Bij de Britse tabloids zal dit wel weer op de voorpagina staan!quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat een macho, die Sarko, weigert hand van Cameron, voer voor de tabloids....
Zie imbedded video hier (kan 'm niet direct linken): http://www.telegraaf.nl/d(...)ni_buitenspel__.html
Dat soort dingen zijn ws. meer bepalend (en tekenend) dan de inhoud....
LOL, update
[..]
En Van Rompuy flirt met de koffiedame, gok ikquote:Op vrijdag 9 december 2011 17:08 schreef Sound.Cloud het volgende:
Dan kan Ierland niet meer uit het noodfonds lenen tot ze het hebben goedgekeurd.....
Zou wel eens willen horen hoe zo'n vergadering eraan toe gaat, Sarkozy en Cameron lekker tegen elkaar schreeuwen, Rutte begrijpt dan niet meer waar 't over gaat en Merkel denkt aan die goede ouwe D-Mark
Ik zeg: doen! Je hebt niets aan die retards en sowieso heeft het Angelsaksische model gefaald.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er regulering van de financiële sector komt. En die kan de EZ+ wel degelijk afdwingen in de EU. Ook in Londen, en als de Britten uit de EU stappen wordt het helemaal makkelijk om Londen uit te sluiten van de Europese markt.
nee er zat koersverschil tussen en het waren verschillende munten, ik kon het verschil zien, moest wel goed kijken, er zat op een dubbeltje een centje verschil in koers, altijd geweestquote:Op vrijdag 9 december 2011 16:51 schreef misteriks het volgende:
[..]
Die BEL/LUX waren wel aan elkaar gelijk! Je kon in Luxemburg perfect betalen met Belgische Franken, en daar zat NOOIT verschil op. Ik herhaal, NOOIT. Dus, ALTIJD aan elkaar gelijk. Duidelijk zo?
om wiki dan maar te quoten : De Belgische frank en de Luxemburgse frank werden aan elkaar gekoppeld. Van 1921 tot 1935 en opnieuw vanaf 1944 waren de twee munten aan elkaar gelijk, tot zij in 2002 door de euro vervangen werden.quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee er zat koersverschil tussen en het waren verschillende munten, ik kon het verschil zien, moest wel goed kijken, er zat op een dubbeltje een centje verschil in koers, altijd geweest
Nee dat is niet waar, het verschil is miniem, maar er was altijd een paar cent verschil.quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:56 schreef misteriks het volgende:
[..]
om wiki dan maar te quoten : De Belgische frank en de Luxemburgse frank werden aan elkaar gekoppeld. Van 1921 tot 1935 en opnieuw vanaf 1944 waren de twee munten aan elkaar gelijk, tot zij in 2002 door de euro vervangen werden.
Oude bankbiljettenquote:Op vrijdag 9 december 2011 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar
http://www.oudevalutas.com/inwisselbarevalutas.html
bron: http://ondernemingsdataba(...)__/VLTAAWAR_EU022106quote:Luxemburgse frank
Momenteel vormt Luxemburg een economische en monetaire unie met België. Er is een vaste pariteit van één tot één tussen de Belgische en Luxemburgse frank en de facto is er eigenlijk slechts één munt. Wanneer de Belgische frank versterkt of verzwakt t.o.v. de andere munten, dan geldt dit in dezelfde mate voor de Luxemburgse frank.
Oude valutasquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Oude bankbiljetten![]()
Dit duidelijker?
Ging jij ook naar de bank en zei, doe maar Belgische, want die zijn meer waard?quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oude valutas![]()
ja ik heb vroeger veel luxemburgse en belgische munten gehad op vacantie en je moest altijd goed kijken voor het verschil
Ja ik lette wel goed op ja, kan wel zijn dat er een soort EMU koppeling was dat wel, dat was in die tijd erg populairquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ging jij ook naar de bank en zei, doe maar Belgische, want die zijn meer waard?
Stille hint: dan let ook maar wat beter op wat je hier beweert enzo.quote:
Het wordt mogelijk om sancties op te leggenquote:Minister van Financiën Jan Kees de Jager noemde de nieuwe begrotingsafspraken een enorme sprong voorwaarts. Nu wordt het mogelijk santies op de leggen aan landen die er financieel een potje van maken. Wel moet volgens De Jager gekeken worden wie de nieuwe regels gaat handhaven. Nederland dringt aan op een onafhankelijk iemand.
nee ik kon met de Belgische Frank meer kopen dan met de Luxquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Stille hint: dan let ook maar wat beter op wat je hier beweert enzo.
Ik kan mijn post ook aanpassen hoor.Je lette vast goed genoeg op om te weten dat den Belgique en den Lux exact hetzelfde waard waren, maar dat banken en geldwisselkantoren een iets andere marge op blijetten maakten omdat de omzetten in die biljetten anders waren. Maar de monetaire wisselkoersen waren 1op1 aan elkaar geklonken en gegarandeerd.
Ik wist wel dat je voorstander van de euro zou zijn!quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik kon met de Belgische Frank meer kopen dan met de Lux
we gingen altijd op vakantie daar
Voor een jochie was dat noodzaak anders koste het te veel, de Belgen accepteerden de luxen niet altijd
Juist, een muntunie heeft geen bestaansrecht, dat is mijn stellingquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je voorstander van de euro zou zijn!
-en nu weer ontopic
Euro of niet, bezuinigen moeten we sowieso.quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:14 schreef michaelmoore het volgende:
De Euro-landen komen dus in een nog strakker keurslijf en worden gedwongen hun bevolking zoveel mogelijk af te knijpen
Een deflatoir scenario ontrolt zich
Gevolg armoede en nog meer werkloosheid in het zuiden van Europa
Hier valt het wel mee, in het zuiden breekt de pleuris uit volgend jaarquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:52 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Euro of niet, bezuinigen moeten we sowieso.
Bingo.... dat wordt de echte testcase,quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hier valt het wel mee, in het zuiden breekt de pleuris uit volgend jaar
Geen mens die volgend jaar in Italië investeert, Italie dat volgend jaar 300 miljard moet herfinancieren.
Dat geld is er NIET
Ja men heeft slechts een klein beetje tijd gekocht ,quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bingo.... dat wordt de echte testcase,
quote:Bos: Grieken binnen jaar exit euro
Wouter Bos denkt dat op afzienbare termijn de Grieken uit de euro stappen. Dit zei de oud-PvdA-leider vrijdag in Pauw & Witteman. "Het zou mij niet verbazen als zwakke eurolanden op een gegeven moment zelf die beslissing nemen", aldus Bos op een stelling dat sommige eurolanden mogelijk kunnen afhaken.
"Ik denk niet dat Europa zwakke broeders er zelf snel uit zal gooien. Het zou mij helemaal niet verbazen als binnen een jaar de Grieken zelf de handdoek in de ring gooien. Dat is wat ik verwacht", vertelt de oud-minister van Financiën.
Bos hoopt dan dat het bij Griekenland zal blijven, omdat Europa een exit van het kleine Griekenland 'waarschijnlijk nog wel kan opvangen'. Over Italië is de oud-minister positiever gestemd: "Het is strikt genomen niet nodig omdat Italië echt een land is dat als ze de goede maatregelen neemt gewoon gered kan worden."
"Because Cameron is an idiot!"quote:Op zaterdag 10 december 2011 06:30 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vind hem altijd zo leuk om te kijken![]()
kletskoek, net of Zwitserland zich geïsoleerd heeftquote:Op zaterdag 10 december 2011 06:30 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vind hem altijd zo leuk om te kijken![]()
Daar hebben we die idioot Nigel Farage ook weer, heb je niks nieuws? Die Britten leven nog in de WO2 mentaliteit van "wij zij" gebash. Laat ze a.u.b. uit de EU stappen!quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja men heeft slechts een klein beetje tijd gekocht ,
Iedereen is weer blij
Kletskoek, dat is niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kletskoek, net of Zwitserland zich geïsoleerd heeft
De economie wordt er niet beter van door vanuit allerlei misplaatste rancune landen te gaan uitsluiten of te gaan pesten omdat ze niet met je mee willen doen. Het is inmiddels wel het niveau waarop de politiek is aangeland, Sarkozy geeft bijvoorbeeld geen hand meer aan Cameron. Behoorlijk kinderachtig en tekenend voor de slechte verhoudingen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:00 schreef HiZ het volgende:
Het gaat erom dat er regulering van de financiële sector komt. En die kan de EZ+ wel degelijk afdwingen in de EU. Ook in Londen, en als de Britten uit de EU stappen wordt het helemaal makkelijk om Londen uit te sluiten van de Europese markt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |