Bewaard blijven? De Kopten worden sinds de 'revolutie' al extreem benadeeld. Weinig hoopvol dat met deze extremisten aan de macht dat beter gaat worden.quote:Op zondag 4 december 2011 12:02 schreef Monidique het volgende:
Hopelijk is de radicaal-islamitische invloed op de politiek minimaal en zullen de rechten van minderheden bewaard blijven en gerespecteerd worden. Dat is inderdaad een kwestie van afwachten.
Niet vreemd, maar dat wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.quote:Op zondag 4 december 2011 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
Een bevolking waarvan de grote meerderheid islamitisch is mag stemmen, volk stemt op islamitische partij.
Goh, wat vreemd. Christenen stemmen negen van de tien keer ook met de Bijbel in de hand. Zie de VS.
Tsja, dat is democratie. Hier schijnen 1,5 miljoen mensen het een goed idee om op de PVV te stemmen. Vind ik ook jammer. Maarja, dat is democratie.quote:Op zondag 4 december 2011 12:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet vreemd, maar dat wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.
Stel je eens voor, de pvv krijgt 75% van de zetel in de tweede kamer.quote:Op zondag 4 december 2011 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat is democratie. Hier schijnen 1,5 miljoen mensen het een goed idee om op de PVV te stemmen. Vind ik ook jammer. Maarja, dat is democratie.
Mensen moeten eens ophouden met zo spastisch te reageren op de islam. En laten we wel wezen, het gros van de posters geeft geen hol om Egypte en interesseert het ook niet wat met de mensen aldaar gebeurt.
Tsja, dan ben ik hier weg. Maar wat wil je nou? Dat is democratie.quote:Op zondag 4 december 2011 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stel je eens voor, de pvv krijgt 75% van de zetel in de tweede kamer.
Christen partijen in Europa:quote:Op zondag 4 december 2011 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat is democratie. Hier schijnen 1,5 miljoen mensen het een goed idee om op de PVV te stemmen. Vind ik ook jammer. Maarja, dat is democratie.
Mensen moeten eens ophouden met zo spastisch te reageren op de islam. En laten we wel wezen, het gros van de posters geeft geen hol om Egypte en interesseert het ook niet wat met de mensen aldaar gebeurt.
Het erover hebben. Dat is de bedoeling van dit hier he.quote:
Ik ben al eerder weg, maar goed, je begrijpt het nu.quote:Op zondag 4 december 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dan ben ik hier weg. Maar wat wil je nou? Dat is democratie.
Allereerst moet worden afgewacht wat de Moslimbroederschap voor Egypte gaat betekenen. Dat valt simpelweg niet te voorspellen. Uiteraard ga jij direct van het ergste uit, maar dat komt doordat je een islamofoob pur sang bent. Het is naief te verwachten dat het Egyptische volk massaal voor seculiere partijen kiest. Daar zijn de mensen te gelovig voor. De Moslimbroederschap heeft een duister verleden, maar we moeten het gewoon afwachten.quote:Op zondag 4 december 2011 13:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het erover hebben. Dat is de bedoeling van dit hier he.
Anders kan je wel overal over zeggen 'he het boeit me niet'
Oh wacht...
Het is afwachten maar met de geschiedenis en de denkbeelden van de MB in het achterhoofd ben je wel vrij naïef om te denken dat ze nu opeens anders gaan doen.quote:Op zondag 4 december 2011 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst moet worden afgewacht wat de Moslimbroederschap voor Egypte gaat betekenen. Dat valt simpelweg niet te voorspellen. Uiteraard ga jij direct van het ergste uit, maar dat komt doordat je een islamofoob pur sang bent. Het is naief te verwachten dat het Egyptische volk massaal voor seculiere partijen kiest. Daar zijn de mensen te gelovig voor. De Moslimbroederschap heeft een duister verleden, maar we moeten het gewoon afwachten.
Nogmaals, het is afwachten. Maar wat had je dan verwacht? Dat Egyptenaren massaal het liberalisme zouden omarmen? Wie is er nou naief?quote:Op zondag 4 december 2011 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is afwachten maar met de geschiedenis en de denkbeelden van de MB in het achterhoofd ben je wel vrij naïef om te denken dat ze nu opeens anders gaan doen.
En die 2e partij is nog veel erger!
Ik denk dat het vrij plausibel is te veronderstellen dat ze een extreme koers gaan varen. Daar heeft mijn persoonlijke aversie van de islam weinig mee te maken.
Ik had eerlijk gezegd niet veel anders verwacht dan er nu gebeurd is, en wat ik verder verwacht staat in de OP.quote:Op zondag 4 december 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, het is afwachten. Maar wat had je dan verwacht? Dat Egyptenaren massaal het liberalisme zouden omarmen? Wie is er nou naief?
Het is te hopen dat geweld en onderdrukking uitblijven. Maar goed, dat was onder Mubarak net zo goed het geval. Verschil is dat Mubarak niet gekozen was.
Oh nee ik had het zeker niet verwacht. Daarom verbaast deze uitslag me ook totaal niet.quote:Op zondag 4 december 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, het is afwachten. Maar wat had je dan verwacht? Dat Egyptenaren massaal het liberalisme zouden omarmen? Wie is er nou naief?
Het is te hopen dat geweld en onderdrukking uitblijven. Maar goed, dat was onder Mubarak net zo goed het geval. Verschil is dat Mubarak niet gekozen was.
Nee, het is de wil van de meerderheid. Democratie heeft meer om het lijf, zoals een begrip van burgerschap, mensenrechten etc. De tweede partij na de MB wil de christenen uit Egypte weg.quote:Op zondag 4 december 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dan ben ik hier weg. Maar wat wil je nou? Dat is democratie.
Hier heb je overigens een punt. Democratie is ook bedoeld ter bescherming van de minderheden. En het is natuurlijk de vraag in hoeverre die vlieger opgaat in het nieuwe Egypte. Voor mijn gevoel staan Egyptenaren doorgaans ook helemaal niet intolerant tegenover andere religieuzen of atheisten. Ik heb mij in ieder geval nooit ongemakkelijk gevoeld in Egypte. En ik ben ook in de schrale delen van Cairo geweest.quote:Op zondag 4 december 2011 13:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Nee, het is de wil van de meerderheid. Democratie heeft meer om het lijf, zoals een begrip van burgerschap, mensenrechten etc. De tweede partij na de MB wil de christenen uit Egypte weg.
Verder is de Shari'a niet in overeenstemming te brengen met het begrip van democratie zoals dat na de Franse Revolutie ontstaan is. Een Donneriaanse redenering dat als de meerderheid ervoor kiest de Shari'a democratisch ingevoerd kan worden is daarom net zo onzinnig als zeggen dat Hitler vanuit de democratie voortkwam en daarom zelf dus ook democratisch is.
In beide gevallen is een gepaste dosis Jakobijnse terreur te rechtvaardigen.
Ze willen dat toch zelf ? Buigen voor Allah. Meerdere malen per dag. Want hij is genadig enzo.quote:Op zondag 4 december 2011 12:16 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik krijg een beetje naar gevoel van dit topic![]()
''Dat soort mensen is beter af met dictator'' Say whut?!
Natuurlijk is een dictator daar beter. Kan je ook goed zaken mee doen, houden kerk en staat gescheiden en per saldo is het er beter dan nu. Kijk maar naar Algerije.quote:Op zondag 4 december 2011 12:16 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik krijg een beetje naar gevoel van dit topic![]()
''Dat soort mensen is beter af met dictator'' Say whut?!
Ze hebben geprotesteerd met amper geweld in korte tijd verkiezingen gehouden. In onze ogen zijn het fundamentalisten naar ONZE maatstaven. In de praktijk moet ik dit nog zien.
Noem me naïf, maar de mensen die denken dat een democratie opgezet kan worden in enkele maanden zijn de werkelijk naíf.
Wie zegt dat er een gekozen is voor een dictator? Waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 4 december 2011 14:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ze willen dat toch zelf ? Buigen voor Allah. Meerdere malen per dag. Want hij is genadig enzo.
Islam betekent onderwerping. Als deze mensen massaal er voor kiezen zich te onderwerpen aan een dictator kan je dat ziekelijk, meelijwekkend etc vinden - maar het is wel hun keuze.
En zoals in Syrie. En in Irak, ging ook zo goed. Allemaal van die extremistische seculieren.quote:Op zondag 4 december 2011 15:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Natuurlijk is een dictator daar beter. Kan je ook goed zaken mee doen, houden kerk en staat gescheiden en per saldo is het er beter dan nu. Kijk maar naar Algerije.
Verder noem ik je niet naíf maar een slechte speller.
Wat denk je dat er gaat gebeuren in Syrië als de Baath partij wegvalt? Krijg je situaties als in Libanon of Irak met extreem sektarisch geweld. Het schijnt trouwens dat er buitenlands getrainde militanten naar het land gestuurd zijn, met steun van de Saoedi's en mogelijk de VS (als zet tegen Iran).quote:Op zondag 4 december 2011 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En zoals in Syrie. En in Irak, ging ook zo goed. Allemaal van die extremistische seculieren.
Haha. Kan je nagaan wat voor klerezooi het gaat worden zometeen. Nee, democratie mondt daar standaard uit in een almachtige moslimpartij, waarin het overgrote deel van de bevolking een vrijbrief zien om vooral minderheden het leven zuur te maken en geloofswetgeving in te voeren. Kortom: recept voor ellende.quote:Op zondag 4 december 2011 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En zoals in Syrie. En in Irak, ging ook zo goed. Allemaal van die extremistische seculieren.
Na een periode van anarchie zal de status quo hersteld worden. Of denk jij dat wij hier over één nacht ijs gingen. In wat voor fantasiewereld leef je?quote:Op zondag 4 december 2011 16:04 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren in Syrië als de Baath partij wegvalt? Krijg je situaties als in Libanon of Irak met extreem sektarisch geweld. Het schijnt trouwens dat er buitenlands getrainde militanten naar het land gestuurd zijn, met steun van de Saoedi's en mogelijk de VS (als zet tegen Iran).
Democratie is nog nooit uitgeprobeerd, dus dan kan je ook niet stellen dat het "standaard" zal uitmonden in een almachtige moslimpartij waarin het overgrote deel van de bevolking minderheden gaat pesten. Dit is je eigen vorm van projectie, waarbij je de gemiddelde moslim als een bloeddorstige vreemdelingenhater ziet. Nu is het niet zo vreemd dat het uit het jouw mond komt, maar het laat eens te meer zien hoe gehersenspoeld je bent als het gaat om de gemiddelde moslim.quote:Op zondag 4 december 2011 16:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha. Kan je nagaan wat voor klerezooi het gaat worden zometeen. Nee, democratie mondt daar standaard uit in een almachtige moslimpartij, waarin het overgrote deel van de bevolking een vrijbrief zien om vooral minderheden het leven zuur te maken en geloofswetgeving in te voeren. Kortom: recept voor ellende.
En natuurlijk Israel als de oppermachtige vijand, net als vroeger, maar nu is ook het regime onverbloemd tegen.
Man, eigenlijk is de shit enorm daar met die "lente".
wat een simpel en vooral ongenuanceerd verhaaltje van jouw hand. lees eerst 'ns wat meer over een onderwerp voordat je begint te blaten. om te beginnen dat artikel in de nrc waar je naar verwijst [quote:"...Maar de Moslimbroeders zijn vooral geïnteresseerd in het stimuleren van de economie en de terugkeer van toeristen en investeerders. Iets als een alcoholverbod helpt dan niet.”].quote:Op zondag 4 december 2011 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaat Egypte fijn Afganistan achterna?
Je zou het denken. Binnenkort worden verkrachte vrouwen opgesloten voor sex buiten het huwelijk en worden de pyramides opgeblazen als afgoderij. De Fundamentalisten hebben de meerderheid, zullen zeggen dat het volk gekozen heeft en schaffen de democratie weer af. Ben ik zwartgallig? Neuh, denk het niet, realist gewoon.
Land zal ten onder gaan in economische malaise omdat de touristen weg blijven.
Jammer voor ze, maar was te verwachten.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)parlement-in-handen/
Kenmerk van de dictatoriale regimes was dat ze krampachtig kerk en staat uit elkaar hielden, wat zo achteraf bezien de enige manier bleek om het land enigszins in het gareel te houden en te zorgen dat allerhande groeperingen elkaar de hersens niet insloegen. Nu is dat weg, schieten (uiteraard, want de Islam is het grootste geloof in die regio) de broederschapspartijen als paddenstoelen uit de grond en duikt de sharia op.quote:Op zondag 4 december 2011 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Democratie is nog nooit uitgeprobeerd, dus dan kan je ook niet stellen dat het "standaard" zal uitmonden in een almachtige moslimpartij waarin het overgrote deel van de bevolking minderheden gaat pesten. Dit is je eigen vorm van projectie, waarbij je de gemiddelde moslim als een bloeddorstige vreemdelingenhater ziet. Nu is het niet zo vreemd dat het uit het jouw mond komt, maar het laat eens te meer zien hoe gehersenspoeld je bent als het gaat om de gemiddelde moslim.
Dat dus. Plus die post van je hiervoor, dat het allemaal nergens over één nacht ijs is gegaan.quote:Op zondag 4 december 2011 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Democratie is nog nooit uitgeprobeerd, dus dan kan je ook niet stellen dat het "standaard" zal uitmonden in een almachtige moslimpartij waarin het overgrote deel van de bevolking minderheden gaat pesten. ...
maar waar maak je je nu precies zorgen om dan? om die 'arme' egyptenaren die eerlijke verkiezingen achter de rug hebben en de kans aanwezig is dat het alleen maar beter wordt zonder dictator of ben je stiekem bang dat de moslims de wereld overnemen?quote:Op zondag 4 december 2011 16:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kenmerk van de dictatoriale regimes was dat ze krampachtig kerk en staat uit elkaar hielden, wat zo achteraf bezien de enige manier bleek om het land enigszins in het gareel te houden en te zorgen dat allerhande groeperingen elkaar de hersens niet insloegen. Nu is dat weg, schieten (uiteraard, want de Islam is het grootste geloof in die regio) de broederschapspartijen als paddenstoelen uit de grond en duikt de sharia op.
Nou, wat zou dat nou voor gevolg voor andersdenkenden hebben? Algerije is wat dat betreft een mooi voorproefje. Of de kopten in Egypte, ook al zo'n teken aan de wand. Irak, zelfde verhaal.
De dictatoriale regimes wisten de mensenrechten zodanig in te perken, dat er geen enkele mogelijkheid was om op politiek of religieus vlak een mening te geven. Dat heeft nu dus, terecht, haar tegeneffect - namelijk een bevolking die het zat is om het schoothondje te zijn van het Westen - terwijl ze ondertussen geen enkele zeggenschap hebben over hun eigen land. De koek is op en de enige partijen die daar openlijk voor hebben gestreden, zijn de Islamisten. Het zijn de enigen die voor deze onafhankelijkheid van het Westen hebben gepleit, ook de enige partijen die sociale en economische projecten op touw weten te zetten. En dus mensen echt hebben geholpen. Ze verdienen dan ook de kans om er verder wat van te maken. Islamisten pleiten niet per definitie voor de Sharia, zoals jij dat denkt, vandaar ook mijn reply dat je gehersenspoeld bent met betrekking tot moslims, Islamisten en überhaupt Islamitische landen in het algemeen.quote:Op zondag 4 december 2011 16:21 schreef eriksd het volgende:
Kenmerk van de dictatoriale regimes was dat ze krampachtig kerk en staat uit elkaar hielden, wat zo achteraf bezien de enige manier bleek om het land enigszins in het gareel te houden en te zorgen dat allerhande groeperingen elkaar de hersens niet insloegen. Nu is dat weg, schieten (uiteraard, want de Islam is het grootste geloof in die regio) de broederschapspartijen als paddenstoelen uit de grond en duikt de sharia op.
Algerije was een perfect voorbeeld van democratie - uitkomst niet in lijn van het Westen, Fransen die gaan lopen kloten en een burgeroorlog tot gevolg. In Irak lag het al helemaal anders, omdat je daar minderheden had die zich identificeerden met Saddam Hoessein - en nu dus een harde klap terug kregen.quote:Nou, wat zou dat nou voor gevolg voor andersdenkenden hebben? Algerije is wat dat betreft een mooi voorproefje. Of de kopten in Egypte, ook al zo'n teken aan de wand. Irak, zelfde verhaal.
Want die Kopten hadden het zo geweldig tijdens het bewind van Mubarak? En in Irak zijn de bevolkingsgroepen jarenlang tegen elkaar uitgespeeld juist door die dictator die jij als noodzaak ziet.quote:Op zondag 4 december 2011 16:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nou, wat zou dat nou voor gevolg voor andersdenkenden hebben? Algerije is wat dat betreft een mooi voorproefje. Of de kopten in Egypte, ook al zo'n teken aan de wand. Irak, zelfde verhaal.
wilders ookquote:Op zondag 4 december 2011 16:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben bang dat eriksd gelijk krijgt in deze.
Dan ben je ook zeer bang als het gaat om Nederland en de PVV, neem ik aan?quote:Op zondag 4 december 2011 16:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Uiteraard.quote:Op zondag 4 december 2011 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan ben je ook zeer bang als het gaat om Nederland en de PVV, neem ik aan?
Het zal niet direct hosanna zijn, nee. Maar het is natuurlijk een geleidelijk proces. Ik bedoel; kijk hoeveel moeite het de Fransen heeft gekost om een democratische samenleving op poten te zetten.quote:Op zondag 4 december 2011 16:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Maar die kans mogen ze niet krijgen in de Arabische wereld. Ze dienen onderdanig te blijven. Nu wordt de status quo doorbroken natuurlijk. Ik vind het heerlijk.quote:Op zondag 4 december 2011 16:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal niet direct hosanna zijn, nee. Maar het is natuurlijk een geleidelijk proces. Ik bedoel; kijk hoeveel moeite het de Fransen heeft gekost om een democratische samenleving op poten te zetten.
Ik durf er aardig wat geld op te verwedden dat de nieuwe machthebbers van die Arabische lente van je het extremisme van voorgenoemde gaat laten verbleken.quote:Op zondag 4 december 2011 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Terugvindquote.quote:Op zondag 4 december 2011 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar die kans mogen ze niet krijgen in de Arabische wereld. Ze dienen onderdanig te blijven. Nu wordt de status quo doorbroken natuurlijk. Ik vind het heerlijk.
Dat zou kunnen, democratie gaat niet over één nacht ijs. Vooralsnog ben ik hartstikke blij met de Islamisten in Marokko in ieder geval. Nu kijken wat ze er van gaan bakken - en dan weer verder beoordelen.quote:Op zondag 4 december 2011 16:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik durf er aardig wat geld op te verwedden dat de nieuwe machthebbers van die Arabische lente van je het extremisme van voorgenoemde gaat laten verbleken.
Hier zeggen ze wat anders: http://www.rtl.nl/xl/#/u/ade3f86e-7f90-4ba2-973e-a96edb6c468f/quote:Op zondag 4 december 2011 16:20 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
wat een simpel en vooral ongenuanceerd verhaaltje van jouw hand. lees eerst 'ns wat meer over een onderwerp voordat je begint te blaten. om te beginnen dat artikel in de nrc waar je naar verwijst [quote:"...Maar de Moslimbroeders zijn vooral geïnteresseerd in het stimuleren van de economie en de terugkeer van toeristen en investeerders. Iets als een alcoholverbod helpt dan niet.”].
Niet alleen de kopjes van artikels lezen
Je zult ook opmerken dat het (over het algemeen gezien) mensen zijn die zich doorgaans negatief uitlaten over moslims in het algemeen.quote:Op zondag 4 december 2011 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
Het meest vervelende vind ik eigenlijk dat het de Arabische landen niet wordt gegund. De meeste nee-sayers lijken echt te hopen dat het mislukt. Over hun postings hangt een deken van cynisme vermengd met lichte euforie. Heel apart.
Heeft het er niet gewoon mee te maken dat bv. Egypte niet echt een goede trackrecord heeft met het politieke bestel?quote:Op zondag 4 december 2011 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zult ook opmerken dat het (over het algemeen gezien) mensen zijn die zich doorgaans negatief uitlaten over moslims in het algemeen.
Over een jaar gaan we zien of deze zienswijze al dan niet terecht is. Waarschijnlijk al veel eerder. Je kunt wel opperen dat gras niet altijd groen is, maar meestal is het dat wel degelijk.quote:Op zondag 4 december 2011 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zult ook opmerken dat het (over het algemeen gezien) mensen zijn die zich doorgaans negatief uitlaten over moslims in het algemeen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |