En waarom dan niet?quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:40 schreef Stokstaart het volgende:
De modellen die jij kiest zou ik sowieso niet halen
Welke ik zou kiezen:
Peugeot 306
Vw Polo
Toyota Starlet
Altijd gedoe met die Saxo's , verrotte koppakking, elektronica, airbags enz enzquote:
Sluit ik me bij aan. Idd voor dat andere lijstje gaan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Altijd gedoe met die Saxo's , verrotte koppakking, elektronica, airbags enz enz
Punto heb je snel gedoe met oververhitting en dan kan je hem naar de sloop rijden ook
Heb een jaar lang een Punto uit 96 gehad, die daarvoor van een collega was geweest die er ook een jaar mee gereden heeft en nu rijd een oud-collega van me er mee rond.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Altijd gedoe met die Saxo's , verrotte koppakking, elektronica, airbags enz enz
Punto heb je snel gedoe met oververhitting en dan kan je hem naar de sloop rijden ook
Tijdens mijn stage in 2003 bij Kwikfit waren dat de mankementen die veel voorkwamen met die modellen. Kijk en dat zijn wel dat zijn dure reparaties waar je mee te maken kan krijgen. Google zelf maar.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:50 schreef swollywood het volgende:
[..]
Heb een jaar lang een Punto uit 96 gehad, die daarvoor van een collega was geweest die er ook een jaar mee gereden heeft en nu rijd een oud-collega van me er mee rond.
Nooit last gehad van oververhitting gehad, misschien gewoon een toevallige slechte ervaring van jou?
Ik hoef niet perce een aude punto of saxo hoor..quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:54 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tijdens mijn stage in 2003 bij Kwikfit waren dat de mankementen die veel voorkwamen met die modellen. Kijk en dat zijn wel dat zijn dure reparaties waar je mee te maken kan krijgen. Google zelf maar.
Als hij perse een oudere Punto of Saxo wil kopen moet je heel goed weten wat je haalt want nogmaals de reparatiekosten voor de 'traditionele' problemen met modellen uit die jaren zijn geen kattepis.
Denk bij zuinigheid ook aan het volgende: een maat van me heeft een fiesta 1.4, weinig power en daardoor veel gas geven. Rijdt gemiddeld misschien 1:12. Ik rij in een golf 1.8 gemiddeld 1:14 zonder echt mijn best te doen. Het verschil in theoretisch verbruik en het verbruik in de praktijk kan echt levensgroot zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:58 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Ik hoef niet perce een aude punto of saxo hoor..
Maar zijn die auto's van dat lijstje van jou zuinige ligte wagens?
Ligt er aan welk motorblok je er bij koopt he. Als je een 306 Gti koopt dan kan het best in de cijfers lopen, je kan ook een 1.2 halen dan zal je kwa wegenbelasting niet veel duurder uit zijn dan met een Punto, en als je meer de kant van de Saxo op wilt kun je ook kijken voor de 106quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:58 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Ik hoef niet perce een aude punto of saxo hoor..
Maar zijn die auto's van dat lijstje van jou zuinige ligte wagens?
haha Bullshit koppakkingen gaan alleen zweten tussen de kop wanneer je gaat raggen bij een koude motor.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Altijd gedoe met die Saxo's , verrotte koppakking, elektronica, airbags enz enz
Punto heb je snel gedoe met oververhitting en dan kan je hem naar de sloop rijden ook
jammer dat je moet inloggen om het topic te bekijkenquote:Op vrijdag 25 november 2011 17:11 schreef NickB het volgende:
http://www.saxo16vclub.nl/forum/showthread.php?t=17908
Mag voor zaterdag weg voor 1500 stond er misschien is het waard om er te gaan kijken?
Dat is maar net hoe je erin staat. Hier twee auto's van 1000 euro, kilometerstanden van 260.000 en 400.000, niks aan het handje. Geluk? Misschien.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:09 schreef RonnieHansen het volgende:
Ik moet er niet aan denken een auto van 1000 euro te kopen. Voor mij is het belangrijk dat ie weinig kilometers op de teller heeft en ik koop alleen bij een erkende merkdealer. Ik zou nog even doorsparen voor een goede auto.
Hier werd net gezegt dat saxo niet zoveel is eigenlijk..quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:11 schreef NickB het volgende:
http://www.saxo16vclub.nl/forum/showthread.php?t=17908
Mag voor zaterdag weg voor 1500 stond er misschien is het waard om er te gaan kijken?
Dat is geen kleintjequote:Op vrijdag 25 november 2011 17:30 schreef resque het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b41z2btq1212
klaaaar
die dingen zijn niks waard blikken chassis..quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:34 schreef Jongen000 het volgende:
http://www.autotrack.nl/o(...)vrdurl_standaard.css
En deze dan?
Die motor zit nu nog steeds in nieuwe psa(citroen/peugeot) auto's en lopen met gemak over de 200.000 en hun noemde allemaal onzin dingen..quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:20 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Hier werd net gezegt dat saxo niet zoveel is eigenlijk..
Heb een charade gehad uit 94.. 1.5 jaar prima mee gereden... Nooit wat mee gehad tot nu dan..quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:01 schreef duidelijkheden het volgende:
Kijk ook eens naar:
Daihatsu Charade (96 en verder), 1.3, komt leuk mee en zuinig, zeg 1 op 15. En enorm betrouwbaar.
Mitsubishi Colt (model vanaf 92), 1.3 of 1.6. 1.6 erg fel en toch relatief zuinig, zeg 1 op 14. 1.3 is wat trager, maar ook weer zuiniger: 1 op 15.5. En weer: erg betrouwbaar.
De al eerder genoemde Starlet is natuurlijk ook altijd een optie, behoeft verder ook geen uitleg denk ik zo.
En inderdaad, allemaal Japans, maar bij zoiets (oude, goedkope auto's) geldt wat mij betreft: beter het zekere voor het onzekere nemen. Japanse auto's van die leeftijd hoor je gewoon zelden klachten of rare dingen over. Veel vergelijkbare Europese auto's zullen ook prima zijn, maar je hoort er mij net iets te vaak iets over.. ("ja, dat was een rotexemplaar", "ja, dat is alleen bij blazen bij koude motor", "let even op dit en dit, is makkelijk te verhelpen, maar wel een kwaaltje", etc).
Leuk om die eens voorbij te zien komen, maar erg zuinig zijn ze niet kan ik uit ervaring zeggen, te zwaar (moet trouwens maximaal 950 kg zijn, TS, dat is de grens met de volgende gewichtsklasse) en bovendien in de regel iets boven budget.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:11 schreef resque het volgende:
hyundai coupe gen 1 halen
snelle auto, veel opties en best betrouwbaar
Geeft ook niet haha, maar wat vind je van al mn linkjes incl die charade 2001..quote:Op zaterdag 26 november 2011 01:46 schreef Kriegel het volgende:
Uh, ik had er wel rekening mee gehouden hoor, al die auto's staan niet verder dan 70 km van Rotterdam als ik me niet vergis. Zit wel veel Brabant tussen, maar da's stom toeval.
Van de charade weet ik dus dat het turkse mensen zijn van dat bedrijf.. en in de spaanse polder zit..quote:Op zaterdag 26 november 2011 02:24 schreef Kriegel het volgende:
Die Charade is verdomd goedkoop voor een 2001er met zo weinig kilometers. Geen idee of dat louche ruikt, het is immers wel een verouderd model voor die tijd, ondanks de toenmalige facelift was ie dat in '97 ook al. Zou een mooie deal zijn.
Dat louche geldt trouwens wel voor dat Casa Cars waar die 1.4 106 te koop staat. Check die site: http://www.casacars.nl
Zeg nou zelf, komt dat lekker over? Nee, dacht het ook niet. Werken ook alleen op afspraak vanuit een huis, van die sjacheraars. Daar kan ik natuurlijk naastzitten, maar als iets niet goed voelt (en dat kan gebeuren bij handelaren) is het voor mij al snel een no-go. Sowieso zou ik gewoon alles mijden dat in en rond de Spaanse Polder ligt, daar zit het echt stampvol met laaielichters. Zegt Liekendiek je iets?
De 106 Sketch lijkt een stuk eerlijker (particulier is in deze prijsklasse sowieso een aanrader) maar zou ik zelf niet nemen, 50 pk maakt 'm gewoon sloom, lijkt me echt vervelend. Zuinig, jazeker, tot je 'm op z'n staart moet trappen om de snelweg op te draaien. Geef mij die GTI maar, al kan dat ene woordje helaas afhankelijk van je leeftijd voor een wat hoge verzekering zorgen.![]()
Polo en Swift 1.3 zijn voor zover ik weet vaak wel prima auto's, al heb ik er persoonlijk niets mee en weet ik er zodoende echt niks van.
Zo denk ik er ook over.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:09 schreef RonnieHansen het volgende:
Ik moet er niet aan denken een auto van 1000 euro te kopen. Voor mij is het belangrijk dat ie weinig kilometers op de teller heeft en ik koop alleen bij een erkende merkdealer. Ik zou nog even doorsparen voor een goede auto.
Ik denk dat hij de 106 gti bedoelt, maar als je toch naar een 106 kijkt.. waarom kijk je niet naar die 1.4 vts dan? dat is op het interieur na "gelijk" aan een 106 1.4 sport (alleen heeft de 1.4 vts van de saxo de remmerij van een saxo 1.6 16v/106 GTI, radiator en stabiliteitsstangen).quote:Op zaterdag 26 november 2011 06:21 schreef Jongen000 het volgende:
[..]
Van de charade weet ik dus dat het turkse mensen zijn van dat bedrijf.. en in de spaanse polder zit..
Liekendiek heeft rommel dat weet ik..
Eigenlijk is dus geen 1 van mijn links echt wat.. Weet nou nog niet echt wat..
De ene hier zegt wel een saxo, de ander zegt je moet een wat 'meer' auto nemen...
En euhm gti.. welke auto bedoel je daar mee?
kloptquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:41 schreef GizartFRL het volgende:
Kijk bij de saxo's even over er geen olie lekt bij de koppakking net boven de dynamo
Hoeft geen ramp te zijn, maar kijken is beter dan er later achter komen.
( Chuck, kom er maar in! )
Klopt, was misschien niet helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 26 november 2011 08:31 schreef NickB het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de 106 gti bedoelt
Welke link is dat dan?quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:52 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klopt, was misschien niet helemaal duidelijk.
Tja als je huidige auto niet door de keuring gaat komen..quote:
Drukgroep? Hmm moeilijk.. heb die gele-oranje mail gestuurd..quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:22 schreef Mercer het volgende:
Kijk, zo'n VTS is natuurlijk het leukst.
http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99297292.html
Nog één, maar drukgroep niet helemaal 100%
http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99430057.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |