Beter kan je het denk ik niet verwoordenquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:00 schreef Roces18 het volgende:
nope.
wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten
Als je daden ondergaat dan ben je toch het slachtoffer?quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:56 schreef AFCA1013 het volgende:
Ik heb in dit geval wel een paar daden ondergaan (3).
Ik wilde net hetzelfde zeggen... Aparte woordkeus. Alsof TS er niets aan kon doen, hij heeft zijn daden gewillig ondergaanquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als je daden ondergaat dan ben je toch het slachtoffer?
Ja hoor, vanaf 2016 mag je er toch werken?quote:Van de mishandeling heb ik reuze spijt. ik ben echt veranderd, helaas ziet niemand dat in.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:00 schreef Roces18 het volgende:
nope.
wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten
Weet je dan zo zeker dat die twee laatste zaken ook meewegen? Wat mij betreft is een veroordeling voor een misdrijf als mishandeling ook wel voldoende om geen VOG af te geven.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:57 schreef AFCA1013 het volgende:
Ja vanaf de laatste keer heb ik zelfs geen boete gehad. Ik ga naar school, beoefen mijn hobby's en doe vrijwilligers werk in het bejaardentehuis en deel mee aan slachtofferhulp. Mijn doel is om via luchthaven beveiliger op schiphol bij de marechaussee in te stromen.
prima toch, 'kwijtschelding' bereik je door tot die tijd clean te blijven.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:56 schreef AFCA1013 het volgende:
Nu heeft justitie een brief gestuurd waarin staat dat ik tot 2016 niet op Schiphol mag werken of ergens anders waar je 'clean' moet zijn.
Omdat ze zeker willen weten dat je na het uitzitten van je straf niet meer terugvalt in het gedrag. En daar staat een bepaalde termijn voor.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:00 schreef AFCA1013 het volgende:
Het is wat onbegrijpelijk omdat ik mijn straf heb uitgezeten en dan toch word en zolang geen VOG afgegeven
Het is helemaal niet onbegrijpelijk. Het niet afgeven van een VOG is geen onderdeel van de straf, maar dient ter bescherming van de samenleving.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:00 schreef AFCA1013 het volgende:
Het is wat onbegrijpelijk omdat ik mijn straf heb uitgezeten en dan toch word en zolang geen VOG afgegeven
Je hebt gewoon bewezen een ongeschikt persoon te zijn voor een functie op schiphol met je gedrag. Wees blij dat je in 2016 nog een kans krijgt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:00 schreef AFCA1013 het volgende:
prima maatregel!quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:00 schreef AFCA1013 het volgende:
Nee, het betekent dat je iemand hebt mishandeld. Op welke manier lijkt me niet heel relevant.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:04 schreef AFCA1013 het volgende:
omdat ik ben veroordeeld voor mishandeling betekend het niet dat ik die gene heb gestoken of in elkaar heb geslagen.
Welke vorm van mishandeling was het dan? Als je er voor veroordeeld bent dan is het toch wel iets meer dan een paar tikken.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:04 schreef AFCA1013 het volgende:
omdat ik ben veroordeeld voor mishandeling betekend het niet dat ik die gene heb gestoken of in elkaar heb geslagen.
het kan best zijn dat je deel uitmaakte van een groep die een slachtoffer kennelijk zwaar mishandeld heeft maar waarvan niet bewezen kon worden wie van die groep exact de zware mishandeling toegebracht heeft. (zelf noem je steken, het was dus een steekpartij?)quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:04 schreef AFCA1013 het volgende:
Je zou nog eens kunnen schrijven dat je je al 4 jaar goed gedragen hebt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:48 schreef AFCA1013 het volgende:
4jaar geleden: 40 uur taakstraf voor mishandeling
Is er gezegd dat deze zaken ook meetelden bij de afwijzing?quote:en daarna ben ik twee keer verdacht geweest van dingen waar ik totaal niks mee te maken had.
Er is dan ook schriftelijk aangegeven dat dat zo is.
Toch word ik er voor veroordeeld.
Bewijs maar dat je een beter mens bent door je x jaar netjes te gedragen.quote:Van de mishandeling heb ik reuze spijt. ik ben echt veranderd, helaas ziet niemand dat in.
En de andere 2 daden die je hebt ondergaan?quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:10 schreef AFCA1013 het volgende:
het is heel anders gegaan... ik ben jaren door die persoon gepest. Ik was boodschappen aan het doen en kwam die pester tegen met zijn maten. Toen ik naar buiten wilde gaan werd ik tegen gehouden (op die plek stond er een camera boven in een hoek die alles heeft opgenomen) Ik was het zat en gaf de pester een stomp in zijn maag.
de pester heeft aangifte gedaan en het verhaal zo verdraaid dat ik ben veroordeeld en de pester loopt nog vrolijk rond.
Het is natuurlijk ook reuze handig om op schiphol te werken als je een smokkelroute wil opzettenquote:Op vrijdag 9 december 2011 14:02 schreef Renzoku het volgende:
Criminelen, die beveiliger willen worden.Dat soort mensen vinden het gewoon leuk om in hun uniformpje andere mensen lastig te vallen en excessief geweld gebruiken als het kan.
Wat is er met de camerabeelden gebeurd dan? En het verhaal moet wel heel goed verdraaid zijn om deze uitkomst te krijgen. En alleen een stomp lijkt me nog geen mishandeling. Wat is er nog meer gebeurd?quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:10 schreef AFCA1013 het volgende:
het is heel anders gegaan... ik ben jaren door die persoon gepest. Ik was boodschappen aan het doen en kwam die pester tegen met zijn maten. Toen ik naar buiten wilde gaan werd ik tegen gehouden (op die plek stond er een camera boven in een hoek die alles heeft opgenomen) Ik was het zat en gaf de pester een stomp in zijn maag.
de pester heeft aangifte gedaan en het verhaal zo verdraaid dat ik ben veroordeeld en de pester loopt nog vrolijk rond.
40 uur taakstraf voor een stomp in iemand maagquote:Op vrijdag 9 december 2011 14:10 schreef AFCA1013 het volgende:
Wat wantrouwend van jou.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
40 uur taakstraf voor een stomp in iemand maag![]()
Waarom geloof ik er weinig van.
Nee, AIVD!quote:
helaas kan ik ze hier niet direct in hun blauwe ogen kijken en ben ik dus standaard wantrouwendquote:Op vrijdag 9 december 2011 14:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat wantrouwend van jou.
Mensen zullen toch niet zomaar dingen weglaten als ze hier hulp vragen?
De pester was met zijn maten, verder was er niemand bij, maar toch zijn er genoeg getuigen? En op welke manier is het verhaal verdraaid en wat is er met de camerabeelden gebeurd? Als ze zo duidelijk zijn was je niet veroordeeld lijkt mij, dus dat zit niet helemaal goed.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:37 schreef AFCA1013 het volgende:
De pester was met zijn maten en voor de rest was er niemand dus genoeg getuigen en het verhaal is verdraaid en camerabeelden. Op de beelden kon je duidelijk zien dat ik hem een stomp gaf.
Ik vraag me af hoe je bij slachtoffferhulp kan werken, aangezien je bij slachtofferhulp ook een VOG moet kunnen overhandigen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:58 schreef AFCA1013 het volgende:
deel mee aan slachtofferhulp: Ik help slachtoffers weer sterk te worden en praat en luister naar ze door ook ervaringen te delen.
Uit je verwoording blijkt nog niet dat je het helemaal begrepen hebt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:10 schreef AFCA1013 het volgende:
Mooi kut,quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef AFCA1013 het volgende:
Bedankt voor jullie hulp en tips!'
Het is me gelukt, ik mag een proefperiode draaien!
Veel plezier verder.. en denk eraan, blijf positief.
Ten eerste geloof ik er niets van, ten tweede als het waar zou zijn heb ik weinig vertrouwen meer in een verklaring van goed gedrag.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef AFCA1013 het volgende:
Dit lijkt me een creatieve poging om van dit topic af te komen. Ik heb nog genoeg vertrouwen in het VOG systeem om aan te nemen dat jij niet wordt aangenomen als beveiliger. En anders moet ik voortaan op Schiphol bang zijn dat de beveiliging me in elkaar slaat. Want ondanks dat ze er wellicht voor veroordeeld zullen worden was het absoluut niet hun schuld natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef AFCA1013 het volgende:
quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef AFCA1013 het volgende:
quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt gewoon bewezen een ongeschikt persoon te zijn voor een functie op schiphol met je gedrag. Wees blij dat je in 2016 nog een kans krijgt.
Mishandeling
Geloofwaardig.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef AFCA1013 het volgende:
Een winkeldiefstal in geen misdrijf in jouw optiek?quote:Op zondag 11 december 2011 13:42 schreef Fusionfreak het volgende:
TS is niet de enige die zo'n verklaring niet krijgt, ik zweet het niet zeker en heb het ook nooit nagevraagd, maar volgens mij krijg ik die verkaring ook niet ook al heb ik geen misdrijven begaan zoals TS hier omschrijft, wel heb ik in 2005 eens een valse naam opgegeven bij een roodlicht controlle waar ik met de fiets doorheen reed en in 2002 een winkeldiefstal gepleegd en dat ik 2 zonder licht op de fiets rond reed en kon ik twee keer geen ID tonen. Heb hier boetes voor gehad en ze zijn betaald.
Gelukkig heb ik zo'n verklaring als volledig arbeidsongeschikte ook niet nodig, dus dat scheelt alweer.
Waarop baseer je dan dat je die verklaring niet zult krijgen?quote:Op zondag 11 december 2011 13:42 schreef Fusionfreak het volgende:
TS is niet de enige die zo'n verklaring niet krijgt, ik zweet het niet zeker en heb het ook nooit nagevraagd, maar volgens mij krijg ik die verkaring ook nietook al heb ik geen misdrijven begaan zoals TS hier omschrijft
Dat weet ik nog niet zo zeker, eerst werden zulke feiten beschouwd als overtreding en afgedaan met een boete (schikking) maar nu wordt winkeldiefstal net als vuurwerk overlast, vandalisme toch als een misdrijf beschouwd en kunnen plegers hiervan toch een strafblad aan overhouden, zeker als je vaker voor dezelfde feiten met politie in aanraking komt.quote:Op zondag 11 december 2011 13:48 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een winkeldiefstal in geen misdrijf in jouw optiek?
Diefstal is toch diefstal en dus een misdrijf? Of hadden ze dat ook alweer weten te bagatelliseren tot overtreding.quote:Op zondag 11 december 2011 13:59 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet zo zeker, eerst werden zulke feiten beschouwd als overtreding en afgedaan met een boete (schikking) maar nu wordt winkeldiefstal net als vuurwerk overlast, vandalisme toch als een misdrijf beschouwd en kunnen plegers hiervan toch een strafblad aan overhouden, zeker als je vaker voor dezelfde feiten met politie in aanraking komt.
Dit is meer een principe ding maar toch:quote:Op zondag 11 december 2011 14:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind eigenlijk dat iemand met een dergelijke veroordeling gewoon nooit als beveiliger/agent etc aan de slag mag gaan. Vind het niet gek dat beveiligers vaak een etiket van 'tuig' hebben als je dit toe laat.
Ik kende ook iemand die middels een gesprek met de burgemeester dus wel aan de slag kon als beveiliger, terwijl hij een strafblad had. Nota bene ook voor mishandeling.
Was een prima inschatting van die burgemeester want betreffende persoon kreeg veel later een gevangenisstraf voor betrokkenheid bij een gewapende overval (op zijn werkgever).
Je hebt vechten en vechten.quote:Op zondag 11 december 2011 14:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dit is meer een principe ding maar toch:
Niet mee eens. Het is geen goed idee om een notoir geweldpleger dergelijke verantwoordelijkheid te geven (en die zal dan ook geen VOG krijgen), maar het is ook onzin om iedereen (vaak mannen) die een keer in een gevecht beland is voor de rest hun leven uit te sluiten voor die sector. Dan blijft er nog minder over om uit te selecteren voor functies, die toch echt ingevuld moeten worden.
Lees zijn topics maar terug.quote:Op zondag 11 december 2011 13:55 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarop baseer je dan dat je die verklaring niet zult krijgen?
Of je hebt je VOG nog steeds niet, of je hebt iemand af zitten zuigen onder het bureau.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef AFCA1013 het volgende:
Je doet het nu net voorkomen alsof iedereen wel eens iemand mishandeld heeft.quote:Op zondag 11 december 2011 14:33 schreef Ryon het volgende:
Zou je al die lui uitsluiten, dan houd je praktisch weg niets en niemand meer over.
Zoals altijd zal dat van de reden afhangen dat er een VOG wordt aangevraagd..quote:Op zondag 11 december 2011 17:50 schreef blomke het volgende:
Kindermishandeling, is dat ook een reden om een VOG te weigeren?
quote:Op zondag 11 december 2011 13:42 schreef Fusionfreak het volgende:
TS is niet de enige die zo'n verklaring niet krijgt, ik zweet het niet zeker en heb het ook nooit nagevraagd
Dit is wel het geinige typfoutjes topic aan het worden.quote:Op zondag 11 december 2011 18:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zoals altijd zal dat van de reden afhangen dat er eem VOG worst aangevraagd..
Smart phones.quote:Op zondag 11 december 2011 19:43 schreef Dromer het volgende:
[..]
[..]
Dit is wel het geinige typfoutjes topic aan het worden.
ik begrijp de link niet met je topic.quote:Op maandag 12 december 2011 17:21 schreef AFCA1013 het volgende:
Heey, wat zeggen jullie over die aspirant die zn ex en vervolgens zich zelf heeft omgebracht.
@ Fusionfreak thnx voor je begrip.
Bewijst alleen maar dat de controle bij de politie op sollicitanten niet streng genoeg is. Er komen nog teveel idioten door.quote:Op maandag 12 december 2011 17:21 schreef AFCA1013 het volgende:
Heey, wat zeggen jullie over die aspirant die zn ex en vervolgens zich zelf heeft omgebracht.
diep triestquote:Op maandag 12 december 2011 17:21 schreef AFCA1013 het volgende:
Vreemd. In Het screeningsprofiel wordt doorgaans uitgegaan van vier jaren. Ik zou in ieder geval proberen contact op te nemen met de Rijksoverheid en vriendelijk vragen of je de screening nogmaals zou mogen doorlopen. Hoe meer je meewerkt hoe beter.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:56 schreef AFCA1013 het volgende:
Nu heeft justitie een brief gestuurd waarin staat dat ik tot 2016 niet op Schiphol mag werken of ergens anders waar je 'clean' moet zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |