Oh, dat speelde voor mij niet eens mee bij de afweging. Het gaat er m.i. vooral om dat alle groepen van de bevolking voldoende vertegenwoordigd zijn, dit is belangrijk om alle belangen voldoende vertegenwoordigd te krijgen wat goed is voor de stabiliteit en het bewaren/bewaken van de lieve vrede.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
IQ-testen kunnen goed testen hoe goed je patroonherkenning is, zonder meer.
Maar het lijkt me verre van een goede test om te bepalen wie wel en wie niet instaat is in te schatten wat het beste is voor een land.

Ik zie je al zitten met een kladblokje voor de tv tijdens de nationale IQ test.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er objectieve testen uitgevonden zodat we niet van het timmermansoog van Betyar afhankelijk zijn.

Grapje mag toch wel tussendoor?quote:Op zondag 25 mei 2014 09:00 schreef Hexagon het volgende:
Betyar, hou eens op met die persoonlijke aanvallen

Daar heb je een valide punt.quote:Op zondag 25 mei 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:
Stemmen is erkennen dat je je wil laten leiden door een politicus.
Dieper kan je niet zinken.

Dat is wel de ultieme manier om eindelijk een rechts kabinet te creëren.quote:Op zondag 25 mei 2014 09:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
IQ is geen valide manier van schiften. Ik denk meer aan een puntensysteem die naarmate je in een hogere belastingschijf zit meer punten krijgt. Stem bijstandstrekker=1, werkende=2, schijf 2 dan 3 punten en betaal je belasting in schijf 3 dan telt je stem voor 4.

Kun je vrouwen meteen hun stemrecht ontnemen. Op zich een goede zaak dus!quote:Op maandag 21 november 2011 10:41 schreef NLRuben het volgende:
wat zouden jullie er van vinden als alleen mensen met een iq van boven de 120 zouden mogen stemmen, zodat je geen partijen krijgt als pvda, sp en pvv, maar meer partijen als d66, vvd enzo.

quote:Op zondag 25 mei 2014 15:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is wel de ultieme manier om eindelijk een rechts kabinet te creëren.
Zelfs een zetel voor de libertarische fractie zou dan mogelijk worden.quote:Op zondag 25 mei 2014 09:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
IQ is geen valide manier van schiften. Ik denk meer aan een puntensysteem die naarmate je in een hogere belastingschijf zit meer punten krijgt. Stem bijstandstrekker=1, werkende=2, schijf 2 dan 3 punten en betaal je belasting in schijf 3 dan telt je stem voor 4.

Eh, heb jij zelf laatst niet gestemd?quote:Op zondag 25 mei 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:

Nee?!quote:Op zondag 25 mei 2014 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, heb jij zelf laatst niet gestemd?

Als het eerlijk is dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen dan lijkt me in het verlengde hiervan het niet meer dan redelijk dat zij die de pot het meeste vullen ook het meeste te zeggen hebben over waar die pot aan besteed wordt.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is wel de ultieme manier om eindelijk een rechts kabinet te creëren.

Een gezond wantrouwen in een politicus van welke partij die ook is moet het stemvee als collectief nog leren denk ik. Iets wat niet gaat gebeuren.quote:Op zondag 25 mei 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:

Fixed.quote:Op zondag 25 mei 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:
Stemmen is erkennen dat je je wil laten leidenvertegenwoordigen door een politicus.

quote:Op maandag 26 mei 2014 13:13 schreef raptorix het volgende:
Ik zou het goede zaak vinden dat mensen die meer bijdragen aan de maatschappij ook meer invloed hebben.

Waarom? Iemand die meer betaald mag toch best wat meer te zeggen hebben lijkt me.quote:

Nee, dan krijg je dus klassenpolitiek waardoor minder bedeelden buitenspel worden gezet. Ik snap niet hoe je het uit je strot krijgt.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom? Iemand die meer betaald mag toch best wat meer te zeggen hebben lijkt me.

Nou en? Het hoeft trouwens niet alleen op basis van inkomen te zijn, je kunt ook zaken als werkzame jaren mee laten wegen.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, dan krijg je dus klassenpolitiek waardoor minder bedeelden buitenspel worden gezet. Ik snap niet hoe je het uit je strot krijgt.

Je gaat mensen rechten ontnemen, dat is een enge en gevaarlijke gedachte.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou en? Het hoeft trouwens niet alleen op basis van inkomen te zijn, je kunt ook zaken als werkzame jaren mee laten wegen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |