Echt waar? Heb je een link naar dit bericht?quote:Op maandag 21 november 2011 21:48 schreef TechXP het volgende:
Er komen acties tegen dolfinarium bij de wintershows (met frans bauer) eind december.
Nee, maar ik ga het organiseren.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:02 schreef ninjawanda het volgende:
Echt waar? Heb je een link naar dit bericht?
Ja, maar dit zullen niet alleen acties zijn rondom Morgan, maar om meer dan alleen Morgan. Dolfinaria moeten gewoonweg dicht.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar tijdens die acties is Morgan al weg, toch?
IMHO ietwat kort door de bocht. Voor opvang, kennis en bewustzijn en ja, zelfs voor vermaak, kunnen dolfinaria best nuttig zijn. Zorg alleen voor dierenwelzijnsregels, met duidelijkheid over afmetingen basins, contact met soortgenoten, etcetera.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:13 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja, maar dit zullen niet alleen acties zijn rondom Morgan, maar om meer dan alleen Morgan. Dolfinaria moeten gewoonweg dicht.
Jij denkt dat als ze hem los laten hij een lang leven zal krijgen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 07:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Treuriglevenslang onder het mom van 'redding'
Een aantal orka-experts denkt dat dat met hun release plan prima zal gaan (met als voorbeeld orka Springer die nog steeds gezond en vrij rondzwemt) en als het niet gaat dan is dat plan ook nog eens omkeerbaar. De route die nu gekozen word is niet omkeerbaar.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij denkt dat als ze hem los laten hij een lang leven zal krijgen?
Ze is zojuist weggereden op de truck, aldus de Facebook pagina van de orka coalitie. Weinig onzin aan dus.quote:
Het is een wild dier. Geen goudvis. Wilde dieren gaan ook dood, dat hoort zo. Gaat de hele dag door.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij denkt dat als ze hem los laten hij een lang leven zal krijgen?
quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Redden, beter maken, vrijlaten. Zo moet het. Niet redden, beter maken, opsluiten.
De Orka Coalitie kan zoveel claimen. Heb je gezien hoe dat stuk is geschreven? Melancholische stierenpoep.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ze is zojuist weggereden op de truck, aldus de Facebook pagina van de orka coalitie. Weinig onzin aan dus.
En omdat er emotie in het stuk zit, is het onzin? Waarom zouden ze dat verzinnen? Geen belang bij, lijkt mequote:Op dinsdag 22 november 2011 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Orka Coalitie kan zoveel claimen. Heb je gezien hoe dat stuk is geschreven? Melancholische stierenpoep.
Ik juich het toe als ze beesten loslaten die nog een kans maken. Een orka op deze leeftijd maakt echter geen enkele kans in de vrije natuur. het meest waarschijnlijke is dat hij gewoon verhongert. Kunnen ze hem beter direct een spuitje geven.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is een wild dier. Geen goudvis. Wilde dieren gaan ook dood, dat hoort zo. Gaat de hele dag door.
Redden, beter maken, vrijlaten. Zo moet het. Niet redden, beter maken, opsluiten.
Of beter niet kunnen redden dan. Had ik nog liever gehadquote:Op dinsdag 22 november 2011 12:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik juich het toe als ze beesten loslaten die nog een kans maken. Een orka op deze leeftijd maakt echter geen enkele kans in de vrije natuur. het meest waarschijnlijke is dat hij gewoon verhongert. Kunnen ze hem beter direct een spuitje geven.
Tot welke leeftijd kan het dan wel?quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik juich het toe als ze beesten loslaten die nog een kans maken. Een orka op deze leeftijd maakt echter geen enkele kans in de vrije natuur. het meest waarschijnlijke is dat hij gewoon verhongert. Kunnen ze hem beter direct een spuitje geven.
Zelf vis vangen hadden ze haar nog makkelijk kunnen leren. Ten eerste had het dolfinarium haar levende vis moeten voeren ipv dode, zodat er nog iets aan haar jachtinstincten word gedaan. Ten tweede, het staat in het vrijlatingsplan van de OC hoe ze verhongering tegen zouden gaan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat het zeer onwaarschijnlijk is aangezien de ochtend niet het meest voor de hand liggende moment is om met een orka door het land te karren. Plus dat het wat ongeloofwaardig op mij overkwam. Een mevrouw die de kou trotseert en de hele nacht in dr uppie voor de ingang van het Dolfinarium heeft gezeten. Laat me niet lachen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En omdat er emotie in het stuk zit, is het onzin? Waarom zouden ze dat verzinnen? Geen belang bij, lijkt me
Een groep mensen heeft daar de hele nacht gezeten staat er. Hester bleef als laatste over.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat het zeer onwaarschijnlijk is aangezien de ochtend niet het meest voor de hand liggende moment is om met een orka door het land te karren. Plus dat het wat ongeloofwaardig op mij overkwam. Een mevrouw die de kou trotseert en de hele nacht in dr uppie voor de ingang van het Dolfinarium heeft gezeten. Laat me niet lachen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |