abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:01:26 #251
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_104402092
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
HAH bij bedrijven bezorgen :')

Als de eigenaar er nu naast zou worden en maar één bus heeft ok, maar anders zou ik het niet doen hoor.
Officieel moet je bij elke bus dus ook HAH bezorgen. Ze betalen ervoor.
Maar het is echt onzin om HAH te bezorgen in leegstaande panden. rest van m'n route was wel weer okay.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 november 2011 @ 18:08:05 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_104402307
ik weet dat het officieel moet maar er is niemand bij ons die het doet, gewoon omdat het onzin is. Waarom zou je bij de Gamma hun eigen folder bezorgen of eentje van de C1000?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:11:02 #253
110987 ErwinRommel
pi_104402399
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat het officieel moet maar er is niemand bij ons die het doet, gewoon omdat het onzin is. Waarom zou je bij de Gamma hun eigen folder bezorgen of eentje van de C1000?
Tja.........dat kan ik me nog enigzins voorstellen.
Maar leegstaande panden? Kom op zeg!
pi_104402422
Ik bezorg altijd gewoon huis aan huis bij bedrijven. Ik vind het weliswaar onzin, maar goed, het is niet aan mij om dan maar te bepalen het niet te doen, ik volg gewoon de voorschriften op.
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:13:24 #255
110987 ErwinRommel
pi_104402476
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:11 schreef gelestipjes het volgende:
Ik bezorg altijd gewoon huis aan huis bij bedrijven. Ik vind het weliswaar onzin, maar goed, het is niet aan mij om dan maar te bepalen het niet te doen, ik volg gewoon de voorschriften op.
Ook bij leegstaande bedrijfspanden?
pi_104403543
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:13 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik doe dat ook. Heb er nu eentje waar een grote hoop met post c.q. folders achter de voordeur ligt... Kan er wel om lachen.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_104403940
quote:

[..]

Tot op zekere hoogte. Op een gegeven moment zit zo'n brievenbus wel vol natuurlijk.
pi_104417503
quote:

[..]

Officieel mogen we bij leegstaande panden niet eens geadresseerde post bezorgen, tenzij het bestemd is voor de nieuwe bewoners. Maar als het binnen helemaal leeg en ongestoffeerd is met een grote "te huur" poster achter het raam, dan ga ik daar echt geen hah bezorgen!

En als ik complete bundels hah in de papierbak gooi haal ik natuurlijk wel even overal het bundelbriefje met loopnummer vanaf! ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_104417780
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

En als ik complete bundels hah in de papierbak gooi haal ik natuurlijk wel even overal het bundelbriefje met loopnummer vanaf! ;)
True that.
Voor een van mijn wijken krijg ik standaard 1 bundel teveel, dus die ga ik niet mee sjouwen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_104417858
Ik zet de grens op brievenbus of niet. Ga echt niet een heel winkelcentrum aflopen voor die pokkefolders.
Gelukkig zijn er hier nog maar heel weinig wijken over met van die verzamelgebouwen waar iederen een brievenbus heeft. 51A tot en met Z bijv. En dan 10 van dat soort panden naast elkaar.
pi_104418521
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Officieel mogen we bij leegstaande panden niet eens geadresseerde post bezorgen, tenzij het bestemd is voor de nieuwe bewoners. Maar als het binnen helemaal leeg en ongestoffeerd is met een grote "te huur" poster achter het raam, dan ga ik daar echt geen hah bezorgen!
Dat lijkt mij ook logisch ja, maar daar denken mijn collega's anders over :')
Had de vorige keer post voor de nieuwe bewoners van een leegstaand huis (van de energiemaatschappij o.i.d.), maar de brievenbus was vastgezet met een klemmetje (waarschijnlijk juist om die bergen met HAH achter de voordeur te voorkomen :P ).
Dus ikke braaf bij de herstelpost gedaan en opgeschreven dat het huis leeg stond én dat de brievenbus dus niet openkon....en ja hoor, volgende dag zat het er gewoon weer bij. En de dag erna weer...
Gelukkig werk ik maar 3 dagen, dus de vierde dag was voor iemand anders :')
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104419025
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:29 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Had de vorige keer post voor de nieuwe bewoners van een leegstaand huis (van de energiemaatschappij o.i.d.), maar de brievenbus was vastgezet met een klemmetje (waarschijnlijk juist om die bergen met HAH achter de voordeur te voorkomen :P ).
Dus ikke braaf bij de herstelpost gedaan en opgeschreven dat het huis leeg stond én dat de brievenbus dus niet openkon....en ja hoor, volgende dag zat het er gewoon weer bij. En de dag erna weer...
Ow dat ken ik. Ik werk in een Vinex-wijk/-dorp en er staan hier diverse panden en huizen leeg. Het is een kwestie van van consequent zijn wat mij betreft. De regel dat er een ja/nee-sticker dient te hangen is het enige dat ik respecteer. Ik kan niet ruiken of er nou wel of niet iemand woont, enzovoorts. Zo heb ik een huis dat leeg lijkt te staan, maar ondertussen wordt dat gewoon verbouwd door de overbuurman. Ik heb geen zin om die keuzes te moeten maken, dus houdt me gewoon aan de ja/nee-sticker. Als een pand echt leeg staat, moeten ze maar een briefje ophangen.
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_104419720
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:29 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Gewoon een retoursticker erop plakken, "Geen/volle brievenbus" aankruisen en weg ermee :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:37 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Ow dat ken ik. Ik werk in een Vinex-wijk/-dorp en er staan hier diverse panden en huizen leeg. Het is een kwestie van van consequent zijn wat mij betreft. De regel dat er een ja/nee-sticker dient te hangen is het enige dat ik respecteer. Ik kan niet ruiken of er nou wel of niet iemand woont, enzovoorts. Zo heb ik een huis dat leeg lijkt te staan, maar ondertussen wordt dat gewoon verbouwd door de overbuurman. Ik heb geen zin om die keuzes te moeten maken, dus houdt me gewoon aan de ja/nee-sticker. Als een pand echt leeg staat, moeten ze maar een briefje ophangen.
Ik heb hier ook zo'n raar leegstaand huis. Er staan wel wat meubels in, maar het staat al tijden te koop en er woont volgens mij niemand. Af en toe is er post voor, maar dat is altijd voor de buren bedoeld; dat huis heeft nl. nummer 138, en daarna komen 138 B t/m H en afzenders vergeten nogal eens de toevoeging te vermelden. Nummer 138 fungeert dus een beetje als afvoerputje. Ik ben dan weer zo'n sukkel dat ik dat toch goed wil doen dus als ik het zie bezorg ik de post wel op het goede adres (ken de namen daar inmiddels wel), maar dat zijn ook weer van die dingen waar je je eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden. Het is gewoon verkeerd geadresseerd.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104419954
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:47 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik heb hier ook zo'n raar leegstaand huis. Er staan wel wat meubels in, maar het staat al tijden te koop en er woont volgens mij niemand. Af en toe is er post voor, maar dat is altijd voor de buren bedoeld; dat huis heeft nl. nummer 138, en daarna komen 138 B t/m H en afzenders vergeten nogal eens de toevoeging te vermelden. Nummer 138 fungeert dus een beetje als afvoerputje. Ik ben dan weer zo'n sukkel dat ik dat toch goed wil doen dus als ik het zie bezorg ik de post wel op het goede adres (ken de namen daar inmiddels wel), maar dat zijn ook weer van die dingen waar je je eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden. Het is gewoon verkeerd geadresseerd.
Leuk dat je het aansnijdt! Ik word steeds minder tolerant voor dit soort dingen. Als het op een oud adres is, maar wel in de buurt c.q. op mijn route dan wilde ik het eerst nog wel bezorgen, maar inmiddels gaat het gewoon retour afzender. Het probleem is dat je bezig blijft met "doorsturen" van post en dat is gewoon niet de bedoeling... Van sommige dingen weet je het op een gegeven moment of stoort het je niet zo, maar in de meeste gevallen is het irritant als je telkens het verkeerde adres hebt.
pi_104419972
Ja doei, dan moeten ze het maar goed adresseren hoor.
Ook regelmatig dat ze een toevoeging vergeten.
Als ik de namen op de brievenbus niet herken dan gaat het retour afzender.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_104420024
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja doei, dan moeten ze het maar goed adresseren hoor.
Ook regelmatig dat ze een toevoeging vergeten.
Als ik de namen op de brievenbus niet herken dan gaat het retour afzender.
Als ik dat hier doe, dan is het de hoeveelheid post die retour gaat in mijn wijk(en) meteen verdrievoudigd.
pi_104420084
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:52 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Als ik dat hier doe, dan is het de hoeveelheid post die retour gaat in mijn wijk(en) meteen verdrievoudigd.
Ja, maar ik weet niet waar de post dan wel hoort.
In een willekeurige brievenbus duwen lijkt me ook weer niet de bedoeling.

Ik heb dan bijvoorbeeld nummer 100 a t/m c en 100 1 t/m 7.
En dan hebben ze het geadresseerd als nummer 100.
Maar die bestaat dan niet.
pi_104420219
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat heb ik wel eens met een kerstkaart gedaan :P Die was geadresseerd aan "Tante Bep" of iets dergelijks, verder alleen de straatnaam, een huisnummer is natuurlijk niet nodig want iedereen kent tante Bep. Dus maar op goed geluk in een brievenbus gestopt, maar toen kwam er direct een scheldende man naar buiten dat dat niet voor hem was en dat ik moest lezen en bla bla bla ;(
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 november 2011 @ 22:58:08 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_104420297
quote:

[..]

wijkkennis he. Maar dat gaat helaas steeds meer verdwijnen
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:56 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Dat heb ik wel eens met een kerstkaart gedaan :P Die was geadresseerd aan "Tante Bep" of iets dergelijks, een huisnummer is natuurlijk niet nodig want iedereen kent tante Bep. Dus maar op goed geluk in een brievenbus gestopt, maar toen kwam er direct een scheldende man naar buiten dat dat niet voor hem was en dat ik moest lezen en bla bla bla ;(
ik heb wel eens gehad dat er geen huisnummer en geen achternaam bij stond en dat ie gericht was aan moeder. Met behulp van wat buurtbewoners heb ik de kaart wel op de juiste plek kunnen bezorgen, omdat zij wisten wie de afzender was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_104420575
Dat is toch ook wel mooi als dat lukt, ja. Ook wel eens met een rouwkaart gehad, stond een niet-bestaand huisnummer op. Toen kwam er toevallig een hele oude man aanlopen die mij een beetje zoekend zag kijken en vroeg of ik het kon vinden, en toen ik hem zei welke naam er op de kaart stond wist hij precies te vertellen op welk nummer die persoon woonde :D En die mensen zaten er ook echt voor het raam op te wachten, dus dat geeft dan wel weer een goed gevoel.

Hebben jullie trouwens ook zoveel kaartjes van "Sint en Piet" moeten bezorgen? Afgelopen maandag stikte het echt van die dingen :') "Hoi Evert-Jan-Jaap, ga maar gauw je schoen zetten! Groetjes van Sint en Piet!" Is dat iets nieuws? Ik kreeg vroeger nooit post van de Sint ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door pussywillow op 15-11-2011 23:10:49 ]
pi_104420812
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:04 schreef pussywillow het volgende:
Dat is toch ook wel mooi als dat lukt, ja. Ook wel eens met een rouwkaart gehad, stond een niet-bestaand huisnummer op. Toen kwam er toevallig een hele oude man aanlopen die mij een beetje zoekend zag kijken en vroeg of ik het kon vinden, en toen ik hem zei welke naam er op de kaart stond wist hij precies te vertellen op welk nummer die persoon woonde :D En die mensen zaten er ook echt voor het raam op te wachten, dus dat geeft dan wel weer een goed gevoel.

...
Ik had laatst een rouwkaart voor mensen die al lang en breed verkast zijn. Hun bedrijf is failliet gegaan en het pand staat al maanden leeg. Ik heb dus de kaart maar retour gestuurd, dat leek mij het meest gepast. Anders had de kaart er nu nog gelegen, want er ligt een grote hoop post.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:04 schreef pussywillow het volgende:
...

Hebben jullie trouwens ook zoveel kaartjes van "Sint en Piet" moeten bezorgen? Afgelopen maandag stikte het echt van die dingen :') "Hoi Evert-Jan-Jaap, ga maar gauw je schoenen zetten! Groetjes van Sint en Piet!" Is dat iets nieuws? Ik kreeg vroeger nooit post van de Sint ;(
Heb er pas eentje kunnen ontdekken... :')

[ Bericht 19% gewijzigd door Pipo1234 op 15-11-2011 23:16:01 ]
pi_104420899
quote:

[..]

Dat snap ik. Ik begin wel steeds meer typische fouten te ontdekken. Vaak vergeten mensen een getal of draaien iets om. Soms heb je ook (veel) post voor mensen die al meer van hetzelfde hebben gehad. Zo heb ik al eens foutieve verjaardagskaartjes gehad, waar ik al van wist dat het nummer anders moest zijn, omdat ik er meer bij die naam had.
pi_104421449
Als iemand heel veel kaartjes krijgt is het makkelijk ja :P

Sommige postbezorgers zijn trouwens ook niet al te snugger. Zag laatst een brief bij de herstelpost liggen, gericht aan "De bewoner van: <Straatnaam> 0". Hadden ze er met pen op geschreven: "10 of 20"? Eh, hoe gaan we daar ooit achter komen als er geen naam op staat? :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:09 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Ik had laatst een rouwkaart voor mensen die al lang en breed verkast zijn. Hun bedrijf is failliet gegaan en het pand staat al maanden leeg. Ik heb dus de kaart maar retour gestuurd, dat leek mij het meest gepast. Anders had de kaart er nu nog gelegen, want er ligt een grote hoop post.
Ja, soms kun je er inderdaad gewoon niks mee. Als je het retour stuurt dan kan de afzender misschien nog het nieuwe adres proberen te achterhalen of iets dergelijks. Al staat er op rouwkaarten heel vaak geen afzender, maar goed, dat mag 2500NA 99054 uitzoeken.
pi_104421516
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:11 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ik begin wel steeds meer typische fouten te ontdekken. Vaak vergeten mensen een getal of draaien iets om. Soms heb je ook (veel) post voor mensen die al meer van hetzelfde hebben gehad. Zo heb ik al eens foutieve verjaardagskaartjes gehad, waar ik al van wist dat het nummer anders moest zijn, omdat ik er meer bij die naam had.
Hier heb je behalve huisnummers ook straatnummers. Dus bijv. "Botter 58" huisnr54. Je wilt niet weten hoe vaak dat fout gaat... Er zijn hier zakken mailingen tegelijk terug gegaan omdat ze bijv doodleuk de huisnrs vergeten zijn of gewoon 60 huizen verder doortellen.
pi_104422767
quote:
dinsdag 15 november 2011 23:23 schreef pussywillow het volgende:[/b]
Sommige postbezorgers zijn trouwens ook niet al te snugger.
Daarover gesproken: toen ik vanmiddag terugkwam op kantoor bleek dat er een informatiebijeenkomst was georganiseerd voor de mensen die tijdens KNJ moeten gaan helpen. Hoewel de moeite was genomen bewegwijzering op te hangen naar de kantine waar de bijeenkomst was, hadden de toekomstig bezorgers al moeite om die te vinden. Toen ik m'n fiets nog aan het uitladen was buiten vroeg een vrouwtje waar ze naar binnen kon. Na haar vervolgens richting de flapdeuren verwezen te hebben waar dus een briefje op hing, ging ze vervolgens vragen of ze daar naar binnen kon of dat ze de kleine deur ernaast moest hebben :') Die was heel verbaasd dat ze door die flapdeuren naar binnen kon :X De kandidaat erna had het briefje erna gemist, die was linksaf de zaal ingelopen, terwijl recht voor hem gewoon een briefje op de deur hing dat ze voor de bijeenkomst rechtdoor moesten. Belooft wat voor de komende maand. Dat zijn echt van die momenten waarop je de oude garde die nu nog aan het werk is waardeert voor het werk wat ze doen. Mijn wijk was gebundeld met de HAH achter de post, liep heerlijk weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')