Vreemd dat Argentinie erop staat in het rood. Zo´n beetje iedereen die ik hier ken heeft wel een dubbel paspoort ivm (voor)ouders die uit Europa kwamenquote:Op maandag 7 november 2011 16:26 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
WIkipedia geeft een mooi kaartje van landen die de dubbele nationaliteit altijd toestaan, en de landen die het meestal niet toestaan; http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_nationaliteit
Behalve de Argentijnse indianen natuurlijk. ..ow wacht..quote:Op maandag 7 november 2011 17:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vreemd dat Argentinie erop staat in het rood. Zo´n beetje iedereen die ik hier ken heeft wel een dubbel paspoort ivm (voor)ouders die uit Europa kwamenHeb me er nooit in verdiept, maar mijn vrouw wil wel haar Hongaarse paspoort gaan aanvragen (oma was Hongaarse) ivm eventuele mogelijkheden om in NL te gaan wonen en voor zover ik weet is dat geen enkel probleem...
Helaas is die kaart ook niet correct.....quote:Op maandag 7 november 2011 16:26 schreef StarmanFR het volgende:
WIkipedia geeft een mooi kaartje van landen die de dubbele nationaliteit altijd toestaan, en de landen die het meestal niet toestaan; http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_nationaliteit
Dan vraag ik mij af wat jij vind vallen onder een "emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond". Het lijkt me immers dat het merendeel van de emigranten, emigreren uit Nederland omdat ze denken een leuker/beter leven te leiden in een ander land. Je hoeft Nederland daarvoor nog niet meteen een kutland te vinden.quote:Op zondag 6 november 2011 14:19 schreef SeLang het volgende:
Overigens ken ik persoonlijk geen enkele (succesvolle) emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond.
Precies.... de notie dat als wel eens zou willen weten wat er nog meer in de wereld te vinden is, dat je dan automatisch Nederland zou moeten haten, is iets wat ik niet begrijp.quote:Op woensdag 9 november 2011 00:38 schreef Thas het volgende:
Dan vraag ik mij af wat jij vind vallen onder een "emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond". Het lijkt me immers dat het merendeel van de emigranten, emigreren uit Nederland omdat ze denken een leuker/beter leven te leiden in een ander land. Je hoeft Nederland daarvoor nog niet meteen een kutland te vinden.
Sommige mensen gaan ook gewoon voor het avontuur. Als je een beetje zakelijk aangelegd bent, en je hebt geen kinderen die je graag op Nederlandse scholen wil hebben, dan kun je in enorm veel landen succesvol zijn, genoeg verdienen voor medische voorzieningen, en sparen voor je pensioen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is het eigenlijk in 2009 en 2010 gegaan, lijkt me dat mensen eerder voor zekerheid gaan en die vinden ze in Nederland
Bovendien verandert die blik ook, heb ik gemerkt. Met de plaats waar je woont, de situatie waarin je zit, de lengte van de tijd dat je uit NL weg bent....quote:Op woensdag 9 november 2011 02:03 schreef maartena het volgende:
Iemand die een tijdje aan de buitenkant heeft gestaan, en Nederland vanuit het buitenland met andere ogen heeft bekeken, heeft misschien bepaalde kritiek die een Nederlander die nooit meer dan een paar weken vakantie in een ander land niet heeft, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat men Nederland ook meteen een kutland vind.
Heeft te maken met de regels van het Europese land. Als jij bijvoorbeeld kan aantonen dat je overgrootopa een Italiaan was, heb je recht op een Italiaans paspoort.quote:Op maandag 7 november 2011 17:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vreemd dat Argentinie erop staat in het rood. Zo´n beetje iedereen die ik hier ken heeft wel een dubbel paspoort ivm (voor)ouders die uit Europa kwamenHeb me er nooit in verdiept, maar mijn vrouw wil wel haar Hongaarse paspoort gaan aanvragen (oma was Hongaarse) ivm eventuele mogelijkheden om in NL te gaan wonen en voor zover ik weet is dat geen enkel probleem...
Wat doe je hier dan?quote:Op woensdag 9 november 2011 08:41 schreef cempexo het volgende:
Gistermiddag gereden van de Duitse grens (Enschede) naar Den Haag. Afstand plm 200 km.
De reistijd was plm 3,5 uur, geen files deze keer. Te idioot voor woorden !!
Veel agressie onderweg die ik in mijn emigratieland nooit, ik herhaal nooit, tegenkom....rechts inhalen, boven op je bumper gaan zitten, geen ruimte geven om naar links te gaan, met lichten seinen, toeteren, vingertje opheffen. Kortom er is niets veranderd.
De overheid treedt niet op dus. Die wil graag je geld hebben, de benzineaccijns. Nederland heeft de hoogste benzineprijs ter wereld. Inklusief het kwartje van inmiddels miljonair Wim Kok.
Oplossing: rijbewijsleeftijd naar 21 jaar, ambtenaren uit de auto, uitkeringsgerechtigden niet meer auto laten rijden maar per openbaar vervoer. Ze kunnen het toch niet betalen, zeggen ze...Dat zijn er al enkele miljoenen.
Voor Argies van geboorte geen probleem, als je genatualiseerd bent moet je Argentijnse pas opgevenquote:Op maandag 7 november 2011 17:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zeker naar Den Haag om je kostbare Nederlandse paspoort te verlengen hmm?? Word het geen tijd om gewoon DEEN te worden, je woont er toch al lang genoeg om te naturaliseren? Of wil je je Nederlandse nationaliteit toch niet opgeven?quote:Op woensdag 9 november 2011 08:41 schreef cempexo het volgende:
Gistermiddag gereden van de Duitse grens (Enschede) naar Den Haag. Afstand plm 200 km.
quote:Op woensdag 9 november 2011 08:41 schreef cempexo het volgende:
Oplossing: rijbewijsleeftijd naar 21 jaar, ambtenaren uit de auto, uitkeringsgerechtigden niet meer auto laten rijden maar per openbaar vervoer. Ze kunnen het toch niet betalen, zeggen ze...Dat zijn er al enkele miljoenen.
Files kostten het Nederlandse bedrijfsleven 800 miljoen tot 1,2 miljard euro in 2009. Dat blijft zo of wordt nog veel hoger.quote:
Een betere wereld begint bij jezelf.quote:Op donderdag 10 november 2011 08:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
Files kostten het Nederlandse bedrijfsleven 800 miljoen tot 1,2 miljard euro in 2009. Dat blijft zo of wordt nog veel hoger.
http://www.nuzakelijk.nl/(...)12-miljard-euro.html
Je kunt ook de ambtenaren en de uitkeringsgerechtigden een boete geven, bv 10 cent per kilometer.
Geef de werkende mens die de economie gezond kan houden voorrang. Het moet gewoon, zie ook:
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
met dit deeltje ben ik het toch echt wel eens...!quote:Op woensdag 9 november 2011 08:41 schreef cempexo het volgende:
De reistijd was plm 3,5 uur, geen files deze keer. Te idioot voor woorden !!
Veel agressie onderweg die ik in mijn emigratieland nooit, ik herhaal nooit, tegenkom....rechts inhalen, boven op je bumper gaan zitten, geen ruimte geven om naar links te gaan, met lichten seinen, toeteren, vingertje opheffen. Kortom er is niets veranderd.
De overheid treedt niet op dus. Die wil graag je geld hebben, de benzineaccijns. Nederland heeft de hoogste benzineprijs ter wereld. Inklusief het kwartje van inmiddels miljonair Wim Kok.
...knip...
Infrastructuur waardeloos in Nederland? Ga eens snel een keer kijken hoe het er in andere landen voor staat!quote:Op donderdag 10 november 2011 09:00 schreef woid het volgende:
[..]
met dit deeltje ben ik het toch echt wel eens...!
infrastructuur en mentaliteit in NL is waardeloos (of komt het door de overbevolking)
Vannacht in een woonwijk in den Haag een plek gezocht om te parkeren. Na 20 minuten eindelijk eentje gevonden, moest daarna nog 10 minuten lopen.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Infrastructuur waardeloos in Nederland? Ga eens snel een keer kijken hoe het er in andere landen voor staat!
Er is bijna geen plek in Nederland waar je niet via asfalt kan komen. Dat er veel andere mensen(tegelijk) van het asfalt gebruik maken dat ontken ik niet.
Jij bent wel erg vaak in Nederland.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:22 schreef cempexo het volgende:
[..]
Vannacht in een woonwijk in den Haag een plek gezocht om te parkeren. Na 20 minuten eindelijk eentje gevonden, moest daarna nog 10 minuten lopen.
Wat is er misgegaan in nederland ?
hooguit 1 maal per jaar een paar dagen. Destemeer vallen de verschillen op. Als je hetzelfde dagelijks meemaakt valt het niet meer op en wordt de acceptatie van iets steeds gemakkelijkerquote:Op donderdag 10 november 2011 09:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Jij bent wel erg vaak in Nederland.
Die moet ingelijst worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:25 schreef cempexo het volgende:
[..]
hooguit 1 maal per jaar een paar dagen. Destemeer vallen de verschillen op. Als je hetzelfde dagelijks meemaakt valt het niet meer op en wordt de acceptatie van iets steeds gemakkelijker
asvalt is er genoeg ja.., in mijn optiek veeeel te veel, de lijntjes en pijltjes worden er alleen zo belazerd op gekalkt, waardoor het de infrastructuur niet bevorderd.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Infrastructuur waardeloos in Nederland? Ga eens snel een keer kijken hoe het er in andere landen voor staat!
Er is bijna geen plek in Nederland waar je niet via asfalt kan komen. Dat er veel andere mensen(tegelijk) van het asfalt gebruik maken dat ontken ik niet.
Ik heb auto gereden in verschillende grote Europese steden, Barcelona, Londen, Parijs, New York ect etc.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:27 schreef woid het volgende:
[..]
asvalt is er genoeg ja.., in mijn optiek veeeel te veel, de lijntjes en pijltjes worden er alleen zo belazerd op gekalkt, waardoor het de infrastructuur niet bevorderd.
maar hoofdzakelijk is de overbevolking en de mentaliteit een groter probleem.
ik ben het eens dat er landen zijn waar het nog slechter is, daar zou ik ook niet heen willen emigreren. daar waar ik zit is het in iedergeval stukken beter, wat je merkt bij bv invoegen van 2 naar 1 baan..,
hier probert niemand de ander het leven zuur te maken in de auto, iedereen laat de ander ertussen...
etc.
mentaliteit.
Nou.... de kwaliteit van het Nederlands wegenstelsel is toch echt wel 1 van de betere van Europa. Je ziet het iedere keer weer als je de Belgische grens over rijdt.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:00 schreef woid het volgende:
infrastructuur en mentaliteit in NL is waardeloos (of komt het door de overbevolking)
ik heb ook in Guatemalastad gereden..., daar is het nog erger.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:30 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb auto gereden in verschillende grote Europese steden, Barcelona, Londen, Parijs, New York ect etc.
De hufterigheid in nederland is met kop en schouders de hoogste. Een auto bestuurt zichzelf niet wel de bestuurder!!
En als je daarna de Luxembourgse grens overrijdt heb je en goed asfalt en geen files... Ik denk niet dat er in Nederland mensen klagen over de kwaliteit van asfalt, wel over de kwantiteit.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou.... de kwaliteit van het Nederlands wegenstelsel is toch echt wel 1 van de betere van Europa. Je ziet het iedere keer weer als je de Belgische grens over rijdt.
Of Boedapest.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:33 schreef woid het volgende:
[..]
ik heb ook in Guatemalastad gereden..., daar is het nog erger.
idd.. er is te veel..!quote:Op donderdag 10 november 2011 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En als je daarna de Luxembourgse grens overrijdt heb je en goed asfalt en geen files... Ik denk niet dat er in Nederland mensen klagen over de kwaliteit van asfalt, wel over de kwantiteit.
Wat in andere Europese steden vaak nog een stuk erger is dan in Nederland. Het enige verschil is dat wanneer je daar je neus er tussen zet je niet meteen een disco aan groot licht en claxon krijgt.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:32 schreef maartena het volgende:
Nou.... de kwaliteit van het Nederlands wegenstelsel is toch echt wel 1 van de betere van Europa. Je ziet het iedere keer weer als je de Belgische grens over rijdt.
De mentaliteit, tja, dat is een ander verhaal. Nederlandse automobilisten hebben inderdaad wel erg vaak een "Jij-komt-er-niet-tussen" mentaliteit op de snelweg, want oh-wee als een invoeger niet ACHTER jou invoegt.
Er zijn teveel mensen die een auto bezitten en mensen willen een auto vlakbij huis neerzetten en klagen vervolgens dat ze dan 20 minuten moeten zoeken.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:22 schreef cempexo het volgende:
Vannacht in een woonwijk in den Haag een plek gezocht om te parkeren. Na 20 minuten eindelijk eentje gevonden, moest daarna nog 10 minuten lopen.
Daarom een oprit.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn teveel mensen die een auto bezitten en mensen willen een auto vlakbij huis neerzetten en klagen vervolgens dat ze dan 20 minuten moeten zoeken.
Werd er in Nederland maar zo goed auto gereden als in Parijs, dan zou alles beter zijn... In Parijs zijn nooit files, nooit ongelukken en alle bestuurders glimlachen en wuiven naar elkaar terwijl ze elkaar beleefd voorrang geven..quote:Op donderdag 10 november 2011 09:30 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb auto gereden in verschillende grote Europese steden, Barcelona, Londen, Parijs, New York ect etc.
De hufterigheid in nederland is met kop en schouders de hoogste. Een auto bestuurt zichzelf niet wel de bestuurder!!
quote:Op donderdag 10 november 2011 10:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is een optie, je bent tenslotte niet verplicht om in de stad te gaan wonen.
Bij nieuwbouwwijken heeft de overheid alle kans om die problemen te voorkomen. Dat doen ze echter niet, in het kader van autootje pesten maken ze net te weinig parkeerruimte per huis. Het resultaat: veel meer voertuigbewegingen in de woonwijk, precies waar je het niet zou willen hebben.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn teveel mensen die een auto bezitten en mensen willen een auto vlakbij huis neerzetten en klagen vervolgens dat ze dan 20 minuten moeten zoeken.
idd...quote:Op donderdag 10 november 2011 10:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bij nieuwbouwwijken heeft de overheid alle kans om die problemen te voorkomen. Dat doen ze echter niet, in het kader van autootje pesten maken ze net te weinig parkeerruimte per huis. Het resultaat: veel meer voertuigbewegingen in de woonwijk, precies waar je het niet zou willen hebben.
quote:Op donderdag 10 november 2011 10:47 schreef 3-voud het volgende:
Mensen emigreren om een tekort aan parkeerplaatsen?
Want in het buitenland zijn steden magische plaatsen waar altijd direct een gratis en veilige parkeerplaats beschikbaar is als je hem nodig hebt.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:47 schreef 3-voud het volgende:
Het is inderdaad cruciaal om voor iets positiefs te vertrekken ipv iets "negatiefs" achter te laten. Hoewel een combinatie vd 2 mogelijk isquote:Op zondag 6 november 2011 14:19 schreef SeLang het volgende:
Ik ben al sinds begin 2000 weg uit NL. En zoals ik al vaak heb geschreven in andere topics met ontevreden wannabe emigranten: de reden was absoluut niet omdat ik Nederland "zat" was ofzo. In tegendeel, ik denk nog steeds dat NL een van de allerbeste landen ter wereld is om te wonen. Mijn reden voor emigratie was gewoon het verbreden van mijn horizon en interessante kansen elders.
Het grootste deel van de zure klagers zal hopeloos mislukken in het buitenland, als ze tenminste überhaupt de stap durven zetten om daadwerkelijk te vertrekken (de ervaring leert dat 99% uiteindelijk niet durft om het comfortabele gespreide Nederlandse bedje te verlaten). Ze zullen namelijk te maken krijgen met tegenslagen dus als je nu al loopt te klagen en te zeuren dan geef ik je geen goede prognose.
Overigens ken ik persoonlijk geen enkele (succesvolle) emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond.
De eerste keer dat ik om een post van jou moest grinniken. Meestal moet ik janken.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:47 schreef 3-voud het volgende:
Noem er eens 1tje?quote:Op donderdag 10 november 2011 10:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Want in het buitenland zijn steden magische plaatsen waar altijd direct een gratis en veilige parkeerplaats beschikbaar is als je hem nodig hebt.
Guatemala stad. (have fun)quote:Op donderdag 10 november 2011 11:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Noem er eens 1tje?
Heb net de wintersport geboekt, ik kan nog annuleren.
Je lult.quote:
shit... hij trapt er niet in.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je lult.
Volgens wiki is die stad zo onveilig als wat, wordt er nergens gerept over magische parkeerplaatsen... en skien kun je helemaal uit je hoofd zetten.
Men besloot historische straten en historische gebouwen niet af te breken om overal parkeerplaatsen en garages te bouwen. Dat komt nog wel eens voor in oudere steden. In Parijs, Kopenhagen, London, Barcelona, en ook in New York kun je daardoor ook moeilijk parkeren. Woonwijken zijn vaak gebouwd in tijden dat er nog niet zoveel auto's waren.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:22 schreef cempexo het volgende:
Nah, bendk/cempexo MOET gewoon wat te klagen hebben.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:47 schreef 3-voud het volgende:
Dit klopt inderdaad wel heel erg. Zie Leidsche Rijn bijvoorbeeld. Ikzelf ben opgegroeid in een jaren-70 wijk, en daar hadden ze parkeerplek voor anderhalve auto per huis, omdat dat de welvaartstandaard was in de jaren 70: 1 auto per huis, en sommigen hadden er dan 2. Maar er mag ook op de weg geparkeerd worden, en omdat de wegen redelijk ruim waren opgezet in de woonerven, was dat allemaal geen probleem, en kon men in de jaren 90, toen iedereen 2 of 3 auto's leek te hebben (thuiswonende kinderen die hun eerste auto kochten etc) toch allemaal parkeren.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Bij nieuwbouwwijken heeft de overheid alle kans om die problemen te voorkomen. Dat doen ze echter niet, in het kader van autootje pesten maken ze net te weinig parkeerruimte per huis. Het resultaat: veel meer voertuigbewegingen in de woonwijk, precies waar je het niet zou willen hebben.
Dit topic gaat over de huidige ontevredenheid in Nederland, iets dat emigratie zou veroorzaken.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:58 schreef Barbusse het volgende:
Gaat dit topic nu over parkeer- en verkeersfrustraties of over wonen in het buitenland?
Oke dan, ik dacht alquote:Op donderdag 10 november 2011 21:22 schreef Individual het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de huidige ontevredenheid in Nederland, iets dat emigratie zou veroorzaken.
We zijn nu op het punt gekomen dat we weten dat emigratie vrij stabiel is over de afgelopen jaren en dat de mensen die alles zo verschrikkelijk vinden in NL en daarom willen verhuizen weinig kans van slagen hebben. Dan hebben we een nep-emigrant die constant blijft zeuren waardoor de discussie off-topic gaat.
Voor het echte wonen in het buitenland hebben we een speciaal subforum. (KAA -> EeE)
Hehe, dat klopt. Ik wordt zelf ook als heel direct en hard gezien, terwijl ik toch echt hard mijn best doe om vriendelijk, beleefd en geduldig te zijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oke dan, ik dacht alBen twee jaar weg uit NL, en nog geen seconde spijt van gehad. Maar ik ben niet vertrokken omdat Nederland zo verschrikkelijk was. Het enige dat mij nu opvalt, is dat Nederlanders vaak lomp en brutaal overkomen op buitenlanders, terwijl ze het zelf zien als open en direct.
quote:Op donderdag 10 november 2011 21:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hehe, dat klopt. Ik wordt zelf ook als heel direct en hard gezien, terwijl ik toch echt hard mijn best doe om vriendelijk, beleefd en geduldig te zijn.als ik niet zo mijn best zou doen dan zouden ze me waarschijnlijk lomp en brutaal vinden...
Dat komt omdat het land tegelijkertijd overspoeld wordt door gelukszoekers en haatbaarden natuurlijkquote:Op donderdag 10 november 2011 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Dit soort berichten zijn er elke paar maanden. Het is vreemd dat Nederland nog niet volledig leeg is.
Iets willen, en iets ook daadwerkelijk doen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Achter een computerscherm op een forum is iedereen natuurlijk een heel grote jongen:quote:Op donderdag 10 november 2011 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Dit soort berichten zijn er elke paar maanden. Het is vreemd dat Nederland nog niet volledig leeg is.
hehe, een Spaanse vriend van me die in NL woont vertelde me vol overtuiging dat hij niet terugging naar Spanje omdat Zapatero de verkiezingen gewonnen had. Niet dat hij me ooit eerder had verteld dat hij van plan was terug te gaanquote:Op donderdag 10 november 2011 23:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Iets willen, en iets ook daadwerkelijk doen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Achter een computerscherm op een forum is iedereen natuurlijk een heel grote jongen:
"Als de PvdA de verkiezingen wint hè, nou dan ben ik dus echt weg uit dit land".
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik zo'n uitspraak voorbij zie komen. Dan gaan we 2 jaar verder, opeens winnen de PvdA de verkiezingen, en de user in kwestie heeft dan wel weer een smoesje waarom ie dan toch maar niet vertrekt.
Kwestie van "geen woorden maar daden". En in veel gevallen van mensen die om wat voor reden dan ook willen emigreren, blijft het meestal bij woorden.
Hehe, de spijker op zijn kop. We moeten in Nederland ook keuzes maken, zoveel ruimte hebben we niet. (door al die luie immigranten natuurlijkquote:Op donderdag 10 november 2011 23:54 schreef Redefine het volgende:
Twintig minuten zoeken naar een parkeerplek is ook alleen maar van toepassing op parkeren in het centrum, en eigenlijk alleen als je direct bij winkels zit. Parkeren in gewone woongebieden (die zelfs dichtbij het centrum kunnen liggen) kan ook lastig zijn. Maar dan is het een kwestie dat je niet in je eigen straat kan parkeren, maar een paar honderd meter verderop wel. Enkele uitzonderingen daargelaten, maar op bijvoorbeeld de grachten konden mensen twintig jaar geleden waarschijnlijk hun auto ook al niet kwijt.
In het verkeer zijn wij Nederlanders zeker hufters en ritsen kunnen we al helemaal niet. Maar roepen dat het in Barcelona en Parijs minder erg is (sterker nog wij steken daar met kop en schouders bovenuit), slaat natuurlijk nergens op. Hoe verder je in Europa afzakt, hoe erger de verkeersmentaliteit wordt. Tot en met Italië aan toe, waar de enige deukvrije auto, een nieuwe auto is.
Maar ja we weten natuurlijk al langer dat cempexo een goedkope troll is.
Tiny veiled, I am so cool because I live in the USquote:Op donderdag 10 november 2011 23:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Iets willen, en iets ook daadwerkelijk doen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Achter een computerscherm op een forum is iedereen natuurlijk een heel grote jongen:
"Als de PvdA de verkiezingen wint hè, nou dan ben ik dus echt weg uit dit land".
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik zo'n uitspraak voorbij zie komen. Dan gaan we 2 jaar verder, opeens winnen de PvdA de verkiezingen, en de user in kwestie heeft dan wel weer een smoesje waarom ie dan toch maar niet vertrekt.
Kwestie van "geen woorden maar daden". En in veel gevallen van mensen die om wat voor reden dan ook willen emigreren, blijft het meestal bij woorden.
quote:Op zondag 6 november 2011 14:19 schreef SeLang het volgende:
Ik ben al sinds begin 2000 weg uit NL. En zoals ik al vaak heb geschreven in andere topics met ontevreden wannabe emigranten: de reden was absoluut niet omdat ik Nederland "zat" was ofzo. In tegendeel, ik denk nog steeds dat NL een van de allerbeste landen ter wereld is om te wonen. Mijn reden voor emigratie was gewoon het verbreden van mijn horizon en interessante kansen elders.
Het grootste deel van de zure klagers zal hopeloos mislukken in het buitenland, als ze tenminste überhaupt de stap durven zetten om daadwerkelijk te vertrekken (de ervaring leert dat 99% uiteindelijk niet durft om het comfortabele gespreide Nederlandse bedje te verlaten). Ze zullen namelijk te maken krijgen met tegenslagen dus als je nu al loopt te klagen en te zeuren dan geef ik je geen goede prognose.
Franse auto's hadden vroeger niet voor niets rubberen blokken op de bumpers.... Parkeren in Parijs is meestal iets van.... insteken... *bump* tegen de auto voor je. Wielen draaien, *bump* tegen de auto achter je. *bump* *bump* *bump* *bump* *bump*... Zo, hij staat. Nee wacht. *bump* *bump*. Zo staat ie beter.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:54 schreef Redefine het volgende:
In het verkeer zijn wij Nederlanders zeker hufters en ritsen kunnen we al helemaal niet. Maar roepen dat het in Barcelona en Parijs minder erg is (sterker nog wij steken daar met kop en schouders bovenuit), slaat natuurlijk nergens op. Hoe verder je in Europa afzakt, hoe erger de verkeersmentaliteit wordt. Tot en met Italië aan toe, waar de enige deukvrije auto, een nieuwe auto is.
Als de mentaliteit waardeloos zou zijn. (daar merk ik niet zoveel van, ik vind de mentaliteit en het gemiddelde rijgedrag hier best wel meevallen, mensen die dat zeggen zijn bv. nog nooit in een land als Polen geweest of op de ringweg van Parijs) dan komt het door de betutteling van de overheid. Overal komen snelheidsverlagingen ( de spitsstrook van de A12 bv. tussen afslag Zoetermeer/Pijnacker en het pompstation na afslag Zoeterneer Centrum is van 120 naar 100 gaan, heb ik gelezen) en de 60 km zones, 30 km zones met de bijbehorende verkeersdrempels en wegversmallingen. Ik vind dat de overheid hier een beetje zijn doel voorbij schiet, en het principe ''voorkomen is beter dan genezen'' is hier tot in het extreme genomen. De vraag is wanneer de maatregelen ophouden, en de wegen laten zoals het is ? Anders ben ik bang dat je niks meer mag doen met een auto in Nederland.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:00 schreef woid het volgende:
[..]
met dit deeltje ben ik het toch echt wel eens...!
Maar waar lees jij dat hij in Denemarken woont ? Hij houdt het over zijn situatie nogaal vaag, na zijn posts te hebben gelezen heb ik geen idee waar hij woont, als hij buiten Nederland woont.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Zeker naar Den Haag om je kostbare Nederlandse paspoort te verlengen hmm?? Word het geen tijd om gewoon DEEN te worden, je woont er toch al lang genoeg om te naturaliseren? Of wil je je Nederlandse nationaliteit toch niet opgeven?
In NYC doen ze er nog een schepje bovenop en ik heb ze heel grof andere auto's uit de weg zien duwen. Nudge bars:quote:Op vrijdag 11 november 2011 02:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Franse auto's hadden vroeger niet voor niets rubberen blokken op de bumpers.... Parkeren in Parijs is meestal iets van.... insteken... *bump* tegen de auto voor je. Wielen draaien, *bump* tegen de auto achter je. *bump* *bump* *bump* *bump* *bump*... Zo, hij staat. Nee wacht. *bump* *bump*. Zo staat ie beter.
Zie hier voor die rubberen blokken:
Voor:
[ afbeelding ]
Achter:
[ afbeelding ]
Op nieuwere auto's, doen de Fransen het niet meer. De klassiekere auto's hebben ze bijna allemaal, van die rubberen "parkeer" blokken.![]()
Zolderkameria is ook al een paar keer genoemd..quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:58 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Maar waar lees jij dat hij in Denemarken woont ? Hij houdt het over zijn situatie nogaal vaag, na zijn posts te hebben gelezen heb ik geen idee waar hij woont, als hij buiten Nederland woont.
Het vermoeden bestaat dat hij een kloon is van bendk. Hij schrijft ook net zoals hem, en iedere keer dat ik hem aanspreek over Denemarken, ontkent hij het niet. En zolang hij dat niet doet, hou ik het op Denemarken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:58 schreef StarmanFR het volgende:
Maar waar lees jij dat hij in Denemarken woont ? Hij houdt het over zijn situatie nogaal vaag, na zijn posts te hebben gelezen heb ik geen idee waar hij woont, als hij buiten Nederland woont.
Het is wel typisch Nederlands. Alles is perfect geregeld voor als je een brave burger bent die braaf in z'n hokje blijft zitten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:56 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als de mentaliteit waardeloos zou zijn. (daar merk ik niet zoveel van, ik vind de mentaliteit en het gemiddelde rijgedrag hier best wel meevallen, mensen die dat zeggen zijn bv. nog nooit in een land als Polen geweest of op de ringweg van Parijs) dan komt het door de betutteling van de overheid. Overal komen snelheidsverlagingen ( de spitsstrook van de A12 bv. tussen afslag Zoetermeer/Pijnacker en het pompstation na afslag Zoeterneer Centrum is van 120 naar 100 gaan, heb ik gelezen) en de 60 km zones, 30 km zones met de bijbehorende verkeersdrempels en wegversmallingen. Ik vind dat de overheid hier een beetje zijn doel voorbij schiet, en het principe ''voorkomen is beter dan genezen'' is hier tot in het extreme genomen. De vraag is wanneer de maatregelen ophouden, en de wegen laten zoals het is ? Anders ben ik bang dat je niks meer mag doen met een auto in Nederland.
Ja, ik heb gelezen dat bendk geband is ? Maar waarom eigenlijk ? Hij liep de boel niet te spammen voor zover ik zijn posts gelezen heb, hij was alleen totaal niet dol op Nederland. Maar dat mag niet de reden zijn om zo'n iemand te bannen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Het vermoeden bestaat dat hij een kloon is van bendk. Hij schrijft ook net zoals hem, en iedere keer dat ik hem aanspreek over Denemarken, ontkent hij het niet. En zolang hij dat niet doet, hou ik het op Denemarken.
Ik denk dat de posts waar hij volledig door het lint ging zijn verwijderd.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:26 schreef StarmanFR het volgende:
Ja, ik heb gelezen dat bendk geband is ? Maar waarom eigenlijk ? Hij liep de boel niet te spammen voor zover ik zijn posts gelezen heb, hij was alleen totaal niet dol op Nederland. Maar dat mag niet de reden zijn om zo'n iemand te bannen.
En wanneer ging hij door het lint ? Ging dat over zijn mening Nederland, en dat liep uit op een scheldtirrade omdat andere mensen Nederland wilden verdedigen, ofzo iets ?quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat de posts waar hij volledig door het lint ging zijn verwijderd.
1 groot verschil tussen de VS en Nederland wat ik heb gemerkt, is de afwezigheid van bumperklevers in de VS. Ze zijn er natuurlijk wel, (idioten heb je overal) maar in VEEL mindere mate dan in Nederland. Dat zal er ook deels mee te maken hebben dat rechts inhalen toegestaan is, en het tevens toegestaan is je rijstrook aan te houden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:56 schreef StarmanFR het volgende:
Als de mentaliteit waardeloos zou zijn. (daar merk ik niet zoveel van, ik vind de mentaliteit en het gemiddelde rijgedrag hier best wel meevallen, mensen die dat zeggen zijn bv. nog nooit in een land als Polen geweest of op de ringweg van Parijs) dan komt het door de betutteling van de overheid. Overal komen snelheidsverlagingen ( de spitsstrook van de A12 bv. tussen afslag Zoetermeer/Pijnacker en het pompstation na afslag Zoeterneer Centrum is van 120 naar 100 gaan, heb ik gelezen) en de 60 km zones, 30 km zones met de bijbehorende verkeersdrempels en wegversmallingen. Ik vind dat de overheid hier een beetje zijn doel voorbij schiet, en het principe ''voorkomen is beter dan genezen'' is hier tot in het extreme genomen. De vraag is wanneer de maatregelen ophouden, en de wegen laten zoals het is ? Anders ben ik bang dat je niks meer mag doen met een auto in Nederland.
Pff... een jaar of zo geleden? Anderhalf misschien? Weet even niet meer precies waar, interesseert me ook niet zo eigenlijk, maar ik weet nog wel dat hij enorm op de man speelde, mensen uitschold, beledigde, etc.... en dat doe je maar een paar keer voordat de admins dat spuugzat worden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:40 schreef StarmanFR het volgende:
En wanneer ging hij door het lint ? Ging dat over zijn mening Nederland, en dat liep uit op een scheldtirrade omdat andere mensen Nederland wilden verdedigen, ofzo iets ?
Als hij dat meerdere keren gedaan heeft en zijn gedrag niet veranderd, dan is het wel normaal dat hij niet meer mag terugkomen, als hij de sfeer verziekt en niet meer normaal wilt discussieren.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Pff... een jaar of zo geleden? Anderhalf misschien? Weet even niet meer precies waar, interesseert me ook niet zo eigenlijk, maar ik weet nog wel dat hij enorm op de man speelde, mensen uitschold, beledigde, etc.... en dat doe je maar een paar keer voordat de admins dat spuugzat worden.
Ben jij (ook) een clone??quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:40 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En wanneer ging hij door het lint ? Ging dat over zijn mening Nederland, en dat liep uit op een scheldtirrade omdat andere mensen Nederland wilden verdedigen, ofzo iets ?
Nee, waarom vraag je en denk je dat ?quote:
Lees je eigen reacties nog eens en dan begrijp je het misschienquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:52 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nee, waarom vraag je en denk je dat ?
Idd. Maar blijkbaar miste hij fok.nl toch genoeg om een kloon aan te maken. Er zullen in .dk wel geen leuke fora zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:51 schreef StarmanFR het volgende:
Als hij dat meerdere keren gedaan heeft en zijn gedrag niet veranderd, dan is het wel normaal dat hij niet meer mag terugkomen, als hij de sfeer verziekt en niet meer normaal wilt discussieren.
Er is in Nederland genoeg ruimte, maar we willen allemaal in de randstad wonen he, dus dan wordt het lastig. En ik vind dat het parkeerprobleem nou niet iets is, wat we aan de immigranten moeten gaan koppelen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 00:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hehe, de spijker op zijn kop. We moeten in Nederland ook keuzes maken, zoveel ruimte hebben we niet. (door al die luie immigranten natuurlijk)
Puur uit interesse, woon je in Nederland of ergens anders?
quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Zolderkameria is ook al een paar keer genoemd..
Ik heb tijdens mijn vakantie drie weken durende vakantie door het zuidwesten van de USA (door Las-Vegas-San Francisco en Los Angeles) in 2005 gemerkt dat autorijden daar erg relax en rustig, en je voelt je daar totaal niet opgejaagd en mensen zitten daar niet dicht op je bumper. Het type wegbeeld is daar ook heel anders, veel ruimte, veel rijstroken en je hoeft ook niet perse links of rechts te rijden. In Nederland is het vaak allemaal zo krap met meestal twee of drie rijbanen op de snelweg, die dikwijls overbeladen zijn. Type wegdek en wegbeeld kan grote invloed hebben op de mentaliteit van mensen, en hoe iemand rijdt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:40 schreef maartena het volgende:
[..]
1 groot verschil tussen de VS en Nederland wat ik heb gemerkt, is de afwezigheid van bumperklevers in de VS. Ze zijn er natuurlijk wel, (idioten heb je overal) maar in VEEL mindere mate dan in Nederland. Dat zal er ook deels mee te maken hebben dat rechts inhalen toegestaan is, en het tevens toegestaan is je rijstrook aan te houden.
Toen ik in 2010 weer in Nederland was, en op Schiphol een auto huurde, duurde het tot ik de A9 op reed richting Alkmaar voor ik al iemand achter op mijn bumper had, die vond dat ik, die net iets harder reed dan toegestaan, toch nog niet snel genoeg een stel vrachtwagens aan het inhalen was. En dan zo ver mogelijk naar links hangen van, hey, zie je niet dat ik er voorbij wil?
Zo'n iemand kom ik hier gemiddeld 1 keer per maand tegen.... in de week dat ik in Nederland was, had ik er elke dag wel 1 of 2 die achter op mijn bumper zaten. Ik reed in die week ook veel, zoals je doet natuurlijk als je op bezoek bent en je gaat van vriend naar familie overal over Nederland etc..... en veel van die routes waren natuurlijk 2-baans wegen en als je dan inhaalt met 10km-sneller-dan-toegestaan, dan irriteer je natuurlijk de pipo die graag 20-km-sneller-dan-toegestaan wil rijden.
Ik kreeg trouwens ook een boete voor te snel rijden in die week. 56 waar ik 50 mocht.Na correctie, dus ik zal wel 63 gereden hebben of zo.
Je gelooft zelf maar wat je wilt geloven, maar ik ben geen clone.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Lees je eigen reacties nog eens en dan begrijp je het misschien
Na Malta?quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:08 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik heb tijdens mijn vakantie drie weken durende vakantie door het zuidwesten van de USA (door Las-Vegas-San Francisco en Los Angeles) in 2005 gemerkt dat autorijden daar erg relax en rustig, en je voelt je daar totaal niet opgejaagd en mensen zitten daar niet dicht op je bumper. Het type wegbeeld is daar ook heel anders, veel ruimte, veel rijstroken en je hoeft ook niet perse links of rechts te rijden. In Nederland is het vaak allemaal zo krap met meestal twee of drie rijbanen op de snelweg, die dikwijls overbeladen zijn. Type wegdek en wegbeeld kan grote invloed hebben op de mentaliteit van mensen, en hoe iemand rijdt.
Maar, als je de rijstijl van de gemiddelde Nederlander vergelijkt met mensen van vele andere landen, kan je niet zeggen dat we hier een potje van maken. Anders zou Nederland na Malta niet het meest verkeersveilige land van Europa zijn.
Ik ben op vakantie in Marokko met een organisatie met een minibusje geweest om de omgeving te bezoeken, en de Marokkanen rijden binnen de stad een beetje chaotisch maar qua snelheid meestal juist heel rustig. Alleen die chauffeur van dat minibusje, die zat elke keer dicht op de auto die voor hem reed, ik kon het niet aanzien.
Het was maar een vraagquote:Op vrijdag 11 november 2011 19:08 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Je gelooft zelf maar wat je wilt geloven, maar ik ben geen clone.
Misschien wel de oudste emigrant ooit ? Het is wel heel opmerkelijk nieuws.quote:Op zaterdag 12 november 2011 07:00 schreef cempexo het volgende:
Het lijkt me heerlijk om daar te wonen, het is er prachtig," zegt Louise. "Maar het belangrijkste is dat ik bij mijn dochter kan zijn."
Engeland gaat ze niet echt missen. "Het weer zeker niet. Wel mijn vrienden die ik al zo lang ken, en de tv-serie Midsomer Murders."
De Nieuw-Zeelandse regering moest speciaal toestemming geven voor de opmerkelijke verhuizing. "Normaalgesproken mogen familieleden maar zes maanden blijven," zegt Louises dochter Sue Pearson, "maar ze mag bij ons blijven wonen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)ige_emigreert__.html
Dat is de maximumsnelheid in Roemenie ook op 80% van de wegen buiten de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Na Malta?Ik woon op Malta, en de enige reden dat er weinig verkeersdoden zijn is omdat de maximumsnelheid 70 km per uur is
![]()
niet 90 km per uur ?quote:Op zondag 13 november 2011 10:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is de maximumsnelheid in Roemenie ook op 80% van de wegen buiten de bebouwde kom.
Als jij de enige bent die op je zolderkamer woont, hoe kan je dan spreken van menselijke beschaving?quote:Op maandag 14 november 2011 11:37 schreef cempexo het volgende:
Zo...weer terug in mijn emigratieland, het land van rust ruimte en menselijk beschaving.
Geen autorijden meer met de nederlandse toeterendebumperklevendeafsnijdendelinksinhalendeopgestokenmiddelvingermetrodekopenanderekleurenmensenofietsdergelijks....
Over 1 jaar maar weer eens proberen. Is het dan veranderd?
Ach, ik wil graag weten waar Utopia ligt. En zolang daar niet op gereageerd wordt (wat mijn aanname dat het inderdaad een Nederlandse zolderkamer betreft versterkt) blijf ik gewoon vissenquote:Op maandag 14 november 2011 12:39 schreef KarinJ. het volgende:
Waarom hap je zo als je denkt dat hij/zij een trol is @Fogel?
Ik had je wijzer geacht.(negeren is de beste optie, toch?)
Denk jij dat ik jou ga vertellen waar dat ligt? Hint: er zijn meerdere Utopias.quote:Op maandag 14 november 2011 13:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ach, ik wil graag weten waar Utopia ligt.
Vergeten user te wisselen cempexo?quote:Op maandag 14 november 2011 14:06 schreef niels0 het volgende:
[..]
Denk jij dat ik jou ga vertellen waar dat ligt? Hint: er zijn meerdere Utopias.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |