Alleen afvallige economen met zulke boute stellingen wat meer dan de ander.quote:
Je bent bijna net zo boos als toen ik met Mauro.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Don't touch my economics or you touch me.
De markt heeft een eigen wil inderdaad. Daarom is economie gelul.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alleen afvallige economen met zulke boute stellingen wat meer dan de ander.
Dat is alsof je beweert dat de aarde plat is om maar een wit voetje te halen bij de kerk, beetje de anti-markt denkers proberen te winnen door een totaal foutief economisch beeld te scheppen over de aandelenmarkt. Als het rendement op obligaties hoger was geweest dan had de private markt sowieso geen kans gehad aandelen uit te geven aangezien niemand ze dan zou kopen gezien de risico factor i.t.t. de obligaties.
Maar goed, hij zal het wel beter weten dan de markt.
De watte?quote:Op donderdag 3 november 2011 16:51 schreef Nautilus. het volgende:
Ik moest lachen toen ik de berekeningen van Voorschrift zag. Het herinnerde me aan een telefoongesprek dat ik niet zo lang geleden met iemand voerde. Hij sprak toen over "Erasmus-Jugend".
Dat is natuurlijk onzin, niet elk bedrijf zal dat toelaten, en kijk eens wat er met de aandelen gebeurt, dat is volgens Eijffinger niet alleen toe te kennen aan de crisis. En daar ben ik het wel mee eens. Vlug cashen is helaas de trend.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog slaat het absoluut nergens op, ieder groot bedrijf doet het en zijn beargumentatie zou enkel betekenen dat er een perpetual devaluation op aandelen zit, om daarnaast ook nog te durven stellen dat obligaties een hoger rendement kennen.
Flikker toch op.
Toch zijn er gradaties van gelul, zeggen dat bladeren altijd groen zijn is ook gelul maar nog lang niet zo'n bullshit als stellen dat er Nazi's op mars wonen om maar wat te noemen. Deze meneer Eijffinger valt in de laatste categorie.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
De markt heeft een eigen wil inderdaad. Daarom is economie gelul.
Omdat hij met een argument komt waar je het niet mee eens bent?quote:Op donderdag 3 november 2011 16:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toch zijn er gradaties van gelul, zeggen dat bladeren altijd groen zijn is ook gelul maar nog lang niet zo'n bullshit als stellen dat er Nazi's op mars wonen om maar wat te noemen. Deze meneer Eijffinger valt in de laatste categorie.
Dat komt omdat je gewoon leest wat je wil lezen, come hell or high water zal ik je toch niet van het tegendeel kunnen overtuigen.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, niet elk bedrijf zal dat toelaten, en kijk eens wat er met de aandelen gebeurt, dat is volgens Eijffinger niet alleen toe te kennen aan de crisis. En daar ben ik het wel mee eens. Vlug cashen is helaas de trend.
Nee omdat het simpelweg niet waar is.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat hij met een argument komt waar je het niet mee eens bent?
Ik tracht nergens een formule op toe te passen, maar je kan toch niet werkelijk beamen dat Eijffinger ook maar enigszins hier een punt maakt dat enig hout snijdt of wel?quote:Op donderdag 3 november 2011 16:56 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Mensen die van het leven een formule maken.
Bijna net zo erg als juristenquote:Op donderdag 3 november 2011 16:56 schreef eriksd het volgende:
Ik haat economen. Paniekzaaiers zijn het. En lopen altijd achter de feiten aan.
Dat staat er dan ook niet, er staat dat het risico van beleggen zich niet meer vertaald in een beter rendement.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee omdat het simpelweg niet waar is.
Het is totaal bout te stellen dat obligaties per definitie meer rendement kennen dan aandelen en dat dat toe te spelen is aan het toekennen van aandelen aan bestuurders.
Je hoeft ook niet al-tijd te reagerenquote:Op donderdag 3 november 2011 17:06 schreef Cherna het volgende:
Ik pas. Tja een economic war zit ik niet op te wachten.
Wat zegt het precies?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat staat er dan ook niet, er staat dat het risico van beleggen zich niet meer vertaald in een beter rendement.
Het was een antwoord op een vraag waarom aandelen de afgelopen 10 tot 20 jaar zo weinig toegevoegd rendement hebben opgeleverd in vergelijking met staatsobligaties.
Ze zouden jou eens moeten rammelen.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:12 schreef eriksd het volgende:
Die topeconomen is helemaal heerlijk. Dan komt er weer zo'n clown een enorm lulverhaal ophangen over de belegger en wat 'ie denkt. Man man man, het is een soort cabaret.
Wat dat betreft is het wel goed dat het kaartenhuis eens rammelt.
Ik heb me nooit met dergelijke praktijken ingelaten, doch.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:16 schreef Nautilus. het volgende:
Misschien is dit herkenbaar: je belooft jezelf dat je na afloop van het tentamen NIET naar de antwoorden gaat zoeken.
Maar het is wat je uiteindelijk doet.
Afhankelijk van het vak.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb me nooit met dergelijke praktijken ingelaten, doch.
Nooit gesnapt waarom mensen die niet meteen inkijken. Ik wil altijd direct weten waar ik aan toe ben.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:16 schreef Nautilus. het volgende:
Misschien is dit herkenbaar: je belooft jezelf dat je na afloop van het tentamen NIET naar de antwoorden gaat zoeken.
Maar het is wat je uiteindelijk doet.
ik kan het toch niet latenquote:Op donderdag 3 november 2011 17:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet al-tijd te reageren
Je muziek is wel goed, maar dit is niet Floyd's beste.quote:
Je watte?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze zouden jou eens moeten rammelen.
En ja, ik ben nog steeds grumpy vanwege mijn KO-dagje.
Sluit dan een convenant met de Ontvanger.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik wil altijd direct weten waar ik aan toe ben.
quote:Op donderdag 3 november 2011 17:12 schreef eriksd het volgende:
Die topeconomen is helemaal heerlijk. Dan komt er weer zo'n clown een enorm lulverhaal ophangen over de belegger en wat 'ie denkt. Man man man, het is een soort cabaret.
Wat dat betreft is het wel goed dat het kaartenhuis eens rammelt.
Scherp.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:25 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Sluit dan een convenant met de Ontvanger.
Het zal niet lang meer duren voordat u zich ook bekeerd.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:27 schreef Reya het volgende:
Help, mijn collega is een hippie geworden.
Constructief ontwerpen. Een combinatie van de pretvakken staal 4 en mechanica 4.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je watte?
Maargoed, elke avond onvrijwillig cabaret met de topeconomen. Best grappig eigenlijk.
Leuk format. Bel eyeworks.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:27 schreef Reya het volgende:
Help, mijn collega is een hippie geworden.
Economen zijn strikt genomen huisvrouwen.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:56 schreef eriksd het volgende:
Ik haat economen. Paniekzaaiers zijn het. En lopen altijd achter de feiten aan.
Ja er bestaat nou eenmaal meer op de wereld dan enkel recht.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:30 schreef Nautilus. het volgende:
Dat gelul over obligaties is nogal irritant, bedoel ik.
Bron waar ik dat schreef.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:29 schreef Nautilus. het volgende:
GSBrder schreef hier laatst dat schrijven overschat wordt, en gelijk heeft hij. GSBrder leest liever. Een economieboek voor 4 Havo, bijvoorbeeld.
De keuken is hun thuishonk?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Economen zijn strikt genomen huisvrouwen.
Ik volg er een master ondernemingsrecht naast.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja er bestaat nou eenmaal meer op de wereld dan enkel recht.
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:34 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik volg er een master ondernemingsrecht naast.
Relkip, is reltokkie. Daar heb ik geen formule voor nodig?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Constructief ontwerpen. Een combinatie van de pretvakken staal 4 en mechanica 4.
Het zal je ongetwijfeld wel aanspreken; de toverformule voor de relatieve slankheid
Dat je er maar vele nuttige dingen mee mag doen.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |