En waarom dan niet?quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:40 schreef Stokstaart het volgende:
De modellen die jij kiest zou ik sowieso niet halen
Welke ik zou kiezen:
Peugeot 306
Vw Polo
Toyota Starlet
Altijd gedoe met die Saxo's , verrotte koppakking, elektronica, airbags enz enzquote:
Sluit ik me bij aan. Idd voor dat andere lijstje gaan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Altijd gedoe met die Saxo's , verrotte koppakking, elektronica, airbags enz enz
Punto heb je snel gedoe met oververhitting en dan kan je hem naar de sloop rijden ook
Heb een jaar lang een Punto uit 96 gehad, die daarvoor van een collega was geweest die er ook een jaar mee gereden heeft en nu rijd een oud-collega van me er mee rond.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Altijd gedoe met die Saxo's , verrotte koppakking, elektronica, airbags enz enz
Punto heb je snel gedoe met oververhitting en dan kan je hem naar de sloop rijden ook
Tijdens mijn stage in 2003 bij Kwikfit waren dat de mankementen die veel voorkwamen met die modellen. Kijk en dat zijn wel dat zijn dure reparaties waar je mee te maken kan krijgen. Google zelf maar.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:50 schreef swollywood het volgende:
[..]
Heb een jaar lang een Punto uit 96 gehad, die daarvoor van een collega was geweest die er ook een jaar mee gereden heeft en nu rijd een oud-collega van me er mee rond.
Nooit last gehad van oververhitting gehad, misschien gewoon een toevallige slechte ervaring van jou?
Ik hoef niet perce een aude punto of saxo hoor..quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:54 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tijdens mijn stage in 2003 bij Kwikfit waren dat de mankementen die veel voorkwamen met die modellen. Kijk en dat zijn wel dat zijn dure reparaties waar je mee te maken kan krijgen. Google zelf maar.
Als hij perse een oudere Punto of Saxo wil kopen moet je heel goed weten wat je haalt want nogmaals de reparatiekosten voor de 'traditionele' problemen met modellen uit die jaren zijn geen kattepis.
Denk bij zuinigheid ook aan het volgende: een maat van me heeft een fiesta 1.4, weinig power en daardoor veel gas geven. Rijdt gemiddeld misschien 1:12. Ik rij in een golf 1.8 gemiddeld 1:14 zonder echt mijn best te doen. Het verschil in theoretisch verbruik en het verbruik in de praktijk kan echt levensgroot zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:58 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Ik hoef niet perce een aude punto of saxo hoor..
Maar zijn die auto's van dat lijstje van jou zuinige ligte wagens?
Ligt er aan welk motorblok je er bij koopt he. Als je een 306 Gti koopt dan kan het best in de cijfers lopen, je kan ook een 1.2 halen dan zal je kwa wegenbelasting niet veel duurder uit zijn dan met een Punto, en als je meer de kant van de Saxo op wilt kun je ook kijken voor de 106quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:58 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Ik hoef niet perce een aude punto of saxo hoor..
Maar zijn die auto's van dat lijstje van jou zuinige ligte wagens?
haha Bullshit koppakkingen gaan alleen zweten tussen de kop wanneer je gaat raggen bij een koude motor.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Altijd gedoe met die Saxo's , verrotte koppakking, elektronica, airbags enz enz
Punto heb je snel gedoe met oververhitting en dan kan je hem naar de sloop rijden ook
jammer dat je moet inloggen om het topic te bekijkenquote:Op vrijdag 25 november 2011 17:11 schreef NickB het volgende:
http://www.saxo16vclub.nl/forum/showthread.php?t=17908
Mag voor zaterdag weg voor 1500 stond er misschien is het waard om er te gaan kijken?
Dat is maar net hoe je erin staat. Hier twee auto's van 1000 euro, kilometerstanden van 260.000 en 400.000, niks aan het handje. Geluk? Misschien.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:09 schreef RonnieHansen het volgende:
Ik moet er niet aan denken een auto van 1000 euro te kopen. Voor mij is het belangrijk dat ie weinig kilometers op de teller heeft en ik koop alleen bij een erkende merkdealer. Ik zou nog even doorsparen voor een goede auto.
Hier werd net gezegt dat saxo niet zoveel is eigenlijk..quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:11 schreef NickB het volgende:
http://www.saxo16vclub.nl/forum/showthread.php?t=17908
Mag voor zaterdag weg voor 1500 stond er misschien is het waard om er te gaan kijken?
Dat is geen kleintjequote:Op vrijdag 25 november 2011 17:30 schreef resque het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b41z2btq1212
klaaaar
die dingen zijn niks waard blikken chassis..quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:34 schreef Jongen000 het volgende:
http://www.autotrack.nl/o(...)vrdurl_standaard.css
En deze dan?
Die motor zit nu nog steeds in nieuwe psa(citroen/peugeot) auto's en lopen met gemak over de 200.000 en hun noemde allemaal onzin dingen..quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:20 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Hier werd net gezegt dat saxo niet zoveel is eigenlijk..
Heb een charade gehad uit 94.. 1.5 jaar prima mee gereden... Nooit wat mee gehad tot nu dan..quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:01 schreef duidelijkheden het volgende:
Kijk ook eens naar:
Daihatsu Charade (96 en verder), 1.3, komt leuk mee en zuinig, zeg 1 op 15. En enorm betrouwbaar.
Mitsubishi Colt (model vanaf 92), 1.3 of 1.6. 1.6 erg fel en toch relatief zuinig, zeg 1 op 14. 1.3 is wat trager, maar ook weer zuiniger: 1 op 15.5. En weer: erg betrouwbaar.
De al eerder genoemde Starlet is natuurlijk ook altijd een optie, behoeft verder ook geen uitleg denk ik zo.
En inderdaad, allemaal Japans, maar bij zoiets (oude, goedkope auto's) geldt wat mij betreft: beter het zekere voor het onzekere nemen. Japanse auto's van die leeftijd hoor je gewoon zelden klachten of rare dingen over. Veel vergelijkbare Europese auto's zullen ook prima zijn, maar je hoort er mij net iets te vaak iets over.. ("ja, dat was een rotexemplaar", "ja, dat is alleen bij blazen bij koude motor", "let even op dit en dit, is makkelijk te verhelpen, maar wel een kwaaltje", etc).
Leuk om die eens voorbij te zien komen, maar erg zuinig zijn ze niet kan ik uit ervaring zeggen, te zwaar (moet trouwens maximaal 950 kg zijn, TS, dat is de grens met de volgende gewichtsklasse) en bovendien in de regel iets boven budget.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:11 schreef resque het volgende:
hyundai coupe gen 1 halen
snelle auto, veel opties en best betrouwbaar
Geeft ook niet haha, maar wat vind je van al mn linkjes incl die charade 2001..quote:Op zaterdag 26 november 2011 01:46 schreef Kriegel het volgende:
Uh, ik had er wel rekening mee gehouden hoor, al die auto's staan niet verder dan 70 km van Rotterdam als ik me niet vergis. Zit wel veel Brabant tussen, maar da's stom toeval.
Van de charade weet ik dus dat het turkse mensen zijn van dat bedrijf.. en in de spaanse polder zit..quote:Op zaterdag 26 november 2011 02:24 schreef Kriegel het volgende:
Die Charade is verdomd goedkoop voor een 2001er met zo weinig kilometers. Geen idee of dat louche ruikt, het is immers wel een verouderd model voor die tijd, ondanks de toenmalige facelift was ie dat in '97 ook al. Zou een mooie deal zijn.
Dat louche geldt trouwens wel voor dat Casa Cars waar die 1.4 106 te koop staat. Check die site: http://www.casacars.nl
Zeg nou zelf, komt dat lekker over? Nee, dacht het ook niet. Werken ook alleen op afspraak vanuit een huis, van die sjacheraars. Daar kan ik natuurlijk naastzitten, maar als iets niet goed voelt (en dat kan gebeuren bij handelaren) is het voor mij al snel een no-go. Sowieso zou ik gewoon alles mijden dat in en rond de Spaanse Polder ligt, daar zit het echt stampvol met laaielichters. Zegt Liekendiek je iets?
De 106 Sketch lijkt een stuk eerlijker (particulier is in deze prijsklasse sowieso een aanrader) maar zou ik zelf niet nemen, 50 pk maakt 'm gewoon sloom, lijkt me echt vervelend. Zuinig, jazeker, tot je 'm op z'n staart moet trappen om de snelweg op te draaien. Geef mij die GTI maar, al kan dat ene woordje helaas afhankelijk van je leeftijd voor een wat hoge verzekering zorgen.![]()
Polo en Swift 1.3 zijn voor zover ik weet vaak wel prima auto's, al heb ik er persoonlijk niets mee en weet ik er zodoende echt niks van.
Zo denk ik er ook over.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:09 schreef RonnieHansen het volgende:
Ik moet er niet aan denken een auto van 1000 euro te kopen. Voor mij is het belangrijk dat ie weinig kilometers op de teller heeft en ik koop alleen bij een erkende merkdealer. Ik zou nog even doorsparen voor een goede auto.
Ik denk dat hij de 106 gti bedoelt, maar als je toch naar een 106 kijkt.. waarom kijk je niet naar die 1.4 vts dan? dat is op het interieur na "gelijk" aan een 106 1.4 sport (alleen heeft de 1.4 vts van de saxo de remmerij van een saxo 1.6 16v/106 GTI, radiator en stabiliteitsstangen).quote:Op zaterdag 26 november 2011 06:21 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Van de charade weet ik dus dat het turkse mensen zijn van dat bedrijf.. en in de spaanse polder zit..
Liekendiek heeft rommel dat weet ik..
Eigenlijk is dus geen 1 van mijn links echt wat.. Weet nou nog niet echt wat..
De ene hier zegt wel een saxo, de ander zegt je moet een wat 'meer' auto nemen...
En euhm gti.. welke auto bedoel je daar mee?
kloptquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:41 schreef GizartFRL het volgende:
Kijk bij de saxo's even over er geen olie lekt bij de koppakking net boven de dynamo
Hoeft geen ramp te zijn, maar kijken is beter dan er later achter komen.
( Chuck, kom er maar in! )
Klopt, was misschien niet helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 26 november 2011 08:31 schreef NickB het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de 106 gti bedoelt
Welke link is dat dan?quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:52 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klopt, was misschien niet helemaal duidelijk.
Tja als je huidige auto niet door de keuring gaat komen..quote:
Drukgroep? Hmm moeilijk.. heb die gele-oranje mail gestuurd..quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:22 schreef Mercer het volgende:
Kijk, zo'n VTS is natuurlijk het leukst.
http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99297292.html
Nog één, maar drukgroep niet helemaal 100%
http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99430057.html
quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:28 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Drukgroep? Hmm moeilijk.. heb die gele-oranje mail gestuurd..
Die blauwe is ook niet verkeerd nee..en 1.4 ipv 1.1
En ook wat jonger..
Hoezo aandurven? Net ook gebeld en hij wilde de auto miss aan familie verkopen maar dat wist hij morgen.. Hmm ik wil er zo 1quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:33 schreef Mercer het volgende:
Die blauwe is mooi ja, maar dat moet je wel aandurven zoiets.
Drukgroep, dat is onderdeel van je koppeling. Kost 500 euro als die vernieuwd moet worden. Maarja, als je die auto voor 1200 zou kunnen krijgen. Maar prettigst is natuurlijk als je direct kan rijden zonder eerst zelf onderhoud te moeten laten doen. Koppeling moet je dus wel op letten.
Fijn dat er mensen mee denken hier! Kan ik waarderen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:34 schreef Kriegel het volgende:
Hier nog een op het oog nette 106 1.4 met boekjes en een vol jaar APK, staat maar 25 km verderop.
http://auto.marktplaats.n(...)06-1-4-xr-green.html
Je kunt voor dit soort bedragen ook niet al te veel eisen stellen, dan wordt het frustrerend zoeken. Maar die Peug komt qua jaartal dicht in de buurt, heeft niet bijzonder veel kilometers gemaakt, en een nieuwe APK + aantoonbaar onderhouden is voor het geld nog vrij zeldzaam kan ik je zeggen. Ik zou deze serieus in het achterhoofd houden, vooral omdat het om de hoek is.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:52 schreef Jongen000 het volgende:
Klopt ook welmaar heb al fijn in een saxo gereden.. testritje en dat beviel gewoon goed! Vandaar
maar ik vind niet echt verder iets meer wat bijv 1.4 is, 1500 max, jaar vanaf 98.. en niet veel km. Oja en als we dan toch zo bezig zijn het liefst met nap.. (A)
Dat snap ik ook wel! Maar ja je moet voor jezelf wel ergens een beetje een wensen lijstje stellen.. Mochten de 2 andere niks worden dan zal ik ze maandag is bellen om langs te gaan!quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:56 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Je kunt voor dit soort bedragen ook niet al te veel eisen stellen, dan wordt het frustrerend zoeken. Maar die Peug komt qua jaartal dicht in de buurt, heeft niet bijzonder veel kilometers gemaakt, en een nieuwe APK + aantoonbaar onderhouden is voor het geld nog vrij zeldzaam kan ik je zeggen. Ik zou deze serieus in het achterhoofd houden, vooral omdat het om de hoek is.
Hmm daar heb je misschien wel een punt ja.. Jammer dat ze al dicht zijn en je er wat later mee kwam anders had ik vandaag nog kunnen gaanquote:Op zaterdag 26 november 2011 16:08 schreef Kriegel het volgende:
Dat kan, maar dat kost een paar euro.
http://www.autopas.nl/page.ocl?pageid=30
Maar ik denk niet dat de km-stand hier is teruggedraaid hoor. Anders was ie sowieso lager geweest.
Heb je er al mee geredenquote:Op zaterdag 26 november 2011 16:37 schreef Jongen000 het volgende:
http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne
Heb op deze een bod gedaan van 1300
Krijg nu een bod van 1700 trug.
Voor 1500 probere? Wat vinden jullie van die auto?
Leuk ding. Voor 1500 zou dat best een goede koop kunnen zijn maar alle auto's blijven een gok.quote:Op zaterdag 26 november 2011 16:37 schreef Jongen000 het volgende:
http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne
Heb op deze een bod gedaan van 1300
Krijg nu een bod van 1700 trug.
Voor 1500 probere? Wat vinden jullie van die auto?
de reden bij Citroën is dat de 1.4 saxo VTS onder de cat. sport valt, om dat deze rond om remschijven heeft, iets andere software in de PCM en is stugger afgeveertquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:06 schreef Kriegel het volgende:
Wat ik zelf nooit helemaal begrijp: hoe komt het dat de 1.4 Saxo en 1.4 106 dezelfde motor gebruiken, vrijwel hetzelfde gewicht hebben en dat de Saxo desondanks volgens de fabriekscijfers een stuk sneller is van 0-100? Andere overbrengingen ofzo?
Daarnaast is het sowieso apart dat Citroën bij zo'n gedeeld model de 1.4 al onder hun sportuitvoeringen rekent, terwijl Peugeot dat pas doet vanaf de 1.6, en die zijn dan ook echt snel, vooral de GTi. Nou ja, je hebt ook nog de 1.3 Rallye, maar dat is een apart verhaal.
Ik denk dat ik daar 150 euro voor kan krijgen?quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef Mercer het volgende:
Die VTS uit den haag blijf ik toch veruit het mooist vinden van wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Kan je niet nog wat vangen voor die auto die je nu hebt?
Helder, bedankt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
de reden bij Citroën is dat de 1.4 saxo VTS onder de cat. sport valt, om dat deze rond om remschijven heeft, iets andere software in de PCM en is stugger afgeveert
Ja. Die blauwe 1650? Dat lijkt me niet verkeerd, dan kan je hem misschien wel voor 1600 krijgen. Dat is een mooie auto. Ik zou zeggen kijken!quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:12 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
En bedoel je deze?
http://auto.marktplaats.n(...)ts-i-2000-grijs.html
Die auto waar ik dus op aan het 'bieden' was.. zn laagste bod is 1650..
Huh, weet je dat niet?quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:12 schreef Jongen000 het volgende:
De laatste links die je plaatste vind ik die uit dordt ook wel intressant. Wat merk je alleen anders?
1.1 1.2 1.4 1.6 Zo zien voorbij komen.. Wat betekend dat precies. Die charade was 1.3..
Hmm.. eigelijk zou ik een beetje een top zoveel.. lijstje moete hebben van deze:quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:14 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja. Die blauwe 1650? Dat lijkt me niet verkeerd, dan kan je hem misschien wel voor 1600 krijgen. Dat is een mooie auto. Ik zou zeggen kijken!
Haha oke en heeft dat ook nog te maken met dat je met een 1.4 bijv makkelijker 120 rijd en op trekt dan een 1.1? Ja sorryquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Huh, weet je dat niet?
Die cijfers staan voor motorinhoud in eenheden van duizend, een 1.1 betekent dus 1100 CC. Grofweg gesteld: meer inhoud is in de regel meer vermogen en meer koppel. Hoewel de toenames niet lineair verlopen, en bijzaken als de hoeveelheid kleppen, de hoeveelheid cylinders en het gebruik van bepaalde motortechnieken ook veel invloed op de uiteindelijke cijfers hebben.
Waarschijnlijk is dat zo inderdaad. Je hebt met die 1.4 natuurlijk meer vermogen/koppel dan met die 1.1. Dus dan is je auto ook wat rustiger enzo bij hoge(re) snelheden. Maar zoals iemand anders ook al zei heeft het ook nog te maken met aantal cylinders, kleppen etc.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:32 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Haha oke en heeft dat ook nog te maken met dat je met een 1.4 bijv makkelijker 120 rijd en op trekt dan een 1.1? Ja sorryik weet wel wat van auto s maar niet zo veel.
De peugeot is fijn met de apk goekoopst..quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:31 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Hmm.. eigelijk zou ik een beetje een top zoveel.. lijstje moete hebben van deze:
http://auto.marktplaats.n(...)06-1-4-xr-green.html
http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne
http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99297292.html
http://link.marktplaats.nl/504570597
Dit waren ze een beetje dacht ik....
Ja, hoewel de prestaties van een auto niet alleen afhangen van het vermogen, maar ook van het gewicht tegenover dat vermogen. Topsnelheid maar vooral het versnellen richting die top is daar gevoelig voor. Een auto van 800 kg zal het met 75 pk een stuk makkelijker hebben dan een auto van 1000 kg.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:32 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Haha oke en heeft dat ook nog te maken met dat je met een 1.4 bijv makkelijker 120 rijd en op trekt dan een 1.1? Ja sorryik weet wel wat van auto s maar niet zo veel.
Jaa klopt, maar wat loopt zo'n 1.1 en wat een 1.4? Scheelt dat dan zo veel?quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:47 schreef Mercer het volgende:
Je moet niet alleen naar nu kijken, aangezien je waarschijnlijk wel minimaal 2 jaar met die auto doet. Dat is het vervelende van met haast een auto kopen. Op die VTS zal je minder snel uitgekeken zijn, hij is wel iets minder zuinig dan een 1.1. Je moet bepalen wat voor jou het belangrijkst is.
En al die auto's kunnen problemen en dus kosten gaan geven, of niet.
Dat vind ik de mooiste, maar die van autoscout is ook erg mooi, en dat lijkt me geen slechte aanbieding. Je ziet dat dat ding goed onderhouden is aan de buitenkant, dat zegt vaak wel iets over hoe een eigenaar met de auto om is gegaan.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:08 schreef Jongen000 het volgende:
En die je vanmiddag zei:P die zilveren die er op stond voor 2100? Dat je zei 1650 bieden?
Waarom zitte die lucht dinge er eigelijk bij die groene?
Duidelijk..Ik ga van de week bij die waar ik zeg maar 1650 voor heb staan kijken.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:10 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat vind ik de mooiste, maar die van autoscout is ook erg mooi, en dat lijkt me geen slechte aanbieding. Je ziet dat dat ding goed onderhouden is aan de buitenkant, dat zegt vaak wel iets over hoe een eigenaar met de auto om is gegaan.
Luchtdingen heeft iemand zelf er op gemaakt.
Wat me opvalt he.. bij deze..quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:22 schreef Mercer het volgende:
Je kan ook de gebruikers reviews op autoweek.nl lezen.
Ja, en dat is vaak het debiele van sjonnies. In plaats van een snellere/sportievere auto te kopen steken ze heel veel geld in het snel laten lijken van hun brave gebakje. Al die spoilers, sideskirts, grote uitlaten en felle kleurtjes moeten de indruk wekken dat ze in een hele agressieve streetrace wagen rijden. Fast and the Furious, dat idee.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:42 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Duidelijk..Ik ga van de week bij die waar ik zeg maar 1650 voor heb staan kijken.
Ondertussen wacht ik het bericht van die van autoscout af..
Ritje met de ene.. en de ander..
Kijken of ik die jij het mooist vond ook voor 1600 kan krijgen...
Dan heb ik zat keus en als het de ene dan niet word dan word het de ander wel.
Hopelijk gaat het allemaal lukken! En was dit plaatsen hier toch ergens goed voor haha:D.
En Kriegel..
Is dat dus eigenlijk een 'trage' auto, die er nu een soort van sneller uit ziet ? Of zie ik dat verkeerd haha..
Goed opgelet, dat zijn altijd dingen waar je een beetje voor moet uitkijken. Hij geeft zelf aan dat ie een leaseauto krijgt, maar dat kan best een smoes zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:49 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Wat me opvalt he.. bij deze..
http://auto.marktplaats.n(...)ts-i-2000-grijs.html
Is dit:
Eigenaar sinds:29-08-2011
Hij heeft de auto 2 maanden.. en wil er al weer vanaf ?
Hahahaha rij je zo op de middenbaan op de snelweg.. zie je in je linkerspiegel in de verte en je denkt: nou die komt me wel snel voorbij...quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:04 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, en dat is vaak het debiele van sjonnies. In plaats van een snellere/sportievere auto te kopen steken ze heel veel geld in het snel laten lijken van hun brave gebakje. Al die spoilers, sideskirts, grote uitlaten en felle kleurtjes moeten de indruk wekken dat ze in een hele agressieve streetrace wagen rijden. Fast and the Furious, dat idee.
Dat ze vervolgens eigenlijk voor lul staan, omdat hun lelijk gepimpte auto constant door de mand valt bij iedere poging om iemand voorbij te rijden (er is motorisch immers niks veranderd, hooguit een luchtfilter ofzo), dat ziet iedereen behalve zijzelf.
Achjaa dat soort mensen moeten ook wat hebben johquote:Op zaterdag 26 november 2011 19:24 schreef Kriegel het volgende:
Klopt. Nou ja, en snelweg is één ding, het nare van die gasten is vooral dat ze vaak niet kunnen rijden en dat soort geintjes proberen uit te halen op plekken waar het niet kan. Ze zien de weg als een circuit en brengen mensen daarmee in gevaar.
Oh haha dat zijn zulke erge gevallen. En dan staan ze bij het stoplicht helemaal cool te doen en allesquote:Op zaterdag 26 november 2011 18:20 schreef Kriegel het volgende:
Stomtoevallig kwam ik vanmiddag dit tegen bij het zoeken naar die 106en:
http://zulu.messageboard.(...)=0&finish_rel=-10000
Het verhaal van Jeffrey en zijn 1.1 106. Na vele honderden euro's, uren noeste arbeid en talloze hersencellen minder wegens het inademen van spuitlak, heeft hij een auto die er niet uitziet en het nog steeds met dezelfde bescheiden 60 pk moet stellen. Maar dat maakt niet uit, want Jeffrey blaast ermee door z'n woonwijk en z'n maten vinden 'm cool.
Ah, dus het is een virus dat sjonnies veroorzaakt.quote:zo eerst een half jaartje rond gereden. en toen zag een ik een mooie saxo rijden ook lekker mooi uitgebouwd. bleek een ouwe kameraad te zijn. TOEN BEGON UT!! HET VIRUS!!!
Jaa doe ik ook wel!quote:Op zondag 27 november 2011 01:21 schreef Mercer het volgende:
Toch zou ik die proberen te krijgen. Je kan in ieder geval gaan kijken.
Nee, de 1.4 saxo VTS heeft alleen remschijven voor (wel gelijk aan die van de 1.6 16v of de 106 gti) en trommels achter.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
de reden bij Citroën is dat de 1.4 saxo VTS onder de cat. sport valt, om dat deze rond om remschijven heeft, iets andere software in de PCM en is stugger afgeveert
Hmm duidelijk oke...quote:Op maandag 28 november 2011 00:19 schreef NickB het volgende:
[..]
Nee, de 1.4 saxo VTS heeft alleen remschijven voor (wel gelijk aan die van de 1.6 16v of de 106 gti) en trommels achter.
Wat de 1.4 saxo VTS heeft ten opzichte van een 106 1.4 sport:
-Grotere geventileerde remschijven voor (van de GTI / 16V uitvoering).
-Radiator van de GTI/16v uitvoering
-Stabilisator stangen van de GTI/16v uitvoering.
Ook heeft de saxo inderdaad een andere versnellingsbak dan de 106, de versnellingsbak van de 1.4 saxo vts is de langste van deze auto's dit houd dus in minder toeren op dezelfde snelheid (koppelmotor).
Die saxo waar eventueel een andere koppeling in moet (druklager dat geluid maakte) kan voor veel minder dan 500 (Een kameraad van me die doet na werktijd op ze werk mocht je eventueel interesse hebben).
Ik bedenk me net, mocht er een teken zijn van van schade achter/raggen kijk dan of de achterwielen recht onder de auto staan!
Heb ik ook gehad met mijn Saxo, was een kapotte stappenmotor, 20 euro via Ebay.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:54 schreef Fritessaus het volgende:
- Motor die afslaat wanneer de koppeling werd ingetrapt bij naderen rotonde/kruispunt (dit heeft al wat leuke situaties opgeleverd in bochten waar het stuurslot erop sprong);
Nee, is ook BS volgens mijquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:49 schreef tralalala het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad met mijn Saxo, was een kapotte stappenmotor, 20 euro via Ebay.
Kan je stuurslot er wel op springen als je sleutelstand zo staat?
Maar dat voelt wel heeeel anders dan als ie in stuurslot kliktquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, is ook BS volgens mij![]()
Wat wel kan is dat de stuurbekrachtiging ermee uitscheidt als de motor uitvalt, dat klinkt aannemelijker
Eensch, maar een auto die op het stuurslot springt met de sleutel in het contact heb ik nog nooit van gehoord; volgens mij is dat technisch niet eens mogelijkquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar dat voelt wel heeeel anders dan als ie in stuurslot klikt
Het stuurslot, of het contactslot? 2 heel verschillende dingenquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:24 schreef Fritessaus het volgende:
Kan best de stuurbekrachtiging zijn inderdaad, maar hij heeft vlak daarna bij de APK het stuurslot moeten vervangen. Precieze reden voor de vervanging weet ik niet meer. Wellicht dat dat sowieso al niet helemaal jofel was?
Laten we het maar op stuurbekrachtiging houden (zat zelf niet aan het stuur toen het gebeurde).
De Saxo in kwestie is helaas niet meer (tegen een boom aangekomen) maar fijn om te weten dat het simpel op te lossen was. De garage kwam er maar niet uit wat het was.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:49 schreef tralalala het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad met mijn Saxo, was een kapotte stappenmotor, 20 euro via Ebay.
Kan je stuurslot er wel op springen als je sleutelstand zo staat?
quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:21 schreef Jongen000 het volgende:
'Laat hem in een hoge versnelling in wat lagere snelheid rijden'
Dus ik moet hem in zn 4 zetten bij 50? '
Waar moet ik bij die saxo nog meer op lette.. Dat afslaan als de koppeling ingedrukt word..
Meer niet? Ga zo om 7 uur kijken..
quote:dat heb je al, jij moet nu rijden vergelijken en kiezen wat jij het fijnste vindt, je wil echt niet over een paar maand denken, shit ik had die andere auto moeten kiezen
Hij zat niet echt super zacht, ook achter over maar dat was verstelbaar...quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:02 schreef Mercer het volgende:
Hoe zat de bestuurdersstoel? Hoe was de koppeling? Licht en soepel?
In principe zijn nummer 2 en 3 natuurlijk de beste keuzes. Maar wij hebben die autos niet gezien of gereden. Dus is het niet te doen om daarin een keus te maken.
dat hoef je bij mij niet te flikken akkoord is kopen. klaarquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:11 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Hij zat niet echt super zacht, ook achter over maar dat was verstelbaar...
Verder wel ergens een kras... maar dat vond ik niet zown heel punt..
Ik moet iets verzinnen om te rekken.. Of zeggen dat ik hem koop en nadat ik de ander gezien heb dat toch ongedaan maak..
Nee... want hij zei dat er nog andere waren die wilde langs komen maar ik ben de 1e..quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:12 schreef Mercer het volgende:
Had je verteld aan die verkoper dat je nog naar een andere VTS wilde gaan kijken?
Dàt zou ik niet doen, je kan zomaar random de koop ongedaan makenquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:11 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Hij zat niet echt super zacht, ook achter over maar dat was verstelbaar...
Verder wel ergens een kras... maar dat vond ik niet zown heel punt..
Ik moet iets verzinnen om te rekken.. Of zeggen dat ik hem koop en nadat ik de ander gezien heb dat toch ongedaan maak..
Oja en de apk.. hij heeft begin juni laten keuren dus nu moet hij in mei.. weer gekeurd..
1. Hij wil een grotere auto en heeft dit geld dan nodig.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:17 schreef Mercer het volgende:
Die andere kan nog hagelschade hebben op het dak bijvoorbeeld, maar het kan ook een hele mooie auto zijn, zoals het op de foto lijkt. Ik snap dat het een moeilijke keus is. Eigenlijk moet je ook geen haast hebben met dit soort dingen.
En wat was de reden dat deze man de auto zo snel weg moest doen?
Huh? Rechts zat zown ding die ik kon verstellen waarmee ik die stoel recht kon zetten zeg maar..quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Dàt zou ik niet doen, je kan zomaar random de koop ongedaan maken
Dat je niet zomaar van de koop kan afzien als je al gezegd hebt dat je hem gaat kopenquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:22 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Huh? Rechts zat zown ding die ik kon verstellen waarmee ik die stoel recht kon zetten zeg maar..
Mercer... ja klopt een beetje wel.. pfff
Jaa prima eigenlijk,. viel alleen 2x uit omdat ik moest wennen aan het andere koppelings punt.. dan ik gewent was.. Ik ben alleen nog zo nieuwschierig naar die anderequote:Op dinsdag 29 november 2011 20:24 schreef Mercer het volgende:
Wat vond je van die auto? Dat heb ik nog steeds niet echt gehoord.......
Wat rij je nu eigenlijk dan?quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:26 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Jaa prima eigenlijk,. viel alleen 2x uit omdat ik moest wennen aan het andere koppelings punt.. dan ik gewent was.. Ik ben alleen nog zo nieuwschierig naar die andere
Dat is wel te hopen:P helemaal bovenin is niet goed:xquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:28 schreef Mercer het volgende:
Koppeling greep laag aan? Hoeveel km rijdt je per jaar?
Jaa... van 94 wastie ma nu rijp voor de sloopquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah oke, dan is zo'n Saxo VTS wel een vooruitgang denk ik ofniet?
Saxo, zeker die VTS, zal ook wel wat pittiger zijn ofniet? Want wat ligt er in die charade?quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:31 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Jaa... van 94 wastie ma nu rijp voor de sloop![]()
Maar ik denk dat ik aan die koppeling gewoon moet wennen..
Waarvan de apk wel langer isquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:31 schreef Mercer het volgende:
Als allebei die Saxo's het niet worden, zit je met die oude 106.
Maja apk is ook niet heilig ofzo, als ie gewoon netjes onderhouden is moet je ook niet zoveel problemen met je apk hebbenquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:34 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Waarvan de apk wel langer is..
Maar wat moet ik doen? Zeggen dat ik hem koop en dan toch dat laten gaan als de ander beter is? Dat is niet zo netjes.. En ik denk dat als ik zeg dat ik bij een ander ga kijken dat hij dan miss met andere af spreekt..
Hoezo?quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:38 schreef Mercer het volgende:
Zeggen dat je een auto koopt, is een overeenkomst. Als je die breekt, kan dat problemen opleveren.
Nee die andere ziet er op het oog beter uit.. Maar waar ik dus ben geweest was ook opzich niet slecht..quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:45 schreef Mercer het volgende:
Had die vts waar je naar was gaan kijken hetzelfde interieur als die andere vts?
Mjaa maar hoe breng ik dat bij die andere ventquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:51 schreef Mercer het volgende:
Dan zou ik lekker nog even naar die andere gaan kijken.
Morgen ook 19:00..quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:57 schreef Mercer het volgende:
Zeggen dat je er nog even over nadenkt.Wanneer ga je naar die andere kijken?
ik weet niet hoe dat moet hoor:Pquote:Op dinsdag 29 november 2011 21:41 schreef NickB het volgende:
Mijn ervaring is dat de 1.4 en groter makkelijk 50 kan rijden in de 5.
Zoals eerder werdt vermeld: dat de auto uitvalt of slecht stationair loopt.
Dit is idd een veel voorkomend probleem na een lange tijd, de oplossing is simpel:
Stappenmotor er uit halen(2 torx boutjes) ontvetten/schoonmaken daarna weer met vet inspuiten(WD-40) en het werkt allemaal weer voor zoveel duizend km.
Bestaan meerdere How-to's voor in bijna alle talen met foto's dus lukt zelfs jouquote:Op dinsdag 29 november 2011 21:52 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
ik weet niet hoe dat moet hoor:P
How-to's?quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:33 schreef NickB het volgende:
[..]
Bestaan meerdere How-to's voor in bijna alle talen met foto's dus lukt zelfs jou.
Je gaat in ieder geval niet over 1 nacht ijsquote:Op woensdag 30 november 2011 19:47 schreef Jongen000 het volgende:
Okeeee daar was ik weer.
Net bij de andere auto geweest.. En er lekte recht achter iets..
Ik ging een stukje rijden naar een plek met wat meer licht.. en toen zag ik dat dus..
Geen stuurbekrachtiging.. die van mij nu heeft het ook niet maar stuurt gewoon ligt.. Nou deze saxo uit 99 tering.. stuurde echt super zwaar.. Verder zaten de stoelen iets beter..
Hoorde ik ook geen gekke bijzondere dingen..
Maar ik denk dat het toch die uit 2001 gaat worden..
Of hij was gewoon stuk? Ik moest echt als een malle aan dat stuur draaien..quote:Op woensdag 30 november 2011 22:23 schreef Mercer het volgende:
Vreemd, geen stuurbekrachtiging? Dan is het niet interessant. Ik dacht dat al die saxo's met airbag ook stuurbekrachtiging hadden.
Jupquote:Op woensdag 30 november 2011 22:39 schreef Mercer het volgende:
Per wanneer moet je een andere auto? A.s. weekend?
Die andere ja.. euhm 10.000 ofzo ?quote:Op woensdag 30 november 2011 23:04 schreef Mercer het volgende:
Wat ga je nu doen dan? Die andere blauwe kopen? Hoeveel km rijd je per jaar?
Wacht neequote:Op woensdag 30 november 2011 23:07 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Die andere ja.. euhm 10.000 ofzo ?
Jup morgen alles regelen..quote:Op woensdag 30 november 2011 23:11 schreef Mercer het volgende:
Dat is wel meer als 10.000. Die andere heb je al weer contact mee gehad?
Kloptquote:Op woensdag 30 november 2011 23:18 schreef Mercer het volgende:
Je hebt met die verkoper al afgesproken dat je hem wil hebben en morgen op komt halen?
Vervangen bij ergens in de 120.000.. Remschijven waren ook vervangen,quote:Op woensdag 30 november 2011 23:20 schreef Mercer het volgende:
Spannend!Als die auto zo is als in de advertentie staat vermeld, dan heb je een goede koop. Was de distributieriem gedaan?
lol BMW, 530 is no match voor me saxoquote:Op vrijdag 2 december 2011 10:58 schreef Catch22- het volgende:
ff oefenen en als je echt kan rijden koop je een BMW. Tot die tijd veel plezier in je Saxo.
Wat is dat nu weer voor kansloze opmerking?quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:58 schreef Catch22- het volgende:
ff oefenen en als je echt kan rijden koop je een BMW. Tot die tijd veel plezier in je Saxo.
Haha jep, kerol kon het niet hebben.quote:
lol, me saxo heeft een top van 250 dus do the mathquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:51 schreef Catch22- het volgende:
sprintje van 0-50 zeker?
0-100 in 11.2
e39 530 in 7.1
Gaat wel lukken ja
Ik ben zelf niet zo handig hier in.. Iemand hier misschien die me zou kunnen helpen? Zal straks is kijken of ik een foto kan maken..quote:Op zondag 4 december 2011 01:38 schreef Mercer het volgende:
Dat kost niet veel om te repareren. Ik zou het zelf oplossen, aangezien het geen kostbare reparatie is en gewoon onderhoud. Welk gedeelte uitlaat is kapot?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |