omdat in het weekend de bedrijven dicht zijn en op maandag alleen de post die uit de brievenbussen komt mee gaat.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:00 schreef Anonymousz het volgende:
misschin een rare vraag
maar waarom is er op maandag zo weinig post?
dank uquote:Op woensdag 9 november 2011 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat in het weekend de bedrijven dicht zijn en op maandag alleen de post die uit de brievenbussen komt mee gaat.
Je hebt het over hulpkracht. Is de term "tijdelijke hulpkracht" oftewel THK'er gevallen? In dat geval verdien je nog steeds het minimumloon!quote:Op woensdag 9 november 2011 23:13 schreef Xtinction89 het volgende:
Vanochtend op sollicitatie postbezorger geweest. Tja, moet toch iets naast m'n studie doen.
Uiteraard kies ik meteen het minste jaargetij uit qua weer, maar goed das op zich geen probleem.
Ik zou vrijdag gebeld worden met goed of slecht nieuws, maar ze belde me vanmiddag al op dat ik zo kon beginnen.
Nu was me, voordat ik naar de sollicitatie ging, verteld dat het loon als een 'normale' postbezorger onder de 23 op het minimumloon zit. Dit zou dan 7,38 bruto zijn.
Tijdens het telefoongesprek bleek dat ik geen 'normale' postbezorger zou worden, maar een hulpkracht die vooral op zaterdag werkt en hier dan ook een contract voor krijgt. Ik zou 's morgens moeten sorteren, en daarna de post dan ook rondbrengen. Op de doordeweekse dagen dat ik kan werken, zou het een mogelijkheid zijn dat ze me zouden inplannen.
Nu vraag ik me af : moet ik nu een hoger salaris ontvangen zoals in de tabel(1e post topic) staat?
Want het is nu eigenlijk zaterdagwerker, i.p.v. het normale contract?
Ik hoop op wat reacties, zodat ik dit zou kunnen aankaarten voordat ik het contract inlever en onderteken. ( Het contract moet nog binnenkomen ). Ook kan de tabel misschien al verouderd zijn en is het loon nu gelijkgesteld?
Graag jullie hulp
De overuren worden niet aangevuld.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:39 schreef pussywillow het volgende:
THK'ers en PBZ'ers verdienen evenveel. Uurloon voor PBZ is lager, maar wordt aangevuld tot minimumloon (dus waarom het dan lager is snap ik niet zo goed, het zal ze wel op de één of andere manier voordeel opleveren).
Klopt. Raar eigenlijk dat dat kan...quote:Op woensdag 9 november 2011 23:56 schreef Troeta het volgende:
[..]
De overuren worden niet aangevuld.
3 euro per uur, dat is wel vreselijk weinig, blij dat ik op de 11 euro zit.quote:Op donderdag 10 november 2011 00:21 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Klopt. Raar eigenlijk dat dat kan...
Misschien leuk voor in de OP:
[ afbeelding ]
Gejat uit het kantoor van de TC, omdat er verder volgens mij nergens een duidelijk overzicht te vinden is en er in dit topic nog wel eens vragen over zijn.
Sinds enige tijd wel. Als je nu bij een postbezorger op z'n loonstrookje kijkt zul je zien dat er in de kolom overuren/ORT een hoger uurloon staat (gelijk aan het minimumloon) dan het uurloon wat voor de contracturen geldt. Althans, als je het loon over je contracturen terugrekent, kom je op een lager uurloon uit.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:56 schreef Troeta het volgende:
[..]
De overuren worden niet aangevuld.
volgens mij kom je dan in schaaljaar 0quote:Op donderdag 10 november 2011 14:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik heb nu een zaterdagcontract en verdien dus 8,51 per uur (21 jaar). Als ik straks 22 wordt, kom ik dan in schaaljaar 0 of 2 (ik werk nu 2 jaar bij TNT/PostNL) ?
Tja, dat ligt er maar net aan hoe hard ze je nodig hebben. Ik zou uitgaan van een uur of 3-4 per ochtend, en op maandag zal er niet veel te doen zijn (bij ons werken er dan hooguit 4 mensen in de voorbereiding).quote:Op donderdag 10 november 2011 17:28 schreef Anonymousz het volgende:
als je post voorbereider medewerker bent hoeveel uur werk je per week ongeveer (als je van ma t/m vrij werkt) ?
thanks begint toch meestal om 6:30?quote:Op donderdag 10 november 2011 17:48 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Tja, dat ligt er maar net aan hoe hard ze je nodig hebben. Ik zou uitgaan van een uur of 3-4 per ochtend, en op maandag zal er niet veel te doen zijn (bij ons werken er dan hooguit 4 mensen in de voorbereiding).
Bij ons beginnen ze om 5:45, maar dat zijn de voltijdwerkers. Die bereiden ook de rest van de ochtend wijken voor. Ik denk dat je als parttime voorbereider wat later begint, maar het kan bij jouw vestiging natuurlijk zomaar anders geregeld zijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:36 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
thanks begint toch meestal om 6:30?
De voorbereiders die we hier hebben zijn er meestal tussen 8 en half 9. Echt veel uren draaien kunnen ze iig nooit, vaak kunnen ze om 11 uur weer naar huis.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:53 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Bij ons beginnen ze om 5:45, maar dat zijn de voltijdwerkers. Die bereiden ook de rest van de ochtend wijken voor. Ik denk dat je als parttime voorbereider wat later begint, maar het kan bij jouw vestiging natuurlijk zomaar anders geregeld zijn.
Die hebben wij zelfs niet meer op dinsdag.quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:27 schreef pussywillow het volgende:
AH op zaterdag was toch ook tijdelijk? Hier is-ie gewoon weer op dinsdag.
Bij ons is de gewone C 1000 verhuisd naar de dinsdag, Op zaterdag is onze C1000-folder zo'n extreem dunne leaflet die vroeger altijd op donderdag of woensdag meeging.quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
wij hebben geen AH, maar nu wel de Jumbo erbij naast de C1000 en de Poiesz.
Tering wat was het druk vandaag. Was een uur later de weg op dan normaal. Ik reed een andere autoroute dan ik gewend was voor het eerst alleen en dat is ondanks dat ik een ervaren kracht ben best wel wennen, Verder had ik nog een heel stuk van een andere wijk erbij en ik moest nog een collega te hulp schieten. Hierdoor deed ik zo ongeveer op ons VBG het licht uit
Dta je overal heen wordt gestuurd is echt te schandalig voor woorden. Evenals dat jullie al deze mailings vandaag op je bord krijgen. Bij ons zijn alle mailings behalve de Makro al op vrijdag meegegaan en zijn juist de verdeelkanten binnen er afgehaald. Wel apart trouwens dat jullie ook nog een af moeten helpen bij zoveel post, gaan er bij jullie dan uitvoeringen af of zelfs dat niet.quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Godskolere wat was er veel post vandaag! Makro, de Delicious (was vroeger Tip Culinair), Natuurmonumenten, Zuid-Hollands landschap, een mailing van Gall en Gall, etc. En omdat de voorbereiding steeds meer wordt gedaan door allerlei vage Oostbloktypes die zeer gebrekkig Nederlands spreken (wat de communicatie niet echt bevordert) en uiteraard niet half zo snel werken als het handjevol vaste krachten wat nog binnen werkt (mezelf incluis), dus die moesten we ook weer afhelpen. Vervolgens gaan die lekker naar huis (want het zijn voorbereiders) en moeten wij nog een paar wijken lopen. Onze vaste wijken zijn al ingepikt en aan de postbezorgers gegeven en wij worden als vliegende kiep het hele VBG doorgestuurd. En het is een groot kantoor, dus als je pech hebt ligt je wijk op 10 km rijden van de vestiging! En dan mag ik nog mijn handjes dichtknijpen dat ik deeltijdwerker ben, want anders wordt je net zo makkelijk naar Delft gestuurd, of Leidschendam. Vervolgens loop je dan als ervaren besteller in een vreemde wijk in een vreemd dorp, die ook nog eens is klaargemaakt door een onervaren persoon (dus even/oneven door elkaar, attentiekaarten tussen de post gezet als ware het poststukken, etc). En dan mag je nog blij zijn als ze je wijk niet naar een verkeerd depot sturen, waar jij uiteraard geen sleutel van hebt. Op het depot hangt een lijst met telefoonnummers van TC's die je in zo'n geval moet bellen (met je eigen toestel, op eigen kosten) maar die (zeker op zaterdag) echt niet opnemen omdat ze roostervrij zijn of al lekker thuis op de bank liggen.
Gelukkig is het nu weekend, maandag weer met frisse moet er tegenaan.
dat vodje hadden wij ja. plus een extreme drukte en veel vrije personeelsleden. Dan verzuip je bijnaquote:Op zaterdag 12 november 2011 19:08 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij ons is de gewone C 1000 verhuisd naar de dinsdag, Op zaterdag is onze C1000-folder zo'n extreem dunne leaflet die vroeger altijd op donderdag of woensdag meeging.
Yup, hier ook. Irritant dingquote:Op zaterdag 12 november 2011 19:08 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij ons is de gewone C 1000 verhuisd naar de dinsdag, Op zaterdag is onze C1000-folder zo'n extreem dunne leaflet die vroeger altijd op donderdag of woensdag meeging.
quote:Hee postbode!!! Ik verwachtte een bekeuring vandaag, waarom zit die er niet bij? Heb je die echt niet nog ergens tussen zitten?![]()
![]()
Heeft ie uitbesteed aan PostNL. Daarom duurt het ook bijna 3 weken om die pakjes van de boot thuis te krijgen. En de reden dat subcontractors zo creatief zijn om pakjes achter te laten is de pietenschool.quote:Op zondag 13 november 2011 11:34 schreef pussywillow het volgende:
Hoe kan de Sint nou op twee plaatsen tegelijk aankomenDan heb jij vast een nep-Sinterklaas gezien!
quote:Op zondag 13 november 2011 13:07 schreef carboni het volgende:
[..]
Heeft ie uitbesteed aan PostNL. Daarom duurt het ook bijna 3 weken om die pakjes van de boot thuis te krijgen. En de reden dat subcontractors zo creatief zijn om pakjes achter te laten is de pietenschool.
Ik mag aannemen dat de hoge heren dit jaar met kerst eens op de fiets gaan od de auto ingaan?quote:Op zondag 13 november 2011 15:09 schreef carboni het volgende:
[..]
Echt hoor, er zijn ook wat trainingsfilmpjes uitgelekt.
De hoge heren gaan ons eerst maar eens niet-procesverstorend handstand-bakkenkarren ontwijken demonstreren.quote:Op zondag 13 november 2011 15:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat de hoge heren dit jaar met kerst eens op de fiets gaan od de auto ingaan?
Wat een klote filmpje zeg
Ja maar...quote:Op zondag 13 november 2011 11:34 schreef pussywillow het volgende:
Hoe kan de Sint nou op twee plaatsen tegelijk aankomenDan heb jij vast een nep-Sinterklaas gezien!
Met een volgeladen fiets een beetje doorfietsen is er inderdaad niet bij. Ik ben bang dat mijn achterrek afbreekt als ik volgas over een drempel rijd.quote:Op zondag 13 november 2011 15:59 schreef carboni het volgende:
[..]
De hoge heren gaan ons eerst maar eens niet-procesverstorend handstand-bakkenkarren ontwijken demonstreren.
Overigens is het knap dat die fietstassen op de fiets blijven, bij mij vallen ze er vaak al half af bij een wat hoge drempel.
Niet geheel tegen de verwachting in nu de postmarkt steeds liberaler wordt.quote:Op maandag 14 november 2011 10:15 schreef sbientje het volgende:
http://nos.nl/audio/31318(...)t-postbezorging.html
quote:Op maandag 14 november 2011 10:19 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Niet geheel tegen de verwachting in nu de postmarkt steeds liberaler kleiner wordt.
Die hebben wij al, we noemen ze 'postbezorgers'.quote:Op maandag 14 november 2011 11:12 schreef Jesse_ het volgende:
oh god, krijg je straks al die half gehandicapte vsp'ers bij postnl
Ze zullen dus wellicht bij PostNL terecht komen.quote:Voor hen ziet PostNL geen grote problemen in het vinden van een nieuwe baan vanwege krapte op de markt voor postbezorgers.
PostNL en VSP zijn heel anders. VSP is thuis sorteren en grote wijken. Veel VSP ers combineren met Sandd, dus die gaan er waarschijnlijk op achteruit.quote:Op maandag 14 november 2011 11:50 schreef ErwinRommel het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)P-Geadresseerd.dhtml
[..]
Ze zullen dus wellicht bij PostNL terecht komen.
Dat is idd typisch voor de post ja. Dat soort zaken ligt altijd eerder bij de media dan dat het bij de medewerkers bekend is. Volgens mij interesseert het ze gewoon geen reet daarboven, een slippertje kan een keer gebeuren maar het is gewoon structureel aan de gang, al zo lang als ik er werk.quote:Op maandag 14 november 2011 12:36 schreef carboni het volgende:
[..]
PostNL en VSP zijn heel anders. VSP is thuis sorteren en grote wijken. Veel VSP ers combineren met Sandd, dus die gaan er waarschijnlijk op achteruit.
/edit
Typisch postnl.
http://www.postbezorgers.(...)f=18&t=149&start=110
De "medewerkers/bezorgers" waren niet eens geinformeerd en lezen het uit de krantSlim gespeeld hoor om je "mederwerkers" zo te dumpen en denken dat ze wel postnl bezorger willen worden.
Wellicht zeg ik dus ookquote:Op maandag 14 november 2011 12:36 schreef carboni het volgende:
[..]
PostNL en VSP zijn heel anders. VSP is thuis sorteren en grote wijken. Veel VSP ers combineren met Sandd, dus die gaan er waarschijnlijk op achteruit.
/edit
Typisch postnl.
http://www.postbezorgers.(...)f=18&t=149&start=110
De "medewerkers/bezorgers" waren niet eens geinformeerd en lezen het uit de krantSlim gespeeld hoor om je "mederwerkers" zo te dumpen en denken dat ze wel postnl bezorger willen worden.
Zie de zorgverzekeringen!quote:Op maandag 14 november 2011 18:07 schreef carboni het volgende:
Je kan nu wel zeggen dat de liberalisering officieel mislukt is.
quote:Elk pakket dat verzonden wordt met PostNL is te volgen op internet met Track & Trace. Handig, want dan kun je precies zien waar het pakket zich bevindt. Maar wat als Track & Trace laat zien dat het pakket bij je thuis is afgeleverd, terwijl je echt niets hebt ontvangen
quote:Op maandag 14 november 2011 18:32 schreef Zipportal het volgende:
Vanavond kijkvoer: Radar Nederland 1: 20:30
[..]

Die chauffeur deed ten minste nog de moeite om wat op te schrijven waar pakket ligt.quote:Op maandag 14 november 2011 18:41 schreef carboni het volgende:
[..]![]()
Moeten ze daar weer zendtijd aan verspillen... Dan ligt het pakketje bij de buren of de buren 3 straten verderop of een wijk verder. Of in de voortuin, of
[ afbeelding ]
Maar er zal vast wel een PR tutje komen om het helemaal recht te spinnen.
Incidenten!quote:Op maandag 14 november 2011 18:32 schreef Zipportal het volgende:
Vanavond kijkvoer: Radar Nederland 1: 20:30
[..]
Maare die gerechtelijke dat zijn er niet zoveel. Rijden jullie dan de halve stad af voor 3 briefjes ?quote:Op maandag 14 november 2011 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die chauffeur deed ten minste nog de moeite om wat op te schrijven waar pakket ligt.
geloof me, de pakketdienst heeft het al druk, nu die madjes ook bij hun zijn komen te liggen. Kom ze vaak tegen en maak een praatje met ze. Ze zijn er allerminst blij mee. Geluk dat de de gerechtelijke brieven niet hoeven te doen.
Sterker nog, zelfs voor 1 gerechtelijke moeten we 15km buiten onze route rijden. Goed, krijgen we wel voor betaald. Maar de postbezorgers of Pakketdienst krijgen ze niet mee.quote:Op maandag 14 november 2011 19:14 schreef carboni het volgende:
[..]
Maare die gerechtelijke dat zijn er niet zoveel. Rijden jullie dan de halve stad af voor 3 briefjes ?
Zo gaat het dus wel ja. Kom in diezelfde straat een collega van TNT-Express tegen, een straat die totaal buiten mijn route ligt. Echter, zij mogen geen gerechtelijke doen.quote:Op maandag 14 november 2011 19:56 schreef carboni het volgende:
Hehe 15km omrijden om met zn 3en in dezelfde straat te staan. Wat een efficientie.
Inderdaad, dat is nou echt verspilling van zendtijd (al vind ik dat Radar dat sowieso is). Ik heb het uiteraard niet gekeken, maar ik zie het zo voor me. Boze reacties van doorrookte vrouwen met pittige kapsels die hun bij de Otto bestelde jarretels nooit hebben ontvangen, een woordvoerder van PostNL die een verhaaltje afratelt over hoe geweldig de Track & Trace-code wel niet is en dat er helaas incidenteel wel eens iets mis gaat, en die muts van een Antoinette Hertzenberg die 23 keer dezelfde vraag stelt. Boringquote:Op maandag 14 november 2011 18:41 schreef carboni het volgende:
[..]![]()
Moeten ze daar weer zendtijd aan verspillen... Dan ligt het pakketje bij de buren of de buren 3 straten verderop of een wijk verder. Of in de voortuin, of
[ afbeelding ]
Maar er zal vast wel een PR tutje komen om het helemaal recht te spinnen.
Op zich een aardig idee, want nu krijg je die vergoeding alleen bij aangetekend verzenden. Maar in de praktijk zal het er op neerkomen dat de hele standaardverzending wordt afgeschaft, dat alles automatisch aangetekend is, en dus de verzendtarieven omhoog gaan.quote:Op maandag 14 november 2011 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
er was niemand van PostNL, maar wel een politicus die wil dat de wet op de schop gaat, zodat het postbedrijf hogere vergoedingen voor vermiste pakketjes uit moet keren en verplicht wordt om beter met de pakketten om te gaan.
Nu is de verzekering bij de pakketjes een wassen neus, want PostNL wil niet verder dan een kiloprijs van 3,40 euro gaan als vergoeding.
Staat niet hoe lang het onderweg isquote:Op maandag 14 november 2011 21:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat Track & Trace is inderdaad hoogst onbetrouwbaar. Ik verwacht een pakje en de status op track & trace is nu: Geadresseerde niet aanwezig. Zending onderweg naar afhaallocatie. Het is nu 21.45, die chauffeur is nu echt niet onderweg naar de afhaallocatie, en dat zou ook volkomen zinloos zijn want het afhaalpunt gaat om 17.30 dicht.
En eerder vandaag stond er "zending beschikbaar op afhaallocatie." Maar nu is íe daar weer weg, kennelijk
Weet ik, maar het pakje is al in NL gearriveerd en zelfs al aangeboden. Ik heb de kennisgeving al in huis waarmee ik 'm op het postkantoor kan ophalen. Dat postkantoor (nou ja, het is meer een veredelde sigarenboer) is hier nota bene aan de overkant van de straat. Eerder gaf T&T aan dat het pakje al op de afhaallocatie beschikbaar was, maar nu staat er ineens dat ie "onderweg" is. En dat al meer dan 24 uur.........quote:Op maandag 14 november 2011 23:46 schreef carboni het volgende:
[..]
Staat niet hoe lang het onderweg is
Maar er verdwijnen ook heel veel pakketten van UK naar hier, zeker toen die selektmail prutsers dat deden.
Maar ik heb nog een gratis toptip voor de klanten, als je 3,40 per kg krijgt dan moet je gewoon pakketten versturen van 5 kilo en niet 1. Je betaald toch altijd voor een 5 kg zegel. Flikker er gewoon 4 kg bakstenen bij.
Maar die oude beelden, dat was nog is scenario maatwerk drukdruk
Ik heb ook zoiets gehad... Pakketje was al een keer aangeboden, ik via de site aangeven dat het pakket naar het postkantoor (AH) kon.. Staat er op de T&T dat ik het over een werkdag kan ophalen. Dus ik heel blij naar de AH.. Nee hoor..quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Weet ik, maar het pakje is al in NL gearriveerd en zelfs al aangeboden. Ik heb de kennisgeving al in huis waarmee ik 'm op het postkantoor kan ophalen. Dat postkantoor (nou ja, het is meer een veredelde sigarenboer) is hier nota bene aan de overkant van de straat. Eerder gaf T&T aan dat het pakje al op de afhaallocatie beschikbaar was, maar nu staat er ineens dat ie "onderweg" is. En dat al meer dan 24 uur.........
Zoals je waarschijnlijk weet gaat al het autovervoer naar het autobedrijf over, zo ook op de zaterdag. Ik werk inmiddels al een week of 4 op zaterdag bij het autobedrijf naar volle tevredenheid, dus als het je ook wat lijkt om op zaterdag als chauffeur te werken zou ik die bijeenkomst dan niet over te slaan!quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:39 schreef sbientje het volgende:
ik kreeg vdweek een brief over een infobijeenkomst aangaande het autobedrijf. Dat gaat bij ons vanaf 19 maart ofzo beginnen. Maar ik ben zaterdagmedewerker.. ik weet eigenlijk niet of ik nou moet gaan of niet, denk dat ik maar oversla
Dat niet zozeer.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moeten ze maar beter uittellen
Officieel moet je bij elke bus dus ook HAH bezorgen. Ze betalen ervoor.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
HAH bij bedrijven bezorgen
Als de eigenaar er nu naast zou worden en maar één bus heeft ok, maar anders zou ik het niet doen hoor.
Tja.........dat kan ik me nog enigzins voorstellen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat het officieel moet maar er is niemand bij ons die het doet, gewoon omdat het onzin is. Waarom zou je bij de Gamma hun eigen folder bezorgen of eentje van de C1000?
Ook bij leegstaande bedrijfspanden?quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:11 schreef gelestipjes het volgende:
Ik bezorg altijd gewoon huis aan huis bij bedrijven. Ik vind het weliswaar onzin, maar goed, het is niet aan mij om dan maar te bepalen het niet te doen, ik volg gewoon de voorschriften op.
Ik doe dat ook. Heb er nu eentje waar een grote hoop met post c.q. folders achter de voordeur ligt... Kan er wel om lachen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ook bij leegstaande bedrijfspanden?
Tot op zekere hoogte. Op een gegeven moment zit zo'n brievenbus wel vol natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Officieel mogen we bij leegstaande panden niet eens geadresseerde post bezorgen, tenzij het bestemd is voor de nieuwe bewoners. Maar als het binnen helemaal leeg en ongestoffeerd is met een grote "te huur" poster achter het raam, dan ga ik daar echt geen hah bezorgen!quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
True that.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En als ik complete bundels hah in de papierbak gooi haal ik natuurlijk wel even overal het bundelbriefje met loopnummer vanaf!
Dat lijkt mij ook logisch ja, maar daar denken mijn collega's anders overquote:Op dinsdag 15 november 2011 22:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Officieel mogen we bij leegstaande panden niet eens geadresseerde post bezorgen, tenzij het bestemd is voor de nieuwe bewoners. Maar als het binnen helemaal leeg en ongestoffeerd is met een grote "te huur" poster achter het raam, dan ga ik daar echt geen hah bezorgen!
Ow dat ken ik. Ik werk in een Vinex-wijk/-dorp en er staan hier diverse panden en huizen leeg. Het is een kwestie van van consequent zijn wat mij betreft. De regel dat er een ja/nee-sticker dient te hangen is het enige dat ik respecteer. Ik kan niet ruiken of er nou wel of niet iemand woont, enzovoorts. Zo heb ik een huis dat leeg lijkt te staan, maar ondertussen wordt dat gewoon verbouwd door de overbuurman. Ik heb geen zin om die keuzes te moeten maken, dus houdt me gewoon aan de ja/nee-sticker. Als een pand echt leeg staat, moeten ze maar een briefje ophangen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:29 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook logisch ja, maar daar denken mijn collega's anders over
Had de vorige keer post voor de nieuwe bewoners van een leegstaand huis (van de energiemaatschappij o.i.d.), maar de brievenbus was vastgezet met een klemmetje (waarschijnlijk juist om die bergen met HAH achter de voordeur te voorkomen).
Dus ikke braaf bij de herstelpost gedaan en opgeschreven dat het huis leeg stond én dat de brievenbus dus niet openkon....en ja hoor, volgende dag zat het er gewoon weer bij. En de dag erna weer...
Gelukkig werk ik maar 3 dagen, dus de vierde dag was voor iemand anders
Gewoon een retoursticker erop plakken, "Geen/volle brievenbus" aankruisen en weg ermeequote:Op dinsdag 15 november 2011 22:29 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook logisch ja, maar daar denken mijn collega's anders over
Had de vorige keer post voor de nieuwe bewoners van een leegstaand huis (van de energiemaatschappij o.i.d.), maar de brievenbus was vastgezet met een klemmetje (waarschijnlijk juist om die bergen met HAH achter de voordeur te voorkomen).
Dus ikke braaf bij de herstelpost gedaan en opgeschreven dat het huis leeg stond én dat de brievenbus dus niet openkon....en ja hoor, volgende dag zat het er gewoon weer bij. En de dag erna weer...
Gelukkig werk ik maar 3 dagen, dus de vierde dag was voor iemand anders
Ik heb hier ook zo'n raar leegstaand huis. Er staan wel wat meubels in, maar het staat al tijden te koop en er woont volgens mij niemand. Af en toe is er post voor, maar dat is altijd voor de buren bedoeld; dat huis heeft nl. nummer 138, en daarna komen 138 B t/m H en afzenders vergeten nogal eens de toevoeging te vermelden. Nummer 138 fungeert dus een beetje als afvoerputje. Ik ben dan weer zo'n sukkel dat ik dat toch goed wil doen dus als ik het zie bezorg ik de post wel op het goede adres (ken de namen daar inmiddels wel), maar dat zijn ook weer van die dingen waar je je eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden. Het is gewoon verkeerd geadresseerd.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:37 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ow dat ken ik. Ik werk in een Vinex-wijk/-dorp en er staan hier diverse panden en huizen leeg. Het is een kwestie van van consequent zijn wat mij betreft. De regel dat er een ja/nee-sticker dient te hangen is het enige dat ik respecteer. Ik kan niet ruiken of er nou wel of niet iemand woont, enzovoorts. Zo heb ik een huis dat leeg lijkt te staan, maar ondertussen wordt dat gewoon verbouwd door de overbuurman. Ik heb geen zin om die keuzes te moeten maken, dus houdt me gewoon aan de ja/nee-sticker. Als een pand echt leeg staat, moeten ze maar een briefje ophangen.
Leuk dat je het aansnijdt! Ik word steeds minder tolerant voor dit soort dingen. Als het op een oud adres is, maar wel in de buurt c.q. op mijn route dan wilde ik het eerst nog wel bezorgen, maar inmiddels gaat het gewoon retour afzender. Het probleem is dat je bezig blijft met "doorsturen" van post en dat is gewoon niet de bedoeling... Van sommige dingen weet je het op een gegeven moment of stoort het je niet zo, maar in de meeste gevallen is het irritant als je telkens het verkeerde adres hebt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:47 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik heb hier ook zo'n raar leegstaand huis. Er staan wel wat meubels in, maar het staat al tijden te koop en er woont volgens mij niemand. Af en toe is er post voor, maar dat is altijd voor de buren bedoeld; dat huis heeft nl. nummer 138, en daarna komen 138 B t/m H en afzenders vergeten nogal eens de toevoeging te vermelden. Nummer 138 fungeert dus een beetje als afvoerputje. Ik ben dan weer zo'n sukkel dat ik dat toch goed wil doen dus als ik het zie bezorg ik de post wel op het goede adres (ken de namen daar inmiddels wel), maar dat zijn ook weer van die dingen waar je je eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden. Het is gewoon verkeerd geadresseerd.
Als ik dat hier doe, dan is het de hoeveelheid post die retour gaat in mijn wijk(en) meteen verdrievoudigd.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja doei, dan moeten ze het maar goed adresseren hoor.
Ook regelmatig dat ze een toevoeging vergeten.
Als ik de namen op de brievenbus niet herken dan gaat het retour afzender.
Ja, maar ik weet niet waar de post dan wel hoort.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:52 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Als ik dat hier doe, dan is het de hoeveelheid post die retour gaat in mijn wijk(en) meteen verdrievoudigd.
Dat heb ik wel eens met een kerstkaart gedaanquote:Op dinsdag 15 november 2011 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, maar ik weet niet waar de post dan wel hoort.
In een willekeurige brievenbus duwen lijkt me ook weer niet de bedoeling.
wijkkennis he. Maar dat gaat helaas steeds meer verdwijnenquote:Op dinsdag 15 november 2011 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb dan bijvoorbeeld nummer 100 a t/m c en 100 1 t/m 7.
En dan hebben ze het geadresseerd als nummer 100.
Maar die bestaat dan niet.
ik heb wel eens gehad dat er geen huisnummer en geen achternaam bij stond en dat ie gericht was aan moeder. Met behulp van wat buurtbewoners heb ik de kaart wel op de juiste plek kunnen bezorgen, omdat zij wisten wie de afzender was.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:56 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens met een kerstkaart gedaanDie was geadresseerd aan "Tante Bep" of iets dergelijks, een huisnummer is natuurlijk niet nodig want iedereen kent tante Bep. Dus maar op goed geluk in een brievenbus gestopt, maar toen kwam er direct een scheldende man naar buiten dat dat niet voor hem was en dat ik moest lezen en bla bla bla
Ik had laatst een rouwkaart voor mensen die al lang en breed verkast zijn. Hun bedrijf is failliet gegaan en het pand staat al maanden leeg. Ik heb dus de kaart maar retour gestuurd, dat leek mij het meest gepast. Anders had de kaart er nu nog gelegen, want er ligt een grote hoop post.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:04 schreef pussywillow het volgende:
Dat is toch ook wel mooi als dat lukt, ja. Ook wel eens met een rouwkaart gehad, stond een niet-bestaand huisnummer op. Toen kwam er toevallig een hele oude man aanlopen die mij een beetje zoekend zag kijken en vroeg of ik het kon vinden, en toen ik hem zei welke naam er op de kaart stond wist hij precies te vertellen op welk nummer die persoon woondeEn die mensen zaten er ook echt voor het raam op te wachten, dus dat geeft dan wel weer een goed gevoel.
...
Heb er pas eentje kunnen ontdekken...quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:04 schreef pussywillow het volgende:
...
Hebben jullie trouwens ook zoveel kaartjes van "Sint en Piet" moeten bezorgen? Afgelopen maandag stikte het echt van die dingen"Hoi Evert-Jan-Jaap, ga maar gauw je schoenen zetten! Groetjes van Sint en Piet!" Is dat iets nieuws? Ik kreeg vroeger nooit post van de Sint
Dat snap ik. Ik begin wel steeds meer typische fouten te ontdekken. Vaak vergeten mensen een getal of draaien iets om. Soms heb je ook (veel) post voor mensen die al meer van hetzelfde hebben gehad. Zo heb ik al eens foutieve verjaardagskaartjes gehad, waar ik al van wist dat het nummer anders moest zijn, omdat ik er meer bij die naam had.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb dan bijvoorbeeld nummer 100 a t/m c en 100 1 t/m 7.
En dan hebben ze het geadresseerd als nummer 100.
Maar die bestaat dan niet.
Ja, soms kun je er inderdaad gewoon niks mee. Als je het retour stuurt dan kan de afzender misschien nog het nieuwe adres proberen te achterhalen of iets dergelijks. Al staat er op rouwkaarten heel vaak geen afzender, maar goed, dat mag 2500NA 99054 uitzoeken.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:09 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ik had laatst een rouwkaart voor mensen die al lang en breed verkast zijn. Hun bedrijf is failliet gegaan en het pand staat al maanden leeg. Ik heb dus de kaart maar retour gestuurd, dat leek mij het meest gepast. Anders had de kaart er nu nog gelegen, want er ligt een grote hoop post.
Hier heb je behalve huisnummers ook straatnummers. Dus bijv. "Botter 58" huisnr54. Je wilt niet weten hoe vaak dat fout gaat... Er zijn hier zakken mailingen tegelijk terug gegaan omdat ze bijv doodleuk de huisnrs vergeten zijn of gewoon 60 huizen verder doortellen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:11 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik begin wel steeds meer typische fouten te ontdekken. Vaak vergeten mensen een getal of draaien iets om. Soms heb je ook (veel) post voor mensen die al meer van hetzelfde hebben gehad. Zo heb ik al eens foutieve verjaardagskaartjes gehad, waar ik al van wist dat het nummer anders moest zijn, omdat ik er meer bij die naam had.
Daarover gesproken: toen ik vanmiddag terugkwam op kantoor bleek dat er een informatiebijeenkomst was georganiseerd voor de mensen die tijdens KNJ moeten gaan helpen. Hoewel de moeite was genomen bewegwijzering op te hangen naar de kantine waar de bijeenkomst was, hadden de toekomstig bezorgers al moeite om die te vinden. Toen ik m'n fiets nog aan het uitladen was buiten vroeg een vrouwtje waar ze naar binnen kon. Na haar vervolgens richting de flapdeuren verwezen te hebben waar dus een briefje op hing, ging ze vervolgens vragen of ze daar naar binnen kon of dat ze de kleine deur ernaast moest hebbenquote:dinsdag 15 november 2011 23:23 schreef pussywillow het volgende:[/b]
Sommige postbezorgers zijn trouwens ook niet al te snugger.
Dat doe ik nooit. Wat ik niet kwijt kan kan ik niet kwijtquote:Op dinsdag 15 november 2011 22:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Officieel mogen we bij leegstaande panden niet eens geadresseerde post bezorgen, tenzij het bestemd is voor de nieuwe bewoners. Maar als het binnen helemaal leeg en ongestoffeerd is met een grote "te huur" poster achter het raam, dan ga ik daar echt geen hah bezorgen!
En als ik complete bundels hah in de papierbak gooi haal ik natuurlijk wel even overal het bundelbriefje met loopnummer vanaf!
Succes!quote:Op woensdag 16 november 2011 16:00 schreef DukeJan het volgende:
Zeau, even gesolliciteerd voor Decemberbaan postvoorbereider in Amersfoort. Ben benieuwd
Niet NL sprekenden als in klanten of als in collega's?quote:Op woensdag 16 november 2011 16:19 schreef ErwinRommel het volgende:
iemand bekend met het nieuwe protocol "hoe om te gaan met niet NL sprekenden"? Dat schijnt er nu te liggen
Voor een baan alleen in December boeit me dat vrij weinig, even de wintersport binnenhalenquote:Op woensdag 16 november 2011 16:28 schreef pussywillow het volgende:
Wijken voorbereiden is best leukHooguit een beetje eentonig.
Collega'squote:Op woensdag 16 november 2011 16:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Niet NL sprekenden als in klanten of als in collega's?
Mijn manier is gewoon stug Nederlands blijven lullen, en als ze het niet snappen het herhalen, maar dan langzamer en harder.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:19 schreef ErwinRommel het volgende:
iemand bekend met het nieuwe protocol "hoe om te gaan met niet NL sprekenden"? Dat schijnt er nu te liggen
Ja fijn is dat!quote:Op woensdag 16 november 2011 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mijn manier is gewoon stug Nederlands blijven lullen, en als ze het niet snappen het herhalen, maar dan langzamer en harder.
Nee, ik wist niet eens dat daar een protocol voor was.quote:
Dat schijnt er te zijn, of "aan te komen". Las vorige week iets snels op bureau van postbode+quote:Op woensdag 16 november 2011 17:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, ik wist niet eens dat daar een protocol voor was.
Ik ben benieuwd wat erin staat..quote:Op woensdag 16 november 2011 17:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat schijnt er te zijn, of "aan te komen". Las vorige week iets snels op bureau van postbode+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Hey, privatisering en uitbesteden maakt het toch allemaal goedkoper?quote:Op woensdag 16 november 2011 17:20 schreef Pipo1234 het volgende:
Lekker handig ook. Doet de post er helemaal 48 uur over...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |