abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 november 2011 @ 21:08:30 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104603721
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jawel en tevens een overdracht van fondsen, naar schatting 300 miljard per jaar van Noord naar Zuid, de patiënt blijft ziek

Alles wat extra geprint wordt gaat rechtstreeks naar het Zuiden om obligaties op te kopen

Zo werkt het niet helemaal, maar goed. En waar je die 300 miljard per jaar vandaan haalt weet ik niet. Zoiets doe je natuurlijk alleen onder strenge voorwaarden (lees: afdwingen hervormingen). En je stopt er mee zodra het land weer op eigen benen kan staan.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:10:18 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104603839
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:06 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
De hoogste tijd om eens naar de privé-vermogens van bankiers te kijken. Ik zou werkelijk niet weten waarom het wel geoorloofd zou moeten zijn om Occupy-demonstranten zonder blikken of blozen hun uitkering af te nemen, terwijl het tegelijk not done is om aan de enorme, veelal op schimmige wijze bij elkaar gegraaide privé-vermogens van bankiers te komen.
Waarop baseer je dat dit op schimmige wijze bijeen gegraaid is? Als iemand gewoon op de loonlijst stond en over zijn bonussen belasting betaald heeft is er niks aan de hand. Op grond waarvan wil je dat vermogen dan confisceren? Dat zou een enorme inbreuk op het eigendomsrecht zijn. Gebeurd nooit.

Occupiers moeten gewoon beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt om gratis geld te kunnen krijgen. Ze moeten dus wel blijven solliciteren. Prima als dat vanuit een tentje gaat.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:10:43 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104603866
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo werkt het niet helemaal, maar goed. En waar je die 300 miljard per jaar vandaan haalt weet ik niet. Zoiets doe je natuurlijk alleen onder strenge voorwaarden (lees: afdwingen hervormingen). En je stopt er mee zodra het land weer op eigen benen kan staan.
Er zijn teveel verschillen tussen landen dat gaat echt niet werken, ik voorzie wel veel geweld en demonstraties in 2012 als er geen betere en finale oplossing komt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104603915
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt niet veroordeeld worden voor iets wat niet illegaal is!
Die woekertroep is echt wel illegaal, en zeker de manier waarop die zooi aan de man is gebracht. Dat er nooit een bank voor veroordeeld is zegt niks over de illegaliteit ervan, maar meer over de grote belangen die ermee gemoeid zijn.

Ook hebben de banken hun wettelijke zorgplicht ernstig verzaakt met al die aflossingsvrije hypotheken. Daar moet toch ook gewoon een sanctie op kunnen worden gezet.
quote:
En welke bankier is er dan vandoor gegaan met honderden miljarden aan belastinggeld? Volgens mij hebben de banken (dat is niet de bankier) leningen gekregen van de overheid. Die in Nederland overigens gewoon met rente terugbetaald zijn. Verhalen over bankiers die belastinggeld in hun zak steken (honderden miljarden nog wel) zijn mij niet bekend.
Mij wel. Waar denk je dat die bonussen vandaan komen? Zo'n beetje elke "bankier" krijgt er één, zelfs de schoonmaker en het ICT-mannetje. Hoe meer belastinggeld er naartoe is gegaan, hoe meer bonus de bankier krijgt. Dat is dan weer logisch, want een slimme crimineel wordt daar ook altijd voor beloond. Maar er moet gewoon geen belastinggeld meer naartoe, simpel zat.
  zondag 20 november 2011 @ 21:12:13 #155
323876 michaelmoore
pi_104603955
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo werkt het niet helemaal, maar goed. En waar je die 300 miljard per jaar vandaan haalt weet ik niet.
kijk wat er volgend jaar moet worden geherfinancierd door Italië, Spanje, Portugal en Griekenland

Het is tijd voor een finale oplossing we kunnen geen pleisters blijven plakken, een federaal Europa gaat er toch niet komen, we willen niet eens samen met de Duitsers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 20 november 2011 @ 21:12:22 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104603968
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar we weten precies wie wat heeft. Dit is geen Lehman. Je kunt makkelijk uitvinden waar de klappen vallen en je daarop voorbereiden.

En ja, natuurlijk worden particulieren ook getroffen via pensioenfondsen e.d. maar dat is dan maar zo. Er wordt nu net gedaan alsof je met wat rondschuiven, printen, bail-outen etc de verliezen kunt vermijden maar dat geld is gewoon weg. Draai er dan niet omheen, fix het probleem zo snel mogelijk zodat we weer verder kunnen leven.
Het is niet zo dat particulieren ook getroffen worden, uiteindelijk komt de rekening gewoon voor 100% bij private personen terecht. Waar anders?
En of het geld gewoon weg is... Spanje heeft een schuld van 60%. Dat is gewoon sustainable, zelfs nog binnen de norm! Begrotingstekort wegwerken en er is niks aan de hand. Wat dat betreft vertrouw ik die PP wel. Zeker met een absolute meerderheid. Gewoon morgen nog wat voor de hand liggende maatregelen uitvoeren en het scheelt al een slok op de borrel.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:13:03 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104604014
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er zijn teveel verschillen tussen landen dat gaat echt niet werken, ik voorzie wel veel geweld en demonstraties in 2012 als er geen betere en finale oplossing komt
Als dat je standpunt is, dan geloof je dat de Eurozone inherent niet zal kunnen gaan werken. Dan moet je hem opheffen.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:14:10 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104604085
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Die woekertroep is echt wel illegaal, en zeker de manier waarop die zooi aan de man is gebracht. Dat er nooit een bank voor veroordeeld is zegt niks over de illegaliteit ervan, maar meer over de grote belangen die ermee gemoeid zijn.

Ook hebben de banken hun wettelijke zorgplicht ernstig verzaakt met al die aflossingsvrije hypotheken. Daar moet toch ook gewoon een sanctie op kunnen worden gezet.

[..]

Mij wel. Waar denk je dat die bonussen vandaan komen? Zo'n beetje elke "bankier" krijgt er één, zelfs de schoonmaker en het ICT-mannetje. Hoe meer belastinggeld er naartoe is gegaan, hoe meer bonus de bankier krijgt. Dat is dan weer logisch, want een slimme crimineel wordt daar ook altijd voor beloond. Maar er moet gewoon geen belastinggeld meer naartoe, simpel zat.
Het belastinggeld dat naar die banken is gegaan (tenminste in Nederland), wordt allemaal met rente weer terugbetaald. Ook is het zo dat zolang dat geld niet terugbetaald is, er juist geen bonussen betaald mogen worden. Wel bij de feiten blijven.
The End Times are wild
pi_104604107
Spanje gaat overigens een PP regering met een absolute meerderheid krijgen. Dat is tamelijk ongekend. Ik ben benieuwd of dit iets gaat uitmaken voor de Spaanse yields morgen.
  zondag 20 november 2011 @ 21:14:59 #160
323876 michaelmoore
pi_104604139
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als dat je standpunt is, dan geloof je dat de Eurozone inherent niet zal kunnen gaan werken. Dan moet je hem opheffen.
Ja, een muntunie heeft geen recht van bestaan, nooit geweest, en zal nooit werken, nergens, nooit
pi_104604147
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat dit op schimmige wijze bijeen gegraaid is? Als iemand gewoon op de loonlijst stond en over zijn bonussen belasting betaald heeft is er niks aan de hand. Op grond waarvan wil je dat vermogen dan confisceren? Dat zou een enorme inbreuk op het eigendomsrecht zijn. Gebeurd nooit.
Ik zie het ook niet gebeuren. Maar dat zou wel moeten. Jij doet net of het allemaal maar normaal is wat er de afgelopen 10 jaar allemaal is gebeurd, maar dat is het natuurlijk niet. Een woekerpolis aangesmeerd krijgen door je zogenaamd "betrouwbare" huis-tuin-en-keuken-bank is niet normaal.
quote:
Occupiers moeten gewoon beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt om gratis geld te kunnen krijgen. Ze moeten dus wel blijven solliciteren. Prima als dat vanuit een tentje gaat.
Lijkt mij ook, maar maak dat de VVD maar wijs.
  zondag 20 november 2011 @ 21:16:00 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104604210
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:14 schreef HiZ het volgende:
Spanje gaat overigens een PP regering met een absolute meerderheid krijgen. Dat is tamelijk ongekend. Ik ben benieuwd of dit iets gaat uitmaken voor de Spaanse yields morgen.
Daar durf ik nu wel op te wedden. Die zullen dalen. Morgen tenminste. Dit is natuurlijk wel precies wat Spanje nodig heeft.

Wat stonden ze vrijdag? 6,80 ofzo? Ik denk morgen 6,20. Your bet?
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:16:29 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104604254
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, een muntunie heeft geen recht van bestaan, nooit geweest, en zal nooit werken, nergens, nooit
Een muntunie zonder fiscale unie bedoel je? Misschien niet. Ik weet geen voorbeeld waar dit ooit eerder bestaan heeft.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:17:51 #164
323876 michaelmoore
pi_104604355
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een muntunie zonder fiscale unie bedoel je? Misschien niet. Ik weet geen voorbeeld waar dit ooit eerder bestaan heeft.
Een muntunie met fiscale eenheid is een land, dus geen muntunie
  zondag 20 november 2011 @ 21:18:17 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104604381
Wat ik wel heerlijk vind van zo'n eurocrisis is dat er zo lekker over te bomen valt op het AEX-forum. Leuk, macro-economie, politiek, emotie, geschiedenis. Noem maar op.

Beter dan in een suffe periode een beetje zitten te TA-en op de koers van TomTom.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:18:40 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104604405
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja een muntunie met fiscale eenheid is een land, dus geen muntunie
Nee, misschien kan dit ook wel helemaal niet.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:19:50 #167
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_104604481
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:18 schreef LXIV het volgende:
Wat ik wel heerlijk vind van zo'n eurocrisis is dat er zo lekker over te bomen valt op het AEX-forum. Leuk, macro-economie, politiek, emotie, geschiedenis. Noem maar op.

Beter dan in een suffe periode een beetje zitten te TA-en op de koers van TomTom.
Eens :Y

Op TA-posts zou een ban moeten staan, maar dat terzijde.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 20 november 2011 @ 21:20:15 #168
323876 michaelmoore
pi_104604518
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:18 schreef LXIV het volgende:

_O-

Toch zou TT best wel eens overgenomen kunne worden door MS of Apple

Met name MS
  zondag 20 november 2011 @ 21:20:20 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104604526
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet zo dat particulieren ook getroffen worden, uiteindelijk komt de rekening gewoon voor 100% bij private personen terecht. Waar anders?
En of het geld gewoon weg is... Spanje heeft een schuld van 60%. Dat is gewoon sustainable, zelfs nog binnen de norm! Begrotingstekort wegwerken en er is niks aan de hand. Wat dat betreft vertrouw ik die PP wel. Zeker met een absolute meerderheid. Gewoon morgen nog wat voor de hand liggende maatregelen uitvoeren en het scheelt al een slok op de borrel.
Uiteindelijk komt inderdaad altijd alles bij private personen terecht. Reden temeer om de verliezen zo snel mogelijk af te kappen, zoals ik al zo vaak heb gezegd.

Die Spaanse schuld is veel groter dan 60% als je regionaal niveau meetelt en backstops voor de kleinere banken die vol zitten met non-performing onroerend goed leningen. Vandaar ook die hoge yields in Spanje.

Maar mogelijk kunnen ze er inderdaad uitgroeien. Mijn punt was dat je dat dan ook mogelijk maakt. En dat kan bijvoorbeeld door maturity van leningen te verlengen onder bepaalde voorwaarden. Je kunt per probleemland toch oplossingen op maat maken, passend bij de omstandigheden?

Het gaat hoe dan ook geld kosten maar je werkt dan op een constructieve manier naar een oplossing in plaats van met een bazooka alles kapot te schieten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:20:45 #170
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_104604567
Wat nou als het IMF en wat grote landen + de EU besluit om een wereldmunt in te voeren ter vervanging van de dollar, de yen, de euro en al die andere munten? Is dit uberhaupt haalbaar :D?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 20 november 2011 @ 21:21:20 #171
323876 michaelmoore
pi_104604611
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 21:20 schreef Falco het volgende:
Wat nou als het IMF en wat grote landen + de EU besluit om een wereldmunt in te voeren ter vervanging van de dollar, de yen, de euro en al die andere munten? Is dit uberhaupt haalbaar :D?
Nee absoluut niet.

Never

Latende chinezen hun munt maar eens vrijgeven voor de valutahandel, dan zou Europa ook een eind uit de crisis zijn
Hun belangrijkste exportproduct (arbeidsproductiviteit ) zou dan een reële prijs krijgen
pi_104604650
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het belastinggeld dat naar die banken is gegaan (tenminste in Nederland), wordt allemaal met rente weer terugbetaald. Ook is het zo dat zolang dat geld niet terugbetaald is, er juist geen bonussen betaald mogen worden. Wel bij de feiten blijven.
Hoe kom je daarbij? ING heeft volgens mij nog niet alles terugbetaald (was wel de bedoeling maar niet gebeurd), ABN Amro is genationaliseerd en zal wel altijd aan de subsidietiet blijven lurken, SNS heeft nog niet alles terugbetaald etc.. En toch worden er volop bonussen uitgekeerd.

Alleen Aegon is er nu vanaf, maar die staan volgend jaar heus wel weer aan de poorten van Den Haag te morrelen voor een miljardje of 30. De enige reden dat die club even de staatssteun heeft afgelost, is om dit jaar een lekkere bonus uit te keren. En dat is dan ook echt de enige reden, wacht maar af.
  zondag 20 november 2011 @ 21:22:01 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104604674
quote:
Invoering altijd. Sustainability 0%
The End Times are wild
pi_104604691
quote:
Nee, Bank of Japan kan beter de hele Griekse staatsschuld overnemen. Dan is de yen tenminste goedkoper, en is Europa uit te problemen. En het "kost" nauwelijks geld.
  zondag 20 november 2011 @ 21:24:00 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104604826
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:14 schreef HiZ het volgende:
Een grote overwinning was allang geanticipeerd maar nu is er meer zekerheid. Ik verwacht wel wat lagere yields, maar hij zal het de komende dagen waar moeten maken door met realistische plannen te komen. Tot nu toe is namelijk nog niet erg duidelijk wat hij wil doen.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:26:02 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104604959
quote:
Niemand wil dat, behalve misschien landen met een groot handelstekort zoals de USA
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:27:27 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104605059
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niemand wil dat, behalve misschien landen met een groot handelstekort zoals de USA
Alleen als ze zelf dan aan de geldpers mogen staan. Als er een land geprofiteerd heeft van de dollar-hegemonie de afgelopen 50 jaar dan is het de VS wel. Waarom die hegemonie delen?
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:29:16 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104605184
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alleen als ze zelf dan aan de geldpers mogen staan. Als er een land geprofiteerd heeft van de dollar-hegemonie de afgelopen 50 jaar dan is het de VS wel. Waarom die hegemonie delen?
De overheersende opvatting in de VS is juist dat ze veel last hebben van de reserve status van de dollar. Het maakt mercantilisme van bijvoorbeeld China mogelijk.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:29:46 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104605215
Een goede move voor Spanje (die ik zelf al bedacht had, maar waar later ook een politicus mee op de proppen kwam -lurker!-) is om van Spanje het Florida van Europa te maken. Kunnen ze hun huisjes mooi verkopen aan rijke Noordelijke bejaarden en kan de jeugd het arbeidstekort in de zorg hier ontkrachten door hen daar te verzorgen!
Alleen, bijv. mijn ouders kennende, die zullen nooit verder dan 15 km van hun kleinkinderen willen wonen.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:30:22 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104605261
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

De overheersende opvatting in de VS is juist dat ze veel last hebben van de reserve status van de dollar. Het maakt mercantilisme van bijvoorbeeld China mogelijk.
Het is wel een manier om lekker lang door te gaan met meer consumeren dan je produceert!
The End Times are wild
pi_104605268
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een grote overwinning was allang geanticipeerd maar nu is er meer zekerheid. Ik verwacht wel wat lagere yields, maar hij zal het de komende dagen waar moeten maken door met realistische plannen te komen. Tot nu toe is namelijk nog niet erg duidelijk wat hij wil doen.
Dat is waar, maar hij hoeft geen coalitie te vormen, dit wordt de eerste één partij regering in Spanje in een hele lange tijd. Ik geloof dat er globaal is gesteld dat alles behalve pensioenen fair game is.
  zondag 20 november 2011 @ 21:34:45 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104605530
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is waar, maar hij hoeft geen coalitie te vormen, dit wordt de eerste één partij regering in Spanje in een hele lange tijd. Ik geloof dat er globaal is gesteld dat alles behalve pensioenen fair game is.
Het verschil tussen een één-partijregering en een coalitie is inderdaad behoorlijk. Het is precies wat een land nodig heeft om moeilijke en impopulaire hervormingen door te voeren.
Nu heb ik het verder niet zo gevolgd, maar als deze partij van te voren verteld heeft dat ze wél zware hervormingen zullen gaan doorvoeren en ze hebben dan toch die meerderheid gekregen, dan is dat in principe een volmacht vanuit het volk om te hervormen. Dat is kracht.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:34:46 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104605532
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is wel een manier om lekker lang door te gaan met meer consumeren dan je produceert!
Ze zouden liever meer werkgelegenheid hebben. Dat consumeren is één zijde van de medaille die dus twee kanten heeft. Aan de andere kant zitten surplus landen zoals China. Het overschot van de een is het tekort van de ander. Maar uiteindelijk wil iedereen altijd een surplus land zijn. Alleen kan dat per definitie niet.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:36:15 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104605629
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ze zouden liever meer werkgelegenheid hebben. Dat consumeren is één zijde van de medaille die dus twee kanten heeft. Aan de andere kant zitten surplus landen zoals China. Het overschot van de een is het tekort van de ander. Maar uiteindelijk wil iedereen altijd een surplus land zijn. Alleen kan dat per definitie niet.
Ik denk dat China er nog niet eens vanuit gaat dat ze al die biljarden dollars fair-value terug zullen gaan krijgen. Daar is het ze nooit om te doen geweest. Ze hebben met de USA als voederbig gewoon een economische sprong gemaakt. Al zouden alle dollars in hun kluizen vannacht affikken, dan nog zijn ze er beter van geworden.
The End Times are wild
pi_104605690
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:29 schreef LXIV het volgende:
Een goede move voor Spanje (die ik zelf al bedacht had, maar waar later ook een politicus mee op de proppen kwam -lurker!-) is om van Spanje het Florida van Europa te maken. Kunnen ze hun huisjes mooi verkopen aan rijke Noordelijke bejaarden en kan de jeugd het arbeidstekort in de zorg hier ontkrachten door hen daar te verzorgen!
Alleen, bijv. mijn ouders kennende, die zullen nooit verder dan 15 km van hun kleinkinderen willen wonen.
Dat hebben ze nu juist de afgelopen twintig jaar gedaan, van Spanje "het Europese Florida" maken. Waarom denk je dat er daar zo'n real estate bubble is/was? En kijk eens naar steden zoals Benidorm, die zijn het levende bewijs ervan.
  zondag 20 november 2011 @ 21:38:23 #186
323876 michaelmoore
pi_104605777
quote:

[..]

ze kunnen wel straffeloos de inflatie bijprinten van al het global geld in de wereld in rusland / zwitserland, Afrika enz
  zondag 20 november 2011 @ 21:39:04 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104605826
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:37 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Dat hebben ze nu juist de afgelopen twintig jaar gedaan, van Spanje "het Europese Florida" maken. Waarom denk je dat er daar zo'n real estate bubble is/was? En kijk eens naar steden zoals Benidorm, die zijn het levende bewijs ervan.
Ze moeten al die huisjes die nu leeg staan weer gaan vullen met Noord-Europese bejaarden. En niet vooruitlopen op de muziek door teveel te blijven bouwen. Je zou met aantrekkelijke fiscale regelingen en/of zorgverlening dit kunnen stimuleren. 1 miljoen bejaarden die hun AOW daar uitgeven is feitelijk hetzelfde als een export van 20 miljard!
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:39:27 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104605859
Het zat er ook vol met Engelsen, maar dankzij QE kunnen die nu de vakantie in Spanje nu niet meer betalen _O-. Vakantie in eigen land maakt hier momenteel een enorme boom door!
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:41:07 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104605981
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:39 schreef SeLang het volgende:
Het zat er ook vol met Engelsen, maar dankzij QE kunnen die nu de vakantie in Spanje nu niet meer betalen _O-. Vakantie in eigen land maakt hier momenteel een enorme boom door!
Op termijn gaan de mensen toch wel weer naar Spanje. Sterk pond of sterke euro, het klimaat is voor Spanje definitief een positieve edge!

Verder vind ik het ook belachelijk wat in Spanje gevraagd wordt voor een biertje. 10 euro ofzo. Dat heeft niks meer met gebonden zijn aan de eurozone te maken. Ze kunnen er ook 1 euro voor vragen. Dan komen die toeristen vanzelf terug.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:41:14 #190
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104605994
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze moeten al die huisjes die nu leeg staan weer gaan vullen met Noord-Europese bejaarden. En niet vooruitlopen op de muziek door teveel te blijven bouwen. Je zou met aantrekkelijke fiscale regelingen en/of zorgverlening dit kunnen stimuleren. 1 miljoen bejaarden die hun AOW daar uitgeven is feitelijk hetzelfde als een export van 20 miljard!
Ik stem voor. Stuur die zeurende babyboomers maar naar Spanje :Y
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:43:54 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104606171
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zou echt daar een actiepunt van maken als ik Spanje was. De import van al die AOW en pensioenen is gewoon pure winst. Desnoods laat je ze komen tegen een 0%'s belastingtarief op inkomen. Dan nog is het zeer lucratief. Ze drukken niet op de werkgelegenheid, vullen de huizenmarkt op, creeeren werkgelegenheid. en geven er geld uit. Win-win-win-win voor Spanje.
The End Times are wild
pi_104606183
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

En wij hun pensioen en de zorgkosten blijven betalen zeker. :')
  zondag 20 november 2011 @ 21:44:13 #193
323876 michaelmoore
pi_104606197
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op termijn gaan de mensen toch wel weer naar Spanje. Sterk pond of sterke euro, het klimaat is voor Spanje definitief een positieve edge!

Verder vind ik het ook belachelijk wat in Spanje gevraagd wordt voor een biertje. 10 euro ofzo. Dat heeft niks meer met gebonden zijn aan de eurozone te maken. Ze kunnen er ook 1 euro voor vragen. Dan komen die toeristen vanzelf terug.
Als Duitsland en Nederland uit de eurozone gaat dan kost voor ons binnenkort een biertje in Spanje en Griekenland weer 50 cent en gaan de BB spoorslags naar Spanje
  zondag 20 november 2011 @ 21:44:28 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104606214
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, The Bank of England blijft maar printen. En ik ben daar natuurlijk helemaal voor want het leven wordt voor mij steeds goedkoper: dalende wisselkoers en krimpende koopkracht van locals, dus mijn huur is al meer dan 4 jaar hetzelfde maar in euros gerekend dus flink gedaald. Het begint hier onderhand echt een budget land te worden.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:45:12 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104606272
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:44 schreef Krantenman het volgende:

[..]

En wij hun pensioen en de zorgkosten blijven betalen zeker. :')
Ja. Maar dat betalen we toch al. Alleen nu komt dat geld natuurlijk meteen weer terug. Dan blijft dat in Spanje, kunnen zij er weer BMW's en Phillips-flatscreens voor kopen.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:46:21 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104606355
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 21:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, The Bank of England blijft maar printen. En ik ben daar natuurlijk helemaal voor want het leven wordt voor mij steeds goedkoper: dalende wisselkoers en krimpende koopkracht van locals, dus mijn huur is al meer dan 4 jaar hetzelfde maar in euros gerekend dus flink gedaald. Het begint hier onderhand echt een budget land te worden.
Zit je voornamelijk long in de euro of in het pond?

Verder is er natuurlijk niks mis met een budgetland zijn, voor de export en werkgelegenheid tenminste. Zeker in slechte tijden. Dan is het bij de Aldi ook altijd lekker druk.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:46:46 #197
323876 michaelmoore
pi_104606395
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Maar dat betalen we toch al. Alleen nu komt dat geld natuurlijk meteen weer terug. Dan blijft dat in Spanje, kunnen zij er weer BMW's en Phillips-flatscreens voor kopen.
Ze moeten er geen BMW's voor kopen maar eigengemaakte Fiats
pi_104606408
quote:

[..]

De VS heeft wel al een halve eeuw gratis olie. Want die betalen ze in dollars en die kunnen zij gewoon gratis printen!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 20 november 2011 @ 21:47:29 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104606461
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou echt daar een actiepunt van maken als ik Spanje was. De import van al die AOW en pensioenen is gewoon pure winst. Desnoods laat je ze komen tegen een 0%'s belastingtarief op inkomen. Dan nog is het zeer lucratief. Ze drukken niet op de werkgelegenheid, vullen de huizenmarkt op, creeeren werkgelegenheid. en geven er geld uit. Win-win-win-win voor Spanje.
Ik vind het ook een goed idee hoor. De Filippijnen doen dat bijvoorbeeld ook. Enige eis is dat je $100.000 meebrengt. Verder betaal je geen belasting op buitenlands inkomen. Een 24/6 huishoudster kost ca ¤30 per maand en medische zorg is perfect (weet ik uit ervaring :( )
Mijn reisverslagen
pi_104606509
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:21 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? ING heeft volgens mij nog niet alles terugbetaald (was wel de bedoeling maar niet gebeurd), ABN Amro is genationaliseerd en zal wel altijd aan de subsidietiet blijven lurken, SNS heeft nog niet alles terugbetaald etc.. En toch worden er volop bonussen uitgekeerd.

Alleen Aegon is er nu vanaf, maar die staan volgend jaar heus wel weer aan de poorten van Den Haag te morrelen voor een miljardje of 30. De enige reden dat die club even de staatssteun heeft afgelost, is om dit jaar een lekkere bonus uit te keren. En dat is dan ook echt de enige reden, wacht maar af.
Bijna alles: http://www.depers.nl/econ(...)op-staatslening.html
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')