In dit geval ben ik het kind, nouja ben natuurlijk wel wat ouder dus zeg zoon, maar toch ik ben benieuwd hoe de ouder(s) hierover denken.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:19 schreef _evenstar_ het volgende:
Bij overlijden wordt het een papa/mama?
Hoe ga je er mee om ?
Nee, dat wilden ze wel heel graag, maar helaas lukt dat niet. Hebben IVF gedaan, zonder resultaat. Ik weet dat ik het toen heel leuk vond, dus ik denk wel dat het goed gegaan was. Hoewel ik natuurlijk niet weet of mijn stiefvader bv. anders was geweest naar evt. eigen kinderen. Nu ben ik gewoon zijn dochter en dat was toen natuurlijk wel weer iets anders geweest.quote:Op maandag 12 januari 2009 07:46 schreef livelink het volgende:
Hebben jouw moeder en stiefvader nog andere kinderen gekregen, Chell?
Ik weet niet of ik dat ook zo zou vinden. Ik vind niet dat je van een kind moet verwachten dat het een nieuwe partner ooit met papa of mama gaat aanspreken, maar ik vind ook niet dat je het moet verbieden.quote:Op maandag 12 januari 2009 07:54 schreef MeNicole het volgende:
We hebben alleen wel de regel dat R geen papa is en Mikael dat dus ook niet mag zeggen. Papa is een erenaam en die is bijzonder voor 1 iemand. En dat is Kevin. Kevin en papa en R is gewoon R.
Dat is gelukkig voor iedereen verschillend. R is niet Mikael zijn papa en hoefd dus ook niet zo aangesproken te worden. Gelukkig zijn Kevin, R en ik het daar mee eens.quote:Op maandag 12 januari 2009 08:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat ook zo zou vinden. Ik vind niet dat je van een kind moet verwachten dat het een nieuwe partner ooit met papa of mama gaat aanspreken, maar ik vind ook niet dat je het moet verbieden.
Mijn tante was gescheiden en kreeg een relatie met een gescheiden man. Zij had 1 zoon, hij twee dochters. Na verloop van jaren gingen de dochters haar OOK mama noemen. Niet de echte mama niet meer, maar ze hadden er voor hun gevoel twee. Als de meiden dat nou willen, waarom zou je dat dan verbieden?
Jullie kunnen het er wel over eens zijn, maar wat als Mikael uit zichzelf toch papa begint te zeggen? Gaan jullie hem dat dan verbieden, omdat jullie vinden dat hij dat niet mag?quote:Op maandag 12 januari 2009 08:19 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Dat is gelukkig voor iedereen verschillend. R is niet Mikael zijn papa en hoefd dus ook niet zo aangesproken te worden. Gelukkig zijn Kevin, R en ik het daar mee eens.
Ik denk alleen wel dat het straks als Mikael zijn broertje/zusje geboren word het wel moeilijk word. Het is nu al moeilijk uit te leggen dat R wel de papa is van de baby maar niet van hem.
Mikael noemt R nu gewoon bij zijn voornaam. Ik denk zolang wij er geen papa van maken dat hij dat ook gewoon blijft doen.quote:Op maandag 12 januari 2009 08:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jullie kunnen het er wel over eens zijn, maar wat als Mikael uit zichzelf toch papa begint te zeggen? Gaan jullie hem dat dan verbieden, omdat jullie vinden dat hij dat niet mag?
Nouja, laatste wat ik erover wil zeggen, maar het is allemaal nog vrij kort in jullie geval natuurlijk.quote:Op maandag 12 januari 2009 08:42 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Mikael noemt R nu gewoon bij zijn voornaam. Ik denk zolang wij er geen papa van maken dat hij dat ook gewoon blijft doen.
Als iemand perongeluk tegen Mikael zegt dat papa (en ze dan R bedoelen) iets vraagt ofzo dat zegt Mikael meteen: Dat is niet mijn papa dat is R![]()
En voor een tijdje terug was ik met Mikael bij mijn vriendin die ook een kleine heeft van Mikael zijn leeftijd. Toen kwam de J zijn vader thuis. Mikael vraagt: Is dat J zijn R? Nee dat is J zijn papa. Oh ik heb ook een papa en een R.
Zo simpel is het voor Mikael gewoon. Hij heeft een papa en een R die bij ons woont!
Maar wanneer gaat een kind de naam papa ervaren met een gevoel? Ik bedoel Mikael kan Kevin en mij net zo goed wel eens bij de voornaam noemen. Hij zegt wat wij hem aanleren. Ik denk tegen die tijd dat hij snapt wat een papa of mama inhoud hij ook oud genoeg is om te snappen dat hij maar 1 papa en mama heeft en dat er dan nog nieuwe relaties zijn.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Nicole zoals jij met Kevin afgesproken had, hadden wij het ook een beetje, maar goed denk zelf als een kind het zo voelt /ervaart je niet krampachtig moet zeggen nee dat is niet papa, zou dan denk ik eerder zeggen ja dat is ook een papa, alleen niet DE papa.
Priscilla was 10 toen ik werd voorgesteld alszijnde de vriendin van papa. Ik ken Priscilla al vanaf dat zij 7 was.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Ticootje zal dat ook niet te maken hebben met de leeftijd van priscilla?
Nicole zoals jij met Kevin afgesproken had, hadden wij het ook een beetje, maar goed denk zelf als een kind het zo voelt /ervaart je niet krampachtig moet zeggen nee dat is niet papa, zou dan denk ik eerder zeggen ja dat is ook een papa, alleen niet DE papa.
Heb het hier ook met D. over gehad uiteraardhij heeft zoiets als dat gaat gebeuren, en ze mij als papa zou zien dan vind ik dat alleen maar een eer
Ja daar zitten wij nu ook een beetje mee. Maar tegen de tijd dat deze baby geboren word is Mikael bijna 3. Tegen de tijd dat deze gaat praten is Mikael jaar of 4/4,5. Dan kijken we wel of er voor Mikael iets moet veranderen of niet.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:25 schreef livelink het volgende:
Het lijkt mij met name moeilijk worden als er nieuwe kinderen bijkomen. En zeker als je eigen kinderen nog zo klein zijn zoals Arwen en Mikael. Dan krijg je toch de situatie dat het ene kind iemand dan wel papa noemt en de andere niet.
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens over dat aanleren. En denk dat je volgens mij pas echt beseft wat een papa of mama is als je het zelf bent.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:20 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Maar wanneer gaat een kind de naam papa ervaren met een gevoel? Ik bedoel Mikael kan Kevin en mij net zo goed wel eens bij de voornaam noemen. Hij zegt wat wij hem aanleren. Ik denk tegen die tijd dat hij snapt wat een papa of mama inhoud hij ook oud genoeg is om te snappen dat hij maar 1 papa en mama heeft en dat er dan nog nieuwe relaties zijn.
Maar stel je voor dat toen Arwen leerde praten jullie niet geoefend hadden met papa en mama maar met Henk en Truus bv. Dan had ze jullie zo genoemd.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:39 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens over dat aanleren. En denk dat je volgens mij pas echt beseft wat een papa of mama is als je het zelf bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |