Enquote:Emigratie
Vertrek van personen naar het buitenland.
Toelichting:
Tot en met september 1994 werd men uit het bevolkingsregister afgevoerd wanneer men Nederland voor langer dan 360 dagen dacht te verlaten. Met ingang van oktober 1994 geldt dat de verwachte verblijfsduur in het buitenland ten minste acht maanden bedraagt. Het gaat hier steeds om de aan de gemeente gemelde emigratie.
Zie ook: Buitenlandse migratie
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lt.htm?ConceptID=921quote:Toelichting:
Niet-gemelde buitenlandse migratie wordt verantwoord in de statistiek van de administratieve correcties.
Op een gegeven moment gaan ze er dus maar van uit dat je vertrokken bentquote:Administratieve afvoering
Verwijdering van een persoon uit de bevolkingsregisters van een gemeente nadat de gemeente heeft vastgesteld dat de verblijfplaats van deze persoon niet bekend is, deze persoon niet bereikbaar is en waarschijnlijk geen inwoner meer is van een Nederlandse gemeente.
Toelichting:
Een administratieve afvoering is meestal het gevolg van het vertrek van een persoon naar het buitenland zonder dat deze de gemeente hiervan op de hoogte heeft gesteld.
Zie ook: Administratieve correctie
dat gebeurt nu..quote:Op zondag 6 november 2011 12:51 schreef GreatPretender het volgende:
Hé cempexo, zou de volgende keer toch je vlees even wat dagen laten drogen...
Hee, ben jij er weer! Waar woon je?quote:
Dat lees je niet echt goed volgens mij. Het is namelijk maar de vraag of die in de categoriequote:Op zondag 6 november 2011 14:09 schreef Halcon het volgende:
Dus elke leenkneus met schulden die zich uitschrijft om het de deurwaarders wat lastiger te maken maakt onderdeel uit van die cijfers?
valt. Dat zal over het algemeen niet het geval zijn. Want die 'leenkneus' van je zal vermoedelijk op een of andere manier wel een inkomen in NL willen hebben (loon of uitkering) en dat gebeurt niet zonder adres.quote:en waarschijnlijk geen inwoner meer is van een Nederlandse gemeente.
In 2000 ben ik verhuisd, In 2002 heb ik nog een paspoort opgehaald op vakantie in NL omdat ik geen zin had in eventuele administratie en in 2007 heb ik mijn paspoort van de ambassade gekregen. Het kan zijn dat mijn ID-kaart van de ambassade een jaar daarvoor was..quote:Op zondag 6 november 2011 14:07 schreef du_ke het volgende:
De begrippen van het CBS hierover
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lt.htm?ConceptID=252
[..]
En
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lt.htm?ConceptID=921
[..]
Op een gegeven moment gaan ze er dus maar van uit dat je vertrokken bent
Ik heb me nooit uitgeschreven, teveel werk en aan ambtenaren heb ik een broertje dood. Ik heb begin dit jaar mijn paspoort verlengd, geen enkel probleem geweest. Via de ambassade alles laten lopen.quote:Op zondag 6 november 2011 13:56 schreef Individual het volgende:
Ik vraag me af wanneer het CBS mij heeft geteld al emigrant. Ik heb me namelijk nooit 'uitgeschreven' uit NL. Gebeurt dat automatisch als je een paspoort aanvraagt bij de ambassade?
Welke ambassade was dat? In Engeland deden ze iig niet moeilijk.quote:Op zondag 6 november 2011 14:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb me nooit uitgeschreven, teveel werk en aan ambtenaren heb ik een broertje dood. Ik heb begin dit jaar mijn paspoort verlengd, geen enkel probleem geweest. Via de ambassade alles laten lopen.
Hoe nu alles geregistreerd is in nl weet ik niet.
geen idee...ik heb zelfs geweigerd om belasting te betalen in nederland vanuit een nederlands inkomen, ik betaal dat hier...principieel !!quote:Op zondag 6 november 2011 14:16 schreef Individual het volgende:
Ik heb al sinds 2000 dus geen inkomstenbelasting meer betaald, maar praten die overheidsinstanties met elkaar?
Hoe zou je dat ook voor elkaar kunnen krijgen als je in Nederland woont?quote:Op zondag 6 november 2011 14:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb me nooit uitgeschreven, teveel werk en aan ambtenaren heb ik een broertje dood. ...
Dat gebeurt wel zonder officieel adres....quote:Op zondag 6 november 2011 14:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat lees je niet echt goed volgens mij. Het is namelijk maar de vraag of die in de categorie
[..]
valt. Dat zal over het algemeen niet het geval zijn. Want die 'leenkneus' van je zal vermoedelijk op een of andere manier wel een inkomen in NL willen hebben (loon of uitkering) en dat gebeurt niet zonder adres.
Dat is altijd de grote vraagquote:Op zondag 6 november 2011 14:16 schreef Individual het volgende:
Ik heb al sinds 2000 dus geen inkomstenbelasting meer betaald, maar praten die overheidsinstanties met elkaar?
Mogelijk maar dan nog lijkt het me niet heel aannemelijk dat die groep onder de noemerquote:Op zondag 6 november 2011 14:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel zonder officieel adres....
zal vallen.quote:en waarschijnlijk geen inwoner meer is van een Nederlandse gemeente.
StefanP vond zichzelf toch wel heel succesvolquote:Op zondag 6 november 2011 14:19 schreef SeLang het volgende:
Overigens ken ik persoonlijk geen enkele (succesvolle) emigrant die is vertrokken omdat hij Nederland een kutland vond.
Die ken ik niet persoonlijk dus weet ook niet hoe het hem irl vergaat. Er zullen natuurlijk ook best wel uitzonderingen zijn, maar ik heb er nog nooit een ontmoet.quote:Op zondag 6 november 2011 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
StefanP vond zichzelf toch wel heel succesvol?
Of juist niet omdat ze zelf de weg kwijt zijn.quote:Op zondag 6 november 2011 14:20 schreef mymoodfentje het volgende:
Voor de mensen die NL niets hebben laten weten ....zeg maar dag tegen je oudedagvoorziening
Ligt ook aan de definitie van succesquote:Op zondag 6 november 2011 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
StefanP vond zichzelf toch wel heel succesvol?
Ik ben op mijn 21e of 22e vertrokken... Wil dat zeggen dat ik na mijn 65e alsnog op 14% AOW recht zou hebben? Of moet je daarvoor in Nederland wonen?quote:Op zondag 6 november 2011 14:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Of juist niet omdat ze zelf de weg kwijt zijn.
In het buitenland wordt je volgens mij 2% per jaar gekort op je AOW (wat dan wel weer door de bijstand wordt aangevuld maar goed).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |