abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2011 @ 15:52:42 #181
3542 Gia
User under construction
pi_105009785
Ben het ermee eens dat kinderen de leraren met 'u' en meneer/juffrouw <achternaam> aan moeten spreken.
Een beetje meer respect en discipline in de klaslokalen is helemaal niet verkeerd.

Maar om dat nu via de politiek af te gaan dwingen......

Het is inderdaad aan de leraren/leraressen om dit van de leerlingen te vragen, maar ja, dan zijn ze niet meer populair. En leraren willen tegenwoordig graag populair zijn bij hun leerlingen. Dat die dan vervolgens een loopje met hen nemen, schijnen ze niet te zien of niet te willen zien.
En dat kan dan escaleren, zoals laatst met die onderdirecteur.
  woensdag 30 november 2011 @ 15:53:40 #182
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_105009815
quote:
6s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:25 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Of veeg de stront uit je ogen en kijkt gewoon om je heen.
Heeft niets met azijnzeiken te maken, zeker als je je bedenkt dat over verhuftering en jongerenproblematiek Kamervragen gesteld worden.
En dat komt voort uit vetkeerde woordkeuze natuurlijk.

Blijf alsjeblieft in je beschermde wereldje man. Echt.
I beat that pussy up, there's no denyin'...
  Moderator woensdag 30 november 2011 @ 15:54:06 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105009828
Het is gewoon leuk om de 2 topics naast elkaar te lezen, ze komen met hetzelfde idee maar bij de PVDA blijven alle opmerkingen over autoriteit en het plaatsen van camera's, toezichthouders en zelfs het invoeren van uniformen achterwege :P

Dit is gewoon een heel leuk vergelijkend warenonderzoek :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 15:56:47 #184
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105009917
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is gewoon leuk om de 2 topics naast elkaar te lezen, ze komen met hetzelfde idee maar bij de PVDA blijven alle opmerkingen over autoriteit en het plaatsen van camera's, toezichthouders en zelfs het invoeren van uniformen achterwege :P

:')
Geen wapen blijft in de kast als het om de PVV gaat. Lachen dit.
En na jouw post is het bagatelliseren begonnen. Beetje popcorn erbij en ik vermaak me wel.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105009938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:51 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Leuke poging.
Computer says no. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Met dat soort domme reacties kan ik ook elke oplossing van jou afschieten.
Zinloos en flauw.
Ik ben klaar met je :W
Lurf is the message and the message is Lurf
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 15:58:31 #186
341203 3-voud
pi_105009964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:57 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

[..]

Ik ben klaar met je :W
Ik ben al netjes en inhoudelijk geweest. Nu is het tijd me op jouw niveau te begeven.
  woensdag 30 november 2011 @ 15:59:15 #187
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105009987
Het kleine verschil is natuurlijk wel, dat er in het voorstel van PvdA, CU en CDA niet gesproken wordt over moties en dergelijke. Er wordt alleen gewezen op de cultuur en er wordt aangegeven, dat er eens gekeken zou kunnen worden, hoe die cultuur een omslag kan krijgen. Lijkt me iets anders dan per wet leerlingen verplichten om 'u' te gaan zeggen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105010263
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het kleine verschil is natuurlijk wel, dat er in het voorstel van PvdA, CU en CDA niet gesproken wordt over moties en dergelijke. Er wordt alleen gewezen op de cultuur en er wordt aangegeven, dat er eens gekeken zou kunnen worden, hoe die cultuur een omslag kan krijgen. Lijkt me iets anders dan per wet leerlingen verplichten om 'u' te gaan zeggen.
He verdorie, daar is die verrekte nuance weer...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 30 november 2011 @ 16:08:07 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105010291
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:56 schreef 3-voud het volgende:

:')
Geen wapen blijft in de kast als het om de PVV gaat. Lachen dit.
En na jouw post is het bagatelliseren begonnen. Beetje popcorn erbij en ik vermaak me wel.
Zit je lekker aan je ballen te krabben? :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator woensdag 30 november 2011 @ 16:09:36 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105010353
quote:
9s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

I could have gotten away with it, if it weren't for those meddling kids and that pesky 'nuance'
  woensdag 30 november 2011 @ 16:10:39 #191
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105010390
quote:
9s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Sorry :'( Het is sterker dan ik.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 30 november 2011 @ 16:11:54 #192
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_105010437
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:52 schreef Gia het volgende:
Ben het ermee eens dat kinderen de leraren met 'u' en meneer/juffrouw <achternaam> aan moeten spreken.
Een beetje meer respect en discipline in de klaslokalen is helemaal niet verkeerd.

Respect en discipline dwing je niet af met zulke maatregelen. Als een docent geen orde kan houden kan je hem wel met de achternaam en met u aanspreken, maar daarvan kan diegene niet in ene keer wel orde houden hoor.

Wij hadden op de basisschool meester Hans, die we met "je" mochten aanspreken. Meester Hans had de perfecte balans tussen strengheid en rechtvaardigheid maar ook informeel zijn en gewoon goed lesgeven gevonden. Meester Hans was eerlijk genoeg om zijn fouten toe te geven en zelfs zijn excuses aan te bieden aan een leerling omdat hij de situatie niet helemaal had meegekregen.

Jaren later hadden we meneer Veltman, die we met u aanspraken. Meneer Veltman kon geen orde houden, kon geen lesgeven en ging blozen als een meisje hem aansprak. Meneer Veltman, die op de eerste lesdag giechelend over zijn stenen collectie vertelde...

Mag jij raden wie van de twee er meer respect kreeg.
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 16:13:49 #193
341203 3-voud
pi_105010518
quote:
9s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry :'( Het is sterker dan ik.
Eenzijdig ook...
  Moderator woensdag 30 november 2011 @ 16:14:34 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105010554
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:11 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Respect en discipline dwing je niet af met zulke maatregelen. Als een docent geen orde kan houden kan je hem wel met de achternaam en met u aanspreken, maar daarvan kan diegene niet in ene keer wel orde houden hoor.

Wij hadden op de basisschool meester Hans, die we met "je" mochten aanspreken. Meester Hans had de perfecte balans tussen strengheid en rechtvaardigheid maar ook informeel zijn en gewoon goed lesgeven gevonden. Meester Hans was eerlijk genoeg om zijn fouten toe te geven en zelfs zijn excuses aan te bieden aan een leerling omdat hij de situatie niet helemaal had meegekregen.

Jaren later hadden we meneer Veltman, die we met u aanspraken. Meneer Veltman kon geen orde houden, kon geen lesgeven en ging blozen als een meisje hem aansprak. Meneer Veltman, die op de eerste lesdag giechelend over zijn stenen collectie vertelde...

Mag jij raden wie van de twee er meer respect kreeg.
_O_ veltman natuurlijk met zn bazen stenen-collectie!
pi_105010871
Fijn, laten ze eerst ff weten hoe ze dit willen handhaven. Daarnaast, zullen we dat even lekker aan scholen zelf overlaten? Kansloze motie.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 30 november 2011 @ 16:30:51 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105011081
Nou ik vind het wel een goed idee, het geeft de kinderen een stukje respect mee voor oudere of voor het gezag.
Eigenlijk dus iets wat men zo hekelt aan de PVV, respectloze opmerkingen maken.. dus ik zie niet waarom mensen daar nou tegen kunnen wezen.
The truth was in here.
  woensdag 30 november 2011 @ 16:48:38 #197
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105011714
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:30 schreef Bastard het volgende:
Nou ik vind het wel een goed idee, het geeft de kinderen een stukje respect mee voor oudere of voor het gezag.
Eigenlijk dus iets wat men zo hekelt aan de PVV, respectloze opmerkingen maken.. dus ik zie niet waarom mensen daar nou tegen kunnen wezen.
Het gaat er niet zo zeer om dat er te weinig respect is op scholen, maar dat een dergelijk voorstel onzinnig en onwerkbaar is. Tijdverspilling en afleiding van de echte problemen. Het probleem zit veel dieper en dit PVV gehuil gaat daar niets aan veranderen.

Als de PVV had gezegd dat leraren meer macht weer moeten hebben over hun studenten had ik het toegejuicht. Dit is (zoals de PVV beaamt) symptoombestrijding. Het is symptoomanalyse, iets dat Henk en Ingrid roepen, niet een oplossing of zelfs maar een begin daarvan.
reset
  woensdag 30 november 2011 @ 16:51:13 #198
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_105011794
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:

quote:
9s.gif Op dinsdag 21 april 2009 10:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

bron: Telegraaf

Ongelovelijk: de PvdA lijkt geinfecteerd te zijn met het autoritaire en bedilzuchtige virus. Alsof uit het woordje 'U' respect zou afgelezen kunnen worden 8)7
Ik heb verder dat andere topic niet helemaal doorgenomen, maar de openingspost alleen al, bewijst het tegendeel van wat jij zegt.

Verder is het plan, of het nu van de PvdA komt of van de PVV, natuurlijk te zot voor woorden. Laat een leraar lekker zelf bepalen hoe leerlingen hem of haar aanspreken. En leerlingen hebben zich simpelweg te schikken aan de wens van de leraar. De politiek dient daar buiten te blijven...

Dat zou wat zijn, heb jij als jonge leraar je klas prima onder controle, word je altijd met je aansproken (op basis van jouw eigen wens), MOET de klas jou opeens met u aanspreken :')

Even los v/h feit dat ik de PvdA trouwens een baggerpartij vind met achterlijke bemoeizieke ideeen, is het natuurlijk extra grappig dat dit voorstel nu van de PVV komt... Dit is immers zelf de partij waar ze niet vies zijn van het zo onbeschoft mogelijk gedragen...

De MP aanspreken met 'doe normaal man', een Turkse minister op kinderachtige schofterige wijze een respectloze cartoon aanbieden... en dan willen hameren op respect :')

En daarnaast is er natuurlijk een groot verschil tussen 'iets willen aanmoedigen' en een motie indienen.
Krekker is de bom!
  woensdag 30 november 2011 @ 17:14:39 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_105012620
Sommige docenten vinden het een behoorlijke belediging als je U zegt, zeker als ze nog geen eens 30 zijn :D Dat je U moet zeggen tegen professoren op de uni kan ik begrijpen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 30 november 2011 @ 17:20:45 #200
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_105012833
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sommige docenten vinden het een behoorlijke belediging als je U zegt, zeker als ze nog geen eens 30 zijn :D Dat je U moet zeggen tegen professoren op de uni kan ik begrijpen.
:?

Waarom zou je het bij professoren aan de uni wel weer kunnen begrijpen? Is het niet volledig afhankelijk van wat de docent zelf wil? Of denk jij dat elke professor (of hoogleraar) aan de uni 50+ is?
Krekker is de bom!
  woensdag 30 november 2011 @ 17:25:44 #201
3542 Gia
User under construction
pi_105012996
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Want die verdienen dat respect? Of waarom kan je dat begrijpen?
  woensdag 30 november 2011 @ 17:30:05 #202
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_105013128
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Want die verdienen dat respect? Of waarom kan je dat begrijpen?
Dat vroeg ik me ook al af 8)7

Dus ik ben benieuwd :)
Krekker is de bom!
  woensdag 30 november 2011 @ 17:31:35 #203
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105013192
Juist aan de universiteit slaat de jovialisering toe. Eenmaal volwassen mag je je nu eenmaal meer permitteren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_105014238
Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen, maar is doe eens normaal al aangehaald? En dan uitgesproken als "doe es normaal".

Vast wel he.
  Moderator woensdag 30 november 2011 @ 17:59:01 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105014276
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen, maar is doe eens normaal al aangehaald? En dan uitgesproken als "doe es normaal".

Vast wel he.
ja
pi_105014861
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:31 schreef Ringo het volgende:
Juist aan de universiteit slaat de jovialisering toe. Eenmaal volwassen mag je je nu eenmaal meer permitteren.
Bij ons was het nog U en meneer/mevrouw op de universiteit.
I´m back.
pi_105014967
Respect heeft meer te maken met daden dan met woorden. Als je een klas hebt die goed begaan is met de leerkracht, zal dat (volgens mij) wel mogen in tegenstelling tot het tegenovergestelde.

quote:
Volgens PVV-Kamerlid Harm Beertema moet het gezag van de docent in de klas hersteld worden. Daarbij past volgens hem een professionele afstand tussen leraar en leerling.
De professionele afstand moet van kind tot kind bekeken worden volgens mij. De ene kind zal meer behoefte hebben om de leerkracht in vertrouwen te nemen en zijn problemen te vertellen dan het andere kind, die geen behoefte nodig heeft.

quote:
Beertema vond het ''selectieve verontwaardiging''. Hij vond de duidelijke taal die de PVV in het parlement spreekt niet te vergelijken met het respect dat hij in de klas wil zien voor een leerkracht.
Wat de PVV zegt over dat het parlement niet te vergelijken is met een klas, is een kromredenering. Alsof je voor een voorzitter minder respect moet hebben dan voor een leerkracht.
pi_105015923
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:19 schreef kovenant het volgende:
dood normaal om een leraar , of ouder persoon in algemeen met u aan te spreken.
goede zaak.
Dit.

quote:
Dan zeggen ze dat maar tegen de leerlingen. Vanaf dan mogen ze 'je' zeggen.
pi_105018105
Bij ons was het - op de middelbare school - gebruikelijk dat je de leraren aansprak met u en meneer. Ik vind het ook normaal om dat te doen, maar om dit per wet op te leggen is echt weer te gek voor woorden. Vooral aangezien het van een partij komt vol met volksvertegenwoordigers die keer op keer de meest denigrerende scheldwoorden gebruikt om collega's aan te spreken.

Hoe kunnen PVV volksvertegenwoordigers nu van het volk verwachten dat ze zich netjes gedragen als zijzelf telkens als idioten tekeer gaan.

Er was trouwens één leraar waarbij we gewoon jij en Willem mochten zeggen. Dat was onze Latijn- en Grieksleraar. Tevens de enige leraar die de hele klas makkelijk onder controle kon krijgen; zelfs de grootste klootzakken volgden braaf zijn lessen.
  woensdag 30 november 2011 @ 20:00:21 #210
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_105019401
Fijn dat de PVV ons even laat ziet hoe waar de Vrijheid in hun naam voor staat. 8)7
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')