SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baas:![]()
![]()
![]()
Waarom is van Gaal in een directie functie een goede keus?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:07 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen heeft zoveel respect voor Cruijff dat hij met open armen wordt ontvangen en de volledige verantwoordelijk pakt. Maar dat doet en wilt hij niet. Dan moet je verder kijken.
Overigens is van Gaal een zeer goede keus.
Omdat van Gaal.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Waarom is van Gaal in een directie functie een goede keus?
Ok, ik zal het niet meer doen. Toch is deze TT een veelgehoorde mening in het vorige topic, dus ik dacht dat het hier daarom wel zou passen.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:08 schreef Smoofie het volgende:
De kromme, donder op met je kut TT man als niet ajacied.
Dat was het idee, maar en passant verwacht hij dat alle andere commissarissen als slaafse lakeien knipmessen naar zijn wensen op alle gebieden. Uiteraard niet zonder dat zij daar wel de volledige verantwoordelijkheid voor dragen.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:02 schreef Smoofie het volgende:
Waarom denkt iedereen dat JC in een bestuurlijke rol zit? Hij zit er alleen voor de jeugdopleiding...wanneer beginnen mensen dat te begrijpen?
quote:Op woensdag 16 november 2011 23:09 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik kwam wel wat interessants tegen op twitter: "Vorige keer dat Cruijff opzij werd gezet bij ajax werd Feyenoord kampioen, ik hou mijn hart vast..."
Je bedoelt van Gaal die faalde bij Barca? of bij AZ dreigde te worden weggestuurd? Of Van Gaal samen met Koeman bij Ajax? Of TIPS? Of Bayern?quote:
je vergeet nog de grootste faal : Nederlands elftalquote:Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je bedoelt van Gaal die faalde bij Barca? of bij AZ dreigde te worden weggestuurd? Of Van Gaal samen met Koeman bij Ajax? Of TIPS? Of Bayern?
Inderdaad jaquote:Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef vincerusso het volgende:
[..]
je vergeet nog de grootste faal : Nederlands elftal
Helemaal vergeten iddquote:Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef vincerusso het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef Adrenalini het volgende:
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-AAN-ALLE-KANTEN.htm
Eigenlijk zijn enige faal.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Ik bedoel van Gaal die AZ kampioen heeft gemaakt vanuit het niks. Ik bedoel inderdaad van Gaal die Bayern recentelijk tot één van de beste clubs van de wereld heeft gemaakt. Ik bedoel van Gaal de Duitse competitie naar een hoger niveau heeft getild door de kans te geven aan de jeugd.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je bedoelt van Gaal die faalde bij Barca? of bij AZ dreigde te worden weggestuurd? Of Van Gaal samen met Koeman bij Ajax? Of TIPS? Of Bayern?
Alsof van Gaal dat eigenhandig voor elkaar heeft gekregen.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:14 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ik bedoel van Gaal die AZ kampioen heeft gemaakt vanuit het niks. Ik bedoel inderdaad van Gaal die Bayern recentelijk tot één van de beste clubs van de wereld heeft gemaakt. Ik bedoel van Gaal de Duitse competitie naar een hoger niveau heeft getild door de kans te geven aan de jeugd.
Klopt, en zijn adviezen zijn goud waard maar niet voor Ajax. Nee, Ajax heeft Steven ten Have die het allemaal net ietsjes beter weet.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:14 schreef Buitendam het volgende:
Wat ik zo vreemd vind is dat Cruijff met Barcelona het mooiste visitekaartje ooit heeft. Zijn aandeel zoals het er nu uitziet is ontzettend groot. Als diezelfde Cruijff naar Ajax komt en zijn diensten aanbiedt, dan ga je daar toch op in? Ik snap daar niets van.
AZ vanuit het niks? Adriaanse heeft de weg naar boven ingezet. En bij Bayern succes gehad, maar totaal afhankelijk van Robben.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:14 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ik bedoel van Gaal die AZ kampioen heeft gemaakt vanuit het niks. Ik bedoel inderdaad van Gaal die Bayern recentelijk tot één van de beste clubs van de wereld heeft gemaakt. Ik bedoel van Gaal de Duitse competitie naar een hoger niveau heeft getild door de kans te geven aan de jeugd.
Ja. En wat snap jij er niet aan dat Cruijff helemaal niet zijn diensten heeft aangeboden? Hij heeft, nogmaals, meerdere malen gezegd dat de bestuurders bij Ajax het maar moeten uitzoeken en hij op de achtergrond wilt blijven voor de jeugd.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alsof van Gaal dat eigenhandig voor elkaar heeft gekregen.
Dat is zijn aankoop, en Robben heeft inderdaad een aandeel gehad in het succes van Bayern. Mede mogelijk gemaakt door van Gaal.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:15 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
AZ vanuit het niks? Adriaanse heeft de weg naar boven ingezet. En bij Bayern succes gehad, maar totaal afhankelijk van Robben.
Misschien dat de anderen ook naar de cijfers van Barcelona hebben gekeken en dat zij wel snappen dat Barcelona in Nederland niet eens een licentie zou krijgen van de KNVB?! Ajax verdient iets betrouwbaarders dan Ling.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:14 schreef Buitendam het volgende:
Wat ik zo vreemd vind is dat Cruijff met Barcelona het mooiste visitekaartje ooit heeft. Zijn aandeel zoals het er nu uitziet is ontzettend groot. Als diezelfde Cruijff naar Ajax komt en zijn diensten aanbiedt, dan ga je daar toch op in? Ik snap daar niets van.
quote:Cruijff vervolgt: 'Het is logisch dat je daar allerlei dingen gaat achter zoeken. Om te beginnen was ik tot dinsdagmiddag nog in Amsterdam, toen pas ben ik weer naar Barcelona vertrokken. Dan is het wel érg toevallig dat er de volgende dag ineens een vergadering van de raad van commissarissen blijkt te zijn. Nou, dan weet je het wel. Ik heb nota bene pas vandaag (woensdag, red.) om 11.00 uur in Barcelona een email gekregen waarin stond dat er om vier uur een vergadering zou zijn. Daar kon ik natuurlijk niet meer bij zijn.'
Precies, hoe kan het nu toch zijn dat een stel knappe zakenkoppen knappe voetbalkoppen uitschakelt? Onbegrijpelijk, in mijn ogen.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, en zijn adviezen zijn goud waard maar niet voor Ajax. Nee, Ajax heeft Steven ten Have die het allemaal net ietsjes beter weet.
Dikgedrukte is natuurlijk kul maar een leuk verzonnen argument. Feit is dan Van Gaal profiteerde van een geniale Robben. Hij had schijt aan Ribery, aan Gomez, aan Kroos etc. Hij maakte Badstuber CV (quote:Op woensdag 16 november 2011 23:14 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Rosell was de financiële man aan de zijde van Laporta, de man die nu de baas is bij Barca en afgeeft op Laporta en Cruijff. Rara wat klopt er niet?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Misschien dat de anderen ook naar de cijfers van Barcelona hebben gekeken en dat zij wel snappen dat Barcelona in Nederland niet eens een licentie zou krijgen van de KNVB?! Ajax verdient iets betrouwbaarders dan Ling.
trollquote:Op woensdag 16 november 2011 23:17 schreef Burrito het volgende:
Prima zo. Cruijf is overdatum en kan totaal niet functioneren in samenwerking met anderen.
Ben er blij mee
Helemaal niet? Als Cruijff zijn zin had gekregen zat bijvoorbeeld Hiddink nu op een comfortabele positie. Mensen met een goede zakenvisie gaan nu voor types als Cruijff en Hiddink, onvoorstelbaar.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:16 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ja. En wat snap jij er niet aan dat Cruijff helemaal niet zijn diensten heeft aangeboden? Hij heeft, nogmaals, meerdere malen gezegd dat de bestuurders bij Ajax het maar moeten uitzoeken en hij op de achtergrond wilt blijven voor de jeugd.
Eén ding is duidelijk: het is Cruijff of Van Gaal. Cruijff en Van Gaal kan niet na alles wat er de laatste jaren tussen jullie is gebeurd.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:17 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Lijkt wel een kleuterklas zeg die commissarissen ( op Cruijff na). Echt niet normaal gewoon.
Maar ik hoop nog steeds dat cruijff en van gaal de strijdbijl wegleggen en gewoon samen er keihard voor gaan.
Nee, maar wel mensen die superlatieven gebruiken zonder onderbouwing puur om te scoren. Je kunt dus kiezen, je bent of een troll of 13 jaar oud.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:19 schreef Burrito het volgende:
[..]
Ja, iedereen die het niet met jou eens is en niet pro-cruijf is moet wel een troll zijn
Hiddink geeft al tijden aan niet naar Ajax te gaan. Daar gaat Cruijff niks aan veranderen. Cruijff moet zijn mond een keer houden, die maakt Ajax kapot. Niet dat ik het erg vindt trouwens, maar het is wel weer schrijnend en zet het Nederlands voetbal in een slecht daglicht.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Helemaal niet? Als Cruijff zijn zin had gekregen zat bijvoorbeeld Hiddink nu op een comfortabele positie. Mensen met een goede zakenvisie gaan nu voor types als Cruijff en Hiddink, onvoorstelbaar.
Schei toch uit, Hiddink heeft aangegeven DOOR de bestuurlijke wanorde nooit in te willen stappen.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:20 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Hiddink geeft al tijden aan niet naar Ajax te gaan. Daar gaat Cruijff niks aan veranderen. Cruijff moet zijn mond een keer houden, die maakt Ajax kapot. Niet dat ik het erg vindt trouwens, maar het is wel weer schrijnend en zet het Nederlands voetbal in een slecht daglicht.
De woorden van Cruyff kunnen net zo goed propagandataal zijn als die van Ten Have en co....quote:Op woensdag 16 november 2011 23:19 schreef Breekfast het volgende:
Wat een vieze actie ook om 11 uur nog een mailtje te sturen dat om 4 uur de vergadering is![]()
En dan bij nieuwsuur roepen dat Cruijff gewoon is uitgenodigd maar niet is komen opdagen![]()
Als Ajax supporter zou ik het niet pikken dat zon voetbalicoon, die zeer veel voor Ajax betekent heeft, zo genaaid wordt.
En al helemaal niet door ego's als Ten Have en incompetente bestuurders als Davids.
Hiddink staat al lang open voor een functie bij Ajax. Maar die ziet hoe die nare zakenmensen met voetbalmensen omgaan en daar past hij voor. Denk je echt dat Hiddink zou passen voor een team met Cruijff, Bergkamp en Jonk? Komt dat grachtenpandje toch van pas.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:20 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Hiddink geeft al tijden aan niet naar Ajax te gaan. Daar gaat Cruijff niks aan veranderen. Cruijff moet zijn mond een keer houden, die maakt Ajax kapot. Niet dat ik het erg vindt trouwens, maar het is wel weer schrijnend en zet het Nederlands voetbal in een slecht daglicht.
De datum van de geboorte van zijn dochter zal inderdaad wel niet vaststaan.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De woorden van Cruyff kunnen net zo goed propagandataal zijn als die van Ten Have en co....
Zoveel domheid in 1 post, hoe doe je dat tochquote:Op woensdag 16 november 2011 23:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee, maar wel mensen die superlatieven gebruiken zonder onderbouwing puur om te scoren. Je kunt dus kiezen, je bent of een troll of 13 jaar oud.
Cruijff heeft het huidige Barca neergezet.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:22 schreef Starzky het volgende:
Goed nieuws! Want wees nu eerlijk, wat heeft Cruyf allemaal bewezen in een BVO? Het voetbal en alles erom heen is zoveel veranderd, daarvoor is kennis over het spelletje zelf helaas niet meer genoeg. Daarom snap ik ook heel de kritiek niet op de RvC (welke nog op samenspraak van Cruyf is samen gesteld.)
Wanneer er geen initiatief genomen zou worden door de RvC zou er nog steeds niets gebeurd zijn, of zouden wij met een directeur zitten die zich bezig houdt met louche zaakjes en die zelfs al zijn eigen bedrijf in het verleden in het faillisement heeft gebracht.
Dus al met al, eindelijk goed nieuws
Weer zo sterk inhoudelijk!quote:Op woensdag 16 november 2011 23:22 schreef Burrito het volgende:
[..]
Zoveel domheid in 1 post, hoe doe je dat toch
Er worden gewoon over en weer vieze spelletjes gespeeld, Cruyff maakt al 40 jaar ruzie met alles en iedereen die hem tegenspraak geeft... dus hij heeft de schijn in mijn ogen nu het meeste tegenquote:Op woensdag 16 november 2011 23:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
De datum van de geboorte van zijn dochter zal inderdaad wel niet vaststaan.
Daar gaat het niet om. Als je niet meer verder had gewild met Cruijf hadden ze de ballen moeten hebben dat eerlijk tegen hem te zeggen, en hem informeren dat ze zonder hem een nieuwe directie gingen zoeken.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:22 schreef Starzky het volgende:
Goed nieuws! Want wees nu eerlijk, wat heeft Cruyf allemaal bewezen in een BVO? Het voetbal en alles erom heen is zoveel veranderd, daarvoor is kennis over het spelletje zelf helaas niet meer genoeg. Daarom snap ik ook heel de kritiek niet op de RvC (welke nog op samenspraak van Cruyf is samen gesteld.)
Wanneer er geen initiatief genomen zou worden door de RvC zou er nog steeds niets gebeurd zijn, of zouden wij met een directeur zitten die zich bezig houdt met louche zaakjes en die zelfs al zijn eigen bedrijf in het verleden in het faillisement heeft gebracht.
Dus al met al, eindelijk goed nieuws
quote:Op woensdag 16 november 2011 23:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Als je niet meer verder had gewild met Cruijf hadden ze de ballen moeten hebben dat eerlijk tegen hem te zeggen, en hem informeren dat ze zonder hem een nieuwe directie gingen zoeken.
De manier waarop het nu is gegaan is ronduit schandalig en zo ga je niet om met zon voetbalheld die Ajax zoveel heeft gebracht.
Eens.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Als je niet meer verder had gewild met Cruijf hadden ze de ballen moeten hebben dat eerlijk tegen hem te zeggen, en hem informeren dat ze zonder hem een nieuwe directie gingen zoeken.
De manier waarop het nu is gegaan is ronduit schandalig en zo ga je niet om met zon voetbalheld die Ajax zoveel heeft gebracht.
Weer een discussie gewonnen, tot de volgende keer kromme!quote:Op woensdag 16 november 2011 23:25 schreef De_kromme het volgende:
Pizzakoppo. Sowieso die naam al.![]()
Het is mooi geweest met deze troll, aju. Succes en veel geluk met van Gaal.
er trollen een paar feyenoorders hier lolquote:Op woensdag 16 november 2011 23:25 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Wat gebeurd hierff 5 miniets anders gaan doen, 920 nieuwe tweets op ajax en 127 nieuwe berichten in het vorige topic
Idd opgerot met die rvc.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ach als je eigen club al ze gezakt is kan ik het best gebrijpen dat je je frustraties op een andere club kwijt wilt.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:26 schreef vincerusso het volgende:
[..]
er trollen een paar feyenoorders hier lol
quote:De leden (socios) van FC Barcelona kozen de advocaat Joan Laporta als nieuwe president. Onder advies van Johan Cruijff stelde Laporta de Nederlanders Frank Rijkaard en Henk ten Cate aan als trainersduo en daarnaast betrok hij verschillende oud-spelers bij de dagelijkse bezigheden van de club. Zo werd Aitor Beguiristain technisch directeur, Guillermo Amor hoofd opleidingen en Eusebio Sacristán assistent-trainer.
Bullshit! Is het een Cruijff die Messi heeft ontdekt? Of heeft Cruijff iniesta opgehaald?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Cruijff heeft het huidige Barca neergezet.
Vervolgens heeft Laporta met elke actie die hij verrichte in zijn achterhoofd gehouden wat Cruijff zou doen en hem ook daadwerkelijk erin betrokken. Zo stond Cruijff achter de komst van zowel Ronaldinho als Davids!quote:
Verdiep je eens in het begrip jeugdopleiding en hoe individueel spelers op te leiden. Zoek ook eens op wat Messi van Cruijff vind, wat Laporta van Cruijff vind, wat Iniesta van Cruijff vind, wat Guardiola van Cruijff vind, wat er met la Masia is gebeurt.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:28 schreef Starzky het volgende:
[..]
Bullshit! Is het een Cruijff die Messi heeft ontdekt? Of heeft Cruijff iniesta opgehaald?
NEE! sla de geschiedenisboeken er maar op na, om de zoveel jaar komt er een nieuwe club in Europa die een x aantal jaar de beste is, en daarna komt er weer een ander. Hoe lang is het al geleden dat Cruijff echt iets bij barca gedaan heeft?
Dan kunnen we net zo goed mensen binnen halen die 'gezorgt' hebben voor de glorietijd van madrid, man united, ac milan etc...
Voor succes op het veld heb je goede spelers nodig, dan zal het een rotzorg zijn wie de poppetjes op de juiste plek zet. En om nog even terug te komen op Cruijff heeft barca groot gemaakt: Dit zou dus ook betekenen dat Ajax binnenkort honderden miljoen schuld zou hebben? Of wordt het negatieve maar weer gewoon in de doofpot gestopt?
quote:Op woensdag 16 november 2011 23:28 schreef Starzky het volgende:
[..]
Voor succes op het veld heb je goede spelers nodig, dan zal het een rotzorg zijn wie de poppetjes op de juiste plek zet. En om nog even terug te komen op Cruijff heeft barca groot gemaakt: Dit zou dus ook betekenen dat Ajax binnenkort honderden miljoen schuld zou hebben? Of wordt het negatieve maar weer gewoon in de doofpot gestopt?
En heeft hij ze zelf gescout? NEE! Zelfs mijn blinde oma kon toen wel zien dat zulke spelers toegevoegde waarde zouden hebben voor Barcelona. Dus zij stond er ook achter, betekend dit dan ook dat ze Barca groot gemaakt heefT?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Vervolgens heeft Laporta met elke actie die hij verrichte in zijn achterhoofd gehouden wat Cruijff zou doen en hem ook daadwerkelijk erin betrokken. Zo stond Cruijff achter de komst van zowel Ronaldinho als Davids!
Gastquote:Op woensdag 16 november 2011 23:30 schreef Starzky het volgende:
[..]
En heeft hij ze zelf gescout? NEE! Zelfs mijn blinde oma kon toen wel zien dat zulke spelers toegevoegde waarde zouden hebben voor Barcelona. Dus zij stond er ook achter, betekend dit dan ook dat ze Barca groot gemaakt heefT?
whahahahahahaquote:Op woensdag 16 november 2011 23:30 schreef Starzky het volgende:
[..]
En heeft hij ze zelf gescout? NEE! Zelfs mijn blinde oma kon toen wel zien dat zulke spelers toegevoegde waarde zouden hebben voor Barcelona. Dus zij stond er ook achter, betekend dit dan ook dat ze Barca groot gemaakt heefT?
Geweldig dit.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:30 schreef Starzky het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 november 2011 23:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Verdiep je eens in het begrip jeugdopleiding en hoe individueel spelers op te leiden. Zoek ook eens op wat Messi van Cruijff vind, wat Laporta van Cruijff vind, wat Iniesta van Cruijff vind, wat Guardiola van Cruijff vind, wat er met la Masia is gebeurt.
Je hebt te weinig kennis, begin met de basis vragen.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:30 schreef Starzky het volgende:
[..]
Wel lekker discussie voeren met jou.. "je hebt te weinig kennis, je weet er niet genoeg van". Dat is precies de stijl van Cruijff. Ik zeg het dus het is waar.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
[..]
Je hebt te weinig kennis, begin met de basis vragen.
Ik bied eveneens aan om de vragen aan mij te stellen, lees je daar toevallig overheen?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Wel lekker discussie voeren met jou.. "je hebt te weinig kennis, je weet er niet genoeg van". Dat is precies de stijl van Cruijff. Ik zeg het dus het is waar.
Cruijff stond ook achter een RvC met deze mensen. Toch?
Waarmee je dus nog steeds stelt dat jij het wel weet en mensen die het niet met je eens zijn niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:33 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik bied eveneens aan om de vragen aan mij te stellen, lees je daar toevallig overheen?
Vertel me dan maar is wat Cruijff daadwerkelijk gedaan heeft, dus met andere woorden: Wat heeft hij bij Barca voor elkaar gekregen wat zonder hem niet gebeurd had kunnen worden?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Wel lekker discussie voeren met jou.. "je hebt te weinig kennis, je weet er niet genoeg van". Dat is precies de stijl van Cruijff. Ik zeg het dus het is waar.
Cruijff stond ook achter een RvC met deze mensen. Toch?
Omdat dat blijkt uit de rare opmerkingen inderdaad, is dat iets opmerkelijks?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:34 schreef thettes het volgende:
[..]
Waarmee je dus nog steeds stelt dat jij het wel weet en mensen die het niet met je eens zijn niet.
Dat probeer ik juist te zeggen, die verafgoding gaat te ver. Waarmee ik nogmaals niet wil ontkennen dat Cruijff in het verleden veel goede dingen gedaan heeft.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:34 schreef Starzky het volgende:
[..]
Vertel me dan maar is wat Cruijff daadwerkelijk gedaan heeft, dus met andere woorden: Wat heeft hij bij Barca voor elkaar gekregen wat zonder hem niet gebeurd had kunnen worden?
Dat is heel sujectief. Ik was ff een paar minuten weg, maar ik vind dat ik zeer redelijke dingen heb gesteld.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Omdat dat blijkt uit de rare opmerkingen inderdaad, is dat iets opmerkelijks?
Maar kom nu eens met wat inhoudelijks...quote:Op woensdag 16 november 2011 23:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Omdat dat blijkt uit de rare opmerkingen inderdaad, is dat iets opmerkelijks?
Even kijken, Guardiola aanstellen als coach Barca B, Rijkaard aanstellen als coach Barca A, Laporta als bestuurder, La Masia compleet herzien, de jeugdopleiding compleet herzien (denk aan technische, kleine spelers scouten, 4-3-3) de positie van Barca B in het geheel, aankoopbeleid eerste elftal. Oh, en natuurlijk Guardiola als coach barca A.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:34 schreef Starzky het volgende:
[..]
Vertel me dan maar is wat Cruijff daadwerkelijk gedaan heeft, dus met andere woorden: Wat heeft hij bij Barca voor elkaar gekregen wat zonder hem niet gebeurd had kunnen worden?
Ja dat weet ik uiteraard, het kerstfeestje. Overigens ontkent door Cruijff.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:37 schreef Starzky het volgende:
[..]
Maar kom nu eens met wat inhoudelijks...
En wie weet wordt dit wel het begin van een verzoening tussen beiden, want de oorzaak van de ruzie is eigelijk iets heel kleins, je weet vast wel wat ik bedoel, want jij hebt toch alle kennis?
Nu doe je net alsof Cruijff dat allemaal persoonlijk heeft gedaan. Dat KAN niet eens in een ledenclub. Verdiep je eens wat meer in de situatie.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Even kijken, Guardiola aanstellen als coach Barca B, Rijkaard aanstellen als coach Barca A, Laporta als bestuurder, La Masia compleet herzien, de jeugdopleiding compleet herzien (denk aan technische, kleine spelers scouten, 4-3-3) de positie van Barca B in het geheel, aankoopbeleid eerste elftal.
Weet jij wie de Culés zijn? Weet jij op wie de Culés massaal stemden? Op Laporta, weet jij waarom?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:39 schreef thettes het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof Cruijff dat allemaal persoonlijk heeft gedaan. Dat KAN niet eens in een ledenclub. Verdiep je eens wat meer in de situatie.
Laporta werd president en die deed gewoon wat Cruijff wou.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:39 schreef thettes het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof Cruijff dat allemaal persoonlijk heeft gedaan. Dat KAN niet eens in een ledenclub. Verdiep je eens wat meer in de situatie.
Er zijn niet veel mensen tegen Van Gaal hoor...Het gaat erom dat JC zijn jeugdbeleid moet doorvoeren, met van Gaal kan dat niet. EN je ziet wat Van Gaal's jeugdbeleid ons heeft opgebracht. V/d Vaart, Sneijder en ?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:34 schreef Starzky het volgende:
[..]
Hier, bij Ajax, ligt mijn hart
Een club, fascinerend, altijd apart
Door velen genoemd naar godenzonen
Voor mij de bakermat van voetbaliconen
Mijn herinneringen gaan terug naar De Meer
Ook daar heerste een bijzondere sfeer
Nu ga ik mijn gevoelens weer achterna
En treed technisch toe in de Arena
In mijn levensfase is dit een nieuwe kans
En mijn jeugdliefde krijgt een extra stimulans
En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond
Vandaag is de cirkel echt rond
Rijkaard, die man die overal mislukt is behalve bij Barca? Zou het niet komen doordat het team gewoon op dat moment al klasse was?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Even kijken, Guardiola aanstellen als coach Barca B, Rijkaard aanstellen als coach Barca A, Laporta als bestuurder, La Masia compleet herzien, de jeugdopleiding compleet herzien (denk aan technische, kleine spelers scouten, 4-3-3) de positie van Barca B in het geheel, aankoopbeleid eerste elftal.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:42 schreef Starzky het volgende:
[..]
Rijkaard, die man die overal mislukt is behalve bij Barca? Zou het niet komen doordat het team gewoon op dat moment al klasse was?
En was het niet Laporta (die idd op voorspraak van Cruijff gehaald is) die Guardiola heeft aangesteld? Dus waar komt je idee vandaan dat Cruijff hier direct verantwoordelijk voor is?
Hetzelfde geld voor de andere punten. Die laporta is heus geen marionette-pop van cruijff... Cruijff gaf af en toe eens zijn visie op het geheel en advies, niet meer en niet minder. Maar als jij geloofd dat dit allemaal alleen door Crujiff gebeurd is, wil ik je niet uit je droom halen
Ga jij hutch maar lekker zoekenquote:Op woensdag 16 november 2011 23:42 schreef Starzky het volgende:
[..]
Rijkaard, die man die overal mislukt is behalve bij Barca? Zou het niet komen doordat het team gewoon op dat moment al klasse was?
En was het niet Laporta (die idd op voorspraak van Cruijff gehaald is) die Guardiola heeft aangesteld? Dus waar komt je idee vandaan dat Cruijff hier direct verantwoordelijk voor is?
Hetzelfde geld voor de andere punten. Die laporta is heus geen marionette-pop van cruijff... Cruijff gaf af en toe eens zijn visie op het geheel en advies, niet meer en niet minder. Maar als jij geloofd dat dit allemaal alleen door Crujiff gebeurd is, wil ik je niet uit je droom halen
Daarvoor zitten Bergkamp en Jonk er toch al? En wanneer Cruijff het goed voor zou hebben met de club, zoals hij beweerd, moet hij makkelijk over dit persoonlijke akkefietje kunnen stappen. Maar hij zal wel weer zoals altijd met de staart tussen de benen afdruipen. Het zei al genoeg dat hij zei na het aftreden van het bestuur dat hij geen idee had hoe nu verder, want hij had hier geen verstand vanquote:Op woensdag 16 november 2011 23:42 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Er zijn niet veel mensen tegen Van Gaal hoor...Het gaat erom dat JC zijn jeugdbeleid moet doorvoeren, met van Gaal kan dat niet. EN je ziet wat Van Gaal's jeugdbeleid ons heeft opgebracht. V/d Vaart, Sneijder en ?
Zoek eens op wat Barca voor de komst van Laporta aan prijzen heeft gepakt en erna. Juist het feit dát Rijkaard zo goed presteerde met Barca is een plus voor Barca.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:42 schreef Starzky het volgende:
[..]
Kun jij logisch nadenken?quote:En was het niet Laporta (die idd op voorspraak van Cruijff gehaald is) die Guardiola heeft aangesteld? Dus waar komt je idee vandaan dat Cruijff hier direct verantwoordelijk voor is?
Ik raad je aan om je eens wat meer te verdiepen. Je doet je best maar weet té weinig. Dat is niet erg en geen schande maar je moet nou niet gaan doen alsof je beargumenteerd een mening hebt gevormd. Een aanrader is Barcelona: the inside story van de BBC, dat is vrij laagdrempelig een inkijkje in de aanstelling van Laporta en de invloed van Cruijff.quote:Hetzelfde geld voor de andere punten. Die laporta is heus geen marionette-pop van cruijff... Cruijff gaf af en toe eens zijn visie op het geheel en advies, niet meer en niet minder. Maar als jij geloofd dat dit allemaal alleen door Crujiff gebeurd is, wil ik je niet uit je droom halen
Lees nog eens even goed door, er staat DIRECT. Hij is er indirect verantwoordelijk voor, maar je kunt je vraagtekens zetten bij welke mate....quote:
Weet je wel wie Pizzakoppo is?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:44 schreef Jajong het volgende:
Jongens, hou maar op met discussieren. Het is mij duidelijk dat alle alles wat Pizzakoppa post hem wordt ingefluistert door JC himself.
Ik lees goed, maar het gaat erom dat hij vetrouwen had in La porta, en dat heeft dus goed uitgepaktquote:Op woensdag 16 november 2011 23:45 schreef Starzky het volgende:
[..]
Lees nog eens even goed door, er staat DIRECT. Hij is er indirect verantwoordelijk voor, maar je kunt je vraagtekens zetten bij welke mate....
En Laporta naar voren schoof bij de verkiezingen. De steun van Cruijff aan Laporta was genoeg voor de Culés om de juiste stem uit te brengen.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:46 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik lees goed, maar het gaat erom dat hij vetrouwen had in La porta, en dat heeft dus goed uitgepakt
Inderdaad.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:47 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Dus Tscheu La Ling is niet geschikt, maar Danny Blind wel? Hoe dan?
Ongelovelijk dat 3 mensen die tot 4 maanden geleden zelfs nooit in de Arena zijn geweest de aller grootste Ajacied en andere Ajax iconen zo met grof vuil behandelen..
Klopt! maar is het dan niet heel makkelijk om te stellen dat hij dus ook verantwoordelijk is voor de dingen die Laporta gedaan heeft? Zou het niet mogelijk zijn dat hij ook dingen op eigen hand heeft doorgevoerd?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:46 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik lees goed, maar het gaat erom dat hij vetrouwen had in La porta, en dat heeft dus goed uitgepakt
Barca plukt de vruchten van het jeugdbeleid die jaren geleden door Cruijff is hervormd.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:50 schreef Starzky het volgende:
[..]
Klopt! maar is het dan niet heel makkelijk om te stellen dat hij dus ook verantwoordelijk is voor de dingen die Laporta gedaan heeft? Zou het niet mogelijk zijn dat hij ook dingen op eigen hand heeft doorgevoerd?
En hoe zou het zijn uitgepakt met het alternatief wat tegenover Laporta stond? Wie weet was het dan wel allemaal nog veel beter gegaan. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het belachelijk is om te stellen dat Cruijff verantwoordelijk is voor het barcelona dat sinds een jaar of 3 leuk voetbal speelt. Er spelen zoveel andere dingen mee, en Cruijff is gewoon een klein stukje in dit hele web.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-AAN-ALLE-KANTEN.htmquote:CRUIJFF REAGEERT: 'DIT STINKT AAN ALLE KANTEN'
16/11/2011 23:00
EXCLUSIEF - Johan Cruijff heeft woensdag totaal verbijsterd gereageerd op het nieuws dat Louis van Gaal per 1 juli 2012 benoemd is tot algemeen directeur van Ajax. Dat besluit namen vier van de vijf commissarissen op woensdagmiddag. Cruijff, de vijfde commissaris, was daarbij dus niet aanwezig. Het is bepaald geen geheim dat Cruijff en Van Gaal al vele jaren gebrouilleerd zijn.
De eerste reactie van Cruijff: 'Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen. Om te beginnen wist ik nergens van, he-le-maal niks, echt niet.'
Cruijff vervolgt: 'Het is logisch dat je daar allerlei dingen gaat achter zoeken. Om te beginnen was ik tot dinsdagmiddag nog in Amsterdam, toen pas ben ik weer naar Barcelona vertrokken. Dan is het wel érg toevallig dat er de volgende dag ineens een vergadering van de raad van commissarissen blijkt te zijn. Nou, dan weet je het wel. Ik heb nota bene pas vandaag (woensdag, red.) om 11.00 uur in Barcelona een email gekregen waarin stond dat er om vier uur een vergadering zou zijn. Daar kon ik natuurlijk niet meer bij zijn.'
Werd je gezegd waar die vergadering over zou gaan?
Cruijff: 'Nee, totaal niet. Vorige week woensdag heb ik nog drie uur lang met de verzoeningscommissie gesproken. Dat ging heel open en prettig, sindsdien heb ik niets meer gehoord. Dan denk je op de goede weg te zijn en dan gebeurt er ineens dit. Een stel kunstenmakers zijn het. Juridisch zullen ze allemaal wel weten hoe het in elkaar zit, maar dit stinkt natuurlijk aan alle kanten.'
Uit een aantal reacties uit de ledenraad op tv bleek dat de onvrede daar ook groot is. Enig idee wat er nu gaat gebeuren?
Cruijff: 'Die reacties waren duidelijk, maar de grootste aandeelhouder moet nu beslissen wat er gaat gebeuren. En die aandeelhouder is Ajax zelf. Ik zou bijvoorbeeld ook wel eens willen weten wat alle trainers ervan vinden. Het is in elk geval duidelijk dat er een heleboel mensen in de maling zijn genomen, onder wie ikzelf.'
Eén ding is duidelijk: het is Cruijff of Van Gaal. Cruijff en Van Gaal kan niet na alles wat er de laatste jaren tussen jullie is gebeurd.
Cruijff: 'Dat lijkt me duidelijk. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Eerst maar eens afwachten wat de club in totaliteit nou eigenlijk wil.' (Bert Nederlof)
Nogmaals, verdiep je nou eens in de materie. Cruijff is een god in Barcelona. Een autoriteit naar wie je luistert. Laporta heeft in vrijwel alles advies gevraagd aan Cruijff, van de jeugdopleiding tot het aankoopbeleid tot de aanstelling van jeugdcoaches, hoofdcoaches etc.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:50 schreef Starzky het volgende:
[..]
Klopt! maar is het dan niet heel makkelijk om te stellen dat hij dus ook verantwoordelijk is voor de dingen die Laporta gedaan heeft? Zou het niet mogelijk zijn dat hij ook dingen op eigen hand heeft doorgevoerd?
Cruijff heeft structurele veranderingen doorgevoerd in heel Barcelona, veranderingen die zover gaan tot de laagste regionen van het Barca voetbal. 4-3-3 en techniek boven fysiek zijn hier 2 aspecten van.quote:En hoe zou het zijn uitgepakt met het alternatief wat tegenover Laporta stond? Wie weet was het dan wel allemaal nog veel beter gegaan. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het belachelijk is om te stellen dat Cruijff verantwoordelijk is voor het barcelona dat sinds een jaar of 3 leuk voetbal speelt. Er spelen zoveel andere dingen mee, en Cruijff is gewoon een klein stukje in dit hele web.
Ja, dat vond ik ook vreemd. Hij was er vaak niet, maar vandaag was het logisch dat-ie er niet bij kon zijn.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:52 schreef Stiggie het volgende:
Ik heb nota bene pas vandaag (woensdag, red.) om 11.00 uur in Barcelona een email gekregen waarin stond dat er om vier uur een vergadering zou zijn. Daar kon ik natuurlijk niet meer bij zijn.'
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-AAN-ALLE-KANTEN.htm
Allemaal leuk, maar hoe zou het zijn geweest wanneer hij er niet geweest was? En Hiddink is een god in Zuid-Korea omdat hij daar met geluk en dwalingen van de scheidsrechter tot in de halve finale kwam. Supporters zijn net mensen, en totaal niet rationeel...quote:Op woensdag 16 november 2011 23:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nogmaals, verdiep je nou eens in de materie. Cruijff is een god in Barcelona. Een autoriteit naar wie je luistert. Laporta heeft in vrijwel alles advies gevraagd aan Cruijff, van de jeugdopleiding tot het aankoopbeleid tot de aanstelling van jeugdcoaches, hoofdcoaches etc.
[..]
Cruijff heeft structurele veranderingen doorgevoerd in heel Barcelona, veranderingen die zover gaan tot de laagste regionen van het Barca voetbal. 4-3-3 en techniek boven fysiek zijn hier 2 aspecten van.
Ja ik hoorde het, ongelofelijk. Als ik het legaal kon doen had ik ten Have echt een lesje geleerd. Maarja , ik uit mijn frustratie wel in BF3quote:Op woensdag 16 november 2011 23:55 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Aanvullend op dat bericht,
Er mochten van de verzoenningscommisie geen beslissingen vandaag worden gemaakt door de RvC omdat die vergadering juist over hun samenwerking zou gaan. Daarom ging Johan met een gerust hart naar Barcelona, omdat er NIETS MOCHT plaatsvinden van de RvC.
Dat maakt het zo verschrikkelijk achterbaks,
+ Juridisch de vraag of er een beslissing is genomen die helemaal niet mochtquote:Op woensdag 16 november 2011 23:55 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Aanvullend op dat bericht,
Er mochten van de verzoenningscommisie geen beslissingen vandaag worden gemaakt door de RvC omdat die vergadering juist over hun samenwerking zou gaan. Daarom ging Johan met een gerust hart naar Barcelona, omdat er NIETS MOCHT plaatsvinden van de RvC.
Dat maakt het zo verschrikkelijk achterbaks,
O ja er wordt ook nog gevoetbald, 14 minuten stilte of zo?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:54 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, wat denk je wat er zaterdag gaat gebeuren? Ik verwacht wel een actie van de supporters eigenlijk.
Kijk naar Barca voor 2003.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:56 schreef Starzky het volgende:
[..]
Allemaal leuk, maar hoe zou het zijn geweest wanneer hij er niet geweest was?
Als je een nationaal team wilt nemen waar Hiddink geweldig werk heeft geleverd als voorbeeld kies dan Rusland, iets wat mijn stelling juist kracht meegeeft.quote:En Hiddink is een god in Zuid-Korea omdat hij daar met geluk en dwalingen van de scheidsrechter tot in de halve finale kwam. Supporters zijn net mensen, en totaal niet rationeel...
Bullshit, een commissie kan hierover niets zeggen of bepalen, dit zal allemaal niet rechtsgeldig contractueel zijn vastgelegd. Achterbaks is het natuurlijk wel, maar misschien wel de juiste manier om Cruijff eindelijk is wakker te schudden en te zorgen dat hij eindelijk actie onderneemtquote:Op woensdag 16 november 2011 23:56 schreef Stiggie het volgende:
[..]
+ Juridisch de vraag of er een beslissing is genomen die helemaal niet mocht
Het zou fantastisch zijn, mits van Gaal trainer, Johan jeugdopleiding!quote:Op woensdag 16 november 2011 23:56 schreef msnk het volgende:
RvC
Johan en Louis die zich verzoenen en gaan samenwerken
Waarom is van Gaal in een bestuurlijke functie geniaal?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:58 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik heb geen zin om 2 topics terug te lezen maar wat is hier de algemene stemming?Voor of tegen de komst van v Gaal?
Ik vind het namelijk een geniale actie om v Gaal weer binnen Ajax te halen maar nu op dit moment met Cruijff lijkt me dat echt niet goed.
Hangt van Louis zijn intenties af.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:58 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik heb geen zin om 2 topics terug te lezen maar wat is hier de algemene stemming?Voor of tegen de komst van v Gaal?
Ik vind het namelijk een geniale actie om v Gaal weer binnen Ajax te halen maar nu op dit moment met Cruijff lijkt me dat echt niet goed.
Ik merk wel dat discussie voeren niet je sterkste punt is, niets onderbouwd en er vanuit gaan dat jij als enige totale kennis van alles hebt. Maar is goed, ga jij je maar weer aftrekken op het tikkie-breed voetbal wat cruijff bij barca heeft ingevoerd en daarna lekker slapen onder je Cruijff-dekbed, dan zoek ik iemand op waarmee ik wel inhoudelijk kan discussierenquote:Op woensdag 16 november 2011 23:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Kijk naar Barca voor 2003.
[..]
Als je een nationaal team wilt nemen waar Hiddink geweldig werk heeft geleverd als voorbeeld kies dan Rusland, iets wat mijn stelling juist kracht meegeeft.
Nou nou, spijtige manier van je ongelijk toegeven. In tegenstelling tot jou sta ik weldegelijk open tot het delen van mijn kennis. Dat jij vastgeroest bent in denkbeelden afkomstig van Vermeulen is eerder treurig dan spijtig.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:00 schreef Starzky het volgende:
[..]
Ik merk wel dat discussie voeren niet je sterkste punt is, niets onderbouwd en er vanuit gaan dat jij als enige totale kennis van alles hebt. Maar is goed, ga jij je maar weer aftrekken op het tikkie-breed voetbal wat cruijff bij barca heeft ingevoerd en daarna lekker slapen onder je Cruijff-dekbed, dan zoek ik iemand op waarmee ik wel inhoudelijk kan diskussieren
quote:Op donderdag 17 november 2011 00:00 schreef Smoofie het volgende:
http://nos.nl/artikel/314047-bestuursraad-ajax-voorgedragen.html
wtf ?
Wat heb ik gemistquote:De intentie is dat met de komst van de bestuursraad de ledenraad en het oude driehoofdige bestuur worden opgeheven.
Ja ik heb geen idee? Zolang die mensen pro-cruyff zien is het goedquote:
Ja dat is dus wat ik ook een beetje bedoel want ik denk dat v Gaal echt de "Ajax-cultuur" kent en dat ook met het inbrengen van jeugd, de spelwijze etcetc kan bepalen en daarom beter op Johan's functie kan zitten. Toch denk ik dat v Gaal ook op andere wijze altijd positief kan bijdragen aan Ajax.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Waarom is van Gaal in een bestuurlijke functie geniaal?
Ja ik zag het net ok inderdaad. Een quote van een jaar geleden . Maar daarin zegt hij nadrukkelijk: "Met deze mensen". Maar ik schrok ook toen ik het hoorde.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:59 schreef msnk het volgende:
[..]
Hangt van Louis zijn intenties af.
Hij zei dat hij nooit meer zou terugkeren naar Ajax. Tjah, dan wantrouw ik hem wel ja.
quote:
Bericht uit september.quote:Groen licht bestuursraad Ajax
De 186 aanwezigen op ledenvergadering van Ajax hebben met een grote meerderheid (7 tegenstemmen) ingestemd met de voorgestelde statutenwijzigingen. De belangrijkste verandering is dat de uit 24 leden bestaande ledenraad en het clubbestuur (vijf personen) worden samengevoegd in een zevenhoofdige bestuursraad.
De statutenwijziging ging niet zonder slag of stoot. Voor de stemming werd een aantal amendementen ingediend, waarvan er diverse aangenomen zouden worden. Met als gevolg, dat de vereniging toch meer greep op de bestuursraad krijgt, dan in de voorgestelde statutenwijziging was omschreven.
Hoewel de benoemingscommissie al enige tijd op zoek is naar leden voor de bestuursraad, wordt de procedure opengegooid. Elk lid kan kandidaten nu aandragen. Formeel moet de ledenraad de stemming van de leden nog bekrachtigen. Het was de bedoeling dat na de ledenvergadering te doen, maar daarvoor waren er te weinig ledenraadsleden. Op korte termijn heeft die formaliteit alsnog plaats.
Voor het inbrengen van de jeugd hebben de Frank ( die ik liever overigens zou zien worden vervangen door Louis maar dat terzijde) Maar de jeugdopleiding heeft echt werkelijk alleen maar aan kwaliteit ingeboet sinds TIPS. Van Gaal moet absoluut zijn meerdere erkennen in Cruijff die eerst bij Ajax periode 1985 tot 1991(?) bij Ajax de jeugdopleiding neerzette en nu bij Barca periode 2003 tot heden.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:04 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja dat is dus wat ik ook een beetje bedoel want ik denk dat v Gaal echt de "Ajax-cultuur" kent en dat ook met het inbrengen van jeugd, de spelwijze etcetc kan bepalen en daarom beter op Johan's functie kan zitten. Toch denk ik dat v Gaal ook op andere wijze altijd positief kan bijdragen aan Ajax.
[..]
Waardeloos natuurlijk, van Gaal komt terug op basis van rancune jegens Cruijff in een positie voor hem totaal onbekend bij een club waar hij de afgelopen jaren enkel over heeft gesproken in combinatie met woorden als 'nooit meer terug' 'Alkmaar is mijn club' 'Mensen bij Ajax hebben mij kapot willen maken' etc.. Als je van Gaal binnenhaalt alszijnde een vakman, haal hem dan binnen als trainer...quote:Op donderdag 17 november 2011 00:04 schreef Starzky het volgende:
Even een quote van een andere site:
Ongelooflijk, wat stelt Cruijff zich destructief op!!!!! In plaats van constructief. Als je het al niet eens bent, geef deze mensen in een vergadering besloten op hun flikker. Ik zie nu ten Have correct de zaak uitleggen en Cruijff als een male tekeer gaan.
Dat hij kan zeggen, ik zit er totaal niet op te wachten, waarom niet johan? Leg me dat eens uit, van Gaal is de ultieme AD, komt hij met La Ling aanzetten. Sorry maar dat kun je toch niet verkopen, je wilt een AD met voetbalachtergrond, heb je die is het weer niet goed. Hij past in de profielschets, daarin is niet belangrijk dat hij geheel in lijn moet liggen en vriendjes moet zijn van Cruijff, gelukkig. De profielschets is al tijden duidelijk, daar heeft Cruijff ook mee ingestemd.
Ik baal er zo van, doordat Cruijff zich nu zo opstelt, kent het alleen maar weer verliezers, Van Gaal, Cruijff, huidige directie, oude directie. Stel je nou eens constructief op! Ga op zijn minst praten met van Gaal in plaats van nu al de deur op slot te doen.
Maar Pizzaknoppo, wat vindt jij nu van de benoeming van van Gaal?
Ik vind deze post geniaalquote:Op donderdag 17 november 2011 00:04 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Als geschiedenis leraar zijnde moet ik zeggen dat hem uitmaken voor een nazi natuurlijk historisch en feitelijk incorrect is. Dat hij gebruik maakt van nazi-praktijken (een manier van handelen die nazi's vaak gebruikten) is echter evident, j zeker een punt.
Deze rat probeert de club te kapen. Ik heb 2 maanden terug al eens gezegd dat ik hem een boeventronie vond hebben en het gevoel had dat hij wel eens een wolf in schaapskleren kon zijn. Helaas is dat vandaag waarheid geworden.
Hier zitten duidelijk Coronel en Co. achter. Toen zij hun functie neerlegden had er meteen een interim bestuur aangesteld moeten worden. In plaats daarvan hebben zij van het begin af aan de fluwelen revolutie kunnen saboteren, omdat ze immers nog "in functie" waren. De keuze voor de vier commissarissen naast Cruijff, gekozen door een aanstellingscommissie die voor het overgrote deel bestond uit personen uit het kamp Coronel, was al uiterst verdacht.
Nu weten we dus waar men sinds begin dit jaar al mee bezig was. Cruijff had gelijk, de waarheid is vanzelf naar buiten gekomen. Men tracht onze messias aan het kruis te nagelen. Gaan wij dezelfde fout maken als de joden 2000 jaar geleden en kiezen wij ook partij tégen onze messias, of komen wij wél in opstand tegen de Romeinse bezetter?
Nou vertel.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:04 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Als geschiedenis leraar zijnde moet ik zeggen dat hem uitmaken voor een nazi natuurlijk historisch en feitelijk incorrect is. Dat hij gebruik maakt van nazi-praktijken (een manier van handelen die nazi's vaak gebruikten) is echter evident, j zeker een punt.
Gewoon spreekkoren jegens Ten Have.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef TakAFCA het volgende:
14 minuten stilte zou een mooi gebaar zijn idd.
En dan de hele ArenA na die 14 minuten een karate trap doet ofzo.
Ik dacht meer aan een doek met Ten Have's naam en een streep er doorheen.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef TakAFCA het volgende:
14 minuten stilte zou een mooi gebaar zijn idd.
En dan de hele ArenA na die 14 minuten een karate trap doet ofzo.
Denk het niet. v Gaal weet ook dat een goede jeugdopleiding de basis van Ajax is.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef j0rdiiii het volgende:
Maarja, zouden alle veranderingen in de jeugdopleiding door Jonk & Cruijff straks weer overhoop worden gehaald door van Gaal?
Waarom verneukte hij het dan in de 90 ?quote:Op donderdag 17 november 2011 00:16 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Denk het niet. v Gaal weet ook dat een goede jeugdopleiding de basis van Ajax is.
quote:Op donderdag 17 november 2011 00:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan een doek met Ten Have's naam en een streep er doorheen.
En cruyff die er naast staat als god.
Dat zegt voor al meer over jou als supporter.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:29 schreef michaelmoore het volgende:
Als ik AJAX supporter was dan leverde ik de kaart in
quote:
.quote:Hier zitten duidelijk Coronel en Co. achter. Toen zij hun functie neerlegden had er meteen een interim bestuur aangesteld moeten worden. In plaats daarvan hebben zij van het begin af aan de fluwelen revolutie kunnen saboteren, omdat ze immers nog "in functie" waren. De keuze voor de vier commissarissen naast Cruijff, gekozen door een aanstellingscommissie die voor het overgrote deel bestond uit personen uit het kamp Coronel, was al uiterst verdacht
En daarom zal het eventuele vertrek van Cruijff de doodsteek zijn voor Ajax.quote:Het bezwaar van Cruijff tegen zijn rivaal ligt echter niet op het menselijk vlak. El Salvador kan het oprecht niet vinden in zijn werkwijze. De nadruk ligt bij Van Gaal in de jeugdopleiding teveel op het team en te weinig op het individu. Daarnaast vindt Cruijff de werkwijze van de Tulpengeneraal teveel gebaseerd op theorie en te weinig op de praktijk. Juist dat is de reden dat Cruijff zijn hele fluwelen revolutie heeft gestart: slechts met zijn werkwijze kan Ajax terugkeren naar de top. De methodische werkwijze van Louis van Gaal en zijn profeten Co Adriaanse en Jan Olde Riekerink hebben de jeugdopleiding naar de afgrond gebracht. Daarmee is Van Gaal de personificatie van de duivel waartegen Cruijff zijn fluwelen revolutie heeft gekeerd. Samenwerken is dus alles behalve een optie. De visie van Cruijff en Van Gaal ligt namelijk mijlenver uit elkaar.
quote:Op donderdag 17 november 2011 01:24 schreef boekenplank het volgende:
Leuk dat er niemand reageert op mijn post dat Cruijff dan wel weer zal opduiken bij Feyenoord. Ooit eerder kreeg hij zijn zin niet en besloot toen maar om te gaan spelen bij de aartsrivaal. Maar dat zijn de meesten alweer vergeten? Of is het, ja maar Cruijff mag alles zelfs overlopen.
Je bent niet de eerste persoon die dit oppert, dus wat zou het? Je post is het reageren niet waard. Ik schaam mij dat ik het alsnog doequote:Op donderdag 17 november 2011 01:24 schreef boekenplank het volgende:
Leuk dat er niemand reageert op mijn post dat Cruijff dan wel weer zal opduiken bij Feyenoord. Ooit eerder kreeg hij zijn zin niet en besloot toen maar om te gaan spelen bij de aartsrivaal.
Hij zal ook wel geleerd hebben van toen. Ik zie hem dat nu echt niet weer doenquote:Maar dat zijn de meesten alweer vergeten? Of is het, ja maar Cruijff mag alles zelfs overlopen.
Je hoeft je niet te schamen maar ik vind het hallelujah gehalte t.o.v. Cruijff wat buiten proportioneel. En eerlijk gezegd zie ik hem nu ook wel weer de handdoek gooien.quote:Op donderdag 17 november 2011 01:29 schreef msnk het volgende:
[..]
Je bent niet de eerste persoon die dit oppert, dus wat zou het? Je post is het reageren niet waard. Ik schaam mij dat ik het alsnog doe
[..]
Hij zal ook wel geleerd hebben van toen. Ik zie hem dat nu echt niet weer doen
Als de ledenraad instemt denk ik dat je voor het gerecht niks te zoeken hebt.quote:Op donderdag 17 november 2011 08:12 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Cruijf blijft gewoon hoor! Keje,Swart en consorten stappen nog wel naar de rechtbank...de aanstelling van V Gaal is oneerlijk verlopen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.parool.nl/paro(...)-wil-onderzoek.dhtmlquote:Johan Cruijff blijft in principe aan als commissaris van Ajax, ook al is hij zeer verbolgen over de aanstelling van Louis van Gaal als directeur van de Amsterdamse voetbalclub.
'Het hangt in de eerste plaats van de club af. Gaat Ajax hiermee akkoord of niet? In principe blijf ik zitten als commissaris, maar veel zal afhangen van de reacties vanuit de club', zegt de voetbalicoon donderdag in De Telegraaf.
Nee Cruijff heeft Davids er niet bij gehaald, dat was een commissie met onder andere Keje Molenaar, die hebben de RVC met Cruijff als centrale voetbalman aangesteldquote:Op donderdag 17 november 2011 07:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Haha het kwam dus uit de koker van Davids. Cruijff had Davids er toch juist bij gehaald? Lekker zooitje
Molenaar is toch wel een beetje de schlemiel geworden. Kwam Ten Have ook al niet uit zijn hoge hoed?quote:Op donderdag 17 november 2011 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee Cruijff heeft Davids er niet bij gehaald, dat was een commissie met onder andere Keje Molenaar, die hebben de RVC met Cruijff als centrale voetbalman aangesteld
Ik weet niet of die door hem persoonlijk is voorgedragen maar in ieder geval door die benoemings commissie (Keje Molenaar, Rob Been, Cees van Oevelen, Mark Geestman en Cees Vervoorn)quote:Op donderdag 17 november 2011 09:07 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Molenaar is toch wel een beetje de schlemiel geworden. Kwam Ten Have ook al niet uit zijn hoge hoed?
Dat is natuurlijk ook het vreemde, qua voetbal is hij natuurlijk enorm ervaren maar als algemeen directeur 0quote:Op donderdag 17 november 2011 09:10 schreef Moonlighter het volgende:
Denken dat Van Gaal een goede algemeen directeur zal zijn![]()
Die man gaat weer iedereen in de weg lopen en zich overal mee bemoeien.
Ja, oke. Om vervolgens de club voor lul te zetten om overal te gieren en te schreeuwen. Niet echt wenselijk, maar dan nog. In Van Basten zou ik geen vertrouwen hebben gehad. Iemand die zichzelf schromelijk overschat heeft en 16 miljoen voor Suljemani heeft betaald. Lijkt me ook geen AD materiaal.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:10 schreef Moonlighter het volgende:
Denken dat Van Gaal een goede algemeen directeur zal zijn![]()
Die man gaat weer iedereen in de weg lopen en zich overal mee bemoeien.
Dat is het verschil; van Basten zou TD zijn geworden, voorzover je wel vertrouwen in hem op die positie zou hebbenquote:Op donderdag 17 november 2011 09:19 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ja, oke. Om vervolgens de club voor lul te zetten om overal te gieren en te schreeuwen. Niet echt wenselijk, maar dan nog. In Van Basten zou ik geen vertrouwen hebben gehad. Iemand die zichzelf schromelijk overschat heeft en 16 miljoen voor Suljemani heeft betaald. Lijkt me ook geen AD materiaal.
Dat klopt.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het verschil; van Basten zou TD zijn geworden, voorzover je wel vertrouwen in hem op die positie zou hebben. Ik zeg niet dat van Basten beter is maar heeft wel meer beschaving in één vinger dan van Gaal in zijn hele lichaam.
Beschaving zal me worst zijn, van Basten heeft na zijn voetbalcarriere alleen maar bewezen geen sodeflikker van voetbal te snappen, overal gefaald.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het verschil; van Basten zou TD zijn geworden, voorzover je wel vertrouwen in hem op die positie zou hebben. Ik zeg niet dat van Basten beter is maar heeft wel meer beschaving in één vinger dan van Gaal in zijn hele lichaam.
Ik had het ook vreemd gevonden als hij TD was geworden, over dat niets van voetbal snappen ben ik niet met je eens maar dat is weer een andere discussie.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Beschaving zal me worst zijn, van Basten heeft na zijn voetbalcarriere alleen maar bewezen geen sodeflikker van voetbal te snappen, overal gefaald.
Steve Jobs was ook een totaal geflipte mongool qua persoonlijkheid, maar die heeft wel Apple van de afgrond gered en gigantisch groot gemaakt.
Natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken, maar met braverikken win je de oorlog niet.
Dat mag, ik zie hem vaak als analist en het enige wat ie doet is open deuren intrappen. Ik merk geen enkele visie oid.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had het ook vreemd gevonden als hij TD was geworden, over dat niets van voetbal snappen ben ik niet met je eens maar dat is weer een andere discussie.
Beide kampen spelen vuil spel.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:44 schreef Gramulanion het volgende:
http://m.ajaxinside.nl/?p=bericht&id=7728
Dit zou nog best kunnen kloppen...
Vertel.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Beide kampen spelen vuil spel.
quote:Op donderdag 17 november 2011 08:43 schreef honkeytonk het volgende:
Wij vergeten hier allemaal één ding!Precies, zet maar in een spoiler die achterlijke smurfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Of laat lekker Cruijff aan het roer is ook de oplossing..quote:Op donderdag 17 november 2011 11:23 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Een dictator aan het roer van een hoop middelmaat, in een lelijk stadion, afzichtelijk shirt en afschuwelijk logo...
Tijd voor een supportersclub, zoals FC United of Manchester? AFCA uit Amsterdam met klassiek logo in magisch wit-rood-wit, het voetbal spelend wat Cruijff voor ogen heeft en waar de mensen van houden?
Laat Ajax toch weer Ajax worden! Steeds meer vervreemd het van me...
we zullen het maar niet hebben over het feit dat het gros van die jeugdspelers zijn opgeleid volgens Cruijffs idee . Of over zijn laatste seizoen met Juan en Gabrich als topaankopenquote:
quote:Gisteren geloofde ik het niet, nu is het voor mij een geintje. Dat moet toch wel. Maar je moet niet bij mij zijn. Louis van Gaal heeft iets uit te leggen.
Sjaak Swart
Van Gaal is een lul, maar wel een deskundige lul. Perfecte man voor Ajax. Ten Have is te vergelijken met de goede kant van Putin. Vier afgeronde studies, zwarte band judo.
Hugo Borst
Bij #PenW moeten ze het vaker over #ajax hebben, kan ik tenminste op tijd naar bed.
Arie Kok
Van Gaal goede directeur? Hoezo? Hopeloos gefaald als TD!
Frank Vos
Wat was er gebeurd als Johan Cruijff wel van te voren was gekend? Precies! Dus in die zin kan ik de RvC wel begrijpen.
Lennard Sigling
JC heeft zich niet goed gedragen maar Ten Have is een 100% JUDAS
Bas Perik
Er komt een moment dat publiek afstand neemt van de Arena Poppenkast. Scholletje Blind lijkt zich weer te redden
Ron Meijer
Ik begrijp dat Van Gaal met #Cruijff wil werken en dat hij ook met bergkamp en jonk wil werken. Grote vraag is of zij dat willen
Barbara Barend
Het zou toch handiger zijn als ze de soap rond #Ajax gewoon elke dag rond 8 uur uitzonden. Werkt al jaren voor Gtst..
Raoul Haartsen
Korte reactie Johan #Cruijff over aanstelling van Louis #VanGaal door de RvC van #Ajax: 'Ze zijn gek geworden'
Maarten Tip, reporter/commentator NOS Studio Sport (TV, Netherlands)
Ja, Cruyff heeft weinig op met van Gaal maar de laatste heeft wel de steun van de Boer en Jonk, Bergkamp onzeker
Rob Bakker
Nou, Cruijff zien we waarschijnlijk nooit meer terug. Die heeft ondertussen een complete Ikea-messenset in zn rug zitten.
Matthias van Wettum
Dit is het beste nieuws sinds tijden. NOS: Van Gaal per juli 2012 algemeen directeur Ajax
Bastiaan Weers
wat is die ten have een onbetrouwbare bestuurder!!! Van Gaal gaat alleen voor eigen Ego! Hij heeft zijn kans al eens gehad! Was niks
Joris de Jong
Zie het al voor me bij #Ajax nu #vangaal eraan komt. Heeft #Cruijff weer een goed excuus om via de voordeur te verdwijnen. Reputatie gered?
Maarten de Beun
Wtf gebeurt der toch bij #ajax, van Gaal en Johan, goede vrienden,ahum Ben benieuwd. Hij luidde immers de (notso) fluwelen revolutie in
Roy Schoester
Wellicht te vroeg gejuicht, Cruijff wist niks van aanstelling v Gaal en vanavond pas vergadering over wegsturen RVC....
JKroondijk
Weet Johan zijn plek nu? Of gaat dat nooit gebeuren?
Martijn
Volgens #Cruijff denkt hij 2 x zo snel als de #Ajax directie. Dat mag hij nu laten zien.
Kind. God. Keizer
Ten Have blijf bij je leest #Ajax
Gio
@JS8823 aan de andere kant: Ledenraad is pro-Cruijff.. RvC anti-Cruijff.. stuur je Louis weg moet de RvC ook oprotten.
Vincent van der Wijk
Wat een wespennest bij #Ajax zeg! #Zooitje
Carlo Scalzo
Kan Ajax dat andere Ajax niet te hulp roepen om de uitslaande brand te blussen ??
André Kolkman
Ik ben erg benieuwd hoe het nu allemaal verder gaat bij mijn clubje! Puinhoop wordt alleen maar groter!
Chiel Hoekstra
Geloof dat ik eruit ben... Ben pro #cruijff zonder twijfel, maar van Gaal terug zou ik geweldig vinden, maar.... Niet op deze manier!
Mirelle Kooi
Zal ten have in zijn Ajax pyjama en Pino naast hem , elke avond voorgelezen en ingestopt worden
Rene Bakkum
De ledenraad moet dus gaan kiezen tussen 2 grote Ajacieden: Cruijff of Van Gaal. Er lijkt geen tussenweg.
Jaap van Ark
Dus van Gaal moet sowieso maar niet komen dan?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:09 schreef vincerusso het volgende:
[..]
we zullen het maar niet hebben over het feit dat het gros van die jeugdspelers zijn opgeleid volgens Cruijffs idee . Of over zijn laatste seizoen met Juan en Gabrich als topaankopen
samen met die agressieveling davids. de man die hem in 1996 nog verweet dat ie in de reet van Guusje kroop...quote:Op donderdag 17 november 2011 12:13 schreef Stiggie het volgende:
Blind zit dus iig ook in het complot.
droom maar lekker verderquote:Op donderdag 17 november 2011 12:15 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dus van Gaal moet sowieso maar niet komen dan?
Ik heb gewoon liever dat ze gaan samenwerken
Zal ik zeker doenquote:
quote:JC heeft zich niet goed gedragen maar Ten Have is een 100% JUDAS
Bas Perik
Het gaat mij niet zo zeer om de keuze. De keuze voor Cruijff was allang gemaakt en dus was Van Gaal geen optie, maar het gaat me wel om de reacties van een hoop mensen. Dat is gewoon triestquote:Op donderdag 17 november 2011 13:37 schreef Smoofie het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Van Gaal of Cruijff is de keuze snel gemaakt. God zomaar wegsturen
quote:Ajax-commissaris Römer in NRC: Cruijff bewust niet geīnformeerd
Johan Cruijff is bewust niet geīnformeerd over het plan Louis van Gaal binnen te halen als algemeen directeur. Dat zegt Ajax-commissaris Paul Römer vanmiddag in een interview in NRC Handelsblad.
De beslissing tot voordracht van Van Gaal als algemeen directeur werd gisteren genomen door Römer en drie andere commissarissen. Dat gebeurde zowel buiten mede-commissaris Johan Cruijff om, als tegen diens zin. Het besluit wordt in het kamp-Cruijff uitgelegd als een schoffering voor de clubicoon.
Op de vraag of Cruijff voor de vergadering van de raad van commissarissen gistermiddag had kunnen weten dat Van Gaal in beeld was, antwoordt Römer:
“Nee, wij hebben hem in een eerder stadium er niet in gekend omdat het vertragingen zou opleveren. Er moest snel iets gebeuren. Er zou tijdens de vergadering voldoende ruimte zijn om over de voorgenomen benoeming te discussiëren.”
Volgens Römer had Cruijff kunnen weten dat de aanstelling van een nieuwe directie gisteren op de agenda stond. “De benoeming van de directie was bij ons altijd een agendapunt”, zegt Römer tegen sportredacteur Bart Hinke van NRC.
Volgens de Ajax-commissaris is het niet waar dat Cruijff gisteren bewust pas om elf uur ‘s ochtends op de hoogte is gebracht.
“We zijn vanaf zondag bezig geweest met hem in contact te komen om hem op de vergadering te attenderen. Dat is bij Johan niet altijd gemakkelijk, hebben wij gemerkt.”
De benoeming van de nieuwe directie is “in het belang” van Ajax, zegt Römer.
“Deze directie kan zorgen voor een sfeer van rust waarin het eerste elftal kan gedijen. Dan kan het niet anders dan dat je instemt met deze benoeming. Als Johan er oprecht voor Ajax zit kan hij niet anders dan dit het beste besluit vinden. Ik had wel een poging willen wagen hem daarvan te overtuigen.”
Wat zal die smeerlap lekker aan het rukken zijn op kleine kinderenquote:Op donderdag 17 november 2011 13:46 schreef Komakie het volgende:
Ik weet niet of het al gepost is, maar het bewijs van het mes in de rug van Cruijff:
[..]
quote:Op donderdag 17 november 2011 13:50 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Wat zal die smeerlap lekker aan het rukken zijn op kleine kinderen
ooohhhhhh lekker rukken op kleine edgar die zo hypocriet is om Danny naar voren te halen terwijl die vroeger nog in Hiddinks zachte kontje kroop
Koop desnoods een Nokia 3310, Johan. Maar dit kan echt niet......quote:“We zijn vanaf zondag bezig geweest met hem in contact te komen om hem op de vergadering te attenderen. Dat is bij Johan niet altijd gemakkelijk, hebben wij gemerkt.”
quote:Jonk: verbaasd en verrast
Als protegé van Johan Cruijff is Wim Jonk uiteraard verbaasd over de actie van de vier commissarissen om Louis van Gaal als nieuwe algemeen directeur naar voren te schuiven. „Ik ben verrast, verbaasd en dit is Ajax-onwaardig”, reageerde hij donderdagochtend bij een training met de jeugd van Ajax.
Jonk: Hoe het nu verder moet? Ik weet het echt niet, ze hebben mij officieel niet ingelicht. Misschien hoor ik later nog iets. Ik heb alles via de media vernomen.”
Jonk heeft Cruijff wel gesproken. „Die is ook verbaasd. Logisch toch? Het is toch ook raar. Eerst spreken we af dat we het zo gaan doen. En nu moet het misschien weer anders”, stelde de oud-speler die onlangs een contract voor onbepaalde tijd tekende. „Of ik ook onder Van Gaal kan werken? Laten we nu maar niet op de zaken vooruit lopen. Of Ajax nog een mooie club is? Natuurlijk, Ajax is een prachtige club.”
quote:Ex-Ajax-directeur: Geestig
Maarten Oldenhof reageerde op Facebook op de beoogde benoeming van Louis van Gaal bij Ajax. De voormalig algemeen directeur vond de rol van commissaris Steven ten Have opmerkelijk.
"Wat geestig dat een Hoogleraar in Verander Management het ouderwetse conflictmodel weer van stal haalt”, doelde hij op de relatie tussen Johan Cruijff en Van Gaal.
quote:Cohen: Zo'n actie is niks voor Louis
Rob Cohen is zeer verrast door de 'coup' die is gepleegd bij Ajax. De voormalige zaakwaarnemer van Louis van Gaal had zo'n actie nooit verwacht. „Dat achterbakse is niets voor Louis”, aldus Cohen. „Ze hadden Johan Cruijff hoe dan ook moeten informeren, ook al was hij het niet eens geweest met de aanstelling van Van Gaal. Dat was wel zo eerlijk geweest. Dit gaat alleen nog maar veel grotere shit geven.”
Volgens Cohen zal dit de oud-spelers Dennis Bergkamp, Wim Jonk en ook coach Frank de Boer aan het denken zetten. Ze hebben zich achter de visie van Cruijff geschaard. „Ze zullen toch wel even gaan nadenken of ze nu wel bij de club moeten blijven, want ze wilden dit met Cruijff gaan doen.”
Van Gaal liet eind vorig jaar in het tv-programma Nova College Tour nog weten dat hij nooit meer bij Ajax wilde werken. Maar Cohen vindt het niet verrassend dat hij op zijn woorden is teruggekomen. „Louis heeft een heel groot hart voor deze club. Hij wilde nog graag bondscoach worden, maar dat is steeds lastiger. Bonden kiezen toch steeds vaker een trainer uit eigen land. Ik denk dat de functie als algemeen directeur hem heel goed past. Hij is een voetbalbeest, goudeerlijk en recht door zee. Ik hoop dat hij in staat is de bezem door de club te halen.”
Cohen schreef vorig jaar al een brief naar Ajax met het voorstel om Van Gaal algemeen directeur te maken, met Co Adriaanse als technisch directeur. „Uiteindelijk tekende hij toch toch bij Bayern München bij. Maar het is wel leuk dat het nu toch zover is gekomen. Zo veranderlijk is dus voetbal. Alleen de manier waarop is niet netjes.”
Cohen groeide op met Cruijff en bouwde de afgelopen jaren een goede band op met Van Gaal. Hij heeft het altijd jammer gevonden dat de twee kemphanen zijn. „Ze lijken ontzettend op elkaar en hebben ook dezelfde visie. Die eeuwige strijd is echt zonde. Ik zou ze echt graag samen weer aan tafel brengen.”
quote:Van Gaal zet aandeel Ajax op winst
De komst van Louis van Gaal naar Ajax werd donderdag goed ontvangen door beleggers. De koers van het aandeel van de beursgenoteerde Amsterdamse voetbalclub steeg in de eerste handelsminuten met 3,9 procent tot 6,65 euro.
Het handelsvolume lag kort na opening ongeveer vier keer zo hoog als gemiddeld. Ongeveer 2000 aandelen Ajax werden verhandeld, tegen een gemiddeld dagvolume van 470 stukken.
Woensdagavond werd onverwacht bekend dat Ajax Van Gaal per 1 juli 2012 wil benoemen tot algemeen directeur.
quote:Theo Janssen: heerlijke avond
Theo Janssen weet niet wat hij moet vinden van de beoogde de terugkeer van Louis van Gaal naar Ajax. Van Gaal is voor vier van de vijf commisarissen van de kampioen de ideale nieuwe algemeen directeur. "Wat ik daarvan vind”, herhaalde Theo Janssen.
"Ik heb daar echt geen mening over. Ik denk de andere spelers ook niet. Hoe ik de hele woensdagavond heb beleefd? Nou, eigenlijk wel heerlijk. Lekker rustig”, aldus middenvelder Janssen.
quote:Overmars: vreemde zaak
Marc Overmars wilde zich donderdag niet mengen in de discussie of Louis van Gaal de nieuwe directeur van Ajax moet worden. "Daarvoor kan ik hier nog niet goed genoeg in de keuken kijken”, zei hij na een training van Jong Ajax.
Overmars traint bij Ajax de aanvallers van verschillende jeugdteams. Hij voetbalde in het verleden ook onder Van Gaal. "Je kan niet oordelen als je niet precies weet hoe het zit”, zei hij.
"Maar dit verdient de schoonheidsprijs natuurlijk niet. Je zit met z'n allen in een raad van commissarissen. Dan moet iedereen ook op de hoogte zijn. Het is vreemd als één iemand niet op de hoogte is. Of het nu om Jan, Pietje of Klaasje gaat.”
quote:Aegon hoopt op stabiel Ajax
Sponsor Aegon volgt de ontwikkelingen bij Ajax op afstand. De verzekeraar bemoeit zich niet met de gang van zaken bij de Amsterdamse voetbalclub.
"Het gaat ons er om dat ons sponsorcontract wordt nageleefd. Natuurlijk maken we ons zorgen over wat we zien gebeuren. Maar we blijven op afstand. We hopen vooral dat de rust en stabiliteit snel terugkomen in het belang van Ajax en van de sport”, aldus Jan Driessen, directeur communicatie bij Aegon.
Aegon is sinds 1 juli 2008 hoofdsponsor van Ajax.
quote:Coronel: Kan niet treurig zijn
Op het moment dat de verbouwereerde ledenraadsleden en ereleden zich tussen zeven uur en kwart voor acht bij Ajax meldden en het nieuws van de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur net wereldkundig was gemaakt, bleek Ajax tv al een uitgebreid interview met Ten Have te hebben opgenomen.
"Dit is volkomen legitiem”, zei Uri Coronel haast triomfantelijk. "Ik kan niet zeggen dat ik hier treurig om ben. De rvc mag een directie benoemen. Voor mij komt het wel als een verrassing”, aldus de scheidend voorzitter. "Nee, de ledenraad kan hier niets tegen doen.”
quote:Swart: Dit kan zo maar niet
De beoogde benoeming van Louis van Gaal tot algemeen directeur van Ajax, leidde op het parkeerdek van de Amsterdam ArenA tot ongeloof bij de ledenraadsleden. De ogen van erelid Sjaak Swart spuwden vuur. "Pas op, d’r gaat zo wat gebeuren. Dit kan zo maar niet”, zei mister Ajax.
"Ik geloof het niet", vervolgt Swart, in reactie op het nieuws dat Van Gaal de nieuwe directeur van Ajax wordt. "Dit kan niet zijn besloten voor de vergadering. Ten Have heeft de ledenraad en dus de leden geschoffeerd. Van Gaal wordt directeur? Maar niet hier!”
In het stadion werd in elk geval duidelijk dat Ten Have en zijn medecommissarissen nooit vertrouwen hebben gehad in de verzoeningscommissie. Naar nu blijkt, is – buiten medeweten van Cruijff – vorige week al een delegatie van de rvc naar Portugal gereisd om gesprekken te voeren met Van Gaal.
quote:Voer voor juristen
Volgens advocaat mr. Harro Knijff rammelt de gevolgde procedure rond de benoemingen van de nieuwe Ajax-directie.
De jurist: „Artikel 15 van de statuten zegt, dat als de rvc een directeur benoemt, de verplichting bestaat om de algemene vergadering aandeelhouders kennis te geven van de voorgenomen benoeming. Dus niet alleen de ledenraad. Verder staat in artikel 27, lid 8 dat zo’n besluit alleen buiten de vergadering om kan worden genomen als alle commissarissen akkoord zijn gegaan met de wijze van besluitvorming.”
Knijff zegt ook: „Artikel 5 punt 2 stelt, dat de schriftelijke oproep voor de vergadering het te behandelen onderwerp bevat. Ook is het wettelijk verplicht om eerst advies in te winnen bij de ondernemingsraad. Ik ben daarom heel benieuwd in hoeverre aan al deze voorwaarden is voldaan.”
quote:Ledenraad beraadt zich later
De ledenraad van Ajax beslist later of al dan niet het vertrouwen in de raad van commissarissen wordt opgezegd. Het is mogelijk dat de raad adviseert om de huidige raad van commissarissen (rvc) onder voorzitterschap van Steven ten Have te ontbinden. In dat geval moet tijdens een algemene vergadering van aandeelhouders blijken of daar draagvlak voor is.
Voorzitter Rob Been junior van de ledenraad wil tekst en uitleg van de rvc. "Uiteraard zijn er de nodige vraagtekens gerezen. Daar willen we op zeer korte termijn antwoorden over,” liet hij woensdagavond al weten.
quote:Davids legde contact met Van Gaal
Edgar Davids legde het eerste contact voor Ajax met Louis van Gaal. „Hij heeft dat alleen gedaan en was succesvol”, zegt voorzitter Steven ten Have van de Raad van Commissarissen in AD Sportwereld. De rvc stelde woensdag Van Gaal aan als directeur van de Amsterdamse club.
Davids is oud-speler van Ajax en een van de vijf commissarissen. Hij voetbalde onder Van Gaal, toen deze trainer was. „Er zijn in totaal vier ā vijf intensieve gesprekken geweest in Noordwijk. Hij had gewoon een heel goede klik met ons”, aldus Ten Have.
Dat is inderdaad wel iets wat ik belachelijk vind. In dit tijdperk moet je gewoon bereikbaar zijn. Zeker met de recente ontwikkelingen.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Koop desnoods een Nokia 3310, Johan. Maar dit kan echt niet......
Met Ten Have , nooitquote:Op donderdag 17 november 2011 13:58 schreef Morendo het volgende:
Als ze nou allemaal gewoon een keertje gezellig gaan steengrillen en daarna disco-bowlen, beetje de mens achter de naam leren kennen, dan moeten ze, professioneel als ze zijn, toch wel door een deur kunnen.
Geen idee waarom ze hem dan nu ineens niet konden bereiken.quote:'Virtuele' Cruijff vergadert bij Ajax
Johan Cruijff kan voortaan vergaderingen van de raad van commissarissen van Ajax bijwonen via een live videoverbinding vanuit Barcelona. Indien Cruijff een keer niet persoonlijk in Amsterdam aanwezig kan zijn, zullen hij en zijn collega's met elkaar spreken via een scherm. VisionsConnected installeerde deze week een high-end videosysteem bij de in Barcelona woonachtige Cruijff.
De in juli van dit jaar benoemde commissaris van Ajax maakt via de videodienst verbinding met het videosysteem van Ajax in Amsterdam. Met de installatie van een 'Cisco telepresence systeem' beschikt Cruijff over zijn eigen virtuele vergaderruimte. Cruijff: "Het is zo simpel dat je vergeet dat het ingewikkeld is."
Dat Cruijff voortaan via zijn eigen videosysteem op een scherm te zien en te horen is op bijeenkomsten mag geen verbazing wekken. Tal van commissarissen van beursgenoteerde ondernemingen die in een ander land wonen dan de vestigingsplaats van het hoofdkantoor, communiceren al op deze manier.
De toegepaste videotechnologie garandeert een veilige verbinding met encryptie methodieken. Door de hoge beeld- en geluidskwaliteit benadert communicatie via video de kwaliteit van persoonlijk overleg. Cruijff: "Voetbaltechnische zaken kan ik prima uitleggen zonder iemand aan te raken, dus waarom niet per video vanuit Barcelona?"
Ben je echt zo dom?quote:Op donderdag 17 november 2011 14:01 schreef j0rdiiii het volgende:
Oud bericht:
[..]
Geen idee waarom ze hem dan nu ineens niet konden bereiken.
En denk je dat Cruijff eet, slaapt en wacht in dat kamertje totdat hij gecontacteerd wordt door Amsterdam? En denk je dat het voor de overige commissarissen handig is om telkens naar de Arena te rijden om iets spoedeisends te regelen?quote:Op donderdag 17 november 2011 14:21 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Joh, ik reageer op dat bericht van je waar zij zeggen dat het niet lukte.
Naar iemand die wel een telefoon heeftquote:Op donderdag 17 november 2011 14:28 schreef Moonlighter het volgende:
Door het aanstellen van Van Gaal laat deze RvC al zien dat het totaal ongeschikt is.
Ik vraag me af naar wat voor een kwaliteiten deze mensen kijken?!
Laat Cruijff toch eens lekker de organistatie rond ajax bouwen, met de aanstellingen van Jonk en Bergkamp is hij in mijn ogen al goed bezig.
Ten Have vanaf 1:30 waarom van Gaal:quote:Op donderdag 17 november 2011 14:28 schreef Moonlighter het volgende:
Door het aanstellen van Van Gaal laat deze RvC al zien dat het totaal ongeschikt is.
Ik vraag me af naar wat voor een kwaliteiten deze mensen kijken?!
Over welke kwaliteiten bezit Van Gaal, die hem geschikt maken als AD van Ajax?
Voor welke rust gaat hij zorgen binnen Ajax?![]()
Van Gaal kan totaal niet delegeren en gaat het werk van iedereen proberen te doen, waaronder die van de trainer en de TD. Dit gaat weer een groot fiasco worden.
Ik vind Van Gaal een fantastische trainer, maar totaal niet geschikt voor een bestuursfunctie.
Dus kan iemand mij uitleggen waarom van Gaal de juiste man is voor deze funtie??![]()
Laat Cruijff toch eens lekker de organistatie rond ajax bouwen, met de aanstellingen van Jonk en Bergkamp is hij in mijn ogen al goed bezig.
Ach, alsof het gaat om altijd bereikbaar zijn. Het is toch geen manager die op elk moment van de dag opgebeld kan worden? Voor RVC kan je makkelijk een aantal vergaderingen inplannen een tijd van te voren, ik zou niet weten waarom je daar een telefoon voor nodig hebt. Daarnaast is dit de 20ste eeuw, met conferentiecalls kan je makkelijk vergaderingen beleggen, dat hij in Barcelona zit zou helemaal geen belemmering moeten zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:34 schreef thettes het volgende:
[..]
Naar iemand die wel een telefoon heeft
Iemand die wél altijd bereikbaar is
Iemand die je dus niet zelf in Barcelona op moet gaan zoeken
Iemand die geen derderangs mannetje van een gedegradeerd slowaaks provincieclubje wil halen
Iemand die niet in een RvC die nota bene voor hem aangesteld is binnen vier maanden ruzie heeft
Dit is echt nog LANG niet klaarquote:Op donderdag 17 november 2011 14:39 schreef j0rdiiii het volgende:
Ronald de Boer: "Diep, diep triest"
http://nos.nl/video/314207-ronald-de-boer-diep-diep-triest.html
"Jonk: Eerst afwachten wat Johan doet"
http://nos.nl/video/314208-eerst-afwachten-wat-johan-doet.html
Het verbaast me dat Happel hier nog niet op is ingesprongenquote:Op donderdag 17 november 2011 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit is echt nog LANG niet klaar.
Echt, ik kan me zo voorstellen dat niet-ajacieden echt smullen hiervan....
Die ligt nog krom van het lachen onder zijn bureau denk ikquote:Op donderdag 17 november 2011 14:50 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Het verbaast me dat Happel hier nog niet op is ingesprongen.
Tijdens de persconferentie, precies in het midden van zijn gedicht, trekt Van Gaal z'n masker af en blijkt het al die tijd Hiddink geweest te zijn. Op dat moment komt Bob Saget samen met Cruijff het podium op.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:49 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik lees "nieuwe algemeen directeur Ajax". Ik had zo iets van, ik wist het, toch hiddink, zo gaat het altijd. "Louis van Gaal".
Wait, wut?
Als neutrale voetballiefhebber kan ik zeggen dat ik het nu echt te ver vind gaan. Een beetje problemen bij een club is soms leuk om te volgen, maar dit is gewoon in en in triest.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit is echt nog LANG niet klaar.
Opzich wel logisch (helaas) Ajax is een beursgenoteerd bedrijf, dat moet ten dele wel bestuurd worden door mensen die er verstand van hebben, de financiele wereld dus.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:03 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Bizar dat zulke incompetente mensen die blijkbaar totaal niet passen bij de club in een RVC zitting nemen
waarom zijn ze nou incompetent dan? kijk eens objectief naar de zaken, cruijff krijgt al vier maanden helemaal niets voor elkaar. Terwijl in eerste instantie de RvC zelfs naar barcelona reist omdat johan geen zin heeft om in amsterdam iets te doen. Het zijn echt competente mensen, uit de media, wetenschap en bedrijfsleven (oh, en voetbal, edgar davids).quote:Op donderdag 17 november 2011 15:03 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Bizar dat zulke incompetente mensen die blijkbaar totaal niet passen bij de club in een RVC zitting nemen
quote:Op donderdag 17 november 2011 14:48 schreef HeatWave het volgende:
je doelt op het bewijs waarmee hij Barcelona groot heeft gemaakt tot de club die het nu is?quote:Op donderdag 17 november 2011 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Inderdaad, die 4 commissarissen hebben hun sporen echt wel verdiend op verschillende fronten... maar als ik Molenaar hoor zeggen dat het eigenlijk jaknikkers moeten zijn voor oppergod Cruijff dan hadden ze dit nooit zo in moeten regelen... Cruyff bewijst al 40 jaar dat hij totaal niet kan samenwerken met mensen...
Waarom moet Cruijff naar Amsterdam komen om wat voor elkaar te krijgen?quote:Op donderdag 17 november 2011 15:08 schreef thettes het volgende:
[..]
waarom zijn ze nou incompetent dan? kijk eens objectief naar de zaken, cruijff krijgt al vier maanden helemaal niets voor elkaar. Terwijl in eerste instantie de RvC zelfs naar barcelona reist omdat johan geen zin heeft om in amsterdam iets te doen. Het zijn echt competente mensen, uit de media, wetenschap en bedrijfsleven (oh, en voetbal, edgar davids).
Het is enkel dat ze cruijff tegenover zich vinden, en dan slaat bij veel mensen het rationeel denkende stukje op tilt.
Jij bent tevreden met Davids? Hij heeft verstand van Voetbal, omdat het een voetballer is geweest?quote:Op donderdag 17 november 2011 15:08 schreef thettes het volgende:
[..]
waarom zijn ze nou incompetent dan? kijk eens objectief naar de zaken, cruijff krijgt al vier maanden helemaal niets voor elkaar. Terwijl in eerste instantie de RvC zelfs naar barcelona reist omdat johan geen zin heeft om in amsterdam iets te doen. Het zijn echt competente mensen, uit de media, wetenschap en bedrijfsleven (oh, en voetbal, edgar davids). Het is enkel dat ze cruijff tegenover zich vinden, en dan slaat bij veel mensen het rationeel denkende stukje op tilt.
Ach, dat valt ook niet te verifieren. Cruijff zou eigenlijk een opiniestuk moeten schrijven in De Telegraaf over zijn plannen mbt de jeugdopleiding en op basis daarvan kunnen we weer vooruit.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
je doelt op het bewijs waarmee hij Barcelona groot heeft gemaakt tot de club die het nu is?
Ja ok, zo snap ik het..quote:Op donderdag 17 november 2011 15:15 schreef TheVulture het volgende:
@Heatwave, nee ik bedoel als het vanaf moment 1 de bedoeling was om Cruyff de alleenheerschappij te geven dan moet je hem niet met 4 anderen in een RvC neerzetten... dat is gewoon vragen om gezeik
Omdat ze eerst iemand binnenhalen die het helemaal moet gaan doen, wat naar mijn idee puur zieltjes winnen bij de fans is geweest en die nu gewoon buitenspel zetten. Echt bedroevend dat ze zo om gaan met het grootste icoon van Ajax.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:08 schreef thettes het volgende:
[..]
waarom zijn ze nou incompetent dan? kijk eens objectief naar de zaken, cruijff krijgt al vier maanden helemaal niets voor elkaar. Terwijl in eerste instantie de RvC zelfs naar barcelona reist omdat johan geen zin heeft om in amsterdam iets te doen. Het zijn echt competente mensen, uit de media, wetenschap en bedrijfsleven (oh, en voetbal, edgar davids).
Het is enkel dat ze cruijff tegenover zich vinden, en dan slaat bij veel mensen het rationeel denkende stukje op tilt.
Als ze het dan eerst voetballend gemaakt hebben, en dan een succesvol (sport)bedrijf runnen? Dan kunnen we er over nadenken ja.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:15 schreef Moonlighter het volgende:
[..]
Jij bent tevreden met Davids? Hij heeft verstand van Voetbal, omdat het een voetballer is geweest?
Dus over 20 jaar kunnen we ook ballotelli als lid van RvC aanstellen? of Enoh? zijn geschikte mensen voor die positie volgens jou?
Wat maakt van Gaal een geschiktere kandidaat dan Van Basten?quote:Op donderdag 17 november 2011 15:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Als ze het dan eerst voetballend gemaakt hebben, en dan een succesvol (sport)bedrijf runnen? Dan kunnen we er over nadenken ja.
Overigens ben ik het wel met sommige mensen eens dat het met Cruijff ook niet echt een succes gaat worden, aangezien hij volgens mij niet echt kan samenwerken met deze RVC (nu al helemaal niet meer). En Ling en van Basten zijn nou niet echt degelijke kandidaten, en Hiddink had iedereen wel voor kunnen stellen, maar die wil zelf niet.
Sommige mensen moeten echt hun "i love Cruijff" bril afdoen en nadenken. Ik ben zelf ook pro Cruijff, betekend niet dat hij het automatisch goed doet.
van Gaal heeft zich bewezen buiten het veld, v Basten alleen als faalhaas.....quote:Op donderdag 17 november 2011 15:21 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Wat maakt van Gaal een geschiktere kandidaat dan Van Basten?
Ik zeg niet dat hij geschikt is, maar hij lijkt me wel een stuk beter. Vooral omdat hij veel meer ervaring heeft en ook geslaagd is als trainer, terwijl van Basten als trainer nou niet echt een doorslaand succes was...quote:Op donderdag 17 november 2011 15:21 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat was al bekendquote:Op donderdag 17 november 2011 15:24 schreef Oidipous het volgende:
Overigens opzienbarend hoe Blind steeds in de Ajax-omgeving blijft hangen terwijl hij regelmatig kritiek heeft gekregen op zijn werkzaamheden bij Ajax. Hij gaat dus écht met alle winden mee.
Neee dat lijkt me logisch, helemaal mee eens. Wat ik bedoel is dat hij in vier maanden ook werkelijk niets constructiefs heeft geprobeerd. Het enige wat er is gebeurd is dat ie dus met die Ling aankomt en van Basten afschiet door zoveel voorwaarden te stellen op het allerallerlaaste moment. Daarmee verpest hij ook de werkrelatie met de overige vier, waardoor Hiddink er ook geen zin meer in heeft (voor zover die dat ooit serieus had).quote:Op donderdag 17 november 2011 15:21 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het argument "hij heeft nu al 4 maanden niets opgelost" trouwens echt dikke bullshit. De problemen van zo'n bedrijf dat al dik 10 jaar verkloot wordt los je niet in 4 maanden op.
Het lijkt me duidelijk dat voetbal technisch gezien Van Basten er binnen een jaar een zooitje van heeft gemaakt. Daarnaast is hij als trainer nergens geslaagd. Dat hoeft geen criterium te zijn, maar het geeft wel aan dat Van Gaal in een functie (al dan niet vergelijkbaar) kans van slagen heeft, terwijl Van Basten dat nog nooit heeft bewezen.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:21 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Nee, dat zou ook gewoon moeten, en in een normale bedrijfstak was het wellicht een optie geweest. Maar wat de mensen in de top bij Ajax niet snappen is dat een voetbalclub gewoon geen normaal bedrijf is.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:30 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ben ik de enige die vind dat cruijff zich moet neerleggen bij het besluit dat Van Gaal straks de baas wordt in Amsterdam en persoonlijke vendetta's tussen hen begraven dienen te worden, zodat er nu eindelijk eens begonnen kan worden, in plaats van dat destructieve gedrag waar Johan zich nu al maanden aan schuldig maakt en waar niemand wat mee opschiet...
Don't shoot me!
In het geval Van Gaal is het natuurlijk andersom net zo goed zo, want die wil zelf ook niet met Cruijff werken.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:30 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ben ik de enige die vind dat cruijff zich moet neerleggen bij het besluit dat Van Gaal straks de baas wordt in Amsterdam en persoonlijke vendetta's tussen hen begraven dienen te worden, zodat er nu eindelijk eens begonnen kan worden, in plaats van dat destructieve gedrag waar Johan zich nu al maanden aan schuldig maakt en waar niemand wat mee opschiet...
Don't shoot me!
Nee, tuurlijk dat wil iedereen. Maar de "onmogelijke" opties laten we liever achterwege, en zelfs de kleinste kans dat dit ooit zou slagen, is door de manier waarop dit is aangepakt helemaal weggevaagd.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:30 schreef Salt_Seafood het volgende:
Don't shoot me!
Eens.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
In het geval Van Gaal is het natuurlijk andersom net zo goed zo, want die wil zelf ook niet met Cruijff werken.
Ten Have heeft trouwens niet 100% ontkent dat hij niet heeft gezegd dat Cruijff de laan uit kan als Van Gaal komt. Hij hoopt dat ze samen kunnen werken. Dat is natuurlijk de grootste onzin. Hij wil Cruijff weg hebben en heeft dan in Van Gaal een hele sterke partner.
Cruijff is een lastig persoon, maar dit is gewoon achterbaks.
Hetzelfde geld voor Cruijff, en met Bayern heeft hij toch redelijk veel bereikt, maar daar begon de directie ineens tegen te stribbelen omdat hij niet luisterde naar hun aanpassingen in het team.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:38 schreef Oidipous het volgende:
Een Algemeen Directeur moet bruggen kunnen bouwen tussen mensen en daar heeft van Gaal nooit echt in uitgeblonken. Daarnaast heeft hij eerder in de directie gezeten van Ajax waarbij het schuurde met Ronald Koeman. Vergeet ook niet Bayern waar iedereen was afgeknapt op Van Gaal. Het lijkt me nogal een autoritaire man die geen tegenspraak duldt. Waar van Gaal is wordt trammelant binnengehaald heeft het verleden uitgewezen. Daarnaast wordt hij Algemeen Directeur, wat hij bereikt heeft als trainer/coach doet er niet zo toe.
Die man is binnen twee jaar met ruzie weg, dat kan ik je nu al voorspellen.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:41 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Hetzelfde geld voor Cruijff, en met Bayern heeft hij toch redelijk veel bereikt, maar daar begon de directie ineens tegen te stribbelen omdat hij niet luisterde naar hun aanpassingen in het team.
Wat hij als trainer/coach bereikt geeft toch wel iets aan over het voetbal/tactische verstand wat ze hebben. Dat is toch wel redelijk belangrijk als algemeen directeur bij een voetbalclub, aangezien hij zich vooral op voetbal moet focussen.
Wat net zo hard voor Cruijff geldt.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:38 schreef Oidipous het volgende:
Een Algemeen Directeur moet bruggen kunnen bouwen tussen mensen en daar heeft van Gaal nooit echt in uitgeblonken. Daarnaast heeft hij eerder in de directie gezeten van Ajax waarbij het schuurde met Ronald Koeman. Vergeet ook niet Bayern waar iedereen was afgeknapt op Van Gaal. Het lijkt me nogal een autoritaire man die geen tegenspraak duldt. Waar van Gaal is wordt trammelant binnengehaald heeft het verleden uitgewezen. Daarnaast wordt hij Algemeen Directeur, wat hij bereikt heeft als trainer/coach doet er niet zo toe.
Zeker niet als veel van je voorstellen worden tegengewerkt.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:21 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het argument "hij heeft nu al 4 maanden niets opgelost" trouwens echt dikke bullshit. De problemen van zo'n bedrijf dat al dik 10 jaar verkloot wordt los je niet in 4 maanden op.
De kans dat je als algemeen directeur bij een club als Ajax 'gewoon je werk kan doen' is grof geschat 0,0.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:44 schreef Komakie het volgende:
Dat is overal gebeurd waar hij zoveel tegenspraak kreeg. Overal waar men hem gewoon zijn werk liet doen kwam het wel goed.
Ach man, dat is in het buitenland veel erger dan hier.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De kans dat je als algemeen directeur bij een club als Ajax 'gewoon je werk kan doen' is grof geschat 0,0.
Ajax is één grote slangenkuil intern, wat betekent dat je niet alleen gelijk moet hebben, maar het ook nog moet krijgen. Als er iemand daar niet tegen kan is het Van Gaal wel (kort gevolgd door Cruijff).quote:Op donderdag 17 november 2011 16:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach man, dat is in het buitenland veel erger dan hier.
Als trainer kon hij bij Ajax gewoon zijn werk doen. Net als bij AZ. Het eerste seizoen bij Bayern was tumulteus en ging goed omdat hij goede resultaten behaalde, maar was niet alles. Daar werd hadden mensen al veel commentaar op zijn werk. Zeker naar buiten toe. Zijn eerste periode bij Barca was ook niet slecht. Zijn 2de ging helemaal nergens over en is hij veel tegen gewerkt.
Als AD staat hij lang niet zo in de aandacht en zal hij lang niet zo veel commentaar krijgen op zijn acties zolang die niet te belachelijk buitensporig zijn. Misschien van een paar Ajax fossielen, maar daar zal het ook wel bij blijven.
En natuurlijk enorm komisch weerquote:Op donderdag 17 november 2011 16:34 schreef Stiggie het volgende:
Bij Vi radio zeggen ze nu toch telkens dat het lijkt alsof er juridisch fouten zijn gemaakt met de beslissing. Zou een enorme blunder van Ten Have + iedereen in de rvc zijn.
En dan Adriaanse er nog bij als De Boer nog een paar wedstrijden verliest.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:57 schreef HeatWave het volgende:
Ach, wie weet bevriest de hel en komen Louis en Johan eruit. Dan heb je wel een top die echt indruk maakt.
Joh, ik hoorde vanmorgen pas van wat er gaande was. Interesseert me niet zoveel wat er bij jullie gebeurd. Genoeg om me druk om te maken bij Feijenoord.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:50 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Het verbaast me dat Happel hier nog niet op is ingesprongen.
Frank nog vijf jaarquote:Op donderdag 17 november 2011 16:59 schreef Oidipous het volgende:
[..]
En dan Adriaanse er nog bij als De Boer nog een paar wedstrijden verliest.
quote:Cruijff: "Wij doen het, of we gaan"
Toegevoegd: donderdag 17 nov 2011, 16:44
Johan Cruijff dreigt met opstappen als Ajax niet zijn kant kiest. Alle trainers die door hem zijn voorgedragen zouden in dat geval volgens Cruijff ook vertrekken.
"Ik dacht dat het een mop was", verklapt Cruijff zijn eerste reactie op het horen van het nieuws dat Louis van Gaal de nieuwe algemeen directeur wordt. In die benoeming door de overige vier leden van de Raad van Commissarissen is Cruijff niet gekend.
"Het is onbeschoft. Wij zijn geschoffeerd. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig? Het is achterbaks", uit de oud-speler en oud-trainer van Ajax zijn ongenoegen.
Club moet het zeggen
Volgens Cruijff moet Ajax kiezen tussen de sporters en de niet-sporters. "Er zit veel verstand bij Ajax. En andere mensen willen dat ineens veranderen. De club moet gaan zeggen wat ze ervan vinden. Of wij doen het, of we gaan allemaal weg."
Cruijff meent dat de overige leden van de RvC zich niet met technische zaken moet bemoeien. "Ik ben gevraagd voor het technische vlak. De anderen komen nooit op De Toekomst. Dat is niet erg, want ze hebben er geen verstand van."
NOS.nl
"Het is te gek om los te lopen"quote:Op donderdag 17 november 2011 17:14 schreef j0rdiiii het volgende:
http://nos.nl/video/314268-cruijff-ik-dacht-aan-een-mop.html
Laat men zich allen eens focussen op de oorlog die Ajax voert in Nederland en Europa tegen andere clubs. Aan een burgeroorlog hebben we helemaal niets.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:17 schreef kurk_droog het volgende:
Cruijff is strijdbaar..dit gaat een oorlog worden die Cruijff moet winnen om Ajax te redden.
In het buitenland is het Cruyff. Cruijff snappen ze niets van. Beetje een zelfde verhaal met Kuijt/Kuyt.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:02 schreef Stiggie het volgende:
Een oorlog met Cruijff win je nooit. Die naam is in het buitenland groter dan Philips
Machtige reactiequote:Op donderdag 17 november 2011 17:14 schreef j0rdiiii het volgende:
http://nos.nl/video/314268-cruijff-ik-dacht-aan-een-mop.html
Dat sowieso.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:05 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Machtige reactie
Ff fappen.
Dus, ik kan me niet voorstellen dat na zo'n reactie de ledenraad NIET voor Cruijff kiest.
Kom op, beetje niveau houden.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:08 schreef Smoofie het volgende:
Hij moet het houden bij het snuiven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |