de reden bij Citroën is dat de 1.4 saxo VTS onder de cat. sport valt, om dat deze rond om remschijven heeft, iets andere software in de PCM en is stugger afgeveertquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:06 schreef Kriegel het volgende:
Wat ik zelf nooit helemaal begrijp: hoe komt het dat de 1.4 Saxo en 1.4 106 dezelfde motor gebruiken, vrijwel hetzelfde gewicht hebben en dat de Saxo desondanks volgens de fabriekscijfers een stuk sneller is van 0-100? Andere overbrengingen ofzo?
Daarnaast is het sowieso apart dat Citroën bij zo'n gedeeld model de 1.4 al onder hun sportuitvoeringen rekent, terwijl Peugeot dat pas doet vanaf de 1.6, en die zijn dan ook echt snel, vooral de GTi. Nou ja, je hebt ook nog de 1.3 Rallye, maar dat is een apart verhaal.
Ik denk dat ik daar 150 euro voor kan krijgen?quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef Mercer het volgende:
Die VTS uit den haag blijf ik toch veruit het mooist vinden van wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Kan je niet nog wat vangen voor die auto die je nu hebt?
Helder, bedankt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
de reden bij Citroën is dat de 1.4 saxo VTS onder de cat. sport valt, om dat deze rond om remschijven heeft, iets andere software in de PCM en is stugger afgeveert
Ja. Die blauwe 1650? Dat lijkt me niet verkeerd, dan kan je hem misschien wel voor 1600 krijgen. Dat is een mooie auto. Ik zou zeggen kijken!quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:12 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
En bedoel je deze?
http://auto.marktplaats.n(...)ts-i-2000-grijs.html
Die auto waar ik dus op aan het 'bieden' was.. zn laagste bod is 1650..
Huh, weet je dat niet?quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:12 schreef Jongen000 het volgende:
De laatste links die je plaatste vind ik die uit dordt ook wel intressant. Wat merk je alleen anders?
1.1 1.2 1.4 1.6 Zo zien voorbij komen.. Wat betekend dat precies. Die charade was 1.3..
Hmm.. eigelijk zou ik een beetje een top zoveel.. lijstje moete hebben van deze:quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:14 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja. Die blauwe 1650? Dat lijkt me niet verkeerd, dan kan je hem misschien wel voor 1600 krijgen. Dat is een mooie auto. Ik zou zeggen kijken!
Haha oke en heeft dat ook nog te maken met dat je met een 1.4 bijv makkelijker 120 rijd en op trekt dan een 1.1? Ja sorryquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Huh, weet je dat niet?
Die cijfers staan voor motorinhoud in eenheden van duizend, een 1.1 betekent dus 1100 CC. Grofweg gesteld: meer inhoud is in de regel meer vermogen en meer koppel. Hoewel de toenames niet lineair verlopen, en bijzaken als de hoeveelheid kleppen, de hoeveelheid cylinders en het gebruik van bepaalde motortechnieken ook veel invloed op de uiteindelijke cijfers hebben.
Waarschijnlijk is dat zo inderdaad. Je hebt met die 1.4 natuurlijk meer vermogen/koppel dan met die 1.1. Dus dan is je auto ook wat rustiger enzo bij hoge(re) snelheden. Maar zoals iemand anders ook al zei heeft het ook nog te maken met aantal cylinders, kleppen etc.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:32 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Haha oke en heeft dat ook nog te maken met dat je met een 1.4 bijv makkelijker 120 rijd en op trekt dan een 1.1? Ja sorryik weet wel wat van auto s maar niet zo veel.
De peugeot is fijn met de apk goekoopst..quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:31 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Hmm.. eigelijk zou ik een beetje een top zoveel.. lijstje moete hebben van deze:
http://auto.marktplaats.n(...)06-1-4-xr-green.html
http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne
http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99297292.html
http://link.marktplaats.nl/504570597
Dit waren ze een beetje dacht ik....
Ja, hoewel de prestaties van een auto niet alleen afhangen van het vermogen, maar ook van het gewicht tegenover dat vermogen. Topsnelheid maar vooral het versnellen richting die top is daar gevoelig voor. Een auto van 800 kg zal het met 75 pk een stuk makkelijker hebben dan een auto van 1000 kg.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:32 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Haha oke en heeft dat ook nog te maken met dat je met een 1.4 bijv makkelijker 120 rijd en op trekt dan een 1.1? Ja sorryik weet wel wat van auto s maar niet zo veel.
Jaa klopt, maar wat loopt zo'n 1.1 en wat een 1.4? Scheelt dat dan zo veel?quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:47 schreef Mercer het volgende:
Je moet niet alleen naar nu kijken, aangezien je waarschijnlijk wel minimaal 2 jaar met die auto doet. Dat is het vervelende van met haast een auto kopen. Op die VTS zal je minder snel uitgekeken zijn, hij is wel iets minder zuinig dan een 1.1. Je moet bepalen wat voor jou het belangrijkst is.
En al die auto's kunnen problemen en dus kosten gaan geven, of niet.
Dat vind ik de mooiste, maar die van autoscout is ook erg mooi, en dat lijkt me geen slechte aanbieding. Je ziet dat dat ding goed onderhouden is aan de buitenkant, dat zegt vaak wel iets over hoe een eigenaar met de auto om is gegaan.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:08 schreef Jongen000 het volgende:
En die je vanmiddag zei:P die zilveren die er op stond voor 2100? Dat je zei 1650 bieden?
Waarom zitte die lucht dinge er eigelijk bij die groene?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |