abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2011 @ 18:01:42 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_105014395
Het hangt heel erg af van de leeftijd van de kinderen. Bedenk dat zowel een co-ouderschap als een een keer in de twee weken-ouderschap, ontzettend veel van een kind vergt. Als het om jonge kinderen gaat is de omschakeling van co-ouderschap heel moeilijk en daar kunnen ze echt lang last van hebben (als: zo lang totdat ze weer naar de andere ouder moeten). Op het moment dat je dicht bij elkaar woont en de kinderen gaan al naar school, is het denk ik een stuk beter te behappen voor ze, omdat ze tijdens schooltijd al veel vastigheid hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105042170
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:31 schreef Vivalu het volgende:
Ik heb een kloon aangemaakt voor dit topic, maar ben niet onbekend hier.
Mijn man en ik gaan zoals het er nu uitziet scheiden (of er moet 1 of ander amazing wonder gebeuren).
Zitten hier ook co ouders? Naar die ervaringen ben ik namelijk heel benieuwd. Het is iets dat wij graag zouden willen, maar hoe vul je dit in? Ik werk onregelmatig, zowel aan uren als dagen. Dus het gaat een heel geregel worden.
Hoe doen anderen dit?
Wij hebben ook co ouderschap voor de oudste.
Wij hebben niet om de week zoals vaak gebeurd. Wij vonden onze zoon toen we gingen scheiden nog te jong om een hele week zonder vader of moeder te zijn. We wisselen dus op de donderdag en dan zaterdag of zondag weer. Ondertussen heeft mijn ex ook zijn werkdagen daarop afgestemd dus laten we het zo. Anders moet er weer van alles verandert worden en zoals het nu loopt is het eigenlijk goed.

Waar zijn je kinderen nou als je moet werken? Want dat hoeft dan in principe niet te veranderen.
Maar over co ouderschap moet je goed nadenken. Niet alle kinderen kunnen dat. Wij hebben ook vaak getwijfeld of we het wel zo moesten laten. Het heeft voordelen en nadelen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_105046258
Welke nadelen vind jij dan dat er zijn?
pi_105048790
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:56 schreef Pvoesss het volgende:
Welke nadelen vind jij dan dat er zijn?
* Hij moet elke keer weer omschakelen. Elke woensdag is ie bv heel anders dan de rest van de week. Slecht luisteren enzo. Bij zijn vader heeft ie dan ook de dag voordat ie weer naar huis moet.
* Omdat zijn vader werkt op de dagen dat Mikael hier is is er weinig ruimte om eens te wisselen ivm feestjes enzo.

En ook dingen nu ie op school zit bv:
* Hij heeft donderdag en vrijdag een andere juf die ik dus nooit zie.
* Zijn vriendjes willen niet bij hem spelen als ie bij zijn vader is.
* Hij moet steeds alles heen en weer slepen. "Huiswerk" en brieven die ie eind van de week mee krijgt enzo. (Niet dat hij daar zelf aan hoeft te denken nog maar die dingen worden door ons ook gewoon weleens vergeten)

En soms is het ook dat er bv ouderavond of weekafsluiting is op school. Dat staat dan aangeplakt. Ik ga ervan uit dat mijn ex dat ziet als ie Mikael naar school brengt of haalt. Maar dat is vaak niet zo en zo zit ik weer alleen te kijken. (En nee ik blijf idd niet mijn ex bellen en smsen dat er weer iets te doen is op school want hij komt daar net zoveel als ik dus hij kan dat net zo goed zelf lezen)

En zo zijn er nog wel meer kleine dingen!
pi_105051428
Dank jullie wel voor de antwoorden!
Van mijn kinderen gaat er 1 naar school, de ander volgend jaar pas.
Op dit moment is het zo dat als ik werk, mijn man 's morgens de kinderen uit bed haalt en wegbrengt naar school/ opvang/ opa/oma, dit omdat ik om half 8 al werk. In de late diensten is hij alweer thuis om ze op te halen van school/ opvang etc.
Verder werk ik om het weekend. Waar ik mee zit is bijvoorbeeld die vroege diensten, hoe gaan we dat oplossen? We zullen dan tot een overeenkomst moeten komen dat of mijn man dan 's morgens komt voor de kinderen, of dat ze die dagen bij hem zijn.
Meest ideaal zou zijn om maandelijks om de tafel te gaan en roosters af te stemmen met de dagen met de kinderen, maar ik ben bang dat het dan heel verwarrend wordt voor ze. Het is voor mij niet mogelijk om vaste werkdagen te krijgen, ik kan het redelijk zelf plannen, maar het blijft werken in de zorg met wisselende diensten.
Het liefste wil ik ook geen extra opvang voor de kinderen, ze gaan nu 1 dag naar opa en oma en 2 dagen naar het kdv/ bso.
pi_105051648
Je kan best als je bv een maand van te voren weet wanneer je moet werken dan idd met je ex om de tafel gaan zitten. Dan weten de kinderen al ruim van te voren waar ze op welke dag zijn. Als het echt niet anders kan. Je kan dan eventueel een weekschema gebruiken waar voor de kinderen duidelijk op te zien is wie ze brengt en haalt enzo. Zo hebben ze toch een duidelijk inzicht en is het niet zo verwarrend!!
  donderdag 1 december 2011 @ 14:50:07 #82
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_105053348
Verwarrend? Hier worden mijn kinderen ook wel eens weggebracht door hun vader. Ik ga dat niet allemaal met hun bespreken van tevoren. Ik maak er geen halszaak van en ze zien hun vader graag dus eigenlijk is dat nooit een probleem en ook echt nooit geweest.
Hoe flexibeler je er zelf mee om gaat, hoe meer je kinderen dat ook doen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_105056302
Fijn om dat te horen!

Ik denk dat een maand/ weekschema inderdaad een goede oplossing zou zijn. De komende tijd maar alles goed laten bezinken en aan de slag met alles...
pi_105056623
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:08 schreef Vivalu het volgende:
Fijn om dat te horen!

Ik denk dat een maand/ weekschema inderdaad een goede oplossing zou zijn. De komende tijd maar alles goed laten bezinken en aan de slag met alles...
Ik hoop dat je er uit komt: dat maakt het voor iedereen duidelijker en makkelijker. De meeste problemen stammen na de scheiding toch meestal voort uit het niet goed bijhouden van afspraken.

Zo heb ik al geprobeerd een schema neer te leggen bij mijn ex. En zij slaat dit af. Erg vervelend, en je blijft je dan afvragen waar je aan toe bent.

Wat mij ook erg tegenvalt is (en blijft) het verschil in opvoeding. Vooral in hoe met cadeau's om te gaan. Mijn zoontje vroeg me laatst al waarom ik niet zo'n goede vader ben als de nieuwe vriend van mijn ex. Ik vroeg waarom?. Nou, omdat ik niet zovaal cadeautjes voor hem kocht als dat hij van de nieuwe papa kreeg. Erg vervelend.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 januari 2014 @ 19:01:40 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135648742
Zo. Tijd om dit topic even nieuw leven in te blazen.

Ik ben inmiddels al ruim anderhalf jaar weg bij de vader van mijn zoontjes, en na een moeizame start (wat logisch is bij een scheiding) kan ik met recht zeggen dat mijn ex en ik gelukkig gescheiden zijn. We gingen lachend de rechtszaal in, en kwamen er lachend weer uit. De rechter vroeg (terecht??) aan ons wat we er in hemelsnaam kwamen doen, omdat we er volgens hen prima samen uit konden komen.

De bezoekregeling is 'standaard' (één keer in de twee weken van vrijdag tot zondag) en ik breng én haal ze op. Echter, als ik een keer iets heb, is het geen probleem om een weekend te ruilen of zelfs om ze een weekend extra te brengen (bv: dit weekend is standaard bezoek, maar volgende week heb ik op zaterdag bezoek aan mijn dochter. ik heb een dagretourtje voor hem geregeld, dus hij komt volgende week vrijdag even kennismaken op de school en de peuterspeelzaal van de jongens, en neemt ze daarna mee naar huis voor een extra weekend, zodat ik rustig naar m'n dochter kan) Verjaardagen en feestdagen worden om en om gevierd, de vakanties gaan in overleg (met in totaal vier ouders: mij, m'n ex, papabear en zijn ex, aangezien die samen ook twee kinderen hebben).

Gisteren ben ik ze met mijn gezinswerker van Parlan jeugd en opvoedhulp wezen brengen naar hem, en ik kreeg meteen te horen dat wij het zo prima en goed geregeld hadden en dat ze het ook wel eens anders meemaakte. Voor mij voel het gewoon als normaal, ook al ben ik me er terdege van bewust dat het ook anders kan gaan als je ouders zijn gescheiden. Mijn ex en ik kunnen nu gewoon samen door één deur en hij accepteert Papabear alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Hij vind het ook niet erg als hij erbij is om de kinderen op te halen.

Ik geloof dat ik mag constateren dat ik een 'droomscheiding' achter de rug heb en dat het zowel voor mij als voor de kinderen de beste beslissing is geweest die ik ooit heb kunnen nemen.

Zo, ik wou ook eens een positieve noot aan het verhaal echtscheiding geven; bij deze ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 januari 2014 @ 19:38:38 #86
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135650107
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:16 schreef Ordos20 het volgende:
Mijn zoontje vroeg me laatst al waarom ik niet zo'n goede vader ben als de nieuwe vriend van mijn ex. Ik vroeg waarom?. Nou, omdat ik niet zovaal cadeautjes voor hem kocht als dat hij van de nieuwe papa kreeg. Erg vervelend.
Dit verscheurt mijn hart .. een nieuwe papa??? hou op .. kinderen hebben maar één papa en dat is hun echte papa. mijn kinderen noemen mijn nieuwe vriend gewoon bij zijn voornaam en ook al voedt hij ze méé op, hij zal nooit hun vader worden .. :N
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_135659655
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dit verscheurt mijn hart .. een nieuwe papa??? hou op .. kinderen hebben maar één papa en dat is hun echte papa. mijn kinderen noemen mijn nieuwe vriend gewoon bij zijn voornaam en ook al voedt hij ze méé op, hij zal nooit hun vader worden .. :N
Holy ghost from the past batman!

Mmmhhh om je niet te laten schrikken.... ik was als papa al afgeserveerd (het werd papa Ordos in plaats van papa, de nieuwe vriend, nu echtegenoot, was papa) na een kleine drie/vier maanden nadat ik het huis verliet (en we waren nog niet gescheiden!)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 januari 2014 @ 23:02:41 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135659776
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:59 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Holy ghost from the past batman!

Mmmhhh om je niet te laten schrikken.... ik was als papa al afgeserveerd (het werd papa Ordos in plaats van papa, de nieuwe vriend, nu echtegenoot, was papa) na een kleine drie/vier maanden nadat ik het huis verliet (en we waren nog niet gescheiden!)
en hoe gaat het nu dan? zie je je kind(eren) nog wel?

pi_135667574
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:02 schreef DJMO het volgende:

[..]

en hoe gaat het nu dan? zie je je kind(eren) nog wel?
Nu, iets meer dan twee jaar verder, zie ik mijn zoontje een tijdje niet, dit is een besluit wat ik zelf heb moeten nemen.

Maar er is een heel gedoe aan vooraf gegaan. Zo ben ik, kort na het schrijven van de post in December van 2011, met een advocaat in de weer geweest om überhaupt informatie te krijgen over mijn zoon van mijn ex direct. Ik hoor namelijk niks van haar. Niet of hij iets bij de huisarts heeft, niets over vriendjes en blijven slapen, niks over zijn bankrekening. Niet zijn sportkeuze NOCH hoe het met hem gaat op school. Enkel wat hij mij vertelt als ik hem eens in de twee weken (als ze hem niet achter wilde houden) 6 uurtjes zag.

Helaas had mijn ex gefinanceerde rechtshulp. Oftewel, ik kon even ¤150 eur aftikken voor een brief, en mevrouw kon traineren voor welgeteld ¤90 voor de duur van het hele gebeuren. Aan het eind van de rit waren we geen stap verder, ik weer een duizend of twee euro lichter, en alleen een stap naar de rechter was over (maar die procedurekosten kan ik niet betalen, plus dat mijn advocaat het halve land moest doorreizen..... betaal je geld voor niks).

Na veel gesteggel heb ik de directeur van de school van mijn zoontje te pakken gekregen. Nu krijg ik in ieder geval informatie over hoe het met mijn zoontje gaat (helaas was het niet zo afgesproken in het convenant..... maar blijkbaar gelden alleen de regels als ze op mij betrekking hebben, vice versa is het niet van toepassing).

Het nadeel is: in 2012 verloor ik mijn leaseauto. Sindsdien rij ik met mijn eigen Auto 500 km heen en terug (ca 250 km 1 kant op) om hem maar 6 uurtjes te mogen zien. Dus je zit de hele tijd op je horloge te kijken. En tot ze mijn vriendin ontmoet heeft en het huis heeft gezien weigert ze mij met hem een band op te laten bouwen of met mijn vriendin een band op te laten bouwen. Dit terwijl haar huidige man, voorheen mijn collega, al voor dat ik het huis uit ging voorgesteld werd (terwijl ik aan het werk was) aan mijn zoontje.

Omdat het zo ver rijden is (ik ben 5 tot 6 uur aan het rijden op zo een Zaterdag), ik meer geld kwijt ben aan vervoer dan aan kinderalimentatie, en ik gebroken van de stress en vermoeidheid terug kom (laat staan dat ik geen band met hem opbouw in die korte tijd), heb ik de bezoekregeling een maand of twee stopgezet tot zij haar afspraak nakomt en het hier komt bekijken zodat hij een volledig weekend door kan brengen. En dat we elkaar halverwege met vervoer tegemoet komen want het is nu een beetje absurd (naast het feit dat haar huidige man een leaseauto heeft. Ik wordt geacht te rijden, omdat ten tijde van het convenant ik een leasauto had, en beide advocaten het een goed idee vonden dat ik alleen zou rijden, om zo extra tijd met mijn zoontje door te brengen).

En op het hele papa gebeuren, hij is slim. Als ik hem ophaal dan zegt hij eerst Ordos, daarna papa Ordos, en dan papa. En hij benoemt de nieuwe man van mijn ex als K. als hij bij mij is. Maar het doet pijn als hij naar de deur rent en K. staat in de deur en hij roept papa. Zijn moeder stimuleert het. Ik heb meegemaakt dat ik hem afzette terwijl zij in de deur stond. Leuk om te horen dat hij doei papa zegt, zij hem geërgerd aankijkt en zegt dat ze Ordos moet zwaaien, en dat papa binnen zit.

Anyway Ik bel hem nog wel, en ik lach altijd als ik elke week weer foto's van zijn school zie, hoe hij er nu weer bij loopt. Ik mis hem en het bloed dat ik een moeilijke beslissing heb moeten nemen, maar ik blijf altijd hoop houden.

Zo en dat was een hele infodump, voor de tl;dr crowd: nee op dit moment zie ik hem even niet in de hoop hem langer te kunnen zien in de toekomst (het hele weekend)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 januari 2014 @ 10:39:41 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135668462
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 09:35 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

<knip>
Wat doet dit verhaal pijn om te lezen, laat staan als je het mee moet maken .. Ik vind je heel sterk overkomen. wat er ook gebeurt blijf vechten voor je zoontje ! er komt een tijd dat hij de ware aard van zijn moeder leert kennen ...

pi_135668660
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 10:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

Wat doet dit verhaal pijn om te lezen, laat staan als je het mee moet maken .. Ik vind je heel sterk overkomen. wat er ook gebeurt blijf vechten voor je zoontje ! er komt een tijd dat hij de ware aard van zijn moeder leert kennen ...
Dat, en niet bij de pakken (meer) neer gaan zitten.

Voordeel, als hier iemand een vervelende ex heeft kan ik je alle trucjes aanwijzen om het die ex zo lastig mogelijk te maken. Want ik ken de klappen van de zweep.

(positief blijven he ;) )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 januari 2014 @ 11:08:23 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135668944
gelukkig heb ik die trucjes niet nodig, mijn ex en ik zouden model kunnen staan voor de ideale scheiding :D

pi_135669016
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:08 schreef DJMO het volgende:
gelukkig heb ik die trucjes niet nodig, mijn ex en ik zouden model kunnen staan voor de ideale scheiding :D
Ik vind, als je al ergens boos op zou moeten worden tijdens een scheiding, is het als een ouder zich willens en wetens onttrekt aan zijn kind, als de andere ouder wel welwillend is om de ex-partner overal bij te betrekken.
pi_135669075
Denk je dat ze ook echt langs gaat komen om te kijken dan?
Zoals ik het lees, wil ze je liever helemaal kwijt, ben je niet bang dat ze niet komt en het feit dat jij nu 'geen moeite voor hem doet' tégen je gaat gebruiken? (Je wilde hem die 2 mnd niet zien, dan nu ook niet!)
compact en kleverig.
pi_135669311
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
Denk je dat ze ook echt langs gaat komen om te kijken dan?
Zoals ik het lees, wil ze je liever helemaal kwijt, ben je niet bang dat ze niet komt en het feit dat jij nu 'geen moeite voor hem doet' tégen je gaat gebruiken? (Je wilde hem die 2 mnd niet zien, dan nu ook niet!)
Daarom is het ook een moeilijk besluit. Ga ik elke maand dieper het rood in om heen en weer te rijden, voor 6 uur waarin je niks opbouwt, of ga je voor de toezegging die gedaan is (geschreven). De situatie zoals die er nu ligt kan alleen via de rechtbank, en we weten allemaal wat dat op gaat leveren -- gaat mij een smak geld kosten zonder uitkomst (helaas) want IK ben toch uit hun woonplaats weggegaan?. Dus.

De tijd zal het zeggen. Hoewel ze net een tweeling heeft gehad, en als het een beetje gaat als met mijn zoon zit haar huidige man de hele nacht op om voor ze te zorgen. Als die daar mee ophoudt, dan zit mijn zoontje in de weg. Je kan gewoon niet veel als de ex-vrouw gehaaid wil gaan doen.

Het is niet een "roll-over and die" beleid van mijn kant, maar wel 1 van maar weer proberen omdat er wel schot in moet, maar niet over de kop van mijn zoon. Die mag hier niks van meekrijgen (ik praat ook nooit slecht over hun thuissituatie met hem. Nooit).
pi_135669349
Dit topic gaat volgens mij meer over mensen die zelf gescheiden zijn, maar ik heb misschien een tip voor mensen die willen scheiden, maar die niet durven i.v.m. welzijn van kinderen. Het hoeft namelijk allemaal niet zo'n drama te zijn.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 12 was en mijn zusje 6. Ik ging net naar de middelbare school, dus de timing was niet fijn voor mij (ik ben niet zo van veranderingen). Achteraf gezien was dat de minste periode van alles.

Mijn ouders zijn in heel goed overleg uit elkaar gegaan met oog op mij en mijn zusje. Dat is m.i. hetgeen wat vaak ontbreekt, ze denken meer aan zichzelf dan aan de kinderen. Wij bleven met zijn drietjes (mam, ik, zusje,) in hetzelfde huis wonen en alles bleef hetzelfde. Geen gezeur over meubels verdelen, mijn vader zou alles later nieuw kopen.

Omgangsregeling was in het begin 1x pw een weekend bij vader. Later toen we wat ouder werden 1 weekend per 2 weken. Ondertussen konden we gewoon telefonisch contact behouden met elkaar.

Tot op de dag van vandaag brengt mijn vader elke vrijdag wat boodschapjes bij mijn moeder (ook omdat mijn zusje daar nog woont) omdat ze het niet breed hebben.

Misschien klinkt dit te mooi om waar te zijn voor sommigen, maar het kan dus ook anders en in goede harmonie.

Moraal van het verhaal en ook tip: denk bij een scheiding niet teveel aan jezelf (kan lastig zijn), maar kijk naar het welzijn van de kinderen. Het maakt het echt zoveel makkelijker. Een scheiding is nooit leuk, begrijp me niet verkeerd. Maar het (onnodig) moeilijk maken daar is echt niemand bij gebaat.
pi_135669886
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:27 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Daarom is het ook een moeilijk besluit. Ga ik elke maand dieper het rood in om heen en weer te rijden, voor 6 uur waarin je niks opbouwt, of ga je voor de toezegging die gedaan is (geschreven). De situatie zoals die er nu ligt kan alleen via de rechtbank, en we weten allemaal wat dat op gaat leveren -- gaat mij een smak geld kosten zonder uitkomst (helaas) want IK ben toch uit hun woonplaats weggegaan?. Dus.

De tijd zal het zeggen. Hoewel ze net een tweeling heeft gehad, en als het een beetje gaat als met mijn zoon zit haar huidige man de hele nacht op om voor ze te zorgen. Als die daar mee ophoudt, dan zit mijn zoontje in de weg. Je kan gewoon niet veel als de ex-vrouw gehaaid wil gaan doen.

Het is niet een "roll-over and die" beleid van mijn kant, maar wel 1 van maar weer proberen omdat er wel schot in moet, maar niet over de kop van mijn zoon. Die mag hier niks van meekrijgen (ik praat ook nooit slecht over hun thuissituatie met hem. Nooit).
hoe lang wil je dat volhouden dan? Neem aan dat je uiteindelijk wel weer gaat rijden, ook als ze niet komt...
Lastige situatie wel. Snap vrouwen niet die hun kinderen hun vader ontzeggen (dat is het, niet andersom!) :N
compact en kleverig.
pi_135670060
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:55 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hoe lang wil je dat volhouden dan? Neem aan dat je uiteindelijk wel weer gaat rijden, ook als ze niet komt...
Lastige situatie wel. Snap vrouwen niet die hun kinderen hun vader ontzeggen (dat is het, niet andersom!) :N
Ik kan er ook absoluut niet bij. Wat een krengen heb je erbij zitten (sorry ik heb voor dat soort vrouwen echt geen goed woord over).

Maar, misschien 1 klein voordeel, later als hij groot is en het verhaal in al zijn waarheid hoort bestaat er een kans dat hij meer naar de vader trekt. En terecht.
pi_135670213
Grappig ik zie het anders..
Ik vind wel dat je de gemakkelijke weg kiest. Even 2 maanden niet heb je een kind enorm mee.. en als je dan weer wel gaat rijden snapt het kind het heus niet beter..

En als je idd zo ver weg bent gaan wonen dan weet je toch dat er bijkomende kosten bij kunnen komen.. :{

De weg die je nu kiest vind ik iig niet slim.
pi_135670489
Ik zou die keuze ook niet maken. Idd is dat voor een kind ontzettend lang. Ik kan me echter wel voorstellen dat je op n gegeven moment niet meer weet wat je miet doen...
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')