abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104846608
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En wat vind je dan van Nederlandse studenten die direct na hun afstuderen de grens over vluchten? En hun kennis ook in het buitenland gaan gebruiken?
Dat is inderdaad zonde van het belastinggeld, ja. Liever voorkomt de overheid zulke praktijken, ja. Nou ja, het netto-resultaat zal wel rond nul zijn maar ik vind nog steeds dat je wel vragen mag stellen over al die buitenlandse studenten in Nederland.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:03:39 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104846660
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef skrn het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zonde van het belastinggeld, ja. Liever voorkomt de overheid zulke praktijken, ja. Nou ja, het netto-resultaat zal wel rond nul zijn maar ik vind nog steeds dat je wel vragen mag stellen over al die buitenlandse studenten in Nederland.
Waarom? Als het nettoresultaat nul is... Als al die studenten die in het buitenland gaan studeren hier blijven en alle buitenlandse studenten blijven weg, denk je dan echt dat dat de kamernood oplost?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_104847101
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom? Als het nettoresultaat nul is... Als al die studenten die in het buitenland gaan studeren hier blijven en alle buitenlandse studenten blijven weg, denk je dan echt dat dat de kamernood oplost?
Ik zie het nut gewoon niet zo om bijvoorbeeld veel Chinese studenten aan te trekken. En zoals ik zei: door die buitenlandse studenten moet er voortaan wel Engels worden gesproken in de college-zalen. Niet alle docenten hebben een perfecte kennis van het Engels, en veel Chinese studenten net zo min.

Het belangrijkst vind ik dat je als Nederlander in Nederland goed onderwijs mag verwachten. Als dat door een grote instroom van buitenlandse studenten onder druk komt, mag je daar best kritische vragen over stellen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:23:47 #154
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104847220
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:19 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik zie het nut gewoon niet zo om bijvoorbeeld veel Chinese studenten aan te trekken. En zoals ik zei: door die buitenlandse studenten moet er voortaan wel Engels worden gesproken in de college-zalen. Niet alle docenten hebben een perfecte kennis van het Engels, en veel Chinese studenten net zo min.

Het belangrijkst vind ik dat je als Nederlander in Nederland goed onderwijs mag verwachten. Als dat door een grote instroom van buitenlandse studenten onder druk komt, mag je daar best kritische vragen over stellen.
Ja, maar stel DIE vragen dan. En ga niet lopen miepen over het feit dat buitenlandse studenten kamers bezetten voor ons 'eigen volk'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_104851324
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:19 schreef skrn het volgende:

[..]

Dan ligt het probleem vooral bij die docenten. Je kunt toch in deze tijd niet meer serieus een academische opleiding in het Nederlands volgen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 11:08:25 #156
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104870102
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dan ligt het probleem vooral bij die docenten. Je kunt toch in deze tijd niet meer serieus een academische opleiding in het Nederlands volgen?
Waarom niet?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 11:10:42 #157
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104870146
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 11:08 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat de meeste lesstof/boeken voor die studies in het Engels zijn?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 11:20:28 #158
341203 3-voud
pi_104870337
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2011 11:10 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Omdat de meeste lesstof/boeken voor die studies in het Engels zijn?
Apart. Hoe komen die andere landen dan aan al die knappe(re) koppen? Zoals Rusland, China en noem maar op.

Is het niet gewoon popiejopie/hip/stoer en wordt dit als flauwekul argument gebruikt?
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 11:27:05 #159
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104870450
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 11:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Apart. Hoe komen die andere landen dan aan al die knappe(re) koppen? Zoals Rusland, China en noem maar op.

Is het niet gewoon popiejopie/hip/stoer en wordt dit als flauwekul argument gebruikt?
Dat de lesstof in basis vaak Engels is hoeft natuurlijk niet te zeggen dat verder onderzoek, in Rusland of China, in het Engels is. Bovendien denk ik dat de knappe koppen uit die landen een prima woordje Engels spreken.

Ik denk dat het vooral iets van de praktijk is. Wetenschappers in de VS en Engeland gebruiken voor hun werk bv. het metrische systeem, maar in de dagelijkse wereld gebruiken ze Imperial. Om met medewetenschappers over heel de wereld te babbelen en onderzoeken uit te wisselen is veelal Engels geadopteerd.

Het is gewoon een kwestie van waar de dominantie is. Ik geloof dat het bij psychologie (of iets soortgelijks) juist weer heel veel Duits is.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 11:43:36 #160
341203 3-voud
pi_104870811
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2011 11:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat de lesstof in basis vaak Engels is hoeft natuurlijk niet te zeggen dat verder onderzoek, in Rusland of China, in het Engels is. Bovendien denk ik dat de knappe koppen uit die landen een prima woordje Engels spreken.

Ik denk dat het vooral iets van de praktijk is. Wetenschappers in de VS en Engeland gebruiken voor hun werk bv. het metrische systeem, maar in de dagelijkse wereld gebruiken ze Imperial. Om met medewetenschappers over heel de wereld te babbelen en onderzoeken uit te wisselen is veelal Engels geadopteerd.

Het is gewoon een kwestie van waar de dominantie is. Ik geloof dat het bij psychologie (of iets soortgelijks) juist weer heel veel Duits is.
Basislestof in Rusland of China is gewoon in hun taal. Dat ze een woordje engels spreken is niet zo bijzonder. Heeft ook niets met "verder onderzoek" te maken. Dus die gaat al niet op.
En een metrisch systeem als argument gebruiken vind ik ook mager.

Ik houd het er maar op dat het vooral met popiejopie te maken heeft. Het interessanter maken dan het is. Kleine westerse landen die tegen de grote boys aan willen schuren (bij uitstek Nederland) vertonen wel vaker dit gedrag.
  zondag 27 november 2011 @ 12:05:57 #161
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104871291
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 11:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Basislestof in Rusland of China is gewoon in hun taal. Dat ze een woordje engels spreken is niet zo bijzonder. Heeft ook niets met "verder onderzoek" te maken. Dus die gaat al niet op.

Ik houd het er maar op dat het vooral met popiejopie te maken heeft. Het interessanter maken dan het is. Kleine westerse landen die tegen de grote boys aan willen schuren (bij uitstek Nederland) vertonen wel vaker dit gedrag.
Alle lesstof vertalen naar nederlands kost uiteraard veel geld en omdat nederland Een relatief klein land is wordt er bij veel studies voor gekozen om de stof in het engels aan te bieden.
Daarnaast spreken we in nederland over hat algemeen al goed engels. Als klein land zijn we ook erg internationaal georrienteerd nog een vereiste om goed engels te spreken.
Bedrijven als philips hebben hele it afdelingen in nederland waar de voertaal engels is.
Het heeft echt niets met popiejopie te maken.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_104892709
Partij van de Bange Blanke Bejaarden.

- Youp.
pi_104900269
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 11:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik vind het belangrijk dat academici goed Engels horen te spreken. Engels is gewoon de internationale taal. Maar ik ben het ook deels met je eens: er wordt tegenwoordig in het Engels onderwezen om er bij te horen en om buitenlandse studenten te trekken. Ik geloof er niks van dat Nederlandse studenten achterblijven op de actuele stand van de wetenschap als ze niet in het Engels worden onderwezen op de universiteit.
pi_104902023
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:21 schreef DRidder het volgende:
Partij van de Bange Blanke Bejaarden.

- Youp.
Youp. De grootste hypocriet van Nederland. Bij het zien van dat soort figuren neig ik zelfs tot stemmen op de PVV.
pi_104902311
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2011 22:36 schreef skrn het volgende:

[..]

Youp. De grootste hypocriet van Nederland. Bij het zien van dat soort figuren neig ik zelfs tot stemmen op de PVV.
Geeft niet knul, velen gingen je voor. Ontopic: nu een zeteltje of 26, stabiel :Y
pi_104902942
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:40 schreef DRidder het volgende:

[..]

Geeft niet knul, velen gingen je voor. Ontopic: nu een zeteltje of 26, stabiel :Y
Omdat ik wel het sentiment begrijp waarom mensen PVV stemmen.
pi_104903136
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2011 22:49 schreef skrn het volgende:

[..]

Omdat ik wel het sentiment begrijp waarom mensen PVV stemmen.
Wat is dat sentiment dan anders dan het gevoel van witte suprematie?
pi_104903484
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:52 schreef DRidder het volgende:

[..]

Wat is dat sentiment dan anders dan het gevoel van witte suprematie?
Is dat serieus?
pi_104904053
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2011 22:57 schreef skrn het volgende:

[..]

Is dat serieus?
Waarom stel je die vraag? Normaal verschijnsel hoor.
pi_104905615
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:05 schreef DRidder het volgende:

[..]

Waarom stel je die vraag? Normaal verschijnsel hoor.
Ik vind het niet goed dat mensen op de PVV stemmen. Maar het sentiment dat je als brave burger niet wordt gehoord, dat deel ik. Verkeersboetes gaan nu weer fors omhoog. Ik bedoel, waarom? Waarom kan de overheid op verkeersovertredingen wel hard handhaven?
pi_104911781
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2011 23:34 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vind het niet goed dat mensen op de PVV stemmen. Maar het sentiment dat je als brave burger niet wordt gehoord, dat deel ik. Verkeersboetes gaan nu weer fors omhoog. Ik bedoel, waarom? Waarom kan de overheid op verkeersovertredingen wel hard handhaven?
We hebben het over een fascistische partij die stelselmatig een religie niet beledigd maar criminaliseert. Daarbij komt de minachting voor grondwettelijke en rechtsstatelijke instituten. En jij begint over verkeerboetes _O-
De brave burger wordt idd niet gehoord, godzijdank zeg, anders was allang de doodstraf weer ingevoerd, maar uitsluitend voor niet-blanken.
  maandag 28 november 2011 @ 09:08:02 #172
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104912236
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2011 23:34 schreef skrn het volgende:

[..]

En waarom/hoe denk je dat de PVV met een oplossing gaat komen?
Denk je dat de spanning tussen moslims en niet moslims opdrijven ook maar enig positief effect heeft op de Nederlandse maatschappij?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_104917807
quote:
zo, lekker leeggelopen?
pi_104917824
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:08 schreef t-8one het volgende:

[..]

En waarom/hoe denk je dat de PVV met een oplossing gaat komen?
Denk je dat de spanning tussen moslims en niet moslims opdrijven ook maar enig positief effect heeft op de Nederlandse maatschappij?
ja, dat denk ik
pi_104926038

quote:
naast de luchtmacht, landmacht, marine en marechaussee moet Defensie ook een apart onderdeel krijgen dat cyberoorlog kan voeren. Dat moet dan het Commando Cyberstrijdkrachten gaan heten. Dat zal PVV-Tweede Kamerlid Marcial Hernandez morgen voorstellen in het begrotingsdebat over Defensie.

Volgens hem vereist de dreiging via internet een heel andere manier van oorlogvoeren dan Defensie tot nog toe gewend is. 'Het is niet te vergelijken met het oprukken van tanks en infanterie over de hei', zei Hernandez vandaag. Hij stelt dat de samenleving ernstige schade kan lopen als Nederland zich niet goed verdedigt tegen een cyberaanval. Zo kunnen bijvoorbeeld de water-, elektriciteits- en voedselproductie via internet worden stilgelegd.

Minister Hans Hillen van Defensie heeft deze kabinetsperiode 50 miljoen uitgetrokken 'om aan de digitale frontlinie klaar te staan'.

Komend jaar wordt er volgens Hernandez 2 miljoen aan besteed. Vanaf januari gaat een digitale taskforce aan de slag, maar dat is volgens de PVV onvoldoende. Hij stelt dat Nederland ver achterloopt op landen als China en Iran, die fors inzetten op cyberoorlog. (ANP/Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ten-aanstellen.dhtml

'114 mijn cavia ligt hier' was nog niet genoeg, er moeten nu ook cybercops komen die je kunnen backtracen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')