abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104030830
De begrippen van het CBS hierover

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lt.htm?ConceptID=252
quote:
Emigratie

Vertrek van personen naar het buitenland.

Toelichting:
Tot en met september 1994 werd men uit het bevolkingsregister afgevoerd wanneer men Nederland voor langer dan 360 dagen dacht te verlaten. Met ingang van oktober 1994 geldt dat de verwachte verblijfsduur in het buitenland ten minste acht maanden bedraagt. Het gaat hier steeds om de aan de gemeente gemelde emigratie.
Zie ook: Buitenlandse migratie
En
quote:
Toelichting:
Niet-gemelde buitenlandse migratie wordt verantwoord in de statistiek van de administratieve correcties.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lt.htm?ConceptID=921
quote:
Administratieve afvoering

Verwijdering van een persoon uit de bevolkingsregisters van een gemeente nadat de gemeente heeft vastgesteld dat de verblijfplaats van deze persoon niet bekend is, deze persoon niet bereikbaar is en waarschijnlijk geen inwoner meer is van een Nederlandse gemeente.

Toelichting:
Een administratieve afvoering is meestal het gevolg van het vertrek van een persoon naar het buitenland zonder dat deze de gemeente hiervan op de hoogte heeft gesteld.
Zie ook: Administratieve correctie
Op een gegeven moment gaan ze er dus maar van uit dat je vertrokken bent :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104030948
Dus elke leenkneus met schulden die zich uitschrijft om het de deurwaarders wat lastiger te maken maakt onderdeel uit van die cijfers? :')
pi_104030998
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 12:51 schreef GreatPretender het volgende:
Hé cempexo, zou de volgende keer toch je vlees even wat dagen laten drogen...
dat gebeurt nu..
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 6 november 2011 @ 14:10:58 #29
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104031053
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:10 schreef cempexo het volgende:

[..]

dat gebeurt nu..
Hee, ben jij er weer! Waar woon je?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_104031062
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:09 schreef Halcon het volgende:
Dus elke leenkneus met schulden die zich uitschrijft om het de deurwaarders wat lastiger te maken maakt onderdeel uit van die cijfers? :')
Dat lees je niet echt goed volgens mij. Het is namelijk maar de vraag of die in de categorie
quote:
en waarschijnlijk geen inwoner meer is van een Nederlandse gemeente.
valt. Dat zal over het algemeen niet het geval zijn. Want die 'leenkneus' van je zal vermoedelijk op een of andere manier wel een inkomen in NL willen hebben (loon of uitkering) en dat gebeurt niet zonder adres.
  zondag 6 november 2011 @ 14:13:14 #31
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104031185
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:07 schreef du_ke het volgende:
De begrippen van het CBS hierover

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lt.htm?ConceptID=252

[..]

En

[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lt.htm?ConceptID=921

[..]

Op een gegeven moment gaan ze er dus maar van uit dat je vertrokken bent :P
In 2000 ben ik verhuisd, In 2002 heb ik nog een paspoort opgehaald op vakantie in NL omdat ik geen zin had in eventuele administratie en in 2007 heb ik mijn paspoort van de ambassade gekregen. Het kan zijn dat mijn ID-kaart van de ambassade een jaar daarvoor was..

Waar kom ik dan voor in de statistieken?
reset
pi_104031259
Goede vraag :P. Maar ik denk dat je onderhand wel onder vermoedelijk geëmigreerd zal vallen.
pi_104031307
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:56 schreef Individual het volgende:
Ik vraag me af wanneer het CBS mij heeft geteld al emigrant. Ik heb me namelijk nooit 'uitgeschreven' uit NL. Gebeurt dat automatisch als je een paspoort aanvraagt bij de ambassade?
Ik heb me nooit uitgeschreven, teveel werk en aan ambtenaren heb ik een broertje dood. Ik heb begin dit jaar mijn paspoort verlengd, geen enkel probleem geweest. Via de ambassade alles laten lopen.

Hoe nu alles geregistreerd is in nl weet ik niet.
  zondag 6 november 2011 @ 14:16:26 #34
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104031361
Ik heb al sinds 2000 dus geen inkomstenbelasting meer betaald, maar praten die overheidsinstanties met elkaar?
reset
  zondag 6 november 2011 @ 14:17:40 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104031418
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:15 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb me nooit uitgeschreven, teveel werk en aan ambtenaren heb ik een broertje dood. Ik heb begin dit jaar mijn paspoort verlengd, geen enkel probleem geweest. Via de ambassade alles laten lopen.

Hoe nu alles geregistreerd is in nl weet ik niet.
Welke ambassade was dat? In Engeland deden ze iig niet moeilijk.
reset
pi_104031477
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:16 schreef Individual het volgende:
Ik heb al sinds 2000 dus geen inkomstenbelasting meer betaald, maar praten die overheidsinstanties met elkaar?
geen idee...ik heb zelfs geweigerd om belasting te betalen in nederland vanuit een nederlands inkomen, ik betaal dat hier...principieel !!
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 14:18:50 #37
45833 crew  Fogel
pi_104031482
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:15 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb me nooit uitgeschreven, teveel werk en aan ambtenaren heb ik een broertje dood. ...
Hoe zou je dat ook voor elkaar kunnen krijgen als je in Nederland woont?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_104031489
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat lees je niet echt goed volgens mij. Het is namelijk maar de vraag of die in de categorie

[..]

valt. Dat zal over het algemeen niet het geval zijn. Want die 'leenkneus' van je zal vermoedelijk op een of andere manier wel een inkomen in NL willen hebben (loon of uitkering) en dat gebeurt niet zonder adres.
Dat gebeurt wel zonder officieel adres....
pi_104031491
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:16 schreef Individual het volgende:
Dat is altijd de grote vraag :P. Maar eens in de zoveel tijd zal een gemeente haar administratie wel weer opschonen en op basis daarvan wat analyses maken over wie nog wel en wie niet meer in die gemeente woont. Maar veel meer dan een benadering zal het CBS niet kunnen aanleveren.
  zondag 6 november 2011 @ 14:19:40 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104031521
Ik ben al sinds begin 2000 weg uit NL. En zoals ik al vaak heb geschreven in andere topics met ontevreden wannabe emigranten: de reden was absoluut niet omdat ik Nederland "zat" was ofzo. In tegendeel, ik denk nog steeds dat NL een van de allerbeste landen ter wereld is om te wonen. Mijn reden voor emigratie was gewoon het verbreden van mijn horizon en interessante kansen elders.

Het grootste deel van de zure klagers zal hopeloos mislukken in het buitenland, als ze tenminste überhaupt de stap durven zetten om daadwerkelijk te vertrekken (de ervaring leert dat 99% uiteindelijk niet durft om het comfortabele gespreide Nederlandse bedje te verlaten). Ze zullen namelijk te maken krijgen met tegenslagen dus als je nu al loopt te klagen en te zeuren dan geef ik je geen goede prognose.

Overigens ken ik persoonlijk geen enkele (succesvolle) emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104031535
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel zonder officieel adres....
Mogelijk maar dan nog lijkt het me niet heel aannemelijk dat die groep onder de noemer

quote:
en waarschijnlijk geen inwoner meer is van een Nederlandse gemeente.
zal vallen.
pi_104031582
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 14:19 schreef SeLang het volgende:

Overigens ken ik persoonlijk geen enkele (succesvolle) emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond.
StefanP vond zichzelf toch wel heel succesvol :P?
  zondag 6 november 2011 @ 14:20:57 #43
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_104031596
Voor de mensen die NL niets hebben laten weten ....zeg maar dag tegen je oudedagvoorziening :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_104031614
Even volgen. :)
  zondag 6 november 2011 @ 14:22:38 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104031684
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die ken ik niet persoonlijk dus weet ook niet hoe het hem irl vergaat. Er zullen natuurlijk ook best wel uitzonderingen zijn, maar ik heb er nog nooit een ontmoet.
Mijn reisverslagen
  zondag 6 november 2011 @ 14:23:11 #46
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104031700
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2011 14:20 schreef mymoodfentje het volgende:
Voor de mensen die NL niets hebben laten weten ....zeg maar dag tegen je oudedagvoorziening :')
Of juist niet omdat ze zelf de weg kwijt zijn.

In het buitenland wordt je volgens mij 2% per jaar gekort op je AOW (wat dan wel weer door de bijstand wordt aangevuld maar goed).
reset
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 14:24:28 #47
45833 crew  Fogel
pi_104031772
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ligt ook aan de definitie van succes :P
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 14:27:31 #48
45833 crew  Fogel
pi_104031931
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:23 schreef Individual het volgende:

[..]

Of juist niet omdat ze zelf de weg kwijt zijn.

In het buitenland wordt je volgens mij 2% per jaar gekort op je AOW (wat dan wel weer door de bijstand wordt aangevuld maar goed).
Ik ben op mijn 21e of 22e vertrokken... Wil dat zeggen dat ik na mijn 65e alsnog op 14% AOW recht zou hebben? Of moet je daarvoor in Nederland wonen?
  zondag 6 november 2011 @ 14:27:42 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104031943
Het grootste deel van de verzuurde klagers heeft gewoon persoonlijke issues. Dat heeft niks met Nederland te maken. En als je emigreert dan neem je jezelf mee, dus...
Mijn reisverslagen
  zondag 6 november 2011 @ 14:28:03 #50
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_104031959
Ze zijn al aan het tornen aan de AOW in het buitenland. Ik ga er vanuit dat tegen de tijd dat ik daar recht op heb het nét is afgeschaft voor ons.
Ook maak ik me over in Nederland gespaarde pensioen geen illusies, dat zal wel verdwenen zijn in verkeerde beleggingen, idioot hoge salarissen van de directie en de marmeren toiletten in het pensioen-gebouw.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')