abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:58:24 #77
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104846516
De 1.0 alleen als je kickt op de sensatie van het rijden in een ouwe diesel, maar dan zonder koppel. :')

Die VTS is wel leuk.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_104846607
Die VTS uit den haag blijf ik toch veruit het mooist vinden van wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Kan je niet nog wat vangen voor die auto die je nu hebt?
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:06:42 #79
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104846743
Wat ik zelf nooit helemaal begrijp: hoe komt het dat de 1.4 Saxo en 1.4 106 dezelfde motor gebruiken, vrijwel hetzelfde gewicht hebben en dat de Saxo desondanks volgens de fabriekscijfers een stuk sneller is van 0-100? Andere overbrengingen ofzo?

Daarnaast is het sowieso apart dat Citroën bij zo'n gedeeld model de 1.4 al onder hun sportuitvoeringen rekent, terwijl Peugeot dat pas doet vanaf de 1.6, en die zijn dan ook echt snel, vooral de GTi. Nou ja, je hebt ook nog de 1.3 Rallye, maar dat is een apart verhaal.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_104846819
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:06 schreef Kriegel het volgende:
Wat ik zelf nooit helemaal begrijp: hoe komt het dat de 1.4 Saxo en 1.4 106 dezelfde motor gebruiken, vrijwel hetzelfde gewicht hebben en dat de Saxo desondanks volgens de fabriekscijfers een stuk sneller is van 0-100? Andere overbrengingen ofzo?

Daarnaast is het sowieso apart dat Citroën bij zo'n gedeeld model de 1.4 al onder hun sportuitvoeringen rekent, terwijl Peugeot dat pas doet vanaf de 1.6, en die zijn dan ook echt snel, vooral de GTi. Nou ja, je hebt ook nog de 1.3 Rallye, maar dat is een apart verhaal.
de reden bij Citroën is dat de 1.4 saxo VTS onder de cat. sport valt, om dat deze rond om remschijven heeft, iets andere software in de PCM en is stugger afgeveert
pi_104846868
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef Mercer het volgende:
Die VTS uit den haag blijf ik toch veruit het mooist vinden van wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Kan je niet nog wat vangen voor die auto die je nu hebt?
Ik denk dat ik daar 150 euro voor kan krijgen?
Het is een daihatsu charade uit 94.
Bumper heeft een klein uitsteekpunt, moeten nieuwe shokdemper in voor, co2 uitstoot is te hoog,
roest bij de remmen ergens geloof ik, kapotte veer, euhm het kwam er op neer dat hij voor 1080 te maken was..
En bedoel je deze?
http://auto.marktplaats.n(...)ts-i-2000-grijs.html

Die auto waar ik dus op aan het 'bieden' was.. zn laagste bod is 1650..

De laatste links die je plaatste vind ik die uit dordt ook wel intressant. Wat merk je alleen anders?
1.1 1.2 1.4 1.6 Zo zien voorbij komen.. Wat betekend dat precies. Die charade was 1.3..
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:12:20 #82
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104846881
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

de reden bij Citroën is dat de 1.4 saxo VTS onder de cat. sport valt, om dat deze rond om remschijven heeft, iets andere software in de PCM en is stugger afgeveert
Helder, bedankt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_104846952
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:12 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
En bedoel je deze?
http://auto.marktplaats.n(...)ts-i-2000-grijs.html

Die auto waar ik dus op aan het 'bieden' was.. zn laagste bod is 1650..
Ja. Die blauwe 1650? Dat lijkt me niet verkeerd, dan kan je hem misschien wel voor 1600 krijgen. Dat is een mooie auto. Ik zou zeggen kijken!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mercer op 26-11-2011 17:20:45 ]
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:24:36 #84
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104847245
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:12 schreef Jongen000 het volgende:

De laatste links die je plaatste vind ik die uit dordt ook wel intressant. Wat merk je alleen anders?
1.1 1.2 1.4 1.6 Zo zien voorbij komen.. Wat betekend dat precies. Die charade was 1.3..
Huh, weet je dat niet? :?

Die cijfers staan voor motorinhoud in eenheden van duizend, een 1.1 betekent dus 1100 CC. Grofweg gesteld: meer inhoud is in de regel meer vermogen en meer koppel. Hoewel de toenames niet lineair verlopen, en bijzaken als de hoeveelheid kleppen, de hoeveelheid cylinders en het gebruik van bepaalde motortechnieken ook veel invloed op de uiteindelijke cijfers hebben.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_104847455
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:14 schreef Mercer het volgende:

[..]
Ja. Die blauwe 1650? Dat lijkt me niet verkeerd, dan kan je hem misschien wel voor 1600 krijgen. Dat is een mooie auto. Ik zou zeggen kijken!
Hmm.. eigelijk zou ik een beetje een top zoveel.. lijstje moete hebben van deze:

http://auto.marktplaats.n(...)06-1-4-xr-green.html
http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne
http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99297292.html
http://link.marktplaats.nl/504570597

Dit waren ze een beetje dacht ik....
pi_104847494
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:24 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Huh, weet je dat niet? :?

Die cijfers staan voor motorinhoud in eenheden van duizend, een 1.1 betekent dus 1100 CC. Grofweg gesteld: meer inhoud is in de regel meer vermogen en meer koppel. Hoewel de toenames niet lineair verlopen, en bijzaken als de hoeveelheid kleppen, de hoeveelheid cylinders en het gebruik van bepaalde motortechnieken ook veel invloed op de uiteindelijke cijfers hebben.
Haha oke en heeft dat ook nog te maken met dat je met een 1.4 bijv makkelijker 120 rijd en op trekt dan een 1.1? Ja sorry :P ik weet wel wat van auto s maar niet zo veel.
pi_104847576
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:32 schreef Jongen000 het volgende:

[..]

Haha oke en heeft dat ook nog te maken met dat je met een 1.4 bijv makkelijker 120 rijd en op trekt dan een 1.1? Ja sorry :P ik weet wel wat van auto s maar niet zo veel.
Waarschijnlijk is dat zo inderdaad. Je hebt met die 1.4 natuurlijk meer vermogen/koppel dan met die 1.1. Dus dan is je auto ook wat rustiger enzo bij hoge(re) snelheden. Maar zoals iemand anders ook al zei heeft het ook nog te maken met aantal cylinders, kleppen etc.
pi_104847731
quote:
De peugeot is fijn met de apk goekoopst..
De 2e is eigenlijk super alleen eerder apk hoop niet dat ik dan al weer veel kosten heb... En duurste auto..
De 3e is goedkoper dan de 2e en later apk..
En de 4e minste km..

Maar wat nou het beste is... en het minste..
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:47:32 #89
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104847981
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:32 schreef Jongen000 het volgende:

[..]

Haha oke en heeft dat ook nog te maken met dat je met een 1.4 bijv makkelijker 120 rijd en op trekt dan een 1.1? Ja sorry :P ik weet wel wat van auto s maar niet zo veel.
Ja, hoewel de prestaties van een auto niet alleen afhangen van het vermogen, maar ook van het gewicht tegenover dat vermogen. Topsnelheid maar vooral het versnellen richting die top is daar gevoelig voor. Een auto van 800 kg zal het met 75 pk een stuk makkelijker hebben dan een auto van 1000 kg.

Verder zijn er natuurlijk allerlei extra invloeden. Bijvoorbeeld de versnellingsbak, de afstelling daarvan, de aerodynamica van de auto, het onderstel dat het vermogen goed op de weg moet zetten, enzovoort. Uiteindelijk heeft het totaalplaatje op zichzelf weer invloed op het brandstofverbruik van je auto.

Een andere stelregel is dat een motor met veel inhoud niet zoveel toeren hoeft te maken om een fatsoenlijke hoeveelheid kracht op te roepen. Daarom maken van die 1.0 naaimachientjes altijd zoveel herrie bij 100 á 120 km/u of hoger, die rijden dan al richting de top van hun kunnen, terwijl een dikke 3.0 zescylinder dan net een beetje op gang komt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_104847990
Je moet niet alleen naar nu kijken, aangezien je waarschijnlijk wel minimaal 2 jaar met die auto doet. Dat is het vervelende van met haast een auto kopen. Op die VTS zal je minder snel uitgekeken zijn, hij is wel iets minder zuinig dan een 1.1. Je moet bepalen wat voor jou het belangrijkst is.
En al die auto's kunnen problemen en dus kosten gaan geven, of niet.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:53:00 #91
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104848122
Hoelang er nog APK opzit is ook niet vreselijk belangrijk, als de auto gewoon oké is fiets je daar bij de volgende controle fluitend doorheen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_104848307
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:47 schreef Mercer het volgende:
Je moet niet alleen naar nu kijken, aangezien je waarschijnlijk wel minimaal 2 jaar met die auto doet. Dat is het vervelende van met haast een auto kopen. Op die VTS zal je minder snel uitgekeken zijn, hij is wel iets minder zuinig dan een 1.1. Je moet bepalen wat voor jou het belangrijkst is.
En al die auto's kunnen problemen en dus kosten gaan geven, of niet.
Jaa klopt, maar wat loopt zo'n 1.1 en wat een 1.4? Scheelt dat dan zo veel?
Als ik kijk naar hoe auto's er nu bij staan.. en ik verder vooruit denk dan denk ik zo:

Saxo utrecht:
1... Minst verbruik? Minst km
2. 106.. onderhouds boekje.. langste apk
3 Saxo van 1350 goedkoper, jonger dan de andere saxo.
4 Ziet er het leukst uit.. maar ergens bang dat het een dure apk word april..

(dit zegt iemand die niet zoveel weet van auto's he ik dus :P )

Eigelijk komt 3 ook wel weer op 1.. want die auto is van 2001..

Ik heb het liefst: Zuinig, en 2 jaar zeker nog wel mee rijden...
Oja en waar plaats ik deze?
http://link.marktplaats.nl/489060094

Ook nog maar van 2000..
pi_104848403
Je hebt nog wel even tijd voor de volgende apk, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Die donkergroene Saxo schrappen, rare achterlichten, en motorkap heeft zelfgemaakte luchthappers.
En gaan kijken naar die blauwe VTS waar je op hebt geboden. En anders die gele uit Utrecht. Met al die auto's kan je nog jaren rijden normaal gesproken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mercer op 26-11-2011 18:08:41 ]
pi_104848605
En die je vanmiddag zei:P die zilveren die er op stond voor 2100? Dat je zei 1650 bieden?
Waarom zitte die lucht dinge er eigelijk bij die groene?
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:09:13 #95
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104848638
Ben ik het mee eens, neem als het qua prijs lukt die blauwe VTS of die in Den Haag. Het extra vermogen t.o.v. de 1.1 is gewoon fijn om te hebben in allerlei situaties, en de auto bestuurt ook wat sportiever, was toch één van de wensen.

Het verbruik zal echt niet zo achterlijk toenemen als je bedenkt dat je de 1.1 regelmatiger de toeren in moet jagen om vlot vooruit te komen. Als je alleen maar stadsritjes maakt gaat dat niet op, maar als er vaak buitenwegen en snelweg bij zitten is de 1.4 simpelweg de betere auto.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_104848672
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:08 schreef Jongen000 het volgende:
En die je vanmiddag zei:P die zilveren die er op stond voor 2100? Dat je zei 1650 bieden?
Waarom zitte die lucht dinge er eigelijk bij die groene?
Dat vind ik de mooiste, maar die van autoscout is ook erg mooi, en dat lijkt me geen slechte aanbieding. Je ziet dat dat ding goed onderhouden is aan de buitenkant, dat zegt vaak wel iets over hoe een eigenaar met de auto om is gegaan.
Luchtdingen heeft iemand zelf er op gemaakt.
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:13:50 #97
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104848783
Dat zijn meestal sjonnies die denken dat hun trage auto snel wordt als ze er 200 kilo aan plastic troep aan vastplakken. Hun auto's moet je mijden, zijn vaak afgetrapt omdat dit soort figuren niet fatsoenlijk kan rijden.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_104848811
Wat Kriegel zegt.
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:20:14 #99
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104849013
Stomtoevallig kwam ik vanmiddag dit tegen bij het zoeken naar die 106en:

http://zulu.messageboard.(...)=0&finish_rel=-10000

Het verhaal van Jeffrey en zijn 1.1 106. Na vele honderden euro's, uren noeste arbeid en talloze hersencellen minder wegens het inademen van spuitlak, heeft hij een auto die er niet uitziet en het nog steeds met dezelfde bescheiden 60 pk moet stellen. Maar dat maakt niet uit, want Jeffrey blaast ermee door z'n woonwijk en z'n maten vinden 'm cool. 8-)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_104849067
Je kan ook de gebruikers reviews op autoweek.nl lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')