abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104471354
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:50 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Wat is POL ?
Politiek ?
pi_104471403
quote:
De buren inderdaad.
pi_104472338
quote:
Spanje betaalt recordrente op 10-jaars lening

Spanje betaalt de hoogste rente op een geveilde 10-jaars lening sinds de invoering van de euro, maar de vraag was wel voldoende om voor 3,6 miljard aan leningen te plaatsen.

De maximum rente die Spanje betaalt op de 10-jaars lening die in januari 2022 afloopt was 7,088%.

Duitse obligaties lopen op na de bekendmaking van de resultaten van de veiling.

De donderdag door Spanje uitgegeven lening is er e e n van een nieuwe serie, waardoor deze niet direct kan worden vergeleken met vorige veilingen van 10-jaars staatspapier. Echter, tijdens de vergadering van 20 oktober betaalde het agentschap van het Spaanse ministerie van Financien een rente van 5,453% op de lening met een looptijd tot april 2021.

De rente die Spanje moest bieden om nieuwe 10-jarige obligaties aan de man te brengen, is donderdag opgelopen tot gemiddeld 6,98 procent. Daarmee steeg de prijs voor het nieuwe kapitaal tot het hoogste niveau in 14 jaar tijd.

Spanje haalde in totaal 3,56 miljard euro op met de lening, die anderhalf keer werd overtekend. Bij de vorige veiling van vergelijkbare leningen, in juli, bood Spanje een rente van 5,99 procent.

Het verschil tussen de rente op bestaande 10-jarige Spaanse en Duitse staatsobligaties liep op tot meer dan 5 procentpunt.

Na de veiling van de Spaanse staatsleningen liepen ook de 'spreads' tussen de veilig geachte Duitse leningen en andere obligaties verder op. Het renteverschil met Frankrijk steeg tot iets meer dan 2 procentpunt en bereikte daarmee het hoogste niveau sinds de invoering van de euro.

Frankrijk haalde donderdag 6,98 miljard euro op met de uitgifte van nieuwe 2- en 4-jarige staatsleningen. De rentes op die leningen lagen, met respectievelijk 1,3 en 2,4 procent, beduidend hoger dan bij de vorige uitgiftes van vergelijkbaar staatspapier.

Het Duits-Italiaanse renteverschil bedroeg ongeveer 5,5 procentpunt. Het rendement op Belgische 10-jarige obligaties was 3,2 procentpunt hoger dan dat op Duitse. De rente op vergelijkbare Nederlandse staatsobligaties was 0,65 procentpunt hoger dan die op de 'Bunds'.

De waarde en het rendement van een obligatie bewegen tegengesteld. Een hogere rente wijst op een lagere waarde. Door de grote onzekerheid over de financiële toekomst van grote Europese economieën als Italië, Spanje en ook Frankrijk kiezen investeerders massaal voor Duitse obligaties, wat de rente op dat schuldpapier drukt. http://www.rtl.nl/compone(...)-dowjones1004413.xml
Hoe lang gaat dit nog door..?
  donderdag 17 november 2011 @ 13:18:14 #154
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104472407
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:16 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

tot men de eurozone gaat opsplitsen in een markzone en een eurozone ?
Je moet nu geen zuidelijke obligaties meer hebben, als de euro straks op pariteit dollar noteert, voor dezelfde Spaanse of Griekse 1000 euro koop je nu een markzone obligatie

[ Bericht 0% gewijzigd door Goofjansen op 17-11-2011 13:26:19 ]
pi_104472437
Wat is er dan nu ineens in Spanje aan de hand?

Tot nu toe was het al bijna een jaar rustig... Dus wat is er gebeurd (of wat heeft men nagelaten) dat nu plotseling ineens de rente als een raket de lucht in schiet?
pi_104472767
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:18 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

tot men de eurozone gaat opsplitsen in een markzone en een eurozone ?
Je moet nu geen zuidelijke obligaties meer hebben, als de euro straks op pariteit dollar noteert, voor dezelfde Spaanse of Griekse 1000 euro koop je nu een markzone obligatie
Zelfs de Nederlandse en Oostenrijkse lieten laatst een lichte stijging zien. Volgens mij zitten speculanten nu overal te porren om te kijken waar de zwaktes zitten.
pi_104472986
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Zelfs de Nederlandse en Oostenrijkse lieten laatst een lichte stijging zien. Volgens mij zitten speculanten nu overal te porren om te kijken waar de zwaktes zitten.
Af handelaren doen gewoon hun obligaties in de verkoop/handelaren eisen een hogere rentevergoeding voor nieuwe obligaties, dat lijkt mij een plausibeler verklaring. ;)
  donderdag 17 november 2011 @ 13:37:55 #158
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104473148
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

In een eventuele markzone zit in ieder geval Duitsland, van de andere landen weet je het niet zeker, maar de kans dat er een splitsing komt is vrij aannemelijk, de huidge situatie is onhoudbaar

[ Bericht 2% gewijzigd door Goofjansen op 17-11-2011 13:49:15 ]
  donderdag 17 november 2011 @ 15:34:50 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104477142
quote:
Net zolang totdat de ECB er een bodem onderlegd of dat er een default volgt.

Het is niet eens zo dat die kans dat Spanje failliet gaat nu zo enorm is. Maar de angst is gewoon zo groot dat het oploopt dat niemand wil kopen.
Bij een beurskoers maakt het veel minder uit of die nu eens irreeel 50% daalt. Maar met obligaties is dat natuurlijk totaal anders.
The End Times are wild
pi_104477598
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

Af handelaren doen gewoon hun obligaties in de verkoop/handelaren eisen een hogere rentevergoeding voor nieuwe obligaties, dat lijkt mij een plausibeler verklaring. ;)
Dat vroeg ik me eigenlijk af, als "de beleggers land X onder vuur nemen", wat houdt dat juist in. Je kan wel je obligaties dumpen, maar op zich brengt dat voor diegene die dumpt niet zoveel op?

Vandaag is het trouwens 17 november. Op 17 november 1973 kwamen studenten in Griekeland op straat om tegen de militaire junta te protesteren. Lange tijd was er zelfs een linkse groep die aanslagen pleegde met de naam "November 17". Hopelijk blijft het rustig in Athene vandaag.
pi_104481272
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:47 schreef zuiderbuur het volgende:
Dat vroeg ik me eigenlijk af, als "de beleggers land X onder vuur nemen", wat houdt dat juist in. Je kan wel je obligaties dumpen, maar op zich brengt dat voor diegene die dumpt niet zoveel op?
Die quote gaat inderdaad op twee punten de mist in. "de beleggers" geeft een soort idee van een gecoördineerde verkoopactie, maar daar is helemaal geen sprake van. De obligatiemarkt is zo enorm groot dat er altijd wel partijen onafhankelijk van elkaar besluiten om te verkopen. Daarnaast vereist iedere verkoop een koop omdat anders de verkoop niet tot stand kan komen, het zijn de acties van deze partijen, iedere op hun eigen ongecoördineerde wijze, die een prijsdaling en dus een rentestijging veroorzaken. Dan is er nog "onder vuur nemen", dat gaat er vanuit dat laten we zeggen de verkopers, moedwillig de koers na beneden aan het brengen zijn, terwijl deze partijen juist verkopen omdat ze af willen van hun stukken.

Het klinkt leuk in een krantenartikel of journaalitem, maar met de werkelijkheid heeft het niet veel te maken. ;) Het jammere is dat het wel het beeld voedt van de bloeddorstige speculant die uit is op faillissementen en crises om er zelf beter van te worden.
pi_104481557
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

Het klinkt leuk in een krantenartikel of journaalitem, maar met de werkelijkheid heeft het niet veel te maken. ;) Het jammere is dat het wel het beeld voedt van de bloeddorstige speculant die uit is op faillissementen en crises om er zelf beter van te worden.
Inderdaad, het wekt de indruk dat iemand zijn tanden in een zwakke prooi zet om zichzelf te verrijken.
Niet alleen journalisten maar ook politici spreken op die manier. Europees commissaris De Gucht zei onlangs nog dat men na Griekenland en Italië "op zoek zou kunnen gaan naar een volgende prooi" (en dat dat wel eens België zou kunnen zijn)
  donderdag 17 november 2011 @ 17:55:57 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104482174
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:38 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Inderdaad, het wekt de indruk dat iemand zijn tanden in een zwakke prooi zet om zichzelf te verrijken.
Niet alleen journalisten maar ook politici spreken op die manier. Europees commissaris De Gucht zei onlangs nog dat men na Griekenland en Italië "op zoek zou kunnen gaan naar een volgende prooi" (en dat dat wel eens België zou kunnen zijn)
nou Portugal lijkt me eerder aan de beurt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104482584
quote:
13s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef SeLang het volgende:
Dat absurde geblaat over de ECB die geld zou moeten printen. Dat lost helemaal niets op aan de begrotings en schulden problematiek. Sterker nog, het werk averechts. Vorige week hebben we juist kunnen zien hoe oplopende yields eindelijk veranderingen in Italië hebben geforceerd. Dat was nooit gebeurd als de ECB die yields naar 4% had geforceerd.
Ze gaan het sneaky toch doen :7.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:21:48 #165
323876 michaelmoore
pi_104483013
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Ze gaan het sneaky toch doen :7.
Ja dan zal de rente naar boven de 8% gaan, ook voor Nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104489196
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:33 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

http://www.businessinsider.com/germany-and-china-2010-7

http://www.dailymotion.co(...)-bn-trade-deals_news
dat is al een paar jaar zo, sinds de import van de zuidelijke landen is ingestort, moest Duitsland op zoek naar andere afzetmarkten
Germany is nu samen met Japan en de USA de drie grootste handelspartners van China

[..]

Proest, de handel met China is dus ongeveer de helft van de handel met Nederland.
  donderdag 17 november 2011 @ 20:37:43 #167
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_104489329
Kan je nagaan. Die euro is niet eens nodig, de meeste handel wordt toch gedreven met de omringende (sterke) landen. Dus neem één munt voor die paar landen. Dat de Grieken, Italianen en Spanjaarden ook weleens wat kopen is niet eens relevant, bovendien betalen ze toch niet.
Bedankt Hans.
pi_104489622
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:37 schreef bascross het volgende:
Kan je nagaan. Die euro is niet eens nodig, de meeste handel wordt toch gedreven met de omringende (sterke) landen. Dus neem één munt voor die paar landen. Dat de Grieken, Italianen en Spanjaarden ook weleens wat kopen is niet eens relevant, bovendien betalen ze toch niet.
Juistem, en onze pensioenfondsen schrijven gewoon 25% af of zo?
  donderdag 17 november 2011 @ 20:47:10 #169
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_104489863
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Juistem, en onze pensioenfondsen schrijven gewoon 25% af of zo?
Geen idee wat de pensioenfondsen doen. Boeit mij ook geen fuck. Babyboomer-rommel. Ik zal er nooit een cent van krijgen en dat accepteer ik. Voor de babyboomers zal het lastiger zijn.
Bedankt Hans.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:10:33 #170
323876 michaelmoore
pi_104491151
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:55 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

ik geloof niet dat ze dat zeggen, wel dat de EU niet democratisch is

Ik zag net dit grafiekje, dit werpt toch een heel ander licht omtrent de noodzaak van een EU met tientallen kleine straatarme landjes toevoegen aan Duitsland en Nederland, die samen de grootste exporteur ter wereld zijn, en een Portugese Barosso die hen de les wil lezen

[ afbeelding ]
Dus eigenlijk hebben Duitsland en Nederland samen een sterkere exportpositie dan China ??

Dat zegt toch wel wat

Duitsland heeft het Europolie gewonnen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2011 21:20:59 ]
  donderdag 17 november 2011 @ 21:13:20 #171
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_104491295
Nieuwste plan:

Het IMF gaat lenen bij de ECB. IMF leent bij de lidstaten. Verkapt printen. Denk niet dat het gaat gebeuren omdat Duitsland.

Wat vinden we er van?
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_104491716
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:13 schreef iamcj het volgende:
Het IMF gaat lenen bij de ECB. IMF leent bij de lidstaten. Verkapt printen. Denk niet dat het gaat gebeuren omdat Duitsland.

Wat vinden we er van?
Dat het strikt gezien mag betekent nog niet dat het ook in de geest van de verdragen is die op dit gebied zijn afgesloten, ik hoop dat dit het dus niet haalt. Als we aan dit soort trucendozen gaan beginnen laat de ECB dan gewoon direct landen gaan redden, dan houden we ons zelf ook niet langer voor de gek.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:29:26 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_104492240
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:13 schreef iamcj het volgende:
Nieuwste plan:

Wat vinden we er van?
Origineel. Maar heeft 't feit dat 't IMF er tussenzit nog nut, naast dat 't een truc is om de ECB toch 'lender of last resort' te laten spelen geld van noord naar zuid te laten doorsluizen?

Hoe ligt dan de machtsverhouding tussen de ECB en het IMF?

[ Bericht 2% gewijzigd door Perrin op 17-11-2011 22:05:58 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 17 november 2011 @ 21:32:03 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104492436
Iemand heeft dat bedacht, maar de ECB heeft allang gezegd dat ze dat niet wil, ook niet via het IMF.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 17 november 2011 @ 21:36:41 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104492717
Onderstaande uitspraak komt van Mervyn King (Bank of England)

quote:
This phrase 'lender of last resort' has been bandied around by people who, it seems to me, have no idea what lender of last resort actually means, to be perfectly honest. It is very clear from its origin that lender of last resort by a central bank is intended to be lending to individual banking institutions and to institutions that are clearly regarded as solvent. And it is done against good collateral, and at a penalty rate. That's what lender of last resort means.

That is a million miles away from the ECB buying sovereign debt of national countries, which is used and seen as a mechanism for financing the current-account deficit of those countries, which inevitably, if things go wrong, will create liabilities for the surplus countries. In other words, it would be a mechanism of transfers from the surplus to the deficit countries.

The whole issue is, do they wish to make transfers within the euro area or not? That is not something that a central bank can decide for itself. It is something that only the governments of the euro area can come to a conclusion on.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 17 november 2011 @ 21:49:22 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104493520
Bij Merkels halstarrigheid moet ik nu denken aan het "Wir werden weiter marschieren. Wenn alles in Scherben fällt".
The End Times are wild
pi_104493645
Mooi omschreven door King. Zo steekt het inderdaad in elkaar. Het gaat om liquiditeit en niet om solvabiliteit.
pi_104493709
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:49 schreef LXIV het volgende:
Bij Merkels halstarrigheid moet ik nu denken aan het "Wir werden weiter marschieren. Wenn alles in Scherben fällt".
Godwinnen doen het denk ik niet zo goed in Duitsland.
pi_104493827
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:49 schreef LXIV het volgende:
Het CDU congres stond positief tegen een machtiger/groter Europa. De eurofielen van de SPD zijn dat zowiezo en dat zijn toch de partijen die het voor het zeggen hebben in Duitsland.

Het momentum/de invloed van écht euroskeptische partijen (maar ook de geluiden) in Duitsland zijn zo goed als verdwenen (lijkt het wel) sinds de afstraffing van het FDP.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:58:10 #180
323876 michaelmoore
pi_104494032
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:54 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Het CDU congres stond positief tegen een machtiger/groter Europa. Duitsland
Ja , ze moeten de EU kantoren maar verplaatsen naar Berlijn dan
  donderdag 17 november 2011 @ 22:01:39 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104494232
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Godwinnen doen het denk ik niet zo goed in Duitsland.
Het gaat me eerder om de Duitse neiging om maar vast te blijven aan één principe, desnoods tot het bittere einde, dan om een vergelijking met de oorlog te maken. Anders had ik de twee opvolgende zinnen er ook wel bijgeplakt.
The End Times are wild
  donderdag 17 november 2011 @ 22:06:53 #182
323876 michaelmoore
pi_104494513
De Italianen zijn niet zoals de Grieken hoor, dat gaat van hard tegen hard nu, ik denk dat we een Europees breed verzet krijgen
pi_104494666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
De Italianen zijn niet zoals de Grieken hoor, dat gaat van hard tegen hard nu, ik denk dat we een Europees breed verzet krijgen
Heb je de vakantie al geboekt?
  donderdag 17 november 2011 @ 22:27:10 #184
323876 michaelmoore
pi_104495487
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:09 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Heb je de vakantie al geboekt?
ben toevallig net twee weken terug uit Italië en ga volgende week naar Egypte, euro of niet maakt me niks uit.
Griekenland ben ik zo vaak geweest, dat ze me Stavros beginnen te noemen
Ik zit nog steeds in Goud tot er een definitieve oplossing komt voor de Eurocrisis
http://nos.nl/video/31434(...)-en-griekenland.html

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2011 22:44:20 ]
pi_104496782
Ik ga er ondertussen wel vanuit dat een Grieks default volkomen onontkoombaar wordt. Helpen van Griekenland is voor nagenoeg geen enkel electoraat nog acceptabel. Ik ben het wel een beetje met Monti eens dat het nu vooral belangrijk is hoe ze in Italië omgaan met de inertie van het systeem.
  donderdag 17 november 2011 @ 23:17:20 #186
323876 michaelmoore
pi_104497759
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:55 schreef HiZ het volgende:
. Ik ben het wel een beetje met Monti eens dat het nu vooral belangrijk is hoe ze in Italië omgaan met de inertie van het systeem.
Jij en Monti zijn dikke vrienden ??

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 18-11-2011 00:09:56 ]
pi_104497844
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En Spanje en Portugal?
Die ook, want je kunt maatregelen aankondigen totdat je een ons weegt maar met 20%+ werkeloosheid kun je elke terugverdiencapaciteit op je buik schrijven.
pi_104498043
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:19 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Die ook, want je kunt maatregelen aankondigen totdat je een ons weegt maar met 20%+ werkeloosheid kun je elke terugverdiencapaciteit op je buik schrijven.
Gelet op het feit dat Spanje en Portugal wel degelijk in actie zijn gekomen is het veel minder controversiëel om die landen te helpen. Het probleem met de Grieken is dat ze zelf gewoon niet in beweging te branden zijn.
  donderdag 17 november 2011 @ 23:25:12 #189
323876 michaelmoore
pi_104498064
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Gelet op het feit dat Spanje en Portugal wel degelijk in actie zijn gekomen is het veel minder controversiëel om die landen te helpen. Het probleem met de Grieken is dat ze zelf gewoon niet in beweging te branden zijn.
Maar ze kunnen alle drie niet meer hun schulden herfinancieren
  vrijdag 18 november 2011 @ 08:31:46 #190
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104503064
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:19 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me ook wel, en het lijkt niet snel te verbeteren
  vrijdag 18 november 2011 @ 09:11:51 #191
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104503665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 07:42 schreef Blandigan het volgende:
http://www.geenstijl.nl/a(...)ekinGriekenland.html

Proest.

Als ik dit zo lees dan duurt het geen maanden zoals de nieuwe premier ons doet geloven maar 3 generaties voordat Griekenland zijn zaakjes weer een beetje op de rails heeft.

Afzinken dat land en verder met X-1.
Fraai stukje , jeemig de peemig
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:30:32 #192
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_104505405
quote:
One professor to another: listen to the people, or fail

After economic default comes political default. Politicians in Greece and Italy have failed. Now it’s the technocrats’ turn. Having been pummeled by the bond markets and disgraced by their own intrigues, the Greek political class has turned to Lucas Papademos while the Italians have turned to Mario Monti. Both are skilled and reputable economists, but a sceptic can be forgiven for asking: why should ordinary citizens trust them?

Both belong to the class of bankers and economists who dropped Europe into this mess in the first place. Both occupied commanding positions in European Union institutions that winked at a decade of Greek and Italian lies about their public finances. So why then are Greece and Italy turning to Eurocrats to pull them out? Because no one else has any authority left.

....

For the moment, it is a good sign that Mr Monti is being called “the professor”. It’s an indication that the people want him to succeed. Having been a professor myself and having done my time in politics, I would offer only one piece of advice: convince your people that you are doing this not for the banks, not for Europe, not for the bond market, but for them, your fellow countrymen and women. Remember they, not the bond market or the European Union, have the ultimate power. If they believe you are on their side, you can succeed. If they believe you are not on their side, you will fail and they can make your country ungovernable.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_104505532
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 09:11 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

Fraai stukje , jeemig de peemig
Zat weinig nieuws in.
pi_104505554
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Weer zo'n Brits stukje dat net doet alsof Italianen net zo weinig zien in de EU als Britten.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:37:23 #195
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104505584
Een stukje dat exact uit de doeken doet hoe we er voor staan als Europa
http://www.telegraaf.nl/d(...)_klapt__.html?sn=dft

Met een grafiek van Goldman Sachs die nog duidelijker is, dat Europa absoluut niet tot de rijkere werelddelen behoort of zal behoren
pi_104505918
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:37 schreef Goofjansen het volgende:

Met een grafiek van Goldman Sachs die nog duidelijker is, dat Europa absoluut niet tot de rijkere werelddelen behoort of zal behoren
[ afbeelding ]
Leg jij maar eens uit hoe je dat concludeert uit dat grafiekje, want ik zie het er compleet niet in. Het enige wat ik zie is dat de schuldenpositie van 'het Westen' wat minder is.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:55:48 #197
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104506105
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Leg jij maar eens uit hoe je dat concludeert uit dat grafiekje, want ik zie het er compleet niet in. Het enige wat ik zie is dat de schuldenpositie van 'het Westen' wat minder is.
DEBT is schuld en die is in Europa het hoogst, GDP is in Europa het laagst, Median age is in Europa het hoogst ter wereld
pi_104506169
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:37 schreef Goofjansen het volgende:

[ afbeelding ]
Hoe hebben ze in godsnaam de GDP's berekend?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_104506190
De cijfers kloppen niet.

Zou dit niet een prognose van de toekomst zijn, in dat geval zegt dat plaatje niets want de kans dat ze het goed hebben is miniem.
pi_104506216
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')