Godwinnen doen het denk ik niet zo goed in Duitsland.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:49 schreef LXIV het volgende:
Bij Merkels halstarrigheid moet ik nu denken aan het "Wir werden weiter marschieren. Wenn alles in Scherben fällt".
Het CDU congres stond positief tegen een machtiger/groter Europa. De eurofielen van de SPD zijn dat zowiezo en dat zijn toch de partijen die het voor het zeggen hebben in Duitsland.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:49 schreef LXIV het volgende:
Bij Merkels halstarrigheid moet ik nu denken aan het "Wir werden weiter marschieren. Wenn alles in Scherben fällt".
Ja , ze moeten de EU kantoren maar verplaatsen naar Berlijn danquote:Op donderdag 17 november 2011 21:54 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Het CDU congres stond positief tegen een machtiger/groter Europa. Duitsland
Het gaat me eerder om de Duitse neiging om maar vast te blijven aan één principe, desnoods tot het bittere einde, dan om een vergelijking met de oorlog te maken. Anders had ik de twee opvolgende zinnen er ook wel bijgeplakt.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Godwinnen doen het denk ik niet zo goed in Duitsland.
Heb je de vakantie al geboekt?quote:Op donderdag 17 november 2011 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
De Italianen zijn niet zoals de Grieken hoor, dat gaat van hard tegen hard nu, ik denk dat we een Europees breed verzet krijgen
ben toevallig net twee weken terug uit Italië en ga volgende week naar Egypte, euro of niet maakt me niks uit.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:09 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Heb je de vakantie al geboekt?
Jij en Monti zijn dikke vrienden ??quote:Op donderdag 17 november 2011 22:55 schreef HiZ het volgende:
. Ik ben het wel een beetje met Monti eens dat het nu vooral belangrijk is hoe ze in Italië omgaan met de inertie van het systeem.
Die ook, want je kunt maatregelen aankondigen totdat je een ons weegt maar met 20%+ werkeloosheid kun je elke terugverdiencapaciteit op je buik schrijven.quote:
Gelet op het feit dat Spanje en Portugal wel degelijk in actie zijn gekomen is het veel minder controversiëel om die landen te helpen. Het probleem met de Grieken is dat ze zelf gewoon niet in beweging te branden zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:19 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Die ook, want je kunt maatregelen aankondigen totdat je een ons weegt maar met 20%+ werkeloosheid kun je elke terugverdiencapaciteit op je buik schrijven.
Maar ze kunnen alle drie niet meer hun schulden herfinancierenquote:Op donderdag 17 november 2011 23:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Gelet op het feit dat Spanje en Portugal wel degelijk in actie zijn gekomen is het veel minder controversiëel om die landen te helpen. Het probleem met de Grieken is dat ze zelf gewoon niet in beweging te branden zijn.
Ja dat lijkt me ook wel, en het lijkt niet snel te verbeterenquote:Op donderdag 17 november 2011 23:19 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Die ook, want je kunt maatregelen aankondigen totdat je een ons weegt maar met 20%+ werkeloosheid kun je elke terugverdiencapaciteit op je buik schrijven.
Fraai stukje , jeemig de peemigquote:Op donderdag 17 november 2011 07:42 schreef Blandigan het volgende:
http://www.geenstijl.nl/a(...)ekinGriekenland.html
Proest.
Als ik dit zo lees dan duurt het geen maanden zoals de nieuwe premier ons doet geloven maar 3 generaties voordat Griekenland zijn zaakjes weer een beetje op de rails heeft.
Afzinken dat land en verder met X-1.
quote:One professor to another: listen to the people, or fail
After economic default comes political default. Politicians in Greece and Italy have failed. Now it’s the technocrats’ turn. Having been pummeled by the bond markets and disgraced by their own intrigues, the Greek political class has turned to Lucas Papademos while the Italians have turned to Mario Monti. Both are skilled and reputable economists, but a sceptic can be forgiven for asking: why should ordinary citizens trust them?
Both belong to the class of bankers and economists who dropped Europe into this mess in the first place. Both occupied commanding positions in European Union institutions that winked at a decade of Greek and Italian lies about their public finances. So why then are Greece and Italy turning to Eurocrats to pull them out? Because no one else has any authority left.
....
For the moment, it is a good sign that Mr Monti is being called “the professor”. It’s an indication that the people want him to succeed. Having been a professor myself and having done my time in politics, I would offer only one piece of advice: convince your people that you are doing this not for the banks, not for Europe, not for the bond market, but for them, your fellow countrymen and women. Remember they, not the bond market or the European Union, have the ultimate power. If they believe you are on their side, you can succeed. If they believe you are not on their side, you will fail and they can make your country ungovernable.
Zat weinig nieuws in.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:11 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Fraai stukje , jeemig de peemig
Leg jij maar eens uit hoe je dat concludeert uit dat grafiekje, want ik zie het er compleet niet in. Het enige wat ik zie is dat de schuldenpositie van 'het Westen' wat minder is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:37 schreef Goofjansen het volgende:
Een stukje dat exact uit de doeken doet hoe we er voor staan als Europa
http://www.telegraaf.nl/d(...)_klapt__.html?sn=dft
Met een grafiek van Goldman Sachs die nog duidelijker is, dat Europa absoluut niet tot de rijkere werelddelen behoort of zal behoren
[ afbeelding ]
DEBT is schuld en die is in Europa het hoogst, GDP is in Europa het laagst, Median age is in Europa het hoogst ter wereldquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Leg jij maar eens uit hoe je dat concludeert uit dat grafiekje, want ik zie het er compleet niet in. Het enige wat ik zie is dat de schuldenpositie van 'het Westen' wat minder is.
Hoe hebben ze in godsnaam de GDP's berekend?quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:37 schreef Goofjansen het volgende:
Een stukje dat exact uit de doeken doet hoe we er voor staan als Europa
http://www.telegraaf.nl/d(...)_klapt__.html?sn=dft
Met een grafiek van Goldman Sachs die nog duidelijker is, dat Europa absoluut niet tot de rijkere werelddelen behoort of zal behoren
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |