Aangepastquote:Op maandag 5 december 2011 09:18 schreef Finland. het volgende:
Wil een mod nog even de titel veranderen naar IX?
Ik geef eigenlijk alleen een boek als ik zeker weet dat ik daar iemand echt een plezier mee doe. Ik haat het namelijk zelf een boek te krijgen wat de smaak van de schenker weergeeft. Geef anders liever een boekenbon of een amazon cadeaubon ofzo.quote:Op maandag 5 december 2011 19:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
even een vraagje off topic....als jullie een boek komen voor iemand gaan jullie dan meer op jullie eigen smaak af of zoeken jullie gericht voor een boek waarvan je denkt dat het bij de ontvanger zou passen?
Mooi verjaardagspakket!quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:00 schreef krapula het volgende:
Ik heb met mijn verjaardag weer flink wat boeken gekregen. Direct ook maar wat boeken aangeschaft die ik al een poosje op m'n lijstje had. Dit zal vermoedelijk de enige keer zijn dat ik hier post tot december 2012..
Stefan Zweig - De wereld van gisteren
Gogol - verzamelde werken deel 2
Tolstoj - verzamelde werken deel 2,7 en 8
Erasmus - Lof der zotheid
Stendhal - De kartuize van Parma
Hans Achterhuis - Het rijk van de schaarste
Art Spiegelman - Maus
Nabokov - Pnin
Oliver Sacks - De man die zijn vrouw voor een hoed hield
quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:00 schreef krapula het volgende:
Ik heb met mijn verjaardag weer flink wat boeken gekregen. Direct ook maar wat boeken aangeschaft die ik al een poosje op m'n lijstje had. Dit zal vermoedelijk de enige keer zijn dat ik hier post tot december 2012..
Stefan Zweig - De wereld van gisteren
Gogol - verzamelde werken deel 2
Tolstoj - verzamelde werken deel 2,7 en 8
Erasmus - Lof der zotheid
Stendhal - De kartuize van Parma
Hans Achterhuis - Het rijk van de schaarste
Art Spiegelman - Maus
Nabokov - Pnin
Oliver Sacks - De man die zijn vrouw voor een hoed hield
De brave soldaat is leuk!quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:47 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]![]()
Ik heb zelf voor de kerstvakantie de volgende twee boeken aangeschaft:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Voor die prijs kun je het niet laten liggen, als het niets is heb je altijd nog iets om de kachel mee aan te steken.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:29 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
10 cent bij de kringloopwinkel
LOLquote:Op woensdag 28 december 2011 14:16 schreef oh-oh het volgende:
En weer 10 cent bij de kringloop
[ afbeelding ]
Hier staan bestsellers als de Tweeling en de Vliegeraar voor 3 euro, Eeuw van mijn vader van Mak voor 5 euro, dat vind ik nog nette prijzen voor boeken die echt als nieuw zijn. De mindere titels gaan echt voor een euro, en Engels verkoopt echt slecht schijnbaar, als ik maar lang genoeg wacht liggen ze vanzelf voor 10 cent in de gang in een grote bakquote:Op woensdag 28 december 2011 14:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Welke winkel is dat
De boeken'kringloop' hier hanteert al een halfjaar woekerprijzen.
dit is het zelfde als dat je een visser vraag waar hij de enorme snoek heeft gevangenquote:Op woensdag 28 december 2011 14:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Welke winkel is dat
De boeken'kringloop' hier hanteert al een halfjaar woekerprijzen.
quote:Op woensdag 28 december 2011 19:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit is het zelfde als dat je een visser vraag waar hij de enorme snoek heeft gevangen
Wat een toeval!quote:
Ik heb hem uit. Het is een aanrader voor iedereen. Mortimer geeft aan de beschrijving van Geschiedenis te zien als "iets wat aan het gebeuren is" ipv iets dat "was", Dit maakt zijn beschrijving van 14-eeuws Engeland veel levendiger. Van Monniken tot Handelaren en van hoe het eraan toegaat bij de Koning tot "serfs who were bound to the manor" en hun leven. Het is zo mooi beschreven en vooral als je een affiniteit hebt met Engeland (zoals moi!) zeker de moeite waard.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:17 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Wat een toeval!
Ik ben nu bezig met the Time Traveller's guide to Medieval England. Prachtboek. Vooral het feit dat het in tegenwoordige tijd is geschreven maakt het voor mij interessant. Top boek dus. Wat vind jij ervan?!
Ben benieuwd wat je van die Bryson vindt. `A short history...` vond ik geweldig. Ik twijfel nog welke ik nu wil lezen van hemquote:Op zondag 8 januari 2012 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Van de Oudejaarsloterijwinst gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind alle Brysons goed, dus deze zal me niet teleurstellen. Ik kan je A Walk in the Woods aanraden, maar ook Down Under is hilarischquote:Op zondag 8 januari 2012 11:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je van die Bryson vindt. `A short history...` vond ik geweldig. Ik twijfel nog welke ik nu wil lezen van hem.
Bevalt het al een beetje? (als je hem al binnen hebt gekregen that is..)quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Totaal geen affiniteit met 14e-eeuws Engeland, maar zojuist besteldben benieuwd
Ik ben er nog niet in begonnenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:17 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Wat een toeval!
Ik ben nu bezig met the Time Traveller's guide to Medieval England. Prachtboek. Vooral het feit dat het in tegenwoordige tijd is geschreven maakt het voor mij interessant. Top boek dus. Wat vind jij ervan?!
Zou je mij kunnen vertellen hoeveel je hebt betaald voor the complete works of W. Shakespeare? Ik ben al tijden op zoek naar al zijn werken (inclusief sonnetten etc.) met footnotes en scholarly opinion.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:07 schreef Mykonos het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat alles voor 33 euro bij de slegte
Www.amazon.co.ukquote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:53 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Zou je mij kunnen vertellen hoeveel je hebt betaald voor the complete works of W. Shakespeare? Ik ben al tijden op zoek naar al zijn werken (inclusief sonnetten etc.) met footnotes en scholarly opinion.
Ik wacht nog steeds. Volgens Bol komt ie 24 januari pasquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:06 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Bevalt het al een beetje? (als je hem al binnen hebt gekregen that is..)
Ik had hem voor 6,50 bij De Slegte. Nog nieuw, hardcover, maar wel een vrij goedkope uitgave. Maar goed, voor dat geld.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:53 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Zou je mij kunnen vertellen hoeveel je hebt betaald voor the complete works of W. Shakespeare? Ik ben al tijden op zoek naar al zijn werken (inclusief sonnetten etc.) met footnotes en scholarly opinion.
Komt-ie (in willekeurige volgorde zoals ze uit mijn tas komenquote:Op zondag 22 januari 2012 09:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vandaag naar het Boekenfestijn, dus vanavond weer een lijstje in dit topic
Jij bent voorlopig wel bezigquote:Op zondag 22 januari 2012 19:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Komt-ie (in willekeurige volgorde zoals ze uit mijn tas komen):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was wel de bedoeling, jaquote:Op zondag 22 januari 2012 20:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Jij bent voorlopig wel bezig
Binnen een week uitgelezenquote:Op zondag 15 januari 2012 16:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
Kun je laten weten wat je van dit boek vindt? Lijkt mij ook wel wat.
Wel saillant, gezien de eeuwenoude vijandschap tussen Duitsers en Fransen, dat dit boek dan geschreven is door iemand die 'Deutsch' heet![]()
Ja, alleen is volgens mij alleen de introductie anders in vergelijking met de 2de editie.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Heb je ook de speciale 30-jaar-uitgave?
Ik b en hier benieuwd naar. Ik heb zijn Fry Chronicles met veel plezier gelezen!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:17 schreef Felagund het volgende:
Stephen Fry - Moab is my washpot
Mocht eigenlijk geen boeken meer kopen van mijzelf, maar voor 3,54 euro inclusief verzendkosten kon ik het toch niet laten.
Is erg mooi, de audioboek versie ervan zijn trouwens ook prachtig, hij leest ze zelf voor.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:17 schreef Felagund het volgende:
Stephen Fry - Moab is my washpot
Mocht eigenlijk geen boeken meer kopen van mijzelf, maar voor 3,54 euro inclusief verzendkosten kon ik het toch niet laten.
lievquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nadat mijn hond helaas mijn Harry Potter and the prisoner of Azkaban totaal tot confetti had gedegradeerd. Heeft mijn vriend een nieuwe voor me gekocht. Dus ik ben er weer Happy mee
Heb je down and out in Paris and London ook gelezen?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:30 schreef stavromulabeta het volgende:
aujourd'hui dans ma brievenbus
[ afbeelding ]
Ja hoor... En ik heb besloten dat ik hooguit een afwasser in Parijs wordt en geen zwerver in Londenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je down and out in Paris and London ook gelezen?
Jaquote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vervolg op Taal is zeg maar echt mijn ding?
Dat is een geweldig boekje namelijk
Daar durf ik nog geen uitspraak over te doen, want ik ben er nog niet in begonnenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Morgen ook maar even naar de boekenwinkel om te kijken of het wat is
Snow Crash? Dan is dit toch wel heel andere koek. Ik vond het nog steeds een heel sterk boek, maar het was toch beduidend moeilijker dan alles wat ik van Stephenson gelezen heb, inclusief de Baroque Cycle.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:51 schreef HostiMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Eens kijken of de auteur van een van mijn favoriete jeugdboeken het nog steeds kan.
ik heb het zelfde probleem Mart, maar over een maand is er hier weer een grote 2de hands boekenbeurs en probeer dan de verleiding maar eens te weerstaan...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef DaMart het volgende:
En dan nu voorlopig maar even geen boeken kopen, ik heb er namelijk nog 15 te gaan.
quote:
De VintageSerie is ook heel mooiquote:Op woensdag 4 april 2012 19:27 schreef oh-oh het volgende:
Nice!
Ik heb ze allemaal in de vintage paperback versie, behalve 1Q84, die heb ik hardcover, maar die vervang ik nog wel es.
Dankje!quote:Op woensdag 4 april 2012 13:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]Enjoy!
Ik ben benieuwd wat je er van vindt..
Ik kocht vandaag bij de kringloop deze:
[ afbeelding ]
50 cent, lijkt me best leuk, voor in bad of zo![]()
En deze ligt nog klaar:
[ afbeelding ]
Komt de paperback van 1q84 ook nog uit dan? Ik wacht al een tijdjequote:Op woensdag 4 april 2012 19:27 schreef oh-oh het volgende:
Nice!
Ik heb ze allemaal in de vintage paperback versie, behalve 1Q84, die heb ik hardcover, maar die vervang ik nog wel es.
Dit is inderdaad hele andere koek. Bevalt me tot dusverre wel, alleen iets meer de aandacht erbij houden. Wat vond je er van (zonder te spoilerenquote:Op woensdag 29 februari 2012 17:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Snow Crash? Dan is dit toch wel heel andere koek. Ik vond het nog steeds een heel sterk boek, maar het was toch beduidend moeilijker dan alles wat ik van Stephenson gelezen heb, inclusief de Baroque Cycle.
Ik had er een beetje gemengde gevoelens bij. Ik vond hem al met al niet zo sterk als zijn andere boeken, maar op punten vond ik hem geniaal. Wat plus- en minpunten vond ik:quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dit is inderdaad hele andere koek. Bevalt me tot dusverre wel, alleen iets meer de aandacht erbij houden. Wat vond je er van (zonder te spoileren) ?
Bril had geen bril nodig om scherp te zien.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Martin Bril heten maar hem niet dragen, pah!
[ afbeelding ]
quote:
Die heb ik ook gekocht en ligt klaar, maar na Tonio wilde ik eerst even iets anders lezen...quote:Op woensdag 25 april 2012 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
Logboek van een onbarmhartig jaar - Connie Palmen.
Over de dood van Hans van Mierlo en het eerste jaar daarna.
'Hij is de enige die mijn lichaam tot bedaren kan brengen en hij is dood. Rouw is verliefdheid zonder verlossing. Ik ben panisch zonder hem'.
Vond het een aangrijpend boek. Rauw en eerlijk en soms gênant.
oh die wil ook nog graag lezen, is hij een beetje makkelijk door te komen?quote:
Nog niet aan begonnen, want ik moest een boek lezen voor mijn studie.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:02 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh die wil ook nog graag lezen, is hij een beetje makkelijk door te komen?
nog 2 weken en dan is er hier een grote 2de hands boekenbeurs... 8 uur 's ochtends gaan de deuren open dus vroeg mijn bed uitquote:Op zondag 13 mei 2012 21:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oke, vandaag naar de Boekenbeurs geweest om in te slaan voor de vakantie. Ik ga maar kort op vakantie, dus niet zoveel ingeslagen als anders. (Helaas vond mijn vrouw wel veel van haar gading, dus de rekening was alsnog fors, maar goed, ze is bijna jarig...)
tegenvaller, kon gewoon weinig interessant vindenquote:Op maandag 14 mei 2012 11:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nog 2 weken en dan is er hier een grote 2de hands boekenbeurs... 8 uur 's ochtends gaan de deuren open dus vroeg mijn bed uit
Mooie boeken! ben benieuwd wat je vindt van medieval knight en 1492quote:Op zondag 13 mei 2012 21:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oke, vandaag naar de Boekenbeurs geweest om in te slaan voor de vakantie. Ik ga maar kort op vakantie, dus niet zoveel ingeslagen als anders. (Helaas vond mijn vrouw wel veel van haar gading, dus de rekening was alsnog fors, maar goed, ze is bijna jarig...)
Nu nog een Mrs. Beeton en een Larousse Gastronomique en niemand kan je meer wat maken.quote:Op zondag 13 mei 2012 10:19 schreef Finland. het volgende:
Ik ben jarig geweest, en ik wilde hem al langer hebben:
[ Wannee kookboek ]
wat vond je er van?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:02 schreef Captain_Chaos het volgende:
De engelstalige versie.
Ik hoop op 400 pagina's belevenissen, overpeinzingen en levenswijsheden.
[ afbeelding ]
Fitzgerald en Mark Haddon, hoe kan je dan in vredesnaam nog van een rijtje sprekenquote:Op donderdag 21 juni 2012 21:30 schreef K.Weenie het volgende:
Ik ben van plan binnenkort een reisje naar het American Book Center te maken maar zou graag wat nieuwe schrijvers willen proberen. Auteurs die ik o.a. al in mijn kast heb staan zijn Fitzgerald, Twain, David Sedaris, Murakami, Mark Haddon, Tony Kushner.
Weten jullie nog schrijvers die in dit rijtje passen? Nederlands mag ook.
(Ik ben niet heel kieskeurig wat betreft genre, als het maar geen fantasy is.)
Filosofen of non-fictie zoals van Joris Luyendijk vind ik trouwens ook interessant!
Mark Twain en David Sedaris matchen ook niet echt he, ik wissel graag af dus kom maar met je suggesties.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:24 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Fitzgerald en Mark Haddon, hoe kan je dan in vredesnaam nog van een rijtje sprekenIk kan wel wat leuke schrijvers noemen, maar ik heb na dat lijstje nog niet echt een idee wat je smaak is.
Toffe lijst! Daar ga ik voor de zomervakantie nog eens goed naar kijken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:39 schreef Ereinion het volgende:
Ok, een willekeurig lijstje van wat favoriete Engelstalige boeken van mij dan (lekker lui gekopieerd van een lijstje dat ik al een keer gemaakt had):
David Foster Wallace - Infinite Jest (moet je wel een vakantie voor uittrekken, als je van essays houdt kan je ook A Supposedly Fun Thing I'll Never Do Again lezen)
Alasdair Gray - Lanark: A Life in Four Books (moet je wel van pomo houden)
Truman Capote - In Cold Blood
Paul Auster - The Book of Illusions
Thomas Pynchon - The Crying of Lot 49
Graham Greene - The Quiet American
Kazuo Ishiguro - The Remain of the Day
Vladimir Nabokov - Lolita
Roberto Bolano - 2666
David Mitchell - Cloud Atlas
Michael Chabon - The Amazing Adventures of Kavalier and Clay
John Steinbeck - Of Mice and Men
Charles Dickens - Great Expectations
Dankje! De lijst is genoteerd. Ik heb Lolita alvast gehaald voor mijn vakantie.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:39 schreef Ereinion het volgende:
Ok, een willekeurig lijstje van wat favoriete Engelstalige boeken van mij dan (lekker lui gekopieerd van een lijstje dat ik al een keer gemaakt had):
David Foster Wallace - Infinite Jest (moet je wel een vakantie voor uittrekken, als je van essays houdt kan je ook A Supposedly Fun Thing I'll Never Do Again lezen)
Roberto Bolano - 2666
Medieval knight viel tegen. Beetje te middelbare school. 1492 leest tot nu toe goed weg en is goed onderzocht.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:32 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Mooie boeken! ben benieuwd wat je vindt van medieval knight en 1492
Al aan begonnen? Hoe is het voor 'oudere' lezers?quote:
Ik heb alle 3 de boeken een tijdje terug uitgelezen, echt heerlijk leesvoer,quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:28 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Al aan begonnen? Hoe is het voor 'oudere' lezers?
Bedankt voor je reactiequote:Op woensdag 11 juli 2012 11:40 schreef Miam het volgende:
[..]
Ik heb alle 3 de boeken een tijdje terug uitgelezen, echt heerlijk leesvoer,
leest gemakkelijk weg en het is gewoon reuze spannend!
Ik zelf ben 27, en heb er van genoten. ik kan ze je zeker aanraden.
Morgen wordt de complete set van Harry Potter bezorgd, dus ga ik daar in beginnen!
Is 2666 niet vertaald uit het Spaans? Die heb ik thuis ook nog liggen, in de vakantie maar aan beginnen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:39 schreef Ereinion het volgende:
Roberto Bolano - 2666
Moet je doen! ga je geen spijt van krijgenquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:43 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactieDenk dat ik ze dan ook maar aanschaf!
It isquote:
Tip voor de ware harry potter fan, de audioboeken voorgelezen door Stephen Fryquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:57 schreef Miam het volgende:
Dit dus;
[ afbeelding ]
Staat zowieso al mooi in mijn boekenkast
Die heb ik ook gekocht, omdat ik dit bericht lasquote:
Quanta costa?quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:57 schreef Miam het volgende:
Dit dus;
[ afbeelding ]
Staat zowieso al mooi in mijn boekenkast
70 euro.quote:
Lieve help, dat gaat wel erg verquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die heb ik ook gekocht, omdat ik dit bericht las
http://www.telegraaf.nl/b(...)_tinten_grijs__.html
Ik heb nog geen klappen gekregen
Nou..... ik heb net 2 Hoofdstukken gelezen en het zweet breekt me uitquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:04 schreef Miam het volgende:
[..]
Lieve help, dat gaat wel erg ver![]()
Desalniettemin een leuke aanleiding om het boek te kopen zoals jij hebt gedaan
Benieuwd wat je ervan vindt.
In positieve of negatieve zin?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou..... ik heb net 2 Hoofdstukken gelezen en het zweet breekt me uit![]()
Een vegetarier die naar een stuk vlees hunkerdquote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou..... ik heb net 2 Hoofdstukken gelezen en het zweet breekt me uit![]()
kuch ik bedoel....quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een vegetarier die naar een stuk vlees hunkerd
Sure, maar wat is er mis mee geil te worden van een goed verhaal?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
kuch ik bedoel....
nee het is de romantiek![]()
![]()
Geniet ervanquote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hmmmm positief denk ik
Ik pak er een roseetje bij en ik ga weer verder![]()
Ik ben niet geilquote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure, maar wat is er mis mee geil te worden van een goed verhaal?
quote:
Dat valt me eigenlijk nog best mee. Maar goed, dat komt waarschijnlijk omdat het een Engelse versie is. Dit Nederlandse boeken zijn belachelijk duurquote:
wtf ik heb ze al allemaal sc en hc dubbel, komt dit er ook nog bijquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:59 schreef Miam het volgende:
[..]
70 euro.
Let wel, het zijn dus de Engelstalige boeken, dat vind ik zelf het prettigst lezen.
Heb deze besteld bij bol.com.
Zo, net besteldquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:48 schreef Miam het volgende:
[..]
Moet je doen! ga je geen spijt van krijgen
Laat weten wat je ervan vond
Ach, je bent er in ieder geval zeker van dat je ze opgestuurd krijgt toch?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:24 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Zo, net besteld2 delen zijn uitverkocht en is pas de 17e weer op voorraad. Ik was nog langs een paar boekhandels gelopen maar ook daar was alles uitverkocht... die boeken lopen hard :p
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Je hoort nog van meBedankt in ieder geval Miam
Hele toffe boeken!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:24 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Zo, net besteld2 delen zijn uitverkocht en is pas de 17e weer op voorraad. Ik was nog langs een paar boekhandels gelopen maar ook daar was alles uitverkocht... die boeken lopen hard :p
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Je hoort nog van meBedankt in ieder geval Miam
Dan hou je ook van Somerset Maugham vermoed ik?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben gek van Graham Green
Van Murakami? dit was een kort verhaal en mijn eerste Murakami, maar ik vond deze wel erg tof, leest erg makkelijk weg, terwijl het best een surrealistisch verhaal is en geeft ook nog wat stof om na te denken. Ik ben direct erna in 'Kafka on the shore' begonnen, die lag al een tijdje op de stapel, dus ik ben volgens mij een beetje met het Murakami-virus besmetquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:02 schreef boyv het volgende:
Oeh op een of andere manier lukt het me niet om die boeken leuk te vinden. Hoor van iedereen die het leest dat het super is, maar zodra ik het lees denk ik elke keer weer van wat een zouteloos gedoe
Wie?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan hou je ook van Somerset Maugham vermoed ik?
Van Graham Green vind ik Our man in Havana erg mooi.
Somerset Maugham.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wie?
Our man in havanna is geniaal, en vreselijk goed verfilmd trouwens.
Mooi! Al wens ik je heeeel veel succes met Ulyssesquote:Op woensdag 18 juli 2012 18:55 schreef Mascini het volgende:
Zozo ... net terug van een dagtrip naar Bath en daar in een klein boekwinkeltje een enorme collectie engelse klassiekers aangetroffen. 2 pond per stuk, en drie voor 5 pond! Dat kon ik natuurlijk niet laten schieten dus m'n bagage is weer een paar kilo zwaarder:
[ afbeelding ]
Leo Tolstoy - War and Peace
James Joyce - Ulysses
Charles Dickens - Oliver Twist
Emily Bronte - Wuthering Heights
Oscar Wilde - The Picture of Dorian Gray
Anton Chekhov - Selected Stories
Mary Shelley - Frankenstein
Zal nog wel even duren voordat ik dit allemaal uit heb...
2 daagjes ertussenuit geweest en toen ik thuis kwam lag het pakje klaarquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:16 schreef Miam het volgende:
[..]
Ach, je bent er in ieder geval zeker van dat je ze opgestuurd krijgt toch?
Geduld is een schone zaak
& Ur welcome! let me know
Dank je, kende man geheel nietquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Somerset Maugham.
Zijn bekendste roman is Of Human Bondage
Bekendste korte verhaal Rain
http://nl.wikipedia.org/wiki/William_Somerset_Maugham
Heb uitstekende ervaringen met amazon.co.uk, is bookdepository duidelijk goedkoper?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:55 schreef Mascini het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met www.bookdepository.co.uk ? wat ik tot nu toe heb weten te vinden is dat het heerlijk goedkoop is maar dat het enorm lang duurt voordat ze het verzenden ... weken tot zelfs enkele maanden ... iemand hier wat over te zeggen?
Inmiddels al een stuk of 30x besteld. Lekker goedkoop en idd niet al te snel. Enkele maanden heb ik nog nooit gehad. Vorig jaar wel een tijd gehad dat het echt lang duurde (3 weken ongeveer)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:55 schreef Mascini het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met www.bookdepository.co.uk ? wat ik tot nu toe heb weten te vinden is dat het heerlijk goedkoop is maar dat het enorm lang duurt voordat ze het verzenden ... weken tot zelfs enkele maanden ... iemand hier wat over te zeggen?
ik koop al mijn boeken daar!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:55 schreef Mascini het volgende:
Late reactie want was op vakantie,quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:14 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
2 daagjes ertussenuit geweest en toen ik thuis kwam lag het pakje klaarVandaag (zelfs pas laat in de middag) begonnen met boek 1 en ben nu al op een derde. Vermoed dat ik morgen het eerste deel uitgelezen heb
Tot nu toe geen spijt van de aankoop!
Jij had gelijkquote:Op zondag 29 juli 2012 11:43 schreef Miam het volgende:
[..]
Late reactie want was op vakantie,
fijn dat de boeken zo goed bevallen! zei ik toch ..
quote:Op zondag 29 juli 2012 13:02 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Jij had gelijk
Ik heb onderhand eel 1&2 al uit, en bezig met deel 3. Leuker dan verwacht
grote keus, goede prijzen, ik ga er nu zelf wat bestellen en zal mijn bevindingen posten.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:55 schreef Mascini het volgende:
Dat is mooi, die persoon moet er wel veel verstand van hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:32 schreef rosepetals het volgende:
Het is een beetje offtopic, maar ik heb een vraag en hoopte dat iemand hier misschien het antwoord wist.
Een tijdje geleden heb ik een boek gelezen in de winkel, wat erg leuk was. Nu wil ik hem graag kopen maar ik weet de titel niet meer, en via google kan ik het maar niet vinden.
Het boek is geschreven door een mannelijke therapeut die specifiek de ontwikkeling van baby-kind volgt. Nu had hij zelf kinderen gekregen en in dit boek schrijft hij over de ontwikkeling van zijn kinderen die hij nu van heel dichtbij kan volgen.
Iemand enig idee naar de titel?
Edit:
Via de DM geholpen, het ging om het boek 'De baby in de spiegel' .
Heb ik ook, kreeg ik gratis. Heb ook The Redeemer van hem gelezen, heerlijke thrillerquote:
Lekker lijstje. Ik heb Ulysses eindelijk verslagen afgelopen maand, was er twee keer in gesneuveld, maar drie keer scheepsrecht.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:20 schreef Gehenna het volgende:
Mijn verjaardag-cadeautje alvast gekregen
James Joyce - Ulysses
Haruki Murakami - Norwegian Wood
Willem Wilmink - Sprookjes & Vertellingen
Leukste reeks die ik ooit heb gelezenquote:Op zondag 29 juli 2012 03:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dan Simmons:
- Hyperion
- The Fall of Hyperion
- Endymion
- The Rise of Endymion
ja Ulysses wordt wel een behoorlijk gevecht denk ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:37 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Lekker lijstje. Ik heb Ulysses eindelijk verslagen afgelopen maand, was er twee keer in gesneuveld, maar drie keer scheepsrecht.![]()
Heb je De Toverberg van Thomas Mann al ooit gelezen? Die zou ik in ieder geval voor Norwegian Wood lezen, dat maakt, denk ik, het een nog betere leeservaring.
Heb zelf afgelopen week Stendhal - Het Rood en Het Zwart gekocht. Ben benieuwd.
Lucky You!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:11 schreef On het volgende:
Het bureau 6 & 7 van Voskuil voor een paar euro gekocht.
Ik kon het ook niet geloven. Zie er vaak prijskaartjes van 20 tot 30 euro aan hangen. Moet helaas wel de eerste delen nog lezen.quote:
Probeer ook het 475 delen tellende hoorspel te pakken te krijgen, erg mooi gemaakt door de NPS.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:15 schreef On het volgende:
[..]
Ik kon het ook niet geloven. Zie er vaak prijskaartjes van 20 tot 30 euro aan hangen. Moet helaas wel de eerste delen nog lezen.
Ik laatst 1 en 6 voor ¤2/st. Afgeschreven bij de bieb, maar in prima staat (wel helaas met zo'n harde kaft en barcode, maar soit)quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:11 schreef On het volgende:
Het bureau 6 & 7 van Voskuil voor een paar euro gekocht.
Lijkt me heel tof, ben van plan die ook nog een keer te lezen. Ik lig altijd helemaal dubbel om zijn website in ieder geval.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:05 schreef DragonBlade het volgende:
Had het andere boek al, nu deze ook meteen gekocht
[ afbeelding ]
De verkrijgbaarheid van dit boek was aardig kutquote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:04 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Lijkt me heel tof, ben van plan die ook nog een keer te lezen. Ik lig altijd helemaal dubbel om zijn website in ieder geval.
haha, die emails over die spin zijn klassiek!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:05 schreef DragonBlade het volgende:
Had het andere boek al, nu deze ook meteen gekocht
[ afbeelding ]
wow tof, valt het Nederlandsch daarin goed door te komen?quote:Op zondag 23 september 2012 10:19 schreef Mascini het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hele doos gekregen voor m'n verjaardag ... de bijna complete Arden Shakespeare, eerste serie (eind 19e - begin 20e eeuw). Ik ben voorlopig wel even bezig!
Ondertussen beide boeken uit, maar ik moet vertellen dat ik boek 2 een stuk leuker vond en er meer om gelachen heb. In boek 1 zitten vele bekende van de site, dus dat is standaard lachen, maar je kent ze al. Maar de artikelen vond ik een stuk minder leuk, terwijl deze in boek 2 een stuk beter waren (imo).quote:Op donderdag 27 september 2012 13:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
haha, die emails over die spin zijn klassiek!
Nederlandsch? Engelsch! Valt prima te doen mits je aantekeningen hebt ... zonder aantekeningen begrijp je het verhaal wel maar mis je de meeste woordgrapjes, spelingen en subtiele humor die Shakespeare erin heeft gestoptquote:Op donderdag 27 september 2012 14:46 schreef Gehenna het volgende:
[..]
wow tof, valt het Nederlandsch daarin goed door te komen?
ohja dat was ook wel duidelijk te zien in de fotoquote:Op donderdag 27 september 2012 19:45 schreef Mascini het volgende:
[..]
Nederlandsch? Engelsch! Valt prima te doen mits je aantekeningen hebt ... zonder aantekeningen begrijp je het verhaal wel maar mis je de meeste woordgrapjes, spelingen en subtiele humor die Shakespeare erin heeft gestopt
Naar aanleiding daarvan heb ik hem gekochtquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)meer-opgegeten.dhtml
op het lijstje voor volgend jaar gezetquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)meer-opgegeten.dhtml
Een studiegenoot heeft die voor zijn scriptie gebruikt. Staat vol met lekker overdreven sentimentele terugblikken van de heroische George.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:18 schreef Keyos het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren via internet aangeschaft, vandaag binnengekomen. Haters gonna hate
Als je boeken gaat kopen in Nederland?quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
op het lijstje voor volgend jaar gezet
quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je boeken gaat kopen in Nederland?
Vonnegutquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:52 schreef DaMart het volgende:
Ik was even in Haarlem vanmiddag en toen ik langs een boekhandel fietste, moest ik van mezelf even naar binnen. En toen ik weer buiten stond, zat dit in mijn tas:
[ afbeelding ]
Vreselijk mooi, zijn beste werk IMHOquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:13 schreef Maxerazzi het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb komende week eindelijk weer eens tijd om een dikke pil te lezen. Deze stond al heel lang op mijn lijstje, dus dat wordt een weekje knallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |