abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2011 @ 10:17:14 #101
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_105043099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 09:41 schreef FreckleSs het volgende:
Je bedoelt met dat er geen bewijs is, dat ze wetenschappelijk niet te verklaren zijn neem ik aan? Ik geloof dus dat niet alles wetenschappelijk te verklaren is, ik geloof in paranormale gaven en bijna dood ervaringen, ik geloof dat het na de dood niet afgelopen is. Of er een god bestaat weet ik ook niet,
Natuurlijk bestaan 'bijna dood ervaringen', maar dat wil nog niet zeggen dat het paranormaal is.

Bijna doodervaring - Wetenschappelijke visie

quote:
ik geloof in ieder geval niet in god als een wijze, oude man met een lange witte baard.
Nee, want dat is Sinterklaas al. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Joipoidoipoipoi op 01-12-2011 10:22:20 ]
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  donderdag 1 december 2011 @ 11:20:17 #102
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105044957
Ik heb daar wel ervaring mee, maar daarom heb je je ook geadviseerd om dit topic te openen natuurlijk, zeker omdat ik een topic uit 2010 niet omhoog wilde kicken.

Ik heb er 2 keer ervaring mee. 1 keer iemand die het nodig vond tot geloof te komen binnen onze relatie. Dat was echt problematisch en moeilijk te lijmen. Omdat ze 's weekends vond dat ze het ook in de praktijk moest brengen en door de weeks was ze een hypocriete bitch. Het was wel leuk om haar met haar eigen principes om haar oren te slaan ;) Maar dat gaat ook snel genoeg vervelen.
En de mensen waarmee ze omging vond ik ook al niets. Maar ze had dan ook een hysterische versie van het christelijk geloof te pakken. Met bidgroepjes die in de "hemelse gewesten (iets uit openbaringen) met de hulp van god al biddend de strijd aan gingen met de duivel en zijn demomen om zo dingen op aarde te veranderen. Dat is heel erg eng.

Mijn laatste ex was ook christelijk min of meer zoiets. Haar ouders vooral, verder ging ze nooit naar de kerk of iets en in het dagelijks leven was er weinig van te merken. Behalve als ze eens reli muziek ging luisteren, dan was het heel snel oordoppen in. :r

Door haar wel redelijk geleerd dat christenen vaak hypocriet zijn. Ze dat aardig in het wereldje van de EO enzo (ooit koor gezongen) kijk je naar een eo jongerendag of zoiets engs als nederland zingt. Dan zit daar een drummer schijnheilig op het podium. Nou die wilde wel partnerruil met ons doen of een triootje :r Dus zelfs wat er op het podium staat bij de eo is hypocriet.

Maar het ging dus wel redelijk in mijn laatste relatie, ik miste de diepgang misschien mede daardoor maar het had ook andere redenen. We hebben er ieder geval nooit ruzie over gehad ofzo.
  donderdag 1 december 2011 @ 11:33:08 #103
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105045422
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:19 schreef Bigs het volgende:

[..]

Als jij accepteert dat je partner bidt voor het eten en hij/zij accepteert dat jij dat niet doet dan is er in de dagelijkse omgang niet echt een probleem. Natuurlijk heb je soms wel lastige discussies omdat geloof mensen nou eenmaal persoonlijk raakt, maar zoals RM-rf al zegt dat kun je over allerlei onderwerpen hebben (idd leven met een vegetarier bijvoorbeeld).
Het gaat veel verder dan wat bidden voor het eten. Iedereen maakt vroeg of laat wel iets naars mee en als je partner dan zegt, het is Gods wil, of de wegen van God zijn ondoorgrondelijk.

Ja, tis goed he? Ik zou daar echt problemen mee hebben. Ook omdat je op die manier wel heel makkelijk je verantwoordelijkheden kunt afschuiven naar iets "hogers".
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 1 december 2011 @ 11:35:23 #104
42366 Staal
pi_105045507
Wat erg als je partner zich halverwege de relatie zich ineens gaat bekeren. :{.

Es kijken of ik zonder te lachen mijn partner een paar weken in de maling kan nemen. *grijns*
Un certain jeune homme
  donderdag 1 december 2011 @ 11:36:42 #105
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105045548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:35 schreef Staal het volgende:

Es kijken of ik zonder te lachen mijn partner een paar weken in de maling kan nemen. *grijns*
Ja nee, dat was echt minder. Afstand tussen ons was nog nooit zo snel gegroeid.
En wel doodleuk vreemd gaan met een jongen van de kerk, dat dan weer wel he.
  donderdag 1 december 2011 @ 11:42:11 #106
42366 Staal
pi_105045729
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:36 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja nee, dat was echt minder. Afstand tussen ons was nog nooit zo snel gegroeid.
En wel doodleuk vreemd gaan met een jongen van de kerk, dat dan weer wel he.
Is die jongen van de kerk misschien de reden geweest van dat ineens willen geloven?
Ik kan me gewoon nauwelijks voorstellen dat je van de 1 op andere dag ineens een geloof aanhangt. Dat moet toch hebben samengehangen met mensen waar ze mee omging en zij makkelijk te beïnvloeden was?

En dan meteen zo extreem ook. Vind dat best eng.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 december 2011 @ 11:44:26 #107
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105045794
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:33 schreef Staal het volgende:
Het gaat veel verder dan wat bidden voor het eten. Iedereen maakt vroeg of laat wel iets naars mee en als je partner dan zegt, het is Gods wil, of de wegen van God zijn ondoorgrondelijk.

Ja, tis goed he? Ik zou daar echt problemen mee hebben. Ook omdat je op die manier wel heel makkelijk je verantwoordelijkheden kunt afschuiven naar iets "hogers".
Helemaal mee eens.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:35 schreef Staal het volgende:

Maakt niet uit of je erbij gaat lachen, als jij je ineens als een gelovige gaat gedragen denkt hij/zij toch wel dat je in een psychotische manie zit. ;)
  donderdag 1 december 2011 @ 11:46:48 #108
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_105045871
Ik ben zelf gelovig opgevoed maar niet meer praktiserend. Hetzelfde geldt voor mijn vriendin. Dat bevalt me eigenlijk wel. Zo'n opvoeding heeft een enorme impact op je normenkader, en het is handig en fijn dat in ons geval dat kader heel erg overlapt.

Ik zou een zekere mate van praktiseren nog wel kunnen begrijpen. Bepaalde rituelen bieden houvast, en ook het geloof in wat hogers vind ik begrijpelijk. Op het moment dat mensen de bijbel niet meer zien als een soort uit de kluitengewassen voorlichtingsfolder / etiquette handleiding maar als waarheid, dan houdt het bij mij op.

Maar dit gaat bij mij niet alleen op voor geloof als onderdeel van religie, maar überhaupt bij levensovertuigingen. Als mijn vriendin inene knetterfanatiek zich gaat vastketenen op bruggen in naam van greenpeace dan is het ook snel klaar voorspel ik zo..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 1 december 2011 @ 11:47:25 #109
42366 Staal
pi_105045890
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

[..]

Maakt niet uit of je erbij gaat lachen, als jij je ineens als een gelovige gaat gedragen denkt hij/zij toch wel dat je in een psychotische manie zit. ;)
Kan zoiets toch niet volhouden want dan ziet-ie het aan mijn neus.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 december 2011 @ 11:52:10 #110
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_105046086
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:18 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik ben zelf ook een atheïst, maar ik kan dus echt niet tegen mensen met een strenge geloof waarbij ze aan regels moeten houden en niks mogen :r
bedankt voor je bijdrage, en nu?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  donderdag 1 december 2011 @ 12:11:21 #111
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105046900
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:46 schreef AgLarrr het volgende:
Ik ben zelf gelovig opgevoed maar niet meer praktiserend. Hetzelfde geldt voor mijn vriendin. Dat bevalt me eigenlijk wel. Zo'n opvoeding heeft een enorme impact op je normenkader, en het is handig en fijn dat in ons geval dat kader heel erg overlapt.

De normen en waarden van de bijbel zijn zeer verwerpelijk als je de moeite neemt ze echt te bestuderen. Richard Dawkins kan daar leuk over vertellen in "The God Delusion".

Moraal wordt niet ontleent aan de bijbel. Het grootste goed wat aan de bijbel toegeschreven wordt: Wat gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet.
Is een veel oudere wijsheid die zelfs evolutionair verklaarbaar is.
quote:
Ik zou een zekere mate van praktiseren nog wel kunnen begrijpen. Bepaalde rituelen bieden houvast, en ook het geloof in wat hogers vind ik begrijpelijk. Op het moment dat mensen de bijbel niet meer zien als een soort uit de kluitengewassen voorlichtingsfolder / etiquette handleiding maar als waarheid, dan houdt het bij mij op.

Tsja sommige rituelen zijn leuk zoals de kerstnachtmis. Maar dat is het ritueel en niet de achterliggende gedachten. Houvast heeft het me nooit gegeven.

quote:
Maar dit gaat bij mij niet alleen op voor geloof als onderdeel van religie, maar überhaupt bij levensovertuigingen. Als mijn vriendin inene knetterfanatiek zich gaat vastketenen op bruggen in naam van greenpeace dan is het ook snel klaar voorspel ik zo..
Ik denk sowieso dat ik nooit meer iets neem met een gelovig iemand.
  donderdag 1 december 2011 @ 12:14:44 #112
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105047022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:11 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik denk sowieso dat ik nooit meer iets neem met een gelovig iemand.
Ach ja, verstand komt met de jaren hè!
  donderdag 1 december 2011 @ 12:38:03 #113
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_105047820
quote:

[..]

De normen en waarden van de bijbel zijn zeer verwerpelijk als je de moeite neemt ze echt te bestuderen. Richard Dawkins kan daar leuk over vertellen in "The God Delusion".

Moraal wordt niet ontleent aan de bijbel. Het grootste goed wat aan de bijbel toegeschreven wordt: Wat gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet.
Is een veel oudere wijsheid die zelfs evolutionair verklaarbaar is.

[..]

Dat zijn ze niet, jij vindt dat. Moraal wordt niet ontleend aan de bijbel, nee. Maar uiteindelijk is de bijbel, of enig ander boek, wel een efficiënte manier om een normen kader te verspreiden. Normen moet je namelijk wel leren. Dat hoeft niet persé in combinatie met een vorm van religie, maar de koppeling vind ik zo raar nog niet.

Ieder normaal mens dat heeft leren nadenken over moraal heeft geen bijbel of zelfs god nodig. Ik zie de bijbel en ook god - die wmb in feite een sociaal construct is- als stok achter de deur voor mensen die niet de wil of de capaciteit hebben om in te zien dat moreel handelen noodzakelijk is als je met anderen wilt samenleven.

donderdag 1 december 2011 @ 15:56:51 #114
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_105055779
quote:
12s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:14 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ach ja, verstand komt met de jaren hè!
Dan heb ik nog een lange weg te gaan :') :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_105072177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat zijn ze niet, jij vindt dat. Moraal wordt niet ontleend aan de bijbel, nee. Maar uiteindelijk is de bijbel, of enig ander boek, wel een efficiënte manier om een normen kader te verspreiden. Normen moet je namelijk wel leren. Dat hoeft niet persé in combinatie met een vorm van religie, maar de koppeling vind ik zo raar nog niet.

Ieder normaal mens dat heeft leren nadenken over moraal heeft geen bijbel of zelfs god nodig. Ik zie de bijbel en ook god - die wmb in feite een sociaal construct is- als stok achter de deur voor mensen die niet de wil of de capaciteit hebben om in te zien dat moreel handelen noodzakelijk is als je met anderen wilt samenleven.
Ligt er aan welke bril je op hebt. Als je moderne/humanistische bril op hebt, ja dan zijn er heel wat normen en waarde in de bijbel die verwerpelijk zijn.

Sterker nog, als je echt achter elke normen en waarde in de bijbel staat, zet ik vraagtekens bij je mentale gezondheid.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  donderdag 1 december 2011 @ 21:52:50 #116
42366 Staal
pi_105073455
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:35 schreef Devion het volgende:

[..]

Ligt er aan welke bril je op hebt. Als je moderne/humanistische bril op hebt, ja dan zijn er heel wat normen en waarde in de bijbel die verwerpelijk zijn.

Sterker nog, als je echt achter elke normen en waarde in de bijbel staat, zet ik vraagtekens bij je mentale gezondheid.
Ik wil uiteraard niet voor Aglarrr spreken maar ik geloof (:').) uit zijn posts wel dat hij normen en waarden heeft opgepikt uit de bijbel. Je krijgt ook bijbelleer natuurlijk als je gelovig opgevoed bent. Zelf heb ik geen gelovige opvoeding gehad maar mijn ouders vonden dat het mijn keuze moest zijn of ik wilde geloven en stuurden me naar gelovige scholen. Heel erg hippie. :').

Mind you, ik heb op een christelijke basisschool gezeten en op een Hervormd Lyceum.
Op het HL had ik een geweldige godsdienstleraar die zo boeiend kon vertellen. Had er ook echt een hoog cijfer voor terwijl ik geen geloof had.

Misschien moet er voor jongeren gewoon een nieuw boek geschreven worden. En niet dat we eeuwig moeten doorteren op een bijbel of het boek als "hoe hoort het eigenlijk".
Un certain jeune homme
pi_105078968
Mij zou het weinig uitmaken. In de situatie die er nu is 2 rooms katholieken op papier maar we geloven eigenlijk geen van beide. Wel een schoonfamilie die behoorlijk gelovig is. Nooit problemen mee gehad. Als hun bidden houd ik m'n bek. Gewoon respect voor elkaar.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_105083031
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:28 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Maar ik heb er dan wel een probleem mee! Als ik elke dag voor hem in de keuken sta en elke dag gaat hij God bedanken voor de maaltijd, en niet mij, dan gaat hij maar lekker met God samenwonen zonder mij.

[..]

poef

Maar in dit topic wil ik het eigenlijk vooral beperken tot 'het geloof' en het niet echt over andere eisen hebben. :)
Maar jij hebt niet de aardappelen en de wortelen enzo laten groeien, kijk ik ben bv bevriend met een vriendin die niet gelooft. (we hebben geen relatie) Maar ze vind het geen enkel probleem als ik bid, ze zegt zelfs moet je niet bidden en ik bedank ook haar als ze lekker heeft gekookt.
  vrijdag 2 december 2011 @ 00:54:00 #119
42366 Staal
pi_105083114
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 00:50 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Maar jij hebt niet de aardappelen en de wortelen enzo laten groeien, kijk ik ben bv bevriend met een vriendin die niet gelooft. (we hebben geen relatie) Maar ze vind het geen enkel probleem als ik bid, ze zegt zelfs moet je niet bidden en ik bedank ook haar als ze lekker heeft gekookt.
Je hebt geen relatie met haar.
Un certain jeune homme
pi_105083115
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:46 schreef AgLarrr het volgende:

...
Je bent dus geen gelovige.
  vrijdag 2 december 2011 @ 00:54:27 #121
42366 Staal
pi_105083129
Wrs. wil je dat wel.
Un certain jeune homme
pi_105083131
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 december 2011 00:54 schreef Staal het volgende:

[..]

Je hebt geen relatie met haar.
Nee we zijn alleen bevriend en meer niet.
  vrijdag 2 december 2011 @ 00:57:14 #123
42366 Staal
pi_105083188
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 00:54 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Nee we zijn alleen bevriend en meer niet.
Ja lieverd maar dit gaat over geloof en niet geloof en kan dat samen op 1 kussen? Niet of je gezellig voor elkaar kunt koken.

Ik denk dat je gek op dat meisje bent trouwens. Maar dat moet je zelf maar zien. :).
Un certain jeune homme
pi_105084278
Uit mijn omgeving weet ik dat het meestal onmogelijk is. Zolang je samen bent zonder familie er bij te betrekken zijn er geen problemen, maar zodra je elkaars familie leert kennen wordt er meestal druk gezet. Wat te doen bij een eventuele kind? Besnijden (Islam), Dopen (Christendom) ,Kaal scheren na jaar (Hindoeïsme) of nooit zijn haren knippen? (Sikhisme)

En dan heb je het nog niet eens over de opvoeding, beide families willen meestal dat het op hun manier gaat, of het nou ongelovig is of juist gelovig. Tussenweg bestaat er meestal niet, dus imo werkt het alleen wanneer je niet lange-termijn denkt.
pi_105084351
quote:

[..]

de normen en waarden waren voor mij juist het enige dat ik wel kon waarderen aan het christendom voordat ik tot geloof kwam. Kon het wel onderschrijven dat er alleen maar ellende van komt als je alleen bezig bent met je eigen belang.

Inmiddels weet ik dat de essentie van de geboden is: "heb God lief met alles wat je hebt en heb je naaste lief als jezelf". Dat je het niet ziet zitten om God lief te hebben als je niet in Hem gelooft, snap ik, maar wat is er verwerpelijk aan de oproep tot naastenliefde?
pi_105084832
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 02:04 schreef Buttarfly het volgende:
Uit mijn omgeving weet ik dat het meestal onmogelijk is. Zolang je samen bent zonder familie er bij te betrekken zijn er geen problemen, maar zodra je elkaars familie leert kennen wordt er meestal druk gezet. Wat te doen bij een eventuele kind? Besnijden (Islam), Dopen (Christendom) ,Kaal scheren na jaar (Hindoeïsme) of nooit zijn haren knippen? (Sikhisme)

En dan heb je het nog niet eens over de opvoeding, beide families willen meestal dat het op hun manier gaat, of het nou ongelovig is of juist gelovig. Tussenweg bestaat er meestal niet, dus imo werkt het alleen wanneer je niet lange-termijn denkt.
Er was jaren geleden een rechtszaak tussen een voormalig stel. Hij moslim, zij hindoe en ze vlogen elkaar in de haren over het al dan niet besnijden van hun zoontje. Moet volgens islam, mag niet van hindoeisme.

De rechter oordeelde dat er niet besneden mocht worden, niet omdat het hindoe-verbod zwaarder woog dan het moslim-gebod, maar omdat de derde partij -het kind- er zelf iets over te zeggen moest hebben en voorlopig nog niet op de leeftijd was om dat te kunnen doen.

Uitstekende uitspraak denk ik dan. Al dan niet gemixte ouders zouden daar vaker bij stil mogen staan. Al doen ze het met de beste wil van de wereld omdat ze het beste willen voor hun kind, ze lopen wel mooi even dingen uit te maken voor een kind die niet meer omkeerbaar zijn mocht het kind later tot de conclusie komen dat het zijn ding niet is. Überhaupt die mogelijkheid tot opting out!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:58:14 #127
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105089147
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 00:50 schreef matthij5 het volgende:
Maar jij hebt niet de aardappelen en de wortelen enzo laten groeien,
Nee, maar door mijn kookkunsten laat ik wel iets bij hem groeien, ha! De liefde van de man gaat immers door de maag. :)

En God heeft die aardappels en wortels laten groeien volgens jou? Nee, dat hebben de boeren (i.c.m. de natuur) gedaan en daar betaal ik ze dan ook via een omweg voor, dus op die manier bedank ik ze. Het zou namelijk gekkenwerk zijn om al die boeren een persoonlijk bezoekje te brengen en ik denk ook niet dat ze erop zitten te wachten als iedereen dat zou doen. :')

Dat die boeren niet altijd genoeg geld krijgen voor hun harde werk weet ik, maar dat is een andere discussie.
pi_105089791
Ik zou best wel eens graag een hoofddoek in d'r arie willen batsen. Zo lekker fout })
Samen slapen gaat 'm in ieder geval niet worden. Mijn vriendin heeft wel een zwak voor enge zaken als spoken en zo. Soms heb ik het idee met een 5 jarige te maken te hebben. Maar dan denk ik; wacht, het is irrationeel (vrouw).

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2011 11:25:32 ]
pi_105090571
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Nee, maar door mijn kookkunsten laat ik wel iets bij hem groeien, ha! De liefde van de man gaat immers door de maag. :)

En God heeft die aardappels en wortels laten groeien volgens jou? Nee, dat hebben de boeren (i.c.m. de natuur) gedaan en daar betaal ik ze dan ook via een omweg voor, dus op die manier bedank ik ze. Het zou namelijk gekkenwerk zijn om al die boeren een persoonlijk bezoekje te brengen en ik denk ook niet dat ze erop zitten te wachten als iedereen dat zou doen. :')

Dat die boeren niet altijd genoeg geld krijgen voor hun harde werk weet ik, maar dat is een andere discussie.
Ik persoonlijk dank tijdens het bereiden van vlees bv het dier dat daarvoor dood moest en de natuur voor de overvloed.
Heb eigenlijk ook geen problemen met wie of wat dan ook danken voor het eten, dat moet iemand lekker zelf weten, maar heb er verder geen ervaring mee binnen een liefdesrelatie(wel familie relatie, maar dat was geen dagelijkse kost, was niet mijn directe gezin).

Naast het gewone mesten in het voorjaar doe ik daarvoor ook het ritueel van melk en room, tot groot genoegen van mijn honden en kat trouwens ;)
Dat heeft bar weinig met goden te maken, maar alles met het dankbaar zijn voor hoe de natuur werkt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_105090641
Ik heb al regelmatig moeite met moslims in mijn vrienden/kennisgroep. Relatie gaat niet echt een optie worden.

Met een christen geef ik het meer kans, alhoewel meer kans ik nog steeds zie als weinig kans. Aangezien ik heel duidelijk atheïst ben.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:51:38 #131
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105090718
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 02:12 schreef Pu22el het volgende:

[..]

de normen en waarden waren voor mij juist het enige dat ik wel kon waarderen aan het christendom voordat ik tot geloof kwam. Kon het wel onderschrijven dat er alleen maar ellende van komt als je alleen bezig bent met je eigen belang.
Interessant, dus het afslachten van alle mannen van een volk en het laten verkrachten van alle vrouwen van dat volk vind je een goed idee? Het stenigen bij overspel een goed idee?
De erfzonde, terwijl adam en eva nooit wisten wat ze fout deden vind je goed idee?
Sowieso een god die geilt op het offeren van kinderen, eerst bijna de zoon van abraham toen nog het offeren van jezus. Goed idee? hij is god, hij had het ook met een vinger knip kunnen doen.
Mensen die niet in je geloven naar een hel sturen. Mensen een vrije wil geven en een aantal leefregels waar geen enkel mens zich aan kan houden dat vind jij moreel verantwoord?
Een grote moordenaarkoning die de vrouw van een ander wil en daardoor haar vent het front in stuurt om zo vermoord te worden zodat hij lekker kon neuken (en dat is dan een man naar gods hart) is dat okee? Het hele idee al, god heeft de duivel gemaakt volgens de bijbel in zijn alwetendheid had hij dat ook niet hoeven doen. Maar dat vind jij een goed idee? Heb je Job weleens doorgelezen?
quote:
Inmiddels weet ik dat de essentie van de geboden is: "heb God lief met alles wat je hebt en heb je naaste lief als jezelf". Dat je het niet ziet zitten om God lief te hebben als je niet in Hem gelooft, snap ik, maar wat is er verwerpelijk aan de oproep tot naastenliefde?
Ja heb je naaste lief als jezelf is een regel die millennia ouder is dan de bijbel. Dat heeft het joodse volk in babylon over genomen.

Overigens de 10 geboden zijn afkomstig van de egyptische vragen waarop iemand ontkennend moest antwoorden zodat hij kon over gaan naar wat de egyptenaren zagen als hemel.
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:22:45 #132
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105091983
-weg, je troll acties hou je maar buiten R&P-

Je hoeft hier niet te posten. Het mag en natuurlijk mag je in discussie maar daar heb ik je nog niet op kunnen betrappen

[ Bericht 74% gewijzigd door Daniel1976 op 02-12-2011 12:32:04 ]
pi_105092821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:30 schreef Yi-Long het volgende:
Het ligt er gewoon helemaal aan hoe iemand met dat geloof omgaat.
Beetje flauw antwoord, maar komt er wel op neer. Ik zou het wel lastig vinden om een partner te hebben wiens wereldbeeld/levensbeschouwing erg ver van die mij af staat (ik ben zelf een liberaal en atheïst). Het gaat er ook om hoe goed je als 'team' samenwerkt en dat is het wel handig als je ongeveer hetzelfde over allerlei zaken denkt.

Overigens heb ik niet zoveel problemen met religie, maar wel met een gebrek aan intelligentie. Iemand die goed zijn religieus geloof kan onderbouwen heb ik meer mee dan met een figuur die in complottheorieën, het paranormale of andere kwakzalverij trapt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2011 12:46:32 ]
pi_105093138
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Overigens heb ik niet zoveel problemen met religie, maar wel met een gebrek aan intelligentie. Iemand die goed zijn religieus geloof kan onderbouwen
Is dat niet iets wat contradicterend ? Het gros van de argumenten zijn namelijk gestoeld op 'gevoel', en dergelijke. Je zou dat kunnen accepteren wanneer iemand bewust voorkeur geeft aan geloof boven rationaliteit ? Wat mij betreft zijn bijvoorbeeld de drie populaire abrhamistische religies alles behalve logisch. Er zitten natuurlijk wel logische aannamens binnen bepaalde geloven máár wanneer een individu zichzelf niet kan wijs maken dat het wellicht niet mogelijk is dat God zijn bestaan onwaar kan zijn, ben ik er wel klaar mee.
Ik zou het beter kunnen accepteren als iemand een eigen, of meer alternatief, beeld heeft over wat God eventueel kan zijn.
Het liefst zie ik een agnost naast mij wakker worden, atheïsten zijn wat mij betreft vaak ook erg kortzichtig. Zijn vaak het type oppervlakkige mensen, werkelijke kinderen van hun tijd.
pi_105093878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:54 schreef Starphus het volgende:

[..]

Is dat niet iets wat contradicterend ? Het gros van de argumenten zijn namelijk gestoeld op 'gevoel', en dergelijke.
Tsja, mijn eigen levensbeschouwing is uiteindelijk ook gestoeld op (ultieme) waarden die ik belangrijk vind, maar die waarden kan ik op zichzelf niet meer (rationeel) rechtvaardigen. Er blijft altijd ergens een zekere speelruimte waar religie voet aan de grond kan krijgen. Als iemand tegen mij vertelt wat zij belangrijk vindt in haar leven en ik vind dat wel een mooi verhaal, dan zit dat wel prima lijkt me.

Verder ben ik absoluut geen zweverig type of iets. Als zij dat wel zou zijn (omdat ze iets spiritueels doet zoals Reiki, taoïsme of iets in die geest) zou me dat niet zoveel uitmaken. Als zij er gelukkig van wordt is dat het belangrijkst. Zodra het echter uitloopt in geloven in kwakzalverij (eindeloos bewustzijn a la Pim van Lommel, homeopathie, alternatieve geneeswijzen) of dergelijke onzin ga ik er wel fel tegenin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2011 13:26:35 ]
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:26:22 #136
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_105094194
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 00:54 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Je bent dus geen gelovige.
Nee, inderdaad.

pi_105094278
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:17 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Tsja, mijn eigen levensbeschouwing is uiteindelijk ook gestoeld op (ultieme) waarden die ik belangrijk vind, maar die waarden kan ik op zichzelf niet meer (rationeel) rechtvaardigen.

Ja oke, dat geldt wel voor de meeste onder ons. Wat ik eigenlijk wilde zeggen en belangrijk vindt is dat de andere kritisch en zelfbewust is over zijn eigen gedachten en daaruit vloeiende waarden.
Wanneer iemand erg stigmatisch is in zijn overtuigingen dan houdt het, iig, voor mij op. Daarom zal ik ook niet snel mijn leven kunnen delen met iemand die denkt de absolute waarheid te kennen en daarmee ook kennis denkt te hebben van absolute normen en waarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2011 13:29:13 ]
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:30:37 #138
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_105094335
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:35 schreef Devion het volgende:

[..]

Ja, en als je een Christelijke bril op hebt dan zijn heel wat normen en waarden uit het humanisme die verwerpelijk zijn. Dat neemt niet weg dat er in de kern (zeg bij wijze van spreken de 10 geboden) een overeenkomst is tussen alle (non)religies. Steel niet, moord niet, etc. Die zijn mij aangeleerd middels de bijbel.

quote:
Ik vind dit soort reacties net zo dogmatisch als een Christen die zegt dat ik naar de hel ga omdat ik niet in Jezus geloof.

Ik vraag me ook af waar het, in het licht van mijn posts, vandaan komt. Nergens, maar dan ook nergens, beweer ik dat ik achter alle normen en waarden in de bijbel (welke dat dan allemaal mogen zijn) sta.

pi_105099469
Ik ben moslim en mijn vriendin wordt moslim. Wij passen perfect bij elkaar maar qua religie gelooft ze wel in een god maar niet per sé in de Islam.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:08:31 #140
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105099818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:57 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik ben moslim en mijn vriendin wordt moslim. Wij passen perfect bij elkaar maar qua religie gelooft ze wel in een god maar niet per sé in de Islam.
Als in?
Ze wordt voor de uiterlijke schijn voor jou moslim zodat jullie kunnen trouwen?
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:13:37 #141
42366 Staal
pi_105099978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:57 schreef Baghdaddy het volgende:
De grote boze angst van SGeertje
Un certain jeune homme
pi_105101090
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 16:08 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Als in?
Ze wordt voor de uiterlijke schijn voor jou moslim zodat jullie kunnen trouwen?
Het is in principe niet verplicht om haar (gelijk) moslim te maken. Het komt er op neer dat het inderdaad voor de 'schijn' is alhoewel wij samen wel de waarden en normen hebben die ook bij de islamitische leefwijze horen. Geloven in God moet je voelen en doen met overtuiging. In dit geval zou dat niet zo zijn en dan is het verkeerd.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:01:23 #143
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_105101607
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 16:47 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Het is in principe niet verplicht om haar (gelijk) moslim te maken. Het komt er op neer dat het inderdaad voor de 'schijn' is alhoewel wij samen wel de waarden en normen hebben die ook bij de islamitische leefwijze horen. Geloven in God moet je voelen en doen met overtuiging. In dit geval zou dat niet zo zijn en dan is het verkeerd.
Ehm, maar op het moment dat zij voor jou de grote wisseltruc doet, mag dat toch nauwelijks overtuiging heten? Of denk ik nou heel raar?

pi_105195210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:51 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Interessant, dus het afslachten van alle mannen van een volk en het laten verkrachten van alle vrouwen van dat volk vind je een goed idee? Het stenigen bij overspel een goed idee?
De erfzonde, terwijl adam en eva nooit wisten wat ze fout deden vind je goed idee?
Sowieso een god die geilt op het offeren van kinderen, eerst bijna de zoon van abraham toen nog het offeren van jezus. Goed idee? hij is god, hij had het ook met een vinger knip kunnen doen.
Mensen die niet in je geloven naar een hel sturen. Mensen een vrije wil geven en een aantal leefregels waar geen enkel mens zich aan kan houden dat vind jij moreel verantwoord?
Een grote moordenaarkoning die de vrouw van een ander wil en daardoor haar vent het front in stuurt om zo vermoord te worden zodat hij lekker kon neuken (en dat is dan een man naar gods hart) is dat okee? Het hele idee al, god heeft de duivel gemaakt volgens de bijbel in zijn alwetendheid had hij dat ook niet hoeven doen. Maar dat vind jij een goed idee? Heb je Job weleens doorgelezen?
Oef dit is wel heel zwaar hoor wat je allemaal zegt. Sommige dingen die je hier noemt zou je is contextueel moeten lezen. Je neemt het wat dat betreft veel te letterlijk, je zal geen enkele christen vinden die het normaal vindt dat van een volk alle mannen vermoordt worden en alle vrouwen verkracht. En je offeren van kinderen stukje is nergens op gebaseerd.

Wat je bij hedendaagse christenen terugziet zijn de normen en waarden zoals die voornamelijk in de 10 geboden staan geschreven. Sowieso geen 'normen en waarden' zoals die in het OT staan ;)
  maandag 5 december 2011 @ 01:11:25 #145
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_105196065
Ik ben zelf agnost. Mijn ex was katholiek. Ging prima.

Ik geloof in het goede, zij in God. Maakt verder niet zoveel uit. Zolang er maar niet teveel regeltjes en verplichtingen bij komen kijken (elke zondag naar de kerk moeten, etc.), maar daar had mijn ex geen last van.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 5 december 2011 @ 01:20:17 #146
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105196225
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 00:34 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Oef dit is wel heel zwaar hoor wat je allemaal zegt. Sommige dingen die je hier noemt zou je is contextueel moeten lezen. Je neemt het wat dat betreft veel te letterlijk, je zal geen enkele christen vinden die het normaal vindt dat van een volk alle mannen vermoordt worden en alle vrouwen verkracht.
Ja en dus? Dat laat alleen maar zien dat zelfs christenen hun moraal niet uit de bijbel halen.
God vond het geen probleem hoor!
quote:
En je offeren van kinderen stukje is nergens op gebaseerd.
Ojawel een offer van de eerst geborene is een duidelijk thema in de bijbel
quote:
Wat je bij hedendaagse christenen terugziet zijn de normen en waarden zoals die voornamelijk in de 10 geboden staan geschreven. Sowieso geen 'normen en waarden' zoals die in het OT staan ;)
Nou kan ik heel flauw beginnen met welke 10 geboden? Maar laat ik eerst even noemen dat de tien geboden (de 2 verschillende versies ervan) beide in het OT staan.

De moraal van het NT is overigens niet veel beter. Of zie je bijvoorbeeld het haten van je vader en moeder als groot goed?
pi_105476035
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 01:20 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]
..

[..]

Ojawel een offer van de eerst geborene is een duidelijk thema in de bijbel

[..]

....
En dit dan Jeremia32v35 en zij bouwden de hoogten van de Baäl, die zich in het dal Ben-Hinnom bevinden, om hun zonen en dochters aan de Moloch te wijden, wat Ik hun niet geboden had en wat bij Mij niet opgekomen was, het bedrijven van deze gruwel om Juda te doen zondigen.
  zondag 11 december 2011 @ 23:10:25 #148
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105476449
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:01 schreef matthij5 het volgende:

[..]

En dit dan Jeremia32v35 en zij bouwden de hoogten van de Baäl, die zich in het dal Ben-Hinnom bevinden, om hun zonen en dochters aan de Moloch te wijden, wat Ik hun niet geboden had en wat bij Mij niet opgekomen was, het bedrijven van deze gruwel om Juda te doen zondigen.
Wat probeer je precies te zeggen? dat het stamgodje jaweh jaloers was?
  woensdag 21 december 2011 @ 15:37:50 #149
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105869349
-offtopic-

Praten over de verkiezingen kan hier

[ Bericht 73% gewijzigd door Daniel1976 op 21-12-2011 15:45:02 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 21 december 2011 @ 15:48:34 #150
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105869742
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
-offtopic-

Praten over de verkiezingen kan hier
En nu ONtopic:

Schenkstroop, hang jij zelf een geloof aan en/of zou jij een relatie aangaan met iemand die wel of geen geloof aanhangt? Zou wel of geen geloof jou in de weg staan als je een relatie met iemand hebt?
pi_105881143
No can do.
I feel so bad today
that I want to write a poem.
I don't care, any poem, this
poem.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:30:38 #152
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105881626
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:21 schreef Persepolis het volgende:
No can do.
Kun je misschien een beetje uitweiden? Aangezien je je speciaal helemaal hebt geregistreerd om deze post te plaatsen, moet ook dat wel lukken, toch? :)

Jammer trouwens dat Schenkstroop ook alleen maar weer een inhoudsloze post kwam plaatsen. :{
pi_105883524
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Kun je misschien een beetje uitweiden? Aangezien je je speciaal helemaal hebt geregistreerd om deze post te plaatsen, moet ook dat wel lukken, toch? :)

Jammer trouwens dat Schenkstroop ook alleen maar weer een inhoudsloze post kwam plaatsen. :{
Hoi,

Ik had me niet speciaal geregistreerd voor deze topic, maar ik zal toch een poging wagen.

Ik heb religieuze principes. Iemand die dat niet heeft, kan niet met me leven. Geen alcohol. Vijf keer per dag bidden. Vasten. Geen seks voor het huwelijk, and so on.

Ik kan me niet voorstellen dat ik me aan bovenstaande regels hou, maar mijn partner niet. Krijg je teveel discussies van. Discussies zijn goed, maar het wordt moeilijk wanneer de een de ander wil overtuigen. En als het om een cruciaal thema als levensbeschouwing gaat, zal dat zeker spelen. Het gaat niet alleen om het spirituele, maar ook gewoon puur ompraktische daden, tis een leefstijl.

De mens heeft altijd een idee in zijn hoofd van wat goed voor hem is. Als je dan niet hetzelfde ambieert en verschilt in wat goed voor een mens kan zijn, is het praktisch onuitvoerbaar om samen te leven.
I feel so bad today
poem.
pi_105885615
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:59 schreef Persepolis het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik me aan bovenstaande regels hou, maar mijn partner niet. Krijg je teveel discussies van. Discussies zijn goed, maar het wordt moeilijk wanneer de een de ander wil overtuigen. En als het om een cruciaal thema als levensbeschouwing gaat, zal dat zeker spelen. Het gaat niet alleen om het spirituele, maar ook gewoon puur ompraktische daden, tis een leefstijl.

De mens heeft altijd een idee in zijn hoofd van wat goed voor hem is. Als je dan niet hetzelfde ambieert en verschilt in wat goed voor een mens kan zijn, is het praktisch onuitvoerbaar om samen te leven.
Als atheïst kan ik prima met mensen omgaan die wel gelovig zijn. Mijn levensbeschouwing vind ik verder niet cruciaal trouwens. Ik heb een "open mind" dus ik kan overtuigd worden mits de argumentatie in orde is. Dat ik niet in een god geloof betekent niet dat ik nergens in geloof. Zo geef ik reïncarnatie een kans en geloof ik ook in het bestaan van buitenaards leven.
Ik ben trouwens een humanistische, atheistische technocraat.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_105885997
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als atheïst kan ik prima met mensen omgaan die wel gelovig zijn. Mijn levensbeschouwing vind ik verder niet cruciaal trouwens. Ik heb een "open mind" dus ik kan overtuigd worden mits de argumentatie in orde is. Dat ik niet in een god geloof betekent niet dat ik nergens in geloof. Zo geef ik reïncarnatie een kans en geloof ik ook in het bestaan van buitenaards leven.
Ik ben trouwens een humanistische, atheistische technocraat.
Ok. Maar zou jij er geen problemen mee hebben als je vrouw lange gewaden draagt, hoofddoek, mannen geen hand geeft, niet naar feestjes gaat waar alcohol wordt geschonken, enz?

Dit zijn even de praktische dingen.

Ik noem even die voorbeelden, omdat die het meest zichtbaar zijn, ook voor de buitenwereld.
I feel so bad today
poem.
pi_105886836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:35 schreef Persepolis het volgende:

[..]

Ok. Maar zou jij er geen problemen mee hebben als je vrouw lange gewaden draagt, hoofddoek, mannen geen hand geeft, niet naar feestjes gaat waar alcohol wordt geschonken, enz?

Dit zijn even de praktische dingen.

Ik noem even die voorbeelden, omdat die het meest zichtbaar zijn, ook voor de buitenwereld.
Ik kan daar begrip voor tonen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 21 december 2011 @ 21:50:27 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105887260
Ik ben atheïst. M'n vriendin is niet-praktiserend boeddhiste. Ik denk wel dat ze in wat spirituele dingetjes gelooft maar ze heeft het er nooit over en lijkt er zelf 0,0 om te geven.

Ze lijkt soms eigenlijk meer een soort lichte bewondering te hebben voor het gebrek aan onzin wat ik spuw (tov van haar wat spirituelere vriendinnetjes).

Ik denk dat ik het niet uit zou kunnen houden met iemand die serieus is met religie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_105887904
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik kan daar begrip voor tonen.
Hm.
I feel so bad today
poem.
pi_105887992
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:58 schreef Persepolis het volgende:

[..]

Hm.
Hij is daar niet alleen in hoor :)
pi_105890586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:58 schreef Persepolis het volgende:

[..]

Hm.
Je hoeft me niet te geloven als je dat niet wilt.
pi_105891479
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:59 schreef ayumu het volgende:

[..]

Hij is daar niet alleen in hoor :)
Knap zeg. Sommige moslims vinden het al moeilijk genoeg om te dealen met de conservatieve Islam.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je hoeft me niet te geloven als je dat niet wilt.
Meh, ik geloof je wel hoor.
I feel so bad today
poem.
pi_105891662
Mensen die elkaar verdelen op grond van religie.. zucht...
  woensdag 21 december 2011 @ 22:44:09 #163
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105891718
quote:
6s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:43 schreef Salvad0R het volgende:
Hoe lang zou jij het volhouden met een overtuigt creationiste?

Geloof me nou maar. Na volledig misgelopen discussie 10 over het onderwerp ga je al weer snel rond kijken naar andere chicks waar je wat meer jezelf mee kan zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_105894014
Ik ben ongelovig, maar geloof wel in paranormale zaken!!!

Maar als je verliefd bent op elkaar dan is een geloof misschien niet zo belangrijk! Maar als je langer bij elkaar bent dan kan het natuurlijk een klein probleem vormen, maar dat hoeft natuurrlijk niet. Ik denk dat het vooral af hangt wat voor geloof en hoe zwaar gelovig mensen zijn...

En het wat je nodig hebt in zo'n relatie is RESPECT voor elkaar en RESPECT voor elkaars geloof!
  donderdag 22 december 2011 @ 11:11:50 #165
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105909582
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:15 schreef Woedertje het volgende:
Ik ben ongelovig, maar geloof wel in paranormale zaken!!!
Dan ben je dus gewoon gelovig hoor.

quote:
Maar als je verliefd bent op elkaar dan is een geloof misschien niet zo belangrijk! Maar als je langer bij elkaar bent dan kan het natuurlijk een klein probleem vormen, maar dat hoeft natuurrlijk niet. Ik denk dat het vooral af hangt wat voor geloof en hoe zwaar gelovig mensen zijn...
Waar ligt die grens tussen licht en zwaar gelovig dan volgens jou? Zodra mijn man/vriend gaat beweren dat hij geesten ziet (oftewel dat hij denkbeeldige vriendjes heeft) en/of maanstenen gaat opladen en/of mij wil magnetiseren en/of kaarten moet gaan leggen om een beslissing te kunnen nemen... heb ik het héél erg snel gehad hoor!

Ik vind het zeer moeilijk om een relatie te hebben met een paranoïde iemand die dingen ziet die er niet zijn.

quote:
En het wat je nodig hebt in zo'n relatie is RESPECT voor elkaar en RESPECT voor elkaars geloof!
Als ik mijn man/vriend niet meer serieus kan nemen in de relatie, is het respect van mijn kant snel weg. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Joipoidoipoipoi op 22-12-2011 14:02:55 ]
pi_105910075
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 11:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

moet gaan leggen om een beslissing te kunnen nemen... heb ik het héél erg snel gehad hoor!

Dit is dan ook gewoon obsessief gedrag, raar dat je na al die discussie's over dit onderwerp het nogsteeds niet begrijpt, niet eens een klein beetje.
Zelfs de hardcore believers die ik heb gekend deden dit niet namelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 22 december 2011 @ 11:45:25 #167
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105910707
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 11:27 schreef erodome het volgende:
Dit is dan ook gewoon obsessief gedrag, raar dat je na al die discussie's over dit onderwerp het nogsteeds niet begrijpt, niet eens een klein beetje.
Wát begrijp ik niet? Als ik niet wil dat mijn man/vriend kaarten legt om bepaalde beslissingen te nemen? Hij mag ook eisen aan mij stellen hoor, en als ik daar niet aan kan voldoen, dan passen we blijkbaar niet bij elkaar.

quote:
Zelfs de hardcore believers die ik heb gekend deden dit niet namelijk.
Ik zeg toch niet dat iedereen kaarten legt? Ik geef alleen voorbeelden omdat ik me afvraag waar volgens Woedertje de grens tussen licht en zwaar gelovig ligt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Joipoidoipoipoi op 22-12-2011 11:55:34 ]
pi_105911242
Iemand die weleens kaarten legt heeft dat niet nodig om welke beslissing dan ook te nemen.
|Het kan wel zo zijn dat iemand even na wil denken over een beslissing, dan kan een manier zijn om kaarten te leggen om je te helpen richten bij het maken van een beslissing.

Het is dus gewoon een gedachtehulpje, niets meer en niets minder. Waar jij misschien 2 dagen piekert legt de ander een kaartje.
pi_105911567
Ik kan niet-geloven en ben ook atheïst maar werk wel voor het geloof omdat dit goed verdient.
Gewoon doen wat je denkt wat het beste is, voor jezelf :deed Jezus ook (ëigen zak(k)en eerst).
allesbeterweter
pi_105911696
quote:
6s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:43 schreef Salvad0R het volgende:
Dat is HET kenmerk van gelovige mensen juist.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_105911752
Ik zou trouwens nooit met een gelovige kunnen samenleven. Zelfs een goede vriendschap gaat niet werken.

Hoe serieus moet je iemand nemen die daadwerkelijk gelooft dat een dooie opgestaan is en op het water is gaan lopen of dat er onzichtbare boze geesten bestaan die je proberen te verleiden en dat ze zon in een modderpoel onder gaat?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 22 december 2011 @ 12:18:42 #172
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105911806
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:00 schreef erodome het volgende:
Iemand die weleens kaarten legt heeft dat niet nodig om welke beslissing dan ook te nemen.
Sommige mensen gebruiken het wel om een beslissing te nemen.

quote:
|Het kan wel zo zijn dat iemand even na wil denken over een beslissing, dan kan een manier zijn om kaarten te leggen om je te helpen richten bij het maken van een beslissing.

Het is dus gewoon een gedachtehulpje, niets meer en niets minder.
Ja, dat weet ik ook wel. Maar dan wordt het dus gewoon echt gebruikt om bij de plaatjes een mooi verhaaltje te verzinnen wat het meest in je straatje past. Oftewel, je weet wel wat je wilt, maar hebt daarbij die plaatjes plus dat verhaaltje nodig ter zelfbevestiging.

quote:
Waar jij misschien 2 dagen piekert legt de ander een kaartje.
Dat weet je helemaal niet. Over de ene beslissing doe je nou eenmaal langer dan over de andere, met of zonder kaarten. :)
  donderdag 22 december 2011 @ 12:26:34 #173
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105912055
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:10 schreef allesbeterweter het volgende:
Ik kan niet-geloven en ben ook atheïst maar werk wel voor het geloof omdat dit goed verdient.
Gewoon doen wat je denkt wat het beste is, voor jezelf :deed Jezus ook (ëigen zak(k)en eerst).
Je werkt voor het geloof? Wat bedoel je daar precies mee?
pi_105913294
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Sommige mensen gebruiken het wel om een beslissing te nemen.
Als gedachtehulp bij het nemen van een beslissing ja, niet als leidende factor.

quote:
Ja, dat weet ik ook wel. Maar dan wordt het dus gewoon echt gebruikt om bij de plaatjes een mooi verhaaltje te verzinnen wat het meest in je straatje past. Oftewel, je weet wel wat je wilt, maar hebt daarbij die plaatjes plus dat verhaaltje nodig ter zelfbevestiging.
Het geeft wat zaken om op te richten met gedachten waar je misschien tot dan toe niet over negadacht had.
Het gaat dus niet om zelfbevestiging, maar om een gedachtehulp, bekijk het eens van deze kant en een andere kant.

quote:
Dat weet je helemaal niet. Over de ene beslissing doe je nou eenmaal langer dan over de andere, met of zonder kaarten. :)
Ik wilde niet zeggen dat het met kaarten sneller of beter gaat, bedoelde gewoon dat er verschillende manieren zijn om tot een beslissing te komen, dat iedereen daar zijn eigen manieren voor heeft.
Ik had beter kunnen zeggen, misschien ga jij wel een stuk hardlopen om zo even wat orde te krijgen in je gedachten, of opruimen bv, ook een hele goede om je gedachten te ordenen.
Zo werkt het dus ook met de kaarten, ze helpen om te ordenen, om dingen van verschillende kanten te bekijken, maar zijn nooit de grote oplossing of het grote antwoord waar je anders niet op gekomen was.

Eigenlijk iedereen die ik ken die weleens wat met kaarten doet gebruikt ze zo, bij de gebruiksaanwijzingen wordt dit ook gewoon zo uitgelegd.
Iemand die dus bij zo'n beetje alle beslissingen naar de kaarten grijpt en daar echt op leunt is obsessief bezig en gaat ver voorbij het gewone gebruik van kaarten.
pi_106050692
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 11:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Wát begrijp ik niet? Als ik niet wil dat mijn man/vriend kaarten legt om bepaalde beslissingen te nemen? Hij mag ook eisen aan mij stellen hoor, en als ik daar niet aan kan voldoen, dan passen we blijkbaar niet bij elkaar.
En weet je wat ik niet begrijp??? Dat er zulke egoistische mensen bestaan...
Jij respecteert het geloof niet en dus zou jij een partner met het geloof ook niet accepteren!!!

En dan nog het begrip eisen stellen!!!
Wou er heel wat over typen, maar geloof niet dat dat gaat helpen

bah
pi_106051494
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 09:22 schreef Woedertje het volgende:

[..]

Jij respecteert het geloof niet en dus zou jij een partner met het geloof ook niet accepteren!!!

Wat valt er te respecteren aan iets belachelijks als geloof? :?
  maandag 26 december 2011 @ 11:53:54 #177
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106052817
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 09:22 schreef Woedertje het volgende:
Misschien moet je de openingspost nog een keer goed lezen, en verder:

quote:
En dan nog het begrip eisen stellen!!!
Wou er heel wat over typen, maar geloof niet dat dat gaat helpen

bah
Had het maar wel getypt, want ik ben wel benieuwd eigenlijk. Alhoewel ik het inmiddels wel gewend ben dat gelovigen graag meteen gaan roepen en zich erg gauw beledigd voelen.

Ik weet niet of je man of vrouw bent en of je op mannen op vrouwen valt, maar stel dat je een hetero vrouw bent... Ik neem aan dat ook jij eisen stelt aan je geliefde, bijvoorbeeld:

- Niet roken, geen alcohol
- Meehelpen in het huishouden
- Geen huisdieren
(Bovenstaande zijn overigens eisen die ik weer niet heb.)

Ik heb hierboven zomaar wat 'eisen' verzonnen als voorbeeld hoor (voordat iemand weer specifiek en beledigd over deze eisen gaat vallen :')), maar het is gewoon normaal dat je bepaalde eisen stelt aan je (toekomstige) geliefde, anders zou je op iedereen kunnen vallen. :)
pi_106081680
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:36 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik heb zelf nog nooit een gelovige vriend gehad (het niet-geloven/atheïsme is voor mij toch wel een van de belangrijkste 'eisen'
Kan ik me voorstellen. Als elkaars redeneringen niet kan volgen en je weet dat het een hopeloze zaak is..... maar toch samen beslissingen moeten nemen over de opvoeding van kinderen enzo.

quote:
(alsof je überhaupt iets te eisen hebt als vrouw tegenover een man, maar ja... :{)) .
Is een misconceptie ook een geloof?

quote:
Als bijvoorbeeld mijn man/vriend ineens God gaat bedanken voor het eten, terwijl ik de hele middag in de keuken heb gestaan... Tja... :{
:D

quote:
Of als ik ergens pijn heb, dat hij het dan gaat proberen weg te Reiki'en, dan kan ik hem eigenlijk niet meer serieus nemen.
Dat werkt natuurlijk niet als jij weigert erin te geloven.
The view from nowhere.
pi_106082099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Door haar wel redelijk geleerd dat christenen vaak hypocriet zijn.
Ik ken hele toffe Christenen.

Iemands denken kan voor mij te plat zijn. Dat vind ik het meest storend en staat los van het geloof.
The view from nowhere.
pi_106082298
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 16:47 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Hier krijg ik het wel benauwd van.
The view from nowhere.
pi_106094499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hier krijg ik het wel benauwd van.
:D
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  maandag 23 januari 2012 @ 11:22:44 #182
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107132539
Voor de niet-gelovige mensen die het niet uitmaakt of hun geliefde gelovig is, vroeg me het volgende af:

Stel dat jouw geliefde elke week naar een Reiki-master gaat om geheald te worden, maar hij/zij heeft er op een bepaald moment geen geld voor. Zou jij het dan voor hem/haar betalen (uit liefde voor je geliefde) of niet (omdat je Reiki ziet als oplichting/onzin en je je geld ook wel rechtstreeks in de prullenbak kan gooien)?
pi_107132637
quote:
5s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Voor de niet-gelovige mensen die het niet uitmaakt of hun geliefde gelovig is, vroeg me het volgende af:

Stel dat jouw geliefde elke week naar een Reiki-master gaat om geheald te worden, maar hij/zij heeft er op een bepaald moment geen geld voor. Zou jij het dan voor hem/haar betalen (uit liefde voor je geliefde) of niet (omdat je Reiki ziet als oplichting/onzin en je je geld ook wel rechtstreeks in de prullenbak kan gooien)?
Ik zou zeggen dat ze maar een krantenwijk moet nemen :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 23 januari 2012 @ 11:29:41 #184
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107132779
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zou zeggen dat ze maar een krantenwijk moet nemen :+
Ja, dat gaat dus niet zomaar, want ze moet vandaag naar de Reiki-master.

Bovendien, hoe wil ze een krantenwijk gaan lopen als ze niet eerst geheald is?
pi_107132781
quote:
5s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Elke week, het hele leven, rare reiki master dan.

Je blijft maar praten over overdrijvingen, over uitersten die erg ver gaan, obsessief gedrag vertonen.

Zou jij kunnen leven met iemand die zo atheistisch is als de pest en die echt elke dag overal en nergens luidkeels moet verkondigen dat god niet bestaat, echt continu?
Die elke keer als het ook maar naar geloof riekt gelijk moet brullen hoe slecht religie is?

Denk het niet, obsessief gedrag is namelijk gewoon irritant.
pi_107132917
Ikzelf zou het alleen lastig vinden als een familie mij niet zou accepteren.. Ik ben Nederlands en heb eigenlijk geen geloof dus een relatie met een Marrokaans meisje zal heel moeizaam gaan.. dat is nu eenmaal zo..

mijn huidige relatie vergelijk ik altijd met Dharma and Greg (de serie :) ) We zijn dus aardig verschillend.. niet in geloof maar gewoon in het doen en laten zeg maar. Dit maakt het wel erg leuk en spannend :Y
Playing guitar is a religion.
  maandag 23 januari 2012 @ 11:34:25 #187
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107132942
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:29 schreef erodome het volgende:
Elke week, het hele leven, rare reiki master dan.
Nou eh, elke maand dan. Wat een onzin om over zo'n detail te vallen. Het gaat er gewoon om of een niet-gelovige voor de gelovige 'geloofsdingetjes' wil betalen.

quote:
Zou jij kunnen leven met iemand die zo atheistisch is als de pest
Ja, ik leef samen met een extremistische atheïst. *;
  maandag 23 januari 2012 @ 11:35:27 #188
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107132978
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:34 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Nou eh, elke maand dan. Wat een onzin om over zo'n detail te vallen. Het gaat er gewoon om of een niet-gelovige voor de gelovige 'geloofsdingetjes' wil betalen.

[..]

Waarom speelt geld zo'n rol?
pi_107133053
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:34 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

[..]

Waarom niet, jij koopt dus niets voor je extremistische atheist wat jij niks vindt?
Stel, je partner houdt van dragracen, jij vindt dat niks, dan weiger je dus een blaadje over dragracen te kopen voor hem ofzo?
  maandag 23 januari 2012 @ 11:38:20 #190
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_107133064
Of je nu zijn voetbalclub sponsort of z'n reiki behandelingen. Tja. maakt weinig uit lijkt me.
  maandag 23 januari 2012 @ 11:43:09 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_107133195
quote:
15s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

ga eens iets lezen over drogredenaties en argumentaties in discussies, je hebt er een handje van :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 23 januari 2012 @ 11:44:54 #192
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107133261
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Waarom geld zo'n rol?
Ten eerste geef ik mijn geef ik mijn geld niet graag uit aan oplichting/onzin. Dus als ik iets als oplichting/onzin zie, hou ik mijn geld graag in mijn zak.

Ten tweede gaat het voor mij niet eens op omdat ik pertinent geen gelovige geliefde wil, maar ik vroeg me dus af hoe de niet-gelovigen die geen moeite hebben met een gelovige partner, daarover denken.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:37 schreef erodome het volgende:
Waarom niet, jij koopt dus niets voor je extremistische atheist wat jij niks vindt?
Stel, je partner houdt van dragracen, jij vindt dat niks, dan weiger je dus een blaadje over dragracen te kopen voor hem ofzo?
Nee, daar gaat het niet om. Zie boven.
pi_107133282
quote:
15s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Dan neemt ze maar een flitskrediet zodat ze daarna die krantenwijk kan gaan lopen, kan ze de woekerrente van terugbetalen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 23 januari 2012 @ 11:47:51 #194
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_107133348
Ik ben zelf atheist, maar zou wele en relatie kunnen hebben mete en gelovig iemand. Het is echter afhankelijk van de extreemheid van dat geloof. Ik wil graag mijn leven kunnen leiden zoals ik dat wil en zou dat mijn partner ook gunnen. Maar het valt me op dat echt gelovige mensen dat niet kunnen en dat ze vaak of moeite hebben met ongelovigen of een soort zendingsdrang hebben.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_107133407
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ten eerste geef ik mijn geef ik mijn geld niet graag uit aan oplichting/onzin. Dus als ik iets als oplichting/onzin zie, hou ik mijn geld graag in mijn zak.

Ten tweede gaat het voor mij niet eens op omdat ik pertinent geen gelovige geliefde wil, maar ik vroeg me dus af hoe de niet-gelovigen die geen moeite hebben met een gelovige partner, daarover denken.

[..]

Nee, daar gaat het niet om. Zie boven.
Daar gaat het wel om, jij vindt iets onzin, wat dat dan is varieerd per persoon.
Het is presies hetzelfde dus als zeggen nee ik koop niets voor je over dragracen, want dragracen vind ik maar niks.

Mijn partner koopt voor mij gewoon zweverige dingetjes, gewoon omdat hij weet dat ik dat waardeer en hij graag wat voor me doet wat me blij maakt. Gewoon omdat hij van me houdt.
Net zoals dat ik zeg koop die mooie wielen maar voor je motor, ook al zijn ze niet nodig, alleen maar mooi.
  maandag 23 januari 2012 @ 11:50:06 #196
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_107133416
quote:
17s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
plus dat een van mijn 'hobby's' cold reading is en mensen daardoor vaak denken dat ik paranormaal begaafd ben. :)
quote:
Cold reading ("koud lezen") is een methode om, zonder werkelijk iets over de gesprekspartner te weten, bij die gesprekspartner de indruk te wekken dat men wel iets over hem weet. Deze wordt door waarzeggers, bij politieverhoren en soms bij verkoopgesprekken toegepast. Sommige mensen leren de benodigde technieken onbewust aan, vaak van kinds af aan, waardoor ze zelf zijn gaan geloven over paranormale gaven te beschikken.
Waarom heb je dit in godsnaam als hobby??

[ Bericht 35% gewijzigd door U.N.K.L.E. op 23-01-2012 11:55:16 ]
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  maandag 23 januari 2012 @ 11:56:14 #197
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107133623
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:49 schreef erodome het volgende:
Daar gaat het wel om, jij vindt iets onzin, wat dat dan is varieerd per persoon.

Het is presies hetzelfde dus als zeggen nee ik koop niets voor je over dragracen, want dragracen vind ik maar niks.

Mijn partner koopt voor mij gewoon zweverige dingetjes, gewoon omdat hij weet dat ik dat waardeer en hij graag wat voor me doet wat me blij maakt. Gewoon omdat hij van me houdt.
Net zoals dat ik zeg koop die mooie wielen maar voor je motor, ook al zijn ze niet nodig, alleen maar mooi.
Ik weet toch zelf wel wat mijn eigen vraagstelling is... :')

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:50 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Waarom heb je dit in godsnaam als hobby??
Ik had 'hobby' tussen aanhalingstekens gezet.
  maandag 23 januari 2012 @ 11:58:02 #198
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_107133680
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:56 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik weet toch zelf wel wat mijn eigen vraagstelling is... :')

[..]

Ik had 'hobby' tussen aanhalingstekens gezet.
En wat bedoel je met 'hobby' dan? Een soort nep-hobby? Of iets waar je niets aan kunt doen?
  maandag 23 januari 2012 @ 12:05:22 #199
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107133890
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:58 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
En wat bedoel je met 'hobby' dan? Een soort nep-hobby? Of iets waar je niets aan kunt doen?
Ik vind het soms gewoon leuk om mensen dingen te zeggen 'die ik niet kan weten' (zoals gelovigen dat noemen) en dat ze daarom denken dat ik een paranormale gave heb.
  maandag 23 januari 2012 @ 12:07:34 #200
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_107133947
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:05 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik vind het soms gewoon leuk om mensen dingen te zeggen 'die ik niet kan weten' (zoals gelovigen dat noemen) en dat ze daarom denken dat ik een paranormale gave heb.
Mijn hemel. Het lijkt me vreselijk om met jou te praten dan. Zo'n "ik weet hoe je bent, nee echt, ik meen het." vrouw :')
En een beetje normaal mens prikt daar, mag ik hopen, toch wel doorheen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')