quote:
Nu, iets meer dan twee jaar verder, zie ik mijn zoontje een tijdje niet, dit is een besluit wat ik zelf heb moeten nemen.
Maar er is een heel gedoe aan vooraf gegaan. Zo ben ik, kort na het schrijven van de post in December van 2011, met een advocaat in de weer geweest om überhaupt informatie te krijgen over mijn zoon van mijn ex direct. Ik hoor namelijk niks van haar. Niet of hij iets bij de huisarts heeft, niets over vriendjes en blijven slapen, niks over zijn bankrekening. Niet zijn sportkeuze NOCH hoe het met hem gaat op school. Enkel wat hij mij vertelt als ik hem eens in de twee weken (als ze hem niet achter wilde houden) 6 uurtjes zag.
Helaas had mijn ex gefinanceerde rechtshulp. Oftewel, ik kon even ¤150 eur aftikken voor een brief, en mevrouw kon traineren voor welgeteld ¤90 voor de duur van het hele gebeuren. Aan het eind van de rit waren we geen stap verder, ik weer een duizend of twee euro lichter, en alleen een stap naar de rechter was over (maar die procedurekosten kan ik niet betalen, plus dat mijn advocaat het halve land moest doorreizen..... betaal je geld voor niks).
Na veel gesteggel heb ik de directeur van de school van mijn zoontje te pakken gekregen. Nu krijg ik in ieder geval informatie over hoe het met mijn zoontje gaat (helaas was het niet zo afgesproken in het convenant..... maar blijkbaar gelden alleen de regels als ze op mij betrekking hebben, vice versa is het niet van toepassing).
Het nadeel is: in 2012 verloor ik mijn leaseauto. Sindsdien rij ik met mijn eigen Auto 500 km heen en terug (ca 250 km 1 kant op) om hem maar 6 uurtjes te mogen zien. Dus je zit de hele tijd op je horloge te kijken. En tot ze mijn vriendin ontmoet heeft en het huis heeft gezien weigert ze mij met hem een band op te laten bouwen of met mijn vriendin een band op te laten bouwen. Dit terwijl haar huidige man, voorheen mijn collega, al voor dat ik het huis uit ging voorgesteld werd (terwijl ik aan het werk was) aan mijn zoontje.
Omdat het zo ver rijden is (ik ben 5 tot 6 uur aan het rijden op zo een Zaterdag), ik meer geld kwijt ben aan vervoer dan aan kinderalimentatie, en ik gebroken van de stress en vermoeidheid terug kom (laat staan dat ik geen band met hem opbouw in die korte tijd), heb ik de bezoekregeling een maand of twee stopgezet tot zij haar afspraak nakomt en het hier komt bekijken zodat hij een volledig weekend door kan brengen. En dat we elkaar halverwege met vervoer tegemoet komen want het is nu een beetje absurd (naast het feit dat haar huidige man een leaseauto heeft. Ik wordt geacht te rijden, omdat ten tijde van het convenant ik een leasauto had, en beide advocaten het een goed idee vonden dat ik alleen zou rijden, om zo extra tijd met mijn zoontje door te brengen).
En op het hele papa gebeuren, hij is slim. Als ik hem ophaal dan zegt hij eerst Ordos, daarna papa Ordos, en dan papa. En hij benoemt de nieuwe man van mijn ex als K. als hij bij mij is. Maar het doet pijn als hij naar de deur rent en K. staat in de deur en hij roept papa. Zijn moeder stimuleert het. Ik heb meegemaakt dat ik hem afzette terwijl zij in de deur stond. Leuk om te horen dat hij doei papa zegt, zij hem geërgerd aankijkt en zegt dat ze Ordos moet zwaaien, en dat papa binnen zit.
Anyway Ik bel hem nog wel, en ik lach altijd als ik elke week weer foto's van zijn school zie, hoe hij er nu weer bij loopt. Ik mis hem en het bloed dat ik een moeilijke beslissing heb moeten nemen, maar ik blijf altijd hoop houden.
Zo en dat was een hele infodump, voor de tl;dr crowd: nee op dit moment zie ik hem even niet in de hoop hem langer te kunnen zien in de toekomst (het hele weekend)