abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105214550
Vorige OP (dus niet meer up to date want inmiddels al in Tenerife):

Vandaag maakte de rechter bekend dat orka Morgan naar een pretpark op Tenerife moet verhuizen. Twee weken geleden vond het kort geding plaats waarin de Orka Coalitie pleitte voor de vrijlating van de orka, zoals de internationale regels voorschrijven. Het plan om Morgan weer terug te brengen in de natuur middels een gefaseerd stappenplan, werd gesteund door wetenschappers van over de hele wereld. Het in gevangenschap houden van dit soort grote roofdieren is zeer omstreden.

Wanneer Morgan precies gaat verhuizen, is nog niet bekend, maar wel zo snel mogelijk. Morgan gaat per vliegtuig naar Tenerife.

Verzorger Steve over Morgan.

OrkaCoalitie.nl
De Orka Coalitie spreekt van "een slechte en droevige dag voor Morgan.” Omdat de actiegroep ervan overtuigd is dat het Dolfinairum geld verdient aan de verhuizing van de orka, stelt zij "dat de handel in beschermde dieren kennelijk is toegestaan”. De bescherming van wilde dieren mag nooit in de handen liggen van een partij die commerciële belangen heeft, omdat de belangen van het wilde dier dan het onderspit delven.

Vorige delen:
1 - Dolfinarium vangt orka in Waddenzee
2 - Orka Morgan, vrijlaten ja of nee?
3 - Orka Morgan, naar Tenerife.

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 05-12-2011 17:09:50 (Vorig deel bijgevoegd) ]
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_105215030
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
Want dat beest is verhuisd en het is allemaal de schuld van de boze media, die de Orka Coalitie stelselmatig heeft genegeerd. Wat een dikke vette onzin.
Ik heb zelf nooit beweerd dat de media schuldig is aan het feit dat Morgan is verhuisd naar Tenerife. Waar de media wel schuldig aan is, en dit kun je moeilijk ontkennen, is dat zij de gemiddelde Nederlander hebben gemanipuleerd met de wijze van berichtgeving en zodoende te pas en onpas de kant van het dolfinarium (positief) hebben toegelicht en die wetenschappers die voor vrijheid in de vrije natuur hebben gepleit niet als wetenschappers werden bestempeld maar als "dierenactivisten" wat weer een negatieve connotatie heeft (ook bij mij) waarvan de vele reacties op het internet laten zien wat men daar van denkt. Met als gevolg dat de gemiddelde Nederlander, die enigszins interesse in dit onderwerp heeft getoond, (ten onrechte) de kant van het dolfinarium heeft gekozen. Dus....
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 17:06:26 #3
163650 Greys
pi_105215035
TT aangepast.
Sushi grappen enzo hebben we nu wel gehad ook.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105215090
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:06 schreef Greys het volgende:
TT aangepast.
Sushi grappen enzo hebben we nu wel gehad ook.
Op naar de Spaanse paella dan maar.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 17:08:54 #5
163650 Greys
pi_105215134
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 17:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Op naar de Spaanse paella dan maar.
Elders dan, niet hier. Eet smakelijk ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105215248
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Elders dan, niet hier. Eet smakelijk ;)
Ik mag toch aannemen dat er ook andere geluiden mogen klinken in F&F over een gedeporteerde walvis dan enkel moeilijk doen over hoe zielig het is toch? Ik snap dat het binnen een drumcirkel niet leuk is, maar om nou zo om te gaan met bijvoorbeeld KoosVogels slaat ook als een tang op een varken natuurlijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 17:13:54 #7
163650 Greys
pi_105215329
quote:
5s.gif Op maandag 5 december 2011 17:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat er ook andere geluiden mogen klinken in F&F over een gedeporteerde walvis dan enkel moeilijk doen over hoe zielig het is toch? Ik snap dat het binnen een drumcirkel niet leuk is, maar om nou zo om te gaan met bijvoorbeeld KoosVogels slaat ook als een tang op een varken natuurlijk.
Daar wordt aan gewerkt, trust me. Alleen niet hier.
En uiteráárd mogen ook andere geluiden, graag zelfs. Maar dan wel ietwat serieuze geluiden en niet 'maak er maar sushi van en geef maar aan Japan vanwege tsunami en anders paella hihi haha'. Je kunt vast beter dan dat :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105215476
Jawel, maar na wat teruglezen zie ik toch een tendens van agressief taalgebruik en connotaties tegen mensen die een andere mening koesteren dan "doodt de media, doodt de dierenparkhouders!" Nodigt ook niet echt tot een constructief debat hè?

En dat bepaalde users dan als de milieu extremistische idioten dat ze zijn ook nog eens persoonlijke details op Twitter gaan gooien over bepaalde users hier en hun mening dan is het hek al helemaal van de dam lijkt me. Dat ze zelf niks beters te doen hebben dan zich druk te maken over een vis wil niet zeggen dat je anderen in hun priveleven moet hinderen.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik het een schande vindt dat je je laat lenen voor deze onzin door deze mensen vrijuit hun gang te laten gaan binnen F&F met dit ecoterreur, en Koos weg te modden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Greys op 05-12-2011 17:23:13 (Foutje, edit ipv quote) ]
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 17:22:03 #9
163650 Greys
pi_105215679
Poep, edit ipv quote :@ Ik ga het even fixen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105215698
pst.. edit, quote..
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 17:23:36 #11
163650 Greys
pi_105215750
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 17:22 schreef Cerbie het volgende:
pst.. edit, quote..
Psssst, zie boven :P
Wat een chaos _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 5 december 2011 @ 17:25:47 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105215847
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:17 schreef Voorschrift het volgende:
Jawel, maar na wat teruglezen zie ik toch een tendens van agressief taalgebruik en connotaties tegen mensen die een andere mening koesteren dan "doodt de media, doodt de dierenparkhouders!" Nodigt ook niet echt tot een constructief debat hè?

En dat bepaalde users dan als de milieu extremistische idioten dat ze zijn ook nog eens persoonlijke details op Twitter gaan gooien over bepaalde users hier en hun mening dan is het hek al helemaal van de dam lijkt me. Dat ze zelf niks beters te doen hebben dan zich druk te maken over een vis wil niet zeggen dat je anderen in hun priveleven moet hinderen.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik het een schande vindt dat je je laat lenen voor deze onzin door deze mensen vrijuit hun gang te laten gaan binnen F&F met dit ecoterreur, en Koos weg te modden.
Over wie wordt er getwitterd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_105215890
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 17:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Over wie wordt er getwitterd?
Niet relevant.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 17:27:17 #14
163650 Greys
pi_105215918
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:17 schreef Voorschrift het volgende:
Wat posts over sushi, tsunami en paëlla gaan daar niet bij helpen.

quote:
Dat van die persoonlijke details ben ik mee bezig.
Ik hoop echter dat je er begrip voor hebt dat we niet elke seconde bovenop alles dat búiten FOK! om gebeurt kunnen gaan zitten en in de gaten kunnen houden :)

quote:
Dat heb je verkeerd begrepen, want die post had Koos zélf al leeg gehaald ;)
En ik heb die lege post in overleg met hem zelf verwijderd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105216031
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 17:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat posts over sushi, tsunami en paëlla gaan daar niet bij helpen.

[..]

Dat van die persoonlijke details ben ik mee bezig.
Ik hoop echter dat je er begrip voor hebt dat we niet elke seconde bovenop alles dat búiten FOK! om gebeurt kunnen gaan zitten en in de gaten kunnen houden :)

[..]

Duidelijk.

Ik vond het gewoon duiden op smakeloosheid, maar was ook deels gericht tegen de personen in kwestie en niet zozeer jouw moderatie hier. Jij kan het ook niet helpen dat een paar van die ecoterroristen nogal wat (veel) steekjes los hebben.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 17:31:04 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_105216074
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 17:27 schreef Greys het volgende:

Ik ga er vanuit dat er consequenties zijn voor techXP, want dat is geen manier van met mensen omgaan op een discussieforum natuurlijk.
Carpe Libertatem
  maandag 5 december 2011 @ 17:32:14 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105216122
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet relevant voor jou.

Zo beter?
Kan deze discussie dan niet op een relevantere plek, een waar wij er geen last van hebben, als het toch niet relevant is hier.
pi_105216206
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 17:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..] Jij kan het ook niet helpen dat een paar van die ecoterroristen nogal wat (veel) steekjes los hebben.
Correct me if I'm wrong, maar waarom voel ik dat ik ook zo wordt getypeerd aangezien ik het idee heb dat als je maar een voorstander bent van animal rights je als dierenactivist/ecoterrorist wordt aangeduid.
pi_105216249
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 17:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan deze discussie dan niet op een relevantere plek, een waar wij er geen last van hebben, als het toch niet relevant is hier.
Je kan ook even iets anders doen als het je niet interesseert, niemand verplicht je mijn gezwam te lezen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 17:36:37 #20
163650 Greys
pi_105216289
Als het goed is, is alles weer opgelost vwb het twittergebeuren :)
Nu weer over Morgan. Of over Sinterklaas, maar dan in de SC :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105216316
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:34 schreef Smeich het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar waarom voel ik dat ik ook zo wordt getypeerd aangezien ik het idee heb dat als je maar een voorstander bent van animal rights je als dierenactivist/ecoterrorist wordt aangeduid.
Oh dat ligt volkomen aan de manier waarop, Dion Graus is ook een mafklapper met z'n Animal Cops maar nog geen ecoterrorist.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 5 december 2011 @ 17:40:06 #22
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105216427
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 17:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ga er vanuit dat er consequenties zijn voor techXP, want dat is geen manier van met mensen omgaan op een discussieforum natuurlijk.
Ik heb niets fouts gedaan. Als je verder vragen daarover hebt, kan je mij privebericht sturen. Idd nu weer verder over Morgan
pi_105216641
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 17:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Oh dat ligt volkomen aan de manier waarop, Dion Graus is ook een mafklapper met z'n Animal Cops maar nog geen ecoterrorist.
Erbij genaaid worden bij je werkgever omdat je een andere mening hebt. Lekker subforum is dit inderdaad.
pi_105216676
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:46 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Erbij genaaid worden bij je werkgever omdat je een andere mening hebt. Lekker subforum is dit inderdaad.
Ligt niet aan het subforum, maar aan de mensen die ik eerder al kleurrijk heb beschreven met superlatieven.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 17:49:36 #25
163650 Greys
pi_105216764
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:46 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ho ho...
a) hoe moeten wij als FOK! zijnde precies weten wat er op privé twitter accounts gebeurt? ;)
b) we hebben er juist iets aan gedaan

Maar goed, slotje op deze maar en een nieuw deel/topic? Want dit gaat geen Morgan topic meer worden zo natuurlijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105216794
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar goed, slotje op deze maar en een nieuw deel/topic? Want dit gaat geen Morgan topic meer worden zo natuurlijk.
Uiteraard niet, kritiek op bepaalde users mag toch neem ik aan? Het gaat toch wel weer over Morgan straks.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_105216874
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 17:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ligt niet aan het subforum, maar aan de mensen die ik eerder al kleurrijk heb beschreven met superlatieven.
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Ho ho...
a) hoe moeten wij als FOK! zijnde precies weten wat er op privé twitter accounts gebeurt? ;)
b) we hebben er juist iets aan gedaan

Jullie hebben gelijk, sommige mensen zijn blijkbaar bereid ver te gaan, maar het is geen eigenschap van het subforum an sich.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 17:57:32 #28
163650 Greys
pi_105217063
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Uiteraard niet, kritiek op bepaalde users mag toch neem ik aan? Het gaat toch wel weer over Morgan straks.
Maar dat is nu toch wel duidelijk? ;)
Of wilden jullie allemaal nog even vijf keer roepen hoe een *insertwillekeurigscheldwoord* TechXP is? Hij heeft dat met die tweet recht gezet op mijn verzoek en verder kan ik daar niets mee.
Verder was er hier ruimte in de vorige topics voor geluiden van allebei de kanten en dat blijft zo. Voor nieuwe users of lurkers die op zoek zijn naar Morgan nieuws is er geen doorkomen aan zo in dit topic, die stuiten alleen maar op gehakketak over tweets.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105217187
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar dat is nu toch wel duidelijk? ;)
Of wilden jullie allemaal nog even vijf keer roepen hoe een *insertwillekeurigscheldwoord* TechXP is? Hij heeft dat met die tweet recht gezet op mijn verzoek en verder kan ik daar niets mee.
Verder was er hier ruimte in de vorige topics voor geluiden van allebei de kanten en dat blijft zo. Voor nieuwe users of lurkers die op zoek zijn naar Morgan nieuws is er geen doorkomen aan zo in dit topic, die stuiten alleen maar op gehakketak over tweets.
Ik heb nergens de intentie geuit door te gaan of vijf keer te roepen wat voor rare hippie hij is, het ging me over dat ene gedoe en de nogal vijandige toon hier naar mensen die niet geloven dat dieren gelijk staan aan mensen. Maar zoals je zelf al aangeeft is dat opgelost, verder geen problemen hoor en w.m.b. staan mensen gewoon vrij hier Morgan nieuws te plaatsen.

Ben geen mod, gewoon puntje van kritiek wat ik kwijt wou.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_105217823
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:30 schreef Smeich het volgende:
Ze weten het ook zo mooi te brengen hè, dat dolfinarium :{w :')

"Je kunt haar groep niet terugvinden".....ècht?
"En wat heel negatief voor haar is, ze is heel erg op mensen gericht nu en dat zal wellicht zo blijven. Als die binding er eenmaal is, dan blijft dat contact gezocht worden ...." Ja daar heeft het Dolfinarium uiteraard ook niet zelf voor gezorgd hè.... :N :X

Hoe zou jij dit praktisch gezien dan anders hebben opgelost? Waar in de buurt van waar Morgan was gestrand waren de juiste faciliteiten, kennis en voedsel aanwezig gecombineerd met die gigantische zee aan ruimte en mogelijkheden om de gezondheid van het beest te observeren?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 5 december 2011 @ 18:20:17 #31
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105217887
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:00 schreef Voorschrift het volgende:
Ik heb nergens de intentie geuit door te gaan of vijf keer te roepen wat voor rare hippie hij is
Oh nu ben ik ben een hippie :) Ik ben op het fokforum echt vanalles genoemd. Soms was ik 'groenrechts' de andere keer een 'geitenwollensok'.

quote:
, het ging me over dat ene gedoe en de nogal vijandige toon hier naar mensen die niet geloven dat dieren gelijk staan aan mensen.
M.i. ben ik niet vijandig geweest. Mss weleens wat ontactisch geformuleerd wellicht. Overigens mss om te vermelden handig om te weten dat niet iedereen die voor dieren opkomt mens en dier op 1 lijn zet. Er zijn nl. ook gelovige activisten.
  maandag 5 december 2011 @ 18:25:35 #32
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105218066
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:18 schreef du_ke het volgende:
Hoe zou jij dit praktisch gezien dan anders hebben opgelost? Waar in de buurt van waar Morgan was gestrand waren de juiste faciliteiten, kennis en voedsel aanwezig gecombineerd met die gigantische zee aan ruimte en mogelijkheden om de gezondheid van het beest te observeren?
Eigenlijk was er geen enkele goede faciliteit. Van Dolfinarium was het enige waar het een beetje kon. Maar daar hadden ze eigenlijk niet eens expertise er voor. Alleen is een commercieel bedrijf niet echt een slimme plek om dieren te laten opvangen. Er was ook totaal onduidelijkheid van wie Morgan op dat moment 'was'.

Overigens nog goed om te vermelden dat de OC complimenten heeft gegeven met het oplappen van Morgan. Daar is geen fout woord over gezegd.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 18:27:44 #33
163650 Greys
pi_105218141
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:25 schreef TechXP het volgende:

[..]

Eigenlijk was er geen enkele goede faciliteit. Van Dolfinarium was het enige waar het een beetje kon. Maar daar hadden ze eigenlijk niet eens expertise er voor. Alleen is een commercieel bedrijf niet echt een slimme plek om dieren te laten opvangen. Er was ook totaal onduidelijkheid van wie Morgan op dat moment 'was'.
Maar als er dan eigenlijk geen andere mogelijkheid is, dan kon het eigenlijk niet anders dus. Tenminste, op dát moment. (Waarom was dat Neeltje Jans nou ook alweer geen optie? Daar waren zieke dolfijnen dus gevaar voor besmetting oid, toch?)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105218143
quote:

[..]

Overigens nog goed om te vermelden dat de OC complimenten heeft gegeven met het oplappen van Morgan. Daar is geen fout woord over gezegd.
Aha er was dus geen werkbaar alternatief beschikbaar? Zonder het dolfinarium was dat beest een jaar geleden vermoedelijk dus al bezweken? En dat voor een commercieel bedrijf die dat ook doen met bruinvissen waar ze echt niet zoveel aandacht voor krijgen (dat kost gewoon geld)...

Tja dat maakt de hele haatcampagne niet echt geloofwaardiger :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 18:33:50 #35
163650 Greys
pi_105218347
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 18:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha er was dus geen werkbaar alternatief beschikbaar? Zonder het dolfinarium was dat beest een jaar geleden vermoedelijk dus al bezweken? En dat voor een commercieel bedrijf die dat ook doen met bruinvissen waar ze echt niet zoveel aandacht voor krijgen (dat kost gewoon geld)...

Tja dat maakt de hele haatcampagne niet echt geloofwaardiger :)
Ik denk dat hun grootste punt tegen het Dolfinarium ook zeker niet het opvangen in eerste instantie was, anders hadden ze daar ook geen complimenten over gegeven.
Echter, de orka heeft daar 17 maanden gezeten en ik heb me ook afgevraagd of dat nou nodig was, zo lang. Of er niet véél eerder stappen genomen hadden kunnen worden om haar weer vrij te laten. Ik ben echter veel te veel een leek om goed te kunnen inschatten of dat uberhaupt na bv 6 maanden nog zin had, of dat ze dan óók al teveel aan mensen was gewend.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105218818
quote:

[..]

Had je er vrede mee gehad als men de orka gewoon had laten doodgaan in de Waddenzee?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 december 2011 @ 18:49:52 #37
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105218896
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:27 schreef Greys het volgende:
Maar als er dan eigenlijk geen andere mogelijkheid is, dan kon het eigenlijk niet anders dus. Tenminste, op dát moment. (Waarom was dat Neeltje Jans nou ook alweer geen optie? Daar waren zieke dolfijnen dus gevaar voor besmetting oid, toch?)
Dat had meer te maken met vergunningen. Daarnaast zou bij Neeltje Jans ook te veel eerst moeten gebeuren op dat moment.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 18:50:44 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_105218930
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Had je er vrede mee gehad als men de orka gewoon had laten doodgaan in de Waddenzee?
Persoonlijk, ik wel... Dat is misschien cru, maar het is wel de natuur. En het was beter dan wat ze nu heeft, nu is ze opgesloten. Dieren gaan dood, elke dag. Mensen ook. Het hoort erbij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 5 december 2011 @ 18:53:20 #39
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105219019
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik persoonlijk zou daar niet veel problemen mee gehad hebben, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Zelfs binnen activistenwereld.

Echter wel een noot erbij dat je altijd moet kijken of dit 'natuurlijk' is of dat het dier daar strand vanwege invloed van de mens. Dat maakt het nog weleens lastig zo een situatie te beoordelen.
pi_105219134
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:53 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik persoonlijk zou daar niet veel problemen mee gehad hebben, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Zelfs binnen activistenwereld.

Echter wel een noot erbij dat je altijd moet kijken of dit 'natuurlijk' is of dat het dier daar strand vanwege invloed van de mens. Dat maakt het nog weleens lastig zo een situatie te beoordelen.
Oke, helder. Naar wat ik heb begrepen is Morgan simpelweg haar groep kwijtgeraakt. Het is niet duidelijk wat de achterliggende reden is. Wat mij betreft is dat een typisch gevalletje lekker aan haar lot overlaten. En over wat in dit stadium de beste optie is voor het dier, durf ik niet te zeggen. Ik kan immers niet in het hoofd kijken van Morgan. Van de experts word je ook niet veel wijzer, aangezien er net zoveel meningen als experts zijn. Het lijkt potdomme de Eurocrisis wel.
pi_105219265
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk dat hun grootste punt tegen het Dolfinarium ook zeker niet het opvangen in eerste instantie was, anders hadden ze daar ook geen complimenten over gegeven.
Echter, de orka heeft daar 17 maanden gezeten en ik heb me ook afgevraagd of dat nou nodig was, zo lang. Of er niet véél eerder stappen genomen hadden kunnen worden om haar weer vrij te laten. Ik ben echter veel te veel een leek om goed te kunnen inschatten of dat uberhaupt na bv 6 maanden nog zin had, of dat ze dan óók al teveel aan mensen was gewend.
Het weer vrijlaten van dit soort dieren is een complex iets waar echt een goed plan aan ten grondslag moet liggen om te voorkomen dat het beest sterft. Dat dit niet zo simpel is blijkt wel uit het feit dat de verschillende deskundigen het niet bepaald eens zijn over de slagingskans.
Je moet met een vrij grote zekerheid bepalen uit welke familie het dier komt en dan ook nog eens zorgen dat het in de tussentijd de benodigde vaardigheden leert. Allemaal niet bepaald eenvoudig en de onzekerheden zijn groot...
  maandag 5 december 2011 @ 19:09:31 #42
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105219649
Er zijn idd veel meningen, maar als het overgrote deel van de onafhankelijk experts goede kansen zien in uitzetting, dan moet dat toch serieus gedaan/bekeken worden. Er is nu niet een aanzet toe geweest. Dat stoort mij het meeste nog wel. Ook dat Dolfinarium aanbod van die orka-experts afwees vind ik storend. Het is volgens mij erg mis gegaan toen iemand van Compagnie des Alpes er mee ging bemoeien. Daarvoor sprak Dolfinarium zelf nog over optie tot uitzetting.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 december 2011 @ 19:09:34 #43
163650 Greys
pi_105219657
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het weer vrijlaten van dit soort dieren is een complex iets waar echt een goed plan aan ten grondslag moet liggen om te voorkomen dat het beest sterft. Dat dit niet zo simpel is blijkt wel uit het feit dat de verschillende deskundigen het niet bepaald eens zijn over de slagingskans.
Je moet met een vrij grote zekerheid bepalen uit welke familie het dier komt en dan ook nog eens zorgen dat het in de tussentijd de benodigde vaardigheden leert. Allemaal niet bepaald eenvoudig en de onzekerheden zijn groot...
Helemaal eens. Alleen naarmate Morgan langer in het Dolfinarium bleef en met mensen geconfronteerd werd, werd haar kans natuurlijk wel kleiner en kleiner. Maar goed, als er dan idd geen alternatief is in de tussentijd...

Achteraf bezien had ze idd beter aan haar lot overgelaten kunnen worden denk ik ook persoonlijk.
Destijds vond ik het een nobel streven dat men haar probeerde op te lappen en toen lag het Neeltje Jans verhaal nog open (dat ze daar in de tussentijd kon aansterken in een veel natuurlijker omgeving) maar zo al met al had ze beter dood kunnen gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105220786
Deze docu is van gister; misschien is er nog plaats voor in dit hoofdstuk.

Documentaire orka Morgan bij TV Gelderland
Morgan: van vondeling tot nationale knuffel.
quote:
Gelderland op zondag 4 december uitzond. Orka Morgan is de afgelopen anderhalf jaar intensief gevolgd. In juni 2010 wordt het ernstig verzwakte zoogdier uit de Waddenzee gered door specialisten van het Dolfinarium in Harderwijk. Het dier herstelt wonderwel en wordt liefdevol verzorgd in het dolfinarium.

Later wordt Morgan speelbal tussen dierenactivisten en haar verzorgers. De emoties lopen hoog op. Moet de orka terug naar zee, zoals actievoerders willen? Of is ze beter af bij soortgenoten in een collega-park op het Spaanse eiland Tenerife?

Sinds afgelopen maandag is het pleit beslecht. Morgan is duizend kilo zwaarder en op Tenerife. De verzorging en de verhuizing hebben veel geld gekost. Is het dat allemaal waard geweest? Het oordeel is aan de kijker zelf.
http://www.omroepgelderla(...)ij-TV-Gelderland.htm
  maandag 5 december 2011 @ 19:45:41 #45
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105221307
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:09 schreef Greys het volgende:
Achteraf bezien had ze idd beter aan haar lot overgelaten kunnen worden denk ik ook persoonlijk.
Destijds vond ik het een nobel streven dat men haar probeerde op te lappen en toen lag het Neeltje Jans verhaal nog open (dat ze daar in de tussentijd kon aansterken in een veel natuurlijker omgeving) maar zo al met al had ze beter dood kunnen gaan.
3 augustus had ze naar neeltje jans gekund. Maar toen heeft Niels van Elk uit wanhoop opeens dus geroepen dat ze haar wel in de grote koepel konden laten en konden socialiseren met dolfijnen. Achteraf gezien was Dolfinarium dat niet van plan echt te doen en kon ze niet bij de dolfijen ivm herpes. Dus toen is rechter een beetje misleid.

Maar Dolfinarium en Neeltje Jans hebben wat mot met elkaar. Dolfinarium gaf ook al eerder aan, dat ze geenzins van plan waren mee te werken aan overplaatsing naar Neeltje Jans.

De wetenschappers hadden Neeltje Jans in het plan staan, maar hebben later aangegeven dat ze ook direct naar Noorwegen kon als Neeltje Jans voor het Dolfinarium een probleem zou zijn.

Na 3 augustus zouden er nog een gesprek zijn tussen Dolfinarium, Ministerie, OC en wetenschappers. Voor het gesprek deed Dolfinarium een persbericht eruit wat eigenlijk dat hele gesprek zinloos maakte. Tijdens het gesprek liet iemand van Dolfinarium nog aan anderen op mobiel zien dat het persbericht opgepikt was door media. De mensen van de OC bij dat gesprek wisten niet dat er een persbericht uitgegaan was door Dolfinarium, dat leerden ze daarna.
  maandag 5 december 2011 @ 19:48:30 #46
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105221440
quote:
Docu gezien. Ik vond het niet zo een goede. Er is weinig ingegaan op de hele discussie van beide kanten. Ook de wetenschappers tegen werden niet echt belicht. Je kan eerder van een snel verslag spreken dan van een documentaire. Documentaire vind ik toch iets wat dieper ingaat op wat er gebeurd is.
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:21:47 #47
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105236940
Ik moet zelf even de beelden nog langs gaan, maar kreeg wat berichten door over beelden waarop te zien is dat Morgan erg 'rode' ogen heeft en ook stress signaaltjes geeft.
De rode ogen kunnen een teken zijn van boosheid, maar ook van verbazing/schrik.
pi_105240488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:21 schreef TechXP het volgende:
Ik moet zelf even de beelden nog langs gaan, maar kreeg wat berichten door over beelden waarop te zien is dat Morgan erg 'rode' ogen heeft en ook stress signaaltjes geeft.
De rode ogen kunnen een teken zijn van boosheid, maar ook van verbazing/schrik.
Een verhuizing verloopt nooit zonder stress, dat vertelden de verzorgers ook: "het is net een kind dat je in een nieuwe klas zet" en zo zal het ook ongeveer zijn geweest alleen de klas is dit keer wat groter en niet helemaal leeg. :D

Ik ga maar af op de verhalen van de verschillende verzorgers van Morgan; zij kennen haar en kunnen vast beter over haar oordelen dan een groepje buitenstaanders. ;)
pi_105241150
En de mensen voorliegen want alle signalen lijken positief verwoord te worden (02.44) in de trant van dat ze praatjes begon te krijgen en "ze keek haar ogen uit etc etc" en zodoende worden er onterecht positieve menselijke eigenschappen en waarde-oordelen toegeschreven om zo emoties op te wekken bij het algehele publiek die die verhaaltjes maar blijft slikken...
pi_105241201
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:20 schreef Smeich het volgende:
En de mensen voorliegen want alle signalen lijken positief verwoord te worden (02.44) in de trant van dat ze praatjes begon te krijgen en "ze keek haar ogen uit etc etc" en zodoende worden er onterecht positieve menselijke eigenschappen en waarde-oordelen toegeschreven om zo emoties op te wekken bij het algehele publiek die die verhaaltjes maar blijft slikken...

Jij denkt dat die verzorgers liegen?

Waarom zouden ze dat doen dan?
pi_105241287
Niet zozeer liegen alsmeer denken alles te weten wat een orka bedoelt met communicatie, waar wij mensen (zelfs expert dus) alleen maar educated guesses over kunnen maken. En ik richt mij nu ook even op de hoofdtrainer (Steve Hearn) die publiekelijk orka's al in een negatief daglicht heeft gezet
pi_105241298
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:24 schreef idefixo het volgende:
[..]
Jij denkt dat die verzorgers liegen?
Waarom zouden ze dat doen dan?
Waarom niet?
pi_105241309
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:32 schreef Mercer het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat de motieven van de verzorgers vaak best wel goed zijn en zeer begaan met het lot van hun dieren.
pi_105241365
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de motieven van de verzorgers vaak best wel goed zijn en zeer begaan met het lot van hun dieren.
De motieven van een leeuwentemmer in een circus zijn vaak ook best wel goed en die is ook zeer begaan met zijn dieren. Dat wil echt weinig zeggen dus.
pi_105241423
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:39 schreef Mercer het volgende:

[..]

De motieven van een leeuwentemmer in een circus zijn vaak ook best wel goed en die is ook zeer begaan met zijn dieren. Dat wil echt weinig zeggen dus.
Ik zet die toch op een wat andere plaats in de rangorde :).

Maar goed, wat zie jij nu nog als realistisch alternatief nu in het wild uitzetten niet meer gaat gebeuren? Spuitje geven dan maar?
pi_105241490
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:31 schreef Smeich het volgende:
Niet zozeer liegen alsmeer denken alles te weten wat een orka bedoelt met communicatie, waar wij mensen (zelfs expert dus) alleen maar educated guesses over kunnen maken. En ik richt mij nu ook even op de hoofdtrainer (Steve Hearn) die publiekelijk orka's al in een negatief daglicht heeft gezet
Ok dan begreep ik je verkeerd. Je had het over liegen, vandaar.
Nou ja, uit de documentaire begrijp ik dat de verschillende verzorgers en betrokkenen echt ontroerd waren als ze over Morgan spraken. c_/
pi_105244241
Zoals ik zei, Steve Hearn heeft wel degelijk gelogen dus die man moet je gewoon niet vertrouwen. Ook hoe hij overkomt, vieze gladjakker dat het is.

Mocht je het niet hebben gezien (rond 0:44)...achterlijke vent, en dat dames en heren, is de hoofdtrainer van het dolfinarium. Dat zegt genoeg, hoe hij een orka portretteert. Open your eyes and ears folks! Wees kritisch en geloof niet alles wat men vertelt!
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:54:30 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105244331
Het is toch ook een killer whale? Of doel je ergens anders op?
En om die man nu een 'vieze gladjakker' te noemen .. Kom op zeg.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_105244401
Een Orka heeft nog nooit mensen gegeten!!! En ja, ik vind het een gluiperd, ook zoals hij overkomt in die documentaire van TV Gelderland.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:00:55 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105244560
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:56 schreef Smeich het volgende:
Een Orka heeft nog nooit mensen gegeten!!!
Oh!!!
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:01:44 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105244590
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh!!!
Dat gaat maar over één orka. Wat de rest doet, weten we niet.
pi_105244850
Hoe bedoel je? Een orka heeft dus nog nooit een mens opgegeten PUNT. Waarom een man met een experise als Steve Hearn dit wel beaamt is mij volstrekt onduidelijk. De enige zaken waarvan bekend is dat een orka een mens heeft aangevallen (letwel, AANGEVALLEN) is in gevangenschap. Dat zegt genoeg lijkt mij
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:10:44 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105244888
Ik heb het over een grapje. Pardon.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:12:26 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105244940
Ik vind jouw discussierstijl erg aanvallend (let wel AANVALLEND).

Maar ik begrijp dat het achteraf bezien beter was geweest deze orka aan zijn mortale lot over te laten?
pi_105245066
:D Erg aanvallend? Hoe dat zo? Sorry maar dat grapje zag ik er niet in, ok :) Maar aangezien jij alleen kwam met het idee dat een orka wel degelijk een killer whale is, komt op mij over dat jij dacht dat een orka dus ook mensen eet, zoals Steve Hearn dus beweert in die uitzending. Maar hoe kun je een man als Steve Hearn, dolfijnenexpert van het dolfinarium, nu vertrouwen als hij het publiek gewoon loopt voor te liegen. Ik hoop alleen dat jullie wat kritischer kunnen aankijken tegenover hem (en het dolfinarium waar hij dus een vertegenwoordiger van is, zie het als een marketingactie waar je ook je vraagtekens bij moet zetten) want ja,..ik bedoel, hij vertelt de waarheid niet dus wie zegt dat hij dit vaker doet. Alsmede ook dat hij de geluidjes die Morgan maakt en grote ogen als "positief" beschouwt terwijl dit eerder een kritische uiting zal zijn. That is all :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:19:29 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105245153
Ik heb helemaal geen mening over die man. Waarom zou ik.
pi_105245196
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:19 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb helemaal geen mening over die man. Waarom zou ik.
Het boeit ook niet zo lijkt me. echter Smeich is nu overal op tegen om het tegen zijn. Een realistisch alternatief voor de huidige situatie zal er dan ook niet vandaan komen.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:21:19 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105245206
Dat ik het een killer whale noem, betekent toch niet automatisch dat ik denk dat een orka mensen aanvalt? Ik begreep gewoon even niet waar je op doelde, vandaar mijn vraag.

En aanvallend vanwege je KAPITALEN en de manier waarop je mensen die het niet met je eens zijn wegzet als niet-kritisch waarvan je hoopt dat ze gaan nadenken. En dan vooral in jouw straatje nadenken. Daar kan ik nooit zo goed tegen.
pi_105245275
-O- echt hoor, dit gaat nergens meer over. Overal op tegen om het tegen te zijn? Maakt mij niet uit of jullie wel of niet een mening over die man hebben. Ik probeer jullie bewust te maken dat "jullie" gemanipuleerd worden door de media/dolfinarium en als ik dit kenbaar wil maken word ik afgeschoten door dit soort commentaar.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:24:41 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105245323
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:23 schreef Smeich het volgende:
Ik probeer jullie bewust te maken dat "jullie" gemanipuleerd worden door de media/dolfinarium en als ik dit kenbaar wil maken word ik afgeschoten door dit soort commentaar.
Precies mijn punt.
pi_105245331
quote:
-O- echt hoor, dit gaat nergens meer over. Overal op tegen om het tegen te zijn? Maakt mij niet uit of jullie wel of niet een mening over die man hebben. Ik probeer jullie bewust te maken dat "jullie" gemanipuleerd worden door de media/dolfinarium en als ik dit kenbaar wil maken word ik afgeschoten door dit soort commentaar.
Tja en ik heb altijd wat moeite met het grote complotdenken en de bijbehorende Don Quichottes...

Als je overal een groot probleem in ziet zal je nooit meer ergens nuchter naar kunnen kijken. Dat werkt heel benauwend.
pi_105245366
Ergens een groot probleem inzien is wat anders dan jezelf kritisch opstellen. Maar hey, als jullie alles willen happen als zoete koek, ga vooral je gang. Dan zal ik bij deze ook stoppen met mijn posts
pi_105245370
Ik vind het opvallend dat tegenstanders van de verhuizing van het beestje alles zonder enige nuance kut vinden. Dan is het moeilijk als neutrale toeschouwer om het ooit met ze eens te worden. (los nog van alle verwijten die je naar je hoofd krijgt als je dolfijnenshows leuk vindt)
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:26:21 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105245375
quote:
Ik snap werkelijk waar niet waar jij uit opmaakt dat wij gemanipuleerd worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:26 schreef Smeich het volgende:
Ergens een groot probleem inzien is wat anders dan jezelf kritisch opstellen. Maar hey, als jullie alles willen happen als zoete koek, ga vooral je gang. Dan zal ik bij deze ook stoppen met mijn posts
Of alles slikken voor zoete koek.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:27:08 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105245403
quote:
Maar hey, als jullie alles willen happen als zoete koek, ga vooral je gang.
Je snapt het echt niet, hè?
pi_105245466
Het bevreemdt mij dat de dierenvrienden met enige stelligheid beweren dat Morgan eenvoudig uit kan worden gezet, terwijl ik die consensus niet aan heb getroffen in de wereld van de expert. Jazeker, de Orka Coalitie heeft een blik wetenschappers opengetrokken die pleiten voor uitzetting. Aan de andere kant heb ik ook experts horen zeggen dat vrijlating niet is aan te raden. Dit debat is echter al zijn rationaliteit verloren en emotie heeft de overhand genomen. Dat is ook precies de reden dat de media en mensen als Frans Bauwer worden lastiggevallen.
pi_105245512
quote:
Alles happen als zoete koek is helemaal geen sprake van. Ik zie hier vooral mensen die zeker kritisch denken maar dat neit doen vanuit 1 toch wat extremere benadering maar meer vanuit de nuance.
pi_105245552
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vind het opvallend dat tegenstanders van de verhuizing van het beestje alles zonder enige nuance kut vinden. Dan is het moeilijk als neutrale toeschouwer om het ooit met ze eens te worden. (los nog van alle verwijten die je naar je hoofd krijgt als je dolfijnenshows leuk vindt)
Als je dat laatste vindt moet je verplicht naar het afslachten van dolfijnen in de stille Oceaan gaan kijken blijkbaar...
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:33:46 #79
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105245610
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:31 schreef du_ke het volgende:
Als je dat laatste vindt moet je verplicht naar het afslachten van dolfijnen in de stille Oceaan gaan kijken blijkbaar...
En kiloknallersvlees en legbatterijeieren kopen, zolang dat laatste nog kan. Jammer dat de nuance altijd zoekraakt.
pi_105245617
En waarom het nodig is om zo'n Steve Hearn volledig de grond in te stampen, is mij ook een raadsel.
pi_105245830
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:
En ik vind het frusterend dat voor mensen als ik, en de organisatie waar ik voor werk en mensen die belang hebben bij de vrijheid van Morgan om zo een precedent te leggen voor verdere situaties als dit voornamelijk worden neergezet als dierenactivisten door de media en ecoterroristen en wat dan nog door mensen hier. Maar dit lijk ik continu te herhalen dus dat heb ik bij deze ook weer gezegd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk waar niet waar jij uit opmaakt dat wij gemanipuleerd worden.

[..]

Of alles slikken voor zoete koek.
Door de reacties die ik her en der lees lijkt alsof alles wat het dolfinarium zegt, klopt. Maar dit is dus niet zo. Het heeft er ook alle schijn van, ook in vorige topics, dat telkens als wij met argumenten kwamen die het dolfinarium tegenspraken, niet werd geaccepteerd. Te kritisch wellicht. Kan.

quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet, hè?
Vertel :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
Het bevreemdt mij dat de dierenvrienden met enige stelligheid beweren dat Morgan eenvoudig uit kan worden gezet, terwijl ik die consensus niet aan heb getroffen in de wereld van de expert. Jazeker, de Orka Coalitie heeft een blik wetenschappers opengetrokken die pleiten voor uitzetting. Aan de andere kant heb ik ook experts horen zeggen dat vrijlating niet is aan te raden. Dit debat is echter al zijn rationaliteit verloren en emotie heeft de overhand genomen. Dat is ook precies de reden dat de media en mensen als Frans Bauwer worden lastiggevallen.
Het bevreemdt mij dat de logische manier van zaken meer kritisch werd bekeken dan de onlogische en onnatuurlijke manier van kijken. Je moet ook even bedenken welke experts voornamelijk hebben gepleit voor LP (mensen die, naar blijkt, zowel voor het dolfinarium als LP werken, niet echt onafhankelijk wel?. Althans minder onafhankelijk dan biologen en marine scientists die de kant van de OC kozen omdat zij inzagen dat uitzetting wel een kans gegeven had moeten worden).

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
En waarom het nodig is om zo'n Steve Hearn volledig de grond in te stampen, is mij ook een raadsel.
Ik zeg dat ik het een vieze gladjakker vind (mening) en dat hij jullie (iedereen) heeft voorgelogen (feit) en dat je hem zodoende nog moeilijk kunt vertrouwen (logisch gevolg). Althans, dat is mijn idee. Als jullie dat niet vinden, prima. Maar feit blijft dat hij een orka in een verkeerd daglicht heeft gezet alswel dat hij de (zeer mogelijke stress)signalen van Morgan als "leuk" ervaart (praatjes maken, ogen open van verbazing cq blijdschap). Dat getuigt of van weinig expertise of van wat anders..
pi_105245927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:40 schreef Smeich het volgende:

[..]

En ik vind het frusterend dat voor mensen als ik, en de organisatie waar ik voor werk en mensen die belang hebben bij de vrijheid van Morgan om zo een precedent te leggen voor verdere situaties als dit voornamelijk worden neergezet als dierenactivisten door de media en ecoterroristen en wat dan nog door mensen hier. Maar dit lijk ik continu te herhalen dus dat heb ik bij deze ook weer gezegd.
Misschien komt dit ook omdat er geen realtische alternatieven bij 'jullie' wegkomen. Die Orka wordt niet meer uitgezet in het wild, dat is nu wel zeker. Dan moet je gaan zoeken naar de beste oplossing en dan is alles en iedereen aanvallen en afkraken niet zo heel erg sterke tactiek.
pi_105245957
Die waren er wel, maar daar werd blijkbaar nooit serieus naar gekeken. Althans niet door het dolfinarium die niet eens informatie wou vrijgeven aan andere experts in het begin van deze zaak. Tja...
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:43:50 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105245967
quote:

Vertel :)

Dat heb ik al gedaan, je pikt het klaarblijkelijk alleen niet op.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:46:51 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105246074
Smeich, jij bent iemand die ik weet niet wat allemaal investeert in welzijn van dolfijnen en walvissen. Mar je moet niet vergeten dat dit een topic is op een groot forum waar je heel uiteenlopende mensen zult treffen en waar de meeste mensen niet zo enorm bij het onderwerp betrokken zijn als jij.
pi_105246092
quote:
Het bevreemdt mij dat de logische manier van zaken meer kritisch werd bekeken dan de onlogische en onnatuurlijke manier van kijken. Je moet ook even bedenken welke experts voornamelijk hebben gepleit voor LP (mensen die, naar blijkt, zowel voor het dolfinarium als LP werken, niet echt onafhankelijk wel?. Althans minder onafhankelijk dan biologen en marine scientists die de kant van de OC kozen omdat zij inzagen dat uitzetting wel een kans gegeven had moeten worden).
Laten we eerlijk wezen: het had geen enkel verschil gemaakt wie of wat had geroepen dat Morgan moest worden verhuisd naar LP. Mensen zoals jij hadden je toch tegen het besluit gekeerd. Immers, als een mening jullie onwelgevallig is dan is de bron in jouw optiek geen knip voor de neus waard. Als expert van Sea World, het Dolfinarium of een ander park op Morgan los worden gelaten, dan is hun mening per definitie ongeldig, nietwaar? Tenzij zij verklaren dat het dier kan worden uitgezet. Nogmaals, ik weet niet wat het beste is voor Morgan. Maar doe nou niet als jij hier de objectiviteit zelve bent. Je bent ongeveer net zo objectief als de mensen die je allerlei verwijten maakt.

quote:
Volledig de grond in te stampen? Ik zeg dat ik het een vieze gladjakker vind en dat hij jullie (iedereen) heeft voorgelogen en dat je hem zodoende nog moeilijk kunt vertrouwen. Althans, dat is mijn idee. Als jullie dat niet vinden, prima. Maar feit blijft dat hij een orka in een verkeerd daglicht heeft gezet alswel dat hij de (zeer mogelijke stress)signalen van Morgan als "leuk" ervaart (praatjes maken, ogen open van verbazing cq blijdschap). Dat getuigt of van weinig expertise of van wat anders..
Maar hoe weet jij dat? Heb jij ook maar een minuut van je leven met Morgan of een andere orka doorgebracht?
pi_105246162
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:43 schreef Smeich het volgende:
Die waren er wel, maar daar werd blijkbaar nooit serieus naar gekeken. Althans niet door het dolfinarium die niet eens informatie wou vrijgeven aan andere experts in het begin van deze zaak. Tja...
Als er niet serieus naar was gekeken, dan was het Dolfinarium op de vingers getikt door het Ministerie dan wel de rechtbank, lijkt mij.
pi_105246218
quote:

[..]

Types als jij zetten zichzelf zo neer in de media, net als hier. Om de media de schuld te geven als het gewenste effect uitblijft getuigt niet van enige zelfreflectie. Sowieso neem ik professionele boe-roepers niet serieus, juist door hun afhankelijkheid. Maar dat staat hier verder los van.
pi_105246387
Ik ben ook zeker niet objectief, uiteraard. Dat spreek ik ook niet tegen. Maar ik heb wel kennis om te kunnen (en durven) zeggen dat een dolfinarium een hellhole is voor zeezoogdieren als dolfijnen/walvissen en dat het gewoonweg al duidelijk was welke kant Morgan op zou gaan toen het dolfinarium hulp/expertise van buitenaf weigerde, Morgan truukjes werd aangeleerd voordat de rechter een beslissing had genomen alswel dat Morgan publiekelijk werd tentoongesteld en te lang in het dolfinarium heeft rondgehangen, wat dus ook heeft geholpen in de keuze voor LP. Dus ja, dat zou zelf voor de meest objectieve persoon reden moeten zijn om te zien dat daar iets niet helemaal op de juiste manier verlopen is (of klinkt dit wederom te bevooroordeeld?).

Hoe weet ik wat? :D En maakt het wat uit dat ik nooit een minuut met een orka heb doorgebracht, ik weet wel dat (1) Steve Hearn zijn positie heeft misbruikt door mensen voor te liegen en (2) dat die signalen als stress worden ervaren (geluidjes, rode ogen, grote open ogen) maar hij dit de wereld inbrengt als dat Morgan het allemaal maar leuk vind.
pi_105246399
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als er niet serieus naar was gekeken, dan was het Dolfinarium op de vingers getikt door het Ministerie dan wel de rechtbank, lijkt mij.
Jaja, Bleker zeker _O-
pi_105246415
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:50 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Types als jij zetten zichzelf zo neer in de media, net als hier. Om de media de schuld te geven als het gewenste effect uitblijft getuigt niet van enige zelfreflectie. Sowieso neem ik professionele boe-roepers niet serieus, juist door hun afhankelijkheid. Maar dat staat hier verder los van.
Ho ho, ik gaf de media al de schuld voordat de uitspraak vast kwam te staan. En dus niet de schuld van de eventuele besluitvorming, maar van de beeldvorming eromheen. Dat is iets anders dus. Laat dat duidelijk zijn :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:56:42 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105246438
Maar welk gelijk denk je hier nou te halen?
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:57:42 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105246475
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:56 schreef Lienekien het volgende:
Maar welk gelijk denk je hier nou te halen?
Doe je oogkleppen af!
pi_105246476
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:55 schreef Smeich het volgende:

[..]

Jaja, Bleker zeker _O-
Neuh, maar de rechter doet dat wel. Maar die was natuurlijk omgekocht, zoals ik her en der las op Twitter.
pi_105246530
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:55 schreef Smeich het volgende:
Ik ben ook zeker niet objectief, uiteraard. Dat spreek ik ook niet tegen. Maar ik heb wel kennis om te kunnen (en durven) zeggen dat een dolfinarium een hellhole is voor zeezoogdieren als dolfijnen/walvissen en dat het gewoonweg al duidelijk was welke kant Morgan op zou gaan toen het dolfinarium hulp/expertise van buitenaf weigerde, Morgan truukjes werd aangeleerd voordat de rechter een beslissing had genomen alswel dat Morgan publiekelijk werd tentoongesteld en te lang in het dolfinarium heeft rondgehangen, wat dus ook heeft geholpen in de keuze voor LP. Dus ja, dat zou zelf voor de meest objectieve persoon reden moeten zijn om te zien dat daar iets niet helemaal op de juiste manier verlopen is (of klinkt dit wederom te bevooroordeeld?).

Hoe weet ik wat? :D En maakt het wat uit dat ik nooit een minuut met een orka heb doorgebracht, ik weet wel dat (1) Steve Hearn zijn positie heeft misbruikt door mensen voor te liegen en (2) dat die signalen als stress worden ervaren (geluidjes, rode ogen, grote open ogen) maar hij dit de wereld inbrengt als dat Morgan het allemaal maar leuk vind.
Je beseft dat het feit dat dierenparken commerciele instellingen grondig onderzoek kan worden verricht naar de dieren en hulpeloze zwemmonsters als Morgan uit de zee kunnen worden gered. Ieder zn mening natuurlijk, maar als je al per definitie gekant bent tegen dierenparken, dan is een zinnige discussie natuurlijk op voorhand al niet mogelijk.
pi_105246621
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, maar de rechter doet dat wel. Maar die was natuurlijk omgekocht, zoals ik her en der las op Twitter.
Neuh, dat niet uiteraard en ik moet toegeven dat ik mij erg goed kan zien in jouw beredenering van destijds dat de rechter de juiste beslissing genomen heeft qua het opvolgen van de wet, ware het niet dat er toch vele gaten zijn gevallen en enkele wetten enigszins zijn genegeerd (Cites zoals ik toen al had beaamd) en dat ik van mening ben (en velen met mij) dat LP wel een commerciele instelling is waarbij educatie en wetenschap erbij zit om zo toch de schijn voor te houden dat er wat op dit gebied primair gebeurt, waar ik dus vele grote en vette vraagtekens bij zet.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:53 schreef KoosVogels het volgende:
Het wordt een beetje lastig om de boel draaiende te houden zonder dieren.
Ja, en wat ik hiervan moet denken.... tja ;)

quote:
18s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Doe je oogkleppen af!
Dat dus ja ;) Gelijk hebben waarvoor? Nee, ik hoop alleen dat men kritischer gaat kijken naar deze zaak en dus niet alles maar voor lief neemt wat er door de media en het dolfinarium de wereld in wordt gebracht. Zo ook die documentaire van TV Gelderland die, naar mijns inziens, tenenkrommend was. Anyways mensen,het was weer gezellig maar ik moet nu toch echt weer aan het werk :W :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:03:16 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105246661
quote:
18s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Doe je oogkleppen af!
Oh god. -O-
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:04:32 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105246708
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:03 schreef Lienekien het volgende:

Oh god. -O-
Not a pretty sight, hè? Zo zonder oogkleppen. Durf te denken! In het straatje van Smeich!
pi_105246733
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]Als er niet serieus naar was gekeken, dan was het Dolfinarium op de vingers getikt door het Ministerie dan wel de rechtbank, lijkt mij.
Geloof je het zelf? Die twee zijn er alleen voor de sier.
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:04 schreef Copycat het volgende:
[..]Not a pretty sight, hè? Zo zonder oogkleppen. Durf te denken! In het straatje van Smeich!
Nou nou nou, in veel opzichten heeft hij wel gelijk. :{w
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:05:48 #100
322645 Voorschrift
See if I care
pi_105246751
Mijn God, het is een uit de kluiten gewassen vis die waarschijnlijk niet eens weet dat hij bestaat, waar maken jullie je ook druk over.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_105246798
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:02 schreef Smeich het volgende:

[..]

Neuh, dat niet uiteraard en ik moet toegeven dat ik mij erg goed kan zien in jouw beredenering van destijds dat de rechter de juiste beslissing genomen heeft qua het opvolgen van de wet, ware het niet dat er toch vele gaten zijn gevallen en enkele wetten enigszins zijn genegeerd (Cites zoals ik toen al had beaamd) en dat ik van mening ben (en velen met mij) dat LP wel een commerciele instelling is waarbij educatie en wetenschap erbij zit om zo toch de schijn voor te houden dat er wat op dit gebied primair gebeurt, waar ik dus vele grote en vette vraagtekens bij zet.
Natuurlijk besef ook ik dat commerciele dierenparken zich altijd fraaier presenteren, terwijl het primaire doel is om geld te verdienen. Hoewel ik betwijfel of de verzorgers daar zelf zo in staan. Als jij dag in, dag uit met zulke dieren werkt, dan zullen de commerciele belangen van het bedrijf je een worst wezen. Althans, ik kan mij niet voorstellen dat een harteloze geldmachine bij een dierenpark aan de slag gaat als verzorger. Dan doe je toch iets fout.

Ik kan mij het wantrouwens jegens de educatie tak ergens wel voorstellen. Aan de andere kant echter niet. Ik heb de educatie-afdeling van LP gezien en dat oogt vrij oprecht allemaal. Zie ook niet in waarom dat niet het geval zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')