http://www.powned.tv/nieu(...)is_onvermijdeli.htmlquote:Nederland is hard op weg een einde te maken aan haar eigen vuurwerktraditie. Er zijn steeds zwaardere bommen in omloop, die voor toenemende ellende en ernstige ongevallen zorgen. Hierdoor zou het draagvlak voor het afsteken van vuurwerk afbrokkelen.
Dat zegt coördinator Cees Meijer van de Taskforce Opsporing Vuurwerk Bommenmakers. Deze organisatie maakt in samenwerking met het Openbaar Ministerie, de politie en de stichting Consument en Veiligheid sinds vorige maand jacht op 'vuurwerkvandalen'.
Het illegale vuurwerk komt voornamelijk uit Oost-Europa. Het gaat om lawinepijlen, cobra's, nitraatklappers en vlinderbommen. Volgens Meijers zijn de klappers 'zwaarder dan ooit' en 'loopt het uit de hand, als hufters op deze manier doorgaan met het fabriceren en afsteken van gevaarlijke bommen'.
Oogartsen pleiten al langer voor een vuurwerkverbod. Enkele raadsleden van GroenLinks dienden een paar jaar geleden tevergeefs een verzoek hiertoe in bij het kabinet. Toenmalig minister Guusje ter Horst voelde daar niets voor, 'omdat er ongeveer evenveel Nederlanders voor als tegen een verbod op consumentenvuurwerk zijn'.
Volgens Cees Meijer zorgt het steeds gevaarlijkere vuurwerk ervoor dat een meerderheid inmiddels een verbod zou steunen.
Niet als je de pakkans niet significant verhoogt nee.quote:Op maandag 19 december 2011 09:17 schreef Id_do_her het volgende:
En dat verbod maakt er natuurlijk per direct een einde aan.
Ze doen al hun best...quote:Op maandag 19 december 2011 09:20 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Niet als je de pakkans niet significant verhoogt nee.
Waar denk je dat de gemiddelde vuurwerkklooier 20keuro of meer vandaan haalt voor z'n reconstructie?quote:Op maandag 19 december 2011 09:18 schreef pl4kkie het volgende:
Imo lekker laten klooien met die zooi. Ook de ziekenhuis rekening laten betalen als ze gewond raken.
Gezien logica en gezond verstand bij onze beleidsmakers allang het onderspit gedolven hebben ten gunste van onderbuikgevoel en populisme zou een dergelijk verbnod me niets verbazenquote:Op maandag 19 december 2011 09:16 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)is_onvermijdeli.html
Ze willen legaal vuurwerk verbieden en dat illegale vuurwerk dat zo zwaar is en misbruikt wordt is de boosdoener.
En ze doen al zo hun best.quote:Op maandag 19 december 2011 09:20 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nou idd. Ik woon op 200meter van een open winkelcentrum, waar ik elke avond wel een paar klappen hoor. Politiebureau zit op 300meter van het winkelcentrum, en ik zie nooit politie komen kijken.quote:
Dat vuurwerk is nu ook al verboden....quote:Op maandag 19 december 2011 09:20 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja, precies.quote:Op maandag 19 december 2011 09:22 schreef charon het volgende:
Goed idee! Want als je geen legaal vuurwerk meer kunt kopen, dan ga je... oh wacht.
Wat heeft dit met de pakkans te maken?quote:Op maandag 19 december 2011 09:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat vuurwerk is nu ook al verboden....
Een verbod op legaal vuurwerk, omdat illegaal vuurwerk gebruikt wordt. Dat is hetzelfde als alle auto's verbieden, omdat er auto's zijn die gebruikt worden om harder dan 130 km/u te rijden...
Oh ja, dan zal dat ook wel in de rest van Nederland zo zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 09:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nou idd. Ik woon op 200meter van een open winkelcentrum, waar ik elke avond wel een paar klappen hoor. Politiebureau zit op 300meter van het winkelcentrum, en ik zie nooit politie komen kijken.
Waarom werkt het in Engeland dan wel? Omdat ze daar als gemeente gewoon een flinke show laten zien waar men massaal op afkomt.quote:Op maandag 19 december 2011 09:24 schreef Lann555 het volgende:
Slim. Dus als een tiener wat simpel vuurwerk wil hebben moet hij naar een illigale dealer die god mag weten wat verkoopt en over de kwaliteit maar te zwijgen.
Zelfde idiote logica die opduikt als met het over een softdrugsverbod heeft. Wat een verlichte geesten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |