En dat komt voort uit vetkeerde woordkeuze natuurlijk.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Of veeg de stront uit je ogen en kijkt gewoon om je heen.
Heeft niets met azijnzeiken te maken, zeker als je je bedenkt dat over verhuftering en jongerenproblematiek Kamervragen gesteld worden.
quote:Op woensdag 30 november 2011 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is gewoon leuk om de 2 topics naast elkaar te lezen, ze komen met hetzelfde idee maar bij de PVDA blijven alle opmerkingen over autoriteit en het plaatsen van camera's, toezichthouders en zelfs het invoeren van uniformen achterwege
Dit is gewoon een heel leuk vergelijkend warenonderzoek
quote:
Ik ben klaar met jequote:Op woensdag 30 november 2011 11:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Met dat soort domme reacties kan ik ook elke oplossing van jou afschieten.
Zinloos en flauw.
Ik ben al netjes en inhoudelijk geweest. Nu is het tijd me op jouw niveau te begeven.quote:
He verdorie, daar is die verrekte nuance weer...quote:Op woensdag 30 november 2011 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het kleine verschil is natuurlijk wel, dat er in het voorstel van PvdA, CU en CDA niet gesproken wordt over moties en dergelijke. Er wordt alleen gewezen op de cultuur en er wordt aangegeven, dat er eens gekeken zou kunnen worden, hoe die cultuur een omslag kan krijgen. Lijkt me iets anders dan per wet leerlingen verplichten om 'u' te gaan zeggen.
Zit je lekker aan je ballen te krabben?quote:Op woensdag 30 november 2011 15:56 schreef 3-voud het volgende:
![]()
Geen wapen blijft in de kast als het om de PVV gaat. Lachen dit.
En na jouw post is het bagatelliseren begonnen. Beetje popcorn erbij en ik vermaak me wel.
I could have gotten away with it, if it weren't for those meddling kids and that pesky 'nuance'quote:Op woensdag 30 november 2011 16:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
He verdorie, daar is die verrekte nuance weer...
Sorryquote:Op woensdag 30 november 2011 16:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
He verdorie, daar is die verrekte nuance weer...
Respect en discipline dwing je niet af met zulke maatregelen. Als een docent geen orde kan houden kan je hem wel met de achternaam en met u aanspreken, maar daarvan kan diegene niet in ene keer wel orde houden hoor.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:52 schreef Gia het volgende:
Ben het ermee eens dat kinderen de leraren met 'u' en meneer/juffrouw <achternaam> aan moeten spreken.
Een beetje meer respect en discipline in de klaslokalen is helemaal niet verkeerd.
Eenzijdig ook...quote:Op woensdag 30 november 2011 16:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
SorryHet is sterker dan ik.
quote:Op woensdag 30 november 2011 16:11 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Respect en discipline dwing je niet af met zulke maatregelen. Als een docent geen orde kan houden kan je hem wel met de achternaam en met u aanspreken, maar daarvan kan diegene niet in ene keer wel orde houden hoor.
Wij hadden op de basisschool meester Hans, die we met "je" mochten aanspreken. Meester Hans had de perfecte balans tussen strengheid en rechtvaardigheid maar ook informeel zijn en gewoon goed lesgeven gevonden. Meester Hans was eerlijk genoeg om zijn fouten toe te geven en zelfs zijn excuses aan te bieden aan een leerling omdat hij de situatie niet helemaal had meegekregen.
Jaren later hadden we meneer Veltman, die we met u aanspraken. Meneer Veltman kon geen orde houden, kon geen lesgeven en ging blozen als een meisje hem aansprak. Meneer Veltman, die op de eerste lesdag giechelend over zijn stenen collectie vertelde...
Mag jij raden wie van de twee er meer respect kreeg.
Het gaat er niet zo zeer om dat er te weinig respect is op scholen, maar dat een dergelijk voorstel onzinnig en onwerkbaar is. Tijdverspilling en afleiding van de echte problemen. Het probleem zit veel dieper en dit PVV gehuil gaat daar niets aan veranderen.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:30 schreef Bastard het volgende:
Nou ik vind het wel een goed idee, het geeft de kinderen een stukje respect mee voor oudere of voor het gezag.
Eigenlijk dus iets wat men zo hekelt aan de PVV, respectloze opmerkingen maken.. dus ik zie niet waarom mensen daar nou tegen kunnen wezen.
quote:Op woensdag 30 november 2011 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is gewoon leuk om de 2 topics naast elkaar te lezen, ze komen met hetzelfde idee maar bij de PVDA blijven alle opmerkingen over autoriteit en het plaatsen van camera's, toezichthouders en zelfs het invoeren van uniformen achterwege
Dit is gewoon een heel leuk vergelijkend warenonderzoek
Ik heb verder dat andere topic niet helemaal doorgenomen, maar de openingspost alleen al, bewijst het tegendeel van wat jij zegt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
bron: Telegraaf
Ongelovelijk: de PvdA lijkt geinfecteerd te zijn met het autoritaire en bedilzuchtige virus. Alsof uit het woordje 'U' respect zou afgelezen kunnen worden
quote:Op woensdag 30 november 2011 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sommige docenten vinden het een behoorlijke belediging als je U zegt, zeker als ze nog geen eens 30 zijnDat je U moet zeggen tegen professoren op de uni kan ik begrijpen.
Want die verdienen dat respect? Of waarom kan je dat begrijpen?quote:Op woensdag 30 november 2011 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sommige docenten vinden het een behoorlijke belediging als je U zegt, zeker als ze nog geen eens 30 zijnDat je U moet zeggen tegen professoren op de uni kan ik begrijpen.
Dat vroeg ik me ook al afquote:Op woensdag 30 november 2011 17:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Want die verdienen dat respect? Of waarom kan je dat begrijpen?
jaquote:Op woensdag 30 november 2011 17:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen, maar is doe eens normaal al aangehaald? En dan uitgesproken als "doe es normaal".
Vast wel he.
Bij ons was het nog U en meneer/mevrouw op de universiteit.quote:Op woensdag 30 november 2011 17:31 schreef Ringo het volgende:
Juist aan de universiteit slaat de jovialisering toe. Eenmaal volwassen mag je je nu eenmaal meer permitteren.
De professionele afstand moet van kind tot kind bekeken worden volgens mij. De ene kind zal meer behoefte hebben om de leerkracht in vertrouwen te nemen en zijn problemen te vertellen dan het andere kind, die geen behoefte nodig heeft.quote:Volgens PVV-Kamerlid Harm Beertema moet het gezag van de docent in de klas hersteld worden. Daarbij past volgens hem een professionele afstand tussen leraar en leerling.
Wat de PVV zegt over dat het parlement niet te vergelijken is met een klas, is een kromredenering. Alsof je voor een voorzitter minder respect moet hebben dan voor een leerkracht.quote:Beertema vond het ''selectieve verontwaardiging''. Hij vond de duidelijke taal die de PVV in het parlement spreekt niet te vergelijken met het respect dat hij in de klas wil zien voor een leerkracht.
Dit.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:19 schreef kovenant het volgende:
dood normaal om een leraar , of ouder persoon in algemeen met u aan te spreken.
goede zaak.
Dan zeggen ze dat maar tegen de leerlingen. Vanaf dan mogen ze 'je' zeggen.quote:Op woensdag 30 november 2011 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |