1 groot verschil tussen de VS en Nederland wat ik heb gemerkt, is de afwezigheid van bumperklevers in de VS. Ze zijn er natuurlijk wel, (idioten heb je overal) maar in VEEL mindere mate dan in Nederland. Dat zal er ook deels mee te maken hebben dat rechts inhalen toegestaan is, en het tevens toegestaan is je rijstrook aan te houden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:56 schreef StarmanFR het volgende:
Als de mentaliteit waardeloos zou zijn. (daar merk ik niet zoveel van, ik vind de mentaliteit en het gemiddelde rijgedrag hier best wel meevallen, mensen die dat zeggen zijn bv. nog nooit in een land als Polen geweest of op de ringweg van Parijs) dan komt het door de betutteling van de overheid. Overal komen snelheidsverlagingen ( de spitsstrook van de A12 bv. tussen afslag Zoetermeer/Pijnacker en het pompstation na afslag Zoeterneer Centrum is van 120 naar 100 gaan, heb ik gelezen) en de 60 km zones, 30 km zones met de bijbehorende verkeersdrempels en wegversmallingen. Ik vind dat de overheid hier een beetje zijn doel voorbij schiet, en het principe ''voorkomen is beter dan genezen'' is hier tot in het extreme genomen. De vraag is wanneer de maatregelen ophouden, en de wegen laten zoals het is ? Anders ben ik bang dat je niks meer mag doen met een auto in Nederland.
Pff... een jaar of zo geleden? Anderhalf misschien? Weet even niet meer precies waar, interesseert me ook niet zo eigenlijk, maar ik weet nog wel dat hij enorm op de man speelde, mensen uitschold, beledigde, etc.... en dat doe je maar een paar keer voordat de admins dat spuugzat worden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:40 schreef StarmanFR het volgende:
En wanneer ging hij door het lint ? Ging dat over zijn mening Nederland, en dat liep uit op een scheldtirrade omdat andere mensen Nederland wilden verdedigen, ofzo iets ?
Als hij dat meerdere keren gedaan heeft en zijn gedrag niet veranderd, dan is het wel normaal dat hij niet meer mag terugkomen, als hij de sfeer verziekt en niet meer normaal wilt discussieren.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Pff... een jaar of zo geleden? Anderhalf misschien? Weet even niet meer precies waar, interesseert me ook niet zo eigenlijk, maar ik weet nog wel dat hij enorm op de man speelde, mensen uitschold, beledigde, etc.... en dat doe je maar een paar keer voordat de admins dat spuugzat worden.
Ben jij (ook) een clone??quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:40 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En wanneer ging hij door het lint ? Ging dat over zijn mening Nederland, en dat liep uit op een scheldtirrade omdat andere mensen Nederland wilden verdedigen, ofzo iets ?
Nee, waarom vraag je en denk je dat ?quote:
Lees je eigen reacties nog eens en dan begrijp je het misschienquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:52 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nee, waarom vraag je en denk je dat ?
Idd. Maar blijkbaar miste hij fok.nl toch genoeg om een kloon aan te maken. Er zullen in .dk wel geen leuke fora zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:51 schreef StarmanFR het volgende:
Als hij dat meerdere keren gedaan heeft en zijn gedrag niet veranderd, dan is het wel normaal dat hij niet meer mag terugkomen, als hij de sfeer verziekt en niet meer normaal wilt discussieren.
Er is in Nederland genoeg ruimte, maar we willen allemaal in de randstad wonen he, dus dan wordt het lastig. En ik vind dat het parkeerprobleem nou niet iets is, wat we aan de immigranten moeten gaan koppelen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 00:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hehe, de spijker op zijn kop. We moeten in Nederland ook keuzes maken, zoveel ruimte hebben we niet. (door al die luie immigranten natuurlijk)
Puur uit interesse, woon je in Nederland of ergens anders?
quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Zolderkameria is ook al een paar keer genoemd..
Ik heb tijdens mijn vakantie drie weken durende vakantie door het zuidwesten van de USA (door Las-Vegas-San Francisco en Los Angeles) in 2005 gemerkt dat autorijden daar erg relax en rustig, en je voelt je daar totaal niet opgejaagd en mensen zitten daar niet dicht op je bumper. Het type wegbeeld is daar ook heel anders, veel ruimte, veel rijstroken en je hoeft ook niet perse links of rechts te rijden. In Nederland is het vaak allemaal zo krap met meestal twee of drie rijbanen op de snelweg, die dikwijls overbeladen zijn. Type wegdek en wegbeeld kan grote invloed hebben op de mentaliteit van mensen, en hoe iemand rijdt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:40 schreef maartena het volgende:
[..]
1 groot verschil tussen de VS en Nederland wat ik heb gemerkt, is de afwezigheid van bumperklevers in de VS. Ze zijn er natuurlijk wel, (idioten heb je overal) maar in VEEL mindere mate dan in Nederland. Dat zal er ook deels mee te maken hebben dat rechts inhalen toegestaan is, en het tevens toegestaan is je rijstrook aan te houden.
Toen ik in 2010 weer in Nederland was, en op Schiphol een auto huurde, duurde het tot ik de A9 op reed richting Alkmaar voor ik al iemand achter op mijn bumper had, die vond dat ik, die net iets harder reed dan toegestaan, toch nog niet snel genoeg een stel vrachtwagens aan het inhalen was. En dan zo ver mogelijk naar links hangen van, hey, zie je niet dat ik er voorbij wil?
Zo'n iemand kom ik hier gemiddeld 1 keer per maand tegen.... in de week dat ik in Nederland was, had ik er elke dag wel 1 of 2 die achter op mijn bumper zaten. Ik reed in die week ook veel, zoals je doet natuurlijk als je op bezoek bent en je gaat van vriend naar familie overal over Nederland etc..... en veel van die routes waren natuurlijk 2-baans wegen en als je dan inhaalt met 10km-sneller-dan-toegestaan, dan irriteer je natuurlijk de pipo die graag 20-km-sneller-dan-toegestaan wil rijden.
Ik kreeg trouwens ook een boete voor te snel rijden in die week. 56 waar ik 50 mocht.Na correctie, dus ik zal wel 63 gereden hebben of zo.
Je gelooft zelf maar wat je wilt geloven, maar ik ben geen clone.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Lees je eigen reacties nog eens en dan begrijp je het misschien
Na Malta?quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:08 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik heb tijdens mijn vakantie drie weken durende vakantie door het zuidwesten van de USA (door Las-Vegas-San Francisco en Los Angeles) in 2005 gemerkt dat autorijden daar erg relax en rustig, en je voelt je daar totaal niet opgejaagd en mensen zitten daar niet dicht op je bumper. Het type wegbeeld is daar ook heel anders, veel ruimte, veel rijstroken en je hoeft ook niet perse links of rechts te rijden. In Nederland is het vaak allemaal zo krap met meestal twee of drie rijbanen op de snelweg, die dikwijls overbeladen zijn. Type wegdek en wegbeeld kan grote invloed hebben op de mentaliteit van mensen, en hoe iemand rijdt.
Maar, als je de rijstijl van de gemiddelde Nederlander vergelijkt met mensen van vele andere landen, kan je niet zeggen dat we hier een potje van maken. Anders zou Nederland na Malta niet het meest verkeersveilige land van Europa zijn.
Ik ben op vakantie in Marokko met een organisatie met een minibusje geweest om de omgeving te bezoeken, en de Marokkanen rijden binnen de stad een beetje chaotisch maar qua snelheid meestal juist heel rustig. Alleen die chauffeur van dat minibusje, die zat elke keer dicht op de auto die voor hem reed, ik kon het niet aanzien.
Het was maar een vraagquote:Op vrijdag 11 november 2011 19:08 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Je gelooft zelf maar wat je wilt geloven, maar ik ben geen clone.
Misschien wel de oudste emigrant ooit ? Het is wel heel opmerkelijk nieuws.quote:Op zaterdag 12 november 2011 07:00 schreef cempexo het volgende:
Het lijkt me heerlijk om daar te wonen, het is er prachtig," zegt Louise. "Maar het belangrijkste is dat ik bij mijn dochter kan zijn."
Engeland gaat ze niet echt missen. "Het weer zeker niet. Wel mijn vrienden die ik al zo lang ken, en de tv-serie Midsomer Murders."
De Nieuw-Zeelandse regering moest speciaal toestemming geven voor de opmerkelijke verhuizing. "Normaalgesproken mogen familieleden maar zes maanden blijven," zegt Louises dochter Sue Pearson, "maar ze mag bij ons blijven wonen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)ige_emigreert__.html
Dat is de maximumsnelheid in Roemenie ook op 80% van de wegen buiten de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Na Malta?Ik woon op Malta, en de enige reden dat er weinig verkeersdoden zijn is omdat de maximumsnelheid 70 km per uur is
![]()
niet 90 km per uur ?quote:Op zondag 13 november 2011 10:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is de maximumsnelheid in Roemenie ook op 80% van de wegen buiten de bebouwde kom.
Als jij de enige bent die op je zolderkamer woont, hoe kan je dan spreken van menselijke beschaving?quote:Op maandag 14 november 2011 11:37 schreef cempexo het volgende:
Zo...weer terug in mijn emigratieland, het land van rust ruimte en menselijk beschaving.
Geen autorijden meer met de nederlandse toeterendebumperklevendeafsnijdendelinksinhalendeopgestokenmiddelvingermetrodekopenanderekleurenmensenofietsdergelijks....
Over 1 jaar maar weer eens proberen. Is het dan veranderd?
Ach, ik wil graag weten waar Utopia ligt. En zolang daar niet op gereageerd wordt (wat mijn aanname dat het inderdaad een Nederlandse zolderkamer betreft versterkt) blijf ik gewoon vissenquote:Op maandag 14 november 2011 12:39 schreef KarinJ. het volgende:
Waarom hap je zo als je denkt dat hij/zij een trol is @Fogel?
Ik had je wijzer geacht.(negeren is de beste optie, toch?)
Denk jij dat ik jou ga vertellen waar dat ligt? Hint: er zijn meerdere Utopias.quote:Op maandag 14 november 2011 13:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ach, ik wil graag weten waar Utopia ligt.
Vergeten user te wisselen cempexo?quote:Op maandag 14 november 2011 14:06 schreef niels0 het volgende:
[..]
Denk jij dat ik jou ga vertellen waar dat ligt? Hint: er zijn meerdere Utopias.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |