Vind je? Ouders die met ouders praten over alleenstaande ouder-zijn, lijkt me wel iets voor OUD.quote:
nou ja, niet perse alleenstaandquote:Op zondag 20 november 2011 21:45 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Vind je? Ouders die met ouders praten over alleenstaande ouder-zijn, lijkt me wel iets voor OUD.
In dat geval zou een alleenstaande ouder topic beter op z'n plaats zijn. Er zijn namelijk ook moeders die bewust alleenstaand moeder zijn, en tegen dezelfde problemen aan kunnen lopen. In het geval van gescheiden ouders zijn er vaak hoe dan ook zaken die toch samen geregeld moeten worden. je zou bv een topic kunnen maken ala (kinderen) van gescheiden of alleenstaande ouders (tt-inspiratie door het topic (ouders van) kinderen met autisme topic). Ik weet alleen niet of er echt animo voor is in OUD, omdat de meeste vragen toch ook wel in één van de andere eveneens relevante topics gepost kunnen worden.quote:Op zondag 20 november 2011 22:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou ja, niet perse alleenstaand
Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe partner, maar ik merk dat ik soms best moeite heb met het gedrag van mijn ex, ten opzichte van mij, maar ook en voornamelijk van de kinderen. Dat vind ik meer iets voor oud dan voor r&p inderdaad.
Als je alleen bent, kun je aan lopen tegen het feit dat je alle beslissingen alleen moet maken, dat je altijd zelf iets moet regelen als je kind ziek is, dat je niemand hebt om op terug te vallen als het even teveel wordt, of het feit dat er niet altijd iemand is om de leuke dingen mee te delen. Genoeg om over de praten lijkt me.
Vlgs mij is zo'n topic er niet omdat er simpelweg nog nooit iemand eentje geopend heeft...quote:Op zondag 20 november 2011 21:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom is er eindelijk geen gescheiden ouders waarin je kan praten over alles wat je bezig houdt mbt de kinderen en de ex oid? Er zijn topics voor alle leeftijden, kwaaltjes, enzovoorts, maar niet voor gescheiden ouders. Of wordt dat teveel een verbitterd klaagtopic?
Nou ja, ik zou dat dus niet gauw doen. Omdat ik sowieso niet veel in oud kom, en de dingen die ik zou willen zeggen/vragen toch wel heel specifiek hiermee te maken hebben.quote:Op zondag 20 november 2011 22:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
In dat geval zou een alleenstaande ouder topic beter op z'n plaats zijn. Er zijn namelijk ook moeders die bewust alleenstaand moeder zijn, en tegen dezelfde problemen aan kunnen lopen. In het geval van gescheiden ouders zijn er vaak hoe dan ook zaken die toch samen geregeld moeten worden. je zou bv een topic kunnen maken ala (kinderen) van gescheiden of alleenstaande ouders (tt-inspiratie door het topic (ouders van) kinderen met autisme topic). Ik weet alleen niet of er echt animo voor is in OUD, omdat de meeste vragen toch ook wel in één van de andere eveneens relevante topics gepost kunnen worden.
Dat je dat niet doet zo gauw je gescheiden bent, snap ik, alleen ben je daar op een gegeven moment wel aan gewend en dan is het niet meer zo pijnlijk.quote:Op zondag 20 november 2011 22:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vlgs mij is zo'n topic er niet omdat er simpelweg nog nooit iemand eentje geopend heeft...
Het is iig niet zo dat het niet zou mogen oid.
Ik denk wel dat vers gescheiden users er over het algemeen niet mee te koop lopen dus dat de drempel tot het openen van een topic wat groter is.
Er zijn in de loop van de tijd wel wat individuele topics geweest met vragen, oa over het omgaan met een nieuwe partner, maar het is nooit echt tot een reeks uitgegroeid.
Gedrag van je ex tov jou hoort natuurlijk wel in R&P.
x2quote:Op maandag 21 november 2011 19:42 schreef Troel het volgende:
Ik ben een gescheiden ouder en zit er niet echt op te wachten om een apart topic te hebben eigenlijk. Tuurlijk zijn er soms wel punten die te maken hebben met de scheiding, maar dat zijn nou meestal juist niet de dingen die ik graag op een internetforum wil hebben
Voor de rest kan ik prima af in de gewone topics
ok, das duidelijk dan. Ik zal eens wat vaker in oud gaan posten danquote:Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
x2
Gewone topics voldoen ook voor mij prima.
Imho ben je dan nog wel alleenstaande ouder, mijn moeder heeft nieuwe partners gehad, maar die hebben absoluut niets over mij te zeggen. Dan sta je er nog alleen voor in mijn ogen, als ouder.quote:Op zondag 20 november 2011 22:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou ja, niet perse alleenstaand
Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe partner, maar ik merk dat ik soms best moeite heb met het gedrag van mijn ex, ten opzichte van mij, maar ook en voornamelijk van de kinderen. Dat vind ik meer iets voor oud dan voor r&p inderdaad.
Als je alleen bent, kun je aan lopen tegen het feit dat je alle beslissingen alleen moet maken, dat je altijd zelf iets moet regelen als je kind ziek is, dat je niemand hebt om op terug te vallen als het even teveel wordt, of het feit dat er niet altijd iemand is om de leuke dingen mee te delen. Genoeg om over de praten lijkt me.
Ook dan had hij niets over me te zeggen of beslissen hoor. En dat kwam niet van mij uit, zij hebben gewoon niets te zeggen over mijn opvoeding. Als ik bij je moet uithuilen ben je meer een broer dan een vaderfiguur.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:40 schreef Pvoesss het volgende:
Nou ik denk dat er zeker bij het samenwonen met een nieuwe vriend toch wel een heel verschil zit.
Ook als je dingen kan delen met iemand, of zelf bij kan uithuilen, of die even soms iets op vangt.
Dat dus, een nieuwe partner, ongeacht in welk huishouden, heeft ook gewoon mee te beslissen over de regels in dat huis. Ook als er nog geen "eigen" kinderen in het spel zijn trouwens. Tv wel of niet aan tijdens het eten, douchen met warm of met koud water, noem maar opquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar het hangt ook af van de leeftijd dat je bij elkaar komt denk ik.
Overigens vind ik dat als je dan toch samen woont en nieuwe kinderen maakt die man ook wel als volledige vader gezien mag worden en zeker wat te zeggen heeft
Tja, ik ervaar hier dat het niet uitmaakt. Zelfs iemand die veel over de vloer komt, als vriend, niet eens als partner, laat staan als nieuwe vader, zal aangeven dat als ze bijvoorbeeld op de banken aan het springen zijn, dat dat niet mag. Als er ooit een nieuwe partner zou komen, zou ik het niet meer dan normaal vinden dat de jongens ook daar naar zouden luisteren.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:49 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ook dan had hij niets over me te zeggen of beslissen hoor. En dat kwam niet van mij uit, zij hebben gewoon niets te zeggen over mijn opvoeding. Als ik bij je moet uithuilen ben je meer een broer dan een vaderfiguur.
Hij heeft me ook een keer straf gegeven, dat viel ook niet lekker, bij niemand. Ik was geen puber, dus dat was het niet, ik was 8/9, maar hij was gewoon niet mijn vader, dus ik vind het echt nogsteeds hetzelfde, samenwonen of alleen wonen.
Voor mij zit er een subtiel verschil tussen huisregels (die maak je met de mensen die in 1 huis wonen) en echte opvoedingskwesties (daar gaan alleen de biologische ouders over). Maar ik heb misschien makkelijk praten vanuit de theorie, bij mij is er geen nieuwe liefde in het spel en ik moet er niet aan denken om alweer te gaan samenwonenquote:Dat dus, een nieuwe partner, ongeacht in welk huishouden, heeft ook gewoon mee te beslissen over de regels in dat huis. Ook als er nog geen "eigen" kinderen in het spel zijn trouwens. Tv wel of niet aan tijdens het eten, douchen met warm of met koud water, noem maar op
Ik was ook geen lastig kind, en als het dus wel iets was wat ik verkeerd deed, was het vaak niet zo makkelijk als expres glazen laten vallen en op de banken springen. Ik heb echt nooit naar hem geluisterd, hij vroeg weleens iets, maar dat was gewoon wat normale familie ook doet, 'zet jij glazen op tafel?', maar dat is geen vader/partnertaak, dat is gewoon vragen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, ik ervaar hier dat het niet uitmaakt. Zelfs iemand die veel over de vloer komt, als vriend, niet eens als partner, laat staan als nieuwe vader, zal aangeven dat als ze bijvoorbeeld op de banken aan het springen zijn, dat dat niet mag. Als er ooit een nieuwe partner zou komen, zou ik het niet meer dan normaal vinden dat de jongens ook daar naar zouden luisteren.
Maar zoiets was er toch? Weet nog dat ik daar in gepost had toen ik R leerde kennen. Toen kwam er nog een discussie omdat Mikael geen papa tegen mijn lief mocht zeggen enzo!!quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:59 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en Ik denk dat een topic hoe met bepaalde zaken om te gaan wel fijn is , En best waardevol kan zijn.. Zolang get geen verbitterde tendens gaat krijgen.
Maar wel bijv tips over hoe Doe je de school zaken regelen en hoe introduceer je bijv. Nieuwe partner etc.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Je zegt het al zelf; jij overlegt met de biologische vader en bent degene die het besluit neemtquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:59 schreef MeNicole2 het volgende:
Echte opvoedkwesties heeft mijn lief net zo goed in mee te beslissen. We praten er goed over, ik overleg met mijn ex en dan ben ik degene die een uiteindelijk besluit neemt!!
Ja maar mijn lief mag zijn menig ook geven. En die telt net zo zwaar als de mening van mijn ex. Zo bedoel ik dat. Ik hoor van alle kanten de keuzes aan en kijk dan wat het beste is voor onze zoon!!quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:01 schreef piglet het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Je zegt het al zelf; jij overlegt met de biologische vader en bent degene die het besluit neemt
Oh dat zou ook idd kunnen ja.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja volgens mij ooit door mij geopend.. Maar dat was specifiek over partner introduceren/nieuwe liefde.
Niet over alle algemene opvoedinszaken zoals school/voeding/opvoeding etc.
Dan zien we het inderdaad toch een klein beetje anders. Persoonlijk zou ik de mening van een nieuwe liefde niet zo zwaar laten wegen als de mening van de andere ouder. Maar zoals ik al zeg, dat is misschien alleen maar theoretisch leuk bedacht en in de praktijk niet uitvoerbaar.quote:Ja maar mijn lief mag zijn menig ook geven. En die telt net zo zwaar als de mening van mijn ex. Zo bedoel ik dat. Ik hoor van alle kanten de keuzes aan en kijk dan wat het beste is voor onze zoon!!
Ik durf bijna geen naam te noemen (ik wil niemand een scheiding aanpratenquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja volgens mij ooit door mij geopend.. Maar dat was specifiek over partner introduceren/nieuwe liefde.
Niet over alle algemene opvoedinszaken zoals school/voeding/opvoeding etc.
Het zou er misschien ook aan liggen hoe oud je kind zou zijn als er een nieuwe partner in het spel komt. Mikael was nog maar 1,5. Hij is nu 5. Mijn lief ziet hem vaker dan mijn ex. En ik vind zijn mening daarom net zo belangrijk. We hebben ondertussen ook zelf 2 kinderen samen en dingen die voor de oudste gelden komt ook weer op de jongste 2 uit. Daarom vind ik zijn mening ook meetellen!!quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:07 schreef piglet het volgende:
[..]
Dan zien we het inderdaad toch een klein beetje anders. Persoonlijk zou ik de mening van een nieuwe liefde niet zo zwaar laten wegen als de mening van de andere ouder. Maar zoals ik al zeg, dat is misschien alleen maar theoretisch leuk bedacht en in de praktijk niet uitvoerbaar.
Nee is niet zo hoor. Op papier ben ik degene die uiteindelijke beslissingen neem. Zijn er dingen waar we echt niet met zijn 3en uitkomen belsis ik. En soms heb ik pech, soms R en soms K. Ik kijk naar wat op dat moment het beste is voor Mikael. Maar we komen er eigenlijk altijd wel uit met zijn 3en. Dus tis niet dat ik maar steeds mijn zin doordrijf. Mikael gaat voor!!quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik vraag me ook af waarom jou oordeel zwaarder telt als die van K.
Dat je je nieuwe lief betrekt erbij vind Ik heel goed, maar snap niet waarom je jezelf als uiteindelijk beslissende persoon opstelt. Ga je denk Ik toch vaker op de lijn die jij en je lief stellen af en heeft K. eigenlijk maar te doen wat jij blieft.
En Ik bedoel het niet lullig oid, maar zo komt het iig wel over op me..
Ik had het niet over hoe dat bij jou thuis was.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:49 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ook dan had hij niets over me te zeggen of beslissen hoor. En dat kwam niet van mij uit, zij hebben gewoon niets te zeggen over mijn opvoeding. Als ik bij je moet uithuilen ben je meer een broer dan een vaderfiguur.
Hij heeft me ook een keer straf gegeven, dat viel ook niet lekker, bij niemand. Ik was geen puber, dus dat was het niet, ik was 8/9, maar hij was gewoon niet mijn vader, dus ik vind het echt nogsteeds hetzelfde, samenwonen of alleen wonen.
En tegen de tijd dat de emotionele kant weer rustig is is de praktische kant ook al geregeld. Dat had ik hier tenminste. Maar ik had toen ook maar 1 kind.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:57 schreef piglet het volgende:
Al moet ik zeggen dat ik nu nog in een fase zit dat ik de emotionele kanten van de scheiding een stuk lastiger vind dan de praktische.
Dat soort dingen had ik toen geen last van. Mikael ging nog nergens heen.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:30 schreef Pvoesss het volgende:
De praktische kant is nooit geregeld denk ik.
Zeker niet met 2, want hoe doe je dat als de kdvtijden niet matchen met de naschoolse opvang.
En je werk en verschillende vrije dagen van de kinderen? De 1 moet zwemmen de ander mag niet mee.
Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat tegen de tijd dat je emotioneel alles weer op een rijtje hebt dat je dan al een tijdje verder bent en dan de meeste praktische zaken ook geregeld zijn.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:01 schreef Pvoesss het volgende:
Nee precies daarom ontkrachtte ik even je dan is de praktische kant ook geregeld.
Ik denk dat dat ook niet waar is, maar heb geen zin om dat toe te lichtenquote:Op woensdag 23 november 2011 11:07 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat tegen de tijd dat je emotioneel alles weer op een rijtje hebt dat je dan al een tijdje verder bent en dan de meeste praktische zaken ook geregeld zijn.
Ja weet niet hoor. Zoals ik eerder al zei was er bij mij weinig te regelen want alles liep gewoon door zoals het ging maar dan zonder K erbij. Mikael ging nog gewoon naar opa en oma als ik moest werken. Enige wat er veranderde qau praktisch was dat ik met de bus naar het werk moest.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook niet waar is, maar heb geen zin om dat toe te lichten
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 23 november 2011 17:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Of dat je naar bepaalde mensen toe meer toeliet dan je zou willen o
Maar dat is met 2 ouders meestal niet anders toch? F kan niet zomaar vrij nemen op woensdag omdat 1 van de moet sporten bijv. Daarom ben ik ook gestopt met babyzwemmen.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:30 schreef Pvoesss het volgende:
De praktische kant is nooit geregeld denk ik.
Zeker niet met 2, want hoe doe je dat als de kdvtijden niet matchen met de naschoolse opvang.
En je werk en verschillende vrije dagen van de kinderen? De 1 moet zwemmen de ander mag niet mee.
Nee, maar als jij 's avonds naar een vergadering moet of iets dergelijks, heb je (ervan uitgaande dat F. die avond niets heeft), geen oppas nodig. Dus voor dat soort zaken en dingen in het weekend, is het gewoon meer geregeld. Hier komt dat er op neer dat mijn sociale leven dus gewoon redelijk wat tandjes naar beneden is bijgesteld omdat vooral Ruben het heel moeilijk heeft als ik er niet ben of 's avonds wegga. Of ik dat als een probleem ervaar is een tweede overigensquote:Op donderdag 24 november 2011 07:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dat is met 2 ouders meestal niet anders toch? F kan niet zomaar vrij nemen op woensdag omdat 1 van de moet sporten bijv. Daarom ben ik ook gestopt met babyzwemmen.
Absoluut natuurlij.quote:Op donderdag 24 november 2011 07:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dat is met 2 ouders meestal niet anders toch? F kan niet zomaar vrij nemen op woensdag omdat 1 van de moet sporten bijv. Daarom ben ik ook gestopt met babyzwemmen.
Dat heeft iedere ouder toch? ik denk ook niet dat het dit soort dingen zijn die het zwaar kunnen maken. Maar als er een man aanwezig is en je oudste moet naar scouting om 09:00 dan kan je de jongste gewoon laten slapen, of als er zwemles is om 20:00 idem ditto.quote:Op donderdag 24 november 2011 10:29 schreef MeNicole2 het volgende:
Tis denk ik ook hoe je er zelf in staat. Tuurlijk zijn veel dingen niet praktisch. Maar ik vind het nu bv ook niet praktisch dat ik steeds Leander en Matthias mee moet nemen als Mikael van en naar school moet/gaat. Maar tis niet anders.
Ja dat is weer een nadeel van alleen zijnquote:Op donderdag 24 november 2011 10:36 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik wou trouwens dat ik mijn kinderen naar school kon brengen maar ik moet wel veel werken
Ik heb af en toe ook wel dat ik het gewoon even niet weet, en dan is het inderdaad heel fijn om samen te zijn...quote:Op donderdag 24 november 2011 11:04 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat is offtopic, maar juist voor dit soort dingen is een partner zo fijn al is het maar lat.
Het klinkt niet makkelijk allemaal. Zelf zou ik zeggen dat het belangrijk is om informatie van de kinderen door te spreken met je ex. Als ze bij hem een rot dag zouden hebben gehad of ziekteverschijnselen vertonen of boos/angstig zijn of hem dingen vragen over jou, zou jij het toch ook fijn vinden als hij het zou aankaarten?quote:Op donderdag 24 november 2011 17:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[knip van heel verhaal]
Nou ja, heel verhaal dus. Hoe ga ik om met de wispelturigheid van mijn ex als het gaat om wat de kinderen ervan moeten weten en de andere kant op: moet ik hem laten weten dat zij moeite hebben met het feit dat hij steeds andere vriendinnen heeft en dat hij hen geen schuldgevoel aan moet proberen te praten omdat ze bij mij wonen...
Meestal denk ik dat ik me er niet mee moet bemoeien, maar het verandert niet, ook al hebben de kinderen allebei al aangegeven dat ze het niet leuk vinden als hij bepaalde dingen doet of zegt.
Ik vind dat lastig. en in OUD thuishoren
Dat zou ik fijn vinden, maar die hoop heb ik al lang opgegeven.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:10 schreef kahlie het volgende:
[..]
Het klinkt niet makkelijk allemaal. Zelf zou ik zeggen dat het belangrijk is om informatie van de kinderen door te spreken met je ex. Als ze bij hem een rot dag zouden hebben gehad of ziekteverschijnselen vertonen of boos/angstig zijn of hem dingen vragen over jou, zou jij het toch ook fijn vinden als hij het zou aankaarten?
De laatste tijd heb ik inderdaad het idee dat ik dit wel moet gaan aangeven, ik vind dat alleen lastig, mede omdat ik zoveel mogelijk afstand probeer te houden, omdat ik toch al veel verwijten krijg.quote:Ik zou dus zeker aangeven dat de kinderen aan jou hebben aangegeven dat het wisselen van partner moeilijk is. Zelf niet op ingaan wat jij er van vindt, maar gewoon aangeven wat de kinderen je hebben verteld. Zo neutraal mogelijk houden dus.
Je kinderen vormen zich toch wel een beeld van hun vader. Negatief beinvloeden door nare dingen te zeggen is not done, maar positieve dingen vind ik ook redelijk not done. Anders is het net alsof je het gedrag goedkeurt, terwijl je dat eigenlijk niet doet. De vraag blijft of geldzaken kinderen aangaan, dat ligt denk ik ook wel aan de leeftijd.
Just some thoughts...
Nee, ook nietquote:Op zondag 27 november 2011 13:36 schreef _evenstar_ het volgende:
stel jezelf eerst eens de vraag wat als jullie nog wel samen waren, had je dan wel voor een broertje gegaan? puur omdat Ruben dat wil???
Hoe had je het dan aangepakt?
mijn advies zeker omdat het voor ruben natuurlijk wat complexer ligt , bespreek dit eens met een juf/meester/begeleider van zijn groep?
Ik volg de rest van OUD niet, dus sorry voor de domme vraag, maar heb je nog goed contact met je ex?quote:Op zondag 27 november 2011 13:01 schreef Troel het volgende:
Hij lijkt niet te snappen (of te willen snappen) dat je voor broertjes een papa en een mama nodig hebt. Je eet namelijk als mama het broertje op en dan komt het er vanzelf uit. (Was het maar zo makkelijk mensen!) Punt is, als ik begin over dat er een mama en een papa nodig is, hij zegt dat hij toch een papa heeft en dat "we" die papa toch kunnen vragen. Hoe kan ik nou op een fatsoenlijke manier (voor een bijna 4-jarige) uitleggen dat je kindjes niet zomaar opeet om geboren te laten worden en vooral dat papa en mama niet meer nog meer kindjes gaan maken? Zou het duidelijk genoeg zijn om enkel te zeggen dat papa en mama niet meer in hetzelfde huis wonen en dat je dan niet samen een kindje kan krijgen? Ik durf dat nu niet zomaar op te brengen, want als hij het niet "pikt" weet ik niet hoe ik het anders zou kunnen brengen.
Wij hebben ook co ouderschap voor de oudste.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:31 schreef Vivalu het volgende:
Ik heb een kloon aangemaakt voor dit topic, maar ben niet onbekend hier.
Mijn man en ik gaan zoals het er nu uitziet scheiden (of er moet 1 of ander amazing wonder gebeuren).
Zitten hier ook co ouders? Naar die ervaringen ben ik namelijk heel benieuwd. Het is iets dat wij graag zouden willen, maar hoe vul je dit in? Ik werk onregelmatig, zowel aan uren als dagen. Dus het gaat een heel geregel worden.
Hoe doen anderen dit?
* Hij moet elke keer weer omschakelen. Elke woensdag is ie bv heel anders dan de rest van de week. Slecht luisteren enzo. Bij zijn vader heeft ie dan ook de dag voordat ie weer naar huis moet.quote:Op donderdag 1 december 2011 11:56 schreef Pvoesss het volgende:
Welke nadelen vind jij dan dat er zijn?
Ik hoop dat je er uit komt: dat maakt het voor iedereen duidelijker en makkelijker. De meeste problemen stammen na de scheiding toch meestal voort uit het niet goed bijhouden van afspraken.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:08 schreef Vivalu het volgende:
Fijn om dat te horen!
Ik denk dat een maand/ weekschema inderdaad een goede oplossing zou zijn. De komende tijd maar alles goed laten bezinken en aan de slag met alles...
Dit verscheurt mijn hart .. een nieuwe papa??? hou op .. kinderen hebben maar één papa en dat is hun echte papa. mijn kinderen noemen mijn nieuwe vriend gewoon bij zijn voornaam en ook al voedt hij ze méé op, hij zal nooit hun vader worden ..quote:Op donderdag 1 december 2011 16:16 schreef Ordos20 het volgende:
Mijn zoontje vroeg me laatst al waarom ik niet zo'n goede vader ben als de nieuwe vriend van mijn ex. Ik vroeg waarom?. Nou, omdat ik niet zovaal cadeautjes voor hem kocht als dat hij van de nieuwe papa kreeg. Erg vervelend.
Holy ghost from the past batman!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
Dit verscheurt mijn hart .. een nieuwe papa??? hou op .. kinderen hebben maar één papa en dat is hun echte papa. mijn kinderen noemen mijn nieuwe vriend gewoon bij zijn voornaam en ook al voedt hij ze méé op, hij zal nooit hun vader worden ..
en hoe gaat het nu dan? zie je je kind(eren) nog wel?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:59 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Holy ghost from the past batman!
Mmmhhh om je niet te laten schrikken.... ik was als papa al afgeserveerd (het werd papa Ordos in plaats van papa, de nieuwe vriend, nu echtegenoot, was papa) na een kleine drie/vier maanden nadat ik het huis verliet (en we waren nog niet gescheiden!)
Nu, iets meer dan twee jaar verder, zie ik mijn zoontje een tijdje niet, dit is een besluit wat ik zelf heb moeten nemen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
en hoe gaat het nu dan? zie je je kind(eren) nog wel?
Wat doet dit verhaal pijn om te lezen, laat staan als je het mee moet maken .. Ik vind je heel sterk overkomen. wat er ook gebeurt blijf vechten voor je zoontje ! er komt een tijd dat hij de ware aard van zijn moeder leert kennen ...quote:
Dat, en niet bij de pakken (meer) neer gaan zitten.quote:Op zondag 19 januari 2014 10:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
Wat doet dit verhaal pijn om te lezen, laat staan als je het mee moet maken .. Ik vind je heel sterk overkomen. wat er ook gebeurt blijf vechten voor je zoontje ! er komt een tijd dat hij de ware aard van zijn moeder leert kennen ...
Ik vind, als je al ergens boos op zou moeten worden tijdens een scheiding, is het als een ouder zich willens en wetens onttrekt aan zijn kind, als de andere ouder wel welwillend is om de ex-partner overal bij te betrekken.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:08 schreef DJMO het volgende:
gelukkig heb ik die trucjes niet nodig, mijn ex en ik zouden model kunnen staan voor de ideale scheiding
Daarom is het ook een moeilijk besluit. Ga ik elke maand dieper het rood in om heen en weer te rijden, voor 6 uur waarin je niks opbouwt, of ga je voor de toezegging die gedaan is (geschreven). De situatie zoals die er nu ligt kan alleen via de rechtbank, en we weten allemaal wat dat op gaat leveren -- gaat mij een smak geld kosten zonder uitkomst (helaas) want IK ben toch uit hun woonplaats weggegaan?. Dus.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
Denk je dat ze ook echt langs gaat komen om te kijken dan?
Zoals ik het lees, wil ze je liever helemaal kwijt, ben je niet bang dat ze niet komt en het feit dat jij nu 'geen moeite voor hem doet' tégen je gaat gebruiken? (Je wilde hem die 2 mnd niet zien, dan nu ook niet!)
hoe lang wil je dat volhouden dan? Neem aan dat je uiteindelijk wel weer gaat rijden, ook als ze niet komt...quote:Op zondag 19 januari 2014 11:27 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Daarom is het ook een moeilijk besluit. Ga ik elke maand dieper het rood in om heen en weer te rijden, voor 6 uur waarin je niks opbouwt, of ga je voor de toezegging die gedaan is (geschreven). De situatie zoals die er nu ligt kan alleen via de rechtbank, en we weten allemaal wat dat op gaat leveren -- gaat mij een smak geld kosten zonder uitkomst (helaas) want IK ben toch uit hun woonplaats weggegaan?. Dus.
De tijd zal het zeggen. Hoewel ze net een tweeling heeft gehad, en als het een beetje gaat als met mijn zoon zit haar huidige man de hele nacht op om voor ze te zorgen. Als die daar mee ophoudt, dan zit mijn zoontje in de weg. Je kan gewoon niet veel als de ex-vrouw gehaaid wil gaan doen.
Het is niet een "roll-over and die" beleid van mijn kant, maar wel 1 van maar weer proberen omdat er wel schot in moet, maar niet over de kop van mijn zoon. Die mag hier niks van meekrijgen (ik praat ook nooit slecht over hun thuissituatie met hem. Nooit).
Ik kan er ook absoluut niet bij. Wat een krengen heb je erbij zitten (sorry ik heb voor dat soort vrouwen echt geen goed woord over).quote:Op zondag 19 januari 2014 11:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hoe lang wil je dat volhouden dan? Neem aan dat je uiteindelijk wel weer gaat rijden, ook als ze niet komt...
Lastige situatie wel. Snap vrouwen niet die hun kinderen hun vader ontzeggen (dat is het, niet andersom!)
Dat mag je inderdaad vinden. Realiseer je dat als de kop van de moeder er niet naar staat, ze met gemak (als ik al bijna bij mijn ex aangekomen ben) ze meld dat hij "ziek is", of dat ze er niet zijn. Met regelmaat heb ik hem al anderhalve maand of langer niet gezien omdat zij het niet wilde en op het allerlaatste moment af zei.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:12 schreef Pvoesss het volgende:
Grappig ik zie het anders..
Ik vind wel dat je de gemakkelijke weg kiest. Even 2 maanden niet heb je een kind enorm mee.. en als je dan weer wel gaat rijden snapt het kind het heus niet beter..
En als je idd zo ver weg bent gaan wonen dan weet je toch dat er bijkomende kosten bij kunnen komen..![]()
De weg die je nu kiest vind ik iig niet slim.
Ik begrijp je reactie. Het zou ook voor veel uitleggen etc. fijn zijn als je bij iemand anders in het hoofd kon kijken, dan was veel ineens duidelijk.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:07 schreef Pvoesss het volgende:
Nee maakt het voor mij niet anders.![]()
Dat is voor jou heel zuur en voor je kind ook absoluut maar even zelf een pauze inlassen is net zo zuur.
Ik zou mijn kind niet in de ogen kunnen kijken als ik het niet toch elke keer zou proberen.
Los van wat moeder doet. En ik zou professionele hulp zoeken bij dit probleem.
Langs jeugdzorg, spoedprocedure omgangsregeling etc etc (en ja dat is duur. )
Vandaar mijn vraagquote:Op zondag 19 januari 2014 19:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja. Daar heeft hij dus steeds ruzie mee en daar zijn zij dan gewoon bij.
Ik snap jou frustratie,quote:Op zondag 19 januari 2014 13:33 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie. Het zou ook voor veel uitleggen etc. fijn zijn als je bij iemand anders in het hoofd kon kijken, dan was veel ineens duidelijk.
Ik wil niet in de verdediging schieten, maar toch deels mijn zegje doen. Want ook al heb ik veel neergekwakt hier, het is zoals gezegd, maar het topje van de ijsberg. Er zit zo verschrikkelijk veel meer onder wat ook van invloed is. En ik heb veel wegen behandeld, veel advocaten gesproken (wat me al ondertussen boven de tienduizend euro gekost heeft), en het komt er op neer dat ik gewoon pat sta. Ik kan van alles willen maar mijn kansen (zoals de laatste advocaat aangaf) zijn nul.
Goed, woorden kunnen gevoelens slecht overdragen in sommige gevallen. Ik heb hier lang over gepiekerd en veel voor gevochten. Maar hij wordt niet mishandeld, wel verwend, hij krijgt eten, hij gaat naar school en heeft schone (hoop ik) kleren aan. Pfff ik wordt een beetje machteloos om uit te leggen dat ik iets besloten heb wat niet populair is en als je het zo sec leest als een zwaktebod overkomt (wat het nu net niet is).
kinderen van 12 tm 16 die naar een disco gaan met harde muziek, schuren en cola.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:06 schreef Troel het volgende:
Een frisfeestje?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
ja, de organisatie gaat natuurlijk niet zeggen dat er nogal wat afgezoend en geschuurd wordt enzoquote:
nou ja, zo'n type is hun 'stiefmoeder' dus ook. Die vindt make up, naveltruitjes en hotpants met tijgerprints enzo alleen maar leukquote:Op zondag 2 maart 2014 22:13 schreef amaranta het volgende:
Ik heb weleens wat foto's gezien op Facebook.
Wat jongens uit Woensel West (getuige het handgebaar dat ze nabootsen![]()
) die denken dat ze stoer zijn.
Ik zou ook niet heel happig zijn om ze daarheen te laten gaan JB
Het is overigens de moeder van een van hen die de foto op fb zet.
was op een gegeven moment in t nieuwsquote:Op zondag 2 maart 2014 22:14 schreef amaranta het volgende:
Dat van dat schuren dat wist ik niet. Viess
Hoe weet jij dat?
dat laatste weet ik dus niet, maar dan nog houd ik ze er liever vandaan. Bovendien zijn ze allebei langer dan ik en met wat make up, kunnen ze doorgaan voor n paar jaar ouder... T zijn ook mooie meiden, dus die krijgen echt wel aandacht. Vind het maar moeilijkquote:Op zondag 2 maart 2014 22:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, nou ja, ik ging naar de bierdisco en daar gebeurde ook van alles.
Nou ben ik nogal van de preutsige en nette.maar echt hoor, kinderen van 12 komen daar niet zomaar mee in aanraking.
kan wel zo zijn, maar ik geloof ook niet alles wat m'n nichtje, of de buurvrouw d'r zoon zegt. En al zou ik dat wel doen, ik vind ze gewoon nog te jong.quote:
nou, dat vind ik wel heel simpel gezegd. Ik kan natuurlijk niet bepalen wat er daar gebeurt, maar ik vind het eigenlijk heel normaal dat je erover kan praten wat je (beiden) wel of niet wil hebben. Ook als je gescheiden bent zou het fijn zijn als je 1 lijn kan trekken.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:45 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou me er zo min mogelijk mee bemoeien. wat daar is, is daar en wat hier is, is hier.
je laat je anders uitspelen en je kinderen zullen misschien dingen voor je gaan verzwijgen.
ik heb ook wel eens met opgetrokken wenkbrauwen dingen gehoord die bij mijn ex voorvielen, maar wat moet ik ermee? erop aanspreken? waar bemoei ik me mee? als het kind het maar leuk had gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |