SPOILER: vorige delenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.
Enkele voorbeelden van internet:
Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
Zo moet het níet:
En zo moet het wél:
Veel bak- en decoreerplezier!
En enkele voorbeelden uit het vorige topic:
Gereedschaptaart van Silmarwen:
Cakepops van Dizzy-Miss_Lizzy:
LiedjeBackstage had een prachtige bruidstaart gemaakt samen met manlief (daar wil je toch gewoon voor trouwen!):
Skaai had deze schatjes gemaakt voor haar zus (ik wil ook zo'n zus!):
Mijn eigen herstcakejes:
Silmarwen kan ook draken maken:
Aspergemeisjes eerste keer (serieus? ja serieus! Je zou het niet zeggen he?):
charmed_angel maakte heel wat moois:
limbolandjgirl probeerde haar cupcakes opnieuw te versieren en was nog steeds niet tevreden:
was eerst:
Vanillemuffins van Muck:
En voor de rest, kijk in het oude topic
[ Bericht 22% gewijzigd door Troel op 19-11-2011 17:31:03 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Leuk!quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:08 schreef kuukuh het volgende:
Wat een gave dingen zie ik weer voorbij komen. Zo ver ben ik nog lang niet.
Vandaag geoefend met marsepeinen poppetjes maken. Zie hier het resultaat.
[ afbeelding ]
Leuke van cakepops is dat je juist je kapsel tot krummels moet maken en er dan samen met botercreme bolletjes van moet makenquote:Op zaterdag 19 november 2011 19:23 schreef Troel het volgende:
Ik heb op die eerste taart geprobeerd allerlei leuke vormpjes uit te steken, dus tja uhm, weinig van over
Wel erg lekker trouwens, dus dat is wel fijn
Nouja, voor de volgende keer danquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:07 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Leuke van cakepops is dat je juist je kapsel tot krummels moet maken en er dan samen met botercreme bolletjes van moet maken
Dus als je het nog niet hebt weg gekeild, dat kan ook nog
Bij Moscovische taarten worden ze bij mij ook erg bol, dus dan hoge rand taartvorm gebruiken en wat erbovenuit komt afsnijden. Bij andere recepten (bijv bij 'stevigere' chocoladetaarten) worden ze van zichzelf niet zo bol bij mij.quote:Op zondag 20 november 2011 14:35 schreef RenRen- het volgende:
Hoe krijg je de bovenkant van die taart zo mooi? Hij lijkt echt zo plat, bij mij worden ze enorm bol
Oke, gewoon eraf snijdenquote:Op zondag 20 november 2011 14:37 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bij Moscovische taarten worden ze bij mij ook erg bol, dus dan hoge rand taartvorm gebruiken en wat erbovenuit komt afsnijden. Bij andere recepten (bijv bij 'stevigere' chocoladetaarten) worden ze van zichzelf niet zo bol bij mij.
Om 'm goed recht te krijgen doe ik het dan soms zelfs als 'ie nog in de springvorm zit, dan snijd ik gewoon langs de bovenkant van de springvormquote:Op zondag 20 november 2011 14:47 schreef RenRen- het volgende:
Oke, gewoon eraf snijdenDat kan ik wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 november 2011 22:33 schreef deadly_kiss het volgende:
Mijn nichtje van 10 heeft gisteren hier een taart gebakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
Dat is wel slim jaquote:Op maandag 21 november 2011 21:29 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Om 'm goed recht te krijgen doe ik het dan soms zelfs als 'ie nog in de springvorm zit, dan snijd ik gewoon langs de bovenkant van de springvorm.
Nee preciesquote:Op dinsdag 22 november 2011 13:18 schreef Troel het volgende:
De Makro had taartdozen, 25 bij 25, maar wel 25 euro ongeveer voor 50 stuks. Tja, wat moet moet ik met 50 van die dozen
is daar een recept van? van die vulling of koop je die kant en klaarquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:50 schreef Silmarwen het volgende:
Die uiltjes zijn echt TE schattig!!!! <3
Vandaag hele bizarre dag, waar ik rustig die taart zou hebben moeten kunnen maken, maar waar ik uiteindelijk maar een uur voor had. Dus de strikken zijn te plat -.- Meh.
Voor mijn schoonzusje haar verjaardag.
[ afbeelding ]
Vulling van negerzoen vulling.
*proest*quote:en ik heb geen nichtje van 10
Staat niet in de folderquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:24 schreef kuukuh het volgende:
[..]
*proest*![]()
O ik ga gelijk ff in het makrofoldertje kijken!
@silmarwen, gebruik je dan nog andere smaken in je taart? Alleen die negerzoenachtige smaak lijkt me zo saai...
ohhhhhhhhhh nu wil ik ook chocoladetaart!!
Hoi, zijn ze al op? Anders kom ik graag op bezoekquote:Op woensdag 23 november 2011 21:04 schreef Skaai het volgende:
Tadaaaa! Jammer wel dat ik een beetje klontvorming had in de room en het niet zo goed indikte als gehoopt, en het leuke idee van de vormpjes maken dmv een cupcake blik omdraaien en daarop bakken was leuk maar pakte minder goed uit dan verwacht
Anyway, ze zijn wel heel erg lekker
Naar een recept van Rudolph van Veen
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |