Vreemd dat Argentinie erop staat in het rood. Zo´n beetje iedereen die ik hier ken heeft wel een dubbel paspoort ivm (voor)ouders die uit Europa kwamenquote:Op maandag 7 november 2011 16:26 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
WIkipedia geeft een mooi kaartje van landen die de dubbele nationaliteit altijd toestaan, en de landen die het meestal niet toestaan; http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_nationaliteit
Behalve de Argentijnse indianen natuurlijk. ..ow wacht..quote:Op maandag 7 november 2011 17:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vreemd dat Argentinie erop staat in het rood. Zo´n beetje iedereen die ik hier ken heeft wel een dubbel paspoort ivm (voor)ouders die uit Europa kwamenHeb me er nooit in verdiept, maar mijn vrouw wil wel haar Hongaarse paspoort gaan aanvragen (oma was Hongaarse) ivm eventuele mogelijkheden om in NL te gaan wonen en voor zover ik weet is dat geen enkel probleem...
Helaas is die kaart ook niet correct.....quote:Op maandag 7 november 2011 16:26 schreef StarmanFR het volgende:
WIkipedia geeft een mooi kaartje van landen die de dubbele nationaliteit altijd toestaan, en de landen die het meestal niet toestaan; http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_nationaliteit
Dan vraag ik mij af wat jij vind vallen onder een "emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond". Het lijkt me immers dat het merendeel van de emigranten, emigreren uit Nederland omdat ze denken een leuker/beter leven te leiden in een ander land. Je hoeft Nederland daarvoor nog niet meteen een kutland te vinden.quote:Op zondag 6 november 2011 14:19 schreef SeLang het volgende:
Overigens ken ik persoonlijk geen enkele (succesvolle) emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond.
Precies.... de notie dat als wel eens zou willen weten wat er nog meer in de wereld te vinden is, dat je dan automatisch Nederland zou moeten haten, is iets wat ik niet begrijp.quote:Op woensdag 9 november 2011 00:38 schreef Thas het volgende:
Dan vraag ik mij af wat jij vind vallen onder een "emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond". Het lijkt me immers dat het merendeel van de emigranten, emigreren uit Nederland omdat ze denken een leuker/beter leven te leiden in een ander land. Je hoeft Nederland daarvoor nog niet meteen een kutland te vinden.
Sommige mensen gaan ook gewoon voor het avontuur. Als je een beetje zakelijk aangelegd bent, en je hebt geen kinderen die je graag op Nederlandse scholen wil hebben, dan kun je in enorm veel landen succesvol zijn, genoeg verdienen voor medische voorzieningen, en sparen voor je pensioen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is het eigenlijk in 2009 en 2010 gegaan, lijkt me dat mensen eerder voor zekerheid gaan en die vinden ze in Nederland
Bovendien verandert die blik ook, heb ik gemerkt. Met de plaats waar je woont, de situatie waarin je zit, de lengte van de tijd dat je uit NL weg bent....quote:Op woensdag 9 november 2011 02:03 schreef maartena het volgende:
Iemand die een tijdje aan de buitenkant heeft gestaan, en Nederland vanuit het buitenland met andere ogen heeft bekeken, heeft misschien bepaalde kritiek die een Nederlander die nooit meer dan een paar weken vakantie in een ander land niet heeft, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat men Nederland ook meteen een kutland vind.
Heeft te maken met de regels van het Europese land. Als jij bijvoorbeeld kan aantonen dat je overgrootopa een Italiaan was, heb je recht op een Italiaans paspoort.quote:Op maandag 7 november 2011 17:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vreemd dat Argentinie erop staat in het rood. Zo´n beetje iedereen die ik hier ken heeft wel een dubbel paspoort ivm (voor)ouders die uit Europa kwamenHeb me er nooit in verdiept, maar mijn vrouw wil wel haar Hongaarse paspoort gaan aanvragen (oma was Hongaarse) ivm eventuele mogelijkheden om in NL te gaan wonen en voor zover ik weet is dat geen enkel probleem...
Wat doe je hier dan?quote:Op woensdag 9 november 2011 08:41 schreef cempexo het volgende:
Gistermiddag gereden van de Duitse grens (Enschede) naar Den Haag. Afstand plm 200 km.
De reistijd was plm 3,5 uur, geen files deze keer. Te idioot voor woorden !!
Veel agressie onderweg die ik in mijn emigratieland nooit, ik herhaal nooit, tegenkom....rechts inhalen, boven op je bumper gaan zitten, geen ruimte geven om naar links te gaan, met lichten seinen, toeteren, vingertje opheffen. Kortom er is niets veranderd.
De overheid treedt niet op dus. Die wil graag je geld hebben, de benzineaccijns. Nederland heeft de hoogste benzineprijs ter wereld. Inklusief het kwartje van inmiddels miljonair Wim Kok.
Oplossing: rijbewijsleeftijd naar 21 jaar, ambtenaren uit de auto, uitkeringsgerechtigden niet meer auto laten rijden maar per openbaar vervoer. Ze kunnen het toch niet betalen, zeggen ze...Dat zijn er al enkele miljoenen.
Voor Argies van geboorte geen probleem, als je genatualiseerd bent moet je Argentijnse pas opgevenquote:Op maandag 7 november 2011 17:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zeker naar Den Haag om je kostbare Nederlandse paspoort te verlengen hmm?? Word het geen tijd om gewoon DEEN te worden, je woont er toch al lang genoeg om te naturaliseren? Of wil je je Nederlandse nationaliteit toch niet opgeven?quote:Op woensdag 9 november 2011 08:41 schreef cempexo het volgende:
Gistermiddag gereden van de Duitse grens (Enschede) naar Den Haag. Afstand plm 200 km.
quote:Op woensdag 9 november 2011 08:41 schreef cempexo het volgende:
Oplossing: rijbewijsleeftijd naar 21 jaar, ambtenaren uit de auto, uitkeringsgerechtigden niet meer auto laten rijden maar per openbaar vervoer. Ze kunnen het toch niet betalen, zeggen ze...Dat zijn er al enkele miljoenen.
Files kostten het Nederlandse bedrijfsleven 800 miljoen tot 1,2 miljard euro in 2009. Dat blijft zo of wordt nog veel hoger.quote:
Een betere wereld begint bij jezelf.quote:Op donderdag 10 november 2011 08:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
Files kostten het Nederlandse bedrijfsleven 800 miljoen tot 1,2 miljard euro in 2009. Dat blijft zo of wordt nog veel hoger.
http://www.nuzakelijk.nl/(...)12-miljard-euro.html
Je kunt ook de ambtenaren en de uitkeringsgerechtigden een boete geven, bv 10 cent per kilometer.
Geef de werkende mens die de economie gezond kan houden voorrang. Het moet gewoon, zie ook:
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
met dit deeltje ben ik het toch echt wel eens...!quote:Op woensdag 9 november 2011 08:41 schreef cempexo het volgende:
De reistijd was plm 3,5 uur, geen files deze keer. Te idioot voor woorden !!
Veel agressie onderweg die ik in mijn emigratieland nooit, ik herhaal nooit, tegenkom....rechts inhalen, boven op je bumper gaan zitten, geen ruimte geven om naar links te gaan, met lichten seinen, toeteren, vingertje opheffen. Kortom er is niets veranderd.
De overheid treedt niet op dus. Die wil graag je geld hebben, de benzineaccijns. Nederland heeft de hoogste benzineprijs ter wereld. Inklusief het kwartje van inmiddels miljonair Wim Kok.
...knip...
Infrastructuur waardeloos in Nederland? Ga eens snel een keer kijken hoe het er in andere landen voor staat!quote:Op donderdag 10 november 2011 09:00 schreef woid het volgende:
[..]
met dit deeltje ben ik het toch echt wel eens...!
infrastructuur en mentaliteit in NL is waardeloos (of komt het door de overbevolking)
Vannacht in een woonwijk in den Haag een plek gezocht om te parkeren. Na 20 minuten eindelijk eentje gevonden, moest daarna nog 10 minuten lopen.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Infrastructuur waardeloos in Nederland? Ga eens snel een keer kijken hoe het er in andere landen voor staat!
Er is bijna geen plek in Nederland waar je niet via asfalt kan komen. Dat er veel andere mensen(tegelijk) van het asfalt gebruik maken dat ontken ik niet.
Jij bent wel erg vaak in Nederland.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:22 schreef cempexo het volgende:
[..]
Vannacht in een woonwijk in den Haag een plek gezocht om te parkeren. Na 20 minuten eindelijk eentje gevonden, moest daarna nog 10 minuten lopen.
Wat is er misgegaan in nederland ?
hooguit 1 maal per jaar een paar dagen. Destemeer vallen de verschillen op. Als je hetzelfde dagelijks meemaakt valt het niet meer op en wordt de acceptatie van iets steeds gemakkelijkerquote:Op donderdag 10 november 2011 09:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Jij bent wel erg vaak in Nederland.
Die moet ingelijst worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:25 schreef cempexo het volgende:
[..]
hooguit 1 maal per jaar een paar dagen. Destemeer vallen de verschillen op. Als je hetzelfde dagelijks meemaakt valt het niet meer op en wordt de acceptatie van iets steeds gemakkelijker
asvalt is er genoeg ja.., in mijn optiek veeeel te veel, de lijntjes en pijltjes worden er alleen zo belazerd op gekalkt, waardoor het de infrastructuur niet bevorderd.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Infrastructuur waardeloos in Nederland? Ga eens snel een keer kijken hoe het er in andere landen voor staat!
Er is bijna geen plek in Nederland waar je niet via asfalt kan komen. Dat er veel andere mensen(tegelijk) van het asfalt gebruik maken dat ontken ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |