Game on!quote:Het ziet er naar uit dat veel (met name autochtone) Nederlanders, tegenwoordig liever elders in de wereld hun heil zoeken.
Veel gebruikte motieven om het land te verlaten zijn dan ook vaak: verhuftering in de maatschappij, toenemende immigrantenstromingen, graaicultuur van banken en bedrijven, niet gehoord en belazerd worden door de politiek, belastingklimaat, zorgvoorzieningen, open grenzen, de euro en het lidmaatschap in de EU met economisch zwakke broeders.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2011/2011-050-pb.htm
[q] Migratiesaldo neemt af
Bevolking groeit met 29 duizend mensen
In de eerste helft van 2011 verlieten ruim 58 duizend personen ons land. Dat zijn er bijna 5 duizend meer dan in dezelfde periode vorig jaar. In dezelfde periode vestigden zich 66,6 duizend personen vanuit het buitenland in Nederland, een stijging van bijna 2 duizend. Het migratieoverschot in het eerste halfjaar van 2011 daalde door deze ontwikkelingen naar 8,2 duizend personen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.
De stijging van het aantal emigranten is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan in Nederland geboren personen die vertrekken.
De stijging van het aantal immigranten betreft vooral mensen die in de Europese Unie zijn geboren. Het meest toegenomen is het aantal Polen. De grootste groep immigranten, in Nederland geboren personen die terugkeren, daalde echter.
In de eerste helft van 2011 werden in Nederland 88,5 duizend kinderen geboren, 500 minder dan in dezelfde periode een jaar geleden. Tegenover de geboorten stonden 68 duizend overleden personen. Dat zijn er 900 minder dan in de vergelijkbare periode van vorig jaar. Dat komt mede door het vrijwel uitblijven van sterfte door griep in het voorjaar 2011.
Per saldo groeide de bevolking met bijna 29 duizend personen.
http://logicfreezone.word(...)reren-uit-nederland/
Ik dacht dat ik een reeks maakte..quote:Op zondag 6 november 2011 12:10 schreef Fogel het volgende:
Inderdaad een zeer vermakelijk topic. Zet je een link in deel 1?
Kwam niet automagisch in myat terecht in ieder geval.quote:Op zondag 6 november 2011 12:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik een reeks maakte..
Komt voor mekaar.
Bij mij is het precies andersom. Tijdelijk emigreren voor studie is het plan.quote:Op zondag 6 november 2011 12:23 schreef Self-Catering het volgende:
Zijn er nog meer mensen die hun studie op emigratieplannen hebben afgestemd?
Ik zou voor een ander vakgebied hebben gekozen als ik met m'n huidige vak alleen in NL terecht zou kunnen.quote:Op zondag 6 november 2011 12:23 schreef Self-Catering het volgende:
In Utopia kan allesquote:Op zondag 6 november 2011 12:51 schreef GreatPretender het volgende:
Hé cempexo, zou de volgende keer toch je vlees even wat dagen laten drogen...
Ja, heb er wel rekening mee gehouden.quote:Op zondag 6 november 2011 12:23 schreef Self-Catering het volgende:
Zou dit dan het deel zijn waarin cempexo ons gaat vertellen welk land het grote utopia is?quote:Op zondag 6 november 2011 12:51 schreef GreatPretender het volgende:
't Zal me benieuwen.quote:Op zondag 6 november 2011 13:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zou dit dan het deel zijn waarin cempexo ons gaat vertellen welk land het grote utopia is?
Paspoort aanvragen is niet per definitie emigreren. Ik denk dat als met bestemming buitenland wordt uitgeschreven uit de Nederlandse registers.quote:Op zondag 6 november 2011 13:56 schreef Individual het volgende:
Ik vraag me af wanneer het CBS mij heeft geteld al emigrant. Ik heb me namelijk nooit 'uitgeschreven' uit NL. Gebeurt dat automatisch als je een paspoort aanvraagt bij de ambassade?
Ik meen me te herinneren dat ik op een paspoortaanvraagformulier moest bevestigen dat ik uitgeschreven was. Of ze wat met het antwoord doen dat weet ik niet.quote:Op zondag 6 november 2011 13:56 schreef Individual het volgende:
Ik vraag me af wanneer het CBS mij heeft geteld al emigrant. Ik heb me namelijk nooit 'uitgeschreven' uit NL. Gebeurt dat automatisch als je een paspoort aanvraagt bij de ambassade?
Enquote:Emigratie
Vertrek van personen naar het buitenland.
Toelichting:
Tot en met september 1994 werd men uit het bevolkingsregister afgevoerd wanneer men Nederland voor langer dan 360 dagen dacht te verlaten. Met ingang van oktober 1994 geldt dat de verwachte verblijfsduur in het buitenland ten minste acht maanden bedraagt. Het gaat hier steeds om de aan de gemeente gemelde emigratie.
Zie ook: Buitenlandse migratie
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lt.htm?ConceptID=921quote:Toelichting:
Niet-gemelde buitenlandse migratie wordt verantwoord in de statistiek van de administratieve correcties.
Op een gegeven moment gaan ze er dus maar van uit dat je vertrokken bentquote:Administratieve afvoering
Verwijdering van een persoon uit de bevolkingsregisters van een gemeente nadat de gemeente heeft vastgesteld dat de verblijfplaats van deze persoon niet bekend is, deze persoon niet bereikbaar is en waarschijnlijk geen inwoner meer is van een Nederlandse gemeente.
Toelichting:
Een administratieve afvoering is meestal het gevolg van het vertrek van een persoon naar het buitenland zonder dat deze de gemeente hiervan op de hoogte heeft gesteld.
Zie ook: Administratieve correctie
dat gebeurt nu..quote:Op zondag 6 november 2011 12:51 schreef GreatPretender het volgende:
Hee, ben jij er weer! Waar woon je?quote:
Dat lees je niet echt goed volgens mij. Het is namelijk maar de vraag of die in de categoriequote:Op zondag 6 november 2011 14:09 schreef Halcon het volgende:
Dus elke leenkneus met schulden die zich uitschrijft om het de deurwaarders wat lastiger te maken maakt onderdeel uit van die cijfers?
valt. Dat zal over het algemeen niet het geval zijn. Want die 'leenkneus' van je zal vermoedelijk op een of andere manier wel een inkomen in NL willen hebben (loon of uitkering) en dat gebeurt niet zonder adres.quote:en waarschijnlijk geen inwoner meer is van een Nederlandse gemeente.
In 2000 ben ik verhuisd, In 2002 heb ik nog een paspoort opgehaald op vakantie in NL omdat ik geen zin had in eventuele administratie en in 2007 heb ik mijn paspoort van de ambassade gekregen. Het kan zijn dat mijn ID-kaart van de ambassade een jaar daarvoor was..quote:Op zondag 6 november 2011 14:07 schreef du_ke het volgende:
De begrippen van het CBS hierover
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lt.htm?ConceptID=252
[..]
En
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lt.htm?ConceptID=921
[..]
Op een gegeven moment gaan ze er dus maar van uit dat je vertrokken bent
Ik heb me nooit uitgeschreven, teveel werk en aan ambtenaren heb ik een broertje dood. Ik heb begin dit jaar mijn paspoort verlengd, geen enkel probleem geweest. Via de ambassade alles laten lopen.quote:Op zondag 6 november 2011 13:56 schreef Individual het volgende:
Welke ambassade was dat? In Engeland deden ze iig niet moeilijk.quote:Op zondag 6 november 2011 14:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb me nooit uitgeschreven, teveel werk en aan ambtenaren heb ik een broertje dood. Ik heb begin dit jaar mijn paspoort verlengd, geen enkel probleem geweest. Via de ambassade alles laten lopen.
Hoe nu alles geregistreerd is in nl weet ik niet.
geen idee...ik heb zelfs geweigerd om belasting te betalen in nederland vanuit een nederlands inkomen, ik betaal dat hier...principieel !!quote:Op zondag 6 november 2011 14:16 schreef Individual het volgende:
Ik heb al sinds 2000 dus geen inkomstenbelasting meer betaald, maar praten die overheidsinstanties met elkaar?
Hoe zou je dat ook voor elkaar kunnen krijgen als je in Nederland woont?quote:Op zondag 6 november 2011 14:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb me nooit uitgeschreven, teveel werk en aan ambtenaren heb ik een broertje dood. ...
Dat gebeurt wel zonder officieel adres....quote:Op zondag 6 november 2011 14:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat lees je niet echt goed volgens mij. Het is namelijk maar de vraag of die in de categorie
[..]
valt. Dat zal over het algemeen niet het geval zijn. Want die 'leenkneus' van je zal vermoedelijk op een of andere manier wel een inkomen in NL willen hebben (loon of uitkering) en dat gebeurt niet zonder adres.
Dat is altijd de grote vraagquote:Op zondag 6 november 2011 14:16 schreef Individual het volgende:
Ik heb al sinds 2000 dus geen inkomstenbelasting meer betaald, maar praten die overheidsinstanties met elkaar?
Mogelijk maar dan nog lijkt het me niet heel aannemelijk dat die groep onder de noemerquote:Op zondag 6 november 2011 14:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel zonder officieel adres....
zal vallen.quote:en waarschijnlijk geen inwoner meer is van een Nederlandse gemeente.
StefanP vond zichzelf toch wel heel succesvolquote:Op zondag 6 november 2011 14:19 schreef SeLang het volgende:
Overigens ken ik persoonlijk geen enkele (succesvolle) emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond.
Die ken ik niet persoonlijk dus weet ook niet hoe het hem irl vergaat. Er zullen natuurlijk ook best wel uitzonderingen zijn, maar ik heb er nog nooit een ontmoet.quote:Op zondag 6 november 2011 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
StefanP vond zichzelf toch wel heel succesvol?
Of juist niet omdat ze zelf de weg kwijt zijn.quote:Op zondag 6 november 2011 14:20 schreef mymoodfentje het volgende:
Voor de mensen die NL niets hebben laten weten ....zeg maar dag tegen je oudedagvoorziening
Ligt ook aan de definitie van succesquote:Op zondag 6 november 2011 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
StefanP vond zichzelf toch wel heel succesvol?
Ik ben op mijn 21e of 22e vertrokken... Wil dat zeggen dat ik na mijn 65e alsnog op 14% AOW recht zou hebben? Of moet je daarvoor in Nederland wonen?quote:Op zondag 6 november 2011 14:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Of juist niet omdat ze zelf de weg kwijt zijn.
In het buitenland wordt je volgens mij 2% per jaar gekort op je AOW (wat dan wel weer door de bijstand wordt aangevuld maar goed).
Alsof de AOW nog bestaat als jij daaraan toe bentquote:Op zondag 6 november 2011 14:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ben op mijn 21e of 22e vertrokken... Wil dat zeggen dat ik na mijn 65e alsnog op 14% AOW recht zou hebben? Of moet je daarvoor in Nederland wonen?
Ik maak me er niet druk over, zou me alleen verbazen indien ik er aanspraak op zou kunnen maken! Ik zorg zelf wel ervoor dat ik een fatsoenlijk leven heb, dat wil ik niet aan anderen overlaten.quote:Op zondag 6 november 2011 14:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alsof de AOW nog bestaat als jij daaraan toe bent
Waar maken jullie je druk over
Precies!quote:Op zondag 6 november 2011 14:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk over, zou me alleen verbazen indien ik er aanspraak op zou kunnen maken! Ik zorg zelf wel ervoor dat ik een fatsoenlijk leven heb, dat wil ik niet aan anderen overlaten.
vanaf de leeftijd dat je weg ging t-m je 65e jaar wordt 2% per jaar gekort op de aow. Je hebt namelijk geen premie betaalt voor de aow.quote:Op zondag 6 november 2011 14:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ben op mijn 21e of 22e vertrokken... Wil dat zeggen dat ik na mijn 65e alsnog op 14% AOW recht zou hebben? Of moet je daarvoor in Nederland wonen?
14% AOW gratis en voor niets.quote:Op zondag 6 november 2011 14:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Toch aardig van de NL regering.quote:Op zondag 6 november 2011 14:50 schreef KarinJ. het volgende:
per maand, 14 % van het hele bedrag
Bruto bedrag per maand ¤ 748,55 als je een partner hebt.....een vetpot dus
Zeker. Inclusief inflatie zal ik maandelijks misschien net een flesje bier kunnen kopen in de supermarktquote:
Uitschrijven té veel werkquote:Op zondag 6 november 2011 14:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb me nooit uitgeschreven, teveel werk en aan ambtenaren heb ik een broertje dood. Ik heb begin dit jaar mijn paspoort verlengd, geen enkel probleem geweest. Via de ambassade alles laten lopen.
Hoe nu alles geregistreerd is in nl weet ik niet.
Of gewoon geen reden om uit te schrijvenquote:Op zondag 6 november 2011 18:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Uitschrijven té veel werk![]()
Dan ben je echt gewoon té lui
<Kontakt hebben met nederlandsche ambtenaren...dat moet je niet willenquote:Op zondag 6 november 2011 18:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Uitschrijven té veel werk![]()
Dan ben je echt gewoon té lui
Nee, de ambtenaren in Utopia zijn zeker véél beterquote:Op zondag 6 november 2011 19:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
<Kontakt hebben met nederlandsche ambtenaren...dat moet je niet willen
tja........quote:Op zondag 6 november 2011 18:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Of gewoon geen reden om uit te schrijven
De zolderkamer Utopia is geen officieel erkend land zover ik weet
Je bent nog de linksmensch vergeten die alleen in kuddes voorkomt en geen eigen initiatieven ontplooit en dus in NL blijftquote:Op zondag 6 november 2011 12:17 schreef Individual het volgende:
Een gezellig topic:
We hebben de PVV stemmer die alles wat enigszins buut'nland is fout vindt.
We hebben de nep-emigranten die wilde verhalen ophangen over hun utopia en NL is een verschikkelijk slecht land.
We hebben de echte emigranten die de kwijlende, woedende bovenstaande users proberen te relativeren.
..en meer!
Ik heb iig geleerd dat ik een 'soort van gastarbeider' ben in mijn 'vluchtland'.
Het is iig een leuke discussie!![]()
Ik ken een nederlandse vrouw die noodgedwongen terug ging naar nederland. Ze melde zich bij de nederlandse autoriteiten. Zij had behoefte aan een huis en een financiele ondersteuning.quote:Op zondag 6 november 2011 19:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, de ambtenaren in Utopia zijn zeker véél beter![]()
Uitschrijven kost je enkel een gang naar de gemeente.
Ohhh, wacht, nederlandse ambtenaren..............
Jij bent die Nederlandse vrouw?quote:Op zondag 6 november 2011 19:27 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik ken een nederlandse vrouw die noodgedwongen terug ging naar nederland. Ze melde zich bij de nederlandse autoriteiten. Zij had behoefte aan een huis en een financiele ondersteuning.
Niets lukte, alle bezochte loketten stuurden haar door naar andere doorstuur loketten. Na maanden zei iemand tegen haar. Je doet het ook verkeerd, je moet je niet aanmelden dat je terug moest komen, maar je moet je aanmelden als asielzoeker !!
Zo gezegd en zo gedaan...wel met tegenzin want het was niet zo.
Binnen een paar weken had ze een huis en een uitkering !!!
En dit heb je niet aangekaart bij de PVV zodat die er Kamervragen over kunnen stellen?quote:Op zondag 6 november 2011 19:27 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik ken een nederlandse vrouw die noodgedwongen terug ging naar nederland. Ze melde zich bij de nederlandse autoriteiten. Zij had behoefte aan een huis en een financiele ondersteuning.
Niets lukte, alle bezochte loketten stuurden haar door naar andere doorstuur loketten. Na maanden zei iemand tegen haar. Je doet het ook verkeerd, je moet je niet aanmelden dat je terug moest komen, maar je moet je aanmelden als asielzoeker !!
En wordt momenteel boven je 65ste aangevuld tot bijstandsniveau als je geen spaarbankboekje (in NL) hebt. Dus dat zit wel goed.quote:Op zondag 6 november 2011 14:38 schreef cempexo het volgende:
[..]
vanaf de leeftijd dat je weg ging t-m je 65e jaar wordt 2% per jaar gekort op de aow. Je hebt namelijk geen premie betaalt voor de aow.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud?pid=7quote:Het is mogelijk dat u een onvolledige AOW-uitkering heeft doordat u een aantal jaren in het buitenland heeft gewoond. Alleen als u een onvolledige AOW-uitkering heeft én u geen of onvoldoende aanvullend pensioen heeft opgebouwd, kunt u recht hebben op een aanvullende bijstandsuitkering Zie_wet. Deze uitkering heet inkomensvoorziening ouderen.
quote:Op zondag 6 november 2011 19:27 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je zo hard over Zolderkameria mag oordelen als je er niet zelf gewoond hebt, Erwinquote:Op zondag 6 november 2011 19:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Juist ja, als uitgeschreven Nederlander ga je je laten inschrijven als asielzoeker.
Right!!!!
Je kan maar lid zijn van 1 club tegelijkertijd, lijkt mij.quote:Op zondag 6 november 2011 19:52 schreef Seventees het volgende:
Ik zou nooit mijn Nederlandse identiteit opgeven...
hehe, je hebt idd gelijk ja!quote:Op zondag 6 november 2011 19:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je zo hard over Zolderkameria mag oordelen als je er niet zelf gewoond hebt, Erwin
Lijkt mij nietquote:Op zondag 6 november 2011 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je kan maar lid zijn van 1 club tegelijkertijd, lijkt mij.
Maar da's een persoonlijke keuze geweest, denk ik?quote:Op zondag 6 november 2011 19:59 schreef Hyperdude het volgende:
Mij dus wel![]()
Ik heb mijn NL nationaliteit ingeleverd. Alleen als NL Wereldkampioen wordt heb ik daar waarschijnlijk minder dan 24 uur spijt van.
Ik vertoef al wat jaartjes in het buitenland maar ook ik geef mijn NL nationaliteit niet op. NL is een handelsland met spullen en technologie. Er staan veel deuren voor me open met een NL nationaliteit. Bijv. China is een heel lastig land maar als NLer staan er deuren open die voor een ander gesloten blijven.quote:Op zondag 6 november 2011 19:52 schreef Seventees het volgende:
Ik zou nooit mijn Nederlandse identiteit opgeven, maar ik zou het daarnaast niet erg vinden om een paar jaartjes in het buitenland te vertoeven.
De dame die mij uitschreef was allervriendelijkst, maar ze móest een nieuw adres van me hebben. Meer dan het Radisson kon ik haar niet geven, en dat vond ze oprecht heel raar. Ambtenarenquote:Op zondag 6 november 2011 19:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
<Kontakt hebben met nederlandsche ambtenaren...dat moet je niet willen
Ja man buut'nlanders..quote:Op zondag 6 november 2011 20:31 schreef mymoodfentje het volgende:
Je hebt natuurlijk ook meiden die emigreren voor een loser uit het buitenland, zoals nu een blonde griet die vertrekt naar Marokko om daar in de woestijn te leven. Net5, kansloos verliefd.
Oordelen over vreemden.quote:Op zondag 6 november 2011 20:31 schreef mymoodfentje het volgende:
Je hebt natuurlijk ook meiden die emigreren voor een loser uit het buitenland, zoals nu een blonde griet die vertrekt naar Marokko om daar in de woestijn te leven. Net5, kansloos verliefd.
Nadat iemand ergens verklapte dat het om bendk ging. Hij heeft het ook niet tegengesproken, en in zijn posts heeft hij het toch over die regio.quote:Op zondag 6 november 2011 13:43 schreef Individual het volgende:
Maartena wilde niet wachten en heeft hem al in Denemarken geplaatst.
Dus? Ik ken ook iemand die van Nederland naar Tunesië is verhuisd (een jaar of 10 geleden al), en van wat ik vernam een jaar terug via via via (met de opstanden aldaar etc) is dat ze gewoon gelukkig is, en woont in de buurt van een toeristische stad waar ze werkt op een of ander resort of zo, en dat ze intussen al een stel kinderen hebben etc.quote:Op zondag 6 november 2011 20:31 schreef mymoodfentje het volgende:
Nee hoor. Binnen het Britse Gemenebest is het redelijk eenvoudig om meerdere nationaliteiten van Gemenebest landen te verkrijgen, hetzij via je vader, hetzij door in twee gemenebest landen te wonen. Een Brit die bijvoorbeeld Australier wil worden, hoeft zijn Britse nationaliteit niet op te geven. (Sowieso ondersteunen de meeste westerse landen (al dan niet beperkte) vormen van dubbele nationaliteit. Het is alleen voor de politici in Denemarken en Nederland blijkbaar "een probleem". Wat dat probleem precies is, weet ik niet..... maar ik weet wel dat er in de VS miljoenen Mexicanen leven die twee nationaliteiten hebben, en bij consulaten in de rij staan om te stemmen in de Mexicaanse verkiezingen als het weer eens zo ver is, en niemand die er hier echt een probleem van maakt.quote:Op zondag 6 november 2011 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
Je kan maar lid zijn van 1 club tegelijkertijd, lijkt mij.
Klokkenluiders spreken van pure geldverspilling. Ze hadden de zaak in een eerder stadium voorgelegd aan het ministerie van Binnenlandse Zaken. Omdat de ambtenaren daar er niets mee deden, treden de klokkenluiders nu met de kwestie naar buiten.quote:Op zondag 6 november 2011 19:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, valt ook niet te controleren.quote:Op maandag 7 november 2011 03:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nogmaals over die dubbele paspoorten/nationateits kwestie. Het is je eigen keuze of je een paspoort van het een of andere land aanvraagt.
Maar stel dat Nederland de dubbele nationaliteit gaat verbieden, hoe controleert men of ik bijv. geen Amerikaan ben ? (als ik in Amerika zou wonen). Als men je vraagt of ik een Amerikaans paspoort heb, zeg je toch gewoon nee ?
...worden misdadigers geholpen door de bureaucratie...quote:Op zondag 6 november 2011 19:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De Telegraaf, de qualiteitskrant van Nederland bij uitstek.quote:Op maandag 7 november 2011 10:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
...worden misdadigers geholpen door de bureaucratie...
... en de papieren rompslomp voor...
http://www.telegraaf.nl/b(...)inelen___.html?p=4,1
En in utopia komen ambtenaren niet eens op het idee corrupt of inefficient te zijn. Daar werken ze volop voor de mensen, en zijn er nooit problemen.quote:Op maandag 7 november 2011 06:48 schreef cempexo het volgende:
[..]
Klokkenluiders spreken van pure geldverspilling. Ze hadden de zaak in een eerder stadium voorgelegd aan het ministerie van Binnenlandse Zaken. Omdat de ambtenaren daar er niets mee deden, treden de klokkenluiders nu met de kwestie naar buiten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)te_duur__.html?p=3,2
Doet dat er toe?quote:Op maandag 7 november 2011 03:02 schreef niels0 het volgende:
[..]
In Noord-Afrika ja. Zelf al 'ns geweest?
WIkipedia geeft een mooi kaartje van landen die de dubbele nationaliteit altijd toestaan, en de landen die het meestal niet toestaan; http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_nationaliteitquote:Op maandag 7 november 2011 03:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee hoor. Binnen het Britse Gemenebest is het redelijk eenvoudig om meerdere nationaliteiten van Gemenebest landen te verkrijgen, hetzij via je vader, hetzij door in twee gemenebest landen te wonen. Een Brit die bijvoorbeeld Australier wil worden, hoeft zijn Britse nationaliteit niet op te geven. (Sowieso ondersteunen de meeste westerse landen (al dan niet beperkte) vormen van dubbele nationaliteit. Het is alleen voor de politici in Denemarken en Nederland blijkbaar "een probleem". Wat dat probleem precies is, weet ik niet..... maar ik weet wel dat er in de VS miljoenen Mexicanen leven die twee nationaliteiten hebben, en bij consulaten in de rij staan om te stemmen in de Mexicaanse verkiezingen als het weer eens zo ver is, en niemand die er hier echt een probleem van maakt.
Althans.... als men iemand hoort klagen over Mexicanen, dan is het meestal gerelateerd aan criminaliteit of het niet kennen van Engels, niet gerelateerd aan hun 2e paspoort.
Door geboorte is het o.a. mogelijk meerdere nationaliteiten te hebben volgens Nederlandse wet..quote:Op maandag 7 november 2011 16:26 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
WIkipedia geeft een mooi kaartje van landen die de dubbele nationaliteit altijd toestaan, en de landen die het meestal niet toestaan; http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_nationaliteit
quote:In Nederland wordt het staatsburgerschap in de regel verkregen door geboorte. Hoofdregel van de Rijkswet op het Nederlanderschap is dat iemand Nederlander is, als op het moment van geboorte één der ouders Nederlander is.
quote:Nederland kent geen voorbehoud ten aanzien van dubbele nationaliteit die door geboorte is verkregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |