abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135671549
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:12 schreef Pvoesss het volgende:
Grappig ik zie het anders..
Ik vind wel dat je de gemakkelijke weg kiest. Even 2 maanden niet heb je een kind enorm mee.. en als je dan weer wel gaat rijden snapt het kind het heus niet beter..

En als je idd zo ver weg bent gaan wonen dan weet je toch dat er bijkomende kosten bij kunnen komen.. :{

De weg die je nu kiest vind ik iig niet slim.
Dat mag je inderdaad vinden. Realiseer je dat als de kop van de moeder er niet naar staat, ze met gemak (als ik al bijna bij mijn ex aangekomen ben) ze meld dat hij "ziek is", of dat ze er niet zijn. Met regelmaat heb ik hem al anderhalve maand of langer niet gezien omdat zij het niet wilde en op het allerlaatste moment af zei.

Dat geeft wellicht meer context?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135671954
Nee maakt het voor mij niet anders. :@
Dat is voor jou heel zuur en voor je kind ook absoluut maar even zelf een pauze inlassen is net zo zuur.

Ik zou mijn kind niet in de ogen kunnen kijken als ik het niet toch elke keer zou proberen.
Los van wat moeder doet. En ik zou professionele hulp zoeken bij dit probleem.
Langs jeugdzorg, spoedprocedure omgangsregeling etc etc (en ja dat is duur. )
pi_135673048
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:07 schreef Pvoesss het volgende:
Nee maakt het voor mij niet anders. :@
Dat is voor jou heel zuur en voor je kind ook absoluut maar even zelf een pauze inlassen is net zo zuur.

Ik zou mijn kind niet in de ogen kunnen kijken als ik het niet toch elke keer zou proberen.
Los van wat moeder doet. En ik zou professionele hulp zoeken bij dit probleem.
Langs jeugdzorg, spoedprocedure omgangsregeling etc etc (en ja dat is duur. )
Ik begrijp je reactie. Het zou ook voor veel uitleggen etc. fijn zijn als je bij iemand anders in het hoofd kon kijken, dan was veel ineens duidelijk.

Ik wil niet in de verdediging schieten, maar toch deels mijn zegje doen. Want ook al heb ik veel neergekwakt hier, het is zoals gezegd, maar het topje van de ijsberg. Er zit zo verschrikkelijk veel meer onder wat ook van invloed is. En ik heb veel wegen behandeld, veel advocaten gesproken (wat me al ondertussen boven de tienduizend euro gekost heeft), en het komt er op neer dat ik gewoon pat sta. Ik kan van alles willen maar mijn kansen (zoals de laatste advocaat aangaf) zijn nul.

Goed, woorden kunnen gevoelens slecht overdragen in sommige gevallen. Ik heb hier lang over gepiekerd en veel voor gevochten. Maar hij wordt niet mishandeld, wel verwend, hij krijgt eten, hij gaat naar school en heeft schone (hoop ik) kleren aan. Pfff ik wordt een beetje machteloos om uit te leggen dat ik iets besloten heb wat niet populair is en als je het zo sec leest als een zwaktebod overkomt (wat het nu net niet is).
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135673184
Ik zou dat ook niet doen. Ondanks gedoe, zou ik blijven proberen, snap pvoess daarin ook wel, maar ik snap ook dat je het soms misschien even niet meer weet.
Als jij denkt dat dit kan werken, snap ik de stap. Ookal klinkt het niet als een plan dat veel kans van slagen heeft imo (geziene beschrijving van de situatie vindt ze het nl juist wel prima als hij jou niet ziet)
compact en kleverig.
pi_135673387
Ik zit btw nog steeds met het probleem: ex aanspreken of niet, als de kinderen weer eens met rare verhalen thuis komen :')
Heb het tot nu toe nooit gedaan omdat het probleem zichzelf steeds oploste, maar nu hoor ik weer over knallende ruzies, dreigen met politie en door de kamer vliegende vorken... :X
Nou ja, en dan is het nu alweer n tijdje rustig daar en twijfel ik dus. Heb me voorgenomen erover te beginnen als ik weer iets dergelijks hoor, al ben ik bang dat er dan weer een hoop drama en gedoe van zijn kant zal volgen, terwijl het nu een jaar ofzo gewoon rustig is...
Vind het lastig.
compact en kleverig.
  zondag 19 januari 2014 @ 17:40:39 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_135683870
Heeft hij een nieuwe partner JB?
pi_135687895
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:40 schreef amaranta het volgende:
Heeft hij een nieuwe partner JB?
Ja. Daar heeft hij dus steeds ruzie mee en daar zijn zij dan gewoon bij.
compact en kleverig.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:01:59 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_135721885
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja. Daar heeft hij dus steeds ruzie mee en daar zijn zij dan gewoon bij.
Vandaar mijn vraag :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 11:12:59 #109
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_135751978
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:33 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Ik begrijp je reactie. Het zou ook voor veel uitleggen etc. fijn zijn als je bij iemand anders in het hoofd kon kijken, dan was veel ineens duidelijk.

Ik wil niet in de verdediging schieten, maar toch deels mijn zegje doen. Want ook al heb ik veel neergekwakt hier, het is zoals gezegd, maar het topje van de ijsberg. Er zit zo verschrikkelijk veel meer onder wat ook van invloed is. En ik heb veel wegen behandeld, veel advocaten gesproken (wat me al ondertussen boven de tienduizend euro gekost heeft), en het komt er op neer dat ik gewoon pat sta. Ik kan van alles willen maar mijn kansen (zoals de laatste advocaat aangaf) zijn nul.

Goed, woorden kunnen gevoelens slecht overdragen in sommige gevallen. Ik heb hier lang over gepiekerd en veel voor gevochten. Maar hij wordt niet mishandeld, wel verwend, hij krijgt eten, hij gaat naar school en heeft schone (hoop ik) kleren aan. Pfff ik wordt een beetje machteloos om uit te leggen dat ik iets besloten heb wat niet populair is en als je het zo sec leest als een zwaktebod overkomt (wat het nu net niet is).
Ik snap jou frustratie,
Ik ben een stiefmoeder en hoor vaker dit soort nijpende verhalen.
Ik ben al heel blij dat de school je informatie zend.
Dit kun je ook vande huisarts en adere hulpverleners eisen.

Daarnaast zou je eens kunnen proberen bureau jeugzorg te bezoeken en via hen proberen een normale omgangsregeling af te dwingen of in ieder geval iets te regelen.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_137325863
Pff, kinderen komen thuis dat ze de volgende keer dat ze bij papa zijn naar een frisfeestje willen en ik ben maar stom dat ik dat liever niet heb...
Nu kan ik dat wel tegen hen zeggen, maar ik kan niet bepalen wat ze daar wel en niet mogen. Zijn nieuwe vriendin vindt het maar wát leuk en al zouden ze zelf komen met: misschien geen goed idee ofzo, dan zou zij ze ws proberen over te halen om het wél te doen en m'n ex geeft er gewoon geen bal om.
'Het is ervoor geknipt, dan moet het ook genaaid worden!' type.
Ik twijfel heel hard om contact op te nemen en het uit te leggen aan hem, of dat te proberen althans, maar ik durf niet ;(
Hoe ouder ze worden, hoe meer ze daar mogen, wat op zich logisch is, maar wat mij betreft gaat het echt te ver... :{
compact en kleverig.
pi_137326284
En ja, ik weet het, soms wil ik gewoon even klagen... :')
compact en kleverig.
  zondag 2 maart 2014 @ 22:06:21 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_137327228
Een frisfeestje?

Wat moet ik me daarbij voorstellen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_137327439
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:06 schreef Troel het volgende:
Een frisfeestje?

Wat moet ik me daarbij voorstellen?
kinderen van 12 tm 16 die naar een disco gaan met harde muziek, schuren en cola.
Jongste is nét 12, oudste net 13 en ik vertrouw dat gewoon niet (jongens doen condooms aan in hun broek zodat ze bij t schuren klaar kunnen komen zonder viezigheid :X ) natuurlijk gebeurt dat niet altijd of overal en zullen het niet mijn kinderen zijn die daaraan meedoen ( :+ ) maar ik wil ze er al liever niet aan blootstellen. :{
compact en kleverig.
  zondag 2 maart 2014 @ 22:10:24 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
  zondag 2 maart 2014 @ 22:11:31 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137327508
Edit-

Hoe kom je aan die informatie?
Mijn middelste gaat ook naar frisfeestjes. Niet vaak maar de vrijdag voor de vakantie. Hij is 12,5
Die van 16 feesten heus in een andere zaal dan die van 12 hoor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137327557
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:11 schreef debuurvrouw het volgende:
En wat is je bezwaar dan?
dat is niet duidelijk na m'n tweede post zojuist?
compact en kleverig.
  zondag 2 maart 2014 @ 22:13:12 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_137327607
Ik heb weleens wat foto's gezien op Facebook. :')
Wat jongens uit Woensel West (getuige het handgebaar dat ze nabootsen :') :') ) die denken dat ze stoer zijn.
Ik zou ook niet heel happig zijn om ze daarheen te laten gaan JB

Het is overigens de moeder van een van hen die de foto op fb zet.
pi_137327633
quote:
ja, de organisatie gaat natuurlijk niet zeggen dat er nogal wat afgezoend en geschuurd wordt enzo :P
Kom ook heel andere stukken tegen...
compact en kleverig.
  zondag 2 maart 2014 @ 22:14:33 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_137327687
Dat van dat schuren dat wist ik niet. Viess
Hoe weet jij dat?
pi_137327713
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:13 schreef amaranta het volgende:
Ik heb weleens wat foto's gezien op Facebook. :')
Wat jongens uit Woensel West (getuige het handgebaar dat ze nabootsen :') :') ) die denken dat ze stoer zijn.
Ik zou ook niet heel happig zijn om ze daarheen te laten gaan JB

Het is overigens de moeder van een van hen die de foto op fb zet.
nou ja, zo'n type is hun 'stiefmoeder' dus ook. Die vindt make up, naveltruitjes en hotpants met tijgerprints enzo alleen maar leuk :') ;(
compact en kleverig.
  zondag 2 maart 2014 @ 22:16:25 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137327799
Ja, nou ja, ik ging naar de bierdisco en daar gebeurde ook van alles. :P
Nou ben ik nogal van de preutsige en nette. :+ maar echt hoor, kinderen van 12 komen daar niet zomaar mee in aanraking.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137327801
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:14 schreef amaranta het volgende:
Dat van dat schuren dat wist ik niet. Viess
Hoe weet jij dat?
was op een gegeven moment in t nieuws

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/schuren-de-disco-verboden
compact en kleverig.
pi_137328104
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, nou ja, ik ging naar de bierdisco en daar gebeurde ook van alles. :P
Nou ben ik nogal van de preutsige en nette. :+ maar echt hoor, kinderen van 12 komen daar niet zomaar mee in aanraking.
dat laatste weet ik dus niet, maar dan nog houd ik ze er liever vandaan. Bovendien zijn ze allebei langer dan ik en met wat make up, kunnen ze doorgaan voor n paar jaar ouder... T zijn ook mooie meiden, dus die krijgen echt wel aandacht. Vind het maar moeilijk :{
compact en kleverig.
  zondag 2 maart 2014 @ 22:23:07 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_137328356
Je moet niet alle media geloven ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 2 maart 2014 @ 22:27:04 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137328706
Nou, dat wat Troel zegt. Mijn kind heeft alleen maar lol met zijn klasgenoten, beetje springen en dansen en 1flesje cola voor 2 euro. :D
En vertelt dus hoe de 15 en 16 jarigen een andere zaal hebben waar een andere sfeer is.
De eigenaren kijken wel link uit om zo'n naam of reputatie te krijgen. Helemaal nu de drankleeftijd omhoog is gegaan. Veel ouders vertrouwen toch hierop.

En ja, ik weet niet wat jij deed in de disco toen je 16 was?
pi_137328976
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:23 schreef Troel het volgende:
Je moet niet alle media geloven ;)
kan wel zo zijn, maar ik geloof ook niet alles wat m'n nichtje, of de buurvrouw d'r zoon zegt. En al zou ik dat wel doen, ik vind ze gewoon nog te jong.

En hoezo wat ik deed toen ik 16 was? Dat zijn zij toch nog niet?
compact en kleverig.
pi_137329105
Ik vertrouw er wél op dat ze geen drank krijgen, ik vertrouw er ook op dat ze uit zichzelf niet iets raars zullen doen, maar ik vertrouw 14/15/16 jarige jongens en hun hormonen niet met mijn dochters.
Noem me achterdochtig of ouderwets, wat mij betreft mogen ze nog even wachten met dit soort feestjes.
compact en kleverig.
pi_137329575
Eigenlijk ging het me er dus om of ik m'n ex moet proberen duidelijk te maken waarom ik het niet wil, niet of ik het wel of niet moet willen of me wel of geen zorgen moet maken.

Ik vind het gewoon rot dat we daar zó anders in staan en dat ik er niet over durf te praten met hem. Vraag me steeds af of ik het niet gewoon moet proberen, maar als ik alleen al aangeef dat hij de alimentatie is vergeten, word ik al kinderachtig genoemd en zit ik te schooien om geld. En dat is dan nog een 'onschuldig' iets waarbij ik niet moeilijk doe over wat hij in zíjn weekend met de kinderen doet. Ben zo bang dat hij begint te zeiken over dat ik weg ben gegaan en hem alles afgenomen heb en dat ik ze dan maar beter weg kan houden oid, dat ik dat niet durf dus :X
compact en kleverig.
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2014 @ 22:45:47 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137329907
ik zou me er zo min mogelijk mee bemoeien. wat daar is, is daar en wat hier is, is hier.
je laat je anders uitspelen en je kinderen zullen misschien dingen voor je gaan verzwijgen.

ik heb ook wel eens met opgetrokken wenkbrauwen dingen gehoord die bij mijn ex voorvielen, maar wat moet ik ermee? erop aanspreken? waar bemoei ik me mee? als het kind het maar leuk had gehad.
pi_137330262
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:45 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou me er zo min mogelijk mee bemoeien. wat daar is, is daar en wat hier is, is hier.
je laat je anders uitspelen en je kinderen zullen misschien dingen voor je gaan verzwijgen.

ik heb ook wel eens met opgetrokken wenkbrauwen dingen gehoord die bij mijn ex voorvielen, maar wat moet ik ermee? erop aanspreken? waar bemoei ik me mee? als het kind het maar leuk had gehad.
nou, dat vind ik wel heel simpel gezegd. Ik kan natuurlijk niet bepalen wat er daar gebeurt, maar ik vind het eigenlijk heel normaal dat je erover kan praten wat je (beiden) wel of niet wil hebben. Ook als je gescheiden bent zou het fijn zijn als je 1 lijn kan trekken.

En hoezo 'als het kind het maar leuk gehad heeft'? Wat mij betreft zijn er echt wel dingen die ze leuk kunnen vinden, maar die eigenlijk gewoon niet kunnen. En als ze het niet leuk hebben gehad, mag je er ineens wel wat van zeggen?
compact en kleverig.
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2014 @ 23:05:01 #131
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137330938
ja. zo simpel zie ik dat.
ik heb in het begin ook vreselijk geruzied over van alles en nog wat, maar ik schoot er geen reet mee op. dan maar de schade zo veel mogelijk beperken.
voorbeeldje? ik wilde dat het kind (toen nog een jaar of 5) bijtijds terugkwam zodat hij tijd had om bij te komen en op tijd in bed te liggen.
mijn ex vond dat complete onzin en bracht het kind niet voor 8 uur thuis. ikzelf over de zeik, kind over de zeik en een gniffelende ex die de boel weer eens lekker over ze kling gejaagd had.
daar was ik snel mee klaar. ik zei er niks meer over en zette het kind bij aankomst rustig op de bank en liet hem bijkomen.
de lol was er snel af
pi_137331375
Ik heb het dan ook niet over ruzie, maar over praten. Ik vind dat je zou moeten kunnen práten na een scheiding.

Dat kan ik niet met m'n ex, net als jij, dus tot nu toe heb ik dat ook eigenlijk niet geprobeerd. En anders dan jij heb ik ook nooit ruzie met hem gemaakt over de kinderen (we zijn zes jaar uit elkaar) maar nu kom ik dingen tegen waar ik gewoon écht moeite mee heb en vind ik dat ik het wellicht weer eens zou moeten proberen.

Praten dus, niet ruziemaken. Ben alleen bang dat dat niet gaat lukken. Wat dus een reden is dat ik het niet eens probeer. Waaraan ik dus weer twijfel.
compact en kleverig.
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2014 @ 08:18:20 #133
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137336738
tja, mijn kind heeft nog niet de bierleeftijd en voorlopig ook niet de leeftijd om zich daar bezig mee te houden. maar hij heeft genoeg gezien (er woonden daar destijds nog twee oudere jongens waarvan er één zichzelf af en toe tot aan kotsen toen volgoot met bier en dat maakte indruk)
ik verwacht niet dat pa hem zal weerhouden van drinken, maar ik vertrouw op mijn kind zijn eigen gezonde verstand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')