abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104872808
Toespraken doet ieder in eigen taal, want daar zijn ze trots op en ze gaan niet onder doen aan een andere grootmacht. Fransen staan er daarnaast om bekend dat ze geen andere taal willen (maar vaak ook kunnen) spreken.

Geven ze nou beide toe en spreken ze onderling met elkaar in het Engels met zwaar Duits of Frans accent, of praten ze gewoon in hun eigen taal tegen elkaar, wat verklaart dat ze zo vaak moeten overleggen over de eurocrisis en er geen schot in de zaak zit? :P

111127_161096_img-271111-009.onlineBild_450_311.jpg
"Bitte sprechen Sie Deutsch!" "Je vous préviens.."
pi_104872857
Ik denk Engels.
Feyenoord Rotterdam
pi_104872908
Geen idee, wat ik wel weet is wie hun tolk is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Failure is success if we learn from it.
pi_104873016

Nein, ich möchte nicht französisch sprechen.. ;(
  zondag 27 november 2011 @ 13:03:22 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104873070
Een van de redenen waarom de EU nooit zal slagen: 36 verschillende talen bij elkaar...
censuur :O
pi_104873147

Française? c_/
Deutsch? ~O>
pi_104873152
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Een van de redenen waarom de EU nooit zal slagen: 36 verschillende talen bij elkaar...
Jup en er zijn maar een paar landen bij die echt overgaan op het Engels. De rest kan het niet of heeft er geen zin aan.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_104873165
quote:
Komt het woord: tolk, je bekend voor?
Failure is success if we learn from it.
pi_104873231
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:05 schreef HSG het volgende:

[..]

Jup en er zijn maar een paar landen bij die echt overgaan op het Engels. De rest kan het niet of heeft er geen zin aan.
Esperanto w/
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 27 november 2011 @ 13:09:58 #10
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_104873317
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 12:59 schreef VeniVidiViciV het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 27 november 2011 @ 13:10:21 #11
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104873338
Merkoziaans.
  zondag 27 november 2011 @ 13:10:43 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104873355
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:05 schreef VeniVidiViciV het volgende:

[..]

Komt het woord: tolk, je bekend voor?
http://www.vkbanen.nl/ban(...)a-YouTube/99001.html (2009):
Er zijn grofweg 2000 tolken voor de EU in Brussel, een beginnende tolk verdient zo'n 5000 (!) euro netto (!) per maand. Het wordt hoog tijd om Engels de enige officiele taal voor europarlementariers te maken.
pi_104873372
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er zijn grofweg 2000 tolken voor de EU in Brussel, een beginnende tolk verdient zo'n 5000 (!) euro netto (!) per maand. Het wordt hoog tijd om Engels Esperanto de enige officiele taal voor europarlementariers te maken.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_104873406
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 12:59 schreef VeniVidiViciV het volgende:

SPOILER
Hahahaha :D
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_104873426
quote:
Wellicht dat het niet voor jou geldt, maar de meeste van ons beheersen 3 of 4 talen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_104873491
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wellicht dat het niet voor jou geldt, maar de meeste van ons beheersen 3 of 4 talen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_the_European_Union
Maar de Italianen niet
-Linkse Boomknuffelaar
pi_104873536
quote:

[..]

Er zijn grofweg 2000 tolken voor de EU in Brussel, een beginnende tolk verdient zo'n 5000 (!) euro netto (!) per maand. Het wordt hoog tijd om Engels de enige officiele taal voor europarlementariers te maken.
Jezus. :') Nooit gedacht.

Verder vind ik zulke persmomentjes tussen regeringsleiders altijd zo grappig om te zien. Zodra ze ergens buiten stappen lopen ze te keuvelen over iets, terwijl je weet dat het dan in het Engels moet en ze er nooit iets van kunnen, vooral Sarkozy niet. Waar gaat het dan over, is dat vooraf ingestudeerd? Beslissen ze dat samen, of is het echt spontaan? Questions, questions.
Ron Paul 2012
  zondag 27 november 2011 @ 13:29:17 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104874014
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is simpelweg een enorm inefficiente manier van werken... Je bent veel beter af als je naast je moedertaal 1 taal hebt die iedereen beheerst, dan kan je de rest van je studietijd aan nuttigere dingen besteden dan nog meer manieren om hetzelfde te zeggen.
pi_104874098
quote:

[..]

Het is onzin om van Engels de enige officiële taal te maken. De Engelsen zitten niet in de Euro en doen nauwelijks mee met het Europese vasteland. Daarnaast spreekt de gemiddelde Europeaan echt niet zo sprankelijk Engels. Ook zou het oneerlijk zijn voor Duitsland, grootste bevolking en grootste betaler.
pi_104874203
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is simpelweg een enorm inefficiente manier van werken... Je bent veel beter af als je naast je moedertaal 1 taal hebt die iedereen beheerst, dan kan je de rest van je studietijd aan nuttigere dingen besteden dan nog meer manieren om hetzelfde te zeggen.
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is onzin om van Engels de enige officiële taal te maken. De Engelsen zitten niet in de Euro en doen nauwelijks mee met het Europese vasteland. Daarnaast spreekt de gemiddelde Europeaan echt niet zo sprankelijk Engels. Ook zou het oneerlijk zijn voor Duitsland, grootste bevolking en grootste betaler.
Ik grijp nog één keer de kans om reclame te maken voor het Esperanto(Of een andere, misschien wel nieuw op te zetten kunsttaal):
-Deze taal is neutraal, en behoort tot geen enkel volk, ras, land etc. etc.
-Deze taal is (relatief) makkelijk te leren; Geen naamvallen, onregelmatige werkwoorden en/of lastige uitspraak
-Mensen kunnen op gelijke voet communiceren; Als ik met een Ier ga praten in het Engels, zal de Ier het gesprek domineren, leiden, omdat hij altijd beter of minstens even goed Engels spreekt als ik.
Met een kunsttaal heb je dat niet zo snel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dutchnative op 27-11-2011 13:46:46 ]
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 27 november 2011 @ 13:39:52 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104874400
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 13:34 schreef Dutchnative het volgende:
Ik grijp nog één keer de kans om reclame te maken voor het Esperanto(Of een andere, misschien wel nieuw op te zetten kunsttaal):
Een taaltje voor geitenwollensokkenhippies :N :N
Waarom denk je dat DE voertaal van de zakenwereld Engels is? En vrijwel alles op internet (als we die Chinezen achter hun grote firewall even negeren)?
pi_104874541
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 13:34 schreef Dutchnative het volgende:

-Deze taal is neutraal, en behoort tot geen enkel volk, ras, land etc. etc.
-Deze taal is (relatief) makkelijk te leren; Geen naamvallen, onregelmatige werkwoorden en/of lastige uitspraak
-Mensen kunnen op gelijke voet communiceren; Als ik met een Ier ga praten in het Engels, zal de Ier het gesprek domineren, leiden, omdat hij altijd beter of minstens even goed Engsels spreekt als ik.
Met een kunsttaal heb je dat niet zo snel.
Vooral het laatste argument vind ik belangrijk. Veel mensen vergeten wel eens dat communiceren en vooral debateren afhangt van de taal. Hoe vaak overtuigen politici elkaar met argumenten? Meestal proberen politici de show te stelen en in te spelen op wat sommige delen van het volk wil. Iemand die redelijke argumenten brengt, op een onhandige manier, kan ogen als de grootste schlemiel. Kijk bijvoorbeeld naar Job Cohen.
pi_104874659
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een taaltje voor geitenwollensokkenhippies :N :N
Waarom denk je dat DE voertaal van de zakenwereld Engels is? En vrijwel alles op internet (als we die Chinezen achter hun grote firewall even negeren)?
Omdat de Engelsen succesvol zijn geweest, grote delen van de wereld hebben veroverd, en die landen zijn vaak ook weer succesvol geweest.
Betekent dat echter dat je een Italiaan Engels moet laten leren, terwijl het veel makkelijker kan?
Hoe moet dat straks met gebieden waar de Engelsen de halve bevolking hebben uitgeroeid(buiten Europa)? Moeten die ook maar Engels gaan leren?

Echter, het kan veel makkelijker. Met twee keer zo weinig moeite kan je Esperanto leren. De enige reden dat Engels hier zo 'well-known' is, is dat mensen erin worden ondergedompeld, en na hun jeugd spreken velen dan nog met veel fouten.

Nee, Engels is niet de oplossing.
Desalniettemin een mooie taal vind ik zelf :Y
-Linkse Boomknuffelaar
pi_104876660
Ik heb eens een interview in de Knack gelezen waarin stond dat ze inderdaad in het Engels overleggen.

Off Topic: Voor al die Esperanto aanhangers, heb je al eens gedacht aan:

• het enorme gebrek aan Esperantoleerkrachten
• men in de groeilanden Engels aanleert en geen Esperanto;
• de massale werkloosheid bij taalleerkrachten die geen Esperanto geven( mocht Esperanto overal verplicht ingevoerd worden en alle andere talen afgevoerd worden in de middelbare en lager scholen)
• het gebrek aan Esperanto cultuur en literatuur
• er bestaan ook geen echte moedertaalsprekers dus hoe kan men tot een consensus komen over nieuwe woorden of grammatica regels?
• ...

Kortom Esperanto is een idealistisch droomproject.
pi_104877046
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:27 schreef FlorisVanVlaanderen het volgende:
Ik heb eens een interview in de Knack gelezen waarin stond dat ze inderdaad in het Engels overleggen.

Off Topic: Voor al die Esperanto aanhangers, heb je al eens gedacht aan:

• het enorme gebrek aan Esperantoleerkrachten
Er zijn tegenwoordig genoeg online-cursussen, en wie weet neemt de belangstelling nog wel eens toe
quote:
• men in de groeilanden Engels aanleert en geen Esperanto;
Dus? Ik zeg ook niet dat dat niet moet gebeuren, ik had graag gehad dat er ook Esperanto werd aangeleerd, zeker, maar er is nog steeds een levendige Esperantogemeenschap, van minstens 50.000 man
quote:
• de massale werkloosheid bij taalleerkrachten die geen Esperanto geven( mocht Esperanto overal verplicht ingevoerd worden en alle andere talen afgevoerd worden in de middelbare en lager scholen)
Ik denk dat Esperanto niet van de ene op de andere dag zal worden ingevoerd, maar dat het uiteindelijk in de samenleving zal sluipen(Als het al ooit wijdverbreid wordt)
quote:
• het gebrek aan Esperanto cultuur en literatuur
Hier valt mijn mond van open. De Kuifje-boeken, de Bijbel, 'In de ban van de ring' van Tolkien en vele andere boeken zijn vertaald in het Esperanto. Er zijn ook veel andere Esperantoboeken, die dus origineel in deze taal zijn geschreven, en er is ook een muziekscene.
quote:
• er bestaan ook geen echte moedertaalsprekers dus hoe kan men tot een consensus komen over nieuwe woorden of grammatica regels?
Er bestaan wel moedertaalsprekers, en woorden probeert men meestal zo logisch mogelijk uit te leggen; zo is popcorn bijvoorbeeld 'plofmaïs'. Nieuwe grammaticaregels zijn er nauwelijks en dan is er ook nog eens de overkoepelende Wereldorganisatie die algemeen geldt als de autoriteit op dit gebied.
quote:
• ...

Kortom Esperanto is een idealistisch droomproject.
Maargoed, dit neemt allemaal natuurlijk niet weg dat er ook nog mensen zijn die Esp(erant)o gewoon leren om de gemeenschap, het met een taal bezig zijn of om het te kunnen vergelijken met andere talen.
-Linkse Boomknuffelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')