SPOILER: vorige delenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.
Enkele voorbeelden van internet:
Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
Zo moet het níet:
En zo moet het wél:
Veel bak- en decoreerplezier!
En enkele voorbeelden uit het vorige topic:
Gereedschaptaart van Silmarwen:
Cakepops van Dizzy-Miss_Lizzy:
LiedjeBackstage had een prachtige bruidstaart gemaakt samen met manlief (daar wil je toch gewoon voor trouwen!):
Skaai had deze schatjes gemaakt voor haar zus (ik wil ook zo'n zus!):
Mijn eigen herstcakejes:
Silmarwen kan ook draken maken:
Aspergemeisjes eerste keer (serieus? ja serieus! Je zou het niet zeggen he?):
charmed_angel maakte heel wat moois:
limbolandjgirl probeerde haar cupcakes opnieuw te versieren en was nog steeds niet tevreden:
was eerst:
Vanillemuffins van Muck:
En voor de rest, kijk in het oude topic
[ Bericht 22% gewijzigd door Troel op 19-11-2011 17:31:03 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Leuk!quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:08 schreef kuukuh het volgende:
Wat een gave dingen zie ik weer voorbij komen. Zo ver ben ik nog lang niet.
Vandaag geoefend met marsepeinen poppetjes maken. Zie hier het resultaat.
[ afbeelding ]
Leuke van cakepops is dat je juist je kapsel tot krummels moet maken en er dan samen met botercreme bolletjes van moet makenquote:Op zaterdag 19 november 2011 19:23 schreef Troel het volgende:
Ik heb op die eerste taart geprobeerd allerlei leuke vormpjes uit te steken, dus tja uhm, weinig van over
Wel erg lekker trouwens, dus dat is wel fijn
Nouja, voor de volgende keer danquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:07 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Leuke van cakepops is dat je juist je kapsel tot krummels moet maken en er dan samen met botercreme bolletjes van moet maken
Dus als je het nog niet hebt weg gekeild, dat kan ook nog
Bij Moscovische taarten worden ze bij mij ook erg bol, dus dan hoge rand taartvorm gebruiken en wat erbovenuit komt afsnijden. Bij andere recepten (bijv bij 'stevigere' chocoladetaarten) worden ze van zichzelf niet zo bol bij mij.quote:Op zondag 20 november 2011 14:35 schreef RenRen- het volgende:
Hoe krijg je de bovenkant van die taart zo mooi? Hij lijkt echt zo plat, bij mij worden ze enorm bol
Oke, gewoon eraf snijdenquote:Op zondag 20 november 2011 14:37 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bij Moscovische taarten worden ze bij mij ook erg bol, dus dan hoge rand taartvorm gebruiken en wat erbovenuit komt afsnijden. Bij andere recepten (bijv bij 'stevigere' chocoladetaarten) worden ze van zichzelf niet zo bol bij mij.
Om 'm goed recht te krijgen doe ik het dan soms zelfs als 'ie nog in de springvorm zit, dan snijd ik gewoon langs de bovenkant van de springvormquote:Op zondag 20 november 2011 14:47 schreef RenRen- het volgende:
Oke, gewoon eraf snijdenDat kan ik wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 november 2011 22:33 schreef deadly_kiss het volgende:
Mijn nichtje van 10 heeft gisteren hier een taart gebakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
Dat is wel slim jaquote:Op maandag 21 november 2011 21:29 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Om 'm goed recht te krijgen doe ik het dan soms zelfs als 'ie nog in de springvorm zit, dan snijd ik gewoon langs de bovenkant van de springvorm.
Nee preciesquote:Op dinsdag 22 november 2011 13:18 schreef Troel het volgende:
De Makro had taartdozen, 25 bij 25, maar wel 25 euro ongeveer voor 50 stuks. Tja, wat moet moet ik met 50 van die dozen
is daar een recept van? van die vulling of koop je die kant en klaarquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:50 schreef Silmarwen het volgende:
Die uiltjes zijn echt TE schattig!!!! <3
Vandaag hele bizarre dag, waar ik rustig die taart zou hebben moeten kunnen maken, maar waar ik uiteindelijk maar een uur voor had. Dus de strikken zijn te plat -.- Meh.
Voor mijn schoonzusje haar verjaardag.
[ afbeelding ]
Vulling van negerzoen vulling.
*proest*quote:en ik heb geen nichtje van 10
Staat niet in de folderquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:24 schreef kuukuh het volgende:
[..]
*proest*![]()
O ik ga gelijk ff in het makrofoldertje kijken!
@silmarwen, gebruik je dan nog andere smaken in je taart? Alleen die negerzoenachtige smaak lijkt me zo saai...
ohhhhhhhhhh nu wil ik ook chocoladetaart!!
Hoi, zijn ze al op? Anders kom ik graag op bezoekquote:Op woensdag 23 november 2011 21:04 schreef Skaai het volgende:
Tadaaaa! Jammer wel dat ik een beetje klontvorming had in de room en het niet zo goed indikte als gehoopt, en het leuke idee van de vormpjes maken dmv een cupcake blik omdraaien en daarop bakken was leuk maar pakte minder goed uit dan verwacht
Anyway, ze zijn wel heel erg lekker
Naar een recept van Rudolph van Veen
[ afbeelding ]
Ik zou het nooit eten, maar het ziet er vet uitquote:Op zaterdag 26 november 2011 19:52 schreef rhubarbje het volgende:
Misschien niet helemaal de stijl van de mensen hier (meer fondant en zo?) maar ik dacht er zijn hier vast ook mensen die het wel cool vinden
[ afbeelding ]
http://www.sprinklebakes.(...)es-with-flaming.html
Die vormpjes zijn tofquote:Op zaterdag 26 november 2011 19:52 schreef rhubarbje het volgende:
Misschien niet helemaal de stijl van de mensen hier (meer fondant en zo?) maar ik dacht er zijn hier vast ook mensen die het wel cool vinden
[ afbeelding ]
http://www.sprinklebakes.(...)es-with-flaming.html
Is dat soms een Gooische Vrouwen-kind?quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Mooie taart SV-tje, en ik vind die mal van de sleutel erg mooi!![]()
Ik moest als verrassing voor iemand die 10 werd een taart maken. Iets met judo, basgitaar of golfen. Mocht ik zelf kiezen. Het werd een golftaart!
[ afbeelding ]
Aan de zijkanten heb ik een vlaggetjesslinger gemaakt, om zo het vlaggetje wat in de hole staat terug te laten komen.
[ afbeelding ]
Het waren er iets minder dan 50, maar smaakten er niet minder omquote:Op zaterdag 26 november 2011 18:41 schreef Troel het volgende:
Hoezo geen cupcake? Het is toch cake in een cup?
En ik vind het leuk gedaan hoor! Waren het er ook 50?
En die taart
quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:14 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb een springvorm van 24-30 centimeter diameter, en ik wil morgen een taart maken met 2 lagen van hopelijk minstens 12 centimeter hoog en 2 lagen (dus één laag vulling)
Als mijn springvorm 30 centimeter is, hoeveel room moet ik dan in totaal maken om hem te vullen (dit hoeft niet al te royaal) en bekleden? Ik heb dit nog nooit gedaan, mijn moeder vindt het niets als er te veel boter in huis is () en de supermarkt is nét te ver om eventjes heen te gaan tussendoor om meer te kopen... Dus als iemand dit weet
![]()
Dit wil ik maken.
[ afbeelding ]
Dan krijg ik een preek dat we nog hadden (Wat dus OF croma is, of al geel is geworden van het lange liggenquote:Op zaterdag 26 november 2011 23:22 schreef Taurus het volgende:
[..]Is dat speciale boter ofzo? Zo niet: zo'n pakje kost hooguit 2 euro, koop gewoon veel en gooi de rest weg, dan is het ook niet 'in huis' (??) en dan heb je sowieso genoeg.
Ik weet niet hoeveel ik ervoor nodig heb, en het staat ook niet aangegeven, dus dan kan ik het lastig berekenen. Dus dan kan ik het ook niet zo eventjes kopen zonder van te voren te informeren over hoeveel ik nodig heb, of wel somsquote:Op zaterdag 26 november 2011 23:27 schreef Tegan het volgende:
Wat een probleem om niets. Je gaat toch sowieso vantevoren ongeveer kijken hoeveel je gaat maken? Koop zoveel en dan klaar.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:26 schreef BBQ-kip het volgende:
Maak je van de boter die over is komende 2 maanden koekjes, cake of wat dan ook. Boter blijft echt wel lang goed.
Sowieso, mensen die anti-boter zijn
Snap ik. Maar dat hele boter en lang liggen en drama verhaal was gewoon niet relevant.quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:32 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel ik ervoor nodig heb, en het staat ook niet aangegeven, dus dan kan ik het lastig berekenen. Dus dan kan ik het ook niet zo eventjes kopen zonder van te voren te informeren over hoeveel ik nodig heb, of wel soms.
Oké. Ik denk dat ik jouw thuissituatie gewoon niet snap.quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:23 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dan krijg ik een preek dat we nog hadden (Wat dus OF croma is, of al geel is geworden van het lange liggen) Maar dat kan inderdaad altijd nog...
3 pakjes, genoteerdquote:Op zaterdag 26 november 2011 23:37 schreef BBQ-kip het volgende:
Gewoon 3 pakjes boter kopen, dan heb je genoeg voor de taart hoor.
Ik koop altijd wel ruim in, komt uiteindelijk wel op. Bij vlees braden, eitje bakken, kruidenbotertje maken, cake etc etc
En mocht je dat niet willen, knal je het weg, is 1 euro per pakje ofzo.
Duurt nog wel evenquote:
quote:Op zondag 27 november 2011 10:29 schreef -Trinity- het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn verjaardagstaart, zelf gemaakt. Onderste is red velvet met cheesecakevulling, bovenste luchtig Moscovisch deeg met witte chocoladevulling.
Het was voor een vriendje van mijn zoon, een straat verderop. En we wonen toevallig pal naast een golfterrein. En ja, dat kind zit sinds kort op die golfclub.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Is dat soms een Gooische Vrouwen-kind?
T'zijn wel mega calorie bommen maar dat mag de pret niet drukkenquote:Op zondag 27 november 2011 19:06 schreef BBQ-kip het volgende:
Die shortcake koekjes ga ik dus écht wel binnenkort maken, zien er heerlijk uit!
Ik ga ze uiteraard niet allemaal zelf opetenquote:Op zondag 27 november 2011 19:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
T'zijn wel mega calorie bommen maar dat mag de pret niet drukken
Ik hoop dat je die van mij bedoeldquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Die schelpjes zien er echt ongelooflijk lekker uit!
(hou niet van fondant)
Ik zag het gisteren op tv. Die van jou zagen er beter uitquote:Op zondag 27 november 2011 22:04 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik hoop dat je die van mij bedoeldzo ja, klik hier voor het recept
prachtig en chique. klinkt ook heerlijk!quote:Op zondag 27 november 2011 10:29 schreef -Trinity- het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn verjaardagstaart, zelf gemaakt. Onderste is red velvet met cheesecakevulling, bovenste luchtig Moscovisch deeg met witte chocoladevulling.
Nou mijn cupjes waren misvormd (ik had er geen gaatjes in gepriktquote:Op zondag 27 november 2011 22:39 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik zag het gisteren op tv. Die van jou zagen er beter uit
Ik vond dat Rudolph er veel te weinig banketbakkersroom in deed
Eens!quote:Heb maar 1 keer een item gezien met haar (andijviesla....), maar zij werkt me zo op mijn zenuwen..... dat irritante toontje enzo....
Ze heeft wat met courgettes en aubergines.quote:Op maandag 28 november 2011 20:00 schreef BBQ-kip het volgende:
[ afbeelding ]
Heb maar 1 keer een item gezien met haar (andijviesla....), maar zij werkt me zo op mijn zenuwen..... dat irritante toontje enzo....
Ze praat tegen haar gerecht/de camera alsof het een mongool is met een IQ van 40 die begeleid moet worden bij het rechtop blijven staanquote:Op maandag 28 november 2011 20:23 schreef kuukuh het volgende:
[..]
Eens!
Ik vind de gerechten ook niet echt top... Doe mij dan maar Rudolph, met zijn heerlijke gebakjes!
Ik ook, daarom heb ik er nog geenquote:Op zondag 27 november 2011 20:49 schreef Troel het volgende:
Zodat het altijd lijkt alsof er al eentje opgegeten is en men daarom snel aanvalt?
(ik vind het rete-irritant, ik wil er graag een voor 12, maar kan ze nergens vinden)
Vanille, echt van het stokje? Dat zou wel een idee zijn... Citroen gaat niet, allergische oom, maar voor een andere keer wel een goed idee voor meer smaakquote:Op maandag 28 november 2011 20:32 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ze praat tegen haar gerecht/de camera alsof het een mongool is met een IQ van 40 die begeleid moet worden bij het rechtop blijven staan![]()
Ik krijg daar moordneigingen van![]()
Maar goed... Ren Ren: misschien iets van vanille, of citroenrasp erdoor doen? En vullen met jam of vruchtjes?
* uit lurkmodus stapt*quote:Op maandag 28 november 2011 20:32 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ze praat tegen haar gerecht/de camera alsof het een mongool is met een IQ van 40 die begeleid moet worden bij het rechtop blijven staan![]()
Ik krijg daar moordneigingen van![]()
Ja dat is stom. Staat het bij de Welkoop tussen de goudvissen en het kattenvoer in? Bij bij Pipoos tussen de gummetjes en de olieverf? Dan moet je niet het verkeerde meenemenquote:Op dinsdag 29 november 2011 09:00 schreef Lienekien het volgende:
En fondant, dat verkopen ze toch niet in de supermarkt?
Ik ken het niet anders dan dat het bij de bakker altijd op deze manier aangeboden wordquote:Op dinsdag 29 november 2011 12:55 schreef Faithz het volgende:
Bij de Jumbo hebben ze een groot varken (50cm) van marsepein met een appeltje in z'n mond\bek en daar kun je dan stukken van kopen. Alsof het karbonaatjes zijn
Dat ziet er echt lekker uitquote:Op zondag 27 november 2011 19:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb voor het eerst in heel lange tijd weer eens iets fotowaardigs gebakken..
Ik heb geen ervaring maar het lijkt me redelijk makkelijk uit te tekenen/snijden. Driehoekje als mijter, rondje voor gezicht, etcquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:03 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik lurk hier altijd meeEn wil eigenlijk voor sinterklaas ook cupcakes maken en deze versieren in het sinterklaasthema natuurlijk. Nu meen ik mij vaag te herinneren dat iemand ooit ergens sinterklaashoofdjes en zwarte piet hoofdjes heeft gekocht en deze gewoon op cupcakes heeft geplakt.
Hebben jullie nog andere eenvoudige tips? Ik heb verder helemaal geen uitsteekvormpjes of iets en gok dat het een eenmalig iets is, en dan vind ik het zonde om daar speciaal dingen voor aan te gaan schaffen.
in duitsland is hij ook niet te eten. moet je ook nog poedersuiker bij doen terwijl hij al zoet is. tanden springen spontaan kapot als je er naar kijktquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:13 schreef BBQ-kip het volgende:
Die marsepein van Xenos is trouwens niet te eten zo vies, je kunt beter ergens anders halen
Welke uit Duitsland?quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:31 schreef Popples het volgende:
[..]
in duitsland is hij ook niet te eten. moet je ook nog poedersuiker bij doen terwijl hij al zoet is. tanden springen spontaan kapot als je er naar kijkt![]()
ik ga ook weer bakken over een paar wekenbak vaak zat met middelste cc's maar moet weer verjaardagstaart(3 keer) maken.
iemand een lekkere vulling voor een kindertaart? buh mixer weer kapot, nu eerst een nieuwe regelen![]()
Geen idee, heeft de Duitsland ook een Xenos:?quote:
Bij de Plus heb ik die ook al gesignaleerd!quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:55 schreef Faithz het volgende:
Bij de Jumbo hebben ze een groot varken (50cm) van marsepein met een appeltje in z'n mond\bek en daar kun je dan stukken van kopen. Alsof het karbonaatjes zijn
die van de real,- ik vond hem ook gewoon niet lekker en niet mee te werken. heb 3 pakjes weggegooid.quote:
geen idee, ik ga altijd naar de bakwinkel.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:16 schreef Faithz het volgende:
Maar de marsepein van de super is goed? Die bij de taart decoratie ligt?
Bij Junior masterchef vandaag cupcakes
zijn gewoon winkels waar je spullen kunt halen maar in maasbracht zit(zo heet hij echt) de bakwinkelquote:Op dinsdag 29 november 2011 19:48 schreef Faithz het volgende:
Dat wil ik ook wel weten
En ik wist niet dat er bakwinkels waren
Amerika wel, ik sprak van de week een Mister Xenosquote:Op dinsdag 29 november 2011 17:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen idee, heeft de Duitsland ook een Xenos:?
Ik weet het antwoord op mijn vraag alquote:Op dinsdag 29 november 2011 19:38 schreef limbolandjgirl het volgende:
Kun je ook zelf sandig suger maken?
Of is dit heel erg lastig?
Hij is al half op en ik vergat de fotoquote:Op donderdag 1 december 2011 19:21 schreef Faithz het volgende:
[..]
Dat moet wel een fantastische taart worden
Volgens mij in iedere winkel met Sinterklaassnoepgoedquote:Op donderdag 1 december 2011 20:26 schreef A-ce het volgende:
Weet iemand waar ik voor gemaakte figuurtjes van marsepein of suikergoed, van Sint en Piet kan kopen?
Nee, de zijkant was geel en er zat ook een pietenveer op van geelquote:Op donderdag 1 december 2011 20:45 schreef Tegan het volgende:
Ziet er goed uit. Was hij verder gewoon egaal roze?
Sommige webwinkels hebben ook afhaal mogelijkheden, morgen direct bellen/emailen/zoekenquote:Op donderdag 1 december 2011 20:47 schreef A-ce het volgende:
@ Tegan:
Dat valt vies tegen. Ben al bij supermarkten geweest, pipos, jamin, xenos. Vandaar dat ik het hier post. Kwam ook nergens van die vormpjes tegen. En zelf creatief ben ik echt niet!
Overal op internet zie ik het wel, alleen heb ik er niet voor zondag binnen! Ja ben op laatste moment er op gekomen.
mag ik de rest van de taart?quote:Op donderdag 1 december 2011 20:44 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
en ja, de fondantlaag moet nog dunner, maar hij is echt heerlijk
En dan nog was hij niet eens perfect. Omdat die ene haak van mijn mixer kapot is (jeuj, maandag een nieuwe!), had ik met de andere haken gemixt, waardoor de chocoladebiscuit lang niet zo luchtig is als hij zou moeten zijn. Het had dus nog beter gekundquote:Op donderdag 1 december 2011 21:01 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
mag ik de rest van de taart?![]()
OMNOMNOMNOM Damn wat ziet die er goed uit!
toevallig ook een tefal mixer van de l!dl?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:05 schreef Troel het volgende:
[..]
En dan nog was hij niet eens perfect. Omdat die ene haak van mijn mixer kapot is (jeuj, maandag een nieuwe!), had ik met de andere haken gemixt, waardoor de chocoladebiscuit lang niet zo luchtig is als hij zou moeten zijn. Het had dus nog beter gekund
Op de fondant mag ik ook nog heel wat oefenen, en ik moet nog gaan bedenken hoe ik zo;n hoge taart afdek, want hij past niet onder mijn taartstolp
Ik heb zo'n cupcake-meeneemding, daar kun je de cupcaketrays uithalen en dan past er een heul hoge taart inquote:Op donderdag 1 december 2011 21:05 schreef Troel het volgende:
[..]
En dan nog was hij niet eens perfect. Omdat die ene haak van mijn mixer kapot is (jeuj, maandag een nieuwe!), had ik met de andere haken gemixt, waardoor de chocoladebiscuit lang niet zo luchtig is als hij zou moeten zijn. Het had dus nog beter gekund
Op de fondant mag ik ook nog heel wat oefenen, en ik moet nog gaan bedenken hoe ik zo;n hoge taart afdek, want hij past niet onder mijn taartstolp
Nee, een echte Philipsquote:Op donderdag 1 december 2011 21:10 schreef Popples het volgende:
[..]
toevallig ook een tefal mixer van de l!dl?![]()
hij ziet er mooi uit troel. hoe heb je de chocolade biscuit gemaakt?
Fotootje? Linkje?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:11 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik heb zo'n cupcake-meeneemding, daar kun je de cupcaketrays uithalen en dan past er een heul hoge taart in
Bij de Xenos heb ik ze zien liggenquote:Op donderdag 1 december 2011 20:26 schreef A-ce het volgende:
Weet iemand waar ik voor gemaakte figuurtjes van marsepein of suikergoed, van Sint en Piet kan kopen?
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, een echte PhilipsOch, hij heeft het langer uitgehouden dan het huwelijk
Was huwelijkscadeautje
De Biscuit komt trouwens gewoon uit een zak van funnycakes
Ik vond 'em te luchtig, qua smaak wel lekker, maar had nog wat pittiger qua chocolade gemogen van mij.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:12 schreef Troel het volgende:
De Biscuit komt trouwens gewoon uit een zak van funnycakes
Dat probleem heb je dus niet als je hem dus niet zo luchtig laat worden. Ik vond hem misschien zelfs iets te chocoladerigquote:Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik vond 'em te luchtig, qua smaak wel lekker, maar had nog wat pittiger qua chocolade gemogen van mij.
Ik heb nog een halve zak, zal hem de volgende keer wel wat minder luchtig maken danquote:Op donderdag 1 december 2011 21:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat probleem heb je dus niet als je hem dus niet zo luchtig laat worden. Ik vond hem misschien zelfs iets te chocoladerig
heb je daar wel een foto van geplaatst toenquote:Op donderdag 1 december 2011 21:30 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik heb nog een halve zak, zal hem de volgende keer wel wat minder luchtig maken dan
Ik had er toen trouwens in een "ik wil NU bakken" bui een gedrocht van gemaakt (wel lekker) met kokosbotercreme.
Ik had er voor de SHJN-SC een EINZ-tekst op gezetquote:Op donderdag 1 december 2011 21:32 schreef Troel het volgende:
[..]
heb je daar wel een foto van geplaatst toen![]()
Oudste heeft trouwens besloten dat hij voor zijn verjaardag een Thomas de trein taart wil hebben, dus ik ga de komende tijd oefenen op vierkante taarten
Die zien er trouwens best goed uit, dus niet zeuren dat ze maar redelijk gelukt zijn. Ik zou er zo mijn tanden in willen zetten hoor!quote:Op woensdag 30 november 2011 22:17 schreef limbolandjgirl het volgende:
Mijn Sinterklaas cupcakes zijn af. Ik vind ze redelijk goed gelukt.
Maar ik wil het altijd net zo mooi en goed doen als op de foto en dan vind ik mijn creaties altijd minder / mislukt...
[ afbeelding ]
Als je nu bij de leukste taarten besteld zou je het zaterdag in huis moeten hebben. (bestelling voor 09.00 uur ontvangen worden diezelfde dag nog verzonden is mij vertelt)quote:Op donderdag 1 december 2011 20:47 schreef A-ce het volgende:
@ Tegan:
Dat valt vies tegen. Ben al bij supermarkten geweest, pipos, jamin, xenos. Vandaar dat ik het hier post. Kwam ook nergens van die vormpjes tegen. En zelf creatief ben ik echt niet!
Overal op internet zie ik het wel, alleen heb ik er niet voor zondag binnen! Ja ben op laatste moment er op gekomen.
Die hebben ook een winkel, in Naaldwijk.quote:Als je nu bij de leukste taarten besteld zou je het zaterdag in huis moeten hebben. (bestelling voor 09.00 uur ontvangen worden diezelfde dag nog verzonden is mij vertelt)
Funcakes biscuitmix, Funcakes botercreme, funcakes chocoladebiscuitmix, Funcakes botercreme, Funcakes biscuitmix, Funcakes botercreme, funcakes chocoladebiscuitmix, Funcakes botercreme, Funcakes rolfondant vanille met Wilton icingcolors om een ander kleurtje te gevenquote:Op vrijdag 2 december 2011 08:55 schreef Faithz het volgende:
Troel mag ik een korte beschrijving of recept van je taart?![]()
Ik ben nieuw hier en ik weet niet fontan bestaat of dat je fondant bedoeldquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:57 schreef A-ce het volgende:
Hoelang kan je van Fontan figuurtjes bewaren? Moet je tevens in de koelkast of droog bewaren?
Witte chocolade mousse met bacilicum?quote:Op donderdag 1 december 2011 22:09 schreef kuukuh het volgende:
Misschien botercreme met grove munt erdoor? Een boerenkoolpan zoals uit dit topic is ook leuk!![]()
Boerenkool met een eigen wil.
Bedoelde inderdaad Fondant... Rot T9 op de telefoon.. Maar ik zou dus gewoon nu figuurtjes kunnen maken en vanavond pas versieren op de cupcakes?quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:11 schreef Faithz het volgende:
[..]
Ik ben nieuw hier en ik weet niet fontan bestaat of dat je fondant bedoeld
Maar fondant kun je, dacht ik, gewoon droog bewaren tot de houdbaarheisdatum.
officieel zijn muffins volgens mij hartig, maar weet het niet zeker.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:48 schreef Troel het volgende:
Wat is het verschil tussen een muffin en een cupcake dan![]()
dat er minder in kan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat is het voordeel van zo'n bakding ten opzichte van een gewone oven...?.
Ik heb geen idee. Lijkt me makkelijker dan een oven. Ik ben een beginnerquote:Op zaterdag 3 december 2011 18:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat is het voordeel van zo'n bakding ten opzichte van een gewone oven...?.
Nutteloos apparaat danquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:58 schreef rhubarbje het volgende:
die vormpjes moet je toch gewoon kopen en er in doen lijkt me
ik bedoeld dat ding maakt vast geen papier
Ja hallo dat papier gaat erin, maar de versiering kookt niemand mee. Nah jah 19 euro voor dat ding ik ga jullie verbazenquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:03 schreef Faithz het volgende:
[..]
Nutteloos apparaat dan
Ik bedoel natuurlijk de perfecte vorm voor het cakje en de versiering ad bovenkant
Linkje van waar je hem besteld hebt?quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja hallo dat papier gaat erin, maar de versiering kookt niemand mee. Nah jah 19 euro voor dat ding ik ga jullie verbazen
Ik maak er pannekoeken van in de oven ipv cakjes, ik mag niks zeggenquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja hallo dat papier gaat erin, maar de versiering kookt niemand mee. Nah jah 19 euro voor dat ding ik ga jullie verbazen
waarom dan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Lijkt me makkelijker dan een oven. Ik ben een beginner
een beetje goeie bakvorm doet dat ook vind ikquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:03 schreef Faithz het volgende:
[..]
Nutteloos apparaat dan
Ik bedoel natuurlijk de perfecte vorm voor het cakje en de versiering ad bovenkant
quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:10 schreef Faithz het volgende:
Klopt ook welmaar ik vind alles met een stekker interressant
Goeie reden!quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:10 schreef Faithz het volgende:
quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:10 schreef Faithz het volgende:
quote:Op zondag 4 december 2011 13:12 schreef Silmarwen het volgende:
Voor mijn broertjes verjaardag. (Een enorme game geek)
[ afbeelding ]
wauw die is mooi zeg.quote:Op zondag 4 december 2011 13:12 schreef Silmarwen het volgende:
[ afbeelding ]
Chocolade cake met chocolade fudge mousse en slagroom vulling.
Helemaal te gek!!quote:Op zondag 4 december 2011 13:12 schreef Silmarwen het volgende:
[ afbeelding ]
Chocolade cake met chocolade fudge mousse en slagroom vulling.
Leuk, maar die onderste vind ik een beetje doodskistenquote:Op zondag 4 december 2011 14:58 schreef Sarabi het volgende:
1e poging: marsepein boetseren
Ging redelijk, ik heb ook nog niet zoveel kleuren dus soms moet je je fantasie even gebruiken
[ afbeelding ]
Morgen maak ik nog betere foto's als ze op de cupcakes staan
Alles is liefde gekeken gisteren zekerquote:Op zondag 4 december 2011 20:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Leuk, maar die onderste vind ik een beetje doodskisten
Wut. Sinterklaasdoodskisten?quote:Op zondag 4 december 2011 20:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Alles is liefde gekeken gisteren zeker
quote:Op zondag 4 december 2011 20:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Alles is liefde gekeken gisteren zeker
Dat is de decoratie die ik ook heb gehaald! Dat zijn die van de Xenos toch?quote:Op zondag 4 december 2011 22:39 schreef SnoCupMar het volgende:
Mijn sinterklaas cupcakes!
[ afbeelding ]
Ideaal ik heb ze van de action ....quote:Op zondag 4 december 2011 22:44 schreef Troel het volgende:
Die zijn ook leuk! Zijn het nou siliconen hoesjes? Werkt dat een beetje?
mooiquote:Op zondag 4 december 2011 22:39 schreef SnoCupMar het volgende:
Mijn sinterklaas cupcakes!
[ afbeelding ]
Ik had het dus ellendig lang gemixtquote:Op zondag 4 december 2011 20:18 schreef Tegan het volgende:
Met roomkaas moet je echt oneindig lang mixen. Of eerst de roomkaas apart mixen.
Ja inderdaad zijn siliconenvormpjes, vind het heel handig werken! Na gebruik in de afwasmachine en ze zijn weer klaar voor gebruik!quote:Op zondag 4 december 2011 22:44 schreef Troel het volgende:
Die zijn ook leuk! Zijn het nou siliconen hoesjes? Werkt dat een beetje?
Jep! Heb ook gelijk de kerstvariant ingeslagenquote:Op zondag 4 december 2011 22:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dat is de decoratie die ik ook heb gehaald! Dat zijn die van de Xenos toch?
Ziet er leuk uit!
En smaken ze een beetje?quote:Op maandag 5 december 2011 07:20 schreef SnoCupMar het volgende:
[..]
Jep! Heb ook gelijk de kerstvariant ingeslagen
Het zijn gewoon suikervormpjes, als je een hap neemt smelten ze helemaal. Je proeft er niet heel veel van, maar vind ze voor zulke cupcakes erg geschikt!quote:Op maandag 5 december 2011 07:53 schreef Faithz het volgende:
[..]
En smaken ze een beetje?
Ik vind kleien toch leuker met echte klei. En ik heb serieus overwogen om langs de bart smit te gaan voor klei vormpjesEnn ik vind marsepein eigenlijk helemaal niet zo heel erg lekker.
volgens mij moet je dat doen met brooddeegquote:Op maandag 5 december 2011 18:09 schreef krakkemieke het volgende:
Het is vast een rare vraag....![]()
Ik ben bezig om decoratie gebakjes te maken en ik wil eigenlijk een toef 'slagroom' maken die lang goed blijft. Ik had bedacht om het met royal icing te maken. Maar kan je dat lakken als het droog is of zou het dan smelten?
Maar hoe krijg je dan een strakke toef met ribbeltjes? Als ik het ga spuiten is het zo slap dat het uitzakt.quote:Op maandag 5 december 2011 18:11 schreef Mirjam het volgende:
[..]
volgens mij moet je dat doen met brooddeeg
google eens op brooddeeg decoratie, dan moet er vast wat te vinden zijn
Bedankt,die had ik gevonden.quote:Op maandag 5 december 2011 18:11 schreef Mirjam het volgende:
oh, dit bijv.http://www.12forum.nl/forum/bericht.php?ID=364&fID=3&tID=56
Heb je hier nou trouwens ook bruin spul opzitten of is dat al gewoon de taart? Kan het niet heel goed zienquote:
Er zit pure chocoladeganache overheenquote:Op dinsdag 6 december 2011 08:00 schreef Troel het volgende:
Heb je hier nou trouwens ook bruin spul opzitten of is dat al gewoon de taart? Kan het niet heel goed zien
Nee, maar ik ga er wel naar kijken denk ikquote:Op dinsdag 6 december 2011 18:31 schreef The_Hives het volgende:
ja, die had ik al bekekenmaar dacht dat jij hem misschien al gekocht had
Prachtige taart!!!quote:Op maandag 5 december 2011 23:01 schreef SV-tje het volgende:
Een collega wil morgen trakteren en heeft mij gevraagd daarvoor taart te maken. Daarom dus een simpele maar stijlvolle mannen stapeltaart.
25cm naturelbiscuit gevuld met speculaascreme en kersenjam en 20cm naturelbiscuit gevuld met lemoncurd (voor het eerst zelf gemaakt) en mona citroenkwarktaart.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor het eerst foto gemaakt in de garage met heel veel tl-licht, een stuk mooier dan in de woonkamer. Foto's met daglicht lukken me nooit omdat ik dan niet thuis ben.
Ik heb hem net gezien, hij is nogal gammelquote:Op dinsdag 6 december 2011 18:13 schreef Yannick567 het volgende:
Voor al onze taart en cupcake fans..
bij de gamma staat nu een mooie planeetmenger/keukenmachine voor maar ¤59,-!
Leuk voor kerst
quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:54 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb hem net gezien, hij is nogal gammel
maar kan natuurlijk ook omdat iedereen er natuurlijk aan zitquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:48 schreef Yannick567 het volgende:
[..]tegenvaller, ik zat te twijfelen of ik hem ging kopen. Jammer
Hulde voor je reviewquote:Op dinsdag 6 december 2011 22:20 schreef Skaai het volgende:
Ik raad iedereen af om merklooskeukenapparatuur aan te schaffen bij een bouwmarkt. Ik heb bij de Gamma gewerkt en als ze al iets hadden voor in de keuken kwam dat heel vaak kapot terug en mocht retour leverancier. Ik kan me herrineren dat ik ooit als klant een popcornmachine kocht bij de Gamma, een bak popcorn verder en hij fikte door. 2 Jaar later werkte ik bij de serviceafdeling van diezelfde Gamma, stonden de popcornmachines wéér in de folder en wéér kwamen ze een voor een doorgefikt terug.
Keukenmachines en popcornautomaten koop je niet bij een bouwmarkt, daar koop je hout en verf en schroefjes en boormachines.
Je koopt bij de Cook&Co toch ook geen mengverf, betonpluggen en klopboormachines
Ik moet er mee leren werkenquote:Op dinsdag 6 december 2011 22:45 schreef Popples het volgende:
Skaai goede reclame![]()
laatst stond er hier een clatronic als link iemand al meegewerkt? werkt die goed?
thanksquote:Op woensdag 7 december 2011 05:57 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik moet er mee leren werkenik kreeg in mijn beslagmix en topping klontjes
. Onkunde
, ik moet goed oefenen. Verder werkt het wel fijn en is die afdek kap over de beslagkom handig want het scheelt een hoop troep
denk het, ik pik dat niet. heb recht voor dat geld op een nieuwe als ik een 2de handse wil koop ik wel op marktplaats.quote:
dat is de clatronic alleen een ander naampjequote:Op donderdag 8 december 2011 17:02 schreef Sjoahn het volgende:
Ichica heeft vandaag ook een keukenmachine in de bieding! Ziet er erg nice uit vind ik..
http://www.ichica.nl/
carnavalquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:21 schreef Chickert het volgende:
Popples, tis wel een bob marley cakeje hahaErg leuk ook!
Nee, het hyper van de kleurstof viel mee gelukkig ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |