abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2011 @ 19:26:01 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104213172
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Bij nieuwbouwwijken heeft de overheid alle kans om die problemen te voorkomen. Dat doen ze echter niet, in het kader van autootje pesten maken ze net te weinig parkeerruimte per huis. Het resultaat: veel meer voertuigbewegingen in de woonwijk, precies waar je het niet zou willen hebben.
Dit klopt inderdaad wel heel erg. Zie Leidsche Rijn bijvoorbeeld. Ikzelf ben opgegroeid in een jaren-70 wijk, en daar hadden ze parkeerplek voor anderhalve auto per huis, omdat dat de welvaartstandaard was in de jaren 70: 1 auto per huis, en sommigen hadden er dan 2. Maar er mag ook op de weg geparkeerd worden, en omdat de wegen redelijk ruim waren opgezet in de woonerven, was dat allemaal geen probleem, en kon men in de jaren 90, toen iedereen 2 of 3 auto's leek te hebben (thuiswonende kinderen die hun eerste auto kochten etc) toch allemaal parkeren.

De allernieuwste wijken lijken expres zo opgezet te zijn dat de straten te smal zijn voor parkeren, uitgezonderd de daarvoor bedoelde vakken, en poogt men inderdaad de bewoners te forceren geen 2e auto te bezitten, maar gebruik te maken van OV, wat dan wel weer goed vertegenwoordigd is in de vorm van trams, en aparte busbanen etc..... maar de realiteit is natuurlijk gewoon dat een gemiddeld gezin gewoon 2 auto's heeft.

En dan heeft cempexo wel gelijk: In 2010 bij het bezoek aan vrienden die in Leidsche Rijn een huisje gekocht hadden, moesten wij ook 10 minuten lopen na het eindelijk vinden van een parkeerplaats. Maar tegelijkertijd kon ik in het oosten van het land, bij familieleden in diverse plaatsen in Twente en de Achterhoek, gewoon overal de auto kwijt in woonwijken. Parkeren was nergens een probleem. En als je ook buiten de randstad gaat wonen, dan komt het allemaal best goed met je 2 auto's. En als cempexo in plaats van Den Haag eens richting Kopenhagen zou rijden, dan zal het daar denk ik niet echt veel anders zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_104216403
Of je koopt gewoon een fatsoenlijk huis met tuin en meerdere plekken voor auto's of een garage en parkeerplek(ken)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_104219091
Gaat dit topic nu over parkeer- en verkeersfrustraties of over wonen in het buitenland? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:22:37 #154
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104220658
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:58 schreef Barbusse het volgende:
Gaat dit topic nu over parkeer- en verkeersfrustraties of over wonen in het buitenland? :')
Dit topic gaat over de huidige ontevredenheid in Nederland, iets dat emigratie zou veroorzaken.

We zijn nu op het punt gekomen dat we weten dat emigratie vrij stabiel is over de afgelopen jaren en dat de mensen die alles zo verschrikkelijk vinden in NL en daarom willen verhuizen weinig kans van slagen hebben. Dan hebben we een nep-emigrant die constant blijft zeuren waardoor de discussie off-topic gaat.

Voor het echte wonen in het buitenland hebben we een speciaal subforum. (KAA -> EeE)
reset
pi_104221439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:22 schreef Individual het volgende:

[..]

Dit topic gaat over de huidige ontevredenheid in Nederland, iets dat emigratie zou veroorzaken.

We zijn nu op het punt gekomen dat we weten dat emigratie vrij stabiel is over de afgelopen jaren en dat de mensen die alles zo verschrikkelijk vinden in NL en daarom willen verhuizen weinig kans van slagen hebben. Dan hebben we een nep-emigrant die constant blijft zeuren waardoor de discussie off-topic gaat.

Voor het echte wonen in het buitenland hebben we een speciaal subforum. (KAA -> EeE)
Oke dan, ik dacht al :') Ben twee jaar weg uit NL, en nog geen seconde spijt van gehad. Maar ik ben niet vertrokken omdat Nederland zo verschrikkelijk was. Het enige dat mij nu opvalt, is dat Nederlanders vaak lomp en brutaal overkomen op buitenlanders, terwijl ze het zelf zien als open en direct. :)
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:40:54 #156
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104221842
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oke dan, ik dacht al :') Ben twee jaar weg uit NL, en nog geen seconde spijt van gehad. Maar ik ben niet vertrokken omdat Nederland zo verschrikkelijk was. Het enige dat mij nu opvalt, is dat Nederlanders vaak lomp en brutaal overkomen op buitenlanders, terwijl ze het zelf zien als open en direct. :)
Hehe, dat klopt. Ik wordt zelf ook als heel direct en hard gezien, terwijl ik toch echt hard mijn best doe om vriendelijk, beleefd en geduldig te zijn. :) als ik niet zo mijn best zou doen dan zouden ze me waarschijnlijk lomp en brutaal vinden...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_104222617
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hehe, dat klopt. Ik wordt zelf ook als heel direct en hard gezien, terwijl ik toch echt hard mijn best doe om vriendelijk, beleefd en geduldig te zijn. :) als ik niet zo mijn best zou doen dan zouden ze me waarschijnlijk lomp en brutaal vinden...
:') Heel herkenbaar _O-

Maar dit gehele topic is toch eigenlijk vrij zinloos? Emigreren omdat NL zo kut is (wat niet zo is), is toch wel de meest verkeerde reden om te vertrekken lijkt me.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 21:56:36 #158
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104222892
Dit soort berichten zijn er elke paar maanden. Het is vreemd dat Nederland nog niet volledig leeg is.
Carpe Libertatem
pi_104223242
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Dit soort berichten zijn er elke paar maanden. Het is vreemd dat Nederland nog niet volledig leeg is.
Dat komt omdat het land tegelijkertijd overspoeld wordt door gelukszoekers en haatbaarden natuurlijk :(
  donderdag 10 november 2011 @ 23:20:11 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104227843
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Iets willen, en iets ook daadwerkelijk doen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Achter een computerscherm op een forum is iedereen natuurlijk een heel grote jongen:

"Als de PvdA de verkiezingen wint hè, nou dan ben ik dus echt weg uit dit land".

Het zou niet de eerste keer zijn dat ik zo'n uitspraak voorbij zie komen. Dan gaan we 2 jaar verder, opeens winnen de PvdA de verkiezingen, en de user in kwestie heeft dan wel weer een smoesje waarom ie dan toch maar niet vertrekt.

Kwestie van "geen woorden maar daden". En in veel gevallen van mensen die om wat voor reden dan ook willen emigreren, blijft het meestal bij woorden.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 10 november 2011 @ 23:49:18 #161
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104229224
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Iets willen, en iets ook daadwerkelijk doen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Achter een computerscherm op een forum is iedereen natuurlijk een heel grote jongen:

"Als de PvdA de verkiezingen wint hè, nou dan ben ik dus echt weg uit dit land".

Het zou niet de eerste keer zijn dat ik zo'n uitspraak voorbij zie komen. Dan gaan we 2 jaar verder, opeens winnen de PvdA de verkiezingen, en de user in kwestie heeft dan wel weer een smoesje waarom ie dan toch maar niet vertrekt.

Kwestie van "geen woorden maar daden". En in veel gevallen van mensen die om wat voor reden dan ook willen emigreren, blijft het meestal bij woorden.
hehe, een Spaanse vriend van me die in NL woont vertelde me vol overtuiging dat hij niet terugging naar Spanje omdat Zapatero de verkiezingen gewonnen had. Niet dat hij me ooit eerder had verteld dat hij van plan was terug te gaan :7
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 10 november 2011 @ 23:54:24 #162
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_104229457
Twintig minuten zoeken naar een parkeerplek is ook alleen maar van toepassing op parkeren in het centrum, en eigenlijk alleen als je direct bij winkels zit. Parkeren in gewone woongebieden (die zelfs dichtbij het centrum kunnen liggen) kan ook lastig zijn. Maar dan is het een kwestie dat je niet in je eigen straat kan parkeren, maar een paar honderd meter verderop wel. Enkele uitzonderingen daargelaten, maar op bijvoorbeeld de grachten konden mensen twintig jaar geleden waarschijnlijk hun auto ook al niet kwijt.

In het verkeer zijn wij Nederlanders zeker hufters en ritsen kunnen we al helemaal niet. Maar roepen dat het in Barcelona en Parijs minder erg is (sterker nog wij steken daar met kop en schouders bovenuit :')), slaat natuurlijk nergens op. Hoe verder je in Europa afzakt, hoe erger de verkeersmentaliteit wordt. Tot en met Italië aan toe, waar de enige deukvrije auto, een nieuwe auto is.

Maar ja we weten natuurlijk al langer dat cempexo een goedkope troll is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 11 november 2011 @ 00:42:54 #163
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104231377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:54 schreef Redefine het volgende:
Twintig minuten zoeken naar een parkeerplek is ook alleen maar van toepassing op parkeren in het centrum, en eigenlijk alleen als je direct bij winkels zit. Parkeren in gewone woongebieden (die zelfs dichtbij het centrum kunnen liggen) kan ook lastig zijn. Maar dan is het een kwestie dat je niet in je eigen straat kan parkeren, maar een paar honderd meter verderop wel. Enkele uitzonderingen daargelaten, maar op bijvoorbeeld de grachten konden mensen twintig jaar geleden waarschijnlijk hun auto ook al niet kwijt.

In het verkeer zijn wij Nederlanders zeker hufters en ritsen kunnen we al helemaal niet. Maar roepen dat het in Barcelona en Parijs minder erg is (sterker nog wij steken daar met kop en schouders bovenuit :')), slaat natuurlijk nergens op. Hoe verder je in Europa afzakt, hoe erger de verkeersmentaliteit wordt. Tot en met Italië aan toe, waar de enige deukvrije auto, een nieuwe auto is.

Maar ja we weten natuurlijk al langer dat cempexo een goedkope troll is.
Hehe, de spijker op zijn kop. We moeten in Nederland ook keuzes maken, zoveel ruimte hebben we niet. (door al die luie immigranten natuurlijk }) )

Puur uit interesse, woon je in Nederland of ergens anders?
pi_104232090
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Tiny veiled, I am so cool because I live in the US
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_104232552
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 14:19 schreef SeLang het volgende:
Ik ben al sinds begin 2000 weg uit NL. En zoals ik al vaak heb geschreven in andere topics met ontevreden wannabe emigranten: de reden was absoluut niet omdat ik Nederland "zat" was ofzo. In tegendeel, ik denk nog steeds dat NL een van de allerbeste landen ter wereld is om te wonen. Mijn reden voor emigratie was gewoon het verbreden van mijn horizon en interessante kansen elders.

Het grootste deel van de zure klagers zal hopeloos mislukken in het buitenland, als ze tenminste überhaupt de stap durven zetten om daadwerkelijk te vertrekken (de ervaring leert dat 99% uiteindelijk niet durft om het comfortabele gespreide Nederlandse bedje te verlaten). Ze zullen namelijk te maken krijgen met tegenslagen dus als je nu al loopt te klagen en te zeuren dan geef ik je geen goede prognose.

Overigens ken ik persoonlijk geen enkele (succesvolle) emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond.
_O_ briljant. Dit móet in de op.
  vrijdag 11 november 2011 @ 02:09:41 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104232920
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:54 schreef Redefine het volgende:
Franse auto's hadden vroeger niet voor niets rubberen blokken op de bumpers.... Parkeren in Parijs is meestal iets van.... insteken... *bump* tegen de auto voor je. Wielen draaien, *bump* tegen de auto achter je. *bump* *bump* *bump* *bump* *bump*... Zo, hij staat. Nee wacht. *bump* *bump*. Zo staat ie beter. :D

Zie hier voor die rubberen blokken:

Voor:

Achter:

Op nieuwere auto's, doen de Fransen het niet meer. De klassiekere auto's hebben ze bijna allemaal, van die rubberen "parkeer" blokken. :D :D
-
pi_104254478
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:00 schreef woid het volgende:

[..]

met dit deeltje ben ik het toch echt wel eens...!

infrastructuur en mentaliteit in NL is waardeloos (of komt het door de overbevolking)
Als de mentaliteit waardeloos zou zijn. (daar merk ik niet zoveel van, ik vind de mentaliteit en het gemiddelde rijgedrag hier best wel meevallen, mensen die dat zeggen zijn bv. nog nooit in een land als Polen geweest of op de ringweg van Parijs) dan komt het door de betutteling van de overheid. Overal komen snelheidsverlagingen ( de spitsstrook van de A12 bv. tussen afslag Zoetermeer/Pijnacker en het pompstation na afslag Zoeterneer Centrum is van 120 naar 100 gaan, heb ik gelezen) en de 60 km zones, 30 km zones met de bijbehorende verkeersdrempels en wegversmallingen. Ik vind dat de overheid hier een beetje zijn doel voorbij schiet, en het principe ''voorkomen is beter dan genezen'' is hier tot in het extreme genomen. De vraag is wanneer de maatregelen ophouden, en de wegen laten zoals het is ? Anders ben ik bang dat je niks meer mag doen met een auto in Nederland.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_104254567
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Zeker naar Den Haag om je kostbare Nederlandse paspoort te verlengen hmm?? Word het geen tijd om gewoon DEEN te worden, je woont er toch al lang genoeg om te naturaliseren? Of wil je je Nederlandse nationaliteit toch niet opgeven? ;)
Maar waar lees jij dat hij in Denemarken woont ? Hij houdt het over zijn situatie nogaal vaag, na zijn posts te hebben gelezen heb ik geen idee waar hij woont, als hij buiten Nederland woont.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  vrijdag 11 november 2011 @ 18:13:43 #169
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104255176
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 02:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Franse auto's hadden vroeger niet voor niets rubberen blokken op de bumpers.... Parkeren in Parijs is meestal iets van.... insteken... *bump* tegen de auto voor je. Wielen draaien, *bump* tegen de auto achter je. *bump* *bump* *bump* *bump* *bump*... Zo, hij staat. Nee wacht. *bump* *bump*. Zo staat ie beter. :D

Zie hier voor die rubberen blokken:

Voor:

[ afbeelding ]

Achter:

[ afbeelding ]

Op nieuwere auto's, doen de Fransen het niet meer. De klassiekere auto's hebben ze bijna allemaal, van die rubberen "parkeer" blokken. :D :D
In NYC doen ze er nog een schepje bovenop en ik heb ze heel grof andere auto's uit de weg zien duwen. Nudge bars:

:P
reset
  vrijdag 11 november 2011 @ 18:15:13 #170
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104255237
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 17:58 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maar waar lees jij dat hij in Denemarken woont ? Hij houdt het over zijn situatie nogaal vaag, na zijn posts te hebben gelezen heb ik geen idee waar hij woont, als hij buiten Nederland woont.
Zolderkameria is ook al een paar keer genoemd.. :D
reset
  vrijdag 11 november 2011 @ 18:15:59 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104255259
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 17:58 schreef StarmanFR het volgende:
Het vermoeden bestaat dat hij een kloon is van bendk. Hij schrijft ook net zoals hem, en iedere keer dat ik hem aanspreek over Denemarken, ontkent hij het niet. En zolang hij dat niet doet, hou ik het op Denemarken.
-
pi_104255560
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 17:56 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Als de mentaliteit waardeloos zou zijn. (daar merk ik niet zoveel van, ik vind de mentaliteit en het gemiddelde rijgedrag hier best wel meevallen, mensen die dat zeggen zijn bv. nog nooit in een land als Polen geweest of op de ringweg van Parijs) dan komt het door de betutteling van de overheid. Overal komen snelheidsverlagingen ( de spitsstrook van de A12 bv. tussen afslag Zoetermeer/Pijnacker en het pompstation na afslag Zoeterneer Centrum is van 120 naar 100 gaan, heb ik gelezen) en de 60 km zones, 30 km zones met de bijbehorende verkeersdrempels en wegversmallingen. Ik vind dat de overheid hier een beetje zijn doel voorbij schiet, en het principe ''voorkomen is beter dan genezen'' is hier tot in het extreme genomen. De vraag is wanneer de maatregelen ophouden, en de wegen laten zoals het is ? Anders ben ik bang dat je niks meer mag doen met een auto in Nederland.
Het is wel typisch Nederlands. Alles is perfect geregeld voor als je een brave burger bent die braaf in z'n hokje blijft zitten.

Je ziet dat trouwens in zo veel dingen terug. Denk maar aan begrippen als langstudeerdersboete, scheefwonen, welstandscommissie, koopkrachtplaatjes, enz. Allemaal is dat erop gericht dat de normale burger een zo vlekkeloos mogelijk leven heeft, en allemaal gaat het lijnrecht in tegen iedereen die iets afwijkends doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2011 18:24:10 ]
pi_104255676
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Het vermoeden bestaat dat hij een kloon is van bendk. Hij schrijft ook net zoals hem, en iedere keer dat ik hem aanspreek over Denemarken, ontkent hij het niet. En zolang hij dat niet doet, hou ik het op Denemarken.
Ja, ik heb gelezen dat bendk geband is ? Maar waarom eigenlijk ? Hij liep de boel niet te spammen voor zover ik zijn posts gelezen heb, hij was alleen totaal niet dol op Nederland. Maar dat mag niet de reden zijn om zo'n iemand te bannen.
  vrijdag 11 november 2011 @ 18:31:04 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104255871
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:26 schreef StarmanFR het volgende:
Ja, ik heb gelezen dat bendk geband is ? Maar waarom eigenlijk ? Hij liep de boel niet te spammen voor zover ik zijn posts gelezen heb, hij was alleen totaal niet dol op Nederland. Maar dat mag niet de reden zijn om zo'n iemand te bannen.
Ik denk dat de posts waar hij volledig door het lint ging zijn verwijderd. ;)
-
pi_104256253
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat de posts waar hij volledig door het lint ging zijn verwijderd. ;)
En wanneer ging hij door het lint ? Ging dat over zijn mening Nederland, en dat liep uit op een scheldtirrade omdat andere mensen Nederland wilden verdedigen, ofzo iets ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')