abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2009 @ 20:19:00 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64925902
Soms loopt een relatie niet zoals gehoopt en ga je uit elkaar/scheiden, maar het kan ook zo zijn dat je door overlijden van een der ouders gscheiden wordt.
Sommigen kiezen bewust anderen geraken onbewust alleenstaand moeder.

Vaak komt er vroeger of later toch de tijd dat er een nieuwe liefde in het spel komt. Bij jezelf of bij je expartner/mede-ouder van je kind(eren).

Nu zal het uiteraard ook veel verschillen door welke situatie het komt dat je alleen bent geraakt met kind(eren), echter toch denk ik dat het "lastig" blijft. En een hoop vragen geeft..

Hoe kies je nu het beste voor zowel je eigen geluk alswel wat is het beste voor je kind(eren) ?
Wat voor rol gaat die nieuwe liefde spelen?
Bij scheiding/uit elkaar gaan hoe ga je er mee om tov. je ex partner?
Bij overlijden wordt het een papa/mama?
Hoe leg je je kind(eren) uit wie xxxxx is en waarom jullie zo vaak samen zijn?
Toon je open je genegenheid ( hand in hand lopen/ kussen ) zoals je dat bij de andere ouder van je kind(eren) ook deed?

En zo zijn er vast nog heel veel meer vragen..

Hoe ga je er mee om ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_64926267
TS begint! evenstar, vertel!
  zondag 11 januari 2009 @ 20:49:31 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64927117
Hm, nou is/was mijn situatie een beetje anders dan gemiddeld maar soit.
Feitelijk is een jaar geleden besloten tot uit elkaar gaan, en dan dus door scheiding uit elkaar.
We hadden wel afspraken gemaakt omtrent het introduceren van een eventuele nieuwe liefde, bedoel je weet nooit wanneer dat gebeuren kan , en dat was voor beiden duidelijk.

Nu is de papa dus overleden, dat maakt het voor mij denk ik wel anders in die zin hoe gaat dat later in combinatie met arwen.
Ze is nu wel de weekenden weg ( dit wordt wel per direct langzaam aan afgebouwd tot een weekendje in de maand bij de grootouders van zijn kant ) aangezien ik de ouder ben en niet zij.

Nu heb ik dus sinds een poosje een nieuwe en ja dat gaat allemaal wel goed etc. fijn, ook heel betrokken bij Arwen zoverre dat kan.
Maar goed Arwen heeft hem alleen op foto;s nog gezien en aan de telefoon eventjes " gekletst"
Nu is het nog allemaal niet zover dat er samenwoon plannen oid zijn. gewoon lekker rustig aan doen en genieten en zien hoe het allemaal loopt.
Toch zet het me wel vaak tot denken... Arwen is strakjes te jong om haar papa te herinneren.. blijft het goed gaan etc. dan zal hij wel de paparol vullen.
Maar is het da raar als ze hem papa noemt, moet je daar dan in mee gaan of gewoon aanleren hem bij zijn naam te noemen?
Nu herinnert ze zich papa nog wel, is het raar als ik hem een knuffel/kus geef oid in arwens bij zijn, bedoel de normale genegenheid die je open toont. Stoot ik haar daar neit mee tegen het hoofd?
Ik merk dat ik dat soms wel lastige dingen vind.
En vraag me af hoe anderen met dat soort dingen omgaan

beetje warrig uitgelegd misschien maar goed
pi_64927370
Ik hoop zelf nooit voor die dingen te komen te staan, maar ik kom zelf wel uit een 'samengesteld gezin'.

Toen mijn moeder uit de picture verdween kwam al vrij snel m'n stiefmoeder in beeld. Eerst was het geweldig; lekker tutten en shoppen. Vervolgens weer minder; hoe wen je als stiefouder/kinderen aan elkaar?; het is voor beiden nieuw allemaal en je maakt niet bewust de keuze voor elkaar zoals in een partnerrelatie.
Inmiddels is mijn stiefmoeder niet meer weg te denken; ik heb een betere band op kunnen bouwen met d'r dan met m'n eigen moeder; en ze is echt een geweldige oma voor m'n dochter (ik noem d'r alleen geen mama; dat paste niet bij ons wegens m'n eigen moeder; dat blijft mijn enige echte moeder hoe slecht die band ook mag wezen).

Ik denk dat 2 dingen belangerijk zijn in deze; stabiliteit; thuis en in de relatie. En dat de kinderen en partner ook de ruimte krijgen een eigen relatie op te bouwen; dat is niet zomaar gebeurd.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64927699
zelf geen ervaring mee, wel is mijn vriend opgegroeid in een 'samengesteld' gezin.

Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het heel fijn vind om te lezen dat er 'n nieuwe liefde in je leven is, evenstar!

Het feit dat je nadenkt over hoe je hiermee om moet gaan met Arwen bewijst maar weer hoeveel je van haar houdt!

Geen 'advies' dus, maar vooral: geniet ervan! Ik wens jullie alle geluk.
Eeuwig vijfentwintig
  † In Memoriam † zondag 11 januari 2009 @ 21:08:04 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_64927833
wat is er verkeerd aan papa als het over de overleden papa gaat?
en de paparol vervullen is prachtig, maar hij is het niet.
kijk wat arwen er zelf van maakt, als ze ouder is zal ze misschien zelf invulling aan die titel geven.
maar hou wel de echte papa in ere.
pi_64927876
fijn voor je evenstar!
als ik 't me probeer voor te stellen zou ik denk ik er denk ik ook weer niet te krampachtig over doen. wel een beetje rustig aan opbouwen, maar ook weer niet al te stiekem. haar 'papa' laten zeggen zou ik niet actief aanmoedigen, want dat is hij toch niet. eerst maar es gewoon bij de voornaam lijkt me. als hij dan echt op den duur de vaderrol vervult kan ze er altijd nog zelf voor kiezen om papa te zeggen lijkt me. óf niet, daar staat of valt die rol niet mee hoor.

veel geluk ermee!
  zondag 11 januari 2009 @ 21:12:41 #8
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_64928006
Ik denk dat het best kan dat je 2 papa's hebt. Eentje die je echte papa was, en eentje die je heeft opgevoed. Maar dat is een keuze die je kind zelf moet maken denk ik. Als je kind behoefte heeft om je nieuwe vriend papa te noemen, en jij en je vriend voelen zich daar ook goed bij, waarom niet? Wat fijn om te lezen trouwens dat je een nieuwe liefde hebt, evenstar!
  zondag 11 januari 2009 @ 21:13:51 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64928065
oh maar duidelijk is Arwen had /heeft maar 1 papa.. maar gewoon als zij zelf papa gaat zeggen.. hoe ga je daar mee om zo bedoel ik het meer
  zondag 11 januari 2009 @ 21:42:17 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_64929455
Ik denk dat als Arwen papa gaat zeggen, dat dat een eer is voor je nieuwe vriend

(En ik denk niet dat Arwen haar andere papa zal vergeten)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 11 januari 2009 @ 22:06:47 #11
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64930527
Oh Evenstar, wat leuk voor je!

Mijn ouders zijn (ook) gescheiden toen ik een jaar of 2 was en mijn vader is overleden toen ik net 3 was. Ik kan me nog maar een paar dingen écht van hem herinneren. Toen ik 6 was is mijn moeder hertrouwd, een ramp. Eigenlijk van begin afaan. ik moest 'papa' zeggen, terwijl ik dat niet wilde, over mijn echte vader werd niet gesproken. Als het niet omzeild kon worden dan was het 'Wij, in onze situatie'....
Heel naar dus.
Maar dat gaat bij jullie niet gebeuren.
Jij doet het heel goed, zeker weten. Je denkt erover na, je probeert je voor te stellen hoe het voor Arwen is. Dat komt wel goed, daar heb ik alle vertrouwen in.
Geniet en ben eerlijk naar Arwen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64930723
papa is voor haar ook eerder een naam dan een rol. Voorlopig zal het zo'n vaart niet lopen, denk ik.

Wel goed dat je erover nadenkt, hoor, wellicht zijn er ervaringsdeskundigen hier die je meer kunnen vertellen over hoe dat gaat, de introductie van een nieuwe liefde.
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 11 januari 2009 @ 22:17:31 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64930986
Dat wat jij aanhaalt Reese is denk ik wel beetje het " probleem" hier.. de papa was zonder slecht over hem te praten alleen de titel.. hoe graag ik anders gezien had.. liefde voor haar was er genoeg, maar papa zijn is meer als liefde..
En dat maakt voor mij wel lastig om uit te vinden.. wat is wijs.. hou ik een fantasie beeld voor ogen voor haar.. of.. zucht.. moeilijk.. en eerst genieten en tijd zal het vast en zeker wel leren..
Los van het feit dat ik gewoon hoop op een hele lange fijne mooie toekomst met mijn lief, wil ik dat hij gewoon mijn lief is en stiefpapa.. of ook echt een papa in de goede zin van het woord laten zijn.

en Moonah en anderen ook dank je
  zondag 11 januari 2009 @ 22:20:49 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64931128
Evenstar, kijk eerst maar eens hoe het loopt. Kennismaken, iets gezelligs doen.
Wellicht geeft Arwen op een gegeven moment zelf wel aan dat ze je lief anders zou willen noemen dan bv bij de voornaam.
En over Arwens papa, later, later is er tijd genoeg om haar vragen te beantwoorden.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:22:20 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64931201
Ik vind het ook zeer goed dat je er zo grondig over nadenkt evenstar!
En het is natuurlijk superleuk dat je iemand gevonden hebt.

Over dat kussen en aanraken waar ze bij is. Jij kent haar het beste, maar denk je echt dat ze, zo klein als ze is, daar nu al iets van 'exclusiviteit' aan kunnen verbinden in de zin van 'dat hoort alleen met papa en niet met een ander'?
Ik denk eigenlijk van niet, maar goed, ik kan me niet zo heel goed inleven in hoe en wat een kind van 3 al denkt en kan, dat weet jij zelf beter.
Gewoon rustigaan doen, zoals je zelf al zegt en dan gaat het wrsch heel natuurlijk.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:24:45 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64931303
Oh en over later... zoals Moonah zegt, later is later en je kan je dan tegen die tijd afvragen, ook weer gebaseerd op hoe zij zelf is, wat je wel en niet gaat vertellen. Mijn eerste reactie nu is 'waarom zou je dat mooie beeld stuk willen maken'. Het doet haar wrsch heel veel goed bij het terugdenken aan hem en wat zou de toegevoegde waarde zijn van het weten dat de echte vaderrol hem niet zo goed lag...
Nou ja goed, daar heb je dus nog alle tijd voor.
pi_64931465
oh, sorry, dat wist ik niet. Nou ja, zolang je jouw nieuwe liefde gewoon als 'voornaam' introduceert, zal Arwen daar toch niet zo snel papa van maken. Misschien later pas als ze naar school gaat en bij andere kindjes een papa en mama ziet. Geen idee eigenlijk hoe dat werkt. Laat het lekker op z'n beloop. Verbeter haar ook niet gelijk als ze wél papa zegt.

Mijn vriend heeft het trouwens altijd over 'mijn vader' en ik kan aan de intonatie horen welke van de twee hij bedoelt
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 11 januari 2009 @ 22:30:30 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64931522
Sowieso " moet" je er in een situatie als dit wel oer nadenken.. maar wel wat meer door de volgende situatie:

Ik was met D. aan het praten op msn.. en dus fototje erbij ..
Arwen: hey dat is D.
ik: ja weet jij goed.
Arwen: allemaal hartjes en kusjes mama..
Ik: ja dat zijn hartjes en kusjes.
Arwen: is D. mij papa?
ik: nee arwen dat is D. toch
Arwen: ja maar jullie doen hartjes en mondjes
Ik: ja want mama en D. vinden elkaar wel heel lief
Arwen: net als lulian ( Djulian) en ik he? kusjes geven
Ik: ja net als jij en Djulian

en toen ging ze weer verder met der my little pony spelen..
pi_64931579
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:19 schreef _evenstar_ het volgende:

Bij overlijden wordt het een papa/mama?

Hoe ga je er mee om ?
In dit geval ben ik het kind, nouja ben natuurlijk wel wat ouder dus zeg zoon, maar toch ik ben benieuwd hoe de ouder(s) hierover denken.
Do what you love, love what you do!
  zondag 11 januari 2009 @ 22:32:54 #20
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64931620
Ah Evenstar, wat aandoenlijk! Prachtsituatie toch, waarin je prima hebt gereageerd lijkt me!
  zondag 11 januari 2009 @ 22:33:25 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64931648
Ah ok, dan is ze heel wat wijzer dan ik dacht.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:35:42 #22
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_64931733
Weet je _evenstar_, het is goed hoor dat je er over nadenkt maar ook; zie maar. Kijk gewoon maar eens aan hoe zij straks reageert. Want het zijn rare wezens, die kleine meisjes. Trekken hun eigen pad en kijk dan gewoon eens hoe dat wat jij bedacht had daar op aan kan sluiten. Sommige dingen pikken ze als vanzelfsprekend op en over kleine dingen kan zoveel ophef ontstaan. Geniet van de dingen die er zijn nu denk en wacht ook een beetje af. Succes met alles.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:37:55 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64931824
is denk ik ook wel zo, maar jah heb graag controle over de dingen zoveel mogelijk ..

En ja BE te wijs..
  zondag 11 januari 2009 @ 22:42:46 #24
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_64932024
Oh en wat betreft je situatieschets. Mijn dochter van bijna viereneenhalfjaar kent bijna al mijn vriendjes en gedoetjes en hoe je ze wil noemen. En ik klink nu erger dan ik ben, echt heus waar. Maar ik ben hier nou eenmaal niet zo goed in. Dus vergeef me. Maar sommige vriendjes kende ze goed, sommige vriendjes alleen uit verhalen of even snel bij ophalen, sommige vriendjes helemaal niet. Maar voor haar is haar positie nooit in gevaar geweest ofzo, misschien omdat het nooit zo ver komt maar misschien ook omdat ze gewoon weet wat wel of niet goed zit. En soms is het gewoon een stomme dag of periode en beinvloeden zulke dingen haar wel maar dat kan eigenlijk om iedereen gaan. Ze kan net zo goed jaloers zijn omdat ik iets leuks ga doen met mijn zus of weet ik veel wie. Dat maakt voor haar niet echt verschil.

*En als zij opkijkt terwijl ze met een buurmeisje aan het stoepkrijten is en ziet hoe haar moeder iemand gedag kust, rolt zij een paar keer met haar ogen en zegt: 'Oh my god, niet weer hè.' En dan kleurt ze gewoon weer verder.

[ Bericht 6% gewijzigd door Luchtbel op 11-01-2009 22:50:27 ]
  zondag 11 januari 2009 @ 22:49:25 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64932336
LB! Heerlijk toch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')