Jezus, dat dit kanquote:Op dinsdag 15 november 2011 21:04 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Dit dus. Plus een maand voor ik naar de tandarts moet, de tandartsverzekering aanzetten.
Precies. Ik hem vandaag via de telefoon afgesloten. De medewerker adviseerde mij zelfs om te wachten met het aanzetten van de tandartsmodule totdat ik een afspraak had gemaakt, haha! Alleen ik ga in januari wel weer op controle dus ik heb hem maar alvast aangezet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:04 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Dit dus. Plus een maand voor ik naar de tandarts moet, de tandartsverzekering aanzetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Mallet op 15-11-2011 21:11:56 ]
huh is t hele principe niet dat je je verzekerd tegen een onzekere gebeurtenis?quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:04 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
hoe zit dit? ik hoop namelijk per februari af te studeren, geldt dan de situatie per 1 jan? of stopt het recht erop automatisch bij het afstuderen (indien dat laatste het geval is, heeft overstappen geen zin voor mij)quote:Wij checken jaarlijks of je recht hebt op deelname aan deze collectieve verzekering. Het aanbod geldt ook voor je eventuele partner en/of kinderen.
Sterker nog, in theorie kun je de tandartsverzekering per 1 januari afsluiten, in die maand naar de tandarts gaan en kijken wat het gaat kosten en dan vóór 15 januari de verzekering weer annuleren indien je denkt dat het voordeliger is om de kosten zelf te betalen. Je hebt namelijk altijd het recht om een zorgverzekering binnen twee weken weer te annuleren. Maar goed, dan moeten de kosten van de behandeling sowieso een jaarpremie overstijgen en dan moet dat ook nog eens volledig gedekt worden anders is die constructie niet gunstig.quote:
RTL Nieuws had daarover 2 weken geleden een leuk item samen met verzekeringssite.quote:Wat ik me al die tijd afvraag (en noem me gerust dom, maar ik heb echt geen idee) is hoe het zit met de dingen vergoed worden. Wat zit nou in het basispakket en wanneer betaal je nou eigen risico? Voor de pil betaal ik namelijk altijd eigen risico, voor andere medicijnen niet..
Kijkend naar CZ, waar ik nu zit, weet ik niet of het loont om het eigen risico op te schroeven naar een hoger bedrag, omdat ik simpelweg niet weet wanneer ik dat nou betalen moet.
Iemand die mij daar uitleg over kan geven?
Zelfs daarna nogquote:Op woensdag 16 november 2011 09:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik snap niet waarom mensen nu alles al uitzoeken, er komen nog premies tot en met 18 november. Waarom nu al beslissen?
quote:Op woensdag 16 november 2011 09:59 schreef AXI-OMA het volgende:
[..]
RTL Nieuws had daarover 2 weken geleden een leuk item samen met verzekeringssite.
Hier een link naar het onderzoek
Hoe zit het dan met huisartsbezoek? Daar betaal ik nooit iets voor?quote:Eigen risico
Bijna de helft van de Nederlanders weet niet of een behandeling in het ziekenhuis ten koste gaat van het eigen risico. In 2011 geldt een verplicht eigen risico van 170 euro, in 2012 wordt dit verhoogd naar 220 euro. Dat betekent dat de eerste 220 euro, die aan kosten worden gemaakt voor zorg binnen het basispakket, zelf betaald moeten worden. Voor zorg die gedekt wordt door de aanvullende verzekering geldt geen eigen risico.
Voor bestaande verzekeraars feitelijk wel. Voor ons en voor bijvoorbeeld Blue is er eigenlijk geen deadline.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik dacht dat 18 november een deadline was, maar het kan zijn dat ik mis zit
Huisartsenzorg valt niet onder het eigen risico.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
[..]
Hoe zit het dan met huisartsbezoek? Daar betaal ik nooit iets voor?
VGZ en CZ hebben allebei pakketten met H&B (OHRA heeft er ook twee trouwens) en doen allebei alleen aan tandheelkundige selectie op het uitgebreidste pakket. Als je verder tevreden bent over OHRA zou je kunnen kiezen voor CZ, is één bedrijf. Zijn vast nog een hoop verzekeraars die H&B vergoeden maar even geen tijd om te zoekenquote:Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef HerrPiet het volgende:
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ben 26 jaar en heb jammer genoeg een rijkelijk ziekte verleden. In 2006 diagnose leukemie en in 2010 kwam het weer terug. Nu ben ik herstellende van een stamceltransplantatie. Wil graag Herstel en Balans gaan doen voor ex-kankerpatienten alleen dit wordt niet vergoed door mijn huidige verzekering (OHRA).
Ook slik ik nog veel preventieve antibiotica omdat mijn weerstand nog erg laag is.
Ook zal ik volgend jaar bij de tandarts een behandeling moeten ondergaan. Heb nog een melkkies waar niks onder zit. Daar komt dus een implantaat.
Dus kort samengevat:
- Vergoeding Herstel en Balans voor (ex) kankerpatiënt
- Vergoeding van de behandeling tandarts
- Überhaupt bij een andere verzekeraar geaccepteerd worden met dit verleden
Als je er nooit aan toekomt, hoef je het ook niet te betalen hè.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:19 schreef Verwerker het volgende:
Ik vind die eigen risico van 220 niet kunnen, de tering je betaalt al 100 nog wat per maand en dan mag je nog eens ruim 200 zelf betalen waar je als gezonde jongere nooit aan toekomt
Ik denk dat het dus voordeliger is om mijn eigen risico op max te zettenquote:Op woensdag 16 november 2011 19:52 schreef pussywillow het volgende:
Als "gezonde jongere" heb je toch sowieso nauwelijks zorgkosten? Je gaat misschien eens een keertje naar de huisarts omdat je een SOA hebt, maar dat valt niet onder het eigen risico. En als je echt een dure behandeling (operatie of iets dergelijks) nodig hebt dan kost dat meteen honderden of zelfs duizenden euro's, daar valt die ¤220 natuurlijk bij in het niet.
Ai, ik maak een denk fout, ik keek specifiek naar alleen de tandarts kosten.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:38 schreef pussywillow het volgende:
Je betaalt dus 12 * 26,40 = ¤316,80 aan premie en krijgt dan maximaal 450 * 0,75 = ¤337,50 vergoed. Oftewel een voordeel van hooguit 20 euro, en dat is alleen als je daadwerkelijk minimaal die ¤450 aan kosten maakt (en dat is nogal wat)Slaat dus nergens op om die verzekering te nemen als het je alleen om de tandartskosten gaat.
Alsof mijn bijdrage aan de zorgkosten als werkende vooral van m'n maandelijkse premieafdracht komt.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:19 schreef Verwerker het volgende:
de tering je betaalt al 100 nog wat per maand
Vooral dat jaquote:Op woensdag 16 november 2011 20:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alsof mijn bijdrage aan de zorgkosten als werkende vooral van m'n maandelijkse premieafdracht komt.
Het is een verzekering geen abonnement.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:19 schreef Verwerker het volgende:
Ik vind die eigen risico van 220 niet kunnen, de tering je betaalt al 100 nog wat per maand en dan mag je nog eens ruim 200 zelf betalen waar je als gezonde jongere nooit aan toekomt
Bedankt voor je antwoord! Heb inderdaad al wat gezocht.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
VGZ en CZ hebben allebei pakketten met H&B (OHRA heeft er ook twee trouwens) en doen allebei alleen aan tandheelkundige selectie op het uitgebreidste pakket. Als je verder tevreden bent over OHRA zou je kunnen kiezen voor CZ, is één bedrijf. Zijn vast nog een hoop verzekeraars die H&B vergoeden maar even geen tijd om te zoeken
Had ik ook!!!quote:Raar, de consumentenbondvergelijker. Die zet een verzekering van 220 per maand in mijn rijtje.
Ik geloof nooit dat dat klopt.
Ja, maar Zekur is op dat gebied wel véél beperkter dan AnderZorg. AnderZorg heeft contracten met vrijwel alle ziekenhuizen, Zekur met maar een paar.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:00 schreef Tha_Duck het volgende:
Zekur en Anderzorg werken toch met gecontracteerde zorg voor niet spoedeisende ingrepen?
Interessant om te weten, moet er niet aan denken dat ik 50 km moet rijden naar een ziekenhuis voor iets simpelsquote:Op donderdag 17 november 2011 13:16 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ja, maar Zekur is op dat gebied wel véél beperkter dan AnderZorg. AnderZorg heeft contracten met vrijwel alle ziekenhuizen, Zekur met maar een paar.
AnderZorg is wat dat betreft gewoon Menzis. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze geen contract hadden met een zorginstelling. Van ziekenhuis tot huisarts en van KID kliniek tot fysio.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:20 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Interessant om te weten, moet er niet aan denken dat ik 50 km moet rijden naar een ziekenhuis voor iets simpels
Ook interpolis?quote:Op donderdag 17 november 2011 14:36 schreef Qwea het volgende:
ik heb mijn premie voor volgend jaar gekregen 3,50 per maand meer... valt me nog mee
En kijk je dan ook met welke zorgaanbieders ze een contract hebben?quote:Op maandag 14 november 2011 08:48 schreef AXI-OMA het volgende:
Nou en toen was Zekur dus ook bekend 92,50 euro per maand
Wat is het verschil tussen TandGoed en TandBeter?quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Ditzo is inmiddels ook bekend(98,50 bij 220 ER, en 78,50 bij 720 ER)
Da's een foutje. TandBeter moet 100% van 250 euro zijn volgens de voorwaarden.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:09 schreef freako het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen TandGoed en TandBeter?
Dit inderdaad. Er staat ook nog een foutje op de website bij de aanvullende dekkingen m.b.t. fysiotherapie. Dat zijn er 18 bij de meest uitgebreide dekking.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:13 schreef MadBear1983 het volgende:
[..]
Da's een foutje. TandBeter moet 100% van 250 euro zijn volgens de voorwaarden.
Voor de duurdere behandelingen geldt een wachttijd van 6 maanden, je zult dus minimaal 6 maanden die verzekering moeten houden zonder dat je er aanspraak op kan maken (tenzij je dit jaar ook al bij FBTO zit).quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:23 schreef elby1988 het volgende:
Weet iemand of er nog een verzekeraar is waarbij het verzekeren van een implantaat echt rendabel is?
Bijvoorbeeld fbto: is het echt zo dat is in februari dat zit kunnen laten doen, max 800 cashen, en weer opzeggen?
Hoe zit het met vrijwillige eigen risico en aanvullende pakketten? Gaat je eigen risico er eerst af?
Bedankt alvast!
Een beugel kost toch, na initiele plaatsingskosten, niet meer dan 4 of 5 tientjes per maand?quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:18 schreef samara het volgende:
jee wij gaan 306,25 betalen bij VGZ! Het is dat de oudste een beugel heeft anders had ik wel rondgekeken. Pfffff helaas gaat mijn salaris niet omhoog met zo'n bedrag op dit moment. We betalen 20 euro meer per maand straks in 2012.
hahaha zo'n ding kost ongeveer wel 2500 euro. In geval van zoon iets van 2200 ofzo totaal. Je krijgt van te voren je een financieel plaatje op papier en daarop staat wat de totale kosten zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een beugel kost toch, na initiele plaatsingskosten, niet meer dan 4 of 5 tientjes per maand?
God het kan dus nog duurder! Ik vind dat mijn verzekering ( vgz) wel veel vergoed maar helaas zie je dat ook aan de premie ja. En ook bij Vgz hebben ze de vergoedingen naar 80% verlaagd.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:27 schreef FoXje het volgende:
Krijg net nieuwe polis 2012, tandarts wordt nog maar 80 ipv 100% vergoed ... wat een *** verzekering, en dan ook nog eigen risico omhoog!
¤325/maand (IAK).
Dat doet niets af aan wat ik zeg. De initiele kosten zijn hoog, daarna zijn het alleen behandelmaand tarieven (40-50 euro per maand). Op het einde van de behandeling wordt er nog wel eens een foto gemaakt, die kosten zijn dan extra.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:29 schreef samara het volgende:
[..]
hahaha zo'n ding kost ongeveer wel 2500 euro. In geval van zoon iets van 2200 ofzo totaal. Je krijgt van te voren je een financieel plaatje op papier en daarop staat wat de totale kosten zijn.
Is wel voor 2 personen he.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:31 schreef samara het volgende:
[..]
God het kan dus nog duurder! Ik vind dat mijn verzekering ( vgz) wel veel vergoed maar helaas zie je dat ook aan de premie ja. En ook bij Vgz hebben ze de vergoedingen naar 80% verlaagd.
Wat kan de verzekering er aan doen dat het eigen risico omhoog is gegaan?quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:27 schreef FoXje het volgende:
Krijg net nieuwe polis 2012, tandarts wordt nog maar 80 ipv 100% vergoed ... wat een *** verzekering, en dan ook nog eigen risico omhoog!
¤325/maand (IAK).
Inmiddels lukt het wel zie ik. NA rekent 99,95 per maand en 79,12 bij vrijwillig eigen risico van 500.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:01 schreef Tha_Duck het volgende:
NA/Promovendum zou vandaag uiterlijk bekend moeten worden. De link naar de verzekering resulteer in ieder geval in een identieke error
Ik wil net hetzelfde postenquote:Op vrijdag 18 november 2011 14:59 schreef MadBear1983 het volgende:
[..]
Inmiddels lukt het wel zie ik. NA rekent 99,95 per maand en 79,12 bij vrijwillig eigen risico van 500.
Valt beetje tegen imho. Volgens mij zijn nu wel alle premies bekend.
Dat is wel aanzienlijk hoger dan dit jaar. Dan ga ik ook maar eens kijken naar een andere verzekeraar.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:59 schreef MadBear1983 het volgende:
[..]
Inmiddels lukt het wel zie ik. NA rekent 99,95 per maand en 79,12 bij vrijwillig eigen risico van 500.
Valt beetje tegen imho. Volgens mij zijn nu wel alle premies bekend.
Als je student bent is het overigens lager, volgens mij 89,90 per maand. Wel kan je dan niet het eigen risico verhogen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is wel aanzienlijk hoger dan dit jaar. Dan ga ik ook maar eens kijken naar een andere verzekeraar.
Hmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Die site werkt nog niet optimaal wat mij betreft en ik kan momenteel niet inloggen. Nog maar eens even goed uitzoeken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:29 schreef MadBear1983 het volgende:
[..]
Als je student bent is het overigens lager, volgens mij 89,90 per maand. Wel kan je dan niet het eigen risico verhogen.
Ik hoef alleen een basisverzekering, dus dat is in mijn geval niet zo belangrijk.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Belangrijkste is dat je nog geen overzicht van de vergoedingen krijgt. Dus je hebt geen idee hoe het aanbod zich verhoudt tot de prijs.
Niets, maar de tandartskosten wel.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat kan de verzekering er aan doen dat het eigen risico omhoog is gegaan?
Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:17 schreef rubje het volgende:
Vraagje aan de anderen.Ik heb gemerkt dat ik de afgelopen 3 jaren geen gebruik heb gemaakt van mijn zorgverzekering en heb naast de basis ook een 3 sterren aanvullende maar aangezien de eigen bijdrage al vrij hoog is,en ik altijd binnen die grens val als ik iets moet betalen,vraag ik mij af of ik niet gewoon die aanvullende eventjes laat vallen zodat ik alleen een basisverzekering heb gezien mijn goede gezondheid en daarmee dus ook mijn premiekosten druk.
Iemand?
Huh afgelopen jaar was het anders 98,75, een stijging van 1,20 is zo gek duur niet tochquote:Op vrijdag 18 november 2011 15:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is wel aanzienlijk hoger dan dit jaar. Dan ga ik ook maar eens kijken naar een andere verzekeraar.
Ik ging ervan uit dat dat bedrag ook voor studenten was, zoals ik later al zei is het blijkbaar slechts 89.90 en dat is natuurlijk meer dan prima.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:07 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Huh afgelopen jaar was het anders 98,75, een stijging van 1,20 is zo gek duur niet toch
Gewoon kijken wat voor dingen er gedekt worden door die aanvullende zekering en vervolgens bepalen of die dingen voor jou belangrijk zijn. Waarschijnlijk niet, anders had je er de afgelopen paar jaar wel gebruik van gemaakt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:33 schreef eight het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af.
Ik betaal nu 17 euro p.m. voor een uitgebreid aanvullende verzekering waar ik al ruim 2 jaar geen aanspraak op heb gemaakt.
Enerzijds ben ik er een beetje huiverig voor omdat alleen een basispakket zo kaal is maar het zijn wel 200 euro die ik kan besparen op iets waar ik (waarschijnlijk) geen gebruik van maak.
Ik wil sowieso verlagen naar beperkt aanvullend (8.50) maar volgens mij heb ik dat niet eens nodig.
Echt aantrekkelijk zijn die aanvullende verzekeringen ook niet nu er steeds minder vergoed wordt..
Ik zie niet wat er aan fysio in basis zit. Ze laten alleen aanvullend als informatie zien. Ze schieten daar een béétje te kortquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:50 schreef Tha_Duck het volgende:
Nette prijs van promovendum! Ook aanvullend goed te doen en de voor mij belangrijke dingen (kraam en fysio) zitten er in. Ik blijf lekker zitten dus
Dit is niet waar. Even goed de voorwaarden lezen voordat je wat plaatst:quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:46 schreef MadBear1983 het volgende:
[..]
Voor de duurdere behandelingen geldt een wachttijd van 6 maanden, je zult dus minimaal 6 maanden die verzekering moeten houden zonder dat je er aanspraak op kan maken (tenzij je dit jaar ook al bij FBTO zit).
Fysio zit, zoals overal, vanaf de 21e behandeling in de basis. Dat is dus niet iets waar een verzekering het verschil mee kan maken. Moet ik je het principe uitleggen van de basisverzekering?quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zie niet wat er aan fysio in basis zit. Ze laten alleen aanvullend als informatie zien. Ze schieten daar een béétje te kort
Dan nog. Normale verzekeringswebsites hebben een goed tabelletje waarin alles staat. Maar NA laat alleen maar aanvullend zien. Ik wil overwegen of ik wel of niet aanvullend wilt...quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:46 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Fysio zit, zoals overal, vanaf de 21e behandeling in de basis. Dat is dus niet iets waar een verzekering het verschil mee kan maken. Moet ik je het principe uitleggen van de basisverzekering?
We hadden het over Promovendum. Die hanteren zover ik heb gezien andere tarieven. Vorig jaar was er een heel duidelijk verkort overzicht, zit nu via de iPhone dus ik kijk straks even voor je op de PC.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan nog. Normale verzekeringswebsites hebben een goed tabelletje waarin alles staat. Maar NA laat alleen maar aanvullend zien. Ik wil overwegen of ik wel of niet aanvullend wilt...
Ok. Ik bedoel NA.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
We hadden het over Promovendum. Die hanteren zover ik heb gezien andere tarieven. Vorig jaar was er een heel duidelijk verkort overzicht, zit nu via de iPhone dus ik kijk straks even voor je op de PC.
Ik vind het ook vrij onduidelijkquote:Op zaterdag 19 november 2011 11:13 schreef Herkauwer het volgende:
Wat een gezeik weer zeg die zorgverzekeringen, ieder jaar weer alles moeten vergelijken. Van mij mag het systeem op de schop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |