abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104181237
Ik geloof er ook weinig van dat ze hier echt verder mee gaan. Postbezorgers mogen niets kosten, maar ze krijgen wel allemaal een smartphone? Gewoon weer één of ander projectje dat straks leuk staat op iemands CV :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  woensdag 9 november 2011 @ 22:00:55 #152
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_104181412
misschin een rare vraag

maar waarom is er op maandag zo weinig post?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 november 2011 @ 22:02:33 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_104181507
quote:
11s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:00 schreef Anonymousz het volgende:
misschin een rare vraag

maar waarom is er op maandag zo weinig post?
omdat in het weekend de bedrijven dicht zijn en op maandag alleen de post die uit de brievenbussen komt mee gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 november 2011 @ 22:03:20 #154
189430 Anonymousz
pi_104181537
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

omdat in het weekend de bedrijven dicht zijn en op maandag alleen de post die uit de brievenbussen komt mee gaat.
dank u _O_
  woensdag 9 november 2011 @ 23:13:03 #155
360468 Xtinction89
Is it me... or you?!
pi_104185557
Vanochtend op sollicitatie postbezorger geweest. Tja, moet toch iets naast m'n studie doen :P.
Uiteraard kies ik meteen het minste jaargetij uit qua weer, maar goed das op zich geen probleem.
Ik zou vrijdag gebeld worden met goed of slecht nieuws, maar ze belde me vanmiddag al op dat ik zo kon beginnen.

Nu was me, voordat ik naar de sollicitatie ging, verteld dat het loon als een 'normale' postbezorger onder de 23 op het minimumloon zit. Dit zou dan 7,38 bruto zijn.

Tijdens het telefoongesprek bleek dat ik geen 'normale' postbezorger zou worden, maar een hulpkracht die vooral op zaterdag werkt en hier dan ook een contract voor krijgt. Ik zou 's morgens moeten sorteren, en daarna de post dan ook rondbrengen. Op de doordeweekse dagen dat ik kan werken, zou het een mogelijkheid zijn dat ze me zouden inplannen.

Nu vraag ik me af : moet ik nu een hoger salaris ontvangen zoals in de tabel(1e post topic) staat?
Want het is nu eigenlijk zaterdagwerker, i.p.v. het normale contract?

Ik hoop op wat reacties, zodat ik dit zou kunnen aankaarten voordat ik het contract inlever en onderteken. ( Het contract moet nog binnenkomen ). Ook kan de tabel misschien al verouderd zijn en is het loon nu gelijkgesteld?

Graag jullie hulp ;)
  woensdag 9 november 2011 @ 23:20:59 #156
360468 Xtinction89
Is it me... or you?!
pi_104186038
* Even een toevoeging : Ik ben 22 dus dan zou ik volgende de tabel op de ¤8,51 zitten i.p.v. ¤7,38
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 november 2011 @ 23:23:48 #157
Maffe Fries
pi_104186179
er zijn binnen het bedrijf vele verschillende CAO's tegelijk actief. Die in de OP is voor zaterdagwerkers, maar hiervan zullen er steeds minder zijn. Nieuwe zullen er nauwelijks meer worden aangenomen. Nieuwe krachten vallen daarom onder andere CAO's binnen het bedrijf en daarbij horen ook verschillende lonen.
pi_104186554
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:13 schreef Xtinction89 het volgende:
Vanochtend op sollicitatie postbezorger geweest. Tja, moet toch iets naast m'n studie doen :P.
Uiteraard kies ik meteen het minste jaargetij uit qua weer, maar goed das op zich geen probleem.
Ik zou vrijdag gebeld worden met goed of slecht nieuws, maar ze belde me vanmiddag al op dat ik zo kon beginnen.

Nu was me, voordat ik naar de sollicitatie ging, verteld dat het loon als een 'normale' postbezorger onder de 23 op het minimumloon zit. Dit zou dan 7,38 bruto zijn.

Tijdens het telefoongesprek bleek dat ik geen 'normale' postbezorger zou worden, maar een hulpkracht die vooral op zaterdag werkt en hier dan ook een contract voor krijgt. Ik zou 's morgens moeten sorteren, en daarna de post dan ook rondbrengen. Op de doordeweekse dagen dat ik kan werken, zou het een mogelijkheid zijn dat ze me zouden inplannen.

Nu vraag ik me af : moet ik nu een hoger salaris ontvangen zoals in de tabel(1e post topic) staat?
Want het is nu eigenlijk zaterdagwerker, i.p.v. het normale contract?

Ik hoop op wat reacties, zodat ik dit zou kunnen aankaarten voordat ik het contract inlever en onderteken. ( Het contract moet nog binnenkomen ). Ook kan de tabel misschien al verouderd zijn en is het loon nu gelijkgesteld?

Graag jullie hulp ;)
Je hebt het over hulpkracht. Is de term "tijdelijke hulpkracht" oftewel THK'er gevallen? In dat geval verdien je nog steeds het minimumloon!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_104187030
THK'ers en PBZ'ers verdienen evenveel. Uurloon voor PBZ is lager, maar wordt aangevuld tot minimumloon (dus waarom het dan lager is snap ik niet zo goed, het zal ze wel op de één of andere manier voordeel opleveren).
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  woensdag 9 november 2011 @ 23:45:08 #160
360468 Xtinction89
Is it me... or you?!
pi_104187302
Tijdelijke Hulpkracht is inderdaad de term die genoemd is.
Jammer, het viel te proberen/hopen haha!

Bedankt voor de snelle reacties! :)
pi_104187846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:39 schreef pussywillow het volgende:
THK'ers en PBZ'ers verdienen evenveel. Uurloon voor PBZ is lager, maar wordt aangevuld tot minimumloon (dus waarom het dan lager is snap ik niet zo goed, het zal ze wel op de één of andere manier voordeel opleveren).
De overuren worden niet aangevuld.
pi_104188140
Ik heb een kort vraagje: vandaag is de postbode langs geweest met een pakketje, maar ik was niet thuis. Ik kan het pakket morgen na 13.00 ophalen bij het postagentschap in de buurt. Is er een kans dat het pakket er al voor 13.00 is?
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_104188741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:56 schreef Troeta het volgende:

[..]

Klopt. Raar eigenlijk dat dat kan...

Misschien leuk voor in de OP:

Gejat uit het kantoor van de TC, omdat er verder volgens mij nergens een duidelijk overzicht te vinden is en er in dit topic nog wel eens vragen over zijn. :P
pi_104189150
@loezzie, dat is best mogelijk!

Mooie tabel pussywillow. Op mijn kantoor geven ze ook expres hele kleine contracten van 5 uur, terwijl die mensen 20 uur of meer werken.
Wat een vreselijk bedrijf is het ook eigenlijk he, terwijl het zo eerst zo goed was.
pi_104189967
Best wel ja. Ze adverteren met "Je begint met een startsalaris van ¤8,69 per uur!", maar vermelden er voor het gemak niet bij dat je ook nooit méér kan verdienen dan dat :')
En door dat trucje met die aanvulling tot minimumloon heb je ook niks meer aan de schaaljaren. Ja, je krijgt 9 cent meer voor je overuren, hoera :P
pi_104190721
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:21 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Klopt. Raar eigenlijk dat dat kan...

Misschien leuk voor in de OP:

[ afbeelding ]

Gejat uit het kantoor van de TC, omdat er verder volgens mij nergens een duidelijk overzicht te vinden is en er in dit topic nog wel eens vragen over zijn. :P
3 euro per uur, dat is wel vreselijk weinig, blij dat ik op de 11 euro zit.
pi_104192082
Kan, maar ik heb de ervaring dat het pakket er zelfs niet is op de dag dat het op het postkantoor moet zijn.
Pakketje kwam 1-2 dagen later aan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_104192181
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:56 schreef Troeta het volgende:

[..]

Sinds enige tijd wel. Als je nu bij een postbezorger op z'n loonstrookje kijkt zul je zien dat er in de kolom overuren/ORT een hoger uurloon staat (gelijk aan het minimumloon) dan het uurloon wat voor de contracturen geldt. Althans, als je het loon over je contracturen terugrekent, kom je op een lager uurloon uit.

Waarom ze niet gewoon het hele salaris aanpassen? Tja, het probleem met de Wet op het Minimumloon is dat hier geen minimumuurloon in in vastgelegd, maar een weekloon wat uitgaat van een fulltime werkweek. Geldt in jouw bedrijf een fulltime werkweek van 40 uur dan is het minimumuurloon lager dan bij 37 uur. Er zijn plannen om in de nieuwe pbz-CAO vast te leggen dat hier de fulltime werkweek 40 uur is. Dan is ineens het huidig pbz-uurloon weer wel hoger dan het minimum. Nu wordt nml nog met 38 uur gerekend, wat eigenlijk ook bullshit is, want als fulltime geldt bij PostNL een werkweek van 37 uur.

En als ze de pbz dan nu een loonsverhoging geven wordt het lastig om dat straks weer terug te draaien.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_104201200
Ik heb nu een zaterdagcontract en verdien dus 8,51 per uur (21 jaar). Als ik straks 22 wordt, kom ik dan in schaaljaar 0 of 2 (ik werk nu 2 jaar bij TNT/PostNL) ?
pi_104201344
Mijn wijk is overigens ook - zonder mijn weten - gesplitst. Aan de ene kant wel jammer, ga nu veel minder uren maken. Maar goed, ook wel prima, want om nu straks weer 5 uur bezig te zijn met 1 wijk in de winter is ook niet alles.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 november 2011 @ 14:18:23 #171
Maffe Fries
pi_104201409
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik heb nu een zaterdagcontract en verdien dus 8,51 per uur (21 jaar). Als ik straks 22 wordt, kom ik dan in schaaljaar 0 of 2 (ik werk nu 2 jaar bij TNT/PostNL) ?
volgens mij kom je dan in schaaljaar 0
  donderdag 10 november 2011 @ 17:28:49 #172
189430 Anonymousz
pi_104208765
als je post voorbereider medewerker bent hoeveel uur werk je per week ongeveer (als je van ma t/m vrij werkt) ?
  donderdag 10 november 2011 @ 17:45:47 #173
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_104209333
pffff, als ik dat allemaal zo lees, dan ben ik echt blij om chauffeur te zijn bij autobedrijf.
Hoe ondoorzichtig wil je het hebben?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_104209427
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:28 schreef Anonymousz het volgende:
als je post voorbereider medewerker bent hoeveel uur werk je per week ongeveer (als je van ma t/m vrij werkt) ?
Tja, dat ligt er maar net aan hoe hard ze je nodig hebben. Ik zou uitgaan van een uur of 3-4 per ochtend, en op maandag zal er niet veel te doen zijn (bij ons werken er dan hooguit 4 mensen in de voorbereiding).
pi_104212280
Wat is wijs? Werk al 8 jaar bij TNT en heb nooit vast contract gehad (kwam elk jaar zo uit met stage dat ik er 3 maanden tussenuit ging). Ons kantoor gaat in februari over naar het hoofdkantoor van onze stad (dat kantoor is tevens dichterbij voor mij vanwege verhuizing). Mijn contract verloopt eind December en er is al gezegd dat deze waarschijnlijk niet verlengd wordt door een leidinggevende die zelf ook weg gaat in December en nergens meer iets om geeft, dit had ik gevraagd aan hem en die zei dat iedereen zonder vast contract geen verlenging kreeg (heb nu 2 verlengingen gehad, en volgens de tijdelijke regeling mag ik een 3de verlenging krijgen). Ben altijd flexibel inzetbaar geweest en maak op zaterdag dagen van 10 uur en pak alles aan wat gevraagd wordt (ben een ZAW).
Zou ik er op kunnen gokken en helemaal niets zeggen tegen iemand en dan gewoon afwachten of ze me vergeten in verband met leidinggevende wissel, KNJ-periode en kantoorwissel-chaos (volgens mij als ik toch wordt ingepland nadat mn contract is vervallen en ik ga gewoon werken wordt mn contract automatisch verlengd (heb ik ergens gelezen)) of dat ze me ineens zo hard nodig hebben dat ze me wel een verlenging geven. Of maak ik meer kans als ik toch ergens ga proberen of ze me ergens nodig hebben en me bij voorbaat een contract geven.

*edit wil eigenlijk gewoon nog half jaar bij TNT werken aangezien ik dan ergens afstudeer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')