abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 november 2011 @ 18:59:40 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104559565
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:42 schreef Lyrebird het volgende:
Jij bent toch een Ron Paul adept? Denk je dat Ron Paul er een voorstander van is dat de Amerikaanse federale overheid bepaalt of schoolkinderen wel of geen pizza mogen eten?

Of denk je dat Ron Paul voor een kleinere overheid is - dus dat het congres over belangrijkere zaken beslist dan wel of geen pizza?
Van alle ideeën die de overheid bedenkt.... is dit toch wel een van de beste. Overgewicht onder kinderen is een enorm probleem, en dat veroorzaakt later alleen maar gezondheidsklachten.

Verder gaat het hier om een door de overheid betaald lunchprogramma, (althans, voor een groot deel), dus lijkt me dat ze ook een klein beetje zeggenschap mogen hebben wat ze precies serveren. En met dat gezegd, bepalen ze niet precies de maaltijden voor je kinderen, maar ze laten simpelweg enkele van de ONGEZONDE keuzes weg.

Dit was een goed idee. Onder mijn Republikeinse vrienden en familie spreekt men er ook schande van trouwens. Het gaat hier helemaal niet meer om "de overheid bepaald wat mijn kinderen eten", want NEE, je hebt het VOLSTE RECHT om je kinderen zelf lunch mee te geven namelijk..... Nee, ze luisteren naar de $5+ miljoen die de diepvries-voedsel fabrikanten hebben uitgegeven aan lobbyen en draaien om de wet heen door pizza en patat te classificeren als een groente.

Als je als ouder wil dat je kinderen WEL pizza eten, dan geef je ze gewoon een punt pizza mee elke morgen. Want dat kun je nog steeds gewoon ZELF beslissen.

Dit is een typisch voorbeeld waar de meeste Republikeinen gewoon voor een goed idee waren, zelfs Fox News was er positief over, maar de Congressleden niet naar het volk luisteren, maar naar lobby-dollars.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:10:35 #92
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104559929
Zo ongezond zijn pizza en patat dan ook niet. Goed gedaan, GOP.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_104577447
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Van alle ideeën die de overheid bedenkt.... is dit toch wel een van de beste. Overgewicht onder kinderen is een enorm probleem, en dat veroorzaakt later alleen maar gezondheidsklachten.

Verder gaat het hier om een door de overheid betaald lunchprogramma, (althans, voor een groot deel), dus lijkt me dat ze ook een klein beetje zeggenschap mogen hebben wat ze precies serveren. En met dat gezegd, bepalen ze niet precies de maaltijden voor je kinderen, maar ze laten simpelweg enkele van de ONGEZONDE keuzes weg.

Dit was een goed idee. Onder mijn Republikeinse vrienden en familie spreekt men er ook schande van trouwens. Het gaat hier helemaal niet meer om "de overheid bepaald wat mijn kinderen eten", want NEE, je hebt het VOLSTE RECHT om je kinderen zelf lunch mee te geven namelijk..... Nee, ze luisteren naar de $5+ miljoen die de diepvries-voedsel fabrikanten hebben uitgegeven aan lobbyen en draaien om de wet heen door pizza en patat te classificeren als een groente.

Als je als ouder wil dat je kinderen WEL pizza eten, dan geef je ze gewoon een punt pizza mee elke morgen. Want dat kun je nog steeds gewoon ZELF beslissen.

Dit is een typisch voorbeeld waar de meeste Republikeinen gewoon voor een goed idee waren, zelfs Fox News was er positief over, maar de Congressleden niet naar het volk luisteren, maar naar lobby-dollars.
Met een mega tekort van 15,000,000,000,000 zou het misschien een goed begin zijn om dan te snijden in de lunch op school.

Overigens is die pizza helemaal niet zo ongezond. Je moet die pizza namelijk wel afzetten tegen al het andere junkfood dat in de gemiddelde schoolkantine wordt geserveerd.

Ik heb vier jaar lang in een Amerikaans ziekenhuis gewerkt, en in de kantine van het ziekenhuis was er eigenlijk geen gezonde hap te krijgen. Een Amerikaans broodje kaas misschien, maar dat was het dan wel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 20 november 2011 @ 20:43:15 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104602002
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:50 schreef Lyrebird het volgende:
Met een mega tekort van 15,000,000,000,000 zou het misschien een goed begin zijn om dan te snijden in de lunch op school.

Overigens is die pizza helemaal niet zo ongezond. Je moet die pizza namelijk wel afzetten tegen al het andere junkfood dat in de gemiddelde schoolkantine wordt geserveerd.
Ander junkfood (zoals patat, etc) zouden met dit nieuwe school lunches plan ook verwijderd worden.

Tja, je kunt ook het hele lunch programma overboord gooien inderdaad, en laat kinderen net zoals in Nederland hun eigen lunch in een lunch box meenemen. Dat deed mijn vrouw als kind trouwens ook, en lunchboxes uit die dagen zijn nu onderhand collectors items geworden.

Ik heb daar geen problemen mee. Dan is het 100% de verantwoordelijkheid van ouders. Alleen heb je dan nog wel het probleem dat er onder de 46 miljoen armen in de VS ouders zijn die hun kinderen helemaal geen lunch meegegeven.

En pizza en patat schrappen hoeft trouwens helemaal niet te betekenen dat het duurder moet worden. Voor mij is dit gewoon een "no brainer" eigenlijk, de gezondheid van het land begint met de kinderen. Laat ze dan 1 aircraft carrier minder bouwen, dan kunnen we de kinderen 50+ jaar lang voorzien van gezond eten op school.

(Ik heb overigens niets tegen een sterk militair apparaat, maar soms moet je de prioriteiten een beetje verleggen).

quote:
Ik heb vier jaar lang in een Amerikaans ziekenhuis gewerkt, en in de kantine van het ziekenhuis was er eigenlijk geen gezonde hap te krijgen. Een Amerikaans broodje kaas misschien, maar dat was het dan wel.
Als volwassene heb je in ieder geval de keus om zelf iets mee te nemen, of ergens een salade te halen. Als je als kind al dagelijks pizza en patat met de paplepel ingegoten krijgt, dan zal je als volwassene niet opeens gezond gaan eten. Overgewicht is nu de #1 killer in de VS, meer dan roken. En alle programma's die daar wat aan willen doen, zijn in mijn ogen terecht en goed uitgegeven geld.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_104602203
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:10 schreef Morendo het volgende:
Zo ongezond zijn pizza en patat dan ook niet. Goed gedaan, GOP.
Hangt af van de ingrediënten en bereidingswijze. En iets doet mij vermoeden dat daarvoor de snelste en goedkoopste manier wordt gekozen: dus lang houdbare ingrediënten en snelle bereidingswijze.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 20 november 2011 @ 22:32:28 #96
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104609543

23:49 - over obama en rechts vs links

57:00 - less than 3% are always the movers and shakers.

1:16:00 - side issues distract from the bailout issues.

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 20-11-2011 22:56:12 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 21 november 2011 @ 00:42:04 #97
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104615940
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_104622487
Net zoals in Nederland moet er fors bezuinigd worden, maar de regelingen die kinderen raken moeten wel als laatste worden geraakt. ALhoewel een subsidie per definitie twijfelachtig is, is de ene de andere nog niet.
  maandag 21 november 2011 @ 12:59:10 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_104625509
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Is dat misschien omdat het congres niets in de plannen van Obama ziet?
Dit is gewoon zuiver obstructionisme wat ze aan het voeren zijn.
Het heeft weinig met de inhoud te maken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 21 november 2011 @ 15:01:04 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104630169
quote:
U.S. Debt Supercommittee Ready to Announce Failure

A debt-reduction committee with special powers that was supposed to dissolve congressional gridlock in Washington is instead on the brink of failure, setting the stage for $1.2 trillion in automatic spending cuts.

http://www.bloomberg.com/(...)ailure-of-talks.html
Minder geld voor herverkiezingsprojecten

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 21 november 2011 @ 17:53:14 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104637941
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 15:01 schreef SeLang het volgende:
Minder geld voor herverkiezingsprojecten
En geen geld voor werklozen. De 1.2 biljoen in "automatische bezuinigingen" betekenen namelijk ook een einde aan de (heel karige trouwens) uitkering die werklozen kunnen krijgen.

Misschien willen die Republikeinen die nu roepen om niemand aan te nemen om Obama een lesje te leren, wellicht een paar werklozen aannemen voor Januari 2013. ;)

Maar goed, ik heb weinig vertrouwen in dit "supercomité" eigenlijk..... :{
-
  maandag 21 november 2011 @ 17:55:03 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104638040
quote:
Jaja, en op youtube. DUS WAAR!! :')
-
pi_104639860
In welke mate zou Mitt Romney for president, Ron Paul for vice-president realistisch zijn?
De eerste komt uit het noorden, de tweede uit het zuiden.
De eerste heeft ervaring met de uitvoerende macht, terwijl Ron Paul me toch een uitgebreide dossierkennis lijkt te hebben.
Bij de tandem Obama-Biden is het eveneens zo dat de vice-president als het meer "senior member" fungeert.
  maandag 21 november 2011 @ 19:01:36 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104641510
Ik denk toch echt dat Ron Paul op geen enkele wijze actief zal zijn in de eerstvolgende regering mocht een Republikein winnen.

Ik denk dat als Mitt de nominatie wint, dat hij (net als Obama) niet 1 van de andere huidige kandidaten kiest, maar dat hij op zoek gaat naar iemand waar hij goed mee overweg kan, die hij wellicht al jaren vertrouwd, en waarmee hij 4 jaar later een herverkiezing aankan.

En dat is ook vrij gewoon trouwens..... Kerry koos in 2004 Edwards, die dus inderdaad zelf ook kandidaat was, maar in 2000 koos Bush voor Cheney, was de keus van Bob Dole in 1996 Jack Kemp, en koos Clinton in 1992 voor Al Gore - welke allen dus weer niet kandidaat stonden tegenover de genomineerde in de primaries.

Het werkt ook echt alleen als er vertrouwen bestaat tussen de genomineerde en de running mate. Reagan koos voor Bush Sr, die ook in de running was.... maar er was al jaren een goede relatie tussen de twee, en de keus was daarom ook vrij logisch.

Ik denk niet dat Ron Paul met geen enkele van de huidige kandidaten een relatie heeft die sterk genoeg, vertrouwend genoeg is voor een positie als vice-president. Ook liggen de standpunten gewoon te ver uit elkaar.

Ik zie Mitt Romney eerder kiezen voor iemand als Chris Christie als running mate. Die is uit het vuur gestapt, heeft duidelijk gekozen voor Mitt Romney als de kandidaat, genoot een bepaalde mate van populariteit onder Republikeinen, EN is gouverneur van New Jersey, een staat die toch in 2000 en 2004 met Bush koos voor resp. Gore en Kerry. (en in 2008 voor Obama). Met 14 kiesmannen heeft Christie DE kans om die 14 binnen te slepen voor de Republikeinen, en die zal Mitt Romney broodnodig hebben om te kunnen winnen.

Wat heeft Ron Paul te bieden op dat vlak? Helemaal NIETS.

Mijn gok is dus: Romney/Christie voor de Republikeinen.
-
  maandag 21 november 2011 @ 19:12:26 #105
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_104642142
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2011 19:01 schreef maartena het volgende:

Ik denk dat als Mitt de nominatie wint, dat hij (net als Obama) niet 1 van de andere huidige kandidaten kiest
Joe Biden deed ook mee aan de presidentsverkiezingen 4 jaar geleden. ;)
Tijdens 1 van de vroege debatten hadden ze zelfs even een fluisterend onderonsje, waardoor Biden de vraag niet helemaal meekreeg. Obama hielp hem uit de brand. :P
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 21 november 2011 @ 19:14:06 #106
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_104642235
Christie zou wel een hele slimme en goede keuze zijn van Romney. Echter denk ik dat hij toch voor een zuidelijke conservatief gaat, omdat hij denkt dat dat tactisch de beste keuze is.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 21 november 2011 @ 19:14:17 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104642249
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:12 schreef Montov het volgende:
Joe Biden deed ook mee aan de presidentsverkiezingen 4 jaar geleden. ;)
Tijdens 1 van de vroege debatten hadden ze zelfs even een fluisterend onderonsje, waardoor Biden de vraag niet helemaal meekreeg. Obama hielp hem uit de brand. :P
Ja klopt ook! :D Mijn fout.

Hoe dan ook, ik zie Ron Paul niet als running mate. Hij heeft niets te bieden aan Romney.

Ik denk verder dat dit em gaat worden:

http://www.270towin.com/2012_election_predictions.php?mapid=dGW

Obama gaat met hakken over de sloot winnen.
-
  maandag 21 november 2011 @ 20:26:36 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104646665
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2011 17:53 schreef maartena het volgende:

Maar goed, ik heb weinig vertrouwen in dit "supercomité" eigenlijk..... :{
Geen zorgen. Niets doen levert $7.1T op!

http://www.washingtonpost(...)gIQAsOdwRN_blog.html
Mijn reisverslagen
  maandag 21 november 2011 @ 20:32:14 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104647069
De economie gaat gelukkig weer de diepte in en dat helpt mee om van Obama af te komen.
Dan komt er uiteindelijk toch nog change en hope ^O^
Mijn reisverslagen
pi_104647902
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 20:32 schreef SeLang het volgende:
De economie gaat gelukkig weer de diepte in en dat helpt mee om van Obama af te komen.
Is dat per definitie goed dan?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 21 november 2011 @ 20:48:46 #111
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104648369
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 20:32 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het eerste deel van de zin bedenkelijker dan de tweede.
Het laatste stuk is een politieke overtuiging, blij zijn om een kwakkelende economie is dat niet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_104648703
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het laatste stuk is een politieke overtuiging, blij zijn om een kwakkelende economie is dat niet.
Dan nog vind ik het gevaarlijk om te zeggen dat het goed is zo snel mogelijk van Obama, of enige andere politicus, af te komen. Het doet me denken aan een heksenjacht op een persoon, terwijl de heksenjacht eigenlijk gericht zou moeten zijn op het beleid van die persoon, een klein maar belangrijk verschil.

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat blij zijn om een kwakkelende economie niet echt een politieke overtuiging is.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 21 november 2011 @ 20:53:07 #113
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104648738
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat men het anders nooit zal leren. Decennia hield de overheid de schijn op met gebakken lucht. Het zal mij benieuwen hoe de New world order het weer zo gaat verdraaien dat zij toch weer de overhand krijgen. En op dezelfde voet kunnen doorgaan. De 'two party dictatorship' dat tot nu toe Amerika regeert begint te wankelen. Steeds meer kiezers krijgen de truc door.
  maandag 21 november 2011 @ 20:55:28 #114
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104648936
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 20:52 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het gevaarlijk om te zeggen dat het goed is zo snel mogelijk van Obama, of enige andere politicus, af te komen. Het doet me denken aan een heksenjacht op een persoon, terwijl de heksenjacht eigenlijk gericht zou moeten zijn op het beleid van die persoon, een klein maar belangrijk verschil.

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat blij zijn om een kwakkelende economie niet echt een politieke overtuiging is.
Mja, maar in de Verenigde Staten is het toch meer dan in Nederland een poppenspel, beleid en persoon zijn daar dusdanig met elkaar verweven dat het onduidelijk is waar het karakter van het individu ophoudt en de framing of het gespin van de partij verder gaat. Obama als brenger van verandering, daar zit een persoonlijke factor in, zeker, maar het is toch ook een kunstmatig beeld dat de Amerikaan heeft.
  maandag 21 november 2011 @ 20:55:50 #115
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104648967
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:53 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat men het anders nooit zal leren. Decennia hield de overheid de schijn op met gebakken lucht. Het zal mij benieuwen hoe de New world order het weer zo gaat verdraaien dat zij toch weer de overhand krijgen. En op dezelfde voet kunnen doorgaan. De 'two party dictatorship' dat tot nu toe Amerika regeert begint te wankelen. Steeds meer kiezers krijgen de truc door.
New World Order?
Juist.
pi_104649060
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mja, maar in de Verenigde Staten is het toch meer dan in Nederland een poppenspel, beleid en persoon zijn daar dusdanig met elkaar verweven dat het onduidelijk is waar het karakter van het individu ophoudt en de framing of het gespin van de partij verder gaat. Obama als brenger van verandering, daar zit een persoonlijke factor in, zeker, maar het is toch ook een kunstmatig beeld dat de Amerikaan heeft.
Welke wereldburger niet zou ik zeggen?
-Linkse Boomknuffelaar
pi_104649081
quote:

[..]

New World Order?
Juist.
:D
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 21 november 2011 @ 20:57:30 #118
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104649118
quote:

[..]

New World Order?
Juist.
Ohja natuurlijk maak het maar belachelijk. Dan bestaat het niet. Slimme gozer toch :*
pi_104649199
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:57 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ohja natuurlijk maak het maar belachelijk. Dan bestaat het niet. Slimme gozer toch :*
Ik had zo gehoopt dat je veranderd was, Schenkstroop. ;(
  maandag 21 november 2011 @ 20:58:39 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104649232
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:57 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Belachelijk maken of cynisch reageren op dergelijke BNW-verhalen.
Een nuanceverschilletje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')