1. Flamen, bashen en baggeren wordt standaard niet getolereerd.quote:Het wordt niet getolereerd als er handleidingen of iets dergelijks worden uitgewisseld om zelf zwaar vuurwerk in elkaar te freubelen of zgn extreem zware vuurwerkbommen te maken.
Dit is (ook) een Nederlands blok.quote:Op zondag 4 december 2011 16:06 schreef Adelante het volgende:
[..]
Duitsland heeft misschien andere regelgeving??
Heron en PyroArt ziet er beide wel leuk uit. Bestel gewoon van beide wat potjesquote:
quote:Op zondag 4 december 2011 20:44 schreef FL_Freak het volgende:
http://vuurwerk-orthen.nl(...)2e3b55659adee36202a5
[ afbeelding ]
Een rotje met een vlinderpapier omheen![]()
![]()
Geniale marketing truc toch?quote:Op zondag 4 december 2011 20:44 schreef FL_Freak het volgende:
http://vuurwerk-orthen.nl(...)2e3b55659adee36202a5
[ afbeelding ]
Een rotje met een vlinderpapier omheen![]()
![]()
nja, de wetgeving zou gewoon moeten zijn dat het zichtbare stuk van het lont minimaal X seconden moet branden ? ( en het totale lond een X aantal als max? )quote:Op maandag 5 december 2011 23:43 schreef jappy-b het volgende:
ik weet dat het stuk lege papier aan de achter kant zit, het gaat mij om het stukje van de lont... bij de meeste illegale vlinders komt ook het kartonkleurige papier een stuk over de lont heen waar het bij elkaar word gebonden met een touwtje. en dat lijkt dat deze op dezelfde manier zijn gemaakt. jammer dat er geen grotere foto van beschikbaar is
-edit-
toch een grotere foto gevonden
[ afbeelding ]
hier zie je wel duidelijker dat het papier over de lont heen komt
JE-SUSquote:Op zondag 4 december 2011 20:14 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb al veel blokken gezien in m'n leven, maar dit slaat echt alles
een blok van ruim 100kg.
wat een geweld
Dat gaat je nog vies tegen vallen, toch veel plezier gewenstquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
k denk dat ik dit jaar maar eens voor back 2 basic ga.. simpel vuurwerk.. geen dikke cakes
hoezo?quote:Op dinsdag 6 december 2011 01:59 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Dat gaat je nog vies tegen vallen, toch veel plezier gewenst
Omdat de knallen en effecten van flinke potten toch meestal wat leuker zijn dan nederlandse rotjes.quote:
rotjes zijn sowieso gaarquote:Op dinsdag 6 december 2011 14:51 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Omdat de knallen en effecten van flinke potten toch meestal wat leuker zijn dan nederlandse rotjes.
Noem eens een lijn of show een filmpjequote:Op donderdag 8 december 2011 09:38 schreef Frutsel het volgende:
Moet zeggen dat bepaalde dealers en hun lijnen me echt niet meer kunnen bekoren. Het kost al zoveel geld en als ik dan de filmpjes bekijk van de desbetreffende lijnen en producten
Sowieso valt het vooral prijs<>kwaliteit tegen.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:38 schreef Frutsel het volgende:
Moet zeggen dat bepaalde dealers en hun lijnen me echt niet meer kunnen bekoren. Het kost al zoveel geld en als ik dan de filmpjes bekijk van de desbetreffende lijnen en producten
Royal Fireworksquote:Op donderdag 8 december 2011 09:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
Noem eens een lijn of show een filmpje
Zijn ook losse delen als ik het goed hebquote:Op donderdag 8 december 2011 14:38 schreef Ame_thyst het volgende:
https://hol.vuurwerkexpert.nl/artikel/4-Seasons/HOL250.html
Hoezo is dat nu legaal in nederland, dacht dat 500 gram maximum was
Die is zijn prijs wel waard itt de bovenstaande potjesquote:Op donderdag 8 december 2011 15:11 schreef GuitarJJ het volgende:
Sniper in de aanbieding in Apeldoorn.![]()
30 euro
Mijn lokale winkel vraagt er 44.50 voor, op grijpersquote:Op donderdag 8 december 2011 15:11 schreef GuitarJJ het volgende:
30 euro
Hmm... Doorlonten is verboden in Nederland.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:38 schreef Ame_thyst het volgende:
https://hol.vuurwerkexpert.nl/artikel/4-Seasons/HOL250.html
Hoezo is dat nu legaal in nederland, dacht dat 500 gram maximum was
Hopelijk is het niet mistig of net zo'n storm als deze wekenquote:
Tot een dag of misschien twee voor de echte verkoop vaak.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:41 schreef thethoryd het volgende:
Weet iemand tot wanneer de voorverkoop is?
ok. Verschilt namelijk wel veel met wat je erbij krijgt als je het in de voorverkoop zou bestellenquote:Op zaterdag 10 december 2011 15:44 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Tot een dag of misschien twee voor de echte verkoop vaak.
quote:Op donderdag 8 december 2011 15:11 schreef GuitarJJ het volgende:
30 euro
nicequote:
Hebben ze hem aangepast, ja?quote:Op zondag 11 december 2011 00:51 schreef jappy-b het volgende:
2 demo's op 1 avond!eerst de rijswijkse vuurwerkhal en daarna snel de a4 op crossen richting leiden voor vuurwerk4all
die 4 seasons van rubro is wel een lekker blokje zegevenals de heavy legends ook die staan hun mannetje
voor de mensen die de sniper willen kopen, doe het NIET... wat is die slecht geworden dit jaar
quote:Op zondag 11 december 2011 21:26 schreef thethoryd het volgende:
Ik kan niet inloggen bij VWC, iemand anders ook last van?
Ik heb ook mijn bestelling gemaakt, veel binkies (nu ze er nog zijn)
Geen last vanquote:Op zondag 11 december 2011 21:26 schreef thethoryd het volgende:
Ik kan niet inloggen bij VWC, iemand anders ook last van?
Ik heb ook mijn bestelling gemaakt, veel binkies (nu ze er nog zijn)
Dat mag je best zeggen, maar je vindt geen medestanders in dit topicquote:Op zondag 11 december 2011 22:02 schreef TheFrankey het volgende:
Mag je hier ook zeggen dat vuurwerk voor kanslozen is? En dat het verboden moet worden die onzin? Of is dit een fantopic
Ah oke. Mogelijk even een ander topic erover openen. Want de discussie is wel boeiend toch? Millieuvervuilend en geeft vooral overlast.quote:Op zondag 11 december 2011 22:03 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat mag je best zeggen, maar je vindt geen medestanders in dit topic
Klopt, net als de mens. Dus open een topic als je je mening wilt delen, maar niet hier gaan trollenquote:Op zondag 11 december 2011 22:04 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ah oke. Mogelijk even een ander topic erover openen. Want de discussie is wel boeiend toch? Millieuvervuilend en geeft vooral overlast.
Was ook niet de bedoeling. Vandaar ook de vraag. Veel plezier met die onzinquote:Op zondag 11 december 2011 22:06 schreef Adelante het volgende:
[..]
Klopt, net als de mens. Dus open een topic als je je mening wilt delen, maar niet hier gaan trollen
Als dat serieus is kan je beter een kogel door je kop schieten, dan sta je ook echt achter de stelling.quote:Op zondag 11 december 2011 22:04 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ah oke. Mogelijk even een ander topic erover openen. Want de discussie is wel boeiend toch? Millieuvervuilend en geeft vooral overlast.
allemaal bij elkaar?quote:Op zondag 11 december 2011 22:01 schreef GuitarJJ het volgende:
Wat een enorm zieke demoshow bij Robin Hood in Apeldoorn. 15 minuten lang non-stop vuurwerk. Er stonden steeds iets van 12-16 potjes tegelijk aan!
Dieren verminken heeft niks met vuurwerk te maken.quote:Op zondag 11 december 2011 23:14 schreef Pino112 het volgende:
Het mindere van vuurwerk icm dronken tieners (of dat laatste klopt weet ik niet 100%zeker)...
-edit-
Edit: Tis in Bosnie gebeurd, maakt het niet minder erg natuurlijk.
Heb deze al besteld idd.quote:Op maandag 12 december 2011 11:47 schreef zlotka het volgende:
Bonfireworks, voor 26 euro! Geweldige cake
Ik las dat ze op de afgelopen demo minder waren maar dat waren ze vorig jaar ook. En toen gewoon weer top op 31/12.quote:Op maandag 12 december 2011 13:55 schreef zlotka het volgende:
Klopt, over het algemeen vind ik ook de meeste bonfireworks cake errug goed.
Op de Demo hier waren ze gewoon erg goed hoor. Hoop alleen dat die dealer ook Bon verkoopt, staat namelijk niet bij verkooppuntenquote:Ik las dat ze op de afgelopen demo minder waren maar dat waren ze vorig jaar ook. En toen gewoon weer top op 31/12.
Zie de website van het OM:quote:Op maandag 12 december 2011 09:44 schreef opinionr het volgende:
Vraagske: Hoe is de regelgeving mbt legaal vuurwerk uit Duitsland?
maw het vuurwerk wat je in Nederland kunt kopen, maar dan in Duitsland kopen en op de legale koopdagen (29,30,31 december) de grens over nemen. Is dat toegestaan?
Mijn vraag komt nav een billboard die ik vanmorgen langs de A12 zag staan van vuurwerk24.nl
Deze "importeur" verkoopt rechtstreeks aan de klant, maar is gevestigd in Elten. Dat is dus over de grens. Als men hier legaal vuurwerk kan verkopen aan Nederlanders, lijkt het me dat andere (goedkopere) zaken dit ook kunnen en mogen doen.
quote:Op zondag 11 december 2011 23:58 schreef Vanillax het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik heb dus 3 jaar geleden ontzettend mooi vuurwerk gezien, mijn buurjongen zei dat het 'gouden regen' was, maar dit kan ik dus nooit in de vuurwerkshop vinden hier, en die vent weet ook niet precies wat het is.
Het is dus eigenlijk dit;
Alleen waar het nu ophoudt, kwam er daar uit alle kleine puntjes nog een keer allemaal gouden sterretjes.
(Ja sorry, ik ben echt een noob wat betreft vuurwerk.)
Het lijkt dus hierop;
Bij 0:50 alleen dan in het goud en was de 'regenwolk' groter.
vergeet niet dat je dit aanmoet geven bij de douane en dat je hier invoer rechten over moet betalen. officieel gezien dan hequote:Op maandag 12 december 2011 15:07 schreef Autodrop het volgende:
[..]
Zie de website van het OM:
http://www.om.nl/vast_men(...)n_antwoord/vuurwerk/
Ik citeer:
"Het kopen van vuurwerk in het buitenland is dus alleen toegestaan als het gaat om consumentenvuuwerk: dat aan de eisen voldoet (moet dus bijv. ook voorzien zijn van Nederlandse handleiding en opschrift "Geschikt voor particulier gebruik"); en niet meer dan 10 kg ; dat in de Nederlandse verkoopperiode over de grens wordt gebracht."
Je mag dus gewoon je vuurwerk in Belgie en Duitsland, etc kopen en meenemen naar Nederland. Echter wel alleen op de Nederlandse verkoopdagen.
Daarbij moet je er dus wel op letten dat er een Nederlands opschrift op staat, er moet iets in de richting van "Geschikt voor particulier gebruik" op staan en er moet een keurmerk aanwezig zijn (CE keurmerk of BAM nummer). En je mag dus niet meer dan 10 kilogram mee nemen.
Daarnaast moet je ook nog rekening houden met de maximale kruitinhoud per tube/cake/pijl, en het gebruikte soort kruit. Deze verschillen in Belgie en Duitsland namelijk ook van Nederland.
Onder andere dit pakket:quote:
quote:Op maandag 12 december 2011 @ 22:34 schreef Xessive het volgende:
De Wolmaransstraat .... volgens mij heb ik daar vroeger nog wel eens wat illegaal vuurwerk gescoord.
Haha, leuk man..quote:Op maandag 12 december 2011 22:54 schreef FL_Freak het volgende:
Weetje wat een leuke grap is.
Moet je een lontje uit een rotje halen en dan aansteken en dan neergooien bij iemand, en dan zeggen kijk uit een VLINDER!!!
Check ze rennen.
Hij is 21.quote:Op maandag 12 december 2011 22:58 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Haha, leuk man..
ben je 12 ofzo?
Ach gelukkig was het maar een troll postquote:Op maandag 12 december 2011 22:58 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Haha, leuk man..
ben je 12 ofzo?
Thx, dat is nuttige info.quote:Op maandag 12 december 2011 15:07 schreef Autodrop het volgende:
[..]
Zie de website van het OM:
http://www.om.nl/vast_men(...)n_antwoord/vuurwerk/
Ik citeer:
"Het kopen van vuurwerk in het buitenland is dus alleen toegestaan als het gaat om consumentenvuuwerk: dat aan de eisen voldoet (moet dus bijv. ook voorzien zijn van Nederlandse handleiding en opschrift "Geschikt voor particulier gebruik"); en niet meer dan 10 kg ; dat in de Nederlandse verkoopperiode over de grens wordt gebracht."
Je mag dus gewoon je vuurwerk in Belgie en Duitsland, etc kopen en meenemen naar Nederland. Echter wel alleen op de Nederlandse verkoopdagen.
Daarbij moet je er dus wel op letten dat er een Nederlands opschrift op staat, er moet iets in de richting van "Geschikt voor particulier gebruik" op staan en er moet een keurmerk aanwezig zijn (CE keurmerk of BAM nummer). En je mag dus niet meer dan 10 kilogram mee nemen.
Daarnaast moet je ook nog rekening houden met de maximale kruitinhoud per tube/cake/pijl, en het gebruikte soort kruit. Deze verschillen in Belgie en Duitsland namelijk ook van Nederland.
En voor de 30e dan?quote:Op maandag 12 december 2011 21:20 schreef Fredo55 het volgende:
Zo, mijn bestelling is de deur uit.. bij vuurwerkland Steenbergen.
29 dec van 18-20u ophalen.
Haha, ik zou me moeten inhouden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En voor de 30e dan?
Ik neem aan dat dat pakketje op de 29e nog de lucht ingaat
al 4 jaar elk jaar in de collectie te vindenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:15 schreef GuitarJJ het volgende:
Stars over paris is best een mooi blokje.
Kan aan het weer liggen, maar ik heb de Sniper net ook op een demo gezien en hij was nog net zo mooi als vorig jaar. De uitbarsthoogte leek wel iets lager, maar dat maakt het alleen maar groter lijken.quote:Op zondag 11 december 2011 12:42 schreef jappy-b het volgende:
jep, bij ANO viel die al tegen en had stiekem de hoop dat het door de wind kwam maar gister was ie weer slecht erg jammer
verder werden er niet veel nieuwe producten geschoten... in leiden wel maar daar kwamen we eigenlijk net op tijd voor de finale (wel nog de 4 seasons en het buurt assortiment gezien)
Ik heb geen idee. 15 jaar geen vuurwerk gekocht. Ik zal es iemand vragen hier, die dat spul wel vaker in duitlsand koopt.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:16 schreef Frutsel het volgende:
Aldi Sud folder zijn al uit, maar daar moet je volgens mij van te voren bestellen voor afhaling?
Geldt dit nog altijd niet voor Aldi Nord? Tijd dat daar de folder van komt, net als van de LIDL
quote:Op woensdag 14 december 2011 16:28 schreef Kreator het volgende:
https://vuurwerkland.nl/w(...)ie/Space_Destruction
Wat een prijzen ook... daar kocht ik 'vroegah' 6000 sloffen voor.
Same here, al knallen ze nu niet zo hard als toen denk ik. Maar goed, waarom zijn die prijsdalingen niet voor het siervuurwerk ingezet snikquote:Op woensdag 14 december 2011 16:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik weet nog wel dat ik 7,50 gulden moest betalen voor een slof.
Nu zijn ze 50 cent.
Ik denk dat het een strategie is om de ouders met kinderen naar de winkel te lokken. De ouders zullen dan vaak wat siervuurwerk meebestellen of ter plekke nog bestellen.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Same here, al knallen ze nu niet zo hard als toen denk ik. Maar goed, waarom zijn die prijsdalingen niet voor het siervuurwerk ingezet snik
Ongetwijfeld, plus dat de massaproductie volgens mij echt op gang gekomen is met die krengen. Maar goed, je kan nu voor een paar tientjes een hele dag plezier hebben.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat het een strategie is om de kinderen met ouders naar de winkel te lokken. De ouders zullen dan vaak wat siervuurwerk meebestellen of ter plekke nog bestellen.
Herkenbaar. 3 dagen niet slapen, dan naar Haarman en de godganze dag rotjes afsteken.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, plus dat de massaproductie volgens mij echt op gang gekomen is met die krengen. Maar goed, je kan nu voor een paar tientjes een hele dag plezier hebben.
Kan me nog herinneren dat je destijds alleen op de 31e vuurwerk kon halen. Bij Haarman in Enschede gingen ze om 04.00 uur open. Steevast stond ik ertoen al![]()
En het kwam ook voor dat ik om 04.20 uur al een picollofluit potje in de tuin van een woonhuis verderop had gegooid en de bewoner me in zijn pyjama achterna zat
Hehehe we zullen het nooit meer wetenquote:Op woensdag 14 december 2011 16:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Herkenbaar. 3 dagen niet slapen, dan naar Haarman en de godganze dag rotjes afsteken.
Misschien hebben we er wel samen gestaan.
39 cent hier zelfs. Belachelijk.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik weet nog wel dat ik 7,50 gulden moest betalen voor een slof.
Nu zijn ze 50 cent.
Herkenbaar alleen andersomquote:Op woensdag 14 december 2011 18:24 schreef Faazz het volgende:
Ik weet nog wel in de brugklas..
Hee hoeveel sloffen heb jij gekocht?
- Uh jah twee is wel genoeg toch zeker..?
Twee? Jonge ik heb twaalf besteld jonge!
scheelt het dan nog wel geld als je daarvoor veel brandstof moet gebruiken om er heen te rijden?quote:Op woensdag 14 december 2011 20:38 schreef Frutsel het volgende:
Holy F...
zie net dat de vuurwerkhal in Bovenkarspel de Outblast voor 34,30 euro verkoopt
AAAAAAGHH... teringeind rijden, maar ik moet wel die kant op... Hier kost ie 49,95
ik vier oud en nieuwe in de kop van noordholland dit keer...quote:Op woensdag 14 december 2011 20:40 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
scheelt het dan nog wel geld als je daarvoor veel brandstof moet gebruiken om er heen te rijden?
wat moet je daar nou weer?quote:Op woensdag 14 december 2011 20:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik vier oud en nieuwe in de kop van noordholland dit keer...
wie weet dus deze keer wel
Als je toch gaat, breng mij er ook ff 1 langs dan. Krijg je 5 euro voor het omrijden.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:38 schreef Frutsel het volgende:
Holy F...
zie net dat de vuurwerkhal in Bovenkarspel de Outblast voor 34,30 euro verkoopt
AAAAAAGHH... teringeind rijden, maar ik moet wel die kant op... Hier kost ie 49,95
Onderweg langs Pronk!quote:
quote:
Hehehe... eerst klaagde ik dat ik geen folders had, nu heb ik er teveelquote:Op woensdag 14 december 2011 21:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je toch gaat, breng mij er ook ff 1 langs dan. Krijg je 5 euro voor het omrijden.
Waar kom je vandaan? Ik zou een route uitstippelen langs allerlei winkels, de weg richting Den Helder is toch idioot saai.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Hehehe... eerst klaagde ik dat ik geen folders had, nu heb ik er teveel
Enschede-Deventer-Apeldoorn-Amersfoort-Lelystad-Enkhuizen/Bovenkarspel-Medemblik is een leuke route denk ikquote:Op donderdag 15 december 2011 11:32 schreef TJV het volgende:
[..]
Waar kom je vandaan? Ik zou een route uitstippelen langs allerlei winkels, de weg richting Den Helder is toch idioot saai.
Ik zeg doen.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Enschede-Deventer-Apeldoorn-Amersfoort-Lelystad-Enkhuizen/Bovenkarspel-Medemblik is een leuke route denk ik
om vervolgens in Medemblik staande te worden gehouden met mijn rijdende bomquote:
quote:
Geen hond die het ziet..quote:Op donderdag 15 december 2011 11:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
om vervolgens in Medemblik staande te worden gehouden met mijn rijdende bom
mag maar tien kilo meenemen p.p snik
Je kunt toch je kofferbak volgooien + achterbank en dekentje erover?quote:
Daar redden sommigen het niet mee als je zon rit gaat doenquote:Op donderdag 15 december 2011 11:48 schreef TJV het volgende:
[..]
Je kunt toch je kofferbak volgooien + achterbank en dekentje erover?
Maandag was er een demo in Deventer en het waaide behoorlijk hard. De demo mocht doorgaan, maar er waren een paar beperkingen;quote:Op donderdag 15 december 2011 12:14 schreef Michiel706 het volgende:
Iemand enig idee wanneer een vuurwerk demo afgelast wordt vanwege het weer? Alleen bij regen of ook bij (harde) wind?
Vanavond en morgenavond een demo gepland zien staan in omg. den bosch
Ik had gebeld met die dude van vuurwerk orthen en wordt op laatste moment een beetje bepaald.Dus hangt af van het weer enzquote:Op donderdag 15 december 2011 12:14 schreef Michiel706 het volgende:
Iemand enig idee wanneer een vuurwerk demo afgelast wordt vanwege het weer? Alleen bij regen of ook bij (harde) wind?
Vanavond en morgenavond een demo gepland zien staan in omg. den bosch
Zware Jongens van Marijn. Twee cakes van 1 minuut voor totaal iets van 60 euro. Leuk irritant fluitje erbij. Veel van de grotere cakes hebben inderdaad meerdere effecten wat zorgt voor meer geweld maar waardoor ze sneller klaar zijn.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:21 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben op zoek naar vuurwerk waar je wat langer plezier van hebt, maar wat ook een redelijk formaat heeft. Sommige van die cakes zijn na 20 seconden al klaar, erg kort. Iemand een idee? Of vraag ik nu om hele duren fonteinen?
Gisteren is de demo gewoon doorgegaan, ondanks regen en (matige) wind. Aangezien het nu opzicht wel mevalt met het weer, zal het vanavond ook gewoon door gaan.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:34 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik had gebeld met die dude van vuurwerk orthen en wordt op laatste moment een beetje bepaald.Dus hangt af van het weer enz
Moet je opzoek gaan naar flowerbeds. Dit varieert van 50 shots tot 1000 shots, niet goedkoop wel erg vet.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:21 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben op zoek naar vuurwerk waar je wat langer plezier van hebt, maar wat ook een redelijk formaat heeft. Sommige van die cakes zijn na 20 seconden al klaar, erg kort. Iemand een idee? Of vraag ik nu om hele duren fonteinen?
Ik had nogmaals contact en als het niet ineens heel erg gaat stormen gaat het doorquote:Op vrijdag 16 december 2011 14:51 schreef Michiel706 het volgende:
[..]
Gisteren is de demo gewoon doorgegaan, ondanks regen en (matige) wind. Aangezien het nu opzicht wel mevalt met het weer, zal het vanavond ook gewoon door gaan.
Enjoy!
Leuk, zo'n bulkpack Asian Thundersquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:57 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]
Concept bestelling![]()
Ja die black spanish cracker doe ik om een vergelijking te maken met een rotje. Wedden dat dat gewoon precies hetzelfde gaat klinken
Zo een doos heb ik besteld, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:02 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Leuk, zo'n bulkpack Asian Thunders
Dit jaar hebben ze een bulkpack van Rubro. 80 stuks voor 25 euro en ze schijnen erg goed te zijn.
[ afbeelding ]
Hier in een foldertje 80 van die voor 20 euroquote:Op vrijdag 16 december 2011 19:02 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Leuk, zo'n bulkpack Asian Thunders
Dit jaar hebben ze een bulkpack van Rubro. 80 stuks voor 25 euro en ze schijnen erg goed te zijn.
[ afbeelding ]
Ik heb de Dragon thunder van Bonfireworksquote:Op vrijdag 16 december 2011 21:10 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hier in een foldertje 80 van die voor 20 euro
Dat is inderdaad wel jammer! is er niet op de fiets nog iets beters te bereiken?quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:30 schreef Faazz het volgende:
Ik ben gedoemd enkel bij de Halfords te kunnen halen waarschijnlijk![]()
Die had ik vorig jaar ook, mijn vaste dealer heeft ze jammergenoeg niet meer.quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:57 schreef koenie95 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik neem net zoals de afgelope jaren weer de binkie's, 20 pakken dit jaar (vorig jaar 40).
Was toch wel een leuk moment vorig jaar toen ik 2,5 karton binkie's wegliep :p (Was helaas niet alleen voor mezelf)
Wat is een aardig prijsje?quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:12 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Ik heb de Dragon thunder van Bonfireworks
[ afbeelding ]
Geen bulk pack, maar toch een aardig prijsje.
Als je mooie fonteinen zoekt voor niet al te veel geld dan zou ik de Titanium Vulcano bestellen van Beko. Voor ¤ 6,95 heb je er 2. Één met een rode vlam, en één met een blauwe vlam.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:28 schreef Sjapoela het volgende:
Ik had vorig jaar een paar fonteinen die een kleine 2 minuten duurden, E10,- ps, naam is me ontschoten.
Ik vind een goede fontein veel mooier dan de gemiddelde cake
Hm... Hier 1,75 per pakje of 5,95 per 4 pakjes., dus dat is wel te doen. Maar ik heb geen idee of dit een beetje een fatsoenlijke singleshot is.quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:52 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
72 stuks in pakken van 6 voor 29 euro.
Die tweede is mooi ja, de eerste kan ik niet echt beoordelen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:42 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Als je mooie fonteinen zoekt voor niet al te veel geld dan zou ik de Titanium Vulcano bestellen van Beko. Voor ¤ 6,95 heb je er 2. Één met een rode vlam, en één met een blauwe vlam.
Welke fontein ik ook erg mooi vind is de Vette Marja. Het begin is vrij saai, maar de redelijk grote Mine die deze fontein tegen het einde uitspuugt is erg gaaf om te zien.
Nou de zelfde dingen die ik dit jaar koop zijn juist wat duurder geworden.quote:Op zondag 18 december 2011 00:32 schreef Olep het volgende:
Het valt me op dat het vuurwerk extreem goedkoop is dit jaar.
Recept is veranderd waardoor ze niet meer hard klinkenquote:Op vrijdag 16 december 2011 21:57 schreef koenie95 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik neem net zoals de afgelope jaren weer de binkie's, 20 pakken dit jaar (vorig jaar 40).
Was toch wel een leuk moment vorig jaar toen ik 2,5 karton binkie's wegliep :p (Was helaas niet alleen voor mezelf)
Wat zat er eerst in dan en wat nu ?quote:Op zondag 18 december 2011 01:07 schreef Qunix het volgende:
[..]
Recept is veranderd waardoor ze niet meer hard klinken
Flash-kruit is verboden in Nederland.quote:Op zondag 18 december 2011 01:34 schreef Faazz het volgende:
Ze bevatten doorgaans toch max. 2gr flash?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flashkruitquote:
quote:Het is in Nederland sinds de Vuurwerkwet van 2000 verboden om commercieel vuurwerk met flash te bezitten, kopen of verkopen.
500 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; per compartiment maximaal 15 gram pyrotechnische stoffen of preparaten; per compartiment als burstlading of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat /metaal;quote:Op zondag 18 december 2011 01:37 schreef Qunix het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flashkruit
[..]
Is nog gewoon hetzelfde. Volgend jaar zijn ze wel anders maar verandert er ook niks aan de knal, er moet alleen een siersterretje in.quote:Op zondag 18 december 2011 01:07 schreef Qunix het volgende:
[..]
Recept is veranderd waardoor ze niet meer hard klinken
5 minuten fietsen en dan ben ik bij een Duitse Aldiquote:Op zondag 18 december 2011 13:59 schreef sebasie20 het volgende:
Nederlands vuurwerk is gewoon kut, in duitsland in de aldi en lidl heb je multi shots voor 4 euro die hier 30 euro zijn :p gewoon ff naar aldi sued in kleve rijden joh uurtje van nederland, ze verkopen alleen 29,30 en 31ste
Ze zijn afgekeurd omdat er geen sierster inzit. Als ze dat aanpassen wordt her weer goedgekeurd en kan het weer geïmporteerd worden.quote:Op zondag 18 december 2011 13:51 schreef zlotka het volgende:
Dat verhaal van de binkies is helemaal niet waar. De binkies zijn dit jaar afgekeurd, er mogen dus GEEN nieuwe ladingen geïmporteerd worden. Alles wat nu nog verkocht wordt zijn partijen van vorig jaar dus allemaal nog gewoon het zelfde.
Omdat mensen zo gek zijn om er 10 euro voor te betalen?quote:Op zondag 18 december 2011 15:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben altijd groot fan van kanonslagen, maar krijg d'r altijd zo snel koude klauwen van... Nu kosten ze tegenwoordig 40 cent per 200 stuks (hoe kan dat nou ooit winstgevend zijn; een paar jaar geleden waren ze 10 keer zo duur!), dus ik zou d'r graag 10000 van laten knallen! Maar waarom knopen ze die 200 stuks niet gewoon met de lontjes aan elkaar, als ratelband dus? Want voor een "ratelband" van 100 stuks betaal je 10 euro, terwijl het een veel kleiner pakketje is!
Wat is de logica hiervan?
Maar helaas bestaan goede kanonslagen niet meer in Nederland, ook niet de duurdere van E4 voor 100 st.quote:Op maandag 19 december 2011 11:02 schreef jappy-b het volgende:
aan de kwaliteit is ook wel te merken dat het niet winstgevend is... liever wat meer betalen voor een goeie kanonslag dan voor 39 cent deze troep
Silver Salute, Panter, Stars over Paris en Hawaii zijn toch wel de toppers.quote:Op maandag 19 december 2011 13:48 schreef Nectar het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt dat ik wat ga bestellen.
Iemand tips?
(Van Wolff)
Jemig wat goedkoop met vergelijkbare potten in NL.quote:Op maandag 19 december 2011 12:14 schreef Frutsel het volgende:
http://www.lidl.de/de/Grosser-Silvesterspass-ab-29-12
folder van de LIDL
En dan moet je ff kijken wat de kwaliteit isquote:Op maandag 19 december 2011 14:01 schreef Solique het volgende:
[..]
Jemig wat goedkoop met vergelijkbare potten in NL.
hmh, typische goedkope Weco meuk dus.quote:Op maandag 19 december 2011 14:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dan moet je ff kijken wat de kwaliteit is
Neem dit:
4 euro...
Je bedoeld dus toch andersom. Dacht al.quote:Op maandag 19 december 2011 14:10 schreef Frutsel het volgende:
Vind je? Ik vind de prijs van de alligator te bizar voor woorden als je ziet wat er voor effecten uit komen. En dan bedoel ik het dus als :geweldig!
Misschien ligt het aan het filmpje... ik heb hier zelf ff geen geluid, maar de Alligator is de hardloper daar...
gaat met dozen van 20 stuks de deur uit en dan krijg je dit
Ik wilde benadrukken dat met deze prijs je in nederland helaas geen enkele vergelijkbare concurrent vindt. Geldt ook voor de DragonFire, Uranus.
Het is daarom nog altijd te belachelijk voor woorden hoe duur het hier is terwijl de effecten hier veel minder zijn voor hetzelfde geldt, of je moet dus echt je portomonnee trekken.
Tot zoveel kilo, moet voorzien zijn van keuring en Nederlandse tekst.quote:Op maandag 19 december 2011 14:17 schreef Frutsel het volgende:
Het westen, daar is het te ver voor idd, al heb ik vorig jaar mensen gezien die uit Harderwijk kwamen. Maar met de huidige brandstofprijzen mag je dan idd wel een winkelwagen vol meenemen ja.
Het vuurwerk uit Duitsland is een grijs gebied. Het ene mag schijnbaar wel, het andere niet. Stond hier volgens mij in dit topic ergens iets over.
Voor een paar potjes zullen ze niet zo moeilijk doen. Misschien wel als je karren vol gaat laden.
Vorig jaar had ik die ook, die viel zeker niet tegen??quote:Op maandag 19 december 2011 13:59 schreef Frutsel het volgende:
De Panter schijnt dit jaar tegen te vallen las ik ergens? Is anders dan anders?
Dat zeg ik!quote:Op maandag 19 december 2011 14:27 schreef Nectar het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik die ook, die viel zeker niet tegen??
Ah zo, oke.quote:Op maandag 19 december 2011 14:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat zeg ik!
Dit jaar zou die anders zijn? Misschien is dan de Sniper een beter alternatief.
Geen idee, Panter heb ik nooit gehad, ik las het volgens mij op AVP
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat dacht je van deze cake voor ¤16,50
Het is andersom: Sniper valt tegen maar Panter is gewoon weer top,quote:Op maandag 19 december 2011 14:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat zeg ik!
Dit jaar zou die anders zijn? Misschien is dan de Sniper een beter alternatief.
Geen idee, Panter heb ik nooit gehad, ik las het volgens mij op AVP
Zou kunnen idd, my mistake danquote:Op maandag 19 december 2011 15:30 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Het is andersom: Sniper valt tegen maar Panter is gewoon weer top,
quote:Op maandag 19 december 2011 15:09 schreef opinionr het volgende:
Er is een nederlandse aanbieder die bij Emmerich vuurwerk verkoopt. Dit is allemaal gekeurd spul en een stukje goedkoper dan in NL.
Voor de duidelijkheid: Dit is legaal!thx, vanavond ff loerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat dacht je van deze cake voor ¤16,50![]()
Straks regelt de overheid een vuurwerkshow, in enkele landen gebeurd dat al.quote:Op maandag 19 december 2011 13:44 schreef Frutsel het volgende:
"Vuurwerkverbod is onvermijdelijk"
Het zou bijzonder triest zijn als het verbod er komt, vanwege de illegale shit.
Zeker omdat dat volgens mij toch niet zomaar stopt. Maar ja, tis altijd zo dat de meerderheid lijdt onder de minderheid... zucht...
Ben benieuwd naar die pijlen.quote:Op maandag 19 december 2011 19:18 schreef Frutsel het volgende:
Folder van de ALDI Nord is er ook
http://www.feuerwerk-forum.de/showthread.php?t=33287
Let wel dat je voor Aldi Sud een bestellijst moet invullen en het anders werkt.
Werken ze bij de sud nu met bestellijsten ofzo?quote:Op maandag 19 december 2011 19:18 schreef Frutsel het volgende:
Folder van de ALDI Nord is er ook
http://www.feuerwerk-forum.de/showthread.php?t=33287
Let wel dat je voor Aldi Sud een bestellijst moet invullen en het anders werkt.
Oh..quote:Op maandag 19 december 2011 19:37 schreef Frutsel het volgende:
Vorig jaar volgens mij ook al
Geen idee want ik kom d'r niet.. dus weet niet hoe dat werkt daarro.
Kan zijn. zou je anders ff op één van de bekende vuurwerkfora moeten kijken. Misschien dat je het ook op de dagen zelf kan kopen. Aldi Nord heeft dat in elk geval niet met die bestellijstenquote:Op maandag 19 december 2011 19:40 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Oh..
De afgelopen jaren heb ik er altijd gewoon vuurwerk kunnen kopen zonder bestellijsten enzo.
En ze hadden ook alle 3 de dagen altijd genoeg vuurwerk.
Kan beide maar neerleggen en snel weglopen is het veiligst denk ik.quote:Op maandag 19 december 2011 22:58 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe steken jullie de Cobra 6 af? Wat is het meest veilig? Staand neer zetten en aansteken of aansteken en weg gooien? Is het bekend of de Cobra ooit eerder is afgegaan door een fout? Volgens mij niet toch?
Neerleggen is altijd veiliger dan in de hand houdenquote:Op maandag 19 december 2011 23:13 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Kan beide maar neerleggen en snel weglopen is het veiligst denk ik.
Ligt eraan, zolang je hem niet aansteektquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:07 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Neerleggen is altijd veiliger dan in de hand houden
Geloof ik niks van!quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ligt eraan, zolang je hem niet aansteekt
Heh, het ligt daar gewoon in de schappen. Wel op tijd komen en verwacht er niet teveel van maar het is wel goedkoop. Je kunt ook naar de grenzlandmarkt gaan voor wat meer keuze.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:00 schreef Kreator het volgende:
Iemand een idee hoe dat zit bij de Lidl in duitsland qua vuurwerk? is dat gewoon in de winkel te koop, of moet je dat bestellen? Ik wil het wel graag hebben, tegen die prijs zeker, en woon in Enschede dus da's om de hoek....maar dan moet het niet zo zijn dat ik er voor jan lul heen rij...
Ik wil graag dat iemand mijn handje vasthoudt. Ik heb er de ballen verstand van.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:04 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Heh, het ligt daar gewoon in de schappen. Wel op tijd komen en verwacht er niet teveel van maar het is wel goedkoop. Je kunt ook naar de grenzlandmarkt gaan voor wat meer keuze.
Hier word je buurman jaloers van! Sterker nog, de hele straat vraagt waar jij het vandaan hebt!quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:28 schreef Kreator het volgende:
Dat filmpje.![]()
![]()
.
Ik ken die gast ergens van trouwens.
Ik betaal helemaal nietsquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:19 schreef Adelante het volgende:
600 euro vind ik veel geld voor vuurwerk dat wel
Ik gok maar wat hoorquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:30 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Oh lol, dus je ouders hebben voor 600 euro aan vuurwerk, niet jij.
slikken? haha nee gapje man... wel nicequote:Op dinsdag 20 december 2011 21:22 schreef Qunix het volgende:
[..]
Deal gesloten met 2 vuurwerkboeren.
Iets waar ik goed in ben en zij niet kunnen.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:31 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
slikken? haha nee gapje man... wel nice
Ik heb de foto's wel in KPD gezien, 't is dat jij het er voor over hebt..quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:31 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
slikken? haha nee gapje man... wel nice
Gewoon weg gooien, want dan heb je meer ruimte. Ook om weg te rennen.quote:Op maandag 19 december 2011 22:58 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe steken jullie de Cobra 6 af? Wat is het meest veilig? Staand neer zetten en aansteken of aansteken en weg gooien? Is het bekend of de Cobra ooit eerder is afgegaan door een fout? Volgens mij niet toch?
Ik zou er gewoon een sisser voorleggen, dan loop je ook geen risico dat je het lontje kapot gooitquote:Op woensdag 21 december 2011 11:08 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Gewoon weg gooien, want dan heb je meer ruimte. Ook om weg te rennen.
Welke pijl is dit en waar kan ik die kopen?quote:Op maandag 19 december 2011 19:23 schreef RijstNatie het volgende:
doe mij ook zo'n pijl
http://www.youtube.com/user/hhhjjjjffff#p/u/52/S83dcW1lVtI
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter van Rubroquote:Op woensdag 21 december 2011 18:44 schreef TJV het volgende:
Morgen ook maar even bestellen. Niet al teveel en in de buurt, want ik ben lui.![]()
Aanraders Wolff/Breeschoten/Lesli/Broekhoff? Budget eurootje of 100.
Ja Wolff was ik al van plan eigenlijk, haal ik al jaren maar is nog steeds de beste in de regio in cakes..quote:Op woensdag 21 december 2011 19:40 schreef jappy-b het volgende:
hmm breeschote, lesli en broekhoff zitten qua prijs op een nogal dure lijn...
Wolff is goed en vaak goedkoopik weet niet wat je zoekt?
Waar zitten hun dealers? Hun website zuigt.quote:
Het is ook best moeilijk alles in te houden.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:11 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik heb de foto's wel in KPD gezien, 't is dat jij het er voor over hebt..
.. wel zieke shit man.
OJA! Hij is het!quote:Op woensdag 21 december 2011 20:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Die gast uit dat filmpje is van die geflopte verkoopzender.
Waarom weet ik dit.
lijstje met rubro dealersquote:Op woensdag 21 december 2011 19:51 schreef TJV het volgende:
[..]
Ja Wolff was ik al van plan eigenlijk, haal ik al jaren maar is nog steeds de beste in de regio in cakes..
[..]
Waar zitten hun dealers? Hun website zuigt.
Ik weet niet van welk merk, maar je hebt van die "Hobbits" en dat zijn blauwe potjes verpakt per vier, het zelfde als die happiness potjes. Ik was behoorlijk onder de indruk van die dingen. Hoewel nog steeds simpel vuurwerk, er kwam een aardige fluit + mine van af! Echt wel anderhalve meter hoog of zo, veel beter dan die Happiness potjes.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:56 schreef Specularium het volgende:
Happiness potjes. Ook niet meer wat het geweest is.
Fluit en crackling zijn sinds een jaar of 3 echt een stuk minder.
Die Happiness blijven leuk. Dit jaar niet besteld volgens mij.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:56 schreef Specularium het volgende:
Happiness potjes. Ook niet meer wat het geweest is.
Fluit en crackling zijn sinds een jaar of 3 echt een stuk minder.
Echt gruwelijke dingen die Magic Whips. Je moet ze niet uitrollen maar gewoon opgerold neerleggen en aanstekenquote:
Klopt, een soort b-merk dat het origineel voorbijgaat.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:47 schreef Faazz het volgende:
[..]
Ik weet niet van welk merk, maar je hebt van die "Hobbits" en dat zijn blauwe potjes verpakt per vier, het zelfde als die happiness potjes. Ik was behoorlijk onder de indruk van die dingen. Hoewel nog steeds simpel vuurwerk, er kwam een aardige fluit + mine van af! Echt wel anderhalve meter hoog of zo, veel beter dan die Happiness potjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |