salaris op zouden souperen.

Kortom: we hebben het over onmogelijke eisen stellen aan een kwetsbare groep mensen met een straf op de koop toe. Lose-lose.
Wijs eens even concreet die onmogelijke eisen aan? Want ik zie ze alleen maar genoemd worden in het kader van smoesjesmakerij. Ik heb de Minister niet horen spreken over een verplichte volksverhuizing.

Het is ook bepaald niet logisch dat ineens alleen maar op 200 km afstand mensen gevonden kunnen worden.
pi_105447487
Keihard werken in Nederland :')
  zondag 11 december 2011 @ 12:06:11 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105447488
Als je 50 bent en je alleen maar kutbanenwerk kan doen, heb je nooit je best gedaan economisch waardevolle skills te leren lijkt mij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105447489
Wat een belachelijk voorstel.
  zondag 11 december 2011 @ 12:06:24 #247
66444 Lord_Vetinari
pi_105447494
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is ook bepaald niet logisch dat ineens alleen maar op 200 km afstand mensen gevonden kunnen worden.
Nee en dat is het nu ook niet. Dus de minister zou beter eens kunnen kijken, waarom hij vindt dat deze maatregel nodig is. Waarom gaan werklozen niet in de omgeving aan de bak? Laat hij daar eens een onafhankelijk onderzoek naar doen. Laat hij eens bij bedrijven gaan vragen waarom ze geen werklozen aannemen, maar wel Polen. Waarom al die 45+-ers thuiszitten met die schat aan kennis en ervaring die ze meebrengen.
pi_105447519
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:01 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

Het gaat niet om het aantal kilometers, het gaat om de tijd die je eraan kwijt bent. Afhankelijk van waar je precies woont en waar je werk is, kun je met het OV tussen de 0,5 uur en 2,5 uur kwijt zijn aan die 50 km. Enkele reis. Dat kan met een beetje vertraging (ook dagelijkse kost, dankzij onze barmhartige visionaire vrinden van de VVD) dus zomaar 4 uur of langer per werkdag zijn.
Hoe doen al die werkenden het dan vraag je je af. Je weet hoop ik dat het merendeel van de mensen met een uitkering gewoon op een plek woont waar prima OV is? Dat ons openbaar vervoer helemaal niet zo kut is als sommigen het hier doen voorkomen?
  zondag 11 december 2011 @ 12:07:13 #249
66444 Lord_Vetinari
pi_105447524
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je 50 bent en je alleen maar kutbanenwerk kan doen, heb je nooit je best gedaan economisch waardevolle skills te leren lijkt mij.
Als je 50+ bent kun je academicus zijn, wat werkgevers en uitzendburo's en UWV betreft, je komt toch alleen maar in kutbanen aan de slag.
pi_105447550
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Ook weer zo'n heerlijk domme opmerking. Hoe is het nou om wereldvreemd te zijn, Piet? En je bent potdomme bijna 50. Hoe triest is dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')