abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104458403

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baas: _O_ _O_

pi_104458420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:07 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Onzin. Iedereen heeft zoveel respect voor Cruijff dat hij met open armen wordt ontvangen en de volledige verantwoordelijk pakt. Maar dat doet en wilt hij niet. Dan moet je verder kijken.

Overigens is van Gaal een zeer goede keus.
Waarom is van Gaal in een directie functie een goede keus?
pi_104458451
Ik kwam wel wat interessants tegen op twitter: "Vorige keer dat Cruijff opzij werd gezet bij ajax werd Feyenoord kampioen, ik hou mijn hart vast..." :{
pi_104458497
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:08 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Waarom is van Gaal in een directie functie een goede keus?
Omdat van Gaal.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:08 schreef Smoofie het volgende:
De kromme, donder op met je kut TT man als niet ajacied.
Ok, ik zal het niet meer doen. Toch is deze TT een veelgehoorde mening in het vorige topic, dus ik dacht dat het hier daarom wel zou passen.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:10:49 #5
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_104458522
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:02 schreef Smoofie het volgende:
Waarom denkt iedereen dat JC in een bestuurlijke rol zit? Hij zit er alleen voor de jeugdopleiding...wanneer beginnen mensen dat te begrijpen?
Dat was het idee, maar en passant verwacht hij dat alle andere commissarissen als slaafse lakeien knipmessen naar zijn wensen op alle gebieden. Uiteraard niet zonder dat zij daar wel de volledige verantwoordelijkheid voor dragen.
Life is what you make it.
pi_104458525
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:09 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik kwam wel wat interessants tegen op twitter: "Vorige keer dat Cruijff opzij werd gezet bij ajax werd Feyenoord kampioen, ik hou mijn hart vast..." :{
:').

Liever van Gaal dan Cruijff.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_104458549
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:10 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Omdat van Gaal.
Je bedoelt van Gaal die faalde bij Barca? of bij AZ dreigde te worden weggestuurd? Of Van Gaal samen met Koeman bij Ajax? Of TIPS? Of Bayern?
pi_104458564
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:10 schreef Jajong het volgende:

[..]

:').

Liever van Gaal dan Cruijff.
want?
  woensdag 16 november 2011 @ 23:11:46 #9
351760 Adrenalini
Amazing Adrenalini Brothers
  woensdag 16 november 2011 @ 23:11:53 #10
347534 vincerusso
Vork in je reet en gaan !!
pi_104458586
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je bedoelt van Gaal die faalde bij Barca? of bij AZ dreigde te worden weggestuurd? Of Van Gaal samen met Koeman bij Ajax? Of TIPS? Of Bayern?
je vergeet nog de grootste faal : Nederlands elftal
  woensdag 16 november 2011 @ 23:12:13 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104458603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef vincerusso het volgende:

[..]

Inderdaad ja
pi_104458604
quote:

[..]

Helemaal vergeten idd :')
  woensdag 16 november 2011 @ 23:13:20 #14
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_104458673
quote:

[..]

Eigenlijk zijn enige faal.
pi_104458708
Wat ik zo vreemd vind is dat Cruijff met Barcelona het mooiste visitekaartje ooit heeft. Zijn aandeel zoals het er nu uitziet is ontzettend groot. Als diezelfde Cruijff naar Ajax komt en zijn diensten aanbiedt, dan ga je daar toch op in? Ik snap daar niets van.
Dit, dus.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:14:08 #16
347534 vincerusso
pi_104458711
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:13 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn enige faal.
Nog geen bedtijd kleine man ?
pi_104458720
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik bedoel van Gaal die AZ kampioen heeft gemaakt vanuit het niks. Ik bedoel inderdaad van Gaal die Bayern recentelijk tot één van de beste clubs van de wereld heeft gemaakt. Ik bedoel van Gaal de Duitse competitie naar een hoger niveau heeft getild door de kans te geven aan de jeugd.
pi_104458761
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:14 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Ik bedoel van Gaal die AZ kampioen heeft gemaakt vanuit het niks. Ik bedoel inderdaad van Gaal die Bayern recentelijk tot één van de beste clubs van de wereld heeft gemaakt. Ik bedoel van Gaal de Duitse competitie naar een hoger niveau heeft getild door de kans te geven aan de jeugd.
Alsof van Gaal dat eigenhandig voor elkaar heeft gekregen.
Dit, dus.
pi_104458782
quote:
3s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:14 schreef Buitendam het volgende:
Wat ik zo vreemd vind is dat Cruijff met Barcelona het mooiste visitekaartje ooit heeft. Zijn aandeel zoals het er nu uitziet is ontzettend groot. Als diezelfde Cruijff naar Ajax komt en zijn diensten aanbiedt, dan ga je daar toch op in? Ik snap daar niets van.
Klopt, en zijn adviezen zijn goud waard maar niet voor Ajax. Nee, Ajax heeft Steven ten Have die het allemaal net ietsjes beter weet.
pi_104458802
quote:

[..]

AZ vanuit het niks? Adriaanse heeft de weg naar boven ingezet. En bij Bayern succes gehad, maar totaal afhankelijk van Robben.
pi_104458828
quote:
13s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Alsof van Gaal dat eigenhandig voor elkaar heeft gekregen.
Ja. En wat snap jij er niet aan dat Cruijff helemaal niet zijn diensten heeft aangeboden? Hij heeft, nogmaals, meerdere malen gezegd dat de bestuurders bij Ajax het maar moeten uitzoeken en hij op de achtergrond wilt blijven voor de jeugd.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:15 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

AZ vanuit het niks? Adriaanse heeft de weg naar boven ingezet. En bij Bayern succes gehad, maar totaal afhankelijk van Robben.
Dat is zijn aankoop, en Robben heeft inderdaad een aandeel gehad in het succes van Bayern. Mede mogelijk gemaakt door van Gaal.

Jullie mogen in je handjes klappen dat hij nog terug wilde komen. Diep- en dieptriest om hem nu al af te serveren. Ach, Ajacieden he..
  woensdag 16 november 2011 @ 23:16:35 #22
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_104458845
quote:
3s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:14 schreef Buitendam het volgende:
Misschien dat de anderen ook naar de cijfers van Barcelona hebben gekeken en dat zij wel snappen dat Barcelona in Nederland niet eens een licentie zou krijgen van de KNVB?! Ajax verdient iets betrouwbaarders dan Ling.
pi_104458852
quote:
Cruijff vervolgt: 'Het is logisch dat je daar allerlei dingen gaat achter zoeken. Om te beginnen was ik tot dinsdagmiddag nog in Amsterdam, toen pas ben ik weer naar Barcelona vertrokken. Dan is het wel érg toevallig dat er de volgende dag ineens een vergadering van de raad van commissarissen blijkt te zijn. Nou, dan weet je het wel. Ik heb nota bene pas vandaag (woensdag, red.) om 11.00 uur in Barcelona een email gekregen waarin stond dat er om vier uur een vergadering zou zijn. Daar kon ik natuurlijk niet meer bij zijn.'
:')________!
pi_104458860
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Klopt, en zijn adviezen zijn goud waard maar niet voor Ajax. Nee, Ajax heeft Steven ten Have die het allemaal net ietsjes beter weet.
Precies, hoe kan het nu toch zijn dat een stel knappe zakenkoppen knappe voetbalkoppen uitschakelt? Onbegrijpelijk, in mijn ogen.
Dit, dus.
pi_104458865
quote:

[..]

Dikgedrukte is natuurlijk kul maar een leuk verzonnen argument. Feit is dan Van Gaal profiteerde van een geniale Robben. Hij had schijt aan Ribery, aan Gomez, aan Kroos etc. Hij maakte Badstuber CV ( :')) en wat is er ook alweer gebeurt met zijn keeper talent Kraft?
  woensdag 16 november 2011 @ 23:17:30 #26
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_104458889
Prima zo. Cruijf is overdatum en kan totaal niet functioneren in samenwerking met anderen.
Ben er blij mee
pi_104458902
Lijkt wel een kleuterklas zeg die commissarissen ( op Cruijff na). Echt niet normaal gewoon.

Maar ik hoop nog steeds dat cruijff en van gaal de strijdbijl wegleggen en gewoon samen er keihard voor gaan.
pi_104458903
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:16 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Misschien dat de anderen ook naar de cijfers van Barcelona hebben gekeken en dat zij wel snappen dat Barcelona in Nederland niet eens een licentie zou krijgen van de KNVB?! Ajax verdient iets betrouwbaarders dan Ling.
Rosell was de financiële man aan de zijde van Laporta, de man die nu de baas is bij Barca en afgeeft op Laporta en Cruijff. Rara wat klopt er niet?
pi_104458912
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:17 schreef Burrito het volgende:
Prima zo. Cruijf is overdatum en kan totaal niet functioneren in samenwerking met anderen.
Ben er blij mee
troll
pi_104458923
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:16 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Ja. En wat snap jij er niet aan dat Cruijff helemaal niet zijn diensten heeft aangeboden? Hij heeft, nogmaals, meerdere malen gezegd dat de bestuurders bij Ajax het maar moeten uitzoeken en hij op de achtergrond wilt blijven voor de jeugd.
Helemaal niet? Als Cruijff zijn zin had gekregen zat bijvoorbeeld Hiddink nu op een comfortabele positie. Mensen met een goede zakenvisie gaan nu voor types als Cruijff en Hiddink, onvoorstelbaar.
Dit, dus.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:19:08 #31
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_104458957
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:17 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

troll
Ja, iedereen die het niet met jou eens is en niet pro-cruijf is moet wel een troll zijn
pi_104458983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:17 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Lijkt wel een kleuterklas zeg die commissarissen ( op Cruijff na). Echt niet normaal gewoon.

Maar ik hoop nog steeds dat cruijff en van gaal de strijdbijl wegleggen en gewoon samen er keihard voor gaan.
Eén ding is duidelijk: het is Cruijff of Van Gaal. Cruijff en Van Gaal kan niet na alles wat er de laatste jaren tussen jullie is gebeurd.
Cruijff: 'Dat lijkt me duidelijk. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Eerst maar eens afwachten wat de club in totaliteit nou eigenlijk wil.'
pi_104458995
Wat een vieze actie ook om 11 uur nog een mailtje te sturen dat om 4 uur de vergadering is :r

En dan bij nieuwsuur roepen dat Cruijff gewoon is uitgenodigd maar niet is komen opdagen :r

Als Ajax supporter zou ik het niet pikken dat zon voetbalicoon, die zeer veel voor Ajax betekent heeft, zo genaaid wordt.

En al helemaal niet door ego's als Ten Have en incompetente bestuurders als Davids.
pi_104458999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:19 schreef Burrito het volgende:

[..]

Ja, iedereen die het niet met jou eens is en niet pro-cruijf is moet wel een troll zijn
Nee, maar wel mensen die superlatieven gebruiken zonder onderbouwing puur om te scoren. Je kunt dus kiezen, je bent of een troll of 13 jaar oud.
pi_104459005
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Helemaal niet? Als Cruijff zijn zin had gekregen zat bijvoorbeeld Hiddink nu op een comfortabele positie. Mensen met een goede zakenvisie gaan nu voor types als Cruijff en Hiddink, onvoorstelbaar.
Hiddink geeft al tijden aan niet naar Ajax te gaan. Daar gaat Cruijff niks aan veranderen. Cruijff moet zijn mond een keer houden, die maakt Ajax kapot. Niet dat ik het erg vindt trouwens, maar het is wel weer schrijnend en zet het Nederlands voetbal in een slecht daglicht.
pi_104459051
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:20 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Hiddink geeft al tijden aan niet naar Ajax te gaan. Daar gaat Cruijff niks aan veranderen. Cruijff moet zijn mond een keer houden, die maakt Ajax kapot. Niet dat ik het erg vindt trouwens, maar het is wel weer schrijnend en zet het Nederlands voetbal in een slecht daglicht.
Schei toch uit, Hiddink heeft aangegeven DOOR de bestuurlijke wanorde nooit in te willen stappen.
pi_104459060
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:19 schreef Breekfast het volgende:
Wat een vieze actie ook om 11 uur nog een mailtje te sturen dat om 4 uur de vergadering is :r

En dan bij nieuwsuur roepen dat Cruijff gewoon is uitgenodigd maar niet is komen opdagen :r

Als Ajax supporter zou ik het niet pikken dat zon voetbalicoon, die zeer veel voor Ajax betekent heeft, zo genaaid wordt.

En al helemaal niet door ego's als Ten Have en incompetente bestuurders als Davids.
De woorden van Cruyff kunnen net zo goed propagandataal zijn als die van Ten Have en co....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_104459079
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:20 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Hiddink staat al lang open voor een functie bij Ajax. Maar die ziet hoe die nare zakenmensen met voetbalmensen omgaan en daar past hij voor. Denk je echt dat Hiddink zou passen voor een team met Cruijff, Bergkamp en Jonk? Komt dat grachtenpandje toch van pas.
Dit, dus.
pi_104459085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De woorden van Cruyff kunnen net zo goed propagandataal zijn als die van Ten Have en co....
De datum van de geboorte van zijn dochter zal inderdaad wel niet vaststaan.

:')
  woensdag 16 november 2011 @ 23:22:07 #40
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104459096
Goed nieuws! Want wees nu eerlijk, wat heeft Cruyf allemaal bewezen in een BVO? Het voetbal en alles erom heen is zoveel veranderd, daarvoor is kennis over het spelletje zelf helaas niet meer genoeg. Daarom snap ik ook heel de kritiek niet op de RvC (welke nog op samenspraak van Cruyf is samen gesteld.)

Wanneer er geen initiatief genomen zou worden door de RvC zou er nog steeds niets gebeurd zijn, of zouden wij met een directeur zitten die zich bezig houdt met louche zaakjes en die zelfs al zijn eigen bedrijf in het verleden in het faillisement heeft gebracht.

Dus al met al, eindelijk goed nieuws
Bij misbruik zal contact opgenomen worden met je provider. In geval van illegale praktijken zal er volledige medewerking worden verleend aan justitie.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:22:24 #41
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_104459112
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:19 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nee, maar wel mensen die superlatieven gebruiken zonder onderbouwing puur om te scoren. Je kunt dus kiezen, je bent of een troll of 13 jaar oud.
Zoveel domheid in 1 post, hoe doe je dat toch
pi_104459166
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:22 schreef Starzky het volgende:
Goed nieuws! Want wees nu eerlijk, wat heeft Cruyf allemaal bewezen in een BVO? Het voetbal en alles erom heen is zoveel veranderd, daarvoor is kennis over het spelletje zelf helaas niet meer genoeg. Daarom snap ik ook heel de kritiek niet op de RvC (welke nog op samenspraak van Cruyf is samen gesteld.)

Wanneer er geen initiatief genomen zou worden door de RvC zou er nog steeds niets gebeurd zijn, of zouden wij met een directeur zitten die zich bezig houdt met louche zaakjes en die zelfs al zijn eigen bedrijf in het verleden in het faillisement heeft gebracht.

Cruijff heeft het huidige Barca neergezet.
pi_104459181
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:22 schreef Burrito het volgende:

[..]

Zoveel domheid in 1 post, hoe doe je dat toch
Weer zo sterk inhoudelijk!
pi_104459208
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:21 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

De datum van de geboorte van zijn dochter zal inderdaad wel niet vaststaan.

:')
Er worden gewoon over en weer vieze spelletjes gespeeld, Cruyff maakt al 40 jaar ruzie met alles en iedereen die hem tegenspraak geeft... dus hij heeft de schijn in mijn ogen nu het meeste tegen
pi_104459215
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:22 schreef Starzky het volgende:

Daar gaat het niet om. Als je niet meer verder had gewild met Cruijf hadden ze de ballen moeten hebben dat eerlijk tegen hem te zeggen, en hem informeren dat ze zonder hem een nieuwe directie gingen zoeken.

De manier waarop het nu is gegaan is ronduit schandalig en zo ga je niet om met zon voetbalheld die Ajax zoveel heeft gebracht.
pi_104459245
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Als je niet meer verder had gewild met Cruijf hadden ze de ballen moeten hebben dat eerlijk tegen hem te zeggen, en hem informeren dat ze zonder hem een nieuwe directie gingen zoeken.

De manier waarop het nu is gegaan is ronduit schandalig en zo ga je niet om met zon voetbalheld die Ajax zoveel heeft gebracht.
pi_104459267
Pizzakoppo. Sowieso die naam al. :') :')

Het is mooi geweest met deze troll, aju. Succes en veel geluk met van Gaal.
pi_104459279
Wat gebeurd hier :o ff 5 miniets anders gaan doen, 920 nieuwe tweets op ajax en 127 nieuwe berichten in het vorige topic :')
pi_104459289
quote:

[..]

Eens.
pi_104459294
quote:
13s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:25 schreef De_kromme het volgende:
Pizzakoppo. Sowieso die naam al. :') :')

Het is mooi geweest met deze troll, aju. Succes en veel geluk met van Gaal.
Weer een discussie gewonnen, tot de volgende keer kromme!
  woensdag 16 november 2011 @ 23:26:13 #51
347534 vincerusso
pi_104459315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:25 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Wat gebeurd hier :o ff 5 miniets anders gaan doen, 920 nieuwe tweets op ajax en 127 nieuwe berichten in het vorige topic :')
er trollen een paar feyenoorders hier lol
pi_104459373
quote:

[..]

Idd opgerot met die rvc.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  woensdag 16 november 2011 @ 23:27:26 #53
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104459384
Ik werd gebanned voor trollen in F topic .
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104459389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:26 schreef vincerusso het volgende:

[..]

er trollen een paar feyenoorders hier lol
Ach als je eigen club al ze gezakt is kan ik het best gebrijpen dat je je frustraties op een andere club kwijt wilt.
pi_104459403
quote:
De leden (socios) van FC Barcelona kozen de advocaat Joan Laporta als nieuwe president. Onder advies van Johan Cruijff stelde Laporta de Nederlanders Frank Rijkaard en Henk ten Cate aan als trainersduo en daarnaast betrok hij verschillende oud-spelers bij de dagelijkse bezigheden van de club. Zo werd Aitor Beguiristain technisch directeur, Guillermo Amor hoofd opleidingen en Eusebio Sacristán assistent-trainer.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:28:35 #56
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104459437
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:23 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Cruijff heeft het huidige Barca neergezet.
Bullshit! Is het een Cruijff die Messi heeft ontdekt? Of heeft Cruijff iniesta opgehaald?

NEE! sla de geschiedenisboeken er maar op na, om de zoveel jaar komt er een nieuwe club in Europa die een x aantal jaar de beste is, en daarna komt er weer een ander. Hoe lang is het al geleden dat Cruijff echt iets bij barca gedaan heeft?

Dan kunnen we net zo goed mensen binnen halen die 'gezorgt' hebben voor de glorietijd van madrid, man united, ac milan etc...

Voor succes op het veld heb je goede spelers nodig, dan zal het een rotzorg zijn wie de poppetjes op de juiste plek zet. En om nog even terug te komen op Cruijff heeft barca groot gemaakt: Dit zou dus ook betekenen dat Ajax binnenkort honderden miljoen schuld zou hebben? Of wordt het negatieve maar weer gewoon in de doofpot gestopt?
Bij misbruik zal contact opgenomen worden met je provider. In geval van illegale praktijken zal er volledige medewerking worden verleend aan justitie.
pi_104459462
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:27 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Vervolgens heeft Laporta met elke actie die hij verrichte in zijn achterhoofd gehouden wat Cruijff zou doen en hem ook daadwerkelijk erin betrokken. Zo stond Cruijff achter de komst van zowel Ronaldinho als Davids!
pi_104459522
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:28 schreef Starzky het volgende:

[..]

Bullshit! Is het een Cruijff die Messi heeft ontdekt? Of heeft Cruijff iniesta opgehaald?

NEE! sla de geschiedenisboeken er maar op na, om de zoveel jaar komt er een nieuwe club in Europa die een x aantal jaar de beste is, en daarna komt er weer een ander. Hoe lang is het al geleden dat Cruijff echt iets bij barca gedaan heeft?

Dan kunnen we net zo goed mensen binnen halen die 'gezorgt' hebben voor de glorietijd van madrid, man united, ac milan etc...

Voor succes op het veld heb je goede spelers nodig, dan zal het een rotzorg zijn wie de poppetjes op de juiste plek zet. En om nog even terug te komen op Cruijff heeft barca groot gemaakt: Dit zou dus ook betekenen dat Ajax binnenkort honderden miljoen schuld zou hebben? Of wordt het negatieve maar weer gewoon in de doofpot gestopt?
Verdiep je eens in het begrip jeugdopleiding en hoe individueel spelers op te leiden. Zoek ook eens op wat Messi van Cruijff vind, wat Laporta van Cruijff vind, wat Iniesta van Cruijff vind, wat Guardiola van Cruijff vind, wat er met la Masia is gebeurt.

Dit is trouwens een post van een onwetende, wat erg spijtig is. Voor vragen kun je bij mij terecht!
pi_104459528
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:28 schreef Starzky het volgende:

[..]

_O-
  woensdag 16 november 2011 @ 23:30:27 #60
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104459539
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Vervolgens heeft Laporta met elke actie die hij verrichte in zijn achterhoofd gehouden wat Cruijff zou doen en hem ook daadwerkelijk erin betrokken. Zo stond Cruijff achter de komst van zowel Ronaldinho als Davids!
En heeft hij ze zelf gescout? NEE! Zelfs mijn blinde oma kon toen wel zien dat zulke spelers toegevoegde waarde zouden hebben voor Barcelona. Dus zij stond er ook achter, betekend dit dan ook dat ze Barca groot gemaakt heefT?
  woensdag 16 november 2011 @ 23:31:05 #61
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104459576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:30 schreef Starzky het volgende:

[..]

En heeft hij ze zelf gescout? NEE! Zelfs mijn blinde oma kon toen wel zien dat zulke spelers toegevoegde waarde zouden hebben voor Barcelona. Dus zij stond er ook achter, betekend dit dan ook dat ze Barca groot gemaakt heefT?
Gast :') Soms kun je gewoon beter niets zeggen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104459577
quote:

[..]

whahahahahaha
pi_104459591
quote:

[..]

Geweldig dit. _O-
pi_104459600
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:30 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Verdiep je eens in het begrip jeugdopleiding en hoe individueel spelers op te leiden. Zoek ook eens op wat Messi van Cruijff vind, wat Laporta van Cruijff vind, wat Iniesta van Cruijff vind, wat Guardiola van Cruijff vind, wat er met la Masia is gebeurt.
quote:

[..]

Je hebt te weinig kennis, begin met de basis vragen.
pi_104459673
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:31 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

[..]

Je hebt te weinig kennis, begin met de basis vragen.
Wel lekker discussie voeren met jou.. "je hebt te weinig kennis, je weet er niet genoeg van". Dat is precies de stijl van Cruijff. Ik zeg het dus het is waar.

Cruijff stond ook achter een RvC met deze mensen. Toch?
pi_104459697
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:33 schreef thettes het volgende:

[..]

Wel lekker discussie voeren met jou.. "je hebt te weinig kennis, je weet er niet genoeg van". Dat is precies de stijl van Cruijff. Ik zeg het dus het is waar.

Ik bied eveneens aan om de vragen aan mij te stellen, lees je daar toevallig overheen?
pi_104459734
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:33 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik bied eveneens aan om de vragen aan mij te stellen, lees je daar toevallig overheen?
Waarmee je dus nog steeds stelt dat jij het wel weet en mensen die het niet met je eens zijn niet.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:34:39 #68
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104459742
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:33 schreef thettes het volgende:

[..]

Vertel me dan maar is wat Cruijff daadwerkelijk gedaan heeft, dus met andere woorden: Wat heeft hij bij Barca voor elkaar gekregen wat zonder hem niet gebeurd had kunnen worden?

Hier, bij Ajax, ligt mijn hart
Een club, fascinerend, altijd apart
Door velen genoemd naar godenzonen
Voor mij de bakermat van voetbaliconen
Mijn herinneringen gaan terug naar De Meer
Ook daar heerste een bijzondere sfeer
Nu ga ik mijn gevoelens weer achterna
En treed technisch toe in de Arena
In mijn levensfase is dit een nieuwe kans
En mijn jeugdliefde krijgt een extra stimulans
En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond
Vandaag is de cirkel echt rond
pi_104459749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:34 schreef thettes het volgende:

[..]

Waarmee je dus nog steeds stelt dat jij het wel weet en mensen die het niet met je eens zijn niet.
Omdat dat blijkt uit de rare opmerkingen inderdaad, is dat iets opmerkelijks?
pi_104459806
Wow de ledenraad in eigen persoon in dit topic hier.
pi_104459827
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:34 schreef Starzky het volgende:

[..]

Vertel me dan maar is wat Cruijff daadwerkelijk gedaan heeft, dus met andere woorden: Wat heeft hij bij Barca voor elkaar gekregen wat zonder hem niet gebeurd had kunnen worden?

Dat probeer ik juist te zeggen, die verafgoding gaat te ver. Waarmee ik nogmaals niet wil ontkennen dat Cruijff in het verleden veel goede dingen gedaan heeft.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:34 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat is heel sujectief. Ik was ff een paar minuten weg, maar ik vind dat ik zeer redelijke dingen heb gesteld.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:37:46 #72
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104459908
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:34 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Maar kom nu eens met wat inhoudelijks...

En wie weet wordt dit wel het begin van een verzoening tussen beiden, want de oorzaak van de ruzie is eigelijk iets heel kleins, je weet vast wel wat ik bedoel, want jij hebt toch alle kennis?
pi_104459934
quote:

[..]

Even kijken, Guardiola aanstellen als coach Barca B, Rijkaard aanstellen als coach Barca A, Laporta als bestuurder, La Masia compleet herzien, de jeugdopleiding compleet herzien (denk aan technische, kleine spelers scouten, 4-3-3) de positie van Barca B in het geheel, aankoopbeleid eerste elftal. Oh, en natuurlijk Guardiola als coach barca A.
pi_104459962
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:37 schreef Starzky het volgende:

[..]

Maar kom nu eens met wat inhoudelijks...

En wie weet wordt dit wel het begin van een verzoening tussen beiden, want de oorzaak van de ruzie is eigelijk iets heel kleins, je weet vast wel wat ik bedoel, want jij hebt toch alle kennis?
Ja dat weet ik uiteraard, het kerstfeestje. Overigens ontkent door Cruijff.
pi_104459974
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:38 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Even kijken, Guardiola aanstellen als coach Barca B, Rijkaard aanstellen als coach Barca A, Laporta als bestuurder, La Masia compleet herzien, de jeugdopleiding compleet herzien (denk aan technische, kleine spelers scouten, 4-3-3) de positie van Barca B in het geheel, aankoopbeleid eerste elftal.
Nu doe je net alsof Cruijff dat allemaal persoonlijk heeft gedaan. Dat KAN niet eens in een ledenclub. Verdiep je eens wat meer in de situatie.
pi_104459986
Die nobodies in de rvc waren drie maanden terug nog niet eens lid van Ajax en zijn aangewezen om Cruyff te faciliteren. Nu was hun eigen positie wankel en met de ledenvergadering zou daar meer duidelijkheid over komen. Alias, ze keken de dood in de ogen. De club had gezegd dat er geen enkele beslissing door de rvc op directie niveau mocht plaatsvinden tot die vergadering had plaatsgevonden.

Dat is nu dus wel gebeurd en ze wilden hun eigen dood vermoed ik voorkomen. Jaap de Groot zegt dat ze nu kijken of dit wel juridisch mocht, maar het is duidelijk dat ze not amused zijn. Ook was het zo dat niet de gehele rvc dus op de hoogte was van de beslissing en het is ook niet zeker of dit is toegestaan.

Cruyff wil nu dat als ze willen dat hij blijft, dat de rvc wordt weggestemt. Dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk gebeuren. Dan worden mensen in de rvc opnieuw gezocht en is er een grote kans dat louis de handdoek in de ring gooit. Hiddink vond de bestuurlijke onrust de reden om het niet te doen. Wellicht kan Cruyff samen met Hiddink en Ajax mensen vinden die wel deze taak kunnen uitvoeren.
pi_104460020
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:39 schreef thettes het volgende:

[..]

Nu doe je net alsof Cruijff dat allemaal persoonlijk heeft gedaan. Dat KAN niet eens in een ledenclub. Verdiep je eens wat meer in de situatie.
Weet jij wie de Culés zijn? Weet jij op wie de Culés massaal stemden? Op Laporta, weet jij waarom?
pi_104460056
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:39 schreef thettes het volgende:

[..]

Laporta werd president en die deed gewoon wat Cruijff wou.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:42:06 #79
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460117
quote:

[..]

Hier, bij Ajax, ligt mijn hart
Een club, fascinerend, altijd apart
Door velen genoemd naar godenzonen
Voor mij de bakermat van voetbaliconen
Mijn herinneringen gaan terug naar De Meer
Ook daar heerste een bijzondere sfeer
Nu ga ik mijn gevoelens weer achterna
En treed technisch toe in de Arena
In mijn levensfase is dit een nieuwe kans
En mijn jeugdliefde krijgt een extra stimulans
En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond
Vandaag is de cirkel echt rond
Er zijn niet veel mensen tegen Van Gaal hoor...Het gaat erom dat JC zijn jeugdbeleid moet doorvoeren, met van Gaal kan dat niet. EN je ziet wat Van Gaal's jeugdbeleid ons heeft opgebracht. V/d Vaart, Sneijder en ?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 16 november 2011 @ 23:42:14 #80
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104460127
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:38 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Even kijken, Guardiola aanstellen als coach Barca B, Rijkaard aanstellen als coach Barca A, Laporta als bestuurder, La Masia compleet herzien, de jeugdopleiding compleet herzien (denk aan technische, kleine spelers scouten, 4-3-3) de positie van Barca B in het geheel, aankoopbeleid eerste elftal.
Rijkaard, die man die overal mislukt is behalve bij Barca? Zou het niet komen doordat het team gewoon op dat moment al klasse was?

En was het niet Laporta (die idd op voorspraak van Cruijff gehaald is) die Guardiola heeft aangesteld? Dus waar komt je idee vandaan dat Cruijff hier direct verantwoordelijk voor is?

Hetzelfde geld voor de andere punten. Die laporta is heus geen marionette-pop van cruijff... Cruijff gaf af en toe eens zijn visie op het geheel en advies, niet meer en niet minder. Maar als jij geloofd dat dit allemaal alleen door Crujiff gebeurd is, wil ik je niet uit je droom halen
  woensdag 16 november 2011 @ 23:42:46 #81
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460160
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:42 schreef Starzky het volgende:

[..]

Rijkaard, die man die overal mislukt is behalve bij Barca? Zou het niet komen doordat het team gewoon op dat moment al klasse was?

En was het niet Laporta (die idd op voorspraak van Cruijff gehaald is) die Guardiola heeft aangesteld? Dus waar komt je idee vandaan dat Cruijff hier direct verantwoordelijk voor is?

Hetzelfde geld voor de andere punten. Die laporta is heus geen marionette-pop van cruijff... Cruijff gaf af en toe eens zijn visie op het geheel en advies, niet meer en niet minder. Maar als jij geloofd dat dit allemaal alleen door Crujiff gebeurd is, wil ik je niet uit je droom halen
Je spreekt jezelf tegen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 16 november 2011 @ 23:44:16 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104460224
quote:

[..]

Ga jij hutch maar lekker zoeken :W
pi_104460226
Jongens, hou maar op met discussieren. Het is mij duidelijk dat alle alles wat Pizzakoppa post hem wordt ingefluistert door JC himself.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  woensdag 16 november 2011 @ 23:44:26 #84
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104460229
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:42 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Er zijn niet veel mensen tegen Van Gaal hoor...Het gaat erom dat JC zijn jeugdbeleid moet doorvoeren, met van Gaal kan dat niet. EN je ziet wat Van Gaal's jeugdbeleid ons heeft opgebracht. V/d Vaart, Sneijder en ?
Daarvoor zitten Bergkamp en Jonk er toch al? En wanneer Cruijff het goed voor zou hebben met de club, zoals hij beweerd, moet hij makkelijk over dit persoonlijke akkefietje kunnen stappen. Maar hij zal wel weer zoals altijd met de staart tussen de benen afdruipen. Het zei al genoeg dat hij zei na het aftreden van het bestuur dat hij geen idee had hoe nu verder, want hij had hier geen verstand van
pi_104460266
quote:

[..]

Zoek eens op wat Barca voor de komst van Laporta aan prijzen heeft gepakt en erna. Juist het feit dát Rijkaard zo goed presteerde met Barca is een plus voor Barca.
quote:
Kun jij logisch nadenken?

quote:
Ik raad je aan om je eens wat meer te verdiepen. Je doet je best maar weet té weinig. Dat is niet erg en geen schande maar je moet nou niet gaan doen alsof je beargumenteerd een mening hebt gevormd. Een aanrader is Barcelona: the inside story van de BBC, dat is vrij laagdrempelig een inkijkje in de aanstelling van Laporta en de invloed van Cruijff.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:45:24 #86
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104460281
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:42 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
Lees nog eens even goed door, er staat DIRECT. Hij is er indirect verantwoordelijk voor, maar je kunt je vraagtekens zetten bij welke mate....
pi_104460333
quote:
12s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:44 schreef Jajong het volgende:
Jongens, hou maar op met discussieren. Het is mij duidelijk dat alle alles wat Pizzakoppa post hem wordt ingefluistert door JC himself.
Weet je wel wie Pizzakoppo is?
Is dat niet de man van de antwoorden in vraagvorm?
  woensdag 16 november 2011 @ 23:46:47 #88
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460335
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:45 schreef Starzky het volgende:

[..]

Lees nog eens even goed door, er staat DIRECT. Hij is er indirect verantwoordelijk voor, maar je kunt je vraagtekens zetten bij welke mate....
Ik lees goed, maar het gaat erom dat hij vetrouwen had in La porta, en dat heeft dus goed uitgepakt :)
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 16 november 2011 @ 23:47:32 #89
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460360
Ik steun pizzakoppo volledig :{
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104460369
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:46 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik lees goed, maar het gaat erom dat hij vetrouwen had in La porta, en dat heeft dus goed uitgepakt :)
En Laporta naar voren schoof bij de verkiezingen. De steun van Cruijff aan Laporta was genoeg voor de Culés om de juiste stem uit te brengen.
pi_104460376
Dus Tscheu La Ling is niet geschikt, maar Danny Blind wel? Hoe dan?

Ongelovelijk dat 3 mensen die tot 4 maanden geleden zelfs nooit in de Arena zijn geweest de aller grootste Ajacied en andere Ajax iconen zo met grof vuil behandelen..
  woensdag 16 november 2011 @ 23:48:55 #92
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:47 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Dus Tscheu La Ling is niet geschikt, maar Danny Blind wel? Hoe dan?

Ongelovelijk dat 3 mensen die tot 4 maanden geleden zelfs nooit in de Arena zijn geweest de aller grootste Ajacied en andere Ajax iconen zo met grof vuil behandelen..
Inderdaad.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104460437
En op basis van wat is Louis een geschikte AD? Hij heeft 0,0 ervaring hierin..

AD mag namelijk niets met voetbal doen, puur sponsering, en financien en de NV leiden. Louis zal dit echt niet 2 jaar volhouden, helemaal als hij zijn mondje moet houden over voetbal gerelateerde zaken.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:50:15 #94
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460464
Louis gaan alleen zijn wil opleggen aan anderen, nog erger dan JC.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 16 november 2011 @ 23:50:16 #95
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104460466
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:46 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Klopt! maar is het dan niet heel makkelijk om te stellen dat hij dus ook verantwoordelijk is voor de dingen die Laporta gedaan heeft? Zou het niet mogelijk zijn dat hij ook dingen op eigen hand heeft doorgevoerd?

En hoe zou het zijn uitgepakt met het alternatief wat tegenover Laporta stond? Wie weet was het dan wel allemaal nog veel beter gegaan. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het belachelijk is om te stellen dat Cruijff verantwoordelijk is voor het barcelona dat sinds een jaar of 3 leuk voetbal speelt. Er spelen zoveel andere dingen mee, en Cruijff is gewoon een klein stukje in dit hele web.
pi_104460512
Ik haat het soms echt om Ajacied te zijn. :')
Heb verder nog niets gelezen of zo hier maar ik hoop dat iedereen eens SAMEN gaat werken.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:51:51 #97
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460530
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:50 schreef Starzky het volgende:

[..]

Klopt! maar is het dan niet heel makkelijk om te stellen dat hij dus ook verantwoordelijk is voor de dingen die Laporta gedaan heeft? Zou het niet mogelijk zijn dat hij ook dingen op eigen hand heeft doorgevoerd?

En hoe zou het zijn uitgepakt met het alternatief wat tegenover Laporta stond? Wie weet was het dan wel allemaal nog veel beter gegaan. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het belachelijk is om te stellen dat Cruijff verantwoordelijk is voor het barcelona dat sinds een jaar of 3 leuk voetbal speelt. Er spelen zoveel andere dingen mee, en Cruijff is gewoon een klein stukje in dit hele web.
Barca plukt de vruchten van het jeugdbeleid die jaren geleden door Cruijff is hervormd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104460554
quote:
CRUIJFF REAGEERT: 'DIT STINKT AAN ALLE KANTEN'
16/11/2011 23:00

EXCLUSIEF - Johan Cruijff heeft woensdag totaal verbijsterd gereageerd op het nieuws dat Louis van Gaal per 1 juli 2012 benoemd is tot algemeen directeur van Ajax. Dat besluit namen vier van de vijf commissarissen op woensdagmiddag. Cruijff, de vijfde commissaris, was daarbij dus niet aanwezig. Het is bepaald geen geheim dat Cruijff en Van Gaal al vele jaren gebrouilleerd zijn.

De eerste reactie van Cruijff: 'Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen. Om te beginnen wist ik nergens van, he-le-maal niks, echt niet.'

Cruijff vervolgt: 'Het is logisch dat je daar allerlei dingen gaat achter zoeken. Om te beginnen was ik tot dinsdagmiddag nog in Amsterdam, toen pas ben ik weer naar Barcelona vertrokken. Dan is het wel érg toevallig dat er de volgende dag ineens een vergadering van de raad van commissarissen blijkt te zijn. Nou, dan weet je het wel. Ik heb nota bene pas vandaag (woensdag, red.) om 11.00 uur in Barcelona een email gekregen waarin stond dat er om vier uur een vergadering zou zijn. Daar kon ik natuurlijk niet meer bij zijn.'

Werd je gezegd waar die vergadering over zou gaan?
Cruijff: 'Nee, totaal niet. Vorige week woensdag heb ik nog drie uur lang met de verzoeningscommissie gesproken. Dat ging heel open en prettig, sindsdien heb ik niets meer gehoord. Dan denk je op de goede weg te zijn en dan gebeurt er ineens dit. Een stel kunstenmakers zijn het. Juridisch zullen ze allemaal wel weten hoe het in elkaar zit, maar dit stinkt natuurlijk aan alle kanten.'

Uit een aantal reacties uit de ledenraad op tv bleek dat de onvrede daar ook groot is. Enig idee wat er nu gaat gebeuren?
Cruijff: 'Die reacties waren duidelijk, maar de grootste aandeelhouder moet nu beslissen wat er gaat gebeuren. En die aandeelhouder is Ajax zelf. Ik zou bijvoorbeeld ook wel eens willen weten wat alle trainers ervan vinden. Het is in elk geval duidelijk dat er een heleboel mensen in de maling zijn genomen, onder wie ikzelf.'

Eén ding is duidelijk: het is Cruijff of Van Gaal. Cruijff en Van Gaal kan niet na alles wat er de laatste jaren tussen jullie is gebeurd.
Cruijff: 'Dat lijkt me duidelijk. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Eerst maar eens afwachten wat de club in totaliteit nou eigenlijk wil.' (Bert Nederlof)
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-AAN-ALLE-KANTEN.htm
pi_104460596
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:50 schreef Starzky het volgende:

[..]

Nogmaals, verdiep je nou eens in de materie. Cruijff is een god in Barcelona. Een autoriteit naar wie je luistert. Laporta heeft in vrijwel alles advies gevraagd aan Cruijff, van de jeugdopleiding tot het aankoopbeleid tot de aanstelling van jeugdcoaches, hoofdcoaches etc.

quote:
Cruijff heeft structurele veranderingen doorgevoerd in heel Barcelona, veranderingen die zover gaan tot de laagste regionen van het Barca voetbal. 4-3-3 en techniek boven fysiek zijn hier 2 aspecten van.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:53:54 #100
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104460612
En trouwens, waar was Cruijff toen hij dit bericht hoorde? Precies, in Barcelona....
NAtuurlijk is het een achterbakse zet, maar in mijn ogen heeft Cruijff genoeg gedaan om de rest van de RvC tot deze zet te duwen (had het zelf al veel eerder verwacht). De oorlog binnen Ajax zal nog wel doorgaan, als trouwe fan vind ik dit echt allemaal zeer triest.

De club zal blijven bestaan, maar het is tijd dat iedereen hun ego's op zij gaan zetten. En wanneer Cruijff dit niet kan, en alleen maar iedereen zijn eigen wil wilt opleggen kan hij weer lekker naar Barcelona gaan. Dan heb ik meer vertrouwen in een Dr. Organizational Change dan in een geweldige voetbalspeler die van het bedrijfsleven geen kaas heeft gegeten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 november 2011 @ 23:54:24 #101
862 Arcee
Look closer
pi_104460626
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:52 schreef Stiggie het volgende:
Ik heb nota bene pas vandaag (woensdag, red.) om 11.00 uur in Barcelona een email gekregen waarin stond dat er om vier uur een vergadering zou zijn. Daar kon ik natuurlijk niet meer bij zijn.'

http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-AAN-ALLE-KANTEN.htm
Ja, dat vond ik ook vreemd. Hij was er vaak niet, maar vandaag was het logisch dat-ie er niet bij kon zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_104460631
Ik schaam me als Ajax supporter echt voor deze situatie trouwens, dit is echt triest. :')
  woensdag 16 november 2011 @ 23:54:56 #103
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460647
Trouwens, wat denk je wat er zaterdag gaat gebeuren? Ik verwacht wel een actie van de supporters eigenlijk.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104460657
Aanvullend op dat bericht,

Er mochten van de verzoenningscommisie geen beslissingen vandaag worden gemaakt door de RvC omdat die vergadering juist over hun samenwerking zou gaan. Daarom ging Johan met een gerust hart naar Barcelona, omdat er NIETS MOCHT plaatsvinden van de RvC.

Dat maakt het zo verschrikkelijk achterbaks,
  woensdag 16 november 2011 @ 23:56:03 #105
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104460688
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:53 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nogmaals, verdiep je nou eens in de materie. Cruijff is een god in Barcelona. Een autoriteit naar wie je luistert. Laporta heeft in vrijwel alles advies gevraagd aan Cruijff, van de jeugdopleiding tot het aankoopbeleid tot de aanstelling van jeugdcoaches, hoofdcoaches etc.

[..]

Cruijff heeft structurele veranderingen doorgevoerd in heel Barcelona, veranderingen die zover gaan tot de laagste regionen van het Barca voetbal. 4-3-3 en techniek boven fysiek zijn hier 2 aspecten van.
Allemaal leuk, maar hoe zou het zijn geweest wanneer hij er niet geweest was? En Hiddink is een god in Zuid-Korea omdat hij daar met geluk en dwalingen van de scheidsrechter tot in de halve finale kwam. Supporters zijn net mensen, en totaal niet rationeel...
  woensdag 16 november 2011 @ 23:56:13 #106
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460692
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:55 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:

Er mochten van de verzoenningscommisie geen beslissingen vandaag worden gemaakt door de RvC omdat die vergadering juist over hun samenwerking zou gaan. Daarom ging Johan met een gerust hart naar Barcelona, omdat er NIETS MOCHT plaatsvinden van de RvC.

Ja ik hoorde het, ongelofelijk. Als ik het legaal kon doen had ik ten Have echt een lesje geleerd. Maarja , ik uit mijn frustratie wel in BF3 :'(
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 16 november 2011 @ 23:56:21 #107
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_104460699
:W RvC

Johan en Louis die zich verzoenen en gaan samenwerken :Y
AFC AJAX
pi_104460709
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:55 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:

+ Juridisch de vraag of er een beslissing is genomen die helemaal niet mocht
  woensdag 16 november 2011 @ 23:57:06 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104460737
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:54 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, wat denk je wat er zaterdag gaat gebeuren? Ik verwacht wel een actie van de supporters eigenlijk.
O ja er wordt ook nog gevoetbald, 14 minuten stilte of zo?
pi_104460754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:56 schreef Starzky het volgende:

[..]

Allemaal leuk, maar hoe zou het zijn geweest wanneer hij er niet geweest was?
Kijk naar Barca voor 2003.

quote:
En Hiddink is een god in Zuid-Korea omdat hij daar met geluk en dwalingen van de scheidsrechter tot in de halve finale kwam. Supporters zijn net mensen, en totaal niet rationeel...
Als je een nationaal team wilt nemen waar Hiddink geweldig werk heeft geleverd als voorbeeld kies dan Rusland, iets wat mijn stelling juist kracht meegeeft.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:58:09 #111
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104460770
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:56 schreef Stiggie het volgende:

[..]

+ Juridisch de vraag of er een beslissing is genomen die helemaal niet mocht
Bullshit, een commissie kan hierover niets zeggen of bepalen, dit zal allemaal niet rechtsgeldig contractueel zijn vastgelegd. Achterbaks is het natuurlijk wel, maar misschien wel de juiste manier om Cruijff eindelijk is wakker te schudden en te zorgen dat hij eindelijk actie onderneemt
pi_104460788
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:56 schreef msnk het volgende:
:W RvC

Johan en Louis die zich verzoenen en gaan samenwerken :Y
Het zou fantastisch zijn, mits van Gaal trainer, Johan jeugdopleiding!
pi_104460798
Ik heb geen zin om 2 topics terug te lezen maar wat is hier de algemene stemming? :P Voor of tegen de komst van v Gaal?

Ik vind het namelijk een geniale actie om v Gaal weer binnen Ajax te halen maar nu op dit moment met Cruijff lijkt me dat echt niet goed.
pi_104460829
quote:
5s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:58 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik heb geen zin om 2 topics terug te lezen maar wat is hier de algemene stemming? :P Voor of tegen de komst van v Gaal?

Ik vind het namelijk een geniale actie om v Gaal weer binnen Ajax te halen maar nu op dit moment met Cruijff lijkt me dat echt niet goed.
Waarom is van Gaal in een bestuurlijke functie geniaal?
  woensdag 16 november 2011 @ 23:59:43 #115
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_104460841
quote:
5s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:58 schreef HenkieVdV het volgende:

Hangt van Louis zijn intenties af.

Hij zei dat hij nooit meer zou terugkeren naar Ajax. Tjah, dan wantrouw ik hem wel ja.
AFC AJAX
  donderdag 17 november 2011 @ 00:00:11 #116
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104460856
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Kijk naar Barca voor 2003.

[..]

Als je een nationaal team wilt nemen waar Hiddink geweldig werk heeft geleverd als voorbeeld kies dan Rusland, iets wat mijn stelling juist kracht meegeeft.
Ik merk wel dat discussie voeren niet je sterkste punt is, niets onderbouwd en er vanuit gaan dat jij als enige totale kennis van alles hebt. Maar is goed, ga jij je maar weer aftrekken op het tikkie-breed voetbal wat cruijff bij barca heeft ingevoerd en daarna lekker slapen onder je Cruijff-dekbed, dan zoek ik iemand op waarmee ik wel inhoudelijk kan discussieren
  donderdag 17 november 2011 @ 00:00:51 #117
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460900
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:00 schreef Starzky het volgende:

[..]

Ik merk wel dat discussie voeren niet je sterkste punt is, niets onderbouwd en er vanuit gaan dat jij als enige totale kennis van alles hebt. Maar is goed, ga jij je maar weer aftrekken op het tikkie-breed voetbal wat cruijff bij barca heeft ingevoerd en daarna lekker slapen onder je Cruijff-dekbed, dan zoek ik iemand op waarmee ik wel inhoudelijk kan diskussieren
Nou nou, spijtige manier van je ongelijk toegeven. In tegenstelling tot jou sta ik weldegelijk open tot het delen van mijn kennis. Dat jij vastgeroest bent in denkbeelden afkomstig van Vermeulen is eerder treurig dan spijtig.
pi_104460903
Toch zeer vreemd dat Keje gewoon zegt dat het plan geweest was om gewoon uit te voeren wat Cruijff wou en daarna bijna elk idee van hem wordt afgewezen door die andere 4. Wat is die ten Have verteld joh?
  donderdag 17 november 2011 @ 00:01:59 #120
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_104460935
quote:
quote:
De intentie is dat met de komst van de bestuursraad de ledenraad en het oude driehoofdige bestuur worden opgeheven.
Wat heb ik gemist :+?
AFC AJAX
  donderdag 17 november 2011 @ 00:02:41 #121
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104460960
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:01 schreef msnk het volgende:

[..]

[..]

Ja ik heb geen idee? Zolang die mensen pro-cruyff zien is het goed :') Als ze pro-Ten have zijn dan is het begin naar degradatie en pauperclub ingezet bij Ajax.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104461038
Als geschiedenis leraar zijnde moet ik zeggen dat hem uitmaken voor een nazi natuurlijk historisch en feitelijk incorrect is. Dat hij gebruik maakt van nazi-praktijken (een manier van handelen die nazi's vaak gebruikten) is echter evident, j zeker een punt.

Deze rat probeert de club te kapen. Ik heb 2 maanden terug al eens gezegd dat ik hem een boeventronie vond hebben en het gevoel had dat hij wel eens een wolf in schaapskleren kon zijn. Helaas is dat vandaag waarheid geworden.

Hier zitten duidelijk Coronel en Co. achter. Toen zij hun functie neerlegden had er meteen een interim bestuur aangesteld moeten worden. In plaats daarvan hebben zij van het begin af aan de fluwelen revolutie kunnen saboteren, omdat ze immers nog "in functie" waren. De keuze voor de vier commissarissen naast Cruijff, gekozen door een aanstellingscommissie die voor het overgrote deel bestond uit personen uit het kamp Coronel, was al uiterst verdacht.

Nu weten we dus waar men sinds begin dit jaar al mee bezig was. Cruijff had gelijk, de waarheid is vanzelf naar buiten gekomen. Men tracht onze messias aan het kruis te nagelen. Gaan wij dezelfde fout maken als de joden 2000 jaar geleden en kiezen wij ook partij tégen onze messias, of komen wij wél in opstand tegen de Romeinse bezetter?
pi_104461044
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Waarom is van Gaal in een bestuurlijke functie geniaal?
Ja dat is dus wat ik ook een beetje bedoel want ik denk dat v Gaal echt de "Ajax-cultuur" kent en dat ook met het inbrengen van jeugd, de spelwijze etcetc kan bepalen en daarom beter op Johan's functie kan zitten. Toch denk ik dat v Gaal ook op andere wijze altijd positief kan bijdragen aan Ajax.
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:59 schreef msnk het volgende:

[..]

Hangt van Louis zijn intenties af.

Hij zei dat hij nooit meer zou terugkeren naar Ajax. Tjah, dan wantrouw ik hem wel ja.
Ja ik zag het net ok inderdaad. Een quote van een jaar geleden . Maar daarin zegt hij nadrukkelijk: "Met deze mensen". Maar ik schrok ook toen ik het hoorde. :P
  donderdag 17 november 2011 @ 00:04:52 #124
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_104461063
Even een quote van een andere site:

Ongelooflijk, wat stelt Cruijff zich destructief op!!!!! In plaats van constructief. Als je het al niet eens bent, geef deze mensen in een vergadering besloten op hun flikker. Ik zie nu ten Have correct de zaak uitleggen en Cruijff als een male tekeer gaan.

Dat hij kan zeggen, ik zit er totaal niet op te wachten, waarom niet johan? Leg me dat eens uit, van Gaal is de ultieme AD, komt hij met La Ling aanzetten. Sorry maar dat kun je toch niet verkopen, je wilt een AD met voetbalachtergrond, heb je die is het weer niet goed. Hij past in de profielschets, daarin is niet belangrijk dat hij geheel in lijn moet liggen en vriendjes moet zijn van Cruijff, gelukkig. De profielschets is al tijden duidelijk, daar heeft Cruijff ook mee ingestemd.

Ik baal er zo van, doordat Cruijff zich nu zo opstelt, kent het alleen maar weer verliezers, Van Gaal, Cruijff, huidige directie, oude directie. Stel je nou eens constructief op! Ga op zijn minst praten met van Gaal in plaats van nu al de deur op slot te doen.

Maar Pizzaknoppo, wat vindt jij nu van de benoeming van van Gaal?
pi_104461069
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:01 schreef msnk het volgende:

[..]

[..]

quote:
Groen licht bestuursraad Ajax

De 186 aanwezigen op ledenvergadering van Ajax hebben met een grote meerderheid (7 tegenstemmen) ingestemd met de voorgestelde statutenwijzigingen. De belangrijkste verandering is dat de uit 24 leden bestaande ledenraad en het clubbestuur (vijf personen) worden samengevoegd in een zevenhoofdige bestuursraad.

De statutenwijziging ging niet zonder slag of stoot. Voor de stemming werd een aantal amendementen ingediend, waarvan er diverse aangenomen zouden worden. Met als gevolg, dat de vereniging toch meer greep op de bestuursraad krijgt, dan in de voorgestelde statutenwijziging was omschreven.

Hoewel de benoemingscommissie al enige tijd op zoek is naar leden voor de bestuursraad, wordt de procedure opengegooid. Elk lid kan kandidaten nu aandragen. Formeel moet de ledenraad de stemming van de leden nog bekrachtigen. Het was de bedoeling dat na de ledenvergadering te doen, maar daarvoor waren er te weinig ledenraadsleden. Op korte termijn heeft die formaliteit alsnog plaats.
Bericht uit september.
pi_104461123
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:04 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja dat is dus wat ik ook een beetje bedoel want ik denk dat v Gaal echt de "Ajax-cultuur" kent en dat ook met het inbrengen van jeugd, de spelwijze etcetc kan bepalen en daarom beter op Johan's functie kan zitten. Toch denk ik dat v Gaal ook op andere wijze altijd positief kan bijdragen aan Ajax.

[..]

Voor het inbrengen van de jeugd hebben de Frank ( die ik liever overigens zou zien worden vervangen door Louis maar dat terzijde) Maar de jeugdopleiding heeft echt werkelijk alleen maar aan kwaliteit ingeboet sinds TIPS. Van Gaal moet absoluut zijn meerdere erkennen in Cruijff die eerst bij Ajax periode 1985 tot 1991(?) bij Ajax de jeugdopleiding neerzette en nu bij Barca periode 2003 tot heden.
pi_104461227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:04 schreef Starzky het volgende:
Even een quote van een andere site:

Ongelooflijk, wat stelt Cruijff zich destructief op!!!!! In plaats van constructief. Als je het al niet eens bent, geef deze mensen in een vergadering besloten op hun flikker. Ik zie nu ten Have correct de zaak uitleggen en Cruijff als een male tekeer gaan.

Dat hij kan zeggen, ik zit er totaal niet op te wachten, waarom niet johan? Leg me dat eens uit, van Gaal is de ultieme AD, komt hij met La Ling aanzetten. Sorry maar dat kun je toch niet verkopen, je wilt een AD met voetbalachtergrond, heb je die is het weer niet goed. Hij past in de profielschets, daarin is niet belangrijk dat hij geheel in lijn moet liggen en vriendjes moet zijn van Cruijff, gelukkig. De profielschets is al tijden duidelijk, daar heeft Cruijff ook mee ingestemd.

Ik baal er zo van, doordat Cruijff zich nu zo opstelt, kent het alleen maar weer verliezers, Van Gaal, Cruijff, huidige directie, oude directie. Stel je nou eens constructief op! Ga op zijn minst praten met van Gaal in plaats van nu al de deur op slot te doen.

Maar Pizzaknoppo, wat vindt jij nu van de benoeming van van Gaal?
Waardeloos natuurlijk, van Gaal komt terug op basis van rancune jegens Cruijff in een positie voor hem totaal onbekend bij een club waar hij de afgelopen jaren enkel over heeft gesproken in combinatie met woorden als 'nooit meer terug' 'Alkmaar is mijn club' 'Mensen bij Ajax hebben mij kapot willen maken' etc.. Als je van Gaal binnenhaalt alszijnde een vakman, haal hem dan binnen als trainer...
  donderdag 17 november 2011 @ 00:09:09 #128
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104461256
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:04 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Als geschiedenis leraar zijnde moet ik zeggen dat hem uitmaken voor een nazi natuurlijk historisch en feitelijk incorrect is. Dat hij gebruik maakt van nazi-praktijken (een manier van handelen die nazi's vaak gebruikten) is echter evident, j zeker een punt.

Deze rat probeert de club te kapen. Ik heb 2 maanden terug al eens gezegd dat ik hem een boeventronie vond hebben en het gevoel had dat hij wel eens een wolf in schaapskleren kon zijn. Helaas is dat vandaag waarheid geworden.

Hier zitten duidelijk Coronel en Co. achter. Toen zij hun functie neerlegden had er meteen een interim bestuur aangesteld moeten worden. In plaats daarvan hebben zij van het begin af aan de fluwelen revolutie kunnen saboteren, omdat ze immers nog "in functie" waren. De keuze voor de vier commissarissen naast Cruijff, gekozen door een aanstellingscommissie die voor het overgrote deel bestond uit personen uit het kamp Coronel, was al uiterst verdacht.

Nu weten we dus waar men sinds begin dit jaar al mee bezig was. Cruijff had gelijk, de waarheid is vanzelf naar buiten gekomen. Men tracht onze messias aan het kruis te nagelen. Gaan wij dezelfde fout maken als de joden 2000 jaar geleden en kiezen wij ook partij tégen onze messias, of komen wij wél in opstand tegen de Romeinse bezetter?
Ik vind deze post geniaal :@
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104461346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:04 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:

Nou vertel.
  donderdag 17 november 2011 @ 00:12:47 #130
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104461404
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:11 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Nou vertel.
Ajax is de Reichstag en Cruyff de communist.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104461455
Maarja, zouden alle veranderingen in de jeugdopleiding door Jonk & Cruijff straks weer overhoop worden gehaald door van Gaal?
pi_104461459

Lol shirtvandedag speelt er snel op in.
  donderdag 17 november 2011 @ 00:14:32 #133
325092 TakAFCA
One life, one love, one game
pi_104461474
14 minuten stilte zou een mooi gebaar zijn idd.
En dan de hele ArenA na die 14 minuten een karate trap doet ofzo.
pi_104461507
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef TakAFCA het volgende:
Gewoon spreekkoren jegens Ten Have.
  donderdag 17 november 2011 @ 00:15:28 #135
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104461513
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef TakAFCA het volgende:
Ik dacht meer aan een doek met Ten Have's naam en een streep er doorheen.
En cruyff die er naast staat als god.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104461535
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef j0rdiiii het volgende:
Maarja, zouden alle veranderingen in de jeugdopleiding door Jonk & Cruijff straks weer overhoop worden gehaald door van Gaal?
Denk het niet. v Gaal weet ook dat een goede jeugdopleiding de basis van Ajax is.
  donderdag 17 november 2011 @ 00:18:14 #137
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104461602
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:16 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Denk het niet. v Gaal weet ook dat een goede jeugdopleiding de basis van Ajax is.
Waarom verneukte hij het dan in de 90 ?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 november 2011 @ 00:19:17 #138
325092 TakAFCA
pi_104461633
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:15 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan een doek met Ten Have's naam en een streep er doorheen.
En cruyff die er naast staat als god.

En zo'n protestmars natuurlijk.
  donderdag 17 november 2011 @ 00:21:08 #139
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_104461707
Ik weet nog de kop uit de Nieuwe Revu toen we in 1992 de UEFA Cup wonnen: "De eerste zonder Cruijff".
Toen Van Gaal eerder het stokje van Beenhakker over nam liep het niet best. Zoals gewoonlijk begonnen we vanaf de tribune weer het bekende 'Johan Cruijff, Johan Cruijff" te roepen.
Ik heb nog steeds het idee dat als Ajax destijds niet zo krap bij kas had gezeten ze Van Gaal eruit getrapt hadden, vooral vanuit het Cruijff kamp.

Van Gaal was een top coach, heeft voor prachtige wedstrijden gezorgd waar ik bij was en nu mijn kinderen over vertel, maar of hij als algemeen directeur goed is......
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_104461718
Maar waarom veranderde hij dan de gehele manier van de jeugdopleiding terwijl hij de ene parel na de andere kreeg waarmee hij dus de CL won? Puur omdat Van Gaal visie moet en zal gebeuren, dit zelfde geldt voor Johan en als ze beiden dan eigenlijk totaal verschillen over het belangrijkste gedeelte van Ajax weet je dat dit niet samen gaat. Ten Have en co weten dit ook, alleen brengen ze het smerig zodat het lijkt alsof Johan te kinderachtig is terwijl Louis ook aangaf Johan niet te vergeven en geen samenwerking wilt, kortom die had al voor hij tekende de zekerheid gekregen dat Johan eruit gewerkt zo worden.
pi_104461793
Daarnaast, op basis van wat is Louis een goeie AD? Dat vergeet iedereen gemakkelijk, hij faalde al als TD, als zijn aankopen bij iedere club waar hij is geweest zijn slecht en door conflicten is hij overal na 3 jaar weer weg. Maar iedereen lijkt dit normaal te vinden?

Zelfde voor Scholletje, hij faalde nota bene al als TD, en nu mag hij weer? Maar Ling die een club leid die laatst kampioen werd, van een telstar dus een topclub maakte en promoveerde 2x (logisch dat je 1x degradeert als je te snel promoveert kijk maar naar de Volendam, de graafschap ect.) is totaal niet geschikt?
  donderdag 17 november 2011 @ 00:29:35 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104461982
Als ik AJAX supporter was dan leverde ik de kaart in
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 17 november 2011 @ 00:30:11 #143
325092 TakAFCA
pi_104462004
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:29 schreef michaelmoore het volgende:
Als ik AJAX supporter was dan leverde ik de kaart in
Dat zegt voor al meer over jou als supporter. ;)
  donderdag 17 november 2011 @ 00:32:07 #144
323876 michaelmoore
pi_104462056
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:09 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik vind deze post geniaal :@
quote:
Hier zitten duidelijk Coronel en Co. achter. Toen zij hun functie neerlegden had er meteen een interim bestuur aangesteld moeten worden. In plaats daarvan hebben zij van het begin af aan de fluwelen revolutie kunnen saboteren, omdat ze immers nog "in functie" waren. De keuze voor de vier commissarissen naast Cruijff, gekozen door een aanstellingscommissie die voor het overgrote deel bestond uit personen uit het kamp Coronel, was al uiterst verdacht
.

Heel juist
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 17 november 2011 @ 00:48:19 #145
325092 TakAFCA
pi_104462460
Davids ;(
pi_104462567
  donderdag 17 november 2011 @ 00:55:16 #147
325092 TakAFCA
pi_104462589
quote:
pi_104462714
Nu Cruijff zijn zin weer niet krijgt zal hij binnenkort wel weer opduiken bij Feyenoord.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_104462736
Johan en Louis: vanwaar die ruzie?
16 november 2011 Auteur: Redactie
Tags: Algemeen directeur, Johan Cruijff, Louis van Gaal

Vanavond wordt Louis van Gaal aan de ledenraad voorgedragen als nieuwe algemeen directeur van Ajax. Wanneer de ledenraad zijn komst accepteert, betekent dit automatisch het vertrek van Johan Cruijff bij de club die hem zo lief is. Het botert namelijk niet tussen de twee kemphanen. Vaak wordt hierbij verwezen naar het fameuze ‘kerstdiner’ dat de breuk tussen de twee Amsterdammers bezegeld zou hebben. Hun onderlinge historie gaat echter al veel verder terug.

Zowel Johan Cruijff als Louis van Gaal groeide op als product van de babyboom onder de rook van De Meer. El Salvador in de Akkerstraat, de Tulpengeneraal op het Galileīplantsoen. De twee kemphanen kwamen elkaar voor het eerst tegen bij, natuurlijk, Ajax. Cruijff was een gearriveerde sterspeler op het moment dat Van Gaal zijn eerste stappen binnen De Meer zette.

In die tijd trok Ajax ieder jaar een reeks spelers van amateurclubs uit heel het land aan. Deze werden vervolgens geplaatst in het tweede elftal, waar ze moesten bewijzen het niveau dat Ajax nastreefde aan te kunnen. Van Gaal was in 1971 één van deze spelers, nadat hij gescout was bij de naburige vereniging RKSV De Meer. De flamboyante Van Gaal was destijds centrumspits en op die positie speelde in het eerste elftal Cruijff.

Volgens een lezing van ploeggenoot Gerrie Mühren geloofde Van Gaal daadwerkelijk dat hij beter was dan Cruijff, die Ajax zojuist voor het eerst naar de winst van de Europa Cup 1 had geleid en aanvoerder was geworden: “Wij hadden niet zoveel contact met spelers van het tweede elftal. Maar er was één speler in dat elftal die meteen de aandacht trok: Louis van Gaal. Niet omdat hij een wereldvoetballer was, maar omdat hij dag in dag uit tegenover iedereen bij Ajax liep te verkondigen dat hij beter was dan Cruijff. Tot op de dag van vandaag weet ik zeker dat hij daarvan heilig overtuigd was.”

Bij Ajax bleken ze echter minder overtuigd van de kwaliteiten van de voetballer Van Gaal. Geen enkele keer werd hij door Stefan Kovacs bij het tweede elftal weggehaald om mee te doen bij de echte mannen. Te traag, luidde het oordeel. Gedesillusioneerd en woedend over het onrecht dat hem was aangedaan trok Van Gaal vervolgens naar FC Antwerp. Als voetballer zou de Tulpengeneraal Cruijff enkele malen treffen, maar zijn revanche blijft uit. Pijnlijk wordt het zelfs wanneer Ajax onder leiding van technisch directeur Johan Cruijff Sparta, met Van Gaal in de gelederen, met 9-0 oprolt.

In 1988 lijken Van Gaal en Cruijff elkaar bij Ajax opnieuw tegen te komen. Van Gaal wordt namelijk aangesteld als jeugdtrainer bij de club waar Cruijff op dat moment technisch directeur is. Juist op dat moment vertrekt El Salvador echter uit Amsterdam na een conflict met voorzitter Ton Harmsen. In de jeugdopleiding wordt zoon Jordi dupe van de machtsstrijd. Het doet familieman Cruijff ongelofelijk zeer, maar van wrok jegens jeugdtrainer Van Gaal is op dat moment geen sprake.

Dat lijkt pas te ontstaan in 1989, wanneer Cruijff zijn rivaal Van Gaal uitnodigt om stage bij hem te komen lopen in Barcelona. Het leidt tot twee gesprekken bij de familie Cruijff thuis. Hierbij was ook de bevriende familie Koeman aanwezig. Tijdens kerst wordt Van Gaal echter gebeld omdat zijn zus overleden was. Halsoverkop vertrok de nieuwbakken trainer uit Barcelona, waarbij hij vergeten was de familie te bedanken. Volgens hem de oorzaak van het conflict met Cruijff, die dit overigens ten stelligste ontkent: “Als je zoiets hoort dan vraag je jezelf af of er bij iemand een draadje loszit of een kabel. Normaal gesproken reageer ik niet op zoiets, maar dit keer worden de normen overtreden die wij in ons gezin hanteren. Als ik namelijk boos zou zijn, dan deug ik niet als mens.”

Niet veel later wordt Van Gaal trainer bij Ajax en gaat Cruijff aan de slag bij Barcelona. In Amsterdam vecht Van Gaal constant met de schaduw van El Salvador, die nog steeds over de club hangt. Zijn eerste seizoen verloopt moeizaam en wanneer Torino de 1-1 maakt in de finale van de UEFA Cup beginnen Ajax-fans een protestactie: “Wij willen Johan terug”, roept het publiek. Van Gaal is tot in het diepst van zijn ziel gekwetst.

Met fantastische prestaties stapt Van Gaal in zijn periode enigszins uit de schaduw van Johan Cruijff, die vanuit van Barcelona nog regelmatig kritiek uit op de werkwijze van Louis van Gaal. Waar Cruijff bij Barcelona kiest voor exceptionele individualisten als Romario en Stoichkov, slachtoffert Van Gaal bij Ajax een individualist als Roy voor teamspeler Edgar Davids. Later zullen discussies volgen over bijvoorbeeld Tarik Oulida en Dani, met wie Van Gaal maar moeilijk kon samenwerken.

Zijn voornaamste kritiek uit zich echter op de jeugdopleiding. Cruijff constateert dat alle spelers die onder Van Gaal doorbreken onder zijn bewind zijn binnengehaald. Uit de werkwijze van Louis van Gaal kwamen slechts Kiki Musampa en Nordin Wooter voort. Reden voor Cruijff om de noodklok te luiden. Van Gaal was ziedend, aangezien hij juist reputatie aan het winnen was vanwege zijn manier van werken met jonge spelers.

Wanneer Van Gaal in 1997 wordt aangesteld als nieuwe trainer van FC Barcelona krijgt het conflict tussen de twee kemphanen een nieuwe dimensie. Een jaar eerder was Cruijff namelijk vertrokken bij Barcelona na een langslepend conflict met voorzitter Nunez. Deze wilde graag betrokken worden bij de dagelijkse beslommeringen, maar daar zat Cruijff niet op te wachten. Daarnaast was hij niet welkom in de kleedkamer: “Bestuursleden hebben geen verstand van voetbal”, redeneerde Cruijff toen ook al. Uit eten gaan zat er voor Nunez ook niet in. Cruijff wil alleen uit eten met mensen die hij persoonlijk mag.

Van Gaal hanteerde een hele andere lijn. Nunez werd onder zijn bewind intensief betrokken bij de gang van zaken. Van Gaal noemt de voorzitter zelfs enkele malen zijn tweede vader. Cruijff sluit zich ondertussen aan bij de verzetbeweging de Blauwe Olifant, die zich intensief verzet tegen het beleid van Nunez. De Tulpengeneraal ziet het als een persoonlijke aanval en haalt in de pers enkele keren hard uit naar Cruijff. Zonder de kritiek van Cruijff zou het volgens Van Gaal allemaal een stuk beter gaan. Het zal niet het gewenste effect hebben, want de Blauwe Olifant wint steeds meer steun en zal uiteindelijk de macht bij Barcelona overnemen. Een nieuwe nederlaag voor Van Gaal.

De jubelwedstrijden rond de eeuwwisseling werden eveneens als een persoonlijk verlies ervaren door Van Gaal. Eerst mocht Cruijff met zijn Dream Team afscheid nemen van zijn supporters in Camp Nou met een erewedstrijd tegen het FC Barcelona van Louis van Gaal. Het volledige stadion schaart zich gedurende de wedstrijd achter Cruijff, terwijl Van Gaal er op de bank maar wat ongemakkelijk bijzit. Na afloop weigert hij de hand van El Salvador te schudden. Dat zou volgens hem hypocriet zijn en dat is hij niet. Niet veel later is Cruijff ook de grote held bij een erewedstrijd in de Amsterdam Arena. Opnieuw wacht voor Van Gaal een bijrol.

De frustratie van het eeuwig in de schaduw staan van Cruijff botviert Van Gaal regelmatig in de media. Hij kan het persoonlijk niet met Cruijff vinden en doet er alles aan om jaren later alsnog te bewijzen dat hij in de jaren zeventig beter was dan El Salvador. Van Gaal wil de beste zijn en daarin is Cruijff een sta in de weg. Als een ware Don Quichot vecht hij al jaren tegen de schaduw van Johan Cruijff. Zijn keuze om algemeen directeur te worden, ondanks dat hij een jaar geleden riep nooit meer bij Ajax aan de slag te gaan, is ook volledig ingegeven door dit schijngevecht.

Het bezwaar van Cruijff tegen zijn rivaal ligt echter niet op het menselijk vlak. El Salvador kan het oprecht niet vinden in zijn werkwijze. De nadruk ligt bij Van Gaal in de jeugdopleiding teveel op het team en te weinig op het individu. Daarnaast vindt Cruijff de werkwijze van de Tulpengeneraal teveel gebaseerd op theorie en te weinig op de praktijk. Juist dat is de reden dat Cruijff zijn hele fluwelen revolutie heeft gestart: slechts met zijn werkwijze kan Ajax terugkeren naar de top. De methodische werkwijze van Louis van Gaal en zijn profeten Co Adriaanse en Jan Olde Riekerink hebben de jeugdopleiding naar de afgrond gebracht. Daarmee is Van Gaal de personificatie van de duivel waartegen Cruijff zijn fluwelen revolutie heeft gekeerd. Samenwerken is dus alles behalve een optie. De visie van Cruijff en Van Gaal ligt namelijk mijlenver uit elkaar.

Tekst: Pieter Zwart – Ajax1
pi_104462749
Ten alle tijden kies ik als supporter voor Cruijff, de enige man die de jeugdopleiding weer op orde kan krijgen!
pi_104462811
Johan en Louis: vanwaar die ruzie?
16 november 2011 Auteur: Redactie
Tags: Algemeen directeur, Johan Cruijff, Louis van Gaal

Vanavond wordt Louis van Gaal aan de ledenraad voorgedragen als nieuwe algemeen directeur van Ajax. Wanneer de ledenraad zijn komst accepteert, betekent dit automatisch het vertrek van Johan Cruijff bij de club die hem zo lief is. Het botert namelijk niet tussen de twee kemphanen. Vaak wordt hierbij verwezen naar het fameuze ‘kerstdiner’ dat de breuk tussen de twee Amsterdammers bezegeld zou hebben. Hun onderlinge historie gaat echter al veel verder terug.

Zowel Johan Cruijff als Louis van Gaal groeide op als product van de babyboom onder de rook van De Meer. El Salvador in de Akkerstraat, de Tulpengeneraal op het Galileīplantsoen. De twee kemphanen kwamen elkaar voor het eerst tegen bij, natuurlijk, Ajax. Cruijff was een gearriveerde sterspeler op het moment dat Van Gaal zijn eerste stappen binnen De Meer zette.

In die tijd trok Ajax ieder jaar een reeks spelers van amateurclubs uit heel het land aan. Deze werden vervolgens geplaatst in het tweede elftal, waar ze moesten bewijzen het niveau dat Ajax nastreefde aan te kunnen. Van Gaal was in 1971 één van deze spelers, nadat hij gescout was bij de naburige vereniging RKSV De Meer. De flamboyante Van Gaal was destijds centrumspits en op die positie speelde in het eerste elftal Cruijff.

Volgens een lezing van ploeggenoot Gerrie Mühren geloofde Van Gaal daadwerkelijk dat hij beter was dan Cruijff, die Ajax zojuist voor het eerst naar de winst van de Europa Cup 1 had geleid en aanvoerder was geworden: “Wij hadden niet zoveel contact met spelers van het tweede elftal. Maar er was één speler in dat elftal die meteen de aandacht trok: Louis van Gaal. Niet omdat hij een wereldvoetballer was, maar omdat hij dag in dag uit tegenover iedereen bij Ajax liep te verkondigen dat hij beter was dan Cruijff. Tot op de dag van vandaag weet ik zeker dat hij daarvan heilig overtuigd was.”

Bij Ajax bleken ze echter minder overtuigd van de kwaliteiten van de voetballer Van Gaal. Geen enkele keer werd hij door Stefan Kovacs bij het tweede elftal weggehaald om mee te doen bij de echte mannen. Te traag, luidde het oordeel. Gedesillusioneerd en woedend over het onrecht dat hem was aangedaan trok Van Gaal vervolgens naar FC Antwerp. Als voetballer zou de Tulpengeneraal Cruijff enkele malen treffen, maar zijn revanche blijft uit. Pijnlijk wordt het zelfs wanneer Ajax onder leiding van technisch directeur Johan Cruijff Sparta, met Van Gaal in de gelederen, met 9-0 oprolt.

In 1988 lijken Van Gaal en Cruijff elkaar bij Ajax opnieuw tegen te komen. Van Gaal wordt namelijk aangesteld als jeugdtrainer bij de club waar Cruijff op dat moment technisch directeur is. Juist op dat moment vertrekt El Salvador echter uit Amsterdam na een conflict met voorzitter Ton Harmsen. In de jeugdopleiding wordt zoon Jordi dupe van de machtsstrijd. Het doet familieman Cruijff ongelofelijk zeer, maar van wrok jegens jeugdtrainer Van Gaal is op dat moment geen sprake.

Dat lijkt pas te ontstaan in 1989, wanneer Cruijff zijn rivaal Van Gaal uitnodigt om stage bij hem te komen lopen in Barcelona. Het leidt tot twee gesprekken bij de familie Cruijff thuis. Hierbij was ook de bevriende familie Koeman aanwezig. Tijdens kerst wordt Van Gaal echter gebeld omdat zijn zus overleden was. Halsoverkop vertrok de nieuwbakken trainer uit Barcelona, waarbij hij vergeten was de familie te bedanken. Volgens hem de oorzaak van het conflict met Cruijff, die dit overigens ten stelligste ontkent: “Als je zoiets hoort dan vraag je jezelf af of er bij iemand een draadje loszit of een kabel. Normaal gesproken reageer ik niet op zoiets, maar dit keer worden de normen overtreden die wij in ons gezin hanteren. Als ik namelijk boos zou zijn, dan deug ik niet als mens.”

Niet veel later wordt Van Gaal trainer bij Ajax en gaat Cruijff aan de slag bij Barcelona. In Amsterdam vecht Van Gaal constant met de schaduw van El Salvador, die nog steeds over de club hangt. Zijn eerste seizoen verloopt moeizaam en wanneer Torino de 1-1 maakt in de finale van de UEFA Cup beginnen Ajax-fans een protestactie: “Wij willen Johan terug”, roept het publiek. Van Gaal is tot in het diepst van zijn ziel gekwetst.

Met fantastische prestaties stapt Van Gaal in zijn periode enigszins uit de schaduw van Johan Cruijff, die vanuit van Barcelona nog regelmatig kritiek uit op de werkwijze van Louis van Gaal. Waar Cruijff bij Barcelona kiest voor exceptionele individualisten als Romario en Stoichkov, slachtoffert Van Gaal bij Ajax een individualist als Roy voor teamspeler Edgar Davids. Later zullen discussies volgen over bijvoorbeeld Tarik Oulida en Dani, met wie Van Gaal maar moeilijk kon samenwerken.

Zijn voornaamste kritiek uit zich echter op de jeugdopleiding. Cruijff constateert dat alle spelers die onder Van Gaal doorbreken onder zijn bewind zijn binnengehaald. Uit de werkwijze van Louis van Gaal kwamen slechts Kiki Musampa en Nordin Wooter voort. Reden voor Cruijff om de noodklok te luiden. Van Gaal was ziedend, aangezien hij juist reputatie aan het winnen was vanwege zijn manier van werken met jonge spelers.

Wanneer Van Gaal in 1997 wordt aangesteld als nieuwe trainer van FC Barcelona krijgt het conflict tussen de twee kemphanen een nieuwe dimensie. Een jaar eerder was Cruijff namelijk vertrokken bij Barcelona na een langslepend conflict met voorzitter Nunez. Deze wilde graag betrokken worden bij de dagelijkse beslommeringen, maar daar zat Cruijff niet op te wachten. Daarnaast was hij niet welkom in de kleedkamer: “Bestuursleden hebben geen verstand van voetbal”, redeneerde Cruijff toen ook al. Uit eten gaan zat er voor Nunez ook niet in. Cruijff wil alleen uit eten met mensen die hij persoonlijk mag.

Van Gaal hanteerde een hele andere lijn. Nunez werd onder zijn bewind intensief betrokken bij de gang van zaken. Van Gaal noemt de voorzitter zelfs enkele malen zijn tweede vader. Cruijff sluit zich ondertussen aan bij de verzetbeweging de Blauwe Olifant, die zich intensief verzet tegen het beleid van Nunez. De Tulpengeneraal ziet het als een persoonlijke aanval en haalt in de pers enkele keren hard uit naar Cruijff. Zonder de kritiek van Cruijff zou het volgens Van Gaal allemaal een stuk beter gaan. Het zal niet het gewenste effect hebben, want de Blauwe Olifant wint steeds meer steun en zal uiteindelijk de macht bij Barcelona overnemen. Een nieuwe nederlaag voor Van Gaal.

De jubelwedstrijden rond de eeuwwisseling werden eveneens als een persoonlijk verlies ervaren door Van Gaal. Eerst mocht Cruijff met zijn Dream Team afscheid nemen van zijn supporters in Camp Nou met een erewedstrijd tegen het FC Barcelona van Louis van Gaal. Het volledige stadion schaart zich gedurende de wedstrijd achter Cruijff, terwijl Van Gaal er op de bank maar wat ongemakkelijk bijzit. Na afloop weigert hij de hand van El Salvador te schudden. Dat zou volgens hem hypocriet zijn en dat is hij niet. Niet veel later is Cruijff ook de grote held bij een erewedstrijd in de Amsterdam Arena. Opnieuw wacht voor Van Gaal een bijrol.

De frustratie van het eeuwig in de schaduw staan van Cruijff botviert Van Gaal regelmatig in de media. Hij kan het persoonlijk niet met Cruijff vinden en doet er alles aan om jaren later alsnog te bewijzen dat hij in de jaren zeventig beter was dan El Salvador. Van Gaal wil de beste zijn en daarin is Cruijff een sta in de weg. Als een ware Don Quichot vecht hij al jaren tegen de schaduw van Johan Cruijff. Zijn keuze om algemeen directeur te worden, ondanks dat hij een jaar geleden riep nooit meer bij Ajax aan de slag te gaan, is ook volledig ingegeven door dit schijngevecht.

Het bezwaar van Cruijff tegen zijn rivaal ligt echter niet op het menselijk vlak. El Salvador kan het oprecht niet vinden in zijn werkwijze. De nadruk ligt bij Van Gaal in de jeugdopleiding teveel op het team en te weinig op het individu. Daarnaast vindt Cruijff de werkwijze van de Tulpengeneraal teveel gebaseerd op theorie en te weinig op de praktijk. Juist dat is de reden dat Cruijff zijn hele fluwelen revolutie heeft gestart: slechts met zijn werkwijze kan Ajax terugkeren naar de top. De methodische werkwijze van Louis van Gaal en zijn profeten Co Adriaanse en Jan Olde Riekerink hebben de jeugdopleiding naar de afgrond gebracht. Daarmee is Van Gaal de personificatie van de duivel waartegen Cruijff zijn fluwelen revolutie heeft gekeerd. Samenwerken is dus alles behalve een optie. De visie van Cruijff en Van Gaal ligt namelijk mijlenver uit elkaar.

Tekst: Pieter Zwart – Ajax1

Ik repost dit hier omdat anders niemand deze perfecte column leest.
pi_104462854
quote:
En daarom zal het eventuele vertrek van Cruijff de doodsteek zijn voor Ajax.
pi_104462974
Klopt en daarom des te pijnlijk dat weinig mensen zich dit realiseren, mocht dit dus doorgaan is het een zekerheid dat Ajax de strijd om de eeuwig topclub van NL te zijn verloren en is het een kwestie van tijd dat we vele supporters verliezen door te weinig succes periodes omdat we de spelers er niet voor hebben uit de jeugd die direct een topniveau hebben. En met Blind en Louis die voor de aankopen moeten zorgen maar tegelijkertijd beiden hebben aangetoond daarin erg te falen bij iedere club waar zij TD waren kan je concluderen dat dit het definitieve begin van het einde is van Ajax. En over 5 tot 8 jaar realiseert men dit maar dan is JC toch echt veel te oud.
  donderdag 17 november 2011 @ 01:21:35 #155
323876 michaelmoore
pi_104463031
rot als het helemaal niets meer wordt met Ajax dit seizoen, dan breekt de pleuris uit
pi_104463070
Leuk dat er niemand reageert op mijn post dat Cruijff dan wel weer zal opduiken bij Feyenoord. Ooit eerder kreeg hij zijn zin niet en besloot toen maar om te gaan spelen bij de aartsrivaal. Maar dat zijn de meesten alweer vergeten? Of is het, ja maar Cruijff mag alles zelfs overlopen.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  donderdag 17 november 2011 @ 01:29:00 #157
325092 TakAFCA
pi_104463137
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 01:24 schreef boekenplank het volgende:
Leuk dat er niemand reageert op mijn post dat Cruijff dan wel weer zal opduiken bij Feyenoord. Ooit eerder kreeg hij zijn zin niet en besloot toen maar om te gaan spelen bij de aartsrivaal. Maar dat zijn de meesten alweer vergeten? Of is het, ja maar Cruijff mag alles zelfs overlopen.
  donderdag 17 november 2011 @ 01:29:05 #158
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_104463138
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 01:24 schreef boekenplank het volgende:
Leuk dat er niemand reageert op mijn post dat Cruijff dan wel weer zal opduiken bij Feyenoord. Ooit eerder kreeg hij zijn zin niet en besloot toen maar om te gaan spelen bij de aartsrivaal.
Je bent niet de eerste persoon die dit oppert, dus wat zou het? Je post is het reageren niet waard. Ik schaam mij dat ik het alsnog doe ;(

quote:
Maar dat zijn de meesten alweer vergeten? Of is het, ja maar Cruijff mag alles zelfs overlopen.
Hij zal ook wel geleerd hebben van toen. Ik zie hem dat nu echt niet weer doen :)
AFC AJAX
pi_104463356
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 01:29 schreef msnk het volgende:

[..]

Je bent niet de eerste persoon die dit oppert, dus wat zou het? Je post is het reageren niet waard. Ik schaam mij dat ik het alsnog doe ;(

[..]

Hij zal ook wel geleerd hebben van toen. Ik zie hem dat nu echt niet weer doen :)
Je hoeft je niet te schamen maar ik vind het hallelujah gehalte t.o.v. Cruijff wat buiten proportioneel. En eerlijk gezegd zie ik hem nu ook wel weer de handdoek gooien.

Onder het motto "als ze niet luisteren heb ik niks te zeggen"
pi_104463554
Werd Feyenoord uitgerekend dat jaar toen niet kampioen?

Noem mij een nep supporter maar ik support een club dankzij hun visie en waar zij voor staan, als Cruiff weggaat en daarbij ook Swart,Molenaar en wellicht de jeugdtrainers dan zal de visie van Louis de komende jaren de scepter zwaaien in de jeugd. En dat is dus een totaal andere visie en daar sta ik niet achter en die visie is Ajax ook niet. Dan lever ik mijn seizoenkaart in en hoop ik dat Cruiff en co een nieuwe club oprichten dan zal ik en vele andere die club aanmoedigen omdat die de visie en speelwijze weergeeft waar ik van hou! So what dat we dan pas over 5 jaar in de eredivisie spelen maar over 20 jaar zal dit de club zijn die de toon zet in de eredivisie en Nederland.

Word Louis het, dan krijg je dus weer TIPS in de jeugd en het jeugdbeleid van zijn proteges zoals Jan Olde Riekerink, dit is dus de jeugd die de afgelopen jaren (met als toppunt dit jaar door iedereen) is bekritiseerd omdat ze nauwelijks een bal goed kunnen aannemen en bij lange na niet het niveau hebben dat de jeugd wel had in de tijd dat Cruiff de baas was. Dit zal je pas echt merken over 5 tot 8 jaar wanneer Ajax zijn opperbaas positie definitief kwijt is en ook nauwelijks meer top spelers uit Amsterdam (niet uit denemarken en Belgie) aflevert bij de wereldtop en daar belangrijke spelers zullen zijn. Helaas wanneer men zich dit dan realiseert is het te laat en dan helaas definitief.

Nu realiseerde men zich het, riep men Cruiff, hij kwam tot ieders verbazing maar stak men hem en daarmee alle grote spelers die het etiket Ajacied waard zijn, met een mes in de rug.
Het is zo verschrikkelijk jammer dat 60% van de (Ajax) supporters zich dit niet realiseren en in verdiepen waarom Louis opeens in 95' een toplichting had en waarom de jeugd daarna dankzij TIPS en denkwijze tot op heden zo dramatisch is geworden.

En waarom Louis niet slaagde als directie lid eerder, en waarom Blind vriendelijk verzocht werd op te rotten als TD (en als trainer 3x in de jeugd en eerste..).
En waarom Louis bij al zijn clubs na 3 jaar ook verplicht wordt weg te gaan en al zijn aankopen dramatisch zijn bij al zijn clubs... Een fantastische trainer maar zoals zijn leerling ooit zij ' een goed paard is nog geen goed ruiter ; zij zijn niet geschikt als directielid en in het geval van Louis en Blind is al dit bewezen, des te pijnlijker is het dat ze alsnog benoemd worden.

Ten Have weet deze geschiedenis ook niet, die denkt ,ey Louis goeie trainer, mooie prijzen, moet wel een goeie match zijn! Zolang Cruiff maar weg is. Maar wij verdiept zich gewoon niet in de verschillen van visies en dat helaas voor Louis zijn visies met de jeugd bewezen hebben de afgelopen 15 jaar totaal niet te werken en die van Cruiff bij 2 clubs juist tot grote succes te leiden.

Gewoon het feit dat Louis en Cruiff niet samen kunnen omdat hun denkwijze over de jeugd gewoon totaal verschillend is maar iedereen waaronder de RvC denkt dat het iets persoonlijk is tussen die 2 in hun prive leven zegt als genoeg. Het is een hele simpele kwestie van verdiepen en je ziet dat hun visies totaal verschillen waardoor een samenwerking onmogelijk is.

Nee 16-11-11 was de dag dat AFC Ajax ophield met bestaan en NV Ajax definitief de overhand kreeg, mocht dit allemaal doorgaan zoals het er nu uitziet. Gelukkig zal NV Ajax nooit zo een grote prijzenkast krijgen als onze Aller Ajax!
pi_104463876
AJAXXXXX
pi_104464219
Wat een dramaten hier zeg, Godverdomme.
Wees positief.
Sta achter AFCA _O_ Mooiste club _O_
pi_104464407
Haha het kwam dus uit de koker van Davids. Cruijff had Davids er toch juist bij gehaald? Lekker zooitje :9
pi_104464534
Waar gaat jet heen?? Die Ten Have is wel een rat zeg. Zit pas drie maanden bij Ajax en nu dit. Ook apart dat Cruijff de revolutie begon en nu alweer weg gestuurd is.
  donderdag 17 november 2011 @ 08:10:56 #165
131603 Afwazig
Serious business
pi_104464658
Het zou mooi zijn als Cruijff en van Gaal gewoon in het belang van Ajax de strijdbijl zouden begraven. Maarja dat zal wel weer niet...
  donderdag 17 november 2011 @ 08:12:59 #166
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_104464679
Cruijf blijft gewoon hoor! Keje,Swart en consorten stappen nog wel naar de rechtbank...de aanstelling van V Gaal is oneerlijk verlopen!
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
  donderdag 17 november 2011 @ 08:31:34 #167
344378 J2T
Niet kijken is niet voetballen
pi_104464828
Wel een meesterzet van die gluiperige rat. Dit was de enige manier om Cruijff weg te krijgen.

Reactie van Sjaak Swart was echt geniaal trouwens.
  donderdag 17 november 2011 @ 08:35:53 #168
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_104464876
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 08:12 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Cruijf blijft gewoon hoor! Keje,Swart en consorten stappen nog wel naar de rechtbank...de aanstelling van V Gaal is oneerlijk verlopen!
Als de ledenraad instemt denk ik dat je voor het gerecht niks te zoeken hebt.
De enige oplossing zit hem denk ik in de supporters.
pi_104464954
Wij vergeten hier allemaal één ding!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104465043
Is er nog iets belangrijks gebeurt de laatste 10 uur?
★★★
  donderdag 17 november 2011 @ 08:55:10 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104465140
do 17 nov 2011, 06:53 | 0 reacties
Cruijff: In principe blijf ik zitten

Van onze Telesportredactie
Het is opnieuw hommeles bij Ajax. Zonder medeweten van Johan Cruijff benoemden de overige vier leden van de Raad van Commissarissen Louis van Gaal als de beoogd directeur van de Amsterdamse club. Cruijff zegt vandaag in De Telegraaf/Telesport over zijn positie het volgende.

"Dat hangt in de eerste plaats van de club af. Gaat Ajax hiermee akkoord of niet? In principe blijf ik zitten als commissaris, maar nogmaals, veel zal afhangen van de reacties vanuit de club. Ook zal ik eerst inzicht moeten krijgen in hoe alles precies is gegaan. Er is met mij in ieder geval met geen woord hierover gerept.”
Dan tot slot: "Dit is in ieder geval tegen alle afspraken in. Er zijn beslissingen genomen door mensen over zaken waarvoor ze niet zijn benoemd. Dit heeft me totaal overvallen, dus ik zal eerst het totale pakket voor me moeten zien.”
pi_104465197
quote:
Johan Cruijff blijft in principe aan als commissaris van Ajax, ook al is hij zeer verbolgen over de aanstelling van Louis van Gaal als directeur van de Amsterdamse voetbalclub.

'Het hangt in de eerste plaats van de club af. Gaat Ajax hiermee akkoord of niet? In principe blijf ik zitten als commissaris, maar veel zal afhangen van de reacties vanuit de club', zegt de voetbalicoon donderdag in De Telegraaf.
http://www.parool.nl/paro(...)-wil-onderzoek.dhtml
  donderdag 17 november 2011 @ 09:00:50 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104465234
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 07:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Haha het kwam dus uit de koker van Davids. Cruijff had Davids er toch juist bij gehaald? Lekker zooitje :9
Nee Cruijff heeft Davids er niet bij gehaald, dat was een commissie met onder andere Keje Molenaar, die hebben de RVC met Cruijff als centrale voetbalman aangesteld
pi_104465352
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nee Cruijff heeft Davids er niet bij gehaald, dat was een commissie met onder andere Keje Molenaar, die hebben de RVC met Cruijff als centrale voetbalman aangesteld
Molenaar is toch wel een beetje de schlemiel geworden. Kwam Ten Have ook al niet uit zijn hoge hoed?
  donderdag 17 november 2011 @ 09:10:05 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104465411
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:07 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Molenaar is toch wel een beetje de schlemiel geworden. Kwam Ten Have ook al niet uit zijn hoge hoed?
Ik weet niet of die door hem persoonlijk is voorgedragen maar in ieder geval door die benoemings commissie (Keje Molenaar, Rob Been, Cees van Oevelen, Mark Geestman en Cees Vervoorn)
pi_104465417
Denken dat Van Gaal een goede algemeen directeur zal zijn :')
Die man gaat weer iedereen in de weg lopen en zich overal mee bemoeien.
if you ain't cheating you ain't trying
  donderdag 17 november 2011 @ 09:13:58 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104465491
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:10 schreef Moonlighter het volgende:
Dat is natuurlijk ook het vreemde, qua voetbal is hij natuurlijk enorm ervaren maar als algemeen directeur 0
pi_104465601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:10 schreef Moonlighter het volgende:
Ja, oke. Om vervolgens de club voor lul te zetten om overal te gieren en te schreeuwen. Niet echt wenselijk, maar dan nog. In Van Basten zou ik geen vertrouwen hebben gehad. Iemand die zichzelf schromelijk overschat heeft en 16 miljoen voor Suljemani heeft betaald. Lijkt me ook geen AD materiaal.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:29:51 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104465824
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:19 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Ja, oke. Om vervolgens de club voor lul te zetten om overal te gieren en te schreeuwen. Niet echt wenselijk, maar dan nog. In Van Basten zou ik geen vertrouwen hebben gehad. Iemand die zichzelf schromelijk overschat heeft en 16 miljoen voor Suljemani heeft betaald. Lijkt me ook geen AD materiaal.
Dat is het verschil; van Basten zou TD zijn geworden, voorzover je wel vertrouwen in hem op die positie zou hebben :) . Ik zeg niet dat van Basten beter is maar heeft wel meer beschaving in één vinger dan van Gaal in zijn hele lichaam.
pi_104465842
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is het verschil; van Basten zou TD zijn geworden, voorzover je wel vertrouwen in hem op die positie zou hebben :) . Ik zeg niet dat van Basten beter is maar heeft wel meer beschaving in één vinger dan van Gaal in zijn hele lichaam.
Dat klopt.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:32:41 #181
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104465872
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Beschaving zal me worst zijn, van Basten heeft na zijn voetbalcarriere alleen maar bewezen geen sodeflikker van voetbal te snappen, overal gefaald.

Steve Jobs was ook een totaal geflipte mongool qua persoonlijkheid, maar die heeft wel Apple van de afgrond gered en gigantisch groot gemaakt.

Natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken, maar met braverikken win je de oorlog niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 17 november 2011 @ 09:35:45 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104465939
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Beschaving zal me worst zijn, van Basten heeft na zijn voetbalcarriere alleen maar bewezen geen sodeflikker van voetbal te snappen, overal gefaald.

Steve Jobs was ook een totaal geflipte mongool qua persoonlijkheid, maar die heeft wel Apple van de afgrond gered en gigantisch groot gemaakt.

Natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken, maar met braverikken win je de oorlog niet.
Ik had het ook vreemd gevonden als hij TD was geworden, over dat niets van voetbal snappen ben ik niet met je eens maar dat is weer een andere discussie.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:37:04 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104465976
Trouwens als we het over falers hebben, de nieuwe TD Danny Blind, die heeft een goed staat van dienst ;)
  donderdag 17 november 2011 @ 09:38:11 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104466000
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik had het ook vreemd gevonden als hij TD was geworden, over dat niets van voetbal snappen ben ik niet met je eens maar dat is weer een andere discussie.
Dat mag, ik zie hem vaak als analist en het enige wat ie doet is open deuren intrappen. Ik merk geen enkele visie oid.
Get woke, go broke!
pi_104466185
http://m.ajaxinside.nl/?p=bericht&id=7728

Dit zou nog best kunnen kloppen...
pi_104466467
quote:
15s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:44 schreef Gramulanion het volgende:
http://m.ajaxinside.nl/?p=bericht&id=7728

Dit zou nog best kunnen kloppen...
Beide kampen spelen vuil spel.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_104466481
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:54 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Beide kampen spelen vuil spel.
Vertel.
pi_104466763
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 08:43 schreef honkeytonk het volgende:
Wij vergeten hier allemaal één ding!

SPOILER
Precies, zet maar in een spoiler die achterlijke smurf :r :r :r

pi_104466911
Een reactie van Davids zou ook niet slecht zijn. Ben benieuwd wat hij te melden heeft :r
★★★
  donderdag 17 november 2011 @ 10:56:15 #190
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_104468065
Heel benieuwd naar wat V Gaal gaat doen als Johan aanblijft als commisaris...kan niet anders of de rvc heeft Louis over gehaald met de garantie dat Cruijf wordt weggewerkt....
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_104468755
Een dictator aan het roer van een hoop middelmaat, in een lelijk stadion, afzichtelijk shirt en afschuwelijk logo...

Tijd voor een supportersclub, zoals FC United of Manchester? AFCA uit Amsterdam met klassiek logo in magisch wit-rood-wit, het voetbal spelend wat Cruijff voor ogen heeft en waar de mensen van houden?

Laat Ajax toch weer Ajax worden! Steeds meer vervreemd het van me...
pi_104469212
Vat ik het zo goed samen? Uri Coronel staat aan het hoofd van een vereniging die ruim 70% van de Ajax aandelen bezit? Eigenlijk is Coronel dus de baas?
  donderdag 17 november 2011 @ 11:53:43 #193
325092 TakAFCA
pi_104469588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:23 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Een dictator aan het roer van een hoop middelmaat, in een lelijk stadion, afzichtelijk shirt en afschuwelijk logo...

Tijd voor een supportersclub, zoals FC United of Manchester? AFCA uit Amsterdam met klassiek logo in magisch wit-rood-wit, het voetbal spelend wat Cruijff voor ogen heeft en waar de mensen van houden?

Laat Ajax toch weer Ajax worden! Steeds meer vervreemd het van me...
Of laat lekker Cruijff aan het roer is ook de oplossing..
Alleen dat wilt Uri ten Have helaas niet.. :r :r
pi_104469922
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 17 november 2011 @ 12:09:33 #195
347534 vincerusso
pi_104470052
quote:
we zullen het maar niet hebben over het feit dat het gros van die jeugdspelers zijn opgeleid volgens Cruijffs idee . Of over zijn laatste seizoen met Juan en Gabrich als topaankopen
pi_104470165
Blind zit dus iig ook in het complot.
pi_104470189
Wat reacties op een rij:
quote:
Gisteren geloofde ik het niet, nu is het voor mij een geintje. Dat moet toch wel. Maar je moet niet bij mij zijn. Louis van Gaal heeft iets uit te leggen.
Sjaak Swart

Van Gaal is een lul, maar wel een deskundige lul. Perfecte man voor Ajax. Ten Have is te vergelijken met de goede kant van Putin. Vier afgeronde studies, zwarte band judo.
Hugo Borst

Bij #PenW moeten ze het vaker over #ajax hebben, kan ik tenminste op tijd naar bed.
Arie Kok

Van Gaal goede directeur? Hoezo? Hopeloos gefaald als TD!
Frank Vos

Wat was er gebeurd als Johan Cruijff wel van te voren was gekend? Precies! Dus in die zin kan ik de RvC wel begrijpen.
Lennard Sigling

JC heeft zich niet goed gedragen maar Ten Have is een 100% JUDAS
Bas Perik

Er komt een moment dat publiek afstand neemt van de Arena Poppenkast. Scholletje Blind lijkt zich weer te redden
Ron Meijer

Ik begrijp dat Van Gaal met #Cruijff wil werken en dat hij ook met bergkamp en jonk wil werken. Grote vraag is of zij dat willen
Barbara Barend

Het zou toch handiger zijn als ze de soap rond #Ajax gewoon elke dag rond 8 uur uitzonden. Werkt al jaren voor Gtst..
Raoul Haartsen

Korte reactie Johan #Cruijff over aanstelling van Louis #VanGaal door de RvC van #Ajax: 'Ze zijn gek geworden'
Maarten Tip, reporter/commentator NOS Studio Sport (TV, Netherlands)

Ja, Cruyff heeft weinig op met van Gaal maar de laatste heeft wel de steun van de Boer en Jonk, Bergkamp onzeker
Rob Bakker

Nou, Cruijff zien we waarschijnlijk nooit meer terug. Die heeft ondertussen een complete Ikea-messenset in zn rug zitten.
Matthias van Wettum

Dit is het beste nieuws sinds tijden. NOS: Van Gaal per juli 2012 algemeen directeur Ajax
Bastiaan Weers

wat is die ten have een onbetrouwbare bestuurder!!! Van Gaal gaat alleen voor eigen Ego! Hij heeft zijn kans al eens gehad! Was niks
Joris de Jong

Zie het al voor me bij #Ajax nu #vangaal eraan komt. Heeft #Cruijff weer een goed excuus om via de voordeur te verdwijnen. Reputatie gered?
Maarten de Beun

Wtf gebeurt der toch bij #ajax, van Gaal en Johan, goede vrienden,ahum Ben benieuwd. Hij luidde immers de (notso) fluwelen revolutie in
Roy Schoester

Wellicht te vroeg gejuicht, Cruijff wist niks van aanstelling v Gaal en vanavond pas vergadering over wegsturen RVC....
JKroondijk

Weet Johan zijn plek nu? Of gaat dat nooit gebeuren?
Martijn

Volgens #Cruijff denkt hij 2 x zo snel als de #Ajax directie. Dat mag hij nu laten zien.
Kind. God. Keizer

Ten Have blijf bij je leest #Ajax
Gio

@JS8823 aan de andere kant: Ledenraad is pro-Cruijff.. RvC anti-Cruijff.. stuur je Louis weg moet de RvC ook oprotten.
Vincent van der Wijk

Wat een wespennest bij #Ajax zeg! #Zooitje
Carlo Scalzo

Kan Ajax dat andere Ajax niet te hulp roepen om de uitslaande brand te blussen ??
André Kolkman

Ik ben erg benieuwd hoe het nu allemaal verder gaat bij mijn clubje! Puinhoop wordt alleen maar groter!
Chiel Hoekstra

Geloof dat ik eruit ben... Ben pro #cruijff zonder twijfel, maar van Gaal terug zou ik geweldig vinden, maar.... Niet op deze manier!
Mirelle Kooi

Zal ten have in zijn Ajax pyjama en Pino naast hem , elke avond voorgelezen en ingestopt worden
Rene Bakkum

De ledenraad moet dus gaan kiezen tussen 2 grote Ajacieden: Cruijff of Van Gaal. Er lijkt geen tussenweg.
Jaap van Ark
pi_104470225
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:09 schreef vincerusso het volgende:

[..]

we zullen het maar niet hebben over het feit dat het gros van die jeugdspelers zijn opgeleid volgens Cruijffs idee . Of over zijn laatste seizoen met Juan en Gabrich als topaankopen
Dus van Gaal moet sowieso maar niet komen dan?
Ik heb gewoon liever dat ze gaan samenwerken
pi_104470242
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:13 schreef Stiggie het volgende:
Wat reacties op een rij:

[..]

Wie zijn al die nobodies?
  donderdag 17 november 2011 @ 12:16:53 #200
347534 vincerusso
pi_104470288
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:13 schreef Stiggie het volgende:
Blind zit dus iig ook in het complot.
samen met die agressieveling davids. de man die hem in 1996 nog verweet dat ie in de reet van Guusje kroop...
  donderdag 17 november 2011 @ 12:17:11 #201
347534 vincerusso
pi_104470295
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:15 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Dus van Gaal moet sowieso maar niet komen dan?
Ik heb gewoon liever dat ze gaan samenwerken
droom maar lekker verder
pi_104470300
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:15 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Wie zijn al die nobodies?
Grotendeels nobodies.

http://www.volkskrant.nl/(...)-uit-te-leggen.dhtml
pi_104470332
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:17 schreef vincerusso het volgende:

[..]

droom maar lekker verder
Zal ik zeker doen
  donderdag 17 november 2011 @ 13:21:24 #204
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104472525
quote:
JC heeft zich niet goed gedragen maar Ten Have is een 100% JUDAS
Bas Perik
_O-
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 november 2011 @ 13:28:32 #205
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104472789
Denk Trouwens dat JD ofzo komt aanschuiven bij PW vanav.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 november 2011 @ 13:32:15 #206
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
  donderdag 17 november 2011 @ 13:32:22 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104472925
Wat een trieste reacties over Van Gaal zeg :')
We hebben met z'n allen altijd geroepen wat een geweldige trainer het was (kom maar op met de reacties "ik niet hoor") en nu wordt hij met de grond gelijk gemaakt. Het is echt te lachwekkend voor woorden.
Ok als AD heeft hij geen ervaring en ik weet niet of hij het zou kunnen, maar zo reageren is gewoon triest. Zelfs al heeft Van Gaal kunnen profiteren van het werk van Cruijff, dan nog is Van Gaal een goede trainer en dat heeft niets met Cruijff te maken. Bij Bayern en bij AZ heeft hij het ook goed gedaan en dat zijn 2 clubs waar Cruijff totaal niets mee te maken heeft gehad.

Laat ik duidelijk zijn, ik ben het niet eens met de gang van zaken. De manier waarop hij aangesteld is, is natuurlijk belachelijk en om van te kotsen. Daarnaast ben je met de weg van Cruijff ingeslagen en dan moet je daar ook mee door gaan. Je bent halverwege met de hervorming en nu neem je ineens een maatregel die een hele andere richting op gaat. Op dit moment de verkeerde richting.
Onafhankelijk of ze het goed kunnen vinden met elkaar kan dit gewoon beleidsmatig niet.
Daarnaast moet de ledenraad hier volgens mij nog mee instemmen en gezien het aantal Cruijff aanhangers lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Dus misschien lopen we iets te hard van stapel.

We vinden Cruijff allemaal zo geweldig, maar ondertussen is er wel overal waar hij komt gezeik en gaat hij ook met gezeik weg. Ik heb zo'n vermoeden dat dit ook nu gaat gebeuren uiteindelijk.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 17 november 2011 @ 13:33:53 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104472979
Ik ben trouwens best benieuwd naar een reactie van Van Gaal en nog een paar mensen van Ajax en de RvC (Davids?)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 17 november 2011 @ 13:37:03 #209
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104473118
Als ik moet kiezen tussen Van Gaal of Cruijff is de keuze snel gemaakt. God zomaar wegsturen :N
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 november 2011 @ 13:45:05 #210
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104473437
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:37 schreef Smoofie het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Van Gaal of Cruijff is de keuze snel gemaakt. God zomaar wegsturen :N
Het gaat mij niet zo zeer om de keuze. De keuze voor Cruijff was allang gemaakt en dus was Van Gaal geen optie, maar het gaat me wel om de reacties van een hoop mensen. Dat is gewoon triest
  donderdag 17 november 2011 @ 13:46:26 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104473493
Ik weet niet of het al gepost is, maar het bewijs van het mes in de rug van Cruijff:

quote:
Ajax-commissaris Römer in NRC: Cruijff bewust niet geīnformeerd

Johan Cruijff is bewust niet geīnformeerd over het plan Louis van Gaal binnen te halen als algemeen directeur. Dat zegt Ajax-commissaris Paul Römer vanmiddag in een interview in NRC Handelsblad.

De beslissing tot voordracht van Van Gaal als algemeen directeur werd gisteren genomen door Römer en drie andere commissarissen. Dat gebeurde zowel buiten mede-commissaris Johan Cruijff om, als tegen diens zin. Het besluit wordt in het kamp-Cruijff uitgelegd als een schoffering voor de clubicoon.

Op de vraag of Cruijff voor de vergadering van de raad van commissarissen gistermiddag had kunnen weten dat Van Gaal in beeld was, antwoordt Römer:

“Nee, wij hebben hem in een eerder stadium er niet in gekend omdat het vertragingen zou opleveren. Er moest snel iets gebeuren. Er zou tijdens de vergadering voldoende ruimte zijn om over de voorgenomen benoeming te discussiëren.”

Volgens Römer had Cruijff kunnen weten dat de aanstelling van een nieuwe directie gisteren op de agenda stond. “De benoeming van de directie was bij ons altijd een agendapunt”, zegt Römer tegen sportredacteur Bart Hinke van NRC.

Volgens de Ajax-commissaris is het niet waar dat Cruijff gisteren bewust pas om elf uur ‘s ochtends op de hoogte is gebracht.

“We zijn vanaf zondag bezig geweest met hem in contact te komen om hem op de vergadering te attenderen. Dat is bij Johan niet altijd gemakkelijk, hebben wij gemerkt.”

De benoeming van de nieuwe directie is “in het belang” van Ajax, zegt Römer.

“Deze directie kan zorgen voor een sfeer van rust waarin het eerste elftal kan gedijen. Dan kan het niet anders dan dat je instemt met deze benoeming. Als Johan er oprecht voor Ajax zit kan hij niet anders dan dit het beste besluit vinden. Ik had wel een poging willen wagen hem daarvan te overtuigen.”
  donderdag 17 november 2011 @ 13:50:17 #212
347534 vincerusso
pi_104473637
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:46 schreef Komakie het volgende:
Ik weet niet of het al gepost is, maar het bewijs van het mes in de rug van Cruijff:

[..]

Wat zal die smeerlap lekker aan het rukken zijn op kleine kinderen
ooohhhhhh lekker rukken op kleine edgar die zo hypocriet is om Danny naar voren te halen terwijl die vroeger nog in Hiddinks zachte kontje kroop
  donderdag 17 november 2011 @ 13:52:21 #213
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104473701
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:50 schreef vincerusso het volgende:

[..]

Wat zal die smeerlap lekker aan het rukken zijn op kleine kinderen
ooohhhhhh lekker rukken op kleine edgar die zo hypocriet is om Danny naar voren te halen terwijl die vroeger nog in Hiddinks zachte kontje kroop
_O-
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 november 2011 @ 13:52:35 #214
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104473710
quote:
“We zijn vanaf zondag bezig geweest met hem in contact te komen om hem op de vergadering te attenderen. Dat is bij Johan niet altijd gemakkelijk, hebben wij gemerkt.”
Koop desnoods een Nokia 3310, Johan. Maar dit kan echt niet......
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_104473776
quote:
Jonk: verbaasd en verrast

Als protegé van Johan Cruijff is Wim Jonk uiteraard verbaasd over de actie van de vier commissarissen om Louis van Gaal als nieuwe algemeen directeur naar voren te schuiven. „Ik ben verrast, verbaasd en dit is Ajax-onwaardig”, reageerde hij donderdagochtend bij een training met de jeugd van Ajax.

Jonk: Hoe het nu verder moet? Ik weet het echt niet, ze hebben mij officieel niet ingelicht. Misschien hoor ik later nog iets. Ik heb alles via de media vernomen.”

Jonk heeft Cruijff wel gesproken. „Die is ook verbaasd. Logisch toch? Het is toch ook raar. Eerst spreken we af dat we het zo gaan doen. En nu moet het misschien weer anders”, stelde de oud-speler die onlangs een contract voor onbepaalde tijd tekende. „Of ik ook onder Van Gaal kan werken? Laten we nu maar niet op de zaken vooruit lopen. Of Ajax nog een mooie club is? Natuurlijk, Ajax is een prachtige club.”
quote:
Ex-Ajax-directeur: Geestig

Maarten Oldenhof reageerde op Facebook op de beoogde benoeming van Louis van Gaal bij Ajax. De voormalig algemeen directeur vond de rol van commissaris Steven ten Have opmerkelijk.

"Wat geestig dat een Hoogleraar in Verander Management het ouderwetse conflictmodel weer van stal haalt”, doelde hij op de relatie tussen Johan Cruijff en Van Gaal.
quote:
Cohen: Zo'n actie is niks voor Louis

Rob Cohen is zeer verrast door de 'coup' die is gepleegd bij Ajax. De voormalige zaakwaarnemer van Louis van Gaal had zo'n actie nooit verwacht. „Dat achterbakse is niets voor Louis”, aldus Cohen. „Ze hadden Johan Cruijff hoe dan ook moeten informeren, ook al was hij het niet eens geweest met de aanstelling van Van Gaal. Dat was wel zo eerlijk geweest. Dit gaat alleen nog maar veel grotere shit geven.”

Volgens Cohen zal dit de oud-spelers Dennis Bergkamp, Wim Jonk en ook coach Frank de Boer aan het denken zetten. Ze hebben zich achter de visie van Cruijff geschaard. „Ze zullen toch wel even gaan nadenken of ze nu wel bij de club moeten blijven, want ze wilden dit met Cruijff gaan doen.”

Van Gaal liet eind vorig jaar in het tv-programma Nova College Tour nog weten dat hij nooit meer bij Ajax wilde werken. Maar Cohen vindt het niet verrassend dat hij op zijn woorden is teruggekomen. „Louis heeft een heel groot hart voor deze club. Hij wilde nog graag bondscoach worden, maar dat is steeds lastiger. Bonden kiezen toch steeds vaker een trainer uit eigen land. Ik denk dat de functie als algemeen directeur hem heel goed past. Hij is een voetbalbeest, goudeerlijk en recht door zee. Ik hoop dat hij in staat is de bezem door de club te halen.”

Cohen schreef vorig jaar al een brief naar Ajax met het voorstel om Van Gaal algemeen directeur te maken, met Co Adriaanse als technisch directeur. „Uiteindelijk tekende hij toch toch bij Bayern München bij. Maar het is wel leuk dat het nu toch zover is gekomen. Zo veranderlijk is dus voetbal. Alleen de manier waarop is niet netjes.”

Cohen groeide op met Cruijff en bouwde de afgelopen jaren een goede band op met Van Gaal. Hij heeft het altijd jammer gevonden dat de twee kemphanen zijn. „Ze lijken ontzettend op elkaar en hebben ook dezelfde visie. Die eeuwige strijd is echt zonde. Ik zou ze echt graag samen weer aan tafel brengen.”
quote:
Van Gaal zet aandeel Ajax op winst

De komst van Louis van Gaal naar Ajax werd donderdag goed ontvangen door beleggers. De koers van het aandeel van de beursgenoteerde Amsterdamse voetbalclub steeg in de eerste handelsminuten met 3,9 procent tot 6,65 euro.

Het handelsvolume lag kort na opening ongeveer vier keer zo hoog als gemiddeld. Ongeveer 2000 aandelen Ajax werden verhandeld, tegen een gemiddeld dagvolume van 470 stukken.
Woensdagavond werd onverwacht bekend dat Ajax Van Gaal per 1 juli 2012 wil benoemen tot algemeen directeur.
quote:
Theo Janssen: heerlijke avond

Theo Janssen weet niet wat hij moet vinden van de beoogde de terugkeer van Louis van Gaal naar Ajax. Van Gaal is voor vier van de vijf commisarissen van de kampioen de ideale nieuwe algemeen directeur. "Wat ik daarvan vind”, herhaalde Theo Janssen.

"Ik heb daar echt geen mening over. Ik denk de andere spelers ook niet. Hoe ik de hele woensdagavond heb beleefd? Nou, eigenlijk wel heerlijk. Lekker rustig”, aldus middenvelder Janssen.
quote:
Overmars: vreemde zaak

Marc Overmars wilde zich donderdag niet mengen in de discussie of Louis van Gaal de nieuwe directeur van Ajax moet worden. "Daarvoor kan ik hier nog niet goed genoeg in de keuken kijken”, zei hij na een training van Jong Ajax.

Overmars traint bij Ajax de aanvallers van verschillende jeugdteams. Hij voetbalde in het verleden ook onder Van Gaal. "Je kan niet oordelen als je niet precies weet hoe het zit”, zei hij.

"Maar dit verdient de schoonheidsprijs natuurlijk niet. Je zit met z'n allen in een raad van commissarissen. Dan moet iedereen ook op de hoogte zijn. Het is vreemd als één iemand niet op de hoogte is. Of het nu om Jan, Pietje of Klaasje gaat.”
quote:
Aegon hoopt op stabiel Ajax

Sponsor Aegon volgt de ontwikkelingen bij Ajax op afstand. De verzekeraar bemoeit zich niet met de gang van zaken bij de Amsterdamse voetbalclub.

"Het gaat ons er om dat ons sponsorcontract wordt nageleefd. Natuurlijk maken we ons zorgen over wat we zien gebeuren. Maar we blijven op afstand. We hopen vooral dat de rust en stabiliteit snel terugkomen in het belang van Ajax en van de sport”, aldus Jan Driessen, directeur communicatie bij Aegon.

Aegon is sinds 1 juli 2008 hoofdsponsor van Ajax.
quote:
Coronel: Kan niet treurig zijn

Op het moment dat de verbouwereerde ledenraadsleden en ereleden zich tussen zeven uur en kwart voor acht bij Ajax meldden en het nieuws van de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur net wereldkundig was gemaakt, bleek Ajax tv al een uitgebreid interview met Ten Have te hebben opgenomen.

"Dit is volkomen legitiem”, zei Uri Coronel haast triomfantelijk. "Ik kan niet zeggen dat ik hier treurig om ben. De rvc mag een directie benoemen. Voor mij komt het wel als een verrassing”, aldus de scheidend voorzitter. "Nee, de ledenraad kan hier niets tegen doen.”
quote:
Swart: Dit kan zo maar niet

De beoogde benoeming van Louis van Gaal tot algemeen directeur van Ajax, leidde op het parkeerdek van de Amsterdam ArenA tot ongeloof bij de ledenraadsleden. De ogen van erelid Sjaak Swart spuwden vuur. "Pas op, d’r gaat zo wat gebeuren. Dit kan zo maar niet”, zei mister Ajax.

"Ik geloof het niet", vervolgt Swart, in reactie op het nieuws dat Van Gaal de nieuwe directeur van Ajax wordt. "Dit kan niet zijn besloten voor de vergadering. Ten Have heeft de ledenraad en dus de leden geschoffeerd. Van Gaal wordt directeur? Maar niet hier!”

In het stadion werd in elk geval duidelijk dat Ten Have en zijn medecommissarissen nooit vertrouwen hebben gehad in de verzoeningscommissie. Naar nu blijkt, is – buiten medeweten van Cruijff – vorige week al een delegatie van de rvc naar Portugal gereisd om gesprekken te voeren met Van Gaal.
quote:
Voer voor juristen

Volgens advocaat mr. Harro Knijff rammelt de gevolgde procedure rond de benoemingen van de nieuwe Ajax-directie.

De jurist: „Artikel 15 van de statuten zegt, dat als de rvc een directeur benoemt, de verplichting bestaat om de algemene vergadering aandeelhouders kennis te geven van de voorgenomen benoeming. Dus niet alleen de ledenraad. Verder staat in artikel 27, lid 8 dat zo’n besluit alleen buiten de vergadering om kan worden genomen als alle commissarissen akkoord zijn gegaan met de wijze van besluitvorming.”

Knijff zegt ook: „Artikel 5 punt 2 stelt, dat de schriftelijke oproep voor de vergadering het te behandelen onderwerp bevat. Ook is het wettelijk verplicht om eerst advies in te winnen bij de ondernemingsraad. Ik ben daarom heel benieuwd in hoeverre aan al deze voorwaarden is voldaan.”
quote:
Ledenraad beraadt zich later

De ledenraad van Ajax beslist later of al dan niet het vertrouwen in de raad van commissarissen wordt opgezegd. Het is mogelijk dat de raad adviseert om de huidige raad van commissarissen (rvc) onder voorzitterschap van Steven ten Have te ontbinden. In dat geval moet tijdens een algemene vergadering van aandeelhouders blijken of daar draagvlak voor is.

Voorzitter Rob Been junior van de ledenraad wil tekst en uitleg van de rvc. "Uiteraard zijn er de nodige vraagtekens gerezen. Daar willen we op zeer korte termijn antwoorden over,” liet hij woensdagavond al weten.
quote:
Davids legde contact met Van Gaal

Edgar Davids legde het eerste contact voor Ajax met Louis van Gaal. „Hij heeft dat alleen gedaan en was succesvol”, zegt voorzitter Steven ten Have van de Raad van Commissarissen in AD Sportwereld. De rvc stelde woensdag Van Gaal aan als directeur van de Amsterdamse club.

Davids is oud-speler van Ajax en een van de vijf commissarissen. Hij voetbalde onder Van Gaal, toen deze trainer was. „Er zijn in totaal vier ā vijf intensieve gesprekken geweest in Noordwijk. Hij had gewoon een heel goede klik met ons”, aldus Ten Have.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:57:30 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104473864
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:52 schreef Morendo het volgende:

[..]

Koop desnoods een Nokia 3310, Johan. Maar dit kan echt niet......
Dat is inderdaad wel iets wat ik belachelijk vind. In dit tijdperk moet je gewoon bereikbaar zijn. Zeker met de recente ontwikkelingen.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:58:13 #217
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104473892
Als ze nou allemaal gewoon een keertje gezellig gaan steengrillen en daarna disco-bowlen, beetje de mens achter de naam leren kennen, dan moeten ze, professioneel als ze zijn, toch wel door een deur kunnen.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:59:36 #218
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104473928
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:58 schreef Morendo het volgende:
Als ze nou allemaal gewoon een keertje gezellig gaan steengrillen en daarna disco-bowlen, beetje de mens achter de naam leren kennen, dan moeten ze, professioneel als ze zijn, toch wel door een deur kunnen.
Met Ten Have , nooit :r :r :r.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104473983
Oud bericht:

quote:
'Virtuele' Cruijff vergadert bij Ajax

Johan Cruijff kan voortaan vergaderingen van de raad van commissarissen van Ajax bijwonen via een live videoverbinding vanuit Barcelona. Indien Cruijff een keer niet persoonlijk in Amsterdam aanwezig kan zijn, zullen hij en zijn collega's met elkaar spreken via een scherm. VisionsConnected installeerde deze week een high-end videosysteem bij de in Barcelona woonachtige Cruijff.

De in juli van dit jaar benoemde commissaris van Ajax maakt via de videodienst verbinding met het videosysteem van Ajax in Amsterdam. Met de installatie van een 'Cisco telepresence systeem' beschikt Cruijff over zijn eigen virtuele vergaderruimte. Cruijff: "Het is zo simpel dat je vergeet dat het ingewikkeld is."

Dat Cruijff voortaan via zijn eigen videosysteem op een scherm te zien en te horen is op bijeenkomsten mag geen verbazing wekken. Tal van commissarissen van beursgenoteerde ondernemingen die in een ander land wonen dan de vestigingsplaats van het hoofdkantoor, communiceren al op deze manier.

De toegepaste videotechnologie garandeert een veilige verbinding met encryptie methodieken. Door de hoge beeld- en geluidskwaliteit benadert communicatie via video de kwaliteit van persoonlijk overleg. Cruijff: "Voetbaltechnische zaken kan ik prima uitleggen zonder iemand aan te raken, dus waarom niet per video vanuit Barcelona?"
Geen idee waarom ze hem dan nu ineens niet konden bereiken.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:16:22 #220
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104474535
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:01 schreef j0rdiiii het volgende:
Oud bericht:

[..]

Geen idee waarom ze hem dan nu ineens niet konden bereiken.
Ben je echt zo dom? :')
pi_104474672
quote:
9s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:16 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom? :')
Joh, ik reageer op dat bericht van je waar zij zeggen dat het niet lukte.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:25:25 #222
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104474782
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:21 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Joh, ik reageer op dat bericht van je waar zij zeggen dat het niet lukte.
En denk je dat Cruijff eet, slaapt en wacht in dat kamertje totdat hij gecontacteerd wordt door Amsterdam? En denk je dat het voor de overige commissarissen handig is om telkens naar de Arena te rijden om iets spoedeisends te regelen?

Johan moet gewoon een mobiele telefoon kopen. Klaar.
pi_104474903
Door het aanstellen van Van Gaal laat deze RvC al zien dat het totaal ongeschikt is.
Ik vraag me af naar wat voor een kwaliteiten deze mensen kijken?!
Over welke kwaliteiten bezit Van Gaal, die hem geschikt maken als AD van Ajax?
Voor welke rust gaat hij zorgen binnen Ajax? :')
Van Gaal kan totaal niet delegeren en gaat het werk van iedereen proberen te doen, waaronder die van de trainer en de TD. Dit gaat weer een groot fiasco worden.
Ik vind Van Gaal een fantastische trainer, maar totaal niet geschikt voor een bestuursfunctie.
Dus kan iemand mij uitleggen waarom van Gaal de juiste man is voor deze funtie?? :?

Laat Cruijff toch eens lekker de organistatie rond ajax bouwen, met de aanstellingen van Jonk en Bergkamp is hij in mijn ogen al goed bezig.
pi_104474996
Coronel :r Ten Have :r
pi_104475090
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:28 schreef Moonlighter het volgende:
Door het aanstellen van Van Gaal laat deze RvC al zien dat het totaal ongeschikt is.

Laat Cruijff toch eens lekker de organistatie rond ajax bouwen, met de aanstellingen van Jonk en Bergkamp is hij in mijn ogen al goed bezig.
Naar iemand die wel een telefoon heeft
Iemand die wél altijd bereikbaar is
Iemand die je dus niet zelf in Barcelona op moet gaan zoeken
Iemand die geen derderangs mannetje van een gedegradeerd slowaaks provincieclubje wil halen
Iemand die niet in een RvC die nota bene voor hem aangesteld is binnen vier maanden ruzie heeft
pi_104475162
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:28 schreef Moonlighter het volgende:
Over welke kwaliteiten bezit Van Gaal, die hem geschikt maken als AD van Ajax?
Voor welke rust gaat hij zorgen binnen Ajax? :')
Van Gaal kan totaal niet delegeren en gaat het werk van iedereen proberen te doen, waaronder die van de trainer en de TD. Dit gaat weer een groot fiasco worden.
Ik vind Van Gaal een fantastische trainer, maar totaal niet geschikt voor een bestuursfunctie.
Dus kan iemand mij uitleggen waarom van Gaal de juiste man is voor deze funtie?? :?

Ten Have vanaf 1:30 waarom van Gaal:

http://nos.nl/video/314044-ten-have-over-komst-van-gaal.html
pi_104475514
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:34 schreef thettes het volgende:

[..]

Naar iemand die wel een telefoon heeft
Iemand die wél altijd bereikbaar is
Iemand die je dus niet zelf in Barcelona op moet gaan zoeken
Iemand die geen derderangs mannetje van een gedegradeerd slowaaks provincieclubje wil halen
Iemand die niet in een RvC die nota bene voor hem aangesteld is binnen vier maanden ruzie heeft
Ach, alsof het gaat om altijd bereikbaar zijn. Het is toch geen manager die op elk moment van de dag opgebeld kan worden? Voor RVC kan je makkelijk een aantal vergaderingen inplannen een tijd van te voren, ik zou niet weten waarom je daar een telefoon voor nodig hebt. Daarnaast is dit de 20ste eeuw, met conferentiecalls kan je makkelijk vergaderingen beleggen, dat hij in Barcelona zit zou helemaal geen belemmering moeten zijn.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:48:55 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104475558
quote:
Dit is echt nog LANG niet klaar :').

Echt, ik kan me zo voorstellen dat niet-ajacieden echt smullen hiervan....
Get woke, go broke!
  donderdag 17 november 2011 @ 14:49:59 #230
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_104475592
Ik lees "nieuwe algemeen directeur Ajax". Ik had zo iets van, ik wist het, toch hiddink, zo gaat het altijd. "Louis van Gaal".

Wait, wut?

Op zich snap ik het wel, en vind ik van Gaal ook geen slechte keuze. Maar op zo'n manier kan het er alleen maar slechter op worden..
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 17 november 2011 @ 14:50:22 #231
189963 nubreektmijnklomp
pi_104475606
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het verbaast me dat Happel hier nog niet op is ingesprongen :').
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 17 november 2011 @ 14:51:20 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104475634
quote:
16s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:50 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Die ligt nog krom van het lachen onder zijn bureau denk ik :P.

maar damn, wat een gedoe weer. Ik weet ook niet wat, maar het zou zo lekker zijn als "we" er iets aan zouden kunnen doen zonder Joego's in te hurenn :P.
Get woke, go broke!
  donderdag 17 november 2011 @ 14:52:52 #233
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104475668
quote:
16s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:49 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik lees "nieuwe algemeen directeur Ajax". Ik had zo iets van, ik wist het, toch hiddink, zo gaat het altijd. "Louis van Gaal".

Wait, wut?
Tijdens de persconferentie, precies in het midden van zijn gedicht, trekt Van Gaal z'n masker af en blijkt het al die tijd Hiddink geweest te zijn. Op dat moment komt Bob Saget samen met Cruijff het podium op.
pi_104475784
quote:

[..]

Als neutrale voetballiefhebber kan ik zeggen dat ik het nu echt te ver vind gaan. Een beetje problemen bij een club is soms leuk om te volgen, maar dit is gewoon in en in triest.

Wellicht vinden de anti-ajacieden het leuker ;)
pi_104476061
Bizar dat zulke incompetente mensen die blijkbaar totaal niet passen bij de club in een RVC zitting nemen
  donderdag 17 november 2011 @ 15:06:47 #236
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104476176
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:03 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Bizar dat zulke incompetente mensen die blijkbaar totaal niet passen bij de club in een RVC zitting nemen
Opzich wel logisch (helaas) Ajax is een beursgenoteerd bedrijf, dat moet ten dele wel bestuurd worden door mensen die er verstand van hebben, de financiele wereld dus.

Maar die zouden gewoon geen zeggenschap mogen hebben over het voetbalgedeelte.

Ajax zou zich moeten splitsen, een soort moederbedrijf dat de zakelijke kant in de gaten houdt, en een dochteronderneming die zich puur met voetbal bezighoudt en alleen hoeft te rapporteren qua financien, niet sportief.
Get woke, go broke!
pi_104476238
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:03 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
waarom zijn ze nou incompetent dan? kijk eens objectief naar de zaken, cruijff krijgt al vier maanden helemaal niets voor elkaar. Terwijl in eerste instantie de RvC zelfs naar barcelona reist omdat johan geen zin heeft om in amsterdam iets te doen. Het zijn echt competente mensen, uit de media, wetenschap en bedrijfsleven (oh, en voetbal, edgar davids).
Het is enkel dat ze cruijff tegenover zich vinden, en dan slaat bij veel mensen het rationeel denkende stukje op tilt.
pi_104476268
quote:
:Y
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104476311
Inderdaad, die 4 commissarissen hebben hun sporen echt wel verdiend op verschillende fronten... maar als ik Molenaar hoor zeggen dat het eigenlijk jaknikkers moeten zijn voor oppergod Cruijff dan hadden ze dit nooit zo in moeten regelen... Cruyff bewijst al 40 jaar dat hij totaal niet kan samenwerken met mensen...
  donderdag 17 november 2011 @ 15:12:34 #240
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104476381
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Inderdaad, die 4 commissarissen hebben hun sporen echt wel verdiend op verschillende fronten... maar als ik Molenaar hoor zeggen dat het eigenlijk jaknikkers moeten zijn voor oppergod Cruijff dan hadden ze dit nooit zo in moeten regelen... Cruyff bewijst al 40 jaar dat hij totaal niet kan samenwerken met mensen...
je doelt op het bewijs waarmee hij Barcelona groot heeft gemaakt tot de club die het nu is?
Get woke, go broke!
pi_104476386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:08 schreef thettes het volgende:

[..]

waarom zijn ze nou incompetent dan? kijk eens objectief naar de zaken, cruijff krijgt al vier maanden helemaal niets voor elkaar. Terwijl in eerste instantie de RvC zelfs naar barcelona reist omdat johan geen zin heeft om in amsterdam iets te doen. Het zijn echt competente mensen, uit de media, wetenschap en bedrijfsleven (oh, en voetbal, edgar davids).
Het is enkel dat ze cruijff tegenover zich vinden, en dan slaat bij veel mensen het rationeel denkende stukje op tilt.
Waarom moet Cruijff naar Amsterdam komen om wat voor elkaar te krijgen?
Er zijn toch kandidaten voorgesteld door Cruijff? (Hiddink, Ling, Van Basten)
De RvC was toch vanaf het begin op de hoogte wat de rolverdeling was? Als ze het daar niet mee eens waren hadden ze geen zitting moeten nemen in de RvC.
pi_104476478
@Heatwave, nee ik bedoel als het vanaf moment 1 de bedoeling was om Cruyff de alleenheerschappij te geven dan moet je hem niet met 4 anderen in een RvC neerzetten... dat is gewoon vragen om gezeik
pi_104476482
quote:

[..]

waarom zijn ze nou incompetent dan? kijk eens objectief naar de zaken, cruijff krijgt al vier maanden helemaal niets voor elkaar. Terwijl in eerste instantie de RvC zelfs naar barcelona reist omdat johan geen zin heeft om in amsterdam iets te doen. Het zijn echt competente mensen, uit de media, wetenschap en bedrijfsleven (oh, en voetbal, edgar davids). Het is enkel dat ze cruijff tegenover zich vinden, en dan slaat bij veel mensen het rationeel denkende stukje op tilt.
Jij bent tevreden met Davids? Hij heeft verstand van Voetbal, omdat het een voetballer is geweest?
Dus over 20 jaar kunnen we ook ballotelli als lid van RvC aanstellen? of Enoh? zijn geschikte mensen voor die positie volgens jou?
  donderdag 17 november 2011 @ 15:16:19 #244
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104476503
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

je doelt op het bewijs waarmee hij Barcelona groot heeft gemaakt tot de club die het nu is?
Ach, dat valt ook niet te verifieren. Cruijff zou eigenlijk een opiniestuk moeten schrijven in De Telegraaf over zijn plannen mbt de jeugdopleiding en op basis daarvan kunnen we weer vooruit.

En dan zelf schrijven, niet Japie.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:16:41 #245
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104476516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:15 schreef TheVulture het volgende:
@Heatwave, nee ik bedoel als het vanaf moment 1 de bedoeling was om Cruyff de alleenheerschappij te geven dan moet je hem niet met 4 anderen in een RvC neerzetten... dat is gewoon vragen om gezeik
Ja ok, zo snap ik het..

Maar ik snap dat het ook gewoon niet kan, het is geen lokaal clubje ofzo, het is een multinational, die kan je niet laten leiden door 1 persoon...
Get woke, go broke!
pi_104476520
quote:

[..]

Omdat ze eerst iemand binnenhalen die het helemaal moet gaan doen, wat naar mijn idee puur zieltjes winnen bij de fans is geweest en die nu gewoon buitenspel zetten. Echt bedroevend dat ze zo om gaan met het grootste icoon van Ajax.

Neemt niet weg dat ik het schitterend vind allemaal. Laat daar nog maar wat bommetjes ontploffen.
pi_104476529
Waarom altijd weer dat gezeik bij ajax. :{
pi_104476569
Wanneer is Ajax naar de beurs gegaan?
  donderdag 17 november 2011 @ 15:19:56 #249
189963 nubreektmijnklomp
pi_104476600
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:15 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

Jij bent tevreden met Davids? Hij heeft verstand van Voetbal, omdat het een voetballer is geweest?
Dus over 20 jaar kunnen we ook ballotelli als lid van RvC aanstellen? of Enoh? zijn geschikte mensen voor die positie volgens jou?
Als ze het dan eerst voetballend gemaakt hebben, en dan een succesvol (sport)bedrijf runnen? Dan kunnen we er over nadenken ja.

Overigens ben ik het wel met sommige mensen eens dat het met Cruijff ook niet echt een succes gaat worden, aangezien hij volgens mij niet echt kan samenwerken met deze RVC (nu al helemaal niet meer). En Ling en van Basten zijn nou niet echt degelijke kandidaten :'), en Hiddink had iedereen wel voor kunnen stellen, maar die wil zelf niet.

Sommige mensen moeten echt hun "i love Cruijff" bril afdoen en nadenken. Ik ben zelf ook pro Cruijff, betekend niet dat hij het automatisch goed doet.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 17 november 2011 @ 15:21:10 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104476637
Ik vind het argument "hij heeft nu al 4 maanden niets opgelost" trouwens echt dikke bullshit. De problemen van zo'n bedrijf dat al dik 10 jaar verkloot wordt los je niet in 4 maanden op.
Get woke, go broke!
pi_104476660
quote:
16s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Als ze het dan eerst voetballend gemaakt hebben, en dan een succesvol (sport)bedrijf runnen? Dan kunnen we er over nadenken ja.

Overigens ben ik het wel met sommige mensen eens dat het met Cruijff ook niet echt een succes gaat worden, aangezien hij volgens mij niet echt kan samenwerken met deze RVC (nu al helemaal niet meer). En Ling en van Basten zijn nou niet echt degelijke kandidaten :'), en Hiddink had iedereen wel voor kunnen stellen, maar die wil zelf niet.

Sommige mensen moeten echt hun "i love Cruijff" bril afdoen en nadenken. Ik ben zelf ook pro Cruijff, betekend niet dat hij het automatisch goed doet.
Wat maakt van Gaal een geschiktere kandidaat dan Van Basten?
pi_104476738
Overigens opzienbarend hoe Blind steeds in de Ajax-omgeving blijft hangen terwijl hij regelmatig kritiek heeft gekregen op zijn werkzaamheden bij Ajax. Hij gaat dus écht met alle winden mee.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:25:32 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104476780
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:21 schreef Oidipous het volgende:

[..]

van Gaal heeft zich bewezen buiten het veld, v Basten alleen als faalhaas.....
Get woke, go broke!
  donderdag 17 november 2011 @ 15:25:45 #254
189963 nubreektmijnklomp
pi_104476793
quote:

[..]

Ik zeg niet dat hij geschikt is, maar hij lijkt me wel een stuk beter. Vooral omdat hij veel meer ervaring heeft en ook geslaagd is als trainer, terwijl van Basten als trainer nou niet echt een doorslaand succes was...
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 17 november 2011 @ 15:26:03 #255
189963 nubreektmijnklomp
pi_104476802
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:24 schreef Oidipous het volgende:
Overigens opzienbarend hoe Blind steeds in de Ajax-omgeving blijft hangen terwijl hij regelmatig kritiek heeft gekregen op zijn werkzaamheden bij Ajax. Hij gaat dus écht met alle winden mee.
Dat was al bekend :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_104476896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:21 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het argument "hij heeft nu al 4 maanden niets opgelost" trouwens echt dikke bullshit. De problemen van zo'n bedrijf dat al dik 10 jaar verkloot wordt los je niet in 4 maanden op.
Neee dat lijkt me logisch, helemaal mee eens. Wat ik bedoel is dat hij in vier maanden ook werkelijk niets constructiefs heeft geprobeerd. Het enige wat er is gebeurd is dat ie dus met die Ling aankomt en van Basten afschiet door zoveel voorwaarden te stellen op het allerallerlaaste moment. Daarmee verpest hij ook de werkrelatie met de overige vier, waardoor Hiddink er ook geen zin meer in heeft (voor zover die dat ooit serieus had).
  donderdag 17 november 2011 @ 15:29:43 #257
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104476937
quote:

[..]

Het lijkt me duidelijk dat voetbal technisch gezien Van Basten er binnen een jaar een zooitje van heeft gemaakt. Daarnaast is hij als trainer nergens geslaagd. Dat hoeft geen criterium te zijn, maar het geeft wel aan dat Van Gaal in een functie (al dan niet vergelijkbaar) kans van slagen heeft, terwijl Van Basten dat nog nooit heeft bewezen.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:30:06 #258
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_104476951
Ben ik de enige die vind dat cruijff zich moet neerleggen bij het besluit dat Van Gaal straks de baas wordt in Amsterdam en persoonlijke vendetta's tussen hen begraven dienen te worden, zodat er nu eindelijk eens begonnen kan worden, in plaats van dat destructieve gedrag waar Johan zich nu al maanden aan schuldig maakt en waar niemand wat mee opschiet...

Don't shoot me!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  donderdag 17 november 2011 @ 15:31:48 #259
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104477023
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:30 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ben ik de enige die vind dat cruijff zich moet neerleggen bij het besluit dat Van Gaal straks de baas wordt in Amsterdam en persoonlijke vendetta's tussen hen begraven dienen te worden, zodat er nu eindelijk eens begonnen kan worden, in plaats van dat destructieve gedrag waar Johan zich nu al maanden aan schuldig maakt en waar niemand wat mee opschiet...

Don't shoot me!
Nee, dat zou ook gewoon moeten, en in een normale bedrijfstak was het wellicht een optie geweest. Maar wat de mensen in de top bij Ajax niet snappen is dat een voetbalclub gewoon geen normaal bedrijf is.

En ze proberen het wel op die manier te runnen, met de traditionele zakenregels, daar gaat het dus mis. Voetbal is en blijft emotie, ook op directieniveau.
Get woke, go broke!
  donderdag 17 november 2011 @ 15:33:23 #260
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104477090
quote:

Don't shoot me!
In het geval Van Gaal is het natuurlijk andersom net zo goed zo, want die wil zelf ook niet met Cruijff werken.

Ten Have heeft trouwens niet 100% ontkent dat hij niet heeft gezegd dat Cruijff de laan uit kan als Van Gaal komt. Hij hoopt dat ze samen kunnen werken. Dat is natuurlijk de grootste onzin. Hij wil Cruijff weg hebben en heeft dan in Van Gaal een hele sterke partner.

Cruijff is een lastig persoon, maar dit is gewoon achterbaks.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:38:17 #261
189963 nubreektmijnklomp
pi_104477273
quote:

Don't shoot me!
Nee, tuurlijk dat wil iedereen. Maar de "onmogelijke" opties laten we liever achterwege, en zelfs de kleinste kans dat dit ooit zou slagen, is door de manier waarop dit is aangepakt helemaal weggevaagd.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

In het geval Van Gaal is het natuurlijk andersom net zo goed zo, want die wil zelf ook niet met Cruijff werken.

Ten Have heeft trouwens niet 100% ontkent dat hij niet heeft gezegd dat Cruijff de laan uit kan als Van Gaal komt. Hij hoopt dat ze samen kunnen werken. Dat is natuurlijk de grootste onzin. Hij wil Cruijff weg hebben en heeft dan in Van Gaal een hele sterke partner.

Cruijff is een lastig persoon, maar dit is gewoon achterbaks.
Eens.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_104477284
Een Algemeen Directeur moet bruggen kunnen bouwen tussen mensen en daar heeft van Gaal nooit echt in uitgeblonken. Daarnaast heeft hij eerder in de directie gezeten van Ajax waarbij het schuurde met Ronald Koeman. Vergeet ook niet Bayern waar iedereen was afgeknapt op Van Gaal. Het lijkt me nogal een autoritaire man die geen tegenspraak duldt. Waar van Gaal is wordt trammelant binnengehaald heeft het verleden uitgewezen. Daarnaast wordt hij Algemeen Directeur, wat hij bereikt heeft als trainer/coach doet er niet zo toe. Of gaat hij op sommige momenten ook op de stoel van de Boer zitten?
  donderdag 17 november 2011 @ 15:41:01 #263
189963 nubreektmijnklomp
pi_104477355
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:38 schreef Oidipous het volgende:
Een Algemeen Directeur moet bruggen kunnen bouwen tussen mensen en daar heeft van Gaal nooit echt in uitgeblonken. Daarnaast heeft hij eerder in de directie gezeten van Ajax waarbij het schuurde met Ronald Koeman. Vergeet ook niet Bayern waar iedereen was afgeknapt op Van Gaal. Het lijkt me nogal een autoritaire man die geen tegenspraak duldt. Waar van Gaal is wordt trammelant binnengehaald heeft het verleden uitgewezen. Daarnaast wordt hij Algemeen Directeur, wat hij bereikt heeft als trainer/coach doet er niet zo toe.
Hetzelfde geld voor Cruijff, en met Bayern heeft hij toch redelijk veel bereikt, maar daar begon de directie ineens tegen te stribbelen omdat hij niet luisterde naar hun aanpassingen in het team.

Wat hij als trainer/coach bereikt geeft toch wel iets aan over het voetbal/tactische verstand wat ze hebben. Dat is toch wel redelijk belangrijk als algemeen directeur bij een voetbalclub, aangezien hij zich vooral op voetbal moet focussen.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 17 november 2011 @ 15:43:55 #264
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104477487
quote:
16s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:41 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Hetzelfde geld voor Cruijff, en met Bayern heeft hij toch redelijk veel bereikt, maar daar begon de directie ineens tegen te stribbelen omdat hij niet luisterde naar hun aanpassingen in het team.

Wat hij als trainer/coach bereikt geeft toch wel iets aan over het voetbal/tactische verstand wat ze hebben. Dat is toch wel redelijk belangrijk als algemeen directeur bij een voetbalclub, aangezien hij zich vooral op voetbal moet focussen.
Die man is binnen twee jaar met ruzie weg, dat kan ik je nu al voorspellen.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:44:15 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104477503
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:38 schreef Oidipous het volgende:
Een Algemeen Directeur moet bruggen kunnen bouwen tussen mensen en daar heeft van Gaal nooit echt in uitgeblonken. Daarnaast heeft hij eerder in de directie gezeten van Ajax waarbij het schuurde met Ronald Koeman. Vergeet ook niet Bayern waar iedereen was afgeknapt op Van Gaal. Het lijkt me nogal een autoritaire man die geen tegenspraak duldt. Waar van Gaal is wordt trammelant binnengehaald heeft het verleden uitgewezen. Daarnaast wordt hij Algemeen Directeur, wat hij bereikt heeft als trainer/coach doet er niet zo toe.
Wat net zo hard voor Cruijff geldt.

Ik vind dat hij als TD gewoon genaaid is door Ajax. Ze hadden nooit de kant van Koeman moeten kiezen. Dan moet je naar een trainer die wel kan samenwerken met je TD en niet andersom.

Wat hij bij Bayern deed was inderdaad niet handig, maar daar deed de hele directie natuurlijk waar we nu zo bang voor zijn dat Van Gaal dat gaat doen. Zich met alles bemoeien, waar ze zich niet mee moeten bemoeien en dan gaat er een steekje los bij Van gaal die eigenlijk gewoon een beetje gaat rebeleren en dingen gaat doen die de directie juist niet wil. Dat is overal gebeurd waar hij zoveel tegenspraak kreeg. Overal waar men hem gewoon zijn werk liet doen kwam het wel goed.
pi_104478124
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:21 schreef HeatWave het volgende:
Zeker niet als veel van je voorstellen worden tegengewerkt.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:01:39 #267
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104478179
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:44 schreef Komakie het volgende:

Dat is overal gebeurd waar hij zoveel tegenspraak kreeg. Overal waar men hem gewoon zijn werk liet doen kwam het wel goed.
De kans dat je als algemeen directeur bij een club als Ajax 'gewoon je werk kan doen' is grof geschat 0,0.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:12:27 #268
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104478563
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De kans dat je als algemeen directeur bij een club als Ajax 'gewoon je werk kan doen' is grof geschat 0,0.
Ach man, dat is in het buitenland veel erger dan hier.
Als trainer kon hij bij Ajax gewoon zijn werk doen. Net als bij AZ. Het eerste seizoen bij Bayern was tumulteus en ging goed omdat hij goede resultaten behaalde, maar was niet alles. Daar werd hadden mensen al veel commentaar op zijn werk. Zeker naar buiten toe. Zijn eerste periode bij Barca was ook niet slecht. Zijn 2de ging helemaal nergens over en is hij veel tegen gewerkt.

Als AD staat hij lang niet zo in de aandacht en zal hij lang niet zo veel commentaar krijgen op zijn acties zolang die niet te belachelijk buitensporig zijn. Misschien van een paar Ajax fossielen, maar daar zal het ook wel bij blijven.
pi_104479323
Bij Vi radio zeggen ze nu toch telkens dat het lijkt alsof er juridisch fouten zijn gemaakt met de beslissing. Zou een enorme blunder van Ten Have + iedereen in de rvc zijn.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:40:09 #270
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104479513
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach man, dat is in het buitenland veel erger dan hier.
Als trainer kon hij bij Ajax gewoon zijn werk doen. Net als bij AZ. Het eerste seizoen bij Bayern was tumulteus en ging goed omdat hij goede resultaten behaalde, maar was niet alles. Daar werd hadden mensen al veel commentaar op zijn werk. Zeker naar buiten toe. Zijn eerste periode bij Barca was ook niet slecht. Zijn 2de ging helemaal nergens over en is hij veel tegen gewerkt.

Als AD staat hij lang niet zo in de aandacht en zal hij lang niet zo veel commentaar krijgen op zijn acties zolang die niet te belachelijk buitensporig zijn. Misschien van een paar Ajax fossielen, maar daar zal het ook wel bij blijven.
Ajax is één grote slangenkuil intern, wat betekent dat je niet alleen gelijk moet hebben, maar het ook nog moet krijgen. Als er iemand daar niet tegen kan is het Van Gaal wel (kort gevolgd door Cruijff).
  donderdag 17 november 2011 @ 16:41:10 #271
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104479558
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:34 schreef Stiggie het volgende:
Bij Vi radio zeggen ze nu toch telkens dat het lijkt alsof er juridisch fouten zijn gemaakt met de beslissing. Zou een enorme blunder van Ten Have + iedereen in de rvc zijn.
En natuurlijk enorm komisch weer :').
Get woke, go broke!
pi_104479776
Ach Keje zal wel net zo lang snuffelen totdat hij een vormfout heeft gevonden :')
pi_104480028
Hoe kunnen mensen niet voor Cruijff kiezen als je kijkt naar de jeugdopleiding? De huidige jeugdopleiding is de visie van Louis en dus JOR.
Net nu Cruijff bezig is de opleiding weer op creativiteit en individualisme te richten krijgen we dit. Jonk is juist erg goed bezig in de jeugd en ik kies dan ook ten alle tijden voor die richting, de enige richting waarin Ajax weer Ajax zal worden!
  donderdag 17 november 2011 @ 16:57:59 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104480089
Ach, wie weet bevriest de hel en komen Louis en Johan eruit. Dan heb je wel een top die echt indruk maakt.
Get woke, go broke!
pi_104480094
De enige optie die werkt zonder dat het oorlog blijft is volgens mij om Cruyff zelf AD te maken... maar dat wil hij dan natuurlijk weer niet
pi_104480133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:57 schreef HeatWave het volgende:
Ach, wie weet bevriest de hel en komen Louis en Johan eruit. Dan heb je wel een top die echt indruk maakt.
En dan Adriaanse er nog bij als De Boer nog een paar wedstrijden verliest.
pi_104480205
quote:
16s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:50 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Joh, ik hoorde vanmorgen pas van wat er gaande was. Interesseert me niet zoveel wat er bij jullie gebeurd. Genoeg om me druk om te maken bij Feijenoord.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 17 november 2011 @ 17:04:04 #278
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_104480278
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:59 schreef Oidipous het volgende:

[..]

En dan Adriaanse er nog bij als De Boer nog een paar wedstrijden verliest.
Frank nog vijf jaar ^O^ _O_
AFC AJAX
pi_104480401
quote:
Cruijff: "Wij doen het, of we gaan"
Toegevoegd: donderdag 17 nov 2011, 16:44

Johan Cruijff dreigt met opstappen als Ajax niet zijn kant kiest. Alle trainers die door hem zijn voorgedragen zouden in dat geval volgens Cruijff ook vertrekken.

"Ik dacht dat het een mop was", verklapt Cruijff zijn eerste reactie op het horen van het nieuws dat Louis van Gaal de nieuwe algemeen directeur wordt. In die benoeming door de overige vier leden van de Raad van Commissarissen is Cruijff niet gekend.

"Het is onbeschoft. Wij zijn geschoffeerd. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig? Het is achterbaks", uit de oud-speler en oud-trainer van Ajax zijn ongenoegen.

Club moet het zeggen

Volgens Cruijff moet Ajax kiezen tussen de sporters en de niet-sporters. "Er zit veel verstand bij Ajax. En andere mensen willen dat ineens veranderen. De club moet gaan zeggen wat ze ervan vinden. Of wij doen het, of we gaan allemaal weg."

Cruijff meent dat de overige leden van de RvC zich niet met technische zaken moet bemoeien. "Ik ben gevraagd voor het technische vlak. De anderen komen nooit op De Toekomst. Dat is niet erg, want ze hebben er geen verstand van."

NOS.nl
pi_104480490
Ik denk dat het uiteindelijk wel exit Ten Have en co gaat worden... maar kies dan in hemelsnaam voor een variant waarbij Cruyff zijn eigengereide gang wel kan gaan en kies niet meer voor zo'n RvC waarbij Cruyff de teamspeler moet uithangen....
pi_104480710
Jammer, de beste optie lijkt me de lijn Cruijff zonder cruijff. Als ie dreigt al zijn vriendjes mee te nemen dan wordt 't natuurlijk niks..
pi_104480758
Cruijff is strijdbaar..dit gaat een oorlog worden die Cruijff moet winnen om Ajax te redden.
pi_104480979
Oud nieuws :P :@

[ Bericht 46% gewijzigd door honkeytonk op 17-11-2011 17:24:01 (was al gepost) ]
  Forum Admin donderdag 17 november 2011 @ 17:24:54 #285
35723 crew  GGMM
pi_104481054
Wat een hopeloos zooitje.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_104481085
Als je nu Cruyff en de zijnen weg jaagt ben je nog nooit zo ver van huis geweest denk ik... en zal het altijd een "Wat zou er..."-scenario over Ajax heen blijven hangen...

Blijft het feit dat de huidige RvC-constructie gedoemd was om te mislukken
pi_104481347
Catalunya Radio schijnt gemeld te hebben dat de zaakwaarnemer van Eriksen, Martin Schoots dinsdagavond op bezoek was bij Andoni Zubizarreta van Barcelona.
pi_104482148
Zijn er al plannen van de supporters voor steunbetuigingen aan Cruijff bij de komende wedstrijd?

Of vinden ze het wel best dat de club gekaapt wordt door 4 leden van de RvC die amper verstand van voetbalzaken hebben en zon voetbalheld als Cruijff schofferen?
  donderdag 17 november 2011 @ 17:58:50 #290
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104482283
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:17 schreef kurk_droog het volgende:
Cruijff is strijdbaar..dit gaat een oorlog worden die Cruijff moet winnen om Ajax te redden.
Laat men zich allen eens focussen op de oorlog die Ajax voert in Nederland en Europa tegen andere clubs. Aan een burgeroorlog hebben we helemaal niets.
pi_104482392
Een oorlog met Cruijff win je nooit. Die naam is in het buitenland groter dan Philips
pi_104482401
Voetbal is oorlog.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:03:26 #293
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104482434
Romer bij PW vanavond :') Even kijken wat die gaat zeggen, JD zou erbij moeten zijn....
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 november 2011 @ 18:03:47 #294
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104482448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:02 schreef Stiggie het volgende:
Een oorlog met Cruijff win je nooit. Die naam is in het buitenland groter dan Philips
In het buitenland is het Cruyff. Cruijff snappen ze niets van. Beetje een zelfde verhaal met Kuijt/Kuyt.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:05:38 #295
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104482518
quote:
Machtige reactie _O_

Ff fappen.

Dus, ik kan me niet voorstellen dat na zo'n reactie de ledenraad NIET voor Cruijff kiest.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104482609
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:05 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Machtige reactie _O_

Ff fappen.

Dus, ik kan me niet voorstellen dat na zo'n reactie de ledenraad NIET voor Cruijff kiest.
Dat sowieso. :)
  donderdag 17 november 2011 @ 18:08:29 #297
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104482615
En Davids is ook een judas , echt absurd die gast. Hij moet het houden bij het snuiven.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 november 2011 @ 18:11:39 #298
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104482713
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:08 schreef Smoofie het volgende:
Hij moet het houden bij het snuiven.
Kom op, beetje niveau houden.
pi_104482716
Op het nieuws net ook alleen maar Pro-cruijff mensen in beeld. Vanavond dus bij P&W Paul Römer en morgen Derksen die Ten Have lekker aanpakt. Dan in het weekend spandoekjes die niet zo gunstig zijn voor de rvc vermoed ik zo.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:11:45 #300
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104482718
Klopt wel trouwens, we hebben Jonk, Bergkamp, Boertjes, Stam en Overmars....En wie maakt de beslissing, Römertje, lelijk wijf, kale knikker en snuivertje.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104482729
Cruijff kan roepen wat hij wilt, maar zijn rol is gewoon uitgespeeld bij Ajax. En terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')