Van alle ideeën die de overheid bedenkt.... is dit toch wel een van de beste. Overgewicht onder kinderen is een enorm probleem, en dat veroorzaakt later alleen maar gezondheidsklachten.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:42 schreef Lyrebird het volgende:
Jij bent toch een Ron Paul adept? Denk je dat Ron Paul er een voorstander van is dat de Amerikaanse federale overheid bepaalt of schoolkinderen wel of geen pizza mogen eten?
Of denk je dat Ron Paul voor een kleinere overheid is - dus dat het congres over belangrijkere zaken beslist dan wel of geen pizza?
Met een mega tekort van 15,000,000,000,000 zou het misschien een goed begin zijn om dan te snijden in de lunch op school.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Van alle ideeën die de overheid bedenkt.... is dit toch wel een van de beste. Overgewicht onder kinderen is een enorm probleem, en dat veroorzaakt later alleen maar gezondheidsklachten.
Verder gaat het hier om een door de overheid betaald lunchprogramma, (althans, voor een groot deel), dus lijkt me dat ze ook een klein beetje zeggenschap mogen hebben wat ze precies serveren. En met dat gezegd, bepalen ze niet precies de maaltijden voor je kinderen, maar ze laten simpelweg enkele van de ONGEZONDE keuzes weg.
Dit was een goed idee. Onder mijn Republikeinse vrienden en familie spreekt men er ook schande van trouwens. Het gaat hier helemaal niet meer om "de overheid bepaald wat mijn kinderen eten", want NEE, je hebt het VOLSTE RECHT om je kinderen zelf lunch mee te geven namelijk..... Nee, ze luisteren naar de $5+ miljoen die de diepvries-voedsel fabrikanten hebben uitgegeven aan lobbyen en draaien om de wet heen door pizza en patat te classificeren als een groente.
Als je als ouder wil dat je kinderen WEL pizza eten, dan geef je ze gewoon een punt pizza mee elke morgen. Want dat kun je nog steeds gewoon ZELF beslissen.
Dit is een typisch voorbeeld waar de meeste Republikeinen gewoon voor een goed idee waren, zelfs Fox News was er positief over, maar de Congressleden niet naar het volk luisteren, maar naar lobby-dollars.
Ander junkfood (zoals patat, etc) zouden met dit nieuwe school lunches plan ook verwijderd worden.quote:Op zondag 20 november 2011 09:50 schreef Lyrebird het volgende:
Met een mega tekort van 15,000,000,000,000 zou het misschien een goed begin zijn om dan te snijden in de lunch op school.
Overigens is die pizza helemaal niet zo ongezond. Je moet die pizza namelijk wel afzetten tegen al het andere junkfood dat in de gemiddelde schoolkantine wordt geserveerd.
Als volwassene heb je in ieder geval de keus om zelf iets mee te nemen, of ergens een salade te halen. Als je als kind al dagelijks pizza en patat met de paplepel ingegoten krijgt, dan zal je als volwassene niet opeens gezond gaan eten. Overgewicht is nu de #1 killer in de VS, meer dan roken. En alle programma's die daar wat aan willen doen, zijn in mijn ogen terecht en goed uitgegeven geld.quote:Ik heb vier jaar lang in een Amerikaans ziekenhuis gewerkt, en in de kantine van het ziekenhuis was er eigenlijk geen gezonde hap te krijgen. Een Amerikaans broodje kaas misschien, maar dat was het dan wel.
Hangt af van de ingrediënten en bereidingswijze. En iets doet mij vermoeden dat daarvoor de snelste en goedkoopste manier wordt gekozen: dus lang houdbare ingrediënten en snelle bereidingswijze.quote:Op zaterdag 19 november 2011 19:10 schreef Morendo het volgende:
Zo ongezond zijn pizza en patat dan ook niet. Goed gedaan, GOP.
Dit is gewoon zuiver obstructionisme wat ze aan het voeren zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is dat misschien omdat het congres niets in de plannen van Obama ziet?
Minder geld voor herverkiezingsprojectenquote:U.S. Debt Supercommittee Ready to Announce Failure
A debt-reduction committee with special powers that was supposed to dissolve congressional gridlock in Washington is instead on the brink of failure, setting the stage for $1.2 trillion in automatic spending cuts.
http://www.bloomberg.com/(...)ailure-of-talks.html
En geen geld voor werklozen. De 1.2 biljoen in "automatische bezuinigingen" betekenen namelijk ook een einde aan de (heel karige trouwens) uitkering die werklozen kunnen krijgen.quote:Op maandag 21 november 2011 15:01 schreef SeLang het volgende:
Minder geld voor herverkiezingsprojecten
Jaja, en op youtube. DUS WAAR!!quote:
Joe Biden deed ook mee aan de presidentsverkiezingen 4 jaar geleden.quote:Op maandag 21 november 2011 19:01 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat als Mitt de nominatie wint, dat hij (net als Obama) niet 1 van de andere huidige kandidaten kiest
Ja klopt ook!quote:Op maandag 21 november 2011 19:12 schreef Montov het volgende:
Joe Biden deed ook mee aan de presidentsverkiezingen 4 jaar geleden.
Tijdens 1 van de vroege debatten hadden ze zelfs even een fluisterend onderonsje, waardoor Biden de vraag niet helemaal meekreeg. Obama hielp hem uit de brand.
Geen zorgen. Niets doen levert $7.1T op!quote:Op maandag 21 november 2011 17:53 schreef maartena het volgende:
Maar goed, ik heb weinig vertrouwen in dit "supercomité" eigenlijk.....
Is dat per definitie goed dan?quote:Op maandag 21 november 2011 20:32 schreef SeLang het volgende:
De economie gaat gelukkig weer de diepte in en dat helpt mee om van Obama af te komen.
Dan komt er uiteindelijk toch nog change en hope
Ik vind het eerste deel van de zin bedenkelijker dan de tweede.quote:Op maandag 21 november 2011 20:32 schreef SeLang het volgende:
De economie gaat gelukkig weer de diepte in en dat helpt mee om van Obama af te komen.
Dan komt er uiteindelijk toch nog change en hope
Dan nog vind ik het gevaarlijk om te zeggen dat het goed is zo snel mogelijk van Obama, of enige andere politicus, af te komen. Het doet me denken aan een heksenjacht op een persoon, terwijl de heksenjacht eigenlijk gericht zou moeten zijn op het beleid van die persoon, een klein maar belangrijk verschil.quote:Op maandag 21 november 2011 20:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het eerste deel van de zin bedenkelijker dan de tweede.
Het laatste stuk is een politieke overtuiging, blij zijn om een kwakkelende economie is dat niet.
Hij bedoelt dat men het anders nooit zal leren. Decennia hield de overheid de schijn op met gebakken lucht. Het zal mij benieuwen hoe de New world order het weer zo gaat verdraaien dat zij toch weer de overhand krijgen. En op dezelfde voet kunnen doorgaan. De 'two party dictatorship' dat tot nu toe Amerika regeert begint te wankelen. Steeds meer kiezers krijgen de truc door.quote:Op maandag 21 november 2011 20:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het eerste deel van de zin bedenkelijker dan de tweede.
Het laatste stuk is een politieke overtuiging, blij zijn om een kwakkelende economie is dat niet.
Mja, maar in de Verenigde Staten is het toch meer dan in Nederland een poppenspel, beleid en persoon zijn daar dusdanig met elkaar verweven dat het onduidelijk is waar het karakter van het individu ophoudt en de framing of het gespin van de partij verder gaat. Obama als brenger van verandering, daar zit een persoonlijke factor in, zeker, maar het is toch ook een kunstmatig beeld dat de Amerikaan heeft.quote:Op maandag 21 november 2011 20:52 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het gevaarlijk om te zeggen dat het goed is zo snel mogelijk van Obama, of enige andere politicus, af te komen. Het doet me denken aan een heksenjacht op een persoon, terwijl de heksenjacht eigenlijk gericht zou moeten zijn op het beleid van die persoon, een klein maar belangrijk verschil.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat blij zijn om een kwakkelende economie niet echt een politieke overtuiging is.
New World Order?quote:Op maandag 21 november 2011 20:53 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat men het anders nooit zal leren. Decennia hield de overheid de schijn op met gebakken lucht. Het zal mij benieuwen hoe de New world order het weer zo gaat verdraaien dat zij toch weer de overhand krijgen. En op dezelfde voet kunnen doorgaan. De 'two party dictatorship' dat tot nu toe Amerika regeert begint te wankelen. Steeds meer kiezers krijgen de truc door.
Welke wereldburger niet zou ik zeggen?quote:Op maandag 21 november 2011 20:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mja, maar in de Verenigde Staten is het toch meer dan in Nederland een poppenspel, beleid en persoon zijn daar dusdanig met elkaar verweven dat het onduidelijk is waar het karakter van het individu ophoudt en de framing of het gespin van de partij verder gaat. Obama als brenger van verandering, daar zit een persoonlijke factor in, zeker, maar het is toch ook een kunstmatig beeld dat de Amerikaan heeft.
quote:
Ohja natuurlijk maak het maar belachelijk. Dan bestaat het niet. Slimme gozer tochquote:
Ik had zo gehoopt dat je veranderd was, Schenkstroop.quote:Op maandag 21 november 2011 20:57 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ohja natuurlijk maak het maar belachelijk. Dan bestaat het niet. Slimme gozer toch
Belachelijk maken of cynisch reageren op dergelijke BNW-verhalen.quote:Op maandag 21 november 2011 20:57 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ohja natuurlijk maak het maar belachelijk. Dan bestaat het niet. Slimme gozer toch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |