Als je er nooit aan toekomt, hoef je het ook niet te betalen hè.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:19 schreef Verwerker het volgende:
Ik vind die eigen risico van 220 niet kunnen, de tering je betaalt al 100 nog wat per maand en dan mag je nog eens ruim 200 zelf betalen waar je als gezonde jongere nooit aan toekomt
Ik denk dat het dus voordeliger is om mijn eigen risico op max te zettenquote:Op woensdag 16 november 2011 19:52 schreef pussywillow het volgende:
Als "gezonde jongere" heb je toch sowieso nauwelijks zorgkosten? Je gaat misschien eens een keertje naar de huisarts omdat je een SOA hebt, maar dat valt niet onder het eigen risico. En als je echt een dure behandeling (operatie of iets dergelijks) nodig hebt dan kost dat meteen honderden of zelfs duizenden euro's, daar valt die ¤220 natuurlijk bij in het niet.
Ai, ik maak een denk fout, ik keek specifiek naar alleen de tandarts kosten.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:38 schreef pussywillow het volgende:
Je betaalt dus 12 * 26,40 = ¤316,80 aan premie en krijgt dan maximaal 450 * 0,75 = ¤337,50 vergoed. Oftewel een voordeel van hooguit 20 euro, en dat is alleen als je daadwerkelijk minimaal die ¤450 aan kosten maakt (en dat is nogal wat)Slaat dus nergens op om die verzekering te nemen als het je alleen om de tandartskosten gaat.
Alsof mijn bijdrage aan de zorgkosten als werkende vooral van m'n maandelijkse premieafdracht komt.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:19 schreef Verwerker het volgende:
de tering je betaalt al 100 nog wat per maand
Vooral dat jaquote:Op woensdag 16 november 2011 20:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alsof mijn bijdrage aan de zorgkosten als werkende vooral van m'n maandelijkse premieafdracht komt.
Het is een verzekering geen abonnement.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:19 schreef Verwerker het volgende:
Ik vind die eigen risico van 220 niet kunnen, de tering je betaalt al 100 nog wat per maand en dan mag je nog eens ruim 200 zelf betalen waar je als gezonde jongere nooit aan toekomt
Bedankt voor je antwoord! Heb inderdaad al wat gezocht.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
VGZ en CZ hebben allebei pakketten met H&B (OHRA heeft er ook twee trouwens) en doen allebei alleen aan tandheelkundige selectie op het uitgebreidste pakket. Als je verder tevreden bent over OHRA zou je kunnen kiezen voor CZ, is één bedrijf. Zijn vast nog een hoop verzekeraars die H&B vergoeden maar even geen tijd om te zoeken
Had ik ook!!!quote:Raar, de consumentenbondvergelijker. Die zet een verzekering van 220 per maand in mijn rijtje.
Ik geloof nooit dat dat klopt.
Ja, maar Zekur is op dat gebied wel véél beperkter dan AnderZorg. AnderZorg heeft contracten met vrijwel alle ziekenhuizen, Zekur met maar een paar.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:00 schreef Tha_Duck het volgende:
Zekur en Anderzorg werken toch met gecontracteerde zorg voor niet spoedeisende ingrepen?
Interessant om te weten, moet er niet aan denken dat ik 50 km moet rijden naar een ziekenhuis voor iets simpelsquote:Op donderdag 17 november 2011 13:16 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ja, maar Zekur is op dat gebied wel véél beperkter dan AnderZorg. AnderZorg heeft contracten met vrijwel alle ziekenhuizen, Zekur met maar een paar.
AnderZorg is wat dat betreft gewoon Menzis. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze geen contract hadden met een zorginstelling. Van ziekenhuis tot huisarts en van KID kliniek tot fysio.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:20 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Interessant om te weten, moet er niet aan denken dat ik 50 km moet rijden naar een ziekenhuis voor iets simpels
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |