nee ik kon met de Belgische Frank meer kopen dan met de Luxquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Stille hint: dan let ook maar wat beter op wat je hier beweert enzo.
Ik kan mijn post ook aanpassen hoor.Je lette vast goed genoeg op om te weten dat den Belgique en den Lux exact hetzelfde waard waren, maar dat banken en geldwisselkantoren een iets andere marge op blijetten maakten omdat de omzetten in die biljetten anders waren. Maar de monetaire wisselkoersen waren 1op1 aan elkaar geklonken en gegarandeerd.
Ik wist wel dat je voorstander van de euro zou zijn!quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik kon met de Belgische Frank meer kopen dan met de Lux
we gingen altijd op vakantie daar
Voor een jochie was dat noodzaak anders koste het te veel, de Belgen accepteerden de luxen niet altijd
Juist, een muntunie heeft geen bestaansrecht, dat is mijn stellingquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je voorstander van de euro zou zijn!
-en nu weer ontopic
Euro of niet, bezuinigen moeten we sowieso.quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:14 schreef michaelmoore het volgende:
De Euro-landen komen dus in een nog strakker keurslijf en worden gedwongen hun bevolking zoveel mogelijk af te knijpen
Een deflatoir scenario ontrolt zich
Gevolg armoede en nog meer werkloosheid in het zuiden van Europa
Hier valt het wel mee, in het zuiden breekt de pleuris uit volgend jaarquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:52 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Euro of niet, bezuinigen moeten we sowieso.
Bingo.... dat wordt de echte testcase,quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hier valt het wel mee, in het zuiden breekt de pleuris uit volgend jaar
Geen mens die volgend jaar in Italië investeert, Italie dat volgend jaar 300 miljard moet herfinancieren.
Dat geld is er NIET
Ja men heeft slechts een klein beetje tijd gekocht ,quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bingo.... dat wordt de echte testcase,
quote:Bos: Grieken binnen jaar exit euro
Wouter Bos denkt dat op afzienbare termijn de Grieken uit de euro stappen. Dit zei de oud-PvdA-leider vrijdag in Pauw & Witteman. "Het zou mij niet verbazen als zwakke eurolanden op een gegeven moment zelf die beslissing nemen", aldus Bos op een stelling dat sommige eurolanden mogelijk kunnen afhaken.
"Ik denk niet dat Europa zwakke broeders er zelf snel uit zal gooien. Het zou mij helemaal niet verbazen als binnen een jaar de Grieken zelf de handdoek in de ring gooien. Dat is wat ik verwacht", vertelt de oud-minister van Financiën.
Bos hoopt dan dat het bij Griekenland zal blijven, omdat Europa een exit van het kleine Griekenland 'waarschijnlijk nog wel kan opvangen'. Over Italië is de oud-minister positiever gestemd: "Het is strikt genomen niet nodig omdat Italië echt een land is dat als ze de goede maatregelen neemt gewoon gered kan worden."
"Because Cameron is an idiot!"quote:Op zaterdag 10 december 2011 06:30 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vind hem altijd zo leuk om te kijken![]()
kletskoek, net of Zwitserland zich geïsoleerd heeftquote:Op zaterdag 10 december 2011 06:30 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vind hem altijd zo leuk om te kijken![]()
Daar hebben we die idioot Nigel Farage ook weer, heb je niks nieuws? Die Britten leven nog in de WO2 mentaliteit van "wij zij" gebash. Laat ze a.u.b. uit de EU stappen!quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja men heeft slechts een klein beetje tijd gekocht ,
Iedereen is weer blij
Kletskoek, dat is niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kletskoek, net of Zwitserland zich geïsoleerd heeft
De economie wordt er niet beter van door vanuit allerlei misplaatste rancune landen te gaan uitsluiten of te gaan pesten omdat ze niet met je mee willen doen. Het is inmiddels wel het niveau waarop de politiek is aangeland, Sarkozy geeft bijvoorbeeld geen hand meer aan Cameron. Behoorlijk kinderachtig en tekenend voor de slechte verhoudingen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:00 schreef HiZ het volgende:
Het gaat erom dat er regulering van de financiële sector komt. En die kan de EZ+ wel degelijk afdwingen in de EU. Ook in Londen, en als de Britten uit de EU stappen wordt het helemaal makkelijk om Londen uit te sluiten van de Europese markt.
Heel verstandig om je door emoties en irrationaliteit te laten leiden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:12 schreef SemperSenseo het volgende:
Daar hebben we die idioot Nigel Farage ook weer, heb je niks nieuws? Die Britten leven nog in de WO2 mentaliteit van "wij zij" gebash. Laat ze a.u.b. uit de EU stappen!
Waarom probeer je het nog, de gemiddelde eurofoob is te dom om de situatie van landen als Zwitserland en Noorwegen te begrijpen. Die staren zich helemaal blind op de formele 'soevereiniteit'.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:13 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Kletskoek, dat is niet hetzelfde.
Dat is hoe ik erover denk en dat is wat er leeft in de UK. Ze laten zich juist daar door "wij zij" emoties en irrationaliteit leiden. Jammer alleen dat die politici daar dat ook doen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heel verstandig om je door emoties en irrationaliteit te laten leiden.
het is een keuze, we zien wel wie er gelijk heeft gekregen volgend jaarquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:18 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Dat is hoe ik erover denk en dat is wat er leeft in de UK. Ze laten zich juist daar door "wij zij" emoties en irrationaliteit leiden. Jammer alleen dat die politici daar dat ook doen.
Hij geeft dus wel toe dat er redenen zouden zijn voor rancune. Just FYI.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De economie wordt er niet beter van door vanuit allerlei misplaatste rancune landen te gaan uitsluiten of te gaan pesten omdat ze niet met je mee willen doen. Het is inmiddels wel het niveau waarop de politiek is aangeland, Sarkozy geeft bijvoorbeeld geen hand meer aan Cameron. Behoorlijk kinderachtig en tekenend voor de slechte verhoudingen.
Laatst las ik nog een artikel in de NRC waarin stond dat de economische impact van de Euro volstrekt onduidelijk is en dat de toename van welvaart in de EU vooral te wijten is aan wegnemen van voorheen door overheden opgelegde marktbarrières. Dat geeft aan dat het van groot belang is de Britten bij de Europese economie te blijven betrekken en hen niet vanuit rancune een 'cold shoulder' te geven zoals Hans van Baalen dat zo mooi zei bij Nieuwsuur.
Jij doet dat net zo goed, Sarkozy is namelijk net zo min zuiver op de graat. Waar Cameron dan mag pleiten de de city in het achterhoofd, doet Sarkozy hetzelfde met de slechte positie van de Franse banken in het achterhoofd. Beide politici zijn enorme opportunisten.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:18 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Dat is hoe ik erover denk en dat is wat er leeft in de UK. Ze laten zich juist daar door "wij zij" emoties en irrationaliteit leiden. Jammer alleen dat die politici daar dat ook doen.
Duh, na 35 jaar Britse obstructie niet meer willen samenwerken met de Britten is niet echt hetzelfde als 35 jaar actief tegenwerken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij doet dat net zo goed, Sarkozy is namelijk net zo min zuiver op de graat. Waar Cameron dan mag pleiten de de city in het achterhoofd, doet Sarkozy hetzelfde met de slechte positie van de Franse banken in het achterhoofd. Beide politici zijn enorme opportunisten.
Niet mee eens. Private bedrijven moeten zelf hun eigen risico-analyses blijven maken. Juist het leunen op toezicht is een gevaarlijke strategie omdat hetzelfde menselijk falen dat er in resulteert dat banken soms te veel risico nemen, ook op de toezichthouders van toepassing is (een les van de kredietcrisis is dat toezicht feilbaar is) . Wat er wel gedaan moet worden is de fundamentele instabiliteit van het bankwezen aanpakken door de reserve eisen voor banken sterk te verhogen en het fractioneel reserve bankieren afschaffen om daarmee spaarders en het betalingsverkeer te beschermen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:22 schreef HiZ het volgende:
Maar daarnaast, er is een grote noodzaak de financiele sector onder strenger toezicht te plaatsen. En als er geld van beleggers uit de eurozone wordt belegd in die financiele sector dan is het niet alleen ons recht maar ook onze plicht om te zorgen dat dit geld niet alleen ten goede komt aan een stelletje oplichters in Londen.
Omdat ik mij enorm erger aan die Britten. Maar ik mag het want dit is een forum en ik ben geen politicus. Kijk het is heel simpel: "you join the club" en speelt mee, of "you don't join the club" en speelt niet mee, maar dan moet je niet gaan lopen zaniken en continue obstructie lopen plegen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij doet dat net zo goed, Sarkozy is namelijk net zo min zuiver op de graat. Waar Cameron dan mag pleiten de de city in het achterhoofd, doet Sarkozy hetzelfde met de slechte positie van de Franse banken in het achterhoofd. Beide politici zijn enorme opportunisten.
Als dat de koers wordt in de EU, dan hoop ik dat Nederland individueel handelsverdragen gaat sluiten met de Britten. De vrije handel moet zoveel mogelijk behouden blijven, want dat is tot nog toe de enige factor die duurzaam extra economische ontwikkeling.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:26 schreef HiZ het volgende:
Duh, na 35 jaar Britse obstructie niet meer willen samenwerken met de Britten is niet echt hetzelfde als 35 jaar actief tegenwerken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |