omdat in het weekend de bedrijven dicht zijn en op maandag alleen de post die uit de brievenbussen komt mee gaat.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:00 schreef Anonymousz het volgende:
misschin een rare vraag
maar waarom is er op maandag zo weinig post?
dank uquote:Op woensdag 9 november 2011 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat in het weekend de bedrijven dicht zijn en op maandag alleen de post die uit de brievenbussen komt mee gaat.
Je hebt het over hulpkracht. Is de term "tijdelijke hulpkracht" oftewel THK'er gevallen? In dat geval verdien je nog steeds het minimumloon!quote:Op woensdag 9 november 2011 23:13 schreef Xtinction89 het volgende:
Vanochtend op sollicitatie postbezorger geweest. Tja, moet toch iets naast m'n studie doen.
Uiteraard kies ik meteen het minste jaargetij uit qua weer, maar goed das op zich geen probleem.
Ik zou vrijdag gebeld worden met goed of slecht nieuws, maar ze belde me vanmiddag al op dat ik zo kon beginnen.
Nu was me, voordat ik naar de sollicitatie ging, verteld dat het loon als een 'normale' postbezorger onder de 23 op het minimumloon zit. Dit zou dan 7,38 bruto zijn.
Tijdens het telefoongesprek bleek dat ik geen 'normale' postbezorger zou worden, maar een hulpkracht die vooral op zaterdag werkt en hier dan ook een contract voor krijgt. Ik zou 's morgens moeten sorteren, en daarna de post dan ook rondbrengen. Op de doordeweekse dagen dat ik kan werken, zou het een mogelijkheid zijn dat ze me zouden inplannen.
Nu vraag ik me af : moet ik nu een hoger salaris ontvangen zoals in de tabel(1e post topic) staat?
Want het is nu eigenlijk zaterdagwerker, i.p.v. het normale contract?
Ik hoop op wat reacties, zodat ik dit zou kunnen aankaarten voordat ik het contract inlever en onderteken. ( Het contract moet nog binnenkomen ). Ook kan de tabel misschien al verouderd zijn en is het loon nu gelijkgesteld?
Graag jullie hulp
De overuren worden niet aangevuld.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:39 schreef pussywillow het volgende:
THK'ers en PBZ'ers verdienen evenveel. Uurloon voor PBZ is lager, maar wordt aangevuld tot minimumloon (dus waarom het dan lager is snap ik niet zo goed, het zal ze wel op de één of andere manier voordeel opleveren).
Klopt. Raar eigenlijk dat dat kan...quote:Op woensdag 9 november 2011 23:56 schreef Troeta het volgende:
[..]
De overuren worden niet aangevuld.
3 euro per uur, dat is wel vreselijk weinig, blij dat ik op de 11 euro zit.quote:Op donderdag 10 november 2011 00:21 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Klopt. Raar eigenlijk dat dat kan...
Misschien leuk voor in de OP:
[ afbeelding ]
Gejat uit het kantoor van de TC, omdat er verder volgens mij nergens een duidelijk overzicht te vinden is en er in dit topic nog wel eens vragen over zijn.
Sinds enige tijd wel. Als je nu bij een postbezorger op z'n loonstrookje kijkt zul je zien dat er in de kolom overuren/ORT een hoger uurloon staat (gelijk aan het minimumloon) dan het uurloon wat voor de contracturen geldt. Althans, als je het loon over je contracturen terugrekent, kom je op een lager uurloon uit.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:56 schreef Troeta het volgende:
[..]
De overuren worden niet aangevuld.
volgens mij kom je dan in schaaljaar 0quote:Op donderdag 10 november 2011 14:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik heb nu een zaterdagcontract en verdien dus 8,51 per uur (21 jaar). Als ik straks 22 wordt, kom ik dan in schaaljaar 0 of 2 (ik werk nu 2 jaar bij TNT/PostNL) ?
Tja, dat ligt er maar net aan hoe hard ze je nodig hebben. Ik zou uitgaan van een uur of 3-4 per ochtend, en op maandag zal er niet veel te doen zijn (bij ons werken er dan hooguit 4 mensen in de voorbereiding).quote:Op donderdag 10 november 2011 17:28 schreef Anonymousz het volgende:
als je post voorbereider medewerker bent hoeveel uur werk je per week ongeveer (als je van ma t/m vrij werkt) ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |