quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:20 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Ino ziet dat het goed is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat wat dat referendum betreft de VVD en PvdA juist helemaal op één lijn zitten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:20 schreef RvLaak het volgende:
Zo... Ben benieuwd of de PvdA ballen toont en daad bij woord voegt
quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:22 schreef Kwaliteit het volgende:
Zou de gulden terugkomen?
[ afbeelding ]Zoveel guldens heb ik nog nooit live gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel in euro's...![]()
[ afbeelding ]De snip was wel cool.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe Libertatem
Dat is me toch een kansloze actie, zo hé.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat wat dat referendum betreft de VVD en PvdA juist helemaal op één lijn zitten.
Hmm, kamerfractie misschien... Het kabinet heeft een heel ander standpuntquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat wat dat referendum betreft de VVD en PvdA juist helemaal op één lijn zitten.
Hoezo zou het slecht zijn om je volk om toestemming te vragen voordat je je financiële beleid overhevelt naar het buitenland?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is me toch een kansloze actie, zo hé.
Kan bijna niet anders dat het al wat inmasseren is van een exit van Griekenland.
Ik moest altijd hard lachen om de eurolobbygroepjes in Zweedse winkelcentra. Nu zullen ze blij zijn dat ze dat die ellende niet hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:23 schreef remlof het volgende:
Guldens
Van die kutdingen die ik 20km verderop al niet eens meer kon uitgeven.
Omdat men driftig bezig is jouw puinhoop op te ruimen? Kom nou zeg. Dan is men er eindelijk uit en dan tover je zoiets uit je hoedje.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoezo zou het slecht zijn om je volk om toestemming te vragen voordat je je financiële beleid overhevelt naar het buitenland?
Eh nee hoor, dat referendum gaat bakken met geld kosten als het er komtquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hmm, kamerfractie misschien... Het kabinet heeft een heel ander standpunt
[ afbeelding ]Ik zit er niet op te wachten. Mag ik een biertje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat is dan 6 gulden.
Mag ik tien bier?
Dat is dan zestig gulden.
Net of je in een pauperland bent.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Debat is allang bezig man.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:25 schreef RvLaak het volgende:
Pol24 mag wel eens een nieuwe band starten... Ik kan nu alle interviews al meepraten
Als je geen euro hebt ben je ook een pauperland.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zit er niet op te wachten. Mag ik een biertje?
Ja, dat is dan 6 gulden.
Mag ik tien bier?
Net of je in een pauperland bent.
Schulden worden niet per definitie kwijtgescholden als je failliet gaat hoorquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat men driftig bezig is jouw puinhoop op te ruimen? Kom nou zeg. Dan is men er eindelijk uit en dan tover je zoiets uit je hoedje.
Referendum is in Griekenland, niet in Nederlandquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Eh nee hoor, dat referendum gaat bakken met geld kosten als het er komt
Ja, duhquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Referendum is in Griekenland, niet in Nederland
Mauros.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gaat over een referendum van Griekenland over Mauro.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is dan 6 gulden. euro 2,72 hhmmm lastig doe maar drie euro.
Mag ik tien bier?
Dat is dan zestig gulden. euro 27,20 hhmmm doe maar 30 euro.
Dat klopt. Laat onverlet dat met de nodige pijn en moeite men er een beetje halfbakken oplossing uit heeft weten te persen die eindelijk voor een week wat rust opleverde, ligt er opeens weer een bom onder.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Schulden worden niet per definitie kwijtgescholden als je failliet gaat hoor
[..]
Referendum is in Griekenland, niet in Nederland
Wij zaten met z'n vieren een aantal jaar geleden vlak bij het Champ d'Élysées een biertje te drinken: 4 bier prijs 64¤.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is dan 6 gulden.
Mag ik tien bier?
Die "niemand" van jou, is enkel de EU. Imo gaat de EU al veel te veel over interne zaken van de lidstaten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, duh
En niemand wil dat het er komt, behalve Papandreou en Wilders
Wut?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:28 schreef KoosVogels het volgende:
Ino is trouwens fel gekant tegen de versoepeling van het ontslagrecht, Erik. Dan zijn Henk en Ingrid de sjaak, stelt hij.
Gaan ze nou live daarover vergaderen???quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gaat over een referendum van Griekenland over Mauro.
Daarnaast is het wel prettig dat je op vakantie met euro's kan betalen. Nu heb jij daar wellicht niks aan in Hongarije en je Brabo-camping, maar ik wel.quote:
Dat las ik op de site van de PVV, bij Ino's profiel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wut?
Volgens mij is het ontslagrecht al vrij soepel ondertussen door die kantonregeling enzo.
Over dat referendum ja.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaan ze nou live daarover vergaderen???
Nee, de Kamerleden doen een samenvatting.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaan ze nou live daarover vergaderen???
De PVV-fractie is dan ook een soort sociale werkplaats hèquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat las ik op de site van de PVV, bij Ino's profiel.
Mooi excuus was dat om de euro te slijten aan de bevolking.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarnaast is het wel prettig dat je op vakantie met euro's kan betalen. Nu heb jij daar wellicht niks aan in Hongarije en je Brabo-camping, maar ik wel.
Had ik ook, met FireFox. Effe overgeschakeld naar IE en het is allemaal goed.quote:
Ik ben ook aardig trots op mezelf.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Mooi excuus was dat om de euro te slijten aan de bevolking.
Ach, eerlijk is eerlijk. Niet wisselen is makkelijker dan wel wisselen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Mooi excuus was dat om de euro te slijten aan de bevolking.
Stuk of 20 wss... Blijft een overheidssite... Iets met overheid en ITquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:32 schreef Kwaliteit het volgende:
Politiek 24 bufferde bij mij wel, hoop kijkers ofzo?
quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Spelfouten in TT's verbeteren we niet onder het mom "dat zal de TS leren"
Dat klopt, doet me verder niks want ik heb een pinpas.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ach, eerlijk is eerlijk. Niet wisselen is makkelijker dan wel wisselen.
Nieuw beleid?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar in ONZ doe ik het nooit. Wel in serieuze topics waar alleen maar gewauweld wordt over die spelfout.quote:
Als je Kwaliteit heet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ben je bekend met de term "Pavlov-reactie"?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar in ONZ doe ik het nooit. Wel in serieuze topics waar alleen maar gewauweld wordt over die spelfout.
Aambeien aan z'n dikke aars?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Nam De Jager nu een extra blauw kussentje voor onder z'n dikke reet?
jaquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Volgens mij was dat gewoon de normale zitting. Misschien wassie vies geworden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Hij begint idd op een heerlijke toon... Eentje waar wel eens een "nee" van de PvdA uit zal komenquote:
Internet werkt nog met paarden bij juliie.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:42 schreef betyar het volgende:
Waarom is politiek24 vlugger bij jullie?
En nou niet aankomen zeiken over afgelegen gebieden en zo.
Omdat ik in de randstad woonquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:42 schreef betyar het volgende:
Karma?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:42 schreef betyar het volgende:
Ik denk dat het via een digitale tv sneller is dan via internet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:42 schreef betyar het volgende:
Daar zal het niet aan liggen (Zuid-Limburg is een stuk meer afgelegen dan waar jij zit denk ik?).quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:42 schreef betyar het volgende:
Ik ADSL hier... Ik ook snelquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat het via een digitale tv sneller is dan via internet.
Ik kijk via UPC.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Internet werkt nog met paarden bij juliie.
quote:
quote:En nou niet aankomen zeiken over afgelegen gebieden en zo.
Zou jij zo'n mooie mogelijkheid om "I told you so" te zeggen voorbij laten schietenquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
dank, had niet eens verwacht dat de PVV aanwezig zou zijn
Ahaa, tja de vrouw zit voor de tv. Ik moet het met internet doen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat het via een digitale tv sneller is dan via internet.
Ik kijk via UPC.
Nee, maar bij het vorige euro debat waren ze toch ook afwezig?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou jij zo'n mooie mogelijkheid om "I told you so" te zeggen voorbij laten schieten?
quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:45 schreef remlof het volgende:
Ik ga effe op de bank zitten met een zak chips erbij.
Nee dank je.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:47 schreef RvLaak het volgende:
iemand een lijstje van spreekvolgorde en tijden?
Sorry.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Uhm, mijn rol hier is om bijdehand te doen... Da's niet de jouwe
Pol24 gewoon onlinequote:Op dinsdag 1 november 2011 20:50 schreef Kwaliteit het volgende:
tweedekamer.nl is plat/ontzettend traag![]()
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:50 schreef Kwaliteit het volgende:
tweedekamer.nl is plat/ontzettend traag![]()
A, dankquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:51 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
weet hetik kijk via tv maar ik zocht dat lijstje
Je mag gewoon niet meedoen Ryan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
Bij mij geeft-ie aan dat ik een plug fucking in nodig heb...
Openen in nieuw venster?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
Welke browser en OS?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
http://livestreams.omroep.nl/nos/politiek24-bbquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
Moet dat nou?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:02 schreef RvLaak het volgende:
Zo, ff reclame gemaakt op de FP: 'Kabinet te laconiek over Grieks referendum'
hehehequote:Op dinsdag 1 november 2011 21:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Dat licht aan het einde van de tunnel zou er geweest zijn als Jolande geen verlengsnoer gejat had.
Okee hebbes.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:03 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
http://livestreams.omroep.nl/nos/politiek24-bb
Nee, ik liep juist achter en dacht dat PVV kwam, maar eerst D66 dus. FF gehersynced en ben weer bij.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
loop jij voor of zo? Bij mij is Koolmees nog steeds aan het praten?
Bij mij heeft Rutte al afscheid genomen van zijn zetel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
loop jij voor of zo? Bij mij is Koolmees nog steeds aan het praten?
Ik dacht bij het aanzicht ook ff dat koolmees van de PVV wasquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, ik liep juist achter en dacht dat PVV kwam, maar eerst D66 dus. FF gehersynced en ben weer bij.
Qua uiterlijk wel, maar er komen zinnige dingen uit... Kan dus nooit PVV zijnquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Alhoewel, Koolmees heeft wel wat weg van een PVV-er. Wat betreft uiterlijk dan.
Nouja, zinnig, Het is D66, extreem midden en de EUSSR komt uit zulke geesten, dus tsja.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Qua uiterlijk wel, maar er komen zinnige dingen uit... Kan dus nooit PVV zijn
Omdat er nooit 'belangrijke' debatten worden ingeplanned als alle potentiele kiezers thuis kunnen zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb die debatten van Mauro wel gewoon via POL24 kunnen volgen, althans verleden week, vandaag moest ik werken, hoe kan dat nou weer...
Als ik hem zo hoor, is zelfs D66 tegen dit plan. En dat wil wat zeggen van de meest eurofiele partij van Nederlandquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, zinnig, Het is D66, extreem midden en de EUSSR komt uit zulke geesten, dus tsja.
Let wel op, ze zijn er wel tegen omdat het ze niet ver genoeg gaat.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als ik hem zo hoor, is zelfs D66 tegen dit plan. En dat wil wat zeggen van de meest eurofiele partij van Nederland
Roep dat niet te hard tegen een econoom, wordt ie boosquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
Dan te bedenken dat economie ook geen harde wetenschap is...
Netto effect is wel dat Nederland (zoals het er nu voor staat met de PvdA) als enige tegen dit pakket gaat stemmen...quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Let wel op, ze zijn er wel tegen omdat het ze niet ver genoeg gaat.
Terwijl zn 'harde' bewijzen alleen uit statistieken bestaan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Roep dat niet te hard tegen een econoom, wordt ie boos
quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Terwijl zn 'harde' bewijzen alleen uit statistieken bestaan.
iddquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, handig, thanks.
Hierna dus die clown van de fascisten
Jep, alhoewel Thieme haar liever niet in de kamer had zitten,maar ze er niet omheen kon vanwege teveel voorkeurstemmen.quote:
Bio-industrie vleeschquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Die chick van de PvdD heeft een goed lang stuk vleesch nodig denk ik.
Varkenshaasje?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Die chick van de PvdD heeft een goed lang stuk vleesch nodig denk ik.
Sinds ie mafioso is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Sinds wanneer heet ie Tony en niet gewoon toine?
Die quote is niet van Reagan.quote:
Zondebokmentaliteitquote:
Wel met je tijd meegaan hequote:Op dinsdag 1 november 2011 21:24 schreef remlof het volgende:
Dificulteren.
Mooi woord, moet ik onthouden voor scrabble Wordfeud.
Kent Wordfeud niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:24 schreef remlof het volgende:
Difficulteren.
Mooi woord, moet ik onthouden voor scrabble.
Alleen handig als er al een woord op het bord ligt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:24 schreef remlof het volgende:
Difficulteren.
Mooi woord, moet ik onthouden voor scrabble.
Je hebt gelijk, mijn Mac gebruikt hetzelfde OpenTaal woordenboek en die kent het ook nietquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Wou net zeggen. Denk niet dat het in het lijstje staat.
Guess so, maar ik ga me lekker ergeren aan Roemer, qua Europa ben ik het totaal met hem oneens.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze schieten een bazooka af met een bazooka?
Met het verschil dat de belangrijke personen binnen de VVD al in het kabinet zitten, terwijl de belangrijkste persoon bij de PvdA die 'hakkelaar' is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:27 schreef RvLaak het volgende:
Mijn hemel, en dan lopen mensen te zeuren dat Cohen zo hakkelt
Had je dan lieverrrr Stef Blok daarrr gehad?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:27 schreef RvLaak het volgende:
Mijn hemel, en dan lopen mensen te zeuren dat Cohen zo hakkelt
Nee Helma Nepperus, die heeft nog een betere aardappel keel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Had je dan lieverrrr Stef Blok daarrr gehad?
Ach, zo slecht vind ik het het de laatste paar keer niet doenquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Met het verschil dat de belangrijke personen binnen de VVD al in het kabinet zitten, terwijl de belangrijkste persoon bij de PvdA die 'hakkelaar' is.
Binnen de CU zijn er geen flikkers.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:33 schreef Kwaliteit het volgende:
daar hebben we die flikker christen weer
Was dat niet een van de redenen om pastoor te worden?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Binnen de CU zijn er geen flikkers.
Volgens mij doen ze alleen mee aan Schengen en meer niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe? Zitten toch niet eens in de EU?
quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:43 schreef RvLaak het volgende:
Volgens mij is dat wijf van het CDA nog nooit volgepompt
Je bedoelt dat ze eens goed onderworpen moet worden aan een Grieks referendumquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:43 schreef RvLaak het volgende:
Volgens mij is dat wijf van het CDA nog nooit volgepompt
En bij een "nee", in goed CDA traditie, toch doorgaanquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze eens goed onderworpen moet worden aan een Grieks referendum
Lees eerder: we hebben dit akkoord afgesloten om duidelijkheid te verkrijgen en dus rust op de financiële markten en zijn er pissig over dat de Grieken dit verneuken door met een referendum nog eens 4+ maanden onduidelijkheid te veroorzaken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:44 schreef RvLaak het volgende:
"Grieks referendum is onwenselijk", lees: Landen mogen niet zelf beslissen over hun eigen lot en democratie is maar lastig.
Bullshit, we weten allemaal hoe hoog het CDA de stem van het volk heeft zitten als het antwoord hen niet zint.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lees eerder: we hebben dit akkoord afgesloten om duidelijkheid te verkrijgen en dus rust op de financiële markten en zijn er pissig over dat de Grieken dit verneuken door met een referendum nog eens 4+ maanden onduidelijkheid over een ja of nee te veroorzaken.
Onzin, referenda gaan over de waan van de dag en zijn een totaal ongeschikt middel om (middel)lange termijn beleid van af te laten hangen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:44 schreef RvLaak het volgende:
"Grieks referendum is onwenselijk", lees: Landen mogen niet zelf beslissen over hun eigen lot en democratie is maar lastig.
Toch zijn er zat landen waar het wel werkt. En goed ook.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, referenda gaan over de waan van de dag en zijn een totaal ongeschikt middel om (middel)lange termijn beleid van af te laten hangen.
Daarom hebben we juist parlementaire democratieën, we kiezen kamerleden en die laten we besluiten voor ons nemen. Die hebben er dan ook een fulltime baan aan om zich in de materie te verdiepen.
En kijk wat dat ons gebracht heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:48 schreef remlof het volgende:
Daarom hebben we juist parlementaire democratieën, we kiezen kamerleden en die laten we besluiten voor ons nemen. Die hebben er dan ook een fulltime baan aan om zich in de materie te verdiepen.
Noem er eens één? En kom niet met Zwitserland, dat land loopt 30 jaar op de rest van Europa achter juist dankzij die referendaquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Toch zijn er zat landen waar het wel werkt. En goed ook.
Leg jij maar eens uit waar dat uit blijkt dan. Voor zover ik kan inschatten, gaat het behoorlijk goed in Zwitserland.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Noem er eens één? En kom niet met Zwitserland, dat land loopt 30 jaar op de rest van Europa achter juist dankzij die referenda
Wat wel weer aangeeft dat een referendum idd niet voor elk besluit uitgeschreven dient te worden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:53 schreef remlof het volgende:
California is compleet failliet dankzij haar referenda. Elk voorstel tot belastingverhoging wordt daar weggestemd
Er is maar een land dat goed is met referendaquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Toch zijn er zat landen waar het wel werkt. En goed ook.
Als je "Nederland" zegt, zou je je blauwe kleur in moeten leverenquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is maar een land dat goed is met referenda
Voor geen enkel besluit wat mij betreft. Dan gaan de mensen stemmen wat de chocoladeletters van kranten als De Telegraaf schreeuwen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat wel weer aangeeft dat een referendum idd niet voor elk besluit uitgeschreven dient te worden.
Niet zo gek dat mensen niet willen dat er van alles met hun geld gedaan wordt als ze er zelf over mogen beslissen. Beter is de ijzeren vuist van de socialisten. Heh remmie?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:53 schreef remlof het volgende:
California is compleet failliet dankzij haar referenda. Elk voorstel tot belastingverhoging wordt daar weggestemd
Dat is het hele probleem in California nou net, voorstellen die de regering dwongen om meer uit te geven werden wel aangenomen. Ze moesten wel meer uitgeven, maar niet meer binnen halen om die uitgaven ook te kunnen bekostigen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet zo gek dat mensen niet willen dat er van alles met hun geld gedaan wordt als ze er zelf over mogen beslissen. Beter is de ijzeren vuist van de socialisten. Heh remmie?
Nee, de parlementaire democratie is de minst slechte vorm wat mij betreft. Directe democratie is bijna net zo gevaarlijk als een totalitaire staat.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet zo gek dat mensen niet willen dat er van alles met hun geld gedaan wordt als ze er zelf over mogen beslissen. Beter is de ijzeren vuist van de socialisten. Heh remmie?
Maar ze willen wel de beste voorzieningen door die zelfde overheid wb onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid...quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Precies. Op die manier kan je geen enkele staat regeren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem in California nou net, voorstellen die de regering dwongen om meer uit te geven werden wel aangenomen. Ze moesten wel meer uitgeven, maar niet meer binnen halen om die uitgaven ook te kunnen bekostigen.
Dat is niet vreemd. Ik wil ook de beste service. Of ik daar gedwongen of vrijwillig voor betaal is dan niet zo relevant.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar ze willen wel de beste voorzieningen door die zelfde overheid wb onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid...
Maar het laten besturen van een land door 17 andere landen (niet democratisch gekozen door de inwoners van dat land) vind je wel een goed idee?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies. Op die manier kan je geen enkele staat regeren.
Maar dat gaat niet als je geen belasting wilt betalen duh...quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd. Ik wil ook de beste service. Of ik daar gedwongen of vrijwillig voor betaal is dan niet zo relevant.
Het Griekse referendum gaat dan ook niet over de belastinginkomsten of uitgaven. Puur over of de Grieken nog iets verder willen bukken voor Europa en nog iets meer soevereiniteit op willen geven richting Europa.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dat gaat niet als je geen belasting wilt betalen duh...
Als het democratisch gebeurt wel. En juist daarom moeten we naar een politieke unie, er ligt nu nog teveel macht bij de lokale overheden. En de leiders van die lokale overheden bekokstoven alles met elkaar in Brussel, daar moeten we vanaf, alle besluitvorming moet bij een democratisch gekozen Europees Parlement komen te liggen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar het laten besturen van een land door 17 andere landen (niet democratisch gekozen door de inwoners van dat land) vind je wel een goed idee?
Maar dat is er nu dus niet. Nu wordt Griekenland gedwongen door 17 andere landen. Landen waarvan de regeringen niet gekozen zijn door de Grieken. Landen die geen enkel belang hebben bij Griekenland, behalve dan hun geld. Landen die willen gaan beslissen waar Griekenland haar geld aan mag uitgeven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Als het democratisch gebeurt wel. En juist daarom moeten we naar een politieke unie, er ligt nu nog teveel macht bij de lokale overheden. En de leiders van die lokale overheden bekokstoven alles met elkaar in Brussel, daar moeten we vanaf, alle besluitvorming moet bij een democratisch gekozen Europees Parlement komen te liggen.
Ik reageerde echter op wat Remlof over California en referenda schreef en wat B_A daarop antwoordde.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het Griekse referendum gaat dan ook niet over de belastinginkomsten of uitgaven. Puur over of de Grieken nog iets verder willen bukken voor Europa en nog iets meer soevereiniteit op willen geven richting Europa.
Of dat ze liever zichzelf keihard naaien, maar wel eigen baas blijven.
Mea culpa, maar het debat gaat wel degelijk over Griekenland... Vandaar mijn verwarringquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik reageerde echter op wat Remlof over California en referenda schreef en wat B_A daarop antwoordde.
Ja, okee.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mea culpa, maar het debat gaat wel degelijk over Griekenland... Vandaar mijn verwarring
Ik heb er echt geen zin in dat de sarcozys,merkels of berlusconis de macht gaan krijgen over heel europa, als het al niet allerlei corrupte slaven, polen of ex-russische nationalisten zijn/worden.Ik ben niet tegen de EU maar laat het alsjeblieft een economische unie blijven zonder dat ze zich met lokaal of regionaal beleid bezig gaan houden dmv algemeen bindende wetten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Als het democratisch gebeurt wel. En juist daarom moeten we naar een politieke unie, er ligt nu nog teveel macht bij de lokale overheden. En de leiders van die lokale overheden bekokstoven alles met elkaar in Brussel, daar moeten we vanaf, alle besluitvorming moet bij een democratisch gekozen Europees Parlement komen te liggen.
Hij klinkt een beetje dronkenquote:
"Nederland"quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als je "Nederland" zegt, zou je je blauwe kleur in moeten leveren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:19 schreef JoaC het volgende:
[..]
"Nederland"
Gebeurt niks
Omdat je het niet meentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat Remlof het niet met je eens is, docht heeft hij niet aan kunnen tonen hoe Zwitserland nou precies 30 jaar achter loopt op de rest van Europa...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2011 22:22:24 ]
Ze hebben nog wat gestolen jodengoud, dus ze lopen wel wat langer achter (66 jaar).quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Omdat je het niet meent
Ik denk dat Remlof het niet met je eens is, docht heeft hij niet aan kunnen tonen hoe Zwitserland nou precies 30 jaar achter loopt op de rest van Europa...
Nee, was een opmerking van Verbeet (zo heet ze toch?)quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wilt het kabinet nu ookal tijd rekken door afkortingen niet toe te staan(zonder excuus)?
Leen bij Markquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Die Rutte kan beter Henk en Ingrid een veel te dure lening aan gaan smeren.
Niets!quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:03 schreef vosss het volgende:
Shit, ik haak net pas in (en moet eik zo al naar bed).
Kan iemand ff en samenvatting geven van wat ik gemist heb?
Glas, plas, was, tot nu toequote:Op dinsdag 1 november 2011 23:03 schreef vosss het volgende:
Shit, ik haak net pas in (en moet eik zo al naar bed).
Kan iemand ff en samenvatting geven van wat ik gemist heb?
Er vallen wel vaker kabinetten vanwege zaken waar ze geen directe invloed op hadden/hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:03 schreef RvLaak het volgende:
Ben trouwens benieuwd naar de reactie van de Grieken mbt het idee dat de overige EU landen hun een referendum willen afnemen...
Op mij komt het heel erg over alsof Nederland cs wel ff zullen bepalen hoe Griekenland "ja" mag gaan zeggen
Nouja wij zeiden ook nee tegen dat hele EU debacle. Ik neem aan dat het Griekse referendum ook niet bindend is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:03 schreef RvLaak het volgende:
Ben trouwens benieuwd naar de reactie van de Grieken mbt het idee dat de overige EU landen hun een referendum willen afnemen...
Op mij komt het heel erg over alsof Nederland cs wel ff zullen bepalen hoe Griekenland "ja" mag gaan zeggen
De Grieken hebben niets te willen als wij miljarden in hun land pompen om hen te redden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:03 schreef RvLaak het volgende:
Ok, mooi.quote:
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Er vallen wel vaker kabinetten vanwege zaken waar ze direct geen invloed op hadden/hebben.
Volgens mij is dat referendum in Griekenland wel bindend. Rutte komt me namelijk nogal paniekerig over op dit vlak.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja wij zeiden ook nee tegen dat hele EU debacle. Ik neem aan dat het Griekse referendum ook niet bindend is.
Of wel en de EU vangt Griekenland alsnog op. Kijk eens hoe goed wij zijn dat we dat doen!!!!!!![]()
Wij pompen nergens een cent in. Wij staan garant voor anderen die hun geld ergens in steken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:06 schreef remlof het volgende:
[..]
De Grieken hebben niets te willen als wij miljarden in hun land pompen om hen te redden.
Zou op zich wel een bazenactie zijn als ze de bevolking (en daar gaat iedereen van uit) nee zegt en dat de regering dat overneemt.quote:Volgens mij is dat referendum in Griekenland wel bindend. Rutte komt me namelijk nogal paniekerig over op dit vlak.
Hoe dat zo? Als de regering daar een referendum uitschrijft, hebben wij daar niets over te zeggen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:08 schreef remlof het volgende:
Er komt helemaal geen referendum in Griekenland. Als die regering dat probeert door te drijven dan komt ze ten val.
Lijkt me simpel, stappen ze uit de euro.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou op zich wel een bazenactie zijn als ze de bevolking (en daar gaat iedereen van uit) nee zegt en dat de regering dat overneemt.
Dikke vinger naar de EU.
Benieuwd hoe het dan af gaat lopen
Omdat zelfs de partij van Papandreou het er grotendeels niet mee eens isquote:Op dinsdag 1 november 2011 23:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Als de regering daar een referendum uitschrijft, hebben wij daar niets over te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |