quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:58 schreef Cara het volgende:
Hierbij wil ik SC Veendam van harte feliciteren met de gewonnen beker in mijn Feyenoord game.
DOe je goed...post je team nu eens? Welke taktiek speel je. Ik heb Cambuur 1e seizoen na 12 wedstrijden overgenomen toen ze 18e stonden. Ben 7e geworden. DIt sizoen sta ik na 22 wedstrijden 1e met 1 punt los. ik speel nog 4-4-2. Beker lig ik er uit tegen NACquote:Op vrijdag 11 november 2011 12:40 schreef Winski05 het volgende:
Zo, dat is nog eens even een verrassing. Ik mag meedoen aan de playoffs voor Europees voetbal! Waarschijnlijk omdat ik de bekerfinale verloor van FC Groningen en die club op de 7e plek is geëindigd. Normaliter spelen de nummers 5 t/m 8 om Europees Voetbal, maar dat schuift dan 1 plekje op en mag de nummer 9(Cambuur dus) meedoen. Ha! Had ik even geen rekening mee gehouden.
Eerst de tweestrijd met SC Heerenveen (waar ik in de competitie trouwens een gewéldige 5-0 overwinning op had!) en daarna de winnaar Roda JC - Feyenoord. Ach, winnen zal ik de playoffs niet, maar leuk is het wel
Mijn huidige team:quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:37 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
DOe je goed...post je team nu eens? Welke taktiek speel je. Ik heb Cambuur 1e seizoen na 12 wedstrijden overgenomen toen ze 18e stonden. Ben 7e geworden. DIt sizoen sta ik na 22 wedstrijden 1e met 1 punt los. ik speel nog 4-4-2. Beker lig ik er uit tegen NAC
Eensch.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:57 schreef eywtf het volgende:
Waarom downloaden jullie andermans tactiek? Is toch juist het leukst om zelf de tactiek te bouwen, Mourinho kopieert toch ook niet alles van een andere coach??
Prima transfervrije versterking voor Feyenoord in het tweede seizoen, zeker als je ziet dat je met Feyenoord geen cent te makken hebt.quote:
Degelijk en speelt goed: Antunes van AS Roma Reserves ... heeft me 120k gekost en nu al publiekslieveling.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:22 schreef inZanity het volgende:
[..]
Prima transfervrije versterking voor Feyenoord in het tweede seizoen, zeker als je ziet dat je met Feyenoord geen cent te makken hebt.
Iemand die trouwens een degelijke linksback weet voor hooguit 600k. ?
Hmm Ik kan m niet vinden, helaasquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:49 schreef Sejt het volgende:
[..]
Degelijk en speelt goed: Antunes van AS Roma Reserves ... heeft me 120k gekost en nu al publiekslieveling.
[ afbeelding ]
Lucas Digne.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:22 schreef inZanity het volgende:
[..]
Prima transfervrije versterking voor Feyenoord in het tweede seizoen, zeker als je ziet dat je met Feyenoord geen cent te makken hebt.
Die kan ik dus ook al niet vinden.. Haalde ik met FM 2011 ook altijd.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:30 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Lucas Digne.Als je er vroeg bij bent. Groeit uit tot 1 v/d beste LB's van het spel.
Bruno Bertucci, Diego Calderon, Muhamed Subasic.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:22 schreef inZanity het volgende:
[..]
En die kan ik dus ook allemaal niet vinden. Zo is het dus ook geen klote aan..quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bruno Bertucci, Diego Calderon, Muhamed Subasic.
Als je al die spelers niet kunt vinden dan kan je database toch niet op large staan? Welke landen heb je ingeladen? In FM 2012 kun je later landen en competities nog bijladen, geloof ik.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:11 schreef inZanity het volgende:
[..]
En die kan ik dus ook allemaal niet vinden. Zo is het dus ook geen klote aan..
Ik heb toch echt grote database. Verder geen landen ingeladen alleen Nederland, maar dat zou toch niet zoveel uit moeten maken? Dat bijladen kan overigens wel maar die starten dan pas 30 juni van het volgend jaar dus daar heb ik nu niks aan..quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:13 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Als je al die spelers niet kunt vinden dan kan je database toch niet op large staan? Welke landen heb je ingeladen? In FM 2012 kun je later landen en competities nog bijladen, geloof ik.
Antunes en Digne zouden in iedere database moeten zitten, denk ik zo...
Ik heb zelf altijd vrij veel landen op 'view only' aanstaan. Je kunt die competities dus niet spelen, maar wel spelers bekijken - scheelt in laadtijden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:17 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ik heb toch echt grote database. Verder geen landen ingeladen alleen Nederland, maar dat zou toch niet zoveel uit moeten maken? Dat bijladen kan overigens wel maar die starten dan pas 30 juni van het volgend jaar dus daar heb ik nu niks aan..
Als je een nieuwe game start geen large database kiezen maar custom.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:34 schreef inZanity het volgende:
[..]
Die kan ik dus ook al niet vinden.. Haalde ik met FM 2011 ook altijd.
Ik weet net wat het is maar ik kan vet veel spelers niet vinden, ook al speel ik met grote database..
Subasic speelt in de 2e Bundesliga bij Dynamo Dresden. Die zou je toch op z'n minst moeten kunnen vinden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:17 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ik heb toch echt grote database. Verder geen landen ingeladen alleen Nederland, maar dat zou toch niet zoveel uit moeten maken? Dat bijladen kan overigens wel maar die starten dan pas 30 juni van het volgend jaar dus daar heb ik nu niks aan..
Kijk daar heb ik wat aan, ik zal het onthouden voor m'n volgende gamequote:Op vrijdag 11 november 2011 21:06 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als je een nieuwe game start geen large database kiezen maar custom.
Dan van alle landen die je wil ''add players from nation'' kiezen. (bv. de ''grote'' voetballanden, en/of landen die dichtbij het land waar je gaat spelen liggen.)
Ook van de competitie(s) die je op playable zet doen trouwens, anders zitten bij de lagere divisies maar halve selecties.
Kost je wel speelsnelheid, maar de keuze in spelers wordt wel veel groter.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Subasic speelt in de 2e Bundesliga bij Dynamo Dresden. Die zou je toch op z'n minst moeten kunnen vinden.
Bij mij is het ook nog huilen met de pet opquote:Op vrijdag 11 november 2011 23:32 schreef Pinterman het volgende:
Lastig man, team meetings
[ afbeelding ]
Heb er totaal nog geen problemen mee gehad eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2011 23:32 schreef Pinterman het volgende:
Lastig man, team meetings
[ afbeelding ]
De bug valt wel mee, het enige is dat het niet in het nieuwsbericht staat dat hij al genoeg kennis heeft om een rapport uit te brengen (wat de scout dan ook doetquote:
Ik wil een lijst van 50 man en geen 3 namen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:31 schreef VelitoX het volgende:
[..]
De bug valt wel mee, het enige is dat het niet in het nieuwsbericht staat dat hij al genoeg kennis heeft om een rapport uit te brengen (wat de scout dan ook doet). Rest is gewoon zoals het nu hoort.
Ahja snap hetquote:Op zaterdag 12 november 2011 16:34 schreef TJV het volgende:
[..]
Ik wil een lijst van 50 man en geen 3 namen.
Staat er ook hoeveel koeken hij al heeft gegevenquote:Op zaterdag 12 november 2011 16:37 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Ahja snap het. Jan Boskamp heeft tot nu toe 593 spelers voor me beoordeeld in centraal europa... dat is dan weer een beetje te veel van het goeie.... haha.
Dat dan net weer nietquote:Op zaterdag 12 november 2011 16:43 schreef Thas het volgende:
[..]
Staat er ook hoeveel koeken hij al heeft gegeven?
Ghehe ik ook. Ik heb 'm persoonlijk, voor 4.8 miljoen, in San Siro gebracht.quote:Op zaterdag 12 november 2011 23:27 schreef TJV het volgende:
Ik had El Hamdoei uit principe meteen verkocht. Oprotten met die knuppel.
SI heeft geen licentie voor Duitsland, en volgens die copyrightregels mag het duitse elftal niet speelbaar zijn... Zelfde met Japan (en ook nog de Japanse competitie). Het gaat voor Duitsland ook zo ver dat het spel niet eens in Duitsland verkocht mag worden... (en daardoor is hij ook moeilijk verkrijgbaar in Zwitserland en Oostenrijk).quote:Op zaterdag 12 november 2011 23:46 schreef Creeg het volgende:
Trouwens.. wat is dat met het elftal van Duitsland? Wat zijn dat voor een spelers?
Hmm ok bedankt. Ik kan ze niet kopen. Wel jammer, zijn opzich rete goeie spelersquote:Op zaterdag 12 november 2011 23:49 schreef VelitoX het volgende:
[..]
SI heeft geen licentie voor duitsland, en volgens die copyrightregels mag het duitse elftal niet speelbaar zijn... Zelfde met Japan (en ook nog de Japanse competitie).
Is trouwens makkelijk te verhelpen door het fake bestand te verwijderen. Heb nu alleen ff geen zin om de preciese foldernaam te gaan zoeken... volgens mij db\inc ofzo (naam bestand is fake
). Je kan ook dat bestand in notepad aanpassen, helpt ook.
edit: Steam\Steamapps\common\football manager 2012\data\db\1200\inc\all\
daar staatie, openen in notepad kan (en dan german national team op 0 zetten en saven). Kan je ook "Jens Munstermann" renamen naar Oliver Kahn als je dat wilt.
Je kan ook gewoon het bestandje verwijderen, al weet ik niet of steam um dan weer terugzet. Je kan ook ingame fake.inc uitzetten volgens mij.... probeer maar los.
Je moet mss wel een nieuwe game aanmaken om het effect goed te zien... maar volgens mij zou het ook moeten werken als je die dingen doet terwijl fm niet draait.
Zijn zogenoemde "grey players", ze vullen gewoon de ruimte omdat het Duitse elftal geen spelers op mag/kan roepen (daarom heet het bestand ook "fake"quote:Op zaterdag 12 november 2011 23:55 schreef Creeg het volgende:
[..]
Hmm ok bedankt. Ik kan ze niet kopen. Wel jammer, zijn opzich rete goeie spelers
Achja tis om die copyright regels na te leven, en ze hebben wel gezorgd dat je het kan fixenquote:
Ghehe ja.. Pes heeft ook veel van die licentie problemen.quote:Op zondag 13 november 2011 01:04 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Achja tis om die copyright regels na te leven, en ze hebben wel gezorgd dat je het kan fixen. (buiten de regels om, want ja, ze leveren het spel met de restricties intact).
Duitse elftal zou volgens mij moeten werken als je wat hierboven staat doet als de game niet draait... Jan Janssen niet aangezien die als naam in de database van de save vaststaat.quote:Op zondag 13 november 2011 11:09 schreef Cara het volgende:
is er trouwens een manier om Jan Janssen en het duitse voetbal elftal te fixen zonder een nieuwe game te hoeven starten?
Heb je berichtje gestuurdquote:Op zondag 13 november 2011 13:01 schreef Eagle_99 het volgende:
Nou ik had het dus verwijderd terwijl ik zat te spelen en nu krijg ik hem ook niet terug![]()
Heb net gesloten en daarna het bestand van Japan verwijderd en het is wel gelukt. Maar hoe ga ik Duitsland oplossen nu ik geen bestand meer heb
Super, merci.quote:
Volgens mij moet je wachten tot ze opgeroepen worden voor de volgende wedstrijd.quote:Op zondag 13 november 2011 14:08 schreef Creeg het volgende:
Ik heb de bestanden in de inc verwijderd. Ik opende mijn FM weer en er is niks veranderd. De ''neppe'' Duitse spelers stonden er nog gewoon tussen.
Dan doe ik dat!quote:Op zondag 13 november 2011 14:12 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je wachten tot ze opgeroepen worden voor de volgende wedstrijd.
Is het niet nodig om een nieuwe game te maken dan? Want dat dacht ikquote:Op zondag 13 november 2011 14:12 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je wachten tot ze opgeroepen worden voor de volgende wedstrijd.
Als het goed is nietquote:Op zondag 13 november 2011 14:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Is het niet nodig om een nieuwe game te maken dan? Want dat dacht ik
Dat is toch niet leuk?quote:Op zondag 13 november 2011 14:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Is het niet nodig om een nieuwe game te maken dan? Want dat dacht ik
quote:Op zondag 13 november 2011 14:31 schreef Cara het volgende:
Wat moeten je ouders dan een hekel aan je hebben
[ afbeelding ]
Dat is ook een licentie kwestie. Er een editor, kan je vinden bij "Tools" op steam (library, op "all games" clicken en tools selecteren). Die downloaden, runnen en veranderen maar!quote:Op zondag 13 november 2011 14:58 schreef Rumille het volgende:
Hoe zit 't met die Portugese ploegen? FC Porto heet FCP, Benfica heet SLB, etc etc. Is dat ook aan te passen?
Gewoon de MU Update downloaden dan staan alle namen ook goed. Alleen ook dan moet je een nieuwe game opstarten.quote:
Heb um als poacher (afmaker) voornamelijk, al speelt hij niet zo vaak bij mij (Heb sigthorsson voor hem, en die doet het prima, dus waarom vervangenquote:Op zondag 13 november 2011 20:21 schreef Niek92 het volgende:
Hoe gebruiken jullie Bony? Ik heb hem ingesteld als schaduwspits met taak aanvallen en hij scoort wel veel, maar niet zo extreem veel als ik hem heb ingesteld. Wel 24 doelpunten in 33 wedstrijden, dus op zich doet hij het best lekker, maar als het beter kan is het altijd welkom natuurlijk.
Zo, leuke uitdaging met Excelsiorquote:Op maandag 14 november 2011 14:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Met Feyenoord ging het zo kut dat ik die game maar even in de koelkast heb gezet
Nu begonnen met Excelsior, leuk clubjeFlink lopen transfereren (veel spelers met aflopende contracten, maar die verdienden veel te veel om te verlengen, dus verkopen) en heb nu wel een elftal staan waarmee ik hopelijk lijfsbehoud kan bewerkstelligen. Ik ga gewoon lekker counteren, moet lukken
Eerste wedstrijd 2-3 gewonnen bij Heracles, momenteel word ik helemaal van de mat getikt door AZ0-2 achter, maar zij hebben al 20 keer op doel geschoten en ik 1 keer
Gatver, opeens is de finale een uitwedstrijd in het stadion van mn tegenstander (Köln).... In plaats van een neutrale wedstrijd in de ArenA....quote:Op maandag 14 november 2011 17:33 schreef VelitoX het volgende:
1e wedstrijd halve finale EL: Ajax 4-0 Zenit
Gok dat ik die finale in eigen stadion wel haal woei.
Weinig, ik had met NEC rond 2020 vijfsterren faciliteiten en kreeg om de twee jaar ofzo één jeugdspeler die goed genoeg zou worden voor de basis.quote:Op maandag 14 november 2011 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
Hadden jullie er in FM11 ook last van dat er amper Nederlandse supertalenten voortkomen uit de regens?
Echt irritant. Wil ik in de top mee blijven doen met PSV, dan moet ik constant buitenlanders aantrekken.
Makkelijk? Vitesse vraagt 21 milquote:Op zondag 13 november 2011 16:21 schreef VelitoX het volgende:
Gelukkig wordt die datafout met Bony (Wilfried) zn release clause gefixt in de komende data update... Veel te makkelijk om hem te halen.
Ingame? Want bij het begin vd game heeftie een minimale release clause van 2.8 miljoen ofzoquote:Op dinsdag 15 november 2011 00:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Makkelijk? Vitesse vraagt 21 mil
Vraagprijs op 30m zetten, dan komen ze niet zo vaak met van die flutboden.. En als ze dan bieden en je voorzitter vind het nodig om het te accepteren, ligt dat bod waarschijnlijk een stuk hoger dan die 5,5mquote:Op dinsdag 15 november 2011 10:19 schreef Niveath het volgende:
Mijn bestuur heeft zojuist Sanogo verkocht voor 5,5 miljoen omdat Steven ten Have het bod te hoog vond om te weigeren. De hond. Had hem pas een half jaar (winterstop seizoen 1 al een bod van Man U en Man C...)
Wat kan ik er aan doen om dat volgende keer te voorkomen? Dus niet dat ze Eriksen en vd Wiel ook zo maar wegplukken...
O ik probeerde 1,5 jaar laterquote:Op dinsdag 15 november 2011 02:19 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Ingame? Want bij het begin vd game heeftie een minimale release clause van 2.8 miljoen ofzo. Is een datafout die natuurlijk verholpen wordt. Als het bij jou ingame is dan heeft ie een nieuw contract getekend hehe.
En terecht, verwende snotneuzen zijn het!quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je iets meer tekengeld geeft dan dat er gevraagd wordt kan je zo de helft minder aan salaris geven merk ik
Je kan het spel gewoon op 2 computers (of 3, of 4, of 5, etc.) installeren hoor... Gewoon Steam installeren en de game downloaden of installeren....quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:26 schreef Quadrophenia1 het volgende:
Ik heb het spel gekregen van een vriend die hem gekocht heeft. Nu wil ik hem hier ook installeren maar die Steam code kun je blijkbaar dus maar 1x gebruiken. Wat is het voor onzin dat je die code maar 1x kan gebruiken. Stel dat je FM zowel wil installeren op je 'huis'pc als op je laptop, dat kan nu dus niet? Wat een onzin zeg, normaal betaal ik altijd netjes voor mijn spellen die ik sowieso goed vind. Ik snap ook wel dat ze zich telkens beter wapenen tegen illegaal downloaden, maar laat de game met de code dan tenminste 2 à 3x bruikbaar zijn. Wat moet ik nu doen dan, crack downloaden? Mochten hier geen tips/links worden doorgestuurd, dan zou ik een PM op prijs stellen.
Dus als ik het goed begrijp moet ik de Steam gegevens van m'n maatje krijgen, inloggen op Steam en dan installeren?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:34 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Je kan het spel gewoon op 2 computers (of 3, of 4, of 5, etc.) installeren hoor... Gewoon Steam installeren en de game downloaden of installeren..... De code is gekoppeld aan de steamaccount, niet aan de computer. Volgens de voorwaarden is het maar een licentie voor 1 gebruiker, en steam zorgt daar netjes voor.
Zowieso, FM is een game die je geld waard is, dus ik zou gewoon de game kopen (zodat je ook netjes patches en data updates hebt.
Alleen kan je dan niet op 2 pcs tegelijk FM spelen met dezelfde account, lijkt mij.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:00 schreef Quadrophenia1 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp moet ik de Steam gegevens van m'n maatje krijgen, inloggen op Steam en dan installeren?
Cool! Sparta een echte topclub. Zijn er ook plaatjes van andere competities?quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:35 schreef PBateman1978 het volgende:
Van het SI forum, een overzicht Eredivisie winnaars, in 2194.
http://img824.imageshack.us/img824/6706/fm1b.png (copy/paste deze link)
quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:00 schreef Quadrophenia1 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp moet ik de Steam gegevens van m'n maatje krijgen, inloggen op Steam en dan installeren?
Correct, of je moet steam in offline modus zetten nadat je hem geïnstalleerd/gedownloadt hebt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Alleen kan je dan niet op 2 pcs tegelijk FM spelen met dezelfde account, lijkt mij.
Ja vond deze ook nog :quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:03 schreef Rahl het volgende:
[..]
Cool! Sparta een echte topclub. Zijn er ook plaatjes van andere competities?
Thx voor de info, ik ga hem gewoon kopen dan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:11 schreef VelitoX het volgende:
[..]
[..]
Correct, of je moet steam in offline modus zetten nadat je hem geïnstalleerd/gedownloadt hebt.
-volgens mij hoeft dat niet, het geeft wel aan daar als je 2 target man's heb lopen, welke prioriteit heeft (daarom heet die optie in het engels ook "primary target man / playmaker"quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:07 schreef Onufriev het volgende:
Ondanks dat ik hier nooit post wil ik toch vragen of jullie onderstaande vragen willen antwoorden. Ik speel al een aantal jaren FM (ben er niet zo goed in) en onderstaand komt steeds weer terug. Het gaat eigenlijk over hetzelfde, maar toch voor de duidelijkheid in wat losse vragen verdeeld.
- Als ik een (kop)sterkte spits heb, zet ik die meestal als rol op targetman. Moet ik dan ook met targetman spelen als tacktiek bij teaminstructies of is dit niet nodig?
- Hetzelfde voor een spelmaker, wanneer een goede middenvelder het beste past bij een rol als (vooruitgeschoven)spelmaker, moet ik dit dan per se aanvinken bij teaminstructies?
- Wat is de beste positie voor een spelmaker, juist op VM als opbouwer, of meer een nr10 die de beslissende pass moet geven?
- Kan je ook met meerdere spelers spelen die als rol spelmaker hebben, en/of met een spelmaker en targetman als spelersrol?
- Kan je ook met een spelmaker en targetman tegelijk spelen (dus beide aangevinkt bij teaminstructies?
Hopelijk bedankt!
quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:26 schreef VelitoX het volgende:
[..]
-volgens mij hoeft dat niet, het geeft wel aan daar als je 2 target man's heb lopen, welke prioriteit heeft (daarom heet die optie in het engels ook "primary target man / playmaker"
-zelfde als hierboven
- hangt volledig van de speler af, en ook van de andere spelers met hun rollen e.d.
- zie 1e/2e
- ja
Bedankt! Het laatste punt kandus wel, maar lijkt me niet handig toch? Je wil dat spelers de bal inleveren bij de spelmaker zodat hij de splijtende pass kan geven, maar je zegt ook dat alles op de spits ingespeeld moet worden.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:26 schreef VelitoX het volgende:
[..]
-volgens mij hoeft dat niet, het geeft wel aan daar als je 2 target man's heb lopen, welke prioriteit heeft (daarom heet die optie in het engels ook "primary target man / playmaker"
-zelfde als hierboven
- hangt volledig van de speler af, en ook van de andere spelers met hun rollen e.d.
- zie 1e/2e
- ja
Hangt ervan af, de spelmaker kan ook de target man bedienen natuurlijkquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:11 schreef Onufriev het volgende:
[..]
[..]
Bedankt! Het laatste punt kandus wel, maar lijkt me niet handig toch? Je wil dat spelers de bal inleveren bij de spelmaker zodat hij de splijtende pass kan geven, maar je zegt ook dat alles op de spits ingespeeld moet worden.
Als een scout op 'roaming' staat, kan hij niet meer een bepaald land scouten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:53 schreef Lindgren. het volgende:
Weet een van jullie hoe je je scout in een bepaald land kunt laten scouten? Bij mij zijn die opties 'grijs'..
Edit: Ik heb 't al, geen idee waarom 't nu wel kan.
ah! Thanks!quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:32 schreef Sejt het volgende:
[..]
Als een scout op 'roaming' staat, kan hij niet meer een bepaald land scouten.
Laat gewoon die contracten aflopen ipv allemaal een oprotpremie meegeven.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:58 schreef Windkracht13 het volgende:
Jezus man de nieuwe indeling is wel erg wennen, overal knopjes onder knopjes en menu-tjes in menu-tjes, heb de demo ookniet gespeeld trouwens dus alles is nieuw voor me, en voor zover ik kan zien tochwel weer een paar leuke toevoegingen, Het enige wat me erg tegenstaat is dat ik bijvoorbeeld net als in fm2011 bij FC groningen eerst 7 jeugdcoaches moet ontslaan + 8 physio's + 2 goalkeeper trainersDat kost zo'n 1,5 miljoen, oftewel meer dan 10% van mn start budget, maar je moet wel anders kun je weer geen coaches aanstellen....doe ik iets verkeerd met instellingen aan het begin of is hier weinig aan te doen? Vind het gewoon zonde van de poen, aangezien ik deze game zo zuinig mogelijk wil doen, bij mn vorige arsenal game die trouwens wel 8 seizoenen duurde, en nog niet is afgerond
had ik iets van 600 miljoen aan spelers gekocht waarvan iets van 100 miljoen alleen al aan agent fee's....vervolgens krijgje in de premier league alsnog een 2-0 asskicking van het gepromoveerde bristol city...just not worth it
Bij mij is ie al ontslagenquote:Op woensdag 16 november 2011 14:44 schreef TJV het volgende:
Dat ze die knuppel die Nederland doet eens ontslaan. Grafhond.
En mijn tactiek werkt ook niet meer, altijd lekker.
Ik neem aan dat hij de medewerker/vrijwilliger bedoelt die de stats van de Nederlandse staff en spelers bepaaltquote:Op woensdag 16 november 2011 14:56 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Bij mij is ie al ontslagenNadat ze 2de werden achter Turkije
Huub Stevens is nu bondscoach
Ow verkeerd begrepenquote:Op woensdag 16 november 2011 16:04 schreef icebliss het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij de medewerker/vrijwilliger bedoelt die de stats van de Nederlandse staff en spelers bepaalt
Krijgen andere mensen trouwens ook best leuke (gratis) spelers aangeboden? Ik heb nu al een aantal Engelse talenten zonder club aangeboden gekregen met Ajax die volgens mijn scouts tussen de 3 en 4 sterren potentieel hebben. Om het een beetje leuk te houden sign ik ze niet allemaal, maar het kost vrijwel niks om ze te contracteren en je kan ze volgens mij vrij snel weer verpatsen voor meer dan miljoen.
Da's tof. Lekker in eigen land scouten.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Doublepain het volgende:
In seizoen 2 haalde almere city ( net gepromoveerd) een of ander mushaga bakenga. (transfervrij) Scoorde gewoon 26 goals
Heb hem gehaald voor 2.2 mil en speelt geweldig
Ik speelde een half seizoen met een 15 jarige cb ivm blessuresquote:Op woensdag 16 november 2011 16:36 schreef Lindgren. het volgende:
Mijn 5-mans middenveld bestond net uit 2 17-jarigen, 1 van 18, 1 van 19 en 21.Oh, en de spits was ook 18.
Goed voor z'n ontwikkelingquote:Op woensdag 16 november 2011 16:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik speelde een half seizoen met een 15 jarige cb ivm blessures
Kishna en Fischer worden echt bazen bij mij. Zal ff een screentje van Kishna maken. Klaassen heb ik niet meer volgens mijquote:Op woensdag 16 november 2011 16:39 schreef TJV het volgende:
Ik speelde net met Kishna, Fischer en Klaassen tegen Barça in de CL. Ga geen aankopen doen als er ook jeugd is natuurlijk. Alleen is een blessuregolfje niet zo prettig.
Hoe stel je ze in?quote:Op woensdag 16 november 2011 16:44 schreef Doublepain het volgende:
Weet iemand hoe het komt dat al mijn aanvallers altijd geel krijgen? Elke wedstrijd wel
Kijk even naar Tackelen (Hard - Zacht) en Druk zetten.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:44 schreef Doublepain het volgende:
Weet iemand hoe het komt dat al mijn aanvallers altijd geel krijgen? Elke wedstrijd wel
Als VMC ook onverslaanbaar.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:45 schreef Doublepain het volgende:
Trouwens, kara is een aanrader. Alleen had ik hem telaat gekocht, waardoor ik 13,5 mil moest betalen. Maar elke wedstrijd minimaal een 8 scoren en in de cl gewoon bij elke corner dodelijk. Goeie cb
Dat Kishna een baasje wordt zeiden mijn trainers ook al ja.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:46 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Kijk even naar Tackelen (Hard - Zacht) en Druk zetten.
[ afbeelding ]
Kishna.
Hé lol, het is een vmquote:Op woensdag 16 november 2011 16:46 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Kijk even naar Tackelen (Hard - Zacht) en Druk zetten.
[ afbeelding ]
Kishna.
Maakt veel minuten als klassieke linksbuiten, mannetje passeren en voorgeven. Train 'm nu geloof ik vooral op snelheid. Ook als afmaker heeft ie de juiste stats. Mag nog rustig een jaartje of 2, 3 rijpen. Ben benieuwd waar z'n top ligt.
[..]
Als VMC ook onverslaanbaar.
Kishna wordt nog beterquote:Op woensdag 16 november 2011 16:47 schreef TJV het volgende:
[..]
Dat Kishna een baasje wordt zeiden mijn trainers ook al ja.Klaassen is niet zo bijzonder maar had hem ff nodig als spits.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aha.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:47 schreef TJV het volgende:
[..]
Dat Kishna een baasje wordt zeiden mijn trainers ook al ja.Klaassen is niet zo bijzonder maar had hem ff nodig als spits.
quote:Op woensdag 16 november 2011 16:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Kishna wordt nog beter
(screentje van forum.manutd)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
hallo dus dit noemen ze nou twitter
quote:Op woensdag 16 november 2011 16:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Kishna wordt nog beter
(screentje van forum.manutd)FapfapfapfapfapfapfapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
ja, daar zit t mquote:Op woensdag 16 november 2011 16:49 schreef Doublepain het volgende:
Afmaker, speler bakenga of schalk. Druk zetten staat hoog.
Wie is topscorer? El ham?quote:Op woensdag 16 november 2011 16:50 schreef Ajacied422 het volgende:
tweede sieozen met ajax 1e geworden en 121 goals
Welke van de 8000?quote:Op woensdag 16 november 2011 16:51 schreef Lindgren. het volgende:
Wat is Doumbia trouwens belachelijk goed ingame.
Niet alleen ingame hoorquote:Op woensdag 16 november 2011 16:51 schreef Lindgren. het volgende:
Wat is Doumbia trouwens belachelijk goed ingame.
Seydou natuurlijk.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:51 schreef TJV het volgende:
Ik presenteer u:
Jorge Martín. 5 sterren van mijn scouts.
[ afbeelding ]
[..]
Welke van de 8000?
Ja! Kan makkelijk 3,4 puntjes in een jaar. Gewoon op dat aspect gaan trainen. Wel een held trouwens.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:01 schreef Cara het volgende:
[ afbeelding ]
Neeeee zijn acceleration!![]()
Krijg ik dat binnen een paar jaar zomaar een hoop punten omhoog?
Wat zonde
Gelukkig maarquote:Op woensdag 16 november 2011 17:03 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ja! Kan makkelijk 3,4 puntjes in een jaar. Gewoon op dat aspect gaan trainen. Wel een held trouwens.
Dit is zo'n baas die je gewoon op een klapstoeltje randje 16 kan zetten en ze er alsnog in schiet.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:01 schreef Cara het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zonde
Ik wilde net zeggen, zo erg is 't niet dat ie z'n acceleration mist.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:05 schreef TJV het volgende:
[..]
Dit is zo'n baas die je gewoon op een klapstoeltje randje 16 kan zetten en ze er alsnog in schiet.
zozo, even bij jong feyenoord gekeken. Gelijk een toptalent gevondenquote:Op woensdag 16 november 2011 17:01 schreef Cara het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zonde
Misschien is het nog wel een voordeel ook. 1. Hij rent niet achter alle ballen aan dus wordt niet zo snel moe. 2. Hij blijft redelijk op zijn positie.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:05 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, zo erg is 't niet dat ie z'n acceleration mist.
Je hoort me ook niet klagen verderquote:Op woensdag 16 november 2011 17:05 schreef Lindgren. het volgende:
En z'n determination is hoog, dus je hebt mazzel. Die gaat trainen als een gek.
Kan ie wel hebben, bij mij klagen ze allemaal over dat ze 't zo zwaar hebben maar 't tast 't moraal niet aan en ze raken niet geblesseerd.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:10 schreef Cara het volgende:
[..]
Je hoort me ook niet klagen verder![]()
ik heb een schema voor hem aangemaakt met bovenmedium tactics en shooting, high aerobics,attack/ball control net iets below medium, defending very low, goalkeeping none.
Gemiddeld staat het nog net op medium randje heavy.
Grote kans dat ik hem overbelast of kan hij dat met zn stats wel hebben?
Training focus op quickness trouwens
Solide, ik dank uquote:Op woensdag 16 november 2011 17:17 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Kan ie wel hebben, bij mij klagen ze allemaal over dat ze 't zo zwaar hebben maar 't tast 't moraal niet aan en ze raken niet geblesseerd.
ZO!quote:Op woensdag 16 november 2011 17:17 schreef Cara het volgende:
Ik heb ook nog een ander talent in die lichting gevonden, een verdediger die 'de nieuwe Ramon Zomer' wordt genoemd
Gek genoeg heeft dat talentje van hierboven geen 'touted as the next' bij zijn naam staan. Hij kan in elk geval beter worden dan Wilfriedquote:Op woensdag 16 november 2011 17:18 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
ZO!
Ik heb de nieuwe Demy de Zeeuw, Ruud van Nistelrooy, Djalminha etc. ook al gespot.
Nee.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:47 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik zag dat jan jansen ofzo nog steeds bondscoach was, ik had er genoeg van. Heb een 2de manager gemaakt en bondscoach gemaakt. Daarna ontslag genomen en terugetrokken. Nu is hiddink bondscoach.
Is dit cheaten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
Genoeg gehad van van Marwijk? tsss?quote:Op woensdag 16 november 2011 17:47 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik zag dat jan jansen ofzo nog steeds bondscoach was, ik had er genoeg van. Heb een 2de manager gemaakt en bondscoach gemaakt. Daarna ontslag genomen en terugetrokken. Nu is hiddink bondscoach.
Is dit cheaten?
Sergio Asenjo is na het eerste seizoen ook transfervrij, hij wilt bijna nooit verlengen namelijk (bij 3 van mijn 4 games was dat zo). Ik heb hem nu bij ajax, heerlijke jonge keeper.quote:Op donderdag 17 november 2011 10:18 schreef Sejt het volgende:
M'n Feyenoord begint goed vorm te krijgen
Met bijna geen geld voor transfers heb ik het team degelijk omgebouwd naar een jonge, maar betere selectie. Veel spelers eruit, zoals: Guyon Fernandez, Mulder, Biseswar, Schaken, D. Fernandez, Martins Indi en nog een paar.
Het leukste deel van het spel vind ik het zoeken naar bargains... d.w.z. goedkope, maar goede spelers. En dat heeft Feyenoord nu nodig. Dus ik ging op zoek naar voornamelijk transfervrije spelers die het team beter zouden maken.
Ik vond transfervrij o.a.:
• Koch (Duitse RB)
• Conner (Noord-Ierse DM)
• Schøne (Deense AM van NEC)
• Contracroce (Italiaanse CB van 1m94)
Daarnaast een paar leuke spelers voor een laag prijsje, zoals:
• Thomas Drage (Noorse AM, nu al publiekslieveling)
• Luis Moran (Spaanse AM/ST)
• Marco Pérez (12 goals in 16 wedstrijden).
Drage is ook al deel van het 'Team of the Year' in Noorwegen; daar ga ik nog een tijdje plezier aan beleven.
Alle spelers moeten een goede Determination, Work Rate en Teamwork hebben in mijn team. Daarnaast natuurlijk goede stats op belangrijke aspecten voor de positie, zoals Concentration voor een CB en Passing voor een CM. Maar dat spreekt voor zich.
Trainingen staan allemaal op minimaal 4 sterren... ook de jeugd voor talenten als Achahbar en Tony.
Toch blijft het team nog een beetje wisselvallig, maar dat is op zich logisch met zoveel nieuwe, relatief jonge spelers en met een ietwat veranderde tactiek.
November 2012 en ik sta 3e achter Twente en Ajax. In Europa sta ik 2e in de Europa League poule met nog 2 wedstrijden te gaan.
Ik klaag niet over de vooruitgang en het talent dat dit team nu heeft
Enige waar ik van baal is de keeper positie. René Adler is al maanden zonder club, maar hij heeft nét te hoge salariseisen - anders had ik daar ook een enorm goede speler...![]()
Zal vanavond eens kijken, dank voor de tipquote:Op donderdag 17 november 2011 10:53 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Sergio Asenjo is na het eerste seizoen ook transfervrij, hij wilt bijna nooit verlengen namelijk (bij 3 van mijn 4 games was dat zo). Ik heb hem nu bij ajax, heerlijke jonge keeper.
Moraal scheelt ook een hoop.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:12 schreef Rahl het volgende:
Is er iets wat je kan doen aan spitsen die kansen missen? Echt 4-5 kansen alleen voor de keeper?
Qua stats zitten ze prima in composure, finishing en dribbling.
Stats zijn maar een deel van het verhaalquote:Op donderdag 17 november 2011 16:12 schreef Rahl het volgende:
Is er iets wat je kan doen aan spitsen die kansen missen? Echt 4-5 kansen alleen voor de keeper?
Qua stats zitten ze prima in composure, finishing en dribbling.
Ik draai in het begin van het seizoen altijd bagger als ik m'n nieuwe spelers inpas (wat onvermijdelijk is bij een club als Novara), maar aan het eind doe ik het heel goed. Mooi realistisch, maar wel vervelend om omheen te moeten plannen ineensquote:Op donderdag 17 november 2011 18:23 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Stats zijn maar een deel van het verhaalIk heb consistent een verdediger met +/- 12 voor de belangrijke stats erin staan, terwijl ik er ook een van ca. 15 in alle stats heb, omdat de eerste gewoon nooit teleur stelt, regelmatig ballen inkopt en bijna altijd een 7 of hoger haalt. Tja, als dat de realiteit is, dan gaat hij erin, ook al zijn z'n stats een stuk lager.
Wat ik heb gemerkt, in alle FM's maar misschien nog wel het meest in deze, is dat nieuwe spelers (tenzij het écht wereldtoppers zijn in hun competitie), minstens een half tot heel seizoen nodig hebben om een beetje consistent te gaan performen. Zeker als het buitenlanders zijn die de taal niet spreken.
Bij spitsen merk je dat meer dan andere spelers omdat het voor hun vertaalt in: geen goals.
quote:Op donderdag 17 november 2011 19:35 schreef Pinterman het volgende:
Soms heb je zo'n dag, met FC Den Bosch in je eerste seizoen in de Eredivisie.... en soms heeft Feyenoord zo'n dag...
[ afbeelding ]
8 ballen on target, 8 ballen erin.
En nu met een minder rijke clubquote:Op donderdag 17 november 2011 20:56 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Bam: CL + Premier League + FA cup + League cup + community shield in 1 seizoen met Man City.
Borussia MGquote:Op donderdag 17 november 2011 19:54 schreef Rahl het volgende:
Ha, hét keeperstalent van FM12, Marc-Andre Ter Stegen, is gratis naar Novara gekomen in het derde seizoen
Even kijken of ik mijn nieuwe transferbudget van 120 miljoen kan opmaken. Daarna ga ik inderdaad aan de slag met een kleine clubquote:Op donderdag 17 november 2011 22:45 schreef Doublepain het volgende:
[..]
En nu met een minder rijke club
Dat is een 'bug' in de match engine, daar kun je volgens mij vrij weinig aan doen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:36 schreef Sejt het volgende:
M'n spits (Marco Pérez, Colombiaan van 22 jaar) heeft 13 Finishing, 12 Composure en 12 Technique, maar toch mist ie teveel one-on-one's met keepers. Iemand een idee om dat te verhelpen? Ik had al één van m'n aanvalstrainers gevraagd om hem te trainen op het plaatsen van schoten, maar dat leek de trainer geen goed idee.
Als het 2 clubs zijn waar ik een zwak voor heb wel.. En dan kan het nog zijn dat ik binnenkort alweer met PSV stopquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Speelt dat wel lekker dan, met 2 managers? Ik vind het al irritant als ik zowel een club als een land ben
Dan ben ik dus niet de enige. Ik vind de rustperiode tijdens de interlands altijd wel even fijn. Lekker op vakantie gaan tot vlg. wedstrijd duwenquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Speelt dat wel lekker dan, met 2 managers? Ik vind het al irritant als ik zowel een club als een land ben
Nu is de competitie in Andorra ook "maar" 20 duels. Dus samen met een niet europees spelend PSV komt dat neer op evenveel duels dan Barcelona in hun eentje in 1 seizoenquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan ben ik dus niet de enige. Ik vind de rustperiode tijdens de interlands altijd wel even fijn. Lekker op vakantie gaan tot vlg. wedstrijd duwen
Ik sla bekerwedstrijden altijd over. Behalve als het tegen een goede club is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan ben ik dus niet de enige. Ik vind de rustperiode tijdens de interlands altijd wel even fijn. Lekker op vakantie gaan tot vlg. wedstrijd duwen
Ik regel friendlies niet zelf, maar ik speel ze wel. Als ik het overlaat aan m'n Ass.Manager, dan maakt hij er altijd maar een zooitje van, terwijl ik al met eventueel gewijzigde tactiek wil gaan spelen/trainen en bepaalde spelers speeltijd wil geven.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Enige dat ik oversla zijn de friendly's in de voorbereiding, ben dan altijd veel te hard bezig met transfers.
Hier ook.. Alleen het organiseren van de friendlies doet mijn assistent..quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:26 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik speel alle wedstrijden van het eerste elftal zelf.
Zelfs dat doe ik zelf, probeer altijd op te bouwen wat tegenstand betreft naarmate het seizoen dichterbij komt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:33 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Hier ook.. Alleen het organiseren van de friendlies doet mijn assistent..
Controlfreakje hoorquote:Op vrijdag 18 november 2011 15:45 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zelfs dat doe ik zelf, probeer altijd op te bouwen wat tegenstand betreft naarmate het seizoen dichterbij komt.
Ook kun je dan bv wedstrijden tegen topclubs regelen die weer goed zijn voor de inkomsten.
quote:
Maar wel verliezen van Ajax in de finale.quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Haha ik kende dit nog helemaal niet.
When a Football Manager applied for the Middlesbrough job
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat laatstequote:Op vrijdag 18 november 2011 16:27 schreef PBateman1978 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet nog maar zien dat ze gaan bieden hoor...quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:42 schreef Rumille het volgende:
22 miljoen, jezus, en dat in 2012.
Hoogste wat ik ooit kreeg was 9 miljoen voor Sulejmani en dat was in 2016.
Al wordt er nu wel als een gek geboden op mijn spelers. Maar die ga ik dus mooi niet verkopen.
Mooi was dat iddquote:Op vrijdag 18 november 2011 16:27 schreef PBateman1978 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://a323.yahoofs.com/ymg/ept_sports_sow_experts__17/ept_sports_sow_
experts-78824862-1298437092.jpg?ymkfimEDwtSyvLLc]afbeelding[/url] ]
quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:42 schreef Doler12 het volgende:
Wat een ontknoping wie zal er winnen!Nog maar vijf wedstrijden te gaan!
[ link | afbeelding ]
Is dat wel wat telt in Polen? In Oekraïne geldt bijvoorbeeld de meeste winstpartijen bij een gelijke stand en in Spanje onderling resultaat.quote:Op zaterdag 19 november 2011 02:36 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Hehe de laatste wedstrijd nu! Sta gelijk met Pogon, maar heb een beter winstsaldo!
Zeker mee eens. Ik sta in het derde seizoen na 15 wedstrijd bovenaan met Novara in de Serie A met 7 punten voorsprong.quote:Op zaterdag 19 november 2011 07:38 schreef Kevillac het volgende:
Tot dusverre één seizoen gespeeld met zowel Feyenoord als Tottenham Hotspur. Met Feyenoord ben ik in het eerste seizoen, tot mijn grote verbazing, kampioen geworden. De enige aankoop was Tom Daemen van MVV. Deze prestatie, samen met de relatief grote hoeveelheid succesverhalen in dit topic, deden mij afvragen of het spel niet te makkelijk is geworden. Het seizoen met Spurs heeft dit vermoeden enerzijds verworpen (vijfde plaats in competitie is goed, maar wel redelijk realistisch). Anderzijds is het vermoeden toch ook wel weer bevestigd, aangezien ik in hetzelfde seizoen de FA Cup en de Europa League op mijn naam heb gezet.
Ik heb gelezen dat meer mensen vermoedden dat de moeilijkheidsgraad een stuk lager ligt dan in voorgaande versies. Leeft dit nog steeds onder de community of heeft men zich erbij neergelegd?
Ik ben met Feyenoord in ieder geval begonnen aan seizoen twee en heb besloten om me niet in allerlei bochten te wringen om aankopen te doen. Alleen Ben Marshall is transfervrij overgekomen van Stoke City, verder heb ik jeugdspelers als Anass Achahbar, Lucas Woudenberg en Tony TDV overgeheveld naar het eerste. Eens zien waar dat me gaat brengen. Als ik nu kampioen word gaat het wel erg ver, haha.
Overigens kan realisme het spel nog niet helemaal ontzegd worden. Ik heb tot dusverre twee nieuwe games gespeeld en in beide games raakt Arjen Robben vlak voor het EK geblesseerd
Hier wil het ook niet echt lukkenquote:Op zaterdag 19 november 2011 13:33 schreef Irritatie100 het volgende:
Pfff, al die succesverhalen zijn slecht voor mijn zelfvertrouwenIk bak er met Feyenoord he-le-maal niks van. Met Excelsior ben ik ook bezig en daarmee sta ik na 15 wedstrijden op en 14e plek.
Ik flikker aan het begin standaard zo'n beetje m'n hele staf eruit omdat ze vaak er niks van kunnenquote:Op zaterdag 19 november 2011 14:32 schreef CrazyAces het volgende:
[..]
Hier wil het ook niet echt lukken. 2de geworden met Celtic, verder niks gewonnen. In de beker al vrij snel uitgeschakeld. Enige succes was de halve finale van de uefa cup.
Nu seizoen 2, eerst trainers binnenhalen, die zijn allemaal weggegaan
Ja we hadden beide 58 punten, maar ik had inderdaad meer wedstrijden gewonnen. De laatste wedstrijd had ik met 2-0 gewonnen en ik ben dus kampioen geworden! Was wel een anti climaxaax wat de andere teams hadden verloren dus winst was niet nodig. Het is de eerste keer in 64 jaar dat deze club iets gewonnen heeft en het is nog in hun 100 jarige jubileum! Ik had trouwens niet verwacht dat ik zou winnen, maar de laatste maanden ging zo goed! Johan Vermeer is ook twee keer verkozen tot Poolse 2 divisie manager van de maand!quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:36 schreef Herr_Munk het volgende:
[..]
Is dat wel wat telt in Polen? In Oekraïne geldt bijvoorbeeld de meeste winstpartijen bij een gelijke stand en in Spanje onderling resultaat.
In mijn game zit hij ook bij Heerenveen!quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Na 15 wedstrijden in seizoen 1 is Huistra ontslagen bij FC Groningen, zijn vervanger is Ron Jans die al eerder was ontslagen bij Heerenveen omdat die dik onderaan staan. Rudd Gullit zit nu bij Heerenveen.:D
Op vakantie gaan voor een dag (kan makkelijk via de kalender bovenaan). Nadeel is dan wel dat je assistent de selectie doet voor EL....quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:14 schreef CrazyAces het volgende:
Moet de spelerslijst doorgeven voor de uefa cup. Als ik op "reageren" druk kom ik in het normale selectie scherm, niet in die van de uefa cup, dus ik kan niet door naar de volgende dag omdat het onmogelijk is die spelerslijst door te geven. Iemand die een oplossing weet?
Ok bedankt. Nu gedaan, alleen jammer dat het net de dag van een wedstrijd wasquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:15 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Op vakantie gaan voor een dag (kan makkelijk via de kalender bovenaan).
Heb ik ook wel eens. Maar ik heb 2 bazenregens als vervangers voor mijn 2 spitsenquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:19 schreef inZanity het volgende:
Is bij jullie die Bony ook zo fucking blessuregevoelig? Is sinds z'n komst het merendeel van de tijd als geblesseerd geweest..
Is het wel zo slim om je wisselspelers bij de reserves mee te laten spelen? Het is toch fijn om fitte vervangers achter de hand te hebben.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:55 schreef Doler12 het volgende:
[..]
In mijn game zit hij ook bij Heerenveen!
[ link | afbeelding ]
En hier is mijn team die ik heb opgebouwd. Door het ruime budget die ik verkregen heb kon ik die twee Armeniërs en de Slovaak binnenhalen! Ja mijn team is niet 100% Pools meer! Volgens de wedkantoren zal ik geluk hebben als ik niet degraderen. Vreemde conclusie want mijn team is veel beter dan dat!![]()
Ja die zeikerds zijn altijd vervelend. Mijn derde keeper ging elke week huilen bij de pers omdat hij geen basis plek had. Momenteel zit hij nog zonder club!quote:Op zondag 20 november 2011 14:09 schreef CrazyAces het volgende:
Heb een speler die zat te zeuren dat hij weg wou. Dus ik zet 'm op de transferlijst, na een paar weken wil hij dat ik 'm van de transferlijst haal omdat hij wil blijven. En nu loopt hij weer te zeiken dat hij weg wil
En zo te zien heb je ook niet al te spectaculaire aankopen gedaan. Op zich wel grappig, je speelt het spel in principe om zo succesvol mogelijk te zijn met je club(s). Maar als het dan zo onverwacht snel komt zit je toch met een dubbel gevoel. Althans, dat heb ik een beetje.quote:Op zondag 20 november 2011 16:03 schreef PBateman1978 het volgende:
En kampioen met Utrecht, in seizoen 2.
Het lijkt er ook voor mij op dat deze versie makkelijker is dan voorgaande FM's, want zo snel kampioen worden was me nog niet eerder gelukt met Utrecht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt helemaal.quote:Op zondag 20 november 2011 19:56 schreef Kevillac het volgende:
[..]
En zo te zien heb je ook niet al te spectaculaire aankopen gedaan. Op zich wel grappig, je speelt het spel in principe om zo succesvol mogelijk te zijn met je club(s). Maar als het dan zo onverwacht snel komt zit je toch met een dubbel gevoel. Althans, dat heb ik een beetje.
Ga je dan gewoon niet met pensioen?quote:Op zondag 20 november 2011 19:55 schreef Doublepain het volgende:
Wow kheb iets vets gevonden:
Ga naar wereld en daarna carrière beëindigd
Druk op een speler en geniet
Als je niet ontslagen word.quote:Op maandag 21 november 2011 01:42 schreef VelitoX het volgende:
Ben bezig met wat tot nu toe nogal een rampseizoen is met Ajax... Sta nu 10e ofzo na 7 wedstrijden.... Vorig seizoen notabene de uefa cup gewonnen in eigen stadion... Team onveranderd.... Volgend seizoen maar eens wat broodnodige jeugdvernieuwing doorvoeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |