abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 21:05:51 #102
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104411542
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:04 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Dit dus. Plus een maand voor ik naar de tandarts moet, de tandartsverzekering aanzetten.
Jezus, dat dit kan :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_104411615
quote:

[..]

Dit dus. Plus een maand voor ik naar de tandarts moet, de tandartsverzekering aanzetten.
Precies. Ik hem vandaag via de telefoon afgesloten. De medewerker adviseerde mij zelfs om te wachten met het aanzetten van de tandartsmodule totdat ik een afspraak had gemaakt, haha! Alleen ik ga in januari wel weer op controle dus ik heb hem maar alvast aangezet.

EDIT: Overigens is FBTO niet de enige maatschappij waar je gedurende het jaar een aanvullende (tand) verzekering kan afsluiten (mits je die nog niet had). Ongekend is wel dat je hem er gelijk weer af kan halen en dat je er niet voor het hele jaar aan vast zit.

EDIT2: Het geldt overigens niet voor alle behandelingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mallet op 15-11-2011 21:11:56 ]
pi_104422094
Pff, ben vanavond ook bezig geweest met vergelijken.. :{

De vergelijksites geven goedkopere premies, maar ook andere pakketten als je daar afsluit. Rechtstreeks afsluiten lijkt zinvoller, maar dan moet je ze allemaal handmatig aflopen...

Situatie:

• man,1977
• vrouw, 1980
• dochter, 2001
• dochter, 2002

• Vrouw moet anticonceptie hebben, spiraaltje moet vervangen worden in 2012
• Man wil zijn gebit compleet laten renoveren in 2012
• Kinderen zitten beide in de beugelfase.

Geen brillen aanwezig, geen alternatieve geneeswijzes, geen lichamelijke beperkingen, man is al 6 jaar niet meer bij huisarts geweest.

Iemand suggesties?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_104422958
quote:

[..]

huh is t hele principe niet dat je je verzekerd tegen een onzekere gebeurtenis?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104423853
Dat is inderdaad het idee achter een verzekering, maar er zijn wel meer onderdelen van de zorgverzekering die helemaal geen drol met verzekeren te maken hebben (al dan niet geregeld via aanvullende pakketten). Neem vergoedingen voor brillen, anticonceptie, dieetadvies of epilatie. Mensen hebben het idee dat ze voordelig uit zijn want "de verzekering betaalt", maar het is in feite natuurlijk gewoon een sigaar uit eigen doos.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104424033
Vandaag de nieuwe polis van de Rabobank Studentenzorgverzekering binnen: met 95,21 maar 2,50 duurder dan Zekur en nog goedkoper dan Anderzorg, maar dan met een aardige aanvullende verzekering (o.a. fysio en dekking buitenland). Erg interessant dus!

Bij het afsluiten van de verzekering wordt er vermeld dat dit alleen kan als je jonger dan 30 jaar bent en ingeschreven staat op een HBO/universiteit en/of studiefinanciering ontvangt. Maar wat als je student was toen je de verzekering afsloot, maar ondertussen niet meer? Ben je dan tegen de regels bezig als je de verzekering lekker door laat lopen?

Of is het sowieso een wassen neus en mag je straffeloos tegen ze zeggen dat je studeert & daarmee de korting binnenhalen, terwijl dit helemaal niet zo is? In de voorwaarden van de verzekering komt het woord 'student' niet eens voor, en ook aan het deelnemen aan een collectiviteitskorting worden geen voorwaarden gesteld..
pi_104424684
ik heb een soort gelijke vraag, ik ben nu bij cz verzekerd an sich tevreden over maar best duur, als ik kijk naar zilveren kruis achmea en dan studentenkorting staat er

quote:
Wij checken jaarlijks of je recht hebt op deelname aan deze collectieve verzekering. Het aanbod geldt ook voor je eventuele partner en/of kinderen.
hoe zit dit? ik hoop namelijk per februari af te studeren, geldt dan de situatie per 1 jan? of stopt het recht erop automatisch bij het afstuderen (indien dat laatste het geval is, heeft overstappen geen zin voor mij)
pi_104425533
Zou je even moeten navragen. Ik heb het wel bij National Academic gevraagd en daar mag je gewoon dat jaar de verzekering door laten lopen als je uitgeschreven wordt, maar zij werken niet met een collectief want zo zit hun verzekering an sich gewoon in elkaar. Het zou kunnen dat ze je collectieve overeenkomst omzetten in een individuele polis, maar naar mijn idee is die controle van collectiviteiten beperkt..
pi_104426632
Ik snap niet waarom mensen nu alles al uitzoeken, er komen nog premies tot en met 18 november. Waarom nu al beslissen?
  woensdag 16 november 2011 @ 09:37:49 #111
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_104427146
Wat ik me al die tijd afvraag (en noem me gerust dom, maar ik heb echt geen idee :')) is hoe het zit met de dingen vergoed worden. Wat zit nou in het basispakket en wanneer betaal je nou eigen risico? Voor de pil betaal ik namelijk altijd eigen risico, voor andere medicijnen niet..

Kijkend naar CZ, waar ik nu zit, weet ik niet of het loont om het eigen risico op te schroeven naar een hoger bedrag, omdat ik simpelweg niet weet wanneer ik dat nou betalen moet.

Iemand die mij daar uitleg over kan geven? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_104427521
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

Jezus, dat dit kan :{
Sterker nog, in theorie kun je de tandartsverzekering per 1 januari afsluiten, in die maand naar de tandarts gaan en kijken wat het gaat kosten en dan vóór 15 januari de verzekering weer annuleren indien je denkt dat het voordeliger is om de kosten zelf te betalen. Je hebt namelijk altijd het recht om een zorgverzekering binnen twee weken weer te annuleren. Maar goed, dan moeten de kosten van de behandeling sowieso een jaarpremie overstijgen en dan moet dat ook nog eens volledig gedekt worden anders is die constructie niet gunstig.
pi_104427575
quote:
Wat ik me al die tijd afvraag (en noem me gerust dom, maar ik heb echt geen idee :')) is hoe het zit met de dingen vergoed worden. Wat zit nou in het basispakket en wanneer betaal je nou eigen risico? Voor de pil betaal ik namelijk altijd eigen risico, voor andere medicijnen niet..

Kijkend naar CZ, waar ik nu zit, weet ik niet of het loont om het eigen risico op te schroeven naar een hoger bedrag, omdat ik simpelweg niet weet wanneer ik dat nou betalen moet.

Iemand die mij daar uitleg over kan geven? :)
RTL Nieuws had daarover 2 weken geleden een leuk item samen met verzekeringssite.

Hier een link naar het onderzoek
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_104427984
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik snap niet waarom mensen nu alles al uitzoeken, er komen nog premies tot en met 18 november. Waarom nu al beslissen?
Zelfs daarna nog :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_104428769
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zelfs daarna nog :)
Ik dacht dat 18 november een deadline was, maar het kan zijn dat ik mis zit :)
  woensdag 16 november 2011 @ 11:03:48 #116
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_104429156
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:59 schreef AXI-OMA het volgende:

[..]

RTL Nieuws had daarover 2 weken geleden een leuk item samen met verzekeringssite.

Hier een link naar het onderzoek
quote:
Eigen risico
Bijna de helft van de Nederlanders weet niet of een behandeling in het ziekenhuis ten koste gaat van het eigen risico. In 2011 geldt een verplicht eigen risico van 170 euro, in 2012 wordt dit verhoogd naar 220 euro. Dat betekent dat de eerste 220 euro, die aan kosten worden gemaakt voor zorg binnen het basispakket, zelf betaald moeten worden. Voor zorg die gedekt wordt door de aanvullende verzekering geldt geen eigen risico.
Hoe zit het dan met huisartsbezoek? Daar betaal ik nooit iets voor?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_104429611
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik dacht dat 18 november een deadline was, maar het kan zijn dat ik mis zit :)
Voor bestaande verzekeraars feitelijk wel. Voor ons en voor bijvoorbeeld Blue is er eigenlijk geen deadline.
pi_104430104
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:03 schreef monsterd. het volgende:

[..]

[..]

Hoe zit het dan met huisartsbezoek? Daar betaal ik nooit iets voor?
Huisartsenzorg valt niet onder het eigen risico.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  woensdag 16 november 2011 @ 12:13:52 #119
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_104431366
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ben 26 jaar en heb jammer genoeg een rijkelijk ziekte verleden. In 2006 diagnose leukemie en in 2010 kwam het weer terug. Nu ben ik herstellende van een stamceltransplantatie. Wil graag Herstel en Balans gaan doen voor ex-kankerpatienten alleen dit wordt niet vergoed door mijn huidige verzekering (OHRA).

Ook slik ik nog veel preventieve antibiotica omdat mijn weerstand nog erg laag is.

Ook zal ik volgend jaar bij de tandarts een behandeling moeten ondergaan. Heb nog een melkkies waar niks onder zit. Daar komt dus een implantaat.

Dus kort samengevat:

- Vergoeding Herstel en Balans voor (ex) kankerpatiënt
- Vergoeding van de behandeling tandarts
- Überhaupt bij een andere verzekeraar geaccepteerd worden met dit verleden
pi_104431619
Hmm, ik dacht dat Take Care Now de beste keuze was, maar nu komt ING met een aanbod van Vgzplus. Die heeft bij de goedkoopste aanvullende verzekering al genoeg vergoeding voor o.a. fysiotherapie en huidtherapie voor mij, zelfs meer dan in het duurste pakket bij Take care now. Ze vergoeden geen anticonceptie in dat pakket en als ik dat meeneem in mijn berekening, dan ben ik per maand meer dan ¤10 goedkoper uit en krijg meer. En in vergelijking met dezelfde vergoedingen bij CZ (waar ik nu zit) scheelt het meer dan ¤25 per maand.
pi_104431875
Wat voor pil gebruik je dan? De standaard Microgynon-pil kost namelijk echt geen reet. Iets van een paar tientjes per jaar, dus om daar nou de keuze van je verzekering vanaf te laten hangen.
pi_104432143
Huh? Ik zeg toch dat ik die paar tientjes meeneem in mijn berekening en dan nog meer dan ¤10 pm goedkoper uit ben?
pi_104432906
Dan moet ik zeker beter lezen :6
pi_104444420
Ik vind die eigen risico van 220 niet kunnen, de tering je betaalt al 100 nog wat per maand en dan mag je nog eens ruim 200 zelf betalen waar je als gezonde jongere nooit aan toekomt :N
pi_104444863
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef HerrPiet het volgende:
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ben 26 jaar en heb jammer genoeg een rijkelijk ziekte verleden. In 2006 diagnose leukemie en in 2010 kwam het weer terug. Nu ben ik herstellende van een stamceltransplantatie. Wil graag Herstel en Balans gaan doen voor ex-kankerpatienten alleen dit wordt niet vergoed door mijn huidige verzekering (OHRA).

Ook slik ik nog veel preventieve antibiotica omdat mijn weerstand nog erg laag is.

Ook zal ik volgend jaar bij de tandarts een behandeling moeten ondergaan. Heb nog een melkkies waar niks onder zit. Daar komt dus een implantaat.

Dus kort samengevat:

- Vergoeding Herstel en Balans voor (ex) kankerpatiënt
- Vergoeding van de behandeling tandarts
- Überhaupt bij een andere verzekeraar geaccepteerd worden met dit verleden
VGZ en CZ hebben allebei pakketten met H&B (OHRA heeft er ook twee trouwens) en doen allebei alleen aan tandheelkundige selectie op het uitgebreidste pakket. Als je verder tevreden bent over OHRA zou je kunnen kiezen voor CZ, is één bedrijf. Zijn vast nog een hoop verzekeraars die H&B vergoeden maar even geen tijd om te zoeken ;)
pi_104446478
Bij OHRA is er sprake van een medische selectie op de TandenGaaf 750 en 1500.
pi_104447614
CZdirect Extra: was (31jaar of ouder) 21,50/maand en hetgeen dat gedekt was 100% tot 450euro vergoed. Nu 26,40 en nog maar 75% vergoed tot 450e.

Met de stijging van 74,37 naar 75,- en bovenstaande ben je op jaarbasis (bij volledig verbruik van die 450euro vergoeding) een stuk duurder uit.

2011: 1150,40 per jaar
2012: 1329,30 per jaar (+178.86 euro, een stijging van 15,5%).
pi_104448035
Je betaalt dus 12 * 26,40 = ¤316,80 aan premie en krijgt dan maximaal 450 * 0,75 = ¤337,50 vergoed. Oftewel een voordeel van hooguit 20 euro, en dat is alleen als je daadwerkelijk minimaal die ¤450 aan kosten maakt (en dat is nogal wat) :') Slaat dus nergens op om die verzekering te nemen als het je alleen om de tandartskosten gaat.
pi_104448347
quote:
13s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:19 schreef Verwerker het volgende:
Ik vind die eigen risico van 220 niet kunnen, de tering je betaalt al 100 nog wat per maand en dan mag je nog eens ruim 200 zelf betalen waar je als gezonde jongere nooit aan toekomt :N
Als je er nooit aan toekomt, hoef je het ook niet te betalen hè.
sig verwijderd door FA
pi_104448770
Als "gezonde jongere" heb je toch sowieso nauwelijks zorgkosten? Je gaat misschien eens een keertje naar de huisarts omdat je een SOA hebt, maar dat valt niet onder het eigen risico. En als je echt een dure behandeling (operatie of iets dergelijks) nodig hebt dan kost dat meteen honderden of zelfs duizenden euro's, daar valt die ¤220 natuurlijk bij in het niet.
pi_104449234
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 19:52 schreef pussywillow het volgende:
Als "gezonde jongere" heb je toch sowieso nauwelijks zorgkosten? Je gaat misschien eens een keertje naar de huisarts omdat je een SOA hebt, maar dat valt niet onder het eigen risico. En als je echt een dure behandeling (operatie of iets dergelijks) nodig hebt dan kost dat meteen honderden of zelfs duizenden euro's, daar valt die ¤220 natuurlijk bij in het niet.
Ik denk dat het dus voordeliger is om mijn eigen risico op max te zetten :)
pi_104450219
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 19:38 schreef pussywillow het volgende:
Je betaalt dus 12 * 26,40 = ¤316,80 aan premie en krijgt dan maximaal 450 * 0,75 = ¤337,50 vergoed. Oftewel een voordeel van hooguit 20 euro, en dat is alleen als je daadwerkelijk minimaal die ¤450 aan kosten maakt (en dat is nogal wat) :') Slaat dus nergens op om die verzekering te nemen als het je alleen om de tandartskosten gaat.
Ai, ik maak een denk fout, ik keek specifiek naar alleen de tandarts kosten.

Er zijn (natuurlijk) een boel andere zaken, buiten de tandarts kosten, die wel 100% of tot een bepaald bedrag gedekt zijn.

Maar dan nog: zorg wordt steeds duurder en als je naar de kleine lettertjes gaat kijken (lees: de zaken die je wel 'verbruikt' wordt het opeens niet 'een paar euro' duurder, maar een heel stuk duurder doordat minder dingen gedekt zijn of maar tot 75% en met een max. bedrag).
pi_104450606
quote:
de tering je betaalt al 100 nog wat per maand
Alsof mijn bijdrage aan de zorgkosten als werkende vooral van m'n maandelijkse premieafdracht komt.
pi_104451444
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Alsof mijn bijdrage aan de zorgkosten als werkende vooral van m'n maandelijkse premieafdracht komt.
Vooral dat ja :X
pi_104452688
Ai!!!
Rondje vergelijkingssites gemaakt en Delta Lloyd gaat flink door het ijs. Vorig jaar enorm goedkoop op aanvullende verzekeringen. Nu min. 10 euro p/m duurder.
pi_104464559
Premie Blue is ook bekend. Niet echt geweldig.
Basisverzekering met eigen risico 220 euro: 97 euro per maand (is duurder dan Zekur, Anderzorg en FBTO)

Basisverzekering met eigen risico 720 euro: 77 euro per maand (is duurder dan Zekur, Anderzorg, De Friesland, CZ Direct en FBTO)

GEMISTE KANS
  Moderator donderdag 17 november 2011 @ 07:59:09 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104464571
Blue is idd best duur :{
pi_104465225
Zekur en Anderzorg werken toch met gecontracteerde zorg voor niet spoedeisende ingrepen?
pi_104465261
quote:
Het is een verzekering geen abonnement.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  donderdag 17 november 2011 @ 09:38:36 #140
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_104466017
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:31 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

VGZ en CZ hebben allebei pakketten met H&B (OHRA heeft er ook twee trouwens) en doen allebei alleen aan tandheelkundige selectie op het uitgebreidste pakket. Als je verder tevreden bent over OHRA zou je kunnen kiezen voor CZ, is één bedrijf. Zijn vast nog een hoop verzekeraars die H&B vergoeden maar even geen tijd om te zoeken ;)
Bedankt voor je antwoord! Heb inderdaad al wat gezocht.

Het H&B traject kost ¤1100,-. De OHRA vergoed tot ¤1000,- bij hun hoogste aanvullende verzekering. Dat is echt teveel. Dan zit ik inclusief de extra TV op net geen ¤200,- in de maand.

Heb al gezien dat Interpolis en Unive ¤800,- vergoeden bij goedkopere aanvullende verzekering.

Van de begeleider van H&B heb ik vernomen dat Achmea hierin het meeste vergoed dus die ga ik ook even vergelijken.
pi_104469242
Je kan nu ook op consumentenbond vergelijken.
Zijn erg duur tov andere vergelijkingssites!!!!
pi_104470238
Dat ding van de consumentenbond klopt niet. Ging voor de grap even wat invullen, stelde een aantal gewenste dekkingen in, klopt het advies daar totaal niet mee. Ik gaf aan minimaal 24 behandelingen fysiotherapie, klik ik op de details van het advies, worden maar 9 behandelingen vergoed. Ja laat maar, dan zoek ik het zelf wel per verzekering uit.
  donderdag 17 november 2011 @ 12:19:27 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104470365
Raar, de consumentenbondvergelijker. Die zet een verzekering van 220 per maand in mijn rijtje.

Ik geloof nooit dat dat klopt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Lienekien op 17-11-2011 12:26:52 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_104470654
Ik zoek een tandartsverzekering die orthodontie vergoed.
Ik kom alleen verzekeringen tegen die het alleen vergoeden indien ernstige ontwikkel- of groeistoornis.

Dat is bij niet het geval. Ik heb vroeger nooit een beugel gehad maar wel gemoeten. Ik wil de boel nu alsnog mooi laten trekken.

Ik neem verder alleen de basisverzekering.
Zijn er nog andere tandartsverzekeringen die voor mij interessant kunnen zijn.
pi_104470905
quote:
Raar, de consumentenbondvergelijker. Die zet een verzekering van 220 per maand in mijn rijtje.

Ik geloof nooit dat dat klopt.
Had ik ook!!!

Nou ben ik niet zo Consumentenbond-achtig, maar vorig jaar vond ik het een prima vergelijkingssite. Nu is het ondoorzichtig en feitelijk niet juist, hopelijk verbeteren ze de vergelijking nog, anders kom ik hier niet meer terug.
pi_104471249
Ik wil overstappen van National Academic naar CZ alleen ik kan deze niet in de lijst vinden van zorgverzekeraars. Heb 'niet in de lijst' gekozen, maar valt het onder een andere verzekeraar (Op mijn polis staat ook Avero Achmea)? En het is collectief omdat het een studentenzorgverzekering is toch?
pi_104472351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:00 schreef Tha_Duck het volgende:
Zekur en Anderzorg werken toch met gecontracteerde zorg voor niet spoedeisende ingrepen?
Ja, maar Zekur is op dat gebied wel véél beperkter dan AnderZorg. AnderZorg heeft contracten met vrijwel alle ziekenhuizen, Zekur met maar een paar.
pi_104472480
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:16 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ja, maar Zekur is op dat gebied wel véél beperkter dan AnderZorg. AnderZorg heeft contracten met vrijwel alle ziekenhuizen, Zekur met maar een paar.
Interessant om te weten, moet er niet aan denken dat ik 50 km moet rijden naar een ziekenhuis voor iets simpels :)
pi_104472816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:20 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Interessant om te weten, moet er niet aan denken dat ik 50 km moet rijden naar een ziekenhuis voor iets simpels :)
AnderZorg is wat dat betreft gewoon Menzis. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze geen contract hadden met een zorginstelling. Van ziekenhuis tot huisarts en van KID kliniek tot fysio.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:36:14 #150
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104475136
ik heb mijn premie voor volgend jaar gekregen 3,50 per maand meer... valt me nog mee
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator donderdag 17 november 2011 @ 15:49:30 #151
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104477706
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:36 schreef Qwea het volgende:
ik heb mijn premie voor volgend jaar gekregen 3,50 per maand meer... valt me nog mee
Ook interpolis?
pi_104479504
-edit, doe dit niet nog een keer-

[ Bericht 88% gewijzigd door Rene op 17-11-2011 16:40:29 ]
pi_104508044
Om te schrikken, gewoon.
pi_104508158
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:48 schreef AXI-OMA het volgende:
Nou en toen was Zekur dus ook bekend 92,50 euro per maand
En kijk je dan ook met welke zorgaanbieders ze een contract hebben?
pi_104508638
Ditzo is inmiddels ook bekend :) (98,50 bij 220 ER, en 78,50 bij 720 ER)
pi_104508828
FBTO heeft al netjes mijn polis online gezet in MijnFBTO. Nu nog even de uitschrijfbevestiging van AnderZorg afwachten. FBTO zegt wel voor je op maar de telefoniste gaf zelf ook al aan dat het wel beter was om het zelf ook te doen.. Was ik sowieso al van plan.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:09:10 #157
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_104509988
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Ditzo is inmiddels ook bekend :) (98,50 bij 220 ER, en 78,50 bij 720 ER)
Wat is het verschil tussen TandGoed en TandBeter?

pi_104510051
Ik zit nog beetje te twijfelen, Anderzorg houden zonder aanvullende of tandartsverzekering, of FBTO en dan in de maanden dat ik voor consult ga de tandartsmodule aanzetten (beide met 500 euro vrijwillig eigen risico op basisverzekering).

Zal netto ongeveer evenveel zijn, uitgaande van 2x consult met beide keren gemiddelde gebitsreiniging (totaal ongeveer 90 euro).

Verder geen aanvullende vz nodig, maar bij FBTO wel weer t voordeel dat je modules per maand kan aan en uitzetten (los van sommige beperkingen daarop).
pi_104510108
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:09 schreef freako het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen TandGoed en TandBeter?

Da's een foutje. TandBeter moet 100% van 250 euro zijn volgens de voorwaarden.
pi_104510360
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:13 schreef MadBear1983 het volgende:

[..]

Da's een foutje. TandBeter moet 100% van 250 euro zijn volgens de voorwaarden.
Dit inderdaad. Er staat ook nog een foutje op de website bij de aanvullende dekkingen m.b.t. fysiotherapie. Dat zijn er 18 bij de meest uitgebreide dekking.
pi_104510453
Weet iemand of er nog een verzekeraar is waarbij het verzekeren van een implantaat echt rendabel is?

Bijvoorbeeld fbto: is het echt zo dat is in februari dat zit kunnen laten doen, max 800 cashen, en weer opzeggen?

Hoe zit het met vrijwillige eigen risico en aanvullende pakketten? Gaat je eigen risico er eerst af?

Bedankt alvast!
  Moderator vrijdag 18 november 2011 @ 13:45:13 #162
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104511151
Hmmm, ditzo heeft geen jeugdpakket. Jammer. Gemiste kans.
pi_104511187
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:23 schreef elby1988 het volgende:
Weet iemand of er nog een verzekeraar is waarbij het verzekeren van een implantaat echt rendabel is?

Bijvoorbeeld fbto: is het echt zo dat is in februari dat zit kunnen laten doen, max 800 cashen, en weer opzeggen?

Hoe zit het met vrijwillige eigen risico en aanvullende pakketten? Gaat je eigen risico er eerst af?

Bedankt alvast!
Voor de duurdere behandelingen geldt een wachttijd van 6 maanden, je zult dus minimaal 6 maanden die verzekering moeten houden zonder dat je er aanspraak op kan maken (tenzij je dit jaar ook al bij FBTO zit).
Vrijwillig en verplicht eigen risico geldt nooit voor aanvullende verzekeringen en dus ook niet tandartsverzekeringen, alleen voor de basisverzekering (medicijnen, ziekenhuis e.d.). Wel kan je te maken krijgen met eigen bijdrages, bij veel tandartsverzekeringen gaan maximale tarieven gelden, dus bijv. 19 euro voor een consult, terwijl de tandarts wellicht een hoger tarief rekent.
Voor de exacte details zal je de polisvoorwaarden per verzekering moeten lezen.
  Moderator vrijdag 18 november 2011 @ 13:46:25 #164
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104511192
Interpolis 105 euro of wachten op NA. Zekur is duurder met de pakketten die ik wil bij interpolis /rabobank korting.

Voorlopig
1. Interpolis
2. Anderzorg
pi_104511644
NA/Promovendum zou vandaag uiterlijk bekend moeten worden. De link naar de verzekering resulteer in ieder geval in een identieke error :P
pi_104512245
jee wij gaan 306,25 betalen bij VGZ! Het is dat de oudste een beugel heeft anders had ik wel rondgekeken. Pfffff helaas gaat mijn salaris niet omhoog met zo'n bedrag op dit moment. We betalen 20 euro meer per maand straks in 2012.
pi_104512399
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:18 schreef samara het volgende:
jee wij gaan 306,25 betalen bij VGZ! Het is dat de oudste een beugel heeft anders had ik wel rondgekeken. Pfffff helaas gaat mijn salaris niet omhoog met zo'n bedrag op dit moment. We betalen 20 euro meer per maand straks in 2012.
Een beugel kost toch, na initiele plaatsingskosten, niet meer dan 4 of 5 tientjes per maand?
  Moderator vrijdag 18 november 2011 @ 14:22:56 #168
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104512419
Mijn beugel stamt uit het ziekenfondstijdperk 8-)
  vrijdag 18 november 2011 @ 14:27:41 #169
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_104512608
Krijg net nieuwe polis 2012, tandarts wordt nog maar 80 ipv 100% vergoed ... wat een *** verzekering, en dan ook nog eigen risico omhoog!

¤325/maand (IAK).
opgezegd@fok.nl
pi_104512666
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:22 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een beugel kost toch, na initiele plaatsingskosten, niet meer dan 4 of 5 tientjes per maand?
hahaha zo'n ding kost ongeveer wel 2500 euro. In geval van zoon iets van 2200 ofzo totaal. Je krijgt van te voren je een financieel plaatje op papier en daarop staat wat de totale kosten zijn.
pi_104512772
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:27 schreef FoXje het volgende:
Krijg net nieuwe polis 2012, tandarts wordt nog maar 80 ipv 100% vergoed ... wat een *** verzekering, en dan ook nog eigen risico omhoog!

¤325/maand (IAK).
God het kan dus nog duurder! Ik vind dat mijn verzekering ( vgz) wel veel vergoed maar helaas zie je dat ook aan de premie ja. En ook bij Vgz hebben ze de vergoedingen naar 80% verlaagd.
pi_104512847
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:29 schreef samara het volgende:

[..]

hahaha zo'n ding kost ongeveer wel 2500 euro. In geval van zoon iets van 2200 ofzo totaal. Je krijgt van te voren je een financieel plaatje op papier en daarop staat wat de totale kosten zijn.
Dat doet niets af aan wat ik zeg. De initiele kosten zijn hoog, daarna zijn het alleen behandelmaand tarieven (40-50 euro per maand). Op het einde van de behandeling wordt er nog wel eens een foto gemaakt, die kosten zijn dan extra.

Als je zoon nu dus al de beugel heeft zou je even aan de ortho kunnen vragen wat de verwachte kosten zijn voor komend jaar.
  vrijdag 18 november 2011 @ 14:50:09 #173
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_104513440
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:31 schreef samara het volgende:

[..]

God het kan dus nog duurder! Ik vind dat mijn verzekering ( vgz) wel veel vergoed maar helaas zie je dat ook aan de premie ja. En ook bij Vgz hebben ze de vergoedingen naar 80% verlaagd.
Is wel voor 2 personen he.
opgezegd@fok.nl
pi_104513449
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:27 schreef FoXje het volgende:

¤325/maand (IAK).
Wat kan de verzekering er aan doen dat het eigen risico omhoog is gegaan?
pi_104513797
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:01 schreef Tha_Duck het volgende:
NA/Promovendum zou vandaag uiterlijk bekend moeten worden. De link naar de verzekering resulteer in ieder geval in een identieke error :P
Inmiddels lukt het wel zie ik. NA rekent 99,95 per maand en 79,12 bij vrijwillig eigen risico van 500.
Valt beetje tegen imho. Volgens mij zijn nu wel alle premies bekend.
pi_104514261
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:59 schreef MadBear1983 het volgende:

[..]

Inmiddels lukt het wel zie ik. NA rekent 99,95 per maand en 79,12 bij vrijwillig eigen risico van 500.
Ik wil net hetzelfde posten :) Ik weet niet wat NA in 2011 was voor de basis omdat ik Promovendum had. Maar ik verwacht hetzelfde.
pi_104514481
Vraagje aan de anderen. :) Ik heb gemerkt dat ik de afgelopen 3 jaren geen gebruik heb gemaakt van mijn zorgverzekering en heb naast de basis ook een 3 sterren aanvullende maar aangezien de eigen bijdrage al vrij hoog is,en ik altijd binnen die grens val als ik iets moet betalen,vraag ik mij af of ik niet gewoon die aanvullende eventjes laat vallen zodat ik alleen een basisverzekering heb gezien mijn goede gezondheid en daarmee dus ook mijn premiekosten druk. :@ Iemand?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_104514688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:59 schreef MadBear1983 het volgende:

[..]

Dat is wel aanzienlijk hoger dan dit jaar. Dan ga ik ook maar eens kijken naar een andere verzekeraar.
pi_104514970
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is wel aanzienlijk hoger dan dit jaar. Dan ga ik ook maar eens kijken naar een andere verzekeraar.
Als je student bent is het overigens lager, volgens mij 89,90 per maand. Wel kan je dan niet het eigen risico verhogen.
pi_104515053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:29 schreef MadBear1983 het volgende:

[..]

Als je student bent is het overigens lager, volgens mij 89,90 per maand. Wel kan je dan niet het eigen risico verhogen.
Hmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Die site werkt nog niet optimaal wat mij betreft en ik kan momenteel niet inloggen. Nog maar eens even goed uitzoeken.
pi_104515808
Belangrijkste is dat je nog geen overzicht van de vergoedingen krijgt. Dus je hebt geen idee hoe het aanbod zich verhoudt tot de prijs.
pi_104515894
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Belangrijkste is dat je nog geen overzicht van de vergoedingen krijgt. Dus je hebt geen idee hoe het aanbod zich verhoudt tot de prijs.
Ik hoef alleen een basisverzekering, dus dat is in mijn geval niet zo belangrijk.
pi_104516190
Hier staan de polisvoorwaarden in het geval van de NA studentenverzekering. Bedragen kun je hier zien als je je geboortedatum invult. NA lijkt me alleen nog interessant als je student bent (ben ik zelf al een aantal jaar niet meer).
  vrijdag 18 november 2011 @ 16:49:40 #184
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_104518173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:50 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat kan de verzekering er aan doen dat het eigen risico omhoog is gegaan?
Niets, maar de tandartskosten wel.
opgezegd@fok.nl
pi_104519584
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:17 schreef rubje het volgende:
Vraagje aan de anderen. :) Ik heb gemerkt dat ik de afgelopen 3 jaren geen gebruik heb gemaakt van mijn zorgverzekering en heb naast de basis ook een 3 sterren aanvullende maar aangezien de eigen bijdrage al vrij hoog is,en ik altijd binnen die grens val als ik iets moet betalen,vraag ik mij af of ik niet gewoon die aanvullende eventjes laat vallen zodat ik alleen een basisverzekering heb gezien mijn goede gezondheid en daarmee dus ook mijn premiekosten druk. :@ Iemand?
Dat vraag ik me dus ook af.
Ik betaal nu 17 euro p.m. voor een uitgebreid aanvullende verzekering waar ik al ruim 2 jaar geen aanspraak op heb gemaakt.
Enerzijds ben ik er een beetje huiverig voor omdat alleen een basispakket zo kaal is maar het zijn wel 200 euro die ik kan besparen op iets waar ik (waarschijnlijk) geen gebruik van maak.
Ik wil sowieso verlagen naar beperkt aanvullend (8.50) maar volgens mij heb ik dat niet eens nodig.
Echt aantrekkelijk zijn die aanvullende verzekeringen ook niet nu er steeds minder vergoed wordt..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_104522909
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Huh afgelopen jaar was het anders 98,75, een stijging van 1,20 is zo gek duur niet toch :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104522956
Promovendum overigens 93,90 + 1,95 = 95,85 per maand
pi_104523005
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:07 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Huh afgelopen jaar was het anders 98,75, een stijging van 1,20 is zo gek duur niet toch :P
Ik ging ervan uit dat dat bedrag ook voor studenten was, zoals ik later al zei is het blijkbaar slechts 89.90 en dat is natuurlijk meer dan prima.
pi_104524526
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:33 schreef eight het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af.
Ik betaal nu 17 euro p.m. voor een uitgebreid aanvullende verzekering waar ik al ruim 2 jaar geen aanspraak op heb gemaakt.
Enerzijds ben ik er een beetje huiverig voor omdat alleen een basispakket zo kaal is maar het zijn wel 200 euro die ik kan besparen op iets waar ik (waarschijnlijk) geen gebruik van maak.
Ik wil sowieso verlagen naar beperkt aanvullend (8.50) maar volgens mij heb ik dat niet eens nodig.
Echt aantrekkelijk zijn die aanvullende verzekeringen ook niet nu er steeds minder vergoed wordt..
Gewoon kijken wat voor dingen er gedekt worden door die aanvullende zekering en vervolgens bepalen of die dingen voor jou belangrijk zijn. Waarschijnlijk niet, anders had je er de afgelopen paar jaar wel gebruik van gemaakt.
pi_104524846
Nette prijs van promovendum! Ook aanvullend goed te doen en de voor mij belangrijke dingen (kraam en fysio) zitten er in. Ik blijf lekker zitten dus :)
  Moderator vrijdag 18 november 2011 @ 20:02:39 #191
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104525396
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:50 schreef Tha_Duck het volgende:
Nette prijs van promovendum! Ook aanvullend goed te doen en de voor mij belangrijke dingen (kraam en fysio) zitten er in. Ik blijf lekker zitten dus :)
Ik zie niet wat er aan fysio in basis zit. Ze laten alleen aanvullend als informatie zien. Ze schieten daar een béétje te kort
pi_104525899
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:46 schreef MadBear1983 het volgende:

[..]

Voor de duurdere behandelingen geldt een wachttijd van 6 maanden, je zult dus minimaal 6 maanden die verzekering moeten houden zonder dat je er aanspraak op kan maken (tenzij je dit jaar ook al bij FBTO zit).
Dit is niet waar. Even goed de voorwaarden lezen voordat je wat plaatst:

"Wachttijd
Sluit je deze module tegelijk met je FBTO basisverzekering? Dan kun je de module meteen gebruiken. Sluit je de module later? Dan geldt voor kronen, bruggen, inlays, enkele implantaten en parodontologische behandelingen een wachttijd van 6 maanden. Je betaalt dan wel premie, maar kunt deze module nog niet gebruiken voor deze behandelingen. Voor eenvoudige behandelingen (zoals consult, verdoving en tandsteen verwijderen) geldt geen wachttijd."

M.a.w. als je overstapt en je zet direct de module aan.. Je gaat in januari naar de tandarts en claimt de vergoeding kan je hem er per 1 februari weer afhalen.
pi_104526012
De Friesland biedt verzekerden een gratis reanimatiecursus aan. Ik heb me aangemeld.
  Moderator vrijdag 18 november 2011 @ 20:26:12 #194
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104526462
OW!
Zilveren Kruis is mooi geprijsd *)
pi_104530371
Ik vind het nogal meevallen. Sowieso ontloopt het elkaar allemaal weinig, die paar euro per maand merk je niet eens.
  Moderator zaterdag 19 november 2011 @ 09:36:59 #196
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104543723
Anderzorg jong wordt ook maar marginaal vergoed...
Dus die valt ook af.

250 euro vergoeding bij Interpolis voor tandzorg... Nou ja, tenminste wel 100% vergoed. Omdat ik een studentenpakket heb bij interpolis kost het maar 105 euro...
Zilveren Kruis nog maar eens beter onderzoeken,
pi_104544681
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 20:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik zie niet wat er aan fysio in basis zit. Ze laten alleen aanvullend als informatie zien. Ze schieten daar een béétje te kort
Fysio zit, zoals overal, vanaf de 21e behandeling in de basis. Dat is dus niet iets waar een verzekering het verschil mee kan maken. Moet ik je het principe uitleggen van de basisverzekering?
  Moderator zaterdag 19 november 2011 @ 10:49:32 #198
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104544745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:46 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Fysio zit, zoals overal, vanaf de 21e behandeling in de basis. Dat is dus niet iets waar een verzekering het verschil mee kan maken. Moet ik je het principe uitleggen van de basisverzekering?
Dan nog. Normale verzekeringswebsites hebben een goed tabelletje waarin alles staat. Maar NA laat alleen maar aanvullend zien. Ik wil overwegen of ik wel of niet aanvullend wilt...
pi_104544858
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dan nog. Normale verzekeringswebsites hebben een goed tabelletje waarin alles staat. Maar NA laat alleen maar aanvullend zien. Ik wil overwegen of ik wel of niet aanvullend wilt...
We hadden het over Promovendum. Die hanteren zover ik heb gezien andere tarieven. Vorig jaar was er een heel duidelijk verkort overzicht, zit nu via de iPhone dus ik kijk straks even voor je op de PC.
  Moderator zaterdag 19 november 2011 @ 11:03:53 #200
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104545043
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:54 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

We hadden het over Promovendum. Die hanteren zover ik heb gezien andere tarieven. Vorig jaar was er een heel duidelijk verkort overzicht, zit nu via de iPhone dus ik kijk straks even voor je op de PC.
Ok. Ik bedoel NA.
Promovendum even bekijken.
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:13:45 #201
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_104545224
Wat een gezeik weer zeg die zorgverzekeringen, ieder jaar weer alles moeten vergelijken. Van mij mag het systeem op de schop.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Moderator zaterdag 19 november 2011 @ 11:19:49 #202
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104545356
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:13 schreef Herkauwer het volgende:
Wat een gezeik weer zeg die zorgverzekeringen, ieder jaar weer alles moeten vergelijken. Van mij mag het systeem op de schop.
Ik vind het ook vrij onduidelijk :{ !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')